ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Luxman LV 105 U


Εχω αφιερωσει πολλες φορες αρθρα στον LV 105 U... ιδιορυθμο μηχανημα υβριδικο και μια προσπαθεια του Ιαπωνα κατασκευαστη να καλυψει μεριδιο της αγορας με μια ακομα σχεδιαση που ειναι υβριδικη σε δυο σταδια χωριζωντας το πρωτο μερος που ειναι ο διαφορικος με τις πηγες ρευματος οπου εκει εχουμε συνδυασμου Jfet με διπολικα τρανσιστορ μεχρι το σταδιο του ενισχυτης τασης το οποιο εχει υλοποιηθει με επισης διπολικα τρανσιτορ ενω ακολουθει το δευτερο μερος το οποιο ειναι το εξοδου οπου δυο λυχνιες οδηγουν 2 mosfet .

Μεχρι τωρα εχουν περασει αρκετα απο τα χερια μας οπου εκτος απο ενα δεν ειχαν ουσιαστικες βλαβες .. Παρολα αυτα ολες αυτες οι σχεδιασεις τετοιου τυπου υποφερουν απο εναν αριθμο προβληματων πλην ομως δυσκολα το μηχανημα θα καθηλωθει ολοσχερως .Ισως ακομα ειναι νωρις και οι ζημιες θα προκυψουν στο μελλον .

Αναλυτικα

--Το κυκλωμα τροφοδοσιας των νηματων υποφερει , καιει ευκολα την γεφυρα αλλα συνηθως βραζει και τον πυκνωτη της σταθεροποιησης .Μετα την αντικατασταση των διαφορων στανταρ πρακτικη η προσθηκη ψυκτρας στην γεφυρα .

--Στα επειμερους τροφοδοτικα υπαρχουν αρκετοι πυκνωτες οι οποιοι φουσκωνουν η ξηλωνουν το δερμα τους σημαδι υψηλου ripple αλλα και σημαδι υψηλων θερμοκρασιων .

--Η ορθια πλακετα που βρισκεται πισω απο τις λυχνιες δημιουργει δεκαδες ψυχρες κολλησεις , αλλα και προσθετικα τρωει και τους πυκνωτες που εχει απανω απο τις υψηλες θερμοκρασιες .Ας μην ξεχναμε οτι περα απο τις λυχνιες και τις τροφοδοσιες τους που παραγουν θερμοτητα υπαρχουν και μοσφετ στην εξοδο τα οποια σε ταξη ΑΒ αν δεν τα ψησεις απο θερμοκρασιες δεν παιζουν ανθρωπινα .



Θα ελεγα οτι αν και ιδιορυθμο ειναι απολυτα αξιοπρεπες σαν μηχανημα και ο συνδυασμος της σχετικα υψηλης πολωσης στα μοσφετ της εξοδου με την οδηγηση απο λυχνιες παραγει ενα μοναδικο αποτελεσμα και σε εναν μεγαλο βαθμο εχει καταφερει να κοψει πολυ απο την σκληροτητα των μοσφετ .

Ναι θα ελεγα σε αγορα μεταχειρισμενου πλην ομως ειναι σιγουρο οτι θα εχει διαφορα θεματα .

Ναι ειναι επισκευασιμο 100% οτι και να εχει

Ναι και απο πλευρας ηχου δεν εχει απολυτως καμμια σχεση σε ζεστασια και γλυκα με τα συνηθει μοσφετοειδη που κυκλοφορουσαν στην αγορα κυριως απο Εγγλεζους σχεδιαστες με ελαχιστη πολωση και πολυ σκληρο αποτελεσμα καταλληλο φυσικα μονο για αντιστοιχες εγγλεζικες σκληρες μουσικες .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Marantz Model 7
Καλη ημερα σε ολους !

Μετα απο ενα διαλειμα σχεδον 2 μηνων λογο απιστευτου φορτου εργασιας , αλλα και των συνθηκων της εκθεσης vinyl is back που μας “φορτωσε” με διαφορα καλοδεχουμενα θεματα τα οποια περισσοτερο διαχειριση χρειαζονται παρα τεχνικη υποστιρηξη .

Θα δουμε το model 7 Marantz μηχανημα που ειναι γυρω στο 1969 αποτελει μια υλοποιηση με εναν προενισχυτη και τον τελικο που ειναι το ταιρι του , και ενω συνηθως δεν εχω την προθεση να βαλω τον πελατη σε κοστολογια που αγγιζουν αστρονομικα κατα την αποψη μου νουμερα, η εντολη που δεχτηκα απο τον πελατη ειναι οτι καλυτερο at all cost.

Στο τελος και μετα την επισκευη μαλλον διαψευστηκα μια και ο προενσχυτης για λαμπατο μηχανημα με πεταξε απο την καρεκλα και μαζι με εμενα εφυγαν και τα οργανα μετρησεων . Θελω να πω με αυτη την εκφραση οτι οι επιδοσεις του προενισχυτη σε σχεση με την ηλικια και την εποχη που σχεδιαστηκε ειναι απλα αστρονομικες . Βαζει κατω πανευκολα πολλα σημερινα λαμπατα και δυστυχως ουκ ολιγα τρανσιστορατα .

Για τον τελικο λιγα λογια ειναι απλη σχεδιαση και παρολη την λαμπατη λογικη ειναι φιαγμενος με απολυτη ταξη και σειρα μεσα του επισης με παρα πολυ καλες επιδοσεις .

Η λογικη της επισκευης παρα πολυ απλη εξω ολες οι λυχνιες χωρις ερωτησεις , τοποθετηση ματσαρισμενων ζευγαριων σε ολα τα σημεια , εξω ολοι οι πυκνωτες επισης χωρις ερωτησεις ενα απλο καθαρισμα και ρυθμισμα και τελος .

Βασικο πλεονεκτημα ο χωρος, οπου φροντισαμε να τοποθετηθουν οι καινουργιοι πυκνωτες τροφοδοσιας μεσα στο μηχανημα χωρις να αφαιρεθουν οι δικοι του πυκνωτες που παραμειναν στην σχεδιαση καθαρα για οπτικους λογους . Πολλες φορες διαφοροι τεχνικοι φροντιζουν να “”αδειαζουν “” τους παλιους ηλεκτρολυτικους και να τοποθετουν τους καινουργιους μεσα στα παλια καβουκια για οπτικους λογους . Προτιμησα οχι απο την στιγμη που υπηρχε χωρος μεσα στο μηχανημα για περισσοτερους αυτονομους και μικροτερους πυκνωτες που θα αλλαχτουν πιο ευκολα στο μελλον αλλα στο συνολο θα εχουν και χαμηλοτερη εσωτερικη αντισταση .

Επισης σημαντικο για τον τελικο οτι εχει ρυθμιζομενη πολωση σε ολες τις λαμπες καθε μια ξεχωριστα που σου δινει την δυνατοτητα να ρυθμιζεις σωστα την πολωση συμμετρικα και το ιδιο σε καθε καναλι αλλα και να εχεις και την δυνατοτητα επιλογης πολωσης ψηλης η χαμηλης ( αν και ο κατασκευαστης προτεινει απο μονος του το ιδανικο σημειο ) που σημαινει οτι με αυτον τον τροπο ελεγχεις σε καποιο βαθμο τον λογο ποιοτητας/ζωης των λυχνιων .

Προταση για αγορα σε μεταχειρισμενο δεν την συζηταμε ουτε για αστειο δεν θα βρεθει πουθενα …Ελπιζω η δουλεια που εχω κανει να κρατησει και ετσι να διατηρηθουν τα μηχανηματα λειοτυργικα για παρα πολλα χρονια ακομα .

Σακης Πετροπουλος


 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Carver TFM 6C

Δεκαδες θα ηταν οι σελιδες που θα μπορουσα να γραψω για τον Bob Carver. Aνησυχο μυαλο , εξαιρετικα ευστροφος , με βαθια αντιληψη του ηχου ,και ο ανθρωπος που στην κυριολεξια “ξευτελισε” η οπως καλυτερα θα γραφοταν στα αγγλικα outperformed ονοματα με απιστευτο βαρος στον χωρο του ηχου αλλα και με απιστευτες τιμες στο ραφι .


Παραθετω ενα συνδεσμο για τα κατορθωματα του Bob :http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Carver οπου σημασια εχει να διαβασει καποιος σε τι διαδικασια τον υπεβαλαν , πως την κερδισε και πως εκανε ενισχυτες που αξιζαν 500-800 USD να ακουγονται σαν ενισχυτες 15,000 USD.


Περα απο ολα αυτα να θυμησω επισης οτι ο Bob παραμενει ανησυχο μυαλο μεχρι και σημερα και δεν θα διστασει να κανει “”ιντερνετικο φιλο”" εναν επισκευαστη ενισχυτων απο την Ελλαδα οταν εχουν να συζητηθουν πρωτοποριακες ιδεες . Το μεγαλυτερο κριμα για τον Bob ειναι οτι το μυαλο του εφτανε μονο για τα ηλεκτρονικα ενω στα οικονομικα υπηρξε καταστροφικος και σε ολη του την ζωη εκλεινε την μια εταιρια πισω απο την αλλη …..


Το συγκεκριμενο κομματι ανοικει στις πολυ φτηνες σχεδιασεις πλην ομως παιζει παρα πολυ καλα και θα μπορουσε με ελαχιστες βελτιωσεις να παιζει απιστευτα καλα . Η συνταγη παρα πολυ απλη : Απλη σχεδιαση, φτηνα υλικα , συμμετρικη κατασκευη, γρηγορα τρανσιστορ , και 3-4 εξαρτηματα σε θεσεις κλειδι υψηλης ποιοτητας …Τιποτα αλλο …μολις τα παραπανω αρκουν για να κανουν ενα μηχανημα να παιζει πραγματικα παρα πολυ καλα .


Το συγκεκριμενο κομματι επισης ηρθε κοντα μας με απιστευτες επεμβασεις μεσα του οπως καποιος μπορει να δει απο τις φωτο , με δεκαδες προβληματα απο την ηλικια και τις κακορυθμισεις που ειχε πανω του , με σχεδον ολους τους μικρους πυκνωτες σε κατασταση αποσυνθεσης …Παρολα αυτα το μηχανημα ψιλοδουλευε και οταν πλεον τα κυκλωματα προστασιας παρεδωσαν και ο ρελες δεν κουμπωνε ενα κομματακι συρμα για δεσιμο τον εβαλε ξανα σε λειτουργια μεχρι το τελος …



Γενικη αλλαγη πυκνωτων , επισκευες στο τυπωμενο , ρυθμισμα αλλαγη του ρελε και το μηχανημα θα παιζει για πολλα χρονια ακομα .


Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου


Ναι ειναι επισκευασιμο σε οποιαδηποτε κατασταση και να βρισκεται και μαλλον φθηνα


Ναι απο πλευρας ηχου οδηγαει ευκολα και σωστα τα παντα θα παιξει και με αναισθητα ηχεια πλην ομως η ισχυς του ειναι χαμηλη …εξαιρετικα ταχυς , αυθεντικος και αληθινος ηχος …


way to go once more Bob …


Σακης Πετροπουλος
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Perreaux SA2
Ειναι μολις το τεταρτο μηχανημα που απλωνω τα χερια μου κατασκευασμενο απο τους Νεοζηλαδους που εχουν την Perreaux. Οτι εχω δει κατασκευασμενο απο αυτη την εταιρια ειναι υψηλης ποιοτητας , με επιλεγμενα υλικα , εξαιρετικα διαχρονικο , κατασκευασεμενο σαν τανκς , Φιαγμενο για να ζησει το λιγοτερο 50 οικιακα χρονια , και απο πλευρας ηχου θα ελεγα οτι ειναι απο τα καλυτερα και ποιο τιμια μηχανηματα που εχω δει στην ζωη μου .

Ο δρομος για να φτασεις σε αυτο το αποτελεσμα ειναι ιδιαιτερα απλος . Βασικο εως βασικοτερο ρολο απο ολα τα παραπανω παιζει η σχεδιαση των τυπωμενων τους οπου εδω θα πρεπει να σταθω λιγακι και να το εξηγησω παραπανω με κυριο παραδειγμα τα Ιαπωνικα μηχανηματα οπου οπου η διαδικασια ηταν καπως ετσι :

Ενας σχεδιαστης και η ομαδα του σχεδιαζει ενα πρωτοποριακο κυκλωμα η εισαγει σε ενα ηδη υπαρχον μερικα καλουδια παραπανω .Το “” αλλο η καλυτερο “” κυκλωμα συν τα μερικα καλουδια παραπανω εχουν σκοπο να κερδισουν ενα μεριδιο της αγορας οντας καλυτεροι απο την σχεδιαση του ανταγωνισμου κλπ κλπ .

Αμεσως μετα αναλαμβανει αλλη ομαδα η οποια σχεδιαζει τα τυπωμενα και αλλη ομαδα η οποια σχεδιαζει την οψη και τις δυνατοτητες διασυνδεσης και χερισμων ενω το συνολο των ομαδων παιρνουν εντολες και συνεργαζονται κατ ευθειαν με την ομαδα που ελεγχει το κοστος σε σχεση με τις επιδοσεις .

Το κακο ειναι οτι στις μεγαλες εταιριες οι ομαδες δεν συνεργαζονται μεταξυ τους και αυτο εχει σαν αποτελεσμα η αρχικη σχεδιαση ενω επαιζε κορυφαια στα δειγματα ( σημερα στο simulator ) τελικα δεν καταφερε να πετυχει τους ιδιους στοχους οταν το προιον πλεον υποβαθμιστηκε απο την ομαδα της πλακετας , απο την ομαδα της κοινωνικοτητας που το φορτωσε με δεκαδες δυνατοτητες ελεγχου και διασυνδεσης , και την ομαδα του κοστους που συμπιεσε την πλακετα και την τροφοδοσια . Το παραπανω απο μονο του καθως και η “τσιπια” των Εγγλεζων ειναι ενας απο τους λογους που μπορεσαν χαζα μηχανηματα να επικρατησουν στην αγορα οπου ενω ειχαν μολις το 20% των δυνατοτητων των Ιαπωνικων και πολυ χειροτερη σχεδιαση τελικα μπορει να επαιζαν πιο καθαρα και αυτο ηταν σημαντικο .

Ευτυχως αυτο δεν συμβαινει στις μικρες εταιριες οπου η μια σχεδιαστικη ομαδα φροντιζει για ολα τα θεματα …Για την Perreaux το κοστος δεν ηταν ποτε το θεμα και στις σχεδιασεις τους κυριαρχει η συμμετρια και η σωστη δομηση ακομα και οταν αυτο ανεβαζει το κοστος σε τριπλασιο νουμερο .

Στον προενισχυτη που βλεπουμε σχεδον μετα απο 30 ετη απο την ημερα που κατασκευαστηκε οπου φυσικα λειτουργουσε ολα αυτα τα χρονια δεν βρηκα καν κατι για να αλλαξω …κατι πραγματικα χαλασμενο , φθορες σε ελαχιστα σημεια υπηρχαν στα ορια των ανοχων, και σε ελαχιστα σημεια εγιναν μικρες μικρες βελτιωσεις οι οποιες ειναι πιο συμφωνες με τα σημερινα δεδομενα κυριως σε επιπεδα σταθμης , αλλα και ορισμενες αλλες μικρες πλην ομως σημαντικες λεπτομεριες .Ας μην ξεχναμε οτι το συγκεκριμενο μοντελο ηταν το φτηνοτερο της σειρας πλην ομως η Perreaux οπως ειπα δεν εκανε συμβιβασμους στο κοστος απλα σε αυτο το μοντελο δεν εχει μπει σε ακορτητες .



Ναι σε αγορα μεταχειρσμενου αν και πολυ δυσκολα θα βρεθει

Ναι ειναι επισκευασιμο και αναβαθμισιμο ευκολα και μαλλον φτηνα

Ναι και απο πλευρας ηχου .. απλος, αληθινος, απιστευτα ησυχος και καθαρος ,εξυπνα σχεδιασμενος , μοναδικο phono stage και εξαιρετικη ποιοτητα κατασκευης .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service SANYO Plus 55 C55
Πολλες φορες εχω αφιερωσει αρθρα μου στα μηχανηματα αυτα . Το κανω ακομα μια φορα απο την μια για να υπαρχει στο blog αλλα απο την αλλη απο καιρο σε καιρο μπαινουν και αλλα θεματα στην στανταρ συντηρηση αυτου του μηχανηματος .

Αναφερω σαν λιστα τα προβληματα που συνανταει κανεις σημερα σε εναν Sanyo P55 απο τα οποια το 99,9% ειναι επισκευασιμα .

–Αρχικα σαν μηχανημα ειναι αρκετα δυσκολο να δουλευτει, και για να κανεις δουλεια πρεπει να διαλυσεις ολο το μηχανημα …Μπελας αλλα ο μονος τροπος για να γινει ειναι αυτος .

–Πυκνωτες τροφοδοσιας πλεον στα 30 τους ειναι συνηθως πεσμενοι με ανοχες απο 20-50 % αναλογα την χρηση και την θερμοκρασια που εχουν δουλεψει οπου το δευτερο μαλλον πιο σοβαρο . Στανταρ πρακτικη πλεον η αντικαταταση αλλα και τοποθετηση καθετα εξω απο τις πλακετες με σκοπο να ζησουν λιγακι παραπανω .

–Τυπωμενο κυκλωμα οπου πλεον του 50% των κολλησεων θελουν αφαιρεση και ξανα κολλημα απο την στιγμη που πλεον εχουν βρασει απο τις πολυ υψηλες θερμοκρασιες και ειναι ο πρωτος λογος που σταματαει τελειως αυτο το μηχανημα .

–Επιμερους ηλεκτρολυτικοι: σκουπα !no questions asked …. βρασμενοι σκασμενοι και βασανισμενοι απο τις υψηλες θερμοκρασιες αλλαγμα ολοι χωρις καμμια απολυτως εξαιρεση ,στανταρ πρακτικη η τοποθετηση πυκνωτων 105 βαθμων και σε μεγαλυτερες τασεις με σκοπο την μεγαλυτερη διαρκεια ζωης .

–6 αντιστασεις μεσα στο μηχανημα τσουλανε και ανεβαζουν τιμη , μαλιστα αυτες βρισκονται και σε σημαντικα σημεια του μηχανηματος και συχνα απο την αρχικη τιμη που επρεπε να ηταν 5Κ6 εχω δει απο 3Κ3 μεχρι 8Κ2 φυσικα εξω απο το μηχανημα οπου μετα απο θερμοκρασια και ταση ο θεος ξερει που πραγματικα θα κυμανθει η τιμη τους . Αποριας αξιον παραμενει το οτι οι 6 συγκεκριμενες αντιστασεις ειναι διαφορετικοι εργοστασιου απο οτι ειναι οι αντιστασεις ολου του υπολοιπου μηχανηματος . Μπορει απλα να ειναι θεμα παραγγελιας η αλλιως ο Ιαπωνας εβαλε ημερομηνια ληξης στο μηχανημα του ….

–Ρελεδες στην εξοδο ουτε καν το ρωταμε αλλαγη μια και στις περισσοτερες περιπτωσεις οπλιζαν φορτια με οφφσετ στην εξοδο που σημαινει οτι στις περισσοτερες περιπτωσεις οι επαφες ειναι καμμενες , σκουριασμενες συχνα , και σε καποιες περιπτωσεις καταμαυρες .

–Διακοτης power !!! το ανακλυψαμε μεσα στο 2013 οτι οι περισσοτεροι Ρ55 που ειχαμε φιαξει στο παρελθον χαλασαν και σε μερικες περιπτωσεις ο σπινθηρας που παρηγαγε ο καμμενος διακοπτης ειχε καταστροφικες συνεπειες για το μηχανημα .

–Γεφυρα ανορθωσης του τροφοδοτικου του πρωτου σταδιου των ενισχυτων ….Για καποιο λογο βραχυκυκλωνουν χωρις προφανη αιτια .

–Αν δεν εχω ξεχασει κατι αλλο συχνα συνανταμε και τα LM 324 που δουλευουν στο VU meter με διαφορα τμηματικα αλλα και συνολικα προβληματα ..καπου εδω θα πρεπει να δηλωσω οτι LM 324δεν εχω αλλαξει ποτε στην ζωη μου σε κανενα μηχανημα εκτος απο Ρ55 ειχα την εντυπωση οτι ζουνε για παντα αλλα μαλλον κανω λαθος .

Συνηθως μετα απο ολα αυτα ενα καλο ρυθμισμα πραγμα αρκετα κομπλικε για αυτο το μηχανημα και εισαι ΟΚ Αυτα περιλαμβανονται στο 99,9% που μπορουν να επισκευαστουν σε αυτο το μηχανημα . Το 0,1 % αφορα την ταση λειτουργιας του μηχανηματος ειναι το μονο που δεν μπορει να επισκευαστει μια και το μηχανημα ειναι αυστηρα σχεδιασμενο για χρηση σε 220V και τα 230-240 που εχουμε σημερα επιβαρυνουν την λειτουργια του μηχανηματος οπου αν και οι πολωσεις μπορουν να παραμεινουν στα επιπεδα που ειχε αρχικα ορισει ο κατασκευαστης τελικα το μηχανημα πανω απο τα 230 V αγκομαχαει και θελει οσο το δυνατον περισσοτερο αερα .

Δυο λογια για τον C 55 που ειναι ο προενισχυτης που πηγαινει μαζι με αυτο τον τελικο ο οποιος δυστυχως ειχε παρει πολυ κακες περγαμηνες και θεωρηθηκε απο τους περισσοτερους αποτυχια ειδικοτερα σε σχεση με τον ηχο που καταφερε να βγαλει ο Ρ55 . Δεν ειχε τυχει να ξαναφιαξω ποτε μεχρι σημερα C55 και ανοιγωντας τον βρηκα παρομοια εικονα με πολλους πυκνωτες μακελεμενους αλλα και αρκετες ψυχρες απο τις θερμοκρασιες . Αποκαταστησα τα προβληματα και στην πρωτη ακροαση βρηκα ενα μηχανημα μπερδεμενο με gain δυσαναλογο με τις σημερινες απαιτησεις και αρχισα να το ψαχνω λιγακι …Βρηκα καποια σημεια του τροφοδοτικου τα οποια και αποφασισα να βοηθησω , βρηκα καποιες κακες επιλογες σε πυκνωτες αμμεσα συνδεδεμενους στην γραμμη του σηματος και εβαλα και εκει το χερι μου αλλαζωντας τιμες , φιλοσοφια και σαφως ποιοτητα . Δεδομενης της ευκαιριας τσιμπισα λιγο και το gain προς τα κατω σε μια πιο σημερινη προσεγγιση. Επιφυλασομαι να αφιερωσω ενα αρθρο ειδικα για τον C 55 μετα την αξιολογηση της προσπαθειας μου απο τους ανθρωπους που ξερουν τα μηχανηματα αυτα παρα πολυ καλα … Αυτο που ακουσα μετα τις αλλαγες μου αρεσε παρα πολυ …ειδωμεν …

ΝΑΙ σε αγορα μεταχειρισμενου τους κυνηγανε μανιωδως η ισχυς δεν ειναι μεγαλη αλλα ο ηχος για ενισχυτη με μοσφετ ειναι παρα πολυ καλος

ΝΑΙ ειναι επισκευασιμος 99,9% ( ακομα και εαν εχει καμμενα εξοδου μια και εχουμε αρκετη ποσοτητα ακομα ) δεν θα κοστισει φτηνα πλην ομως θα καρατησει χαλαρα αλλα 30 χρονια .

ΝΑΙ απο πλευρας ηχου απευθυνεται στον ψαγμενο ακροατη , ισιο και τιμιο μηχανημα δεν φωναζει πουθενα , περιεχει μια ηπια σκληροτητα που τον καθιστα ιδανικο για B&W αλλα και αλλα ηχεια και ακουσματα εντεχνα ελληνικα , κλασσικο ροκ , strings αλλα και πιο αγρια ειδη …

Φωτογραφιες μπολικες και ελπιζω απολαυστικες

Σακης Πετροπουλος





 



east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Advanced Acoustic MCD403
Εχω φιαξει ορισμενα απο αυτα τα μηχανηματα ( ενα μαλιστα δεν το πετυχα εκανα εσφαλμενη διαγνωση ) ομολογω οτι η σχεδιασεις τους μου αρεσουν παρα πολυ , ο τροπος που εχουν σκεφτει ειναι μακραν ανωτερος απο κατασκευαστες που ειναι πολυ περισσοτερα χρονια στην παραγωγη παρολα αυτα η ποιοτητα ορισμενων υλικων ειναι χαμηλη και η υλοποιηση συχνα εχει διαφορα θεματα τα οποια στο εργαστηριο δεν κοστιζουν σχεδον τιποτα να μαζευτουν αλλα αποριας αξιον ειναι γιατι δεν σκεφτηκε το εργοστασιο να παραγει το προιον με ενα κλικ ποιοτητα παραπανω .

Φοβαμαι πως στο μελλον θα ερθουν αρκετα κοντα μου με αστεια μαλλον προβληματα αλλα παρολα αυτα καθηλωμενα.

Το συγκεκριμενο ειχε μαλλον καποιο εργοστασιακο προβλημα αγοραστηκε απο τον Ebay προφανως ενω αρχικα ειχε πουληθει σεταρισμενο για χρηση overseas αρα 110-120V και καποιος το αγορασε απο εκει στην Ευρωπη και ενω το μηχανημα εχει επιλογη 110-220 απο πισω στην ουσια ακομα και εαν εκανες την επιλογη να ρυθμισεις στα 230, εσωτερικα οι μετασχηματιστες ηταν καλωδιωμενοι με εναν τροπο τετοιο που η αλλαγη 110-230 δεν μπορουσε να συνδεσει τους μετασχηματιστες με αναλογο τροπο ωστε να δουλεψουν στα 230.

Αποτελεσμα ηταν να καει η ασφαλεια ο εκει χρηστης να βαζει ολο και μεγαλυτερες μεχρι να καει ο ενας απο τους τρεις μετασχηματιστες ολοκληρωτικα , να γινει ζημια στο τροφοδοτικο που τροφοδοτει την εξοδο του μηχανηματος , να γινει ζημια στο τροφοδοτικο που κινουσε τον μηχανισμο , και τελος να καταστραφει ολοκληρωτικα η πλακετα του display .

Καταφερα να σωσω τα παντα εκτος απο την πλακετα του display την οποια θα αναζητησω πλεον στο εργοστασιο αλλα και στην ανοιχτη αγορα .

Το ακουσα …Θα πρεπει να πω οτι παιζει παρα πολυ καλα για transport αυτου του επιπεδου …βεβαια με το DAC που ειχα διαθεσιμο για ακροαση ακομα και ενα DVD player της LG με 40 ευρω κυριολεκτικα σκοτωνει …

Με ενοχλει οτι ενα τοσο καλα σχεδιασμενο προιον με ενα τροφοδοτικο , κατασκευη , ταξη και σειρα που θα ζηλευε και η Connrad Johnson να υποφερει απο τετοιες μικρες λεπτομεριες .



Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου και μαλλον θα βρεθει φτηνα

Ναι ειναι επισκευασιμο μεχρι ενα βαθμο

Ναι απο πλευρας ηχου για απλο transport παιζει ελκυστικα εως εκπληκτικα θα ελεγα

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Επισκευη Yamaha C6
Εχω κατα καιρους εκφρασει τις αντιρησεις μου για τα ΥΑΜΑΗΑ ( ελπιζω μαλιστα να τις λαμβανουν σοβαρα υποψην ). Ενω κυκλωματικα και σε ποιοτητα κατασκευης ειναι κορυφαια κατ αναλογιαν φυσικα για μηχανημα consumer δυστυχως σε πολλα σημεια τα βρισκω φορτωμενα περσσοτερο απο οτι πρεπει και κυκλωματικα αλλα και σε δυνατοτητες πλουσιες μεν αλλα αχρηστες δε για τον καλο χαιφαιντελα .

Ο συγκεκριμενος προενισχυτης ειναι ο C6 ο οποιος θα ελεγα οτι ανοικει στα κλασσικοτερα μηχανηματα της σειρας αυτης και ενω πραγματι ειναι φορτωμενος με διαφορα καλουδια διατηρει μια ποιοτητα κατασκευης αλλα και μια αρκετα καλη ταξη στην δομη του το οποιο εχει σαν αποτελεσμα τα επιπλεον καλουδια να μην τον επιβαρυνουν ηχητικα σε καταστροφικο βαθμο .

Το highlight του μηχανηματος ειναι το κυκλωμα των τονων το οποιο ειναι υλοποιημενο με τουλαχιστον extreme ποιοτητας και ειδικης παραγγελιας ποτενσιομετρων της Alps ( με σκοπο να διατηρουν αψογο tracking και απιστευτη ακριβεια ) και λειτουργουν παραμετρικα που σημαινει οτι ρυθμιζεις την συχνοτητα που θελεις να επεμβεις για να διορθωσεις , αλλα παραλληλα ρυθμιζεις και ενα Q με αποτελεσμα να μπορεις να ελεξεις και ποσες απο τις πλαινες συνοτητες θα πειραξει η επεμβαση στους τονους .

Με απλα λογια και με ενα τοσο ευστοχο κυκλωμα τονων το οποιο επαναλα μβανω τυγχανει αξιαρετικης ακριβειας στην ουσια μπορεις να μπαλωσεις οποιαδηποτε τρυπα η κενο στο συστημα σου , να τονισεις οποιοδηποτε σημειο εχει εστω και το παραμικρο θεμα σε ολο το φασμα των συχνοτητων και μαλιστα με χειρουργικη ακριβεια .

Απο πλευρας βλαβων σε αυτη την ηλικια ανμενουμε διαφορους πυκνωτες να εχουν προβληματα μια και το μηχανημα τρεχει αρκετα ζεστο αλλα και σε καποια σημεια η επιλογη του εργοστασιου ειναι δυσαναλογη με το κυρος του μηχανηματος ..Ψυχρες κολλησεις ειδικα στο κυκλωμα του phono και του τροφοδοτικου και ενα απλο καθαρισμα .Το συγκεκριμενο χρειαζοταν και ενα ποτενσιομετρο οπου η επιλογη ηταν ενα 47ΚΒ PIHER cermet .

Το αποτελεσμα ηταν παρα πολυ καλο ευκολα θα εβαζα εναν τετοιο προ στο συστημα μου αν και οπως ειπα δεν ειμαι και πολυ του “φορτωματος” σε δυνατοτητες Ισως εαν ακουγα περισσοτερα βινυλια .



ΝΑΙ σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑΙ ειναι επισκευασιμο 100%

ΝΑΙ απο πλευρας ηχου ειναι απο τους ελαχιστους προ που εχουν τοσες δυνατοτητες χωρις αυτες να επιβαρυνουν τον ηχο του μηχανηματος , Πολυ καλη η ικανοτητα οδηγησης , εξαιρετικος για μηχανηματα και συστηματα τα οποια μπορει να ειναι σκοτεινα οπου θα τα φωτισει χωρις να τα βρωμισει . Εξαιρετικη η ποιοτητα κατασκευης και ειναι ενα μηχανημα το οποιο δυσκολα θα χαλασει . Ιδανικα για αυτους που λατρευουν το μαυρο …δισκακι .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Επισκευη Sansui 1000X
Με καποια απο τα μηχανηματα τα οποια εχουμε παρουσιασει εδω τα οποια βρισκονται στην κατηγορια κορυφαιο σαφως δεν θα ειχε νοημα να βλεπουμε κονσουμεραδικα μηχανηματα δεκαετιας 1980.

Ο κυριοτερος λογος που το κανω ειναι οτι επειδη πολλοι απο εμας εχουμε τετοια μηχανηματα θα πρεπει να ξερουμε την κατασταση τους αλλα και ακομα πιο χρησιμο να ξερουμε την παραγματικη τους θεση …. στην αλυσιδα του συστηματος . την συναισθηματικη αξια πρεπει να την προσθεσω και αυτη στην λιστα οσο αυτη δεν οδηγα σε υπερβολες .

Μηχανηματα αυτου του τυπου σημερα υποφερουν κυριως απο πυκνωτες , οικιακη βρωμα , διακοπτες οξειδωμενους και σκονισμενους και τα ραδιοφωνα τους υποφερουν απο προβληματα συντονισμου και ολισθησης το οποιο ειναι παραγωγο αρχικα των πυκνωτων και ισως καποιας αλλης βλάβης .

Ενα ακομα να προστεθει στην λιστα ειναι τα λαμπακια τα οποια ακομα και εαν αναβουν θα ειναι μαυρισμενα με αποτελεσμα την χαμηλη φωτεινοτητα στο καντραν .

Ολα τα παραπανω καλο ειναι να αντιμετωπιστουν συνολικα και οχι σαν τοπικες βλαβες , αυτο απο μονο του θα εγγυηθει χαλαρα αλλα 20 χρονια ζωης .

Η χρηση ενος τετοιου μηχανηματος για κυριο συστημα μαλλον δεν παιζει αλλα σε ενα δευτερευον μαζι με μικρου μεγεθους ηχεια η οποιουδηποτε σχεδον μεγεθους και ισως και αδιαφορης ευαισθησιας θα αποδοσει μαγικα αποτελεσματα και ειδικοτερα οταν αυτο παιζει σε χαμηλες εντασεις . Σημαινει οτι η αυξημενη ευαισθησια εισοδου “γεμιζει” το μηχανημα απο πολυ χαμηλα συμβαινει κιολας τα πρωτα μηδενικα σχεδον Watt να παιζουν και σε ταξη Α και σε συνδιασμο με τα κυκλωματα τονων να μιλαμε για μια πανδαισια χρωματων .

Σαφως αυτο δεν εχει απολυτως καμμια σχεση με hifi η Hiend αλλα δεν μπορει να φανταστει ποσο φιλικος και ξεκουραστος ειναι ο ηχος απο αυτα τα μηχανηματα και ειδικα σε χαμηλες σταθμες που σημαινει οτι ενα τετοιο μηχανημα μπορει να ειναι αναμενο επι 24ωρου χωρις να γινεται κουραστικο και ενω δεν ειναι hifi ειναι σιγουρα συντροφος ζωης .

Πιο ειδικα και ακομα και αν σε πολλα μοντελα το Phono stage ειναι μαλλον φτωχο η generic θα ηταν η πιο καταλληλη λεξη αντιθε τως το συνολο του ακουσματος δικαιωνει απο την στιγμη που εχει επεμβει ο υπολοιπος προενισχυτης και το κυκλωμα τονων .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενων

Ναι ειναι επισκευασιμα απο την στιγμη που γινεται παραγωγικα θα γινει και φτηνα

Ναι απο πλευρας ηχου οσο οι απαιτησεις ειναι οπως τις περιγραφω παραπανω .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Kenwood KA5700
O KA5700 ειναι ενα μηχανημα το οποιο ηταν πολυ πετυχημενο σε πωλησεις στην Ελλαδα …Φτηνο, Ιαπωνικο, Kenwood, και αρα επωνυμο πολλα υποσχομενο αλλα η αληθεια απο πλευρας ισχυος ηταν μακραν υπερεκτιμημενο .

Ενδιαφερον απο καθαρα τεχνικη σκοπια θα ηταν να δουμε τι ακριβως συνεβει σε αυτο το μηχανημα και ποια ηταν η πορεια του μηχανηματος απο την στιγμη που εφυγε απο το καταστημα πωλησης μεχρι σημερα .

Το μηχανημα ανοικει στην εποχη που οι εταιριες εκαναν πιεστικες συμφωνιες με την τοτε εταιρια ημιαγωγων NEC και στην “παγιδα” του ανταγωνισμου της NEC με την Toshiba επεσαν πολλοι κατασκευαστες οπως η Pioneer η Nikko η AKAI αλλα ακομα και η Nakamichi που θεωρητικα ηταν μια εταιρια που το εψαχνε λιγακι παραπανω .

Η αληθεια ηταν οτι οι προδιαγραφες σε οτι αφορα το ηχητικο κομματι η NEC ηταν μακραν πολυ καλυτερη απο την Toshiba το προβλημα ηταν η αντοχη, και εκει ηταν που επεσαν στην παγιδα ενω οι συμφωνιες ειχαν ηδη κλειστει …

Ετσι τα μηχανηματα βγηκ αν στην αγορα σε πρωτη φαση , οι σχεδιαστες καταλαβαν οτι απο ισχυ και αντοχες υπαρχει θεμα και ετσι αρχισαν σιγα σιγα να εγκαταλειπουν την NEC με μονο πλεον υποστιρικτη την αδελφη εταιρια Pioneer οπου σχεδιαστηκαν μηχανηματα τυπου 2Χ60 αλλα με 4 τρανζιστορ εξοδου ωστε να μπορεσουν να ανταπεξελθουν στις απαιτησεις …Ο Pioneer SA 8500II ειναι ενα τετοιο μηχανημα το οποιο απλα σαν τελικος δεν παιζει ενω ολα τα υπολοιπα κομματια του ειναι παρα πολυ καλη ποιοτητα κατασκευης και σχεδιασης .

Η αποτυχια αυτη της NEC ηταν η αρχη του κλεισιματος του τμηματος ημιαγωγων το οποιο σε αυτο το κομματι που εκεινη την εποχη ηταν κυριο και σημαντικο οπου μετα απο λιγα χρονια πουληθηκε στην τοτε Fairchild.

Οι πωλητες στην Αθηνα πουλαγαν αβερτα ,μηχανηματα που ειχαν υποσχεσεις σε ισχυ που δεν μπορουσαν να παραδωσουν , οι Ελληνες τοτε εκαναν τις γιορτουλες σαφως πολυ συχνοτερα απο οτι σημερα και τα μηχανηματα καιγοντουσαν το ενα πισω απο το αλλο Εκει αρχιζει ενας γολγοθας που η αποτυχια κατανοησης της τεχνολογιας αλλα και της γλωσσας σε μια Ελλαδα που η γνωση ηταν προβλημα σε μια χωρα που μολις ειχε βγει απο το τεχνολογικο μπουκοταζ που ειχαν επιβαλει οι ξενες δυναμεις λογο της χουντας .

Η λυση για τον τεχνικο να βρει αντικατασταση στα καμμενα και αγνωστα τρανζιστορ της NEC ηταν τα πανακριβα βιβλια της ECG νομιζω που κανενας μας τοτε δεν μπορουσε να διαβασει . Οι περισσοτεροι διαβαζαν οτι το αντιστοιχο ειναι το ευρωπαικο BD243 το οποιο ειναι αντιστοιχο μονο σε δυο απο τα πολλα στοιχεια που χρειαζονται για να λειτουργει το κυκλωμα σωστα . Βεβαια το βιβλιο το εκανε επεξηγηση αυτο αλλα κανενας μας δεν ηξερε να το διαβασει σωστα .

Το αντιστοιχο τρανσιστορ ειχε μια βαση που ανοιγε με τελειως διαφορετικο τροπο και αυτο αλλαζει τα στοιχεια του κυκλωματος πολωσης με αποτελεσμα αν τα βαλεις χωρις να το ελεξεις η πολωση γινεται τουλάχιστον 15 φορες παραπανω απο οτι μπορει να σηκωσει το κυκλωμα, ο ενισχυτης, η ψυκτρα, και ο ιδιος ο ημιαγωγος .Αμεσως μετα η χωρητικοτητα του ημιαγωγου ηταν τοσο μεγαλη κατω απο αυτες τις συνθηκες οπου ακομα και εαν με καποιο τροπο εφιαχνες την πολωση στο σωστο επιπεδο τα ντριβερ αγκομαχουσαν απο το χωρητικο φορτιο και ενω ο ενισχυτης μπορει και να επαιζε στον παγκο δυο – τρεις μερες το πολυ, στα χερια του πελατη εβγαζε τον μαγικο γκρι καπνο ( μπλε βγαζουν τα μοσφετ ) .

Να σημειωθει οτι σε πολλα απο αυτα τα μηχανηματα η πολωση δεν εχει καποιο ρυθμιστικο ( οχι οτι αν ειχε η διαδρομη του θα εφτανε να καλυψει τοση διαφορα ) και ο Ιαπωνας απολυτα σιγουρος για την ακριβεια του υλικου που χρησιμοποιει ειχε βαλει παντου σταθερες αντιστασεις . Αρα αντιστοιχα τρανσιστορ ισως και να μπορουσαν να μπουν αλλα μονο με σοβαρη μετατροπη ….

Περα απο την ιστορικη αυτη αναφορα ο ΚΑ 5700 εχει κατι αλλο το οποιο τον καθιστα ενα μοναδικο μηχανημα και ενω φτωχο σε ισχυ ο ηχος του ειναι απλα μοναδικος . Ολο το σταδιο της εισοδου ειναι παθητικο εκτος απο τον προενισχυτη πικαπ φυσικα και μετα την ρυθμιση του ηχου η πηγη βλεπει μπροστα της μια αντισταση εισοδου γυρω στα 115ΚΩ που ειναι σχεδον λαμπατη αντισταση εισοδου εξαιρετικα φιλικη σε πηγες και φυσικα με λιγοτερες απωλειες σε δυναμικα σε χαμηλη ενταση . Φυσικα ολα αυτα με μηδεν θορυβο και προβληματα τροφοδοσιας εφοσον το σταδιο ειναι παθητικο .

Το κυκλωμα τονων ειναι και αυτο παθητικο και ειναι “καθισμενο” πανω στην αναδραση του ενισχυτη και εχει μια interactive σχεση με τα καλωδια και το ηχειο ( ως μερος της ανδρασης ) συστημα το οποιο εχει σημερα εγκαταλειφθει απο την στιγμη που ευκολα μπορει να πεσει σε προβληματα με χωρητικα φορτια και μακρυα καλωδια πλην ομως ειναι παντελως αθορυβο και με ενα ηπιο φορτιο παραγει μοναδικα χρωματα τα οποια δινουν απιστευτο τονο στο αποτελεσμα .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου με χιλια !!

Ναι ειναι επισκευασιμο 100% οτι και να εχει ( εχουμε ακομα αρκετη ποσοτητα αυθεντικων τρανσιστορ εξοδου σε στοκ )

Ναι απο πλευρας ηχου για τον ακροατη που λατρευει τον τονο και τα γλυκα χρωματα σαφως ταιρι με ευαισθητα ηχεια σε εναν ακροατη που ακουει για πολλες ωρες σε χαμηλες εντασεις . Οσο και να ψαχνω σημερινο μηχανημα που να εχει παρομοια συμπεριφορα ( τρανσιστορατο ) δεν μπορω να βρω ουτε ενα ….Πολλα Εγγλεζικα ειναι μεχρι και σημερα δομημενα με αυτο τον τροπο αλλα σαν Εγγλεζικα ειναι γεματα προβληματα και το κυριοτερο χαρακτηριστικο τους ειναι ο σκληρος ηχος ….

Σακης Πετροπουλος



 


Μηνύματα
27.751
Reaction score
26.086
Επισκευη Sansui 1000X
Με καποια απο τα μηχανηματα τα οποια εχουμε παρουσιασει εδω τα οποια βρισκονται στην κατηγορια κορυφαιο σαφως δεν θα ειχε νοημα να βλεπουμε κονσουμεραδικα μηχανηματα δεκαετιας 1980.

Ο κυριοτερος λογος που το κανω ειναι οτι επειδη πολλοι απο εμας εχουμε τετοια μηχανηματα θα πρεπει να ξερουμε την κατασταση τους αλλα και ακομα πιο χρησιμο να ξερουμε την παραγματικη τους θεση …. στην αλυσιδα του συστηματος . την συναισθηματικη αξια πρεπει να την προσθεσω και αυτη στην λιστα οσο αυτη δεν οδηγα σε υπερβολες .

Μηχανηματα αυτου του τυπου σημερα υποφερουν κυριως απο πυκνωτες , οικιακη βρωμα , διακοπτες οξειδωμενους και σκονισμενους και τα ραδιοφωνα τους υποφερουν απο προβληματα συντονισμου και ολισθησης το οποιο ειναι παραγωγο αρχικα των πυκνωτων και ισως καποιας αλλης βλάβης .

Ενα ακομα να προστεθει στην λιστα ειναι τα λαμπακια τα οποια ακομα και εαν αναβουν θα ειναι μαυρισμενα με αποτελεσμα την χαμηλη φωτεινοτητα στο καντραν .

Ολα τα παραπανω καλο ειναι να αντιμετωπιστουν συνολικα και οχι σαν τοπικες βλαβες , αυτο απο μονο του θα εγγυηθει χαλαρα αλλα 20 χρονια ζωης .

Η χρηση ενος τετοιου μηχανηματος για κυριο συστημα μαλλον δεν παιζει αλλα σε ενα δευτερευον μαζι με μικρου μεγεθους ηχεια η οποιουδηποτε σχεδον μεγεθους και ισως και αδιαφορης ευαισθησιας θα αποδοσει μαγικα αποτελεσματα και ειδικοτερα οταν αυτο παιζει σε χαμηλες εντασεις . Σημαινει οτι η αυξημενη ευαισθησια εισοδου “γεμιζει” το μηχανημα απο πολυ χαμηλα συμβαινει κιολας τα πρωτα μηδενικα σχεδον Watt να παιζουν και σε ταξη Α και σε συνδιασμο με τα κυκλωματα τονων να μιλαμε για μια πανδαισια χρωματων .

Σαφως αυτο δεν εχει απολυτως καμμια σχεση με hifi η Hiend αλλα δεν μπορει να φανταστει ποσο φιλικος και ξεκουραστος ειναι ο ηχος απο αυτα τα μηχανηματα και ειδικα σε χαμηλες σταθμες που σημαινει οτι ενα τετοιο μηχανημα μπορει να ειναι αναμενο επι 24ωρου χωρις να γινεται κουραστικο και ενω δεν ειναι hifi ειναι σιγουρα συντροφος ζωης .

Πιο ειδικα και ακομα και αν σε πολλα μοντελα το Phono stage ειναι μαλλον φτωχο η generic θα ηταν η πιο καταλληλη λεξη αντιθε τως το συνολο του ακουσματος δικαιωνει απο την στιγμη που εχει επεμβει ο υπολοιπος προενισχυτης και το κυκλωμα τονων .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενων

Ναι ειναι επισκευασιμα απο την στιγμη που γινεται παραγωγικα θα γινει και φτηνα

Ναι απο πλευρας ηχου οσο οι απαιτησεις ειναι οπως τις περιγραφω παραπανω .

Σακης Πετροπουλος



Δεκαετία 70 ο συγκεκριμένος αλλά πολύ καλό all rounder μηχανάκι, όπως λέει και ο Σάκης, μπορεί να είναι αναμένο 24ωρο σαν μπακγκραουντ μουσική και να το ευχαριστηθεί κανείς στο έπακρο. Με πολύ καλό δέκτη , κάνει τα fm απόλαυση , ακόμη και τώρα που παίζουν mp3, οι περισσότεροι.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Απο καιρο σε καιρο θα ηθελα να θυμησω οτι διαθετω τα σχηματικα στα περισσοτερα απο τα μηχανηματα που επισκευαζω .Θα ηταν χαρα μου να τα μοιραστω με οποιο μελος του φορουμ χρειαστει αλλα και συναδελφους που τυχον χρειαστουν βοηθεια σχετικη με ενα τετοιο μηχανημα .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Dual CS 430 και λοιπα μοντελα
Το Cs 430 ειναι ενα πολυ entry level μηχανημα της Dual και σε καμμια περιπτωση δεν ανοικει σε ακριβες κατηγοριες . Αυτο δεν σημαινει οτι δεν κανει την δουλεια του αξιοπρεπως ( σε συνδυασμο με το κοστος του ) και ειναι ενα μηχανημα το οποιο υπαρχει σε πολλα Ελληνικα σπιτια .

Ο βραχιονας ειναι επισης generic και ενω η ολη σχεδιαση εχει υλοποιηθει μαλλον με κυριοτερο στοχο το χαμηλο κοστος η κατασκευη εχει αρκετα εξυπνη αναρτηση πραγμα που σημαινει οτι αν και φτηνο ειναι σχετικα λιγοτερο εξαρτημενο απο τον χωρο που παιζει .

Αν συγκριθει με ενα best seller Ιαπωνικο ευρειας καταναλωσης οπως το technics SL BD 22 οι επιδοσεις του ειναι μακραν καλυτερες εως ασυγκριτες .

Ο λογος που αφιεωρωνω ενα αρθρο σε ενα τοσο απλο κατασκευασμα ειναι τα προβληματα που εχει σε συνδυασμο με το κοστος που χρειαζεται για να επισκευστει . Ο κυριος στοχος μου ειναι οι κατοχοι να μην τα πεταξουν .

Σημερα το πλατω αυτο εχει αναγκη απο αλλαγη μοτερ το οποιο φυσικα εχει χαλασει διοτι ειναι ευρωπαικης κατασκευης Philips αν δεν κανω λαθος ειναι εξαιρετικα δυσευρετο και κυκλοφορουν καποια κομματια στην αγορα σε τιμη τυπου 85-100 ευρω . Προσοχη πρεπει να δωθει στο οτι δεν ταιριαζουν ολα τα μοτερ σε ολα τα μοντελα και καποια απο αυτα κυκλοφορουν με κιτ μετατροπης σε οτι αφορα την βαση .

Ο διακοπτης που επιλεγει 33-45 ειναι επαργυρος και εχει μαυρισει σε σημειο που δεν “ακουει” καμμια απο τις δυο εντολες. Ο ιμαντας στις περισσοτερες περιπτωσεις ειναι επισης για πεταμα .

Αναμενομενο ειναι η επισκευη του πλατω να ξεπερασει τα 100 ευρω νουμερο το οποιο ειναι μαλλον απαγορευτικο αν σκεφτει κανεις οτι μετα απο τοσα χρονια μπορει να χρειαστει και βελονα τοτε πια το πραγμα ξεφευγει πολυ .

Η εταιρια μας μπηκε στην διαδικασια να αναζητησει στην Ιαπωνια μοτερ της Mabuchi το οποιο να εχει την ιδια βαση , την ιδια η καλυτερη ακριβεια στροφων , τις ιδιες δυνατοτητες ρυθμισης για 33-45 , δυνατοτητα για ισχυρο ρευμα εκκινησης ( γενικα πληρες πακετο δυνατοτητων του ολοκληρωμενου ΒΑ 6620 που οδηγαει αυτα τα μοτερ ) και φυσικα την δυνατοτητα να κραταει τις στροφες του σταθερες ακομα και αν η ταση τροφοδοσιας που ειναι συνηθως 12 βολτ κυμανθει απο 9-15 Το κιτ προφερεται σαν ανταλλακτικο στην τιμη των 25 Ευρω συν ΦΠΑ .

Αρα ναι σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑΙ ειναι επισκευασιμο πλεον στο 100%

Ναι και απο πλευρας επιδοσεων για generic πλατω παιζει μια χαρα ….


Ειναι σε γνωση μου οτι απο τους κανονες του φορουμ δεν ειναι σωστο να γραφουμε τιμες για προιοντα και υπηρεσιες .Θεωρω οτι η συγκεκριμενη περιπτωση ειναι ειδικη και το αρθρο ισως βοηθησει να σωθουν καποια κομματια τα οποια κατα τα αλλα θα πηγαιναν για πεταμα . Δεν ειναι προθεση μου να κανω αγρα πελατων για το συγκεκριμενο θεμα και παρολα αυτα εαν απο πλευρας διαχειρισης εχω πραξει λαθος θα παρακαλουσα να γινει μια επεμβαση και να διορθωθει το θεμα .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος



 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Καλησπέρα, Σάκη, καλησπέρα σε όλους

Το νήμα σου αυτό παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, τόσο για τις τεχνικές πληροφορίες που παρέχονται για τα διάφορα μηχανήματα σε αυτό, όσο και για το κεφάλαιο "Επισκευή-Αναβάθμιση". Κάποιοι από μας μπορεί να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες για να υλοποιήσουμε κάποιες ιδέες για τις συσκευές μας, είτε αυτές είναι παλαιότερες (αλλά με διαχρονική αξία), είτε νεότερες επιδεχόμενες χειρουργείου (αν και στην περίπτωσή μας, στη χειρουργική κλίνη ο ασθενής πρέπει να επιζήσει οπωσδήποτε μετά την εγχείριση).

Το παρακολουθώ πάντα με ενδιαφέρον.

Υ.Γ.: Μου είχε περάσει κάποια στιγμή από το μυαλό η ιδέα πως ίσως μας έδειχνες τη δουλειά σου πάνω στο δικό μου XL-600, αλλά ήταν απλά μια σκέψη, που δεν ξέρω κατά πόσον είναι υλοποιήσιμη.
-
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Ειναι χαρα να βλεπω οτι εσαι καλα και ακομα πιο πολυ οτι με διαβαζεις ...Φυσικα θα φροντισω μεσα στο τριημερο να ανεβει και το δικο σου αρθρο .
ΥΓ Ακομα περιμενω το τηλεφωνο ποια μερα θα κανονισουμε την παραδοση Υποψην οτι ο ενας μας υπαλληλος ο Χρηστος ανεβοκατεβαινει Πειραια καθε μερα ...

Φιλικα
Σακης
 

Μηνύματα
27.751
Reaction score
26.086
Σάκη και εγω σε διαβάζω πάντα με μεγάλο ενδιαφέρον , μιάς και το θέμα σου είναι από τα λίγα τεχνικά εδώ .
Μπορεί να μην είναι αμιγώς τεχνικό , αλλά τουλάχιστον είναι τεχνικότερο των υπολοίπων.
Και σαφώς πολύ ενδιαφέρον. Συνέχισε έτσι.
 


east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Sansui QA 7000
4καναλα εχουμε κανει ? να ενα απο αυτα !

Ο QA 7000 ειναι ενα μοντελο μεσων δυνατοτητων υπηρχαν πολυ μεγαλυτερες Αμερικανιες απο αυτον μια και την εποχη εκεινη ο στοχος ηταν μαλλον η Αμερικανικη αγορα και υπηρχε αρκετη παραγωγη αλλα και περιπλοκες οπως τα 4καναλα τα οποια ηταν μια μοδα που εσκασε αλλα ευτυχως εκανε τον κυκλο της και εκλεισε αρκετα πριν επικρατησει στην αγορα .

Τα περισσοτερα μηχανηματα ηταν φορτωμενα με πολυ extreme δυνατοτητες για την εποχη και περα απο διαφορες ακροτητες πχ AM stereo , Dolby FM , Γεννητριες που μετετρεπαν το stereo σημα των FM σε 4καναλο , Δισκους και κεφαλες για 4καναλη αναπαραγωγη , συχνα 3 σετ ηχειων στην εξοδο , εξωφρενικες διαστασεις με διπλασιο η και τριπλασιο υψος απο τα συνηθισμενα μηχανηματα αλλα και +40% πλατος και καμμια φορα βαθος . Θυμαμαι οτι τον Pioneer QX949 ηθελες νταλικα για να τον κουβαλησεις …

Τα βασικα μειονεκτηματα ηταν μαλλον 3

–Αρχικα η πολυπλοκοτητα της κατασκευης ηταν σε βαρος της ποιοτητας του ηχου.

–Για να αναπτυξεις το συνολο των δυνατοτητων του μηχανηματος επρεπε και ολα τα υπολοιπα περιφεριακα να ειναι συμβατα …ραδιοφωνα και κασσετοφωνα με τετρακαναλες γεννητριες , τετρακαναλα πικαπ και δισκοι Φυσικα 4 ιδια ηχεια , μεγαλους χωρους κλπ κλπ

–Το χειροτερο ολων ηταν ο παραγοντας waf αλλα και το οτι η χρηση απαιτουσε πτυχια πανεπιστημιακου επιπεδου τουλαχιστον για τους χειρισμους .

Το συγκεκριμενο ειναι ενα μιξ απο υπαρχοντες ενισχυτες της εταιριας οπου οι πλακετες ειναι μια μετεξελιξη του AU 555

φυσικα σε 4 καναλια με δυνατοτητα γεφυρωσης που στην τελικη εδιναν η 4Χ15 η 2Χ30 γενικα σε αυτα της Sansui της συγκεκριμενης σειρας η ισχυς ηταν χαμηλη . Φυσικα εσκασε και επομενη σειρα μεγαλυτερης ισχυος για να συναγωνιστει την pioneer για παραδειγμα που εφτανε ευκολα στα 4Χ120.

Ηδη και ενω εχουν δει οτι η πολυπλοκοτητα ειναι θεμα ξεκινησαν σε καποια απο αυτα να τα κανουν modular οπου ολες οι πλακετες ηταν σε φισσες κουμπωτες και ηταν γενικα πολυ ευκολη η επισκευη . Αργοτερα και με περισσοτερη μελετη τα εργοστασια σταματησαν αυτο το συστημα για πολλους λογους , μια και οι φισσες λογο διαθεσιμων επαφων αυξαναν την πολυπλοκοτητα της συσκευης , οι φισσες που χρησιμοποιουσαν ηταν ακριβες , παραλληλα αυξαναν και το κοστος της πλακετας και τελικα σαν ιδεα η ευκολια αλλαγης πλακετας η επισκευης τους ηταν αχρηστη απο την στιγμη που τα Ιαπωνικα μηχανηματα δεν χαλανε ποτε .

Αντι αυτων μελετησαν τους τροπους που μπορει να μονταριστει ενα μηχανημα με ανθρωπινα χερια τοτε και εφεραν πιο προσιτα αποτελεσματα …

Γενικη αλλαγη πυκνωτων , εξωφρενικο καθαρισμα , ρυθμιση ενα ενα τα καναλια ξεχωριστα , καλιμπραρισμα των οργανων τακτικη συντηρηση οπως λεγαμε στον στρατο και το μηχανημα ειναι ετοιμο .

θα ηθελα απο καποια σκοπια να μπορουσα να δω τις σχεδιαστικες ομαδες των Ιαπωνων εκεινη την εποχη και να τους εδινα την πληροφορια οτι τα μηχανηματα του θα ζουσαν ευκολακι 30-40 χρονια …Ποιος θα με πιστευε ?

Οχι σε αγορα μεταχειρισμενου δεν θα βρεθει ευκολα ( ειναι απο τα πολυ σπανια μηχανηματα )

Ναι ειναι επισκευασιμο σε οτι αφορα τα ηλεκτρονικα του και ειναι πιθανο να αντιμετωπισεις προβληματα στα μηχανικα διακοπτες και ποτενσιομετρα

Οχι με τα σημερινα δεοδμενα και απο πλευρας ηχου ειναι πολυ κομπλικε για να παιζει καλα , η δυνατοτητα γεφυρωσης ειναι ασχημα υλοποιημενη , οι σταθμες εισοδων ειναι εξαιρετικα χαμηλες για να παιζει με συχρονες πηγες , το phono stage ειναι επισης πολυ generic οπως και οι τελικοι του ….Διακοσμητικο στοιχειο θα ελεγα και ισως ουτε καν για δευτερο συστημα μαλλον για τριτο .

Σακης Πετροπουλος



 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.090
Μηνύματα
2.888.021
Members
37.984
Νεότερο μέλος
fchristos
Top