Γρίφοι


Μηνύματα
20.924
Reaction score
16.492

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.109
Reaction score
139.533
Τί ακριβώς κάνει μια συσκευή doppler
Μετράει τυπικά την ταχύτητα ροής υγρών.
Αυτό γίνεται με εκπομπή κυμάτων γνωστής συχνότητας, αντανάκλαση των κυμάτων σε κινούμενα ρευστά (ή εντός ρευστών) ανακλαστικά στοιχεία, επαναπρόσληψη των αντανακλάσεων, μέτρηση της διαφοράς συχνότητας (λόγω κίνησης του ανακλαστικού στοιχείου) και από τη διαφορά συχνότητας υπολογίζεται η ταχύτητα ροής.
Τα κύματα μπορεί να είναι ηχητικά, οπτικά ή ηλεκτρομαγνητικά.

Σε αυτό που αναφέρθηκε πριν, στο σκάφος, προφανώς δε μετράει την ταχύτητα ροής του νερού, αλλά (φαντάζομαι πως) παίρνει την αντανάκλαση απο το βυθό, ο οποίος αν κινείται θα δώσει διαφορετική συχνότητα στο ανακλώμενο κύμα, και από τη διαφορά συχνότητας υπολογίζεται η ταχύτητα κίνησης.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί φως σε συσκευές Doppler (πχ laser) ή ηλεκτρομαγνητικά κύματα, ή το πιο συχνό ηχητικά κύματα. Η συχνότητα του ηχητικού κύματος είναι αντιστρόφως ανάλογη του βάθους της διείσδυσης, και ανάλογη της διακριτικής ικανότητας.

Το νερό στον ήχο είναι πολύ καλός αγωγός, χωρίς ουσιαστικά αντανακλάσεις. Μπορεί να μετρούνται αντανακλάσεις σε φυσαλίδες αέρα εντός του νερού, καθώς ο αέρας είναι σημαντικά πιο κακός αγωγός του ήχου (σε σχέση με το νερό) και η διαχωριστική επιφάνεια νερού-αέρα (όπως κι οποιαδήποτε μεμβράνη ή λεία επιφάνεια) δημιουργεί έντονη πηγή αντανακλάσεων.

Στην ιατρική χρησιμοποιείται το φαινόμενο Doppler στους υπερηχοτομογράφους για μέτρηση της ταχύτητας ροής του αίματος μέσα στα αγγεία.

Γενικά Doppler σημαίνει μετρηση της μεταβολής συχνότητας (προφανώς μεταβάλλεται και το μήκος κύματος) ενός κύματος γνωστής συχνότητας.
 

Μηνύματα
16.931
Reaction score
24.083
Μου τερματίζεις την μηχανή στις 110 και από κάτω μου λες ότι πάμε με 16 knots και εγώ επάνω βλέπω το speedlog στους 16 και το doppler στο 0. Δηλαδή το κόντρα στα 16 και ταχύτητα 0
60αρα mcc σε bulk?
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Για το αεροπλάνο που θ απογειωθεί....συζητούσαν πριν 10 χρόνια στο physikerboard


http://www.physikerboard.de/topic,4236,-flugzeug-auf-laufband-[an-anderer-stelle-heftigst-diskutiert.html

Η λύση στ αγγλικά απ αυτόν που το πρωτοεθεσε , Rick Durden Νοέμβριος 2005 :http://www.avweb.com/news/pilotlounge/191034-1.html
Χρησιμοποιεί ελικοφόρο, που δεν είναι το ίδιο με τον κινητήρα jet.
 


Μηνύματα
20.924
Reaction score
16.492
Χρησιμοποιεί ελικοφόρο, που δεν είναι το ίδιο με τον κινητήρα jet.
Διαβάζω : "
OK, let's figure out why the airplane will fly.

We'll use Manfred again. Although we're bringing him forward into the 21st Century, we'll still let him use the 65 hp J-3. It doesn't really matter what airplane he flies, but he got used to the J-3 while he was demonstrating downwind turns and this one happens to have lifting rings on the top of the fuselage. It's also been modified with a starter so no one has to swing the prop.....
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.020
Reaction score
43.379
Ας βάλουμε τους τροχούς ενός αεροπλάνου, αυτοκινήτου ή οποιοδήποτε τροχοφόρου πάνω σε ράουλα όπως αυτά που μετράνε την πέδη στα συνεργεία και θεωρήσουμε μηδενική τριβή στα ρουλμαν στα ράουλα και στους τροχούς, περιστρέφονται ελεύθερα δηλαδή, και ικανή τριβή μεταξύ τροχού και ράουλου ώστε να μην επιτρέπεται ολίσθηση παρά μόνο περιστροφή με ίδια γραμμική ταχύτητα στο σημείο επαφής. Αν αρχίσουμε να τραβάμε με ένα σκοινί από ένα άλλο αυτοκίνητο ή ένα βαρούλκο που εδράζεται στον απέναντι τοίχο το ερώτημα είναι αν θα φύγει το όχημα από τα ράουλα;
Θα φύγει αναγκάζοντας τους τροχούς να συρθούν πάνω στα ράουλα. Θα φύγει όταν η δύναμη έλξης θα γίνει μεγαλύτερη από την δύναμη τριβής τροχού και ράουλου.
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Ας βάλουμε τους τροχούς ενός αεροπλάνου, αυτοκινήτου ή οποιοδήποτε τροχοφόρου πάνω σε ράουλα όπως αυτά που μετράνε την πέδη στα συνεργεία και θεωρήσουμε μηδενική τριβή στα ρουλμαν στα ράουλα και στους τροχούς, περιστρέφονται ελεύθερα δηλαδή, και ικανή τριβή μεταξύ τροχού και ράουλου ώστε να μην επιτρέπεται ολίσθηση παρά μόνο περιστροφή με ίδια γραμμική ταχύτητα στο σημείο επαφής. Αν αρχίσουμε να τραβάμε με ένα σκοινί από ένα άλλο αυτοκίνητο ή ένα βαρούλκο που εδράζεται στον απέναντι τοίχο το ερώτημα είναι αν θα φύγει το όχημα από τα ράουλα;
Θα φύγει αναγκάζοντας τους τροχούς να συρθούν πάνω στα ράουλα. Θα φύγει όταν η δύναμη έλξης θα γίνει μεγαλύτερη από την δύναμη τριβής τροχού και ράουλου.
Στο υπό συζήτηση παράδειγμα δεν εξασκούμε κάποια εξωτερική δύναμη στο αεροπλάνο. Ότι παράγει το αεροπλάνο από τους κινητήρες του. Κάνω κάπου λάθος;
[DOUBLEPOST=1480590720][/DOUBLEPOST]
Διαβάζω : "
OK, let's figure out why the airplane will fly.

We'll use Manfred again. Although we're bringing him forward into the 21st Century, we'll still let him use the 65 hp J-3. It doesn't really matter what airplane he flies, but he got used to the J-3 while he was demonstrating downwind turns and this one happens to have lifting rings on the top of the fuselage. It's also been modified with a starter so no one has to swing the prop.....
Δηλ. η έλικα δεν παράγει ρεύμα αέρα πάνω στις πτέρυγες, το οποίο παράγει άντωση; (βλέπε αεροσκάφη STOL)
Ο jet κάνει το ίδιο; :idk:
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.368
Reaction score
8.062
Ας βάλουμε τους τροχούς ενός αεροπλάνου, αυτοκινήτου ή οποιοδήποτε τροχοφόρου πάνω σε ράουλα όπως αυτά που μετράνε την πέδη στα συνεργεία και θεωρήσουμε μηδενική τριβή στα ρουλμαν στα ράουλα και στους τροχούς, περιστρέφονται ελεύθερα δηλαδή, και ικανή τριβή μεταξύ τροχού και ράουλου ώστε να μην επιτρέπεται ολίσθηση παρά μόνο περιστροφή με ίδια γραμμική ταχύτητα στο σημείο επαφής. Αν αρχίσουμε να τραβάμε με ένα σκοινί από ένα άλλο αυτοκίνητο ή ένα βαρούλκο που εδράζεται στον απέναντι τοίχο το ερώτημα είναι αν θα φύγει το όχημα από τα ράουλα;
Θα φύγει αναγκάζοντας τους τροχούς να συρθούν πάνω στα ράουλα. Θα φύγει όταν η δύναμη έλξης θα γίνει μεγαλύτερη από την δύναμη τριβής τροχού και ράουλου.
Αν δεν υπαρχει καθολου τριβη στους τροχους οπως λες, αρκει να το σπρωξεις με το μικρο σου δαχτυλακι και θα αρχισει να κινειται ως προς το εδαφος. Ποτε δε θα ολισθησουν οι τροχοι στα ραουλα. Παντα θα κυλιονται.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.020
Reaction score
43.379
Στο υπό συζήτηση παράδειγμα δεν εξασκούμε κάποια εξωτερική δύναμη στο αεροπλάνο. Ότι παράγει το αεροπλάνο από τους κινητήρες του. Κάνω κάπου λάθος;
[DOUBLEPOST=1480590720][/DOUBLEPOST]

Δηλ. η έλικα δεν παράγει ρεύμα αέρα πάνω στις πτέρυγες, το οποίο παράγει άντωση; (βλέπε αεροσκάφη STOL)
Ο jet κάνει το ίδιο; :idk:
Τόσο ο jet όσο και ο έλικας δημιουργούν ώση στέλνοντας αέρα προς τα πίσω.


Αν δεν υπαρχει καθολου τριβη στους τροχους οπως λες, αρκει να το σπρωξεις με το μικρο σου δαχτυλακι και θα αρχισει να κινειται ως προς το εδαφος. Ποτε δε θα ολισθησουν οι τροχοι στα ραουλα. Παντα θα κυλιονται.
Δεν είπα στους τροχούς είπα στα ρουλεμάν των τροχών και των ράουλων. Οι τροχοί με τα ράουλα έχουν μεταξύ τους τριβή ώστε το ένα να γυρίζει το άλλο. Αν η τριβή ήταν άπειρη και δεν μπορούσαν οι τροχοί να συρθούν να ξεκολλήσουν από τα ράουλα τότε δεν θα έφευγε ποτέ από τα ράουλα (θα έσπαγαν όλα τα άλλα όταν ξεπερνούσαν τα όρια αντοχής τους).
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.368
Reaction score
8.062
Τόσο ο jet όσο και ο έλικας δημιουργούν ώση στέλνοντας αέρα προς τα πίσω.




Δεν είπα στους τροχούς είπα στα ρουλεμάν των τροχών και των ράουλων. Οι τροχοί με τα ράουλα έχουν μεταξύ τους τριβή ώστε το ένα να γυρίζει το άλλο. Αν η τριβή ήταν άπειρη και δεν μπορούσαν οι τροχοί να συρθούν να ξεκολλήσουν από τα ράουλα τότε δεν θα έφευγε ποτέ από τα ράουλα (θα έσπαγαν όλα τα άλλα όταν ξεπερνούσαν τα όρια αντοχής τους).
Ναι καταλαβα, το ιδιο λεμε, στα ρουλεμαν.
Την τριβη ολισθησης μεταξυ τροχου-ραουλου μπορεις να τη θεωρησεις απειρη, γιατι σου ξαναλεω ποτε δε θα εχεις ολισθηση. Το οχημα θα κυλισει πανω στο ραουλο μολις εφαρμοστει η εξωτερικη δυναμη. Κανε το πειραμα με το αυτοκινητακι πανω στο διαδρομο ή δες τους mythbusters στο youtube (δε μπορω να μπω τωρα να σου βαλω το λινκ).
[DOUBLEPOST=1480591975][/DOUBLEPOST]
Στο υπό συζήτηση παράδειγμα δεν εξασκούμε κάποια εξωτερική δύναμη στο αεροπλάνο.
Στο συστημα αεροπλανο-διαδρομος, η δυναμη που ασκει στο αεροπλανο η εκτοξευση του αερα προς τα πισω απο τους κινητηρες του, ειναι εξωτερικη.
[DOUBLEPOST=1480592010][/DOUBLEPOST]
Τόσο ο jet όσο και ο έλικας δημιουργούν ώση στέλνοντας αέρα προς τα πίσω.
:thumbsup:
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Τόσο ο jet όσο και ο έλικας δημιουργούν ώση στέλνοντας αέρα προς τα πίσω.
Τσου! Ο έλικας ναι. Ο jet εκτονώνει αέρια καύσης κηροζίνης-αέρα με πολλαπλάσια ταχύττα του αέρα που ρουφάει (το λέω απλά, ας μπει ο Μάρκου να το εξηγήσει πιο chic).

Οι δε jet είναι κάτω από το φτερό, οι δε έλικες μπροστά από το φτερό (ή το ρύγχος)
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Στο συστημα αεροπλανο-διαδρομος, η δυναμη που ασκει στο αεροπλανο η εκτοξευση του αερα προς τα πισω απο τους κινητηρες του, ειναι εξωτερικη.

:thumbsup:
Για ξανασκέψου το. Εξωτερική εννοούμε μια δύναμη που δεν ανήκει στο ζεύγος αεροπλάνο-διάδρομος. Τη δύναμη αυτή την παράγει ο κινητήρας, πως τότε είναι εξωτερική;
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.368
Reaction score
8.062
Για ξανασκέψου το. Εξωτερική εννοούμε μια δύναμη που δεν ανήκει στο ζεύγος αεροπλάνο-διάδρομος. Τη δύναμη αυτή την παράγει ο κινητήρας, πως τότε είναι εξωτερική;
Φιλε μου επιμενεις σε στοιχειωδη πραγματα που ειναι εμφανως λαθος.
Εχεις ενα παιδακι πανω σε ενα πατινι, ακινητα. Το παιδακι σπρωχνει εναν τοιχο. Δε θα κινηθει το παιδακι και το πατινι? Δεν ειναι εξωτερικη δυναμη στο συστημα παιδι-πατινι η αντιδραση της δυναμης που ασκησε το παιδι στον τοιχο? Γιατι, επειδη την ασκησε το παιδι?
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Φιλε μου επιμενεις σε στοιχειωδη πραγματα που ειναι εμφανως λαθος.
Εχεις ενα παιδακι πανω σε ενα πατινι, ακινητα. Το παιδακι σπρωχνει εναν τοιχο. Δε θα κινηθει το παιδακι και το πατινι? Δεν ειναι εξωτερικη δυναμη στο συστημα παιδι-πατινι η αντιδραση της δυναμης που ασκησε το παιδι στον τοιχο? Γιατι, επειδη την ασκησε το παιδι?
Πως αυτό συνδέεται με το πείραμά μας;
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.368
Reaction score
8.062
Πως αυτό συνδέεται με το πείραμά μας;
Πατινι=διαδρομος
παιδι=αεροπλανο
τοιχος=αερας

Η δυναμη που ασκει το (παιδι-αεροπλανο) στον (τοιχο-αερα) ειναι εξωτερικη στο συστημα (παιδι-αεροπλανο) - (πατινι-διαδρομος).

Zizik ασε τους κουραμπιεδες να σκονιζονται και βοηθα λιγο ρε φιλε, που εισαι και πολυ υπομονετικος :D.
 

Μηνύματα
16.931
Reaction score
24.083
Έχεις κολλήσει άσχημα

Δεν είπε κανείς ότι η ταχύτητα αέρα του ελικα θα δημιουργήσει την αντωση

Αυτή θα γίνει απο την ταχύτητα του αέρα του πεδίου γιατί το αεροπλάνο θα κινηθεί πάραυτα

Η δύναμη είναι εξωτερική του ζεύγους γιατί ανήκει στο ζεύγος αεροσκάφους αέρα και όχι αεροσκάφους διαδρόμου
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Πατινι=διαδρομος
παιδι=αεροπλανο
τοιχος=αερας

Η δυναμη που ασκει το (παιδι-αεροπλανο) στον (τοιχο-αερα) ειναι εξωτερικη στο συστημα (παιδι-αεροπλανο) - (πατινι-διαδρομος).

Zizik βοηθα λιγο ρε φιλε, που εισαι και πολυ υπομονετικος :D.
Ο αέρας το μόνο που κάνει στον jet κινητήρα είναι η καύση. Τίποτε άλλο! Ο κινητήρας παίρνει το καύσιμο και τον αέρα, τα καίει (έκρηξη) και τα αέρια της καύσεως δημιουργούν την ώση. Η ώση λοιπόν αυτή (δύναμη) εμφανίζεται σε όλο τον κινητήρα, ο οποίος στηρίζεται με έναν πυλώνα στο φτερό. Μεταφέρει λοιπόν την δύναμη στο φτερό/άτρακτο/σκέλη.
Αρχικά δεν ασκείται κάποια δύναμη στον οριζόντιο άξονα. Με το που πάρουν μπρος οι κινητήρες εμφανίζεται η δύναμη της ώσης των κινητήρων και η αντίθετη δύναμη της στατικής τριβής της κάθε ρόδας. Μόλις η ώση ξεπεράσει τη στατική τριβή, οι ρόδες αρχίζουν να γυρίζουν, οπότε και ο διάδρομος προσαρμόζεται στην ίδια ταχύτητα, αλλά με αντίθετη φορά.

Ουφ! :smile:
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.368
Reaction score
8.062
Α καταλαβα.
Στο παραδειγμα με το παιδι και το πατινι, αντι το παιδι να σπρωχνει εναν τοιχο, θεωρησε οτι πεταει μια βαρια μπαλα προς τα πισω.
Ακριβως τα ιδια ισχυουν.
Δηλαδη, ειτε το αεροπλανο ειναι ελικοφορο, ειτε αεριωθουμενο, ειτε πυραυλοκινητο (δεν χρειαζεται καν αερα δηλαδη), παλι θα αρχισει να κινειται.
[DOUBLEPOST=1480596583][/DOUBLEPOST]
Αρχικά δεν ασκείται κάποια δύναμη στον οριζόντιο άξονα. Με το που πάρουν μπρος οι κινητήρες εμφανίζεται η δύναμη της ώσης των κινητήρων και η αντίθετη δύναμη της στατικής τριβής της κάθε ρόδας. Μόλις η ώση ξεπεράσει τη στατική τριβή, οι ρόδες αρχίζουν να γυρίζουν, οπότε και ο διάδρομος προσαρμόζεται στην ίδια ταχύτητα, αλλά με αντίθετη φορά.
Ετσι ακριβως.
Και το αεροπλανο αρχιζει να κινειται ως προς το εδαφος και μετα απογειωνεται
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.270
Μηνύματα
2.969.524
Members
38.293
Νεότερο μέλος
ONIKOS1
Top