Θεωρια και εφαρμογη στην πραξη (στο δια ταυτα (των ενεργών)).


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
θέλει ένα σύστημα έτοιμο στημένο απο χομπίστα να ακούσει και να κρίνει αν του αρέσει.
Εντελώς άκυρο το παραπάνω. Διότι:

1) Ο χομπίστας δε ξέρει να "στήσει" ένα τέτοιο σύστημα. Τέλος κουβέντας.
Όπως ο χομπίστας δε ξέρει να "στήσει" ένα προβολέα. Θέλει τις γνώσεις και τα εργαλεία, που δεν ανήκουν στο χώρο του χομπίστα.
Κι όπως στον προβολέα των 30.000€ είναι γεγονός ότι θα παν στραφι οι δυνατότητες απεικόνισης που έχει, σε ένα κάτασπρο δωμάτιο με το φως του ήλιου να μπαίνει από το παράθυρο και να προβάλλει σε λευκό ντουβαρι, οπότε είναι αδύνατο να καταλάβει κανείς τι παίζει ο προβολέας, έτσι και στον ήχο, ο ανεπαρκής χώρος αποτελεί ουσιαστικό και καθοριστικό λόγο να μην ασχολείσαι με το χόμπι του ήχου (βλέπε μπουτχια) διότι δεν έχει νόημα, είναι αδύνατο να καταλάβεις τι παίζει οτιδήποτε.

2) σε ένα σωστό τέτοιο σύστημα, δεν υπάρχει κριτική "μου αρέσει" ή "δε μου αρέσει" ο ήχος του συστήματος.
Η μόνη κριτική που υπάρχει, είναι "μου αρέσει" ή "δε μου αρέσει" ο ήχος της συγκεκριμένης ηχογράφησης.
Διότι, αυτό το σύστημα "δεν ακούγεται", δεν έχει "αξιαγάπητο ή ενοχλητικό" χαρακτήρα, δεν εισάγει χαρακτηριστικές αλλοιώσεις στο σήμα, δεν υπάρχει. Ακούς την ηχογράφηση.

Το οποίο μπορείς να ακούσεις πανευκολα από .. ακουστικά.

Τα τυπικά Hi-end συστήματα, κατά κανόνα εισάγουν χαρακτηριστικές αλλοιώσεις στο σήμα, και φερε στο μυαλό σου ένα τυπικό λαμπατο ενισχυτή. Εκεί ναι, υφίσταται η κριτική του αν σου αρέσει ή όχι ο ήχος του μηχανηματος, δηλαδή η χαρακτηριστική αλλοίωση που επιφέρει το μηχάνημα σε οποιαδήποτε ηχογράφηση.

Συμπερασματικά, είναι εντελώς λάθος να προσπαθείς να διευκρινήσεις αν σου αρέσει ο ήχος ενός σωστά στημένου μόνιτορ, διότι απλώς δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Πόσο μάλλον ακούγοντας τις αγαπημένες σου ηχογραφησεις, τις οποίες δε ξέρεις πως ακούγονται (εκτός αν τις άκουσες με ακουστικά), απλώς ξέρεις τι αλλοιώσεις έχεις συνηθίσει να ακούς σε αυτές από τα συστήματα-χώρους με τα οποία έχεις μεγάλη εμπειρία..

Όπως σε ένα κορυφαίο προβολέα λέιζερ των πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, σωστά στημένο σε batcave, δε κρινεις αν σου αρέσει ο προβολέας, αυτός δε χαλάει τίποτα, κρίνεις αν σου αρέσει το τρανσφερ της ταινίας. ;)

Φυσικά, τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά τα αντιλαμβάνεσαι, πχ το μαύρο στον προβολέα ή την συχνοτική έκταση στον ήχο. Άλλο όμως τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά, τα οποία αποτυπώνονται επαρκώς στις μετρήσεις του μηχανηματος και δε χρειάζονται κανένα πιστοποιητικό από τα αισθητήρια όργανά σου, κι άλλο αν σου "αρέσει". ;)
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Το οποίο μπορείς να ακούσεις πανευκολα από .. ακουστικά.
Τώρα εδώ σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Αφενός ακουστικά με ακουστικά διαφέρουν τραγικά πολύ μεταξύ τους, αφετέρου τα ηλεκτρονικά και ειδικά οι ενισχυτές που συχνά χρησιμποιούνται για να τα οδηγήσουν εισάγουν χαρακτήρα. Φυσικά όχι όσο ένα σύστημα ηχείων-χώρου, αλλά ο χαρακτήρας υπάρχει και είναι έντονος.
[DOUBLEPOST=1482065830][/DOUBLEPOST]
Nice, αλλά μέχρι να βγάλουν προιόν, με presets για δημοφιλή ακουστικά (γιατί δεν πιστεύουν να μας βάλουν να αγοράσουμε και μετρητικό εξοπλισμό) θα ξημερώσουμε. Εδώ ακόμη δεν έχουν λύσει το πρόβλημα συμβατότητας με τη Μέτρικ, να πάρει!!!
 

Y

Yiannis_B

Guest
Εντάξει, εγώ ψήνομαι για dsp στα ακουστικά...ήδη λίγο eq το χρησιμοποιώ.

Μόλις βγει και καμία έκδοση head-dirac, θα είμαι από τα πρώτα θύματα!
:rolleyes:

https://itunes.apple.com/us/app/dirac-hd-player/id547650816?mt=8

O στόχος δεν είναι κατά την γνώμη μου η βελτίωση ενός ακριβού ακουστικού, αλλά το πως ένα ακουστικό της πλάκας, παύει να ακούγεται της πλάκας...

Το ίδιο συμβαίνει και στα ηχοσυστήματα των αυτοκινήτων, που αρχίζουν να ακούγονται αξιοπρεπέστατα, παρά τα αστεία μεγαφωνάκια τους.
 
Last edited by a moderator:


Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Όπως σε ένα κορυφαίο προβολέα λέιζερ των πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, σωστά στημένο σε batcave, δε κρινεις αν σου αρέσει ο προβολέας, αυτός δε χαλάει τίποτα, κρίνεις αν σου αρέσει το τρανσφερ της ταινίας. ;)
Υπάρχει όμως ένα βασικό πρόβλημα.

Η αίσθηση που σου δίνεται όταν πάς απο μία τηλεόραση σε ένα κακοστημένο προβολέα είναι κοντά στα όρια του σόκ.

Χωρίς ρύθμιση απλά σε ένα φθηνό πανί. Γιατί η ουσία είναι οτι μεταβαίνεις απο κάτι μικρό σε κάτι τεράστιο που θυμίζει σινεμά.

Έτσι είναι και ένα καλό ακριβό ηχείο. Δέν ακούγεται ούτε σαν logitech ούτε σαν creative. Αν δέν το βάλεις (πραγματικά όμως) σε καμπινέ μέσες άκρες θα σου ακουστεί πολύ όμορφα σε σχέση με τα τυπικά creative 2-1 ηχεία.

Για παράδειγμα το GRIMM το είχα ακούσει χυμένο μέσα σε ένα σαλόνι. Να σου αναφέρω οτι έπαιζε πραγματικά εξαιρετικά. Σε ένα καλομελετημένο χώρο, ναι το δέχομαι, θα κάνει παπάδες αλλα η ουσία είναι οτι και τυχαία βαλμένο έδειχνε την αξία του.

Σίγουρα πάντως δέν βγήκα στο μπαλκόνι...

Μιας και ανέφερες τις λάμπες, προσωπικά θεωρώ οτι πολύ δύσκολα κάποιος που έχει συνηθίσει σε λαμπάτα ακούσματα θα μεταβεί σε αυστηρά μόνιτορ ακούσματα.

Και φέρε εσύ όποιον θέλεις να του ρυθμίσει το χώρο...τσάμπα θα ξοδέψει(ς) τα λεφτά του.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Θα έρθει και ο καιρός που οι λαμπάτοι δεν θα ξέρουν τι τους ήρθε. Και αρμονικές ,μπορείς να προσθέσεις στο σήμα, και ό,τι γουστάρεις...Θα κλάψουν μανούλες με τα VST plug -ins 300Β...:gotcha:

Το να πάρεις ένα σήμα και να του προσθέσεις παραμόρφωση, είναι στο to do list. - άσχετα αν οι σοβαροί του χώρου έχουν πιο σημαντικά projects....

To ανάποδο, το να βάλεις δηλαδή σε μια μηχανή λουκάνικα, και να πάρεις από την άλλη το βόδι ολόκληρο, είναι κομματάκι δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο...:rolleyes:

:roflmao:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Κοιτα, δεν ειμαι με τιποτα ειδικος, αλλα τα vst που εχω "δοκιμασει" ή τα characters της μετρικ δε με ξεγελουν οτι ακουω εναν viva σαν του S ή του Ο. Με τιποτα. Αλλα μπορει να κανω και λαθος.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Κοιτα, δεν ειμαι με τιποτα ειδικος, αλλα τα vst που εχω "δοκιμασει" ή τα characters της μετρικ δε με ξεγελουν οτι ακουω εναν viva σαν του S ή του Ο. Με τιποτα. Αλλα μπορει να κανω και λαθος.
Δεν κάνεις λάθος. Δεν έχει ασχοληθεί κανένας σοβαρά με αυτό. Για το μέλλον μιλώ, αισιοδοξώ ότι θα τα προλάβουμε...:rolleyes:

Το να πάρεις ένα σήμα και να του προσθέσεις παραμόρφωση, είναι στο to do list. - άσχετα αν οι σοβαροί του χώρου έχουν πιο σημαντικά projects....
 
Last edited by a moderator:

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.745
Της άριστης οδήγησης (πράγμα διόλου απλό)
Της απουσίας παθητικού κρος (πολλαπλά αντικειμενικά οφέλη, που έχουν κατ'επαναληψιν αναφερθεί και επιβεβαιωθεί από πολλά μέλη)
Ψιλά γράμματα Ντίνο, δεν φοράνε και τα γυαλιά τους...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
Τώρα εδώ σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Αφενός ακουστικά με ακουστικά διαφέρουν τραγικά πολύ μεταξύ τους, αφετέρου
Μπα, σήκωνε μεγάλη κουβέντα, όσο ήταν χύμα οι προδιαγραφές. ;)

Ευτυχώς μπήκε μία τάξη και σε αυτό το θέμα.

Παλιά, οι λύσεις ήταν συγκεκριμένες, κι ο μπουτχιας τις ξέρει καλά όπως είδες. Τώρα με τις αντίστοιχες προδιαγραφές καμπύλης απόκρισης, το τοπίο ξεκαθαρίζει. Νομίζω πως σιγά σιγά και στον επαγγελματικό χώρο θα ξεκινήσουν να κάνουν μαστερινγκ με ακουστικά, κάτι ανέφικτο ως τώρα. ;)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.229
Reaction score
85.954
Ειλικρινής απορία ενός υποστηρικτή των ενεργών:

Ας δούμε την εξής απόλυτη συγκριση ενεργού-παθητικού ηχείου: Η ευρύτατα αποδεκτή ATC κατασκευάζει πανομοιότυπα ηχεία σε ενεργή και παθητική έκδοση. Και στην οικιακή της σειρά, και στην επαγγελματική δίνει την επιλογή στον πελάτη.

Δείτε εδώ
http://www.skroutz.gr/c/571/mousika-hxeia.html?keyphrase=atc+ηχεια

Έχουμε λοιπον την δυνατότητα να συγκρίνουμε απολύτως ίδια ηχεία στην ενεργή και στην παθητική τους έκδοση.

Αν δείτε τωρα τις τιμές, η ενεργή έκδοση καθε ηχείου ειναι κατα 4 με 5000€ ακριβότερη της παθητικής.

Η απορία μου λοιπον ειναι η εξής:
Δεδομένου οτι με 2000€ max μπορουμε να έχουμε ενισχυτές και καλωδια που με απόλυτη ασφάλεια θα οδηγήσουν επαρκώς το παθητικό ηχείο (εννοείται πως μιλώ για τα ncore), και εφοσον δεν είμαστε "συνδρομητές" στα καλωδια να πληρώνουμε γ@μισιάτικα στον αιώνα τον άπαντα, τα επιπλέον 2500-3000€ δικαιολογούνται για την ενεργή έκδοση;

Εντάξει, το ενεργό υπερτερεί φυσικα λόγω της ανυπαρξίας του παθητικού κρος. Αλλα θα ειναι αυτο φανερό στην μεταξύ τους Α/Β συγκριση; (εννοείται πως τις συνθήκες Ισοσταθμισης χωρου θα τις έχουμε φροντίσει).

Περισσεύουν 2500€, συνδρομή για cd quality streaming για 15 χρόνια. Αξίζει; θα ακούω την διαφορά υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες ή το υπαρκτό πλεονέκτημα του ενεργού θα μένει στα χαρτιά λόγω της ευχέρειας οδήγησης του ncore;
 

Y

Yiannis_B

Guest
Last edited by a moderator:

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.012
Reaction score
76.843
Εντάξει, το ενεργό υπερτερεί φυσικα λόγω της ανυπαρξίας του παθητικού κρος. Αλλα θα ειναι αυτο φανερό στην μεταξύ τους Α/Β συγκριση; (εννοείται πως τις συνθήκες Ισοσταθμισης χωρου θα τις έχουμε φροντίσει).
Πόσο κοστίζει να βάλεις και active crossover; ;)
 

Y

Yiannis_B

Guest
Ta ncore είναι 200 Watts στα 8 Ohm. Τα ATC έχουν σύνθετη αντίσταση γύρω στα 6. Δεν φτάνουν τα ncore για παθητικά ATC.

Κοίτα κι εδώ, αν και στα περιοδικά δεν δίνω μεγάλη σημασία.

http://www.studio-hifi.com/images/ATC_SCM50_aktiv-passiv-Stpl-4-2011.pdf

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=98203
Η μαύρη γραμμή είναι η αντίσταση του ηχείου.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
Η απορία μου λοιπον ειναι η εξής:
Δεδομένου οτι με 2000€ max μπορουμε να έχουμε ενισχυτές και καλωδια που με απόλυτη ασφάλεια θα οδηγήσουν επαρκώς το παθητικό ηχείο (εννοείται πως μιλώ για τα ncore), και εφοσον δεν είμαστε "συνδρομητές" στα καλωδια να πληρώνουμε γ@μισιάτικα στον αιώνα τον άπαντα, τα επιπλέον 2500-3000€ δικαιολογούνται για την ενεργή έκδοση;
Ναι, δικαιολογούνται.

Διότι εσύ υπολογίζεις κόστος για 2 ενισχυτικά κανάλια, και βγάζεις και ρέστα.

Στην πράξη το κόστος αυτό συμπεριλαμβάνει 4-6 ή και περισσότερα ενισχυτικά κανάλια, συν ισάριθμα κανάλια ενεργού κρος και συνήθως ισάριθμα κανάλια DAC και ADC, DSP και λοιπά καλουδια.

Το πακέτο αυτό, αν πας να το υλοποιήσεις μόνος σου, πιο πολλά θα σου κοστίσει.

Κι εννοείται πως το παθητικό ηχείο με επαρκή οδήγηση δεν θα παίξει ποτέ σαν το ενεργό πολυενισχυόμενο ηχείο, πάντα θα υπολείπεται σημαντικά, με φρένο το παθητικό κροσοβερ, τον κώλο σου να χτυπάς σα το χταπόδι.
Εντάξει, το ενεργό υπερτερεί φυσικα λόγω της ανυπαρξίας του παθητικού κρος. Αλλα θα ειναι αυτο φανερό στην μεταξύ τους Α/Β συγκριση;
Θα κάνει μπαμ από μακριά.
Όχι σα τη μικροδιαφορά που άκουσες από αλλαγή ενός υλικού στο παθητικό κροσοβερ. Μιλάμε για τραγικές διαφορές.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Ta ncore είναι 200 Watts στα 8 Ohm. Τα ATC έχουν σύνθετη αντίσταση γύρω στα 6. Δεν φτάνουν τα ncore για παθητικά ATC.

Κοίτα κι εδώ, αν και στα περιοδικά δεν δίνω μεγάλη σημασία.

http://www.studio-hifi.com/images/ATC_SCM50_aktiv-passiv-Stpl-4-2011.pdf

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=98203
Με διπλο ενίσχυση;

Με δυο ενισχυτές παράλληλα;
 

Y

Yiannis_B

Guest
Κι εννοείται πως το παθητικό ηχείο με επαρκή οδήγηση δεν θα παίξει ποτέ σαν το ενεργό πολυενισχυόμενο ηχείο, πάντα θα υπολείπεται σημαντικά, με φρένο το παθητικό κροσοβερ, τον κώλο σου να χτυπάς σα το χταπόδι.
Active Amplification
Active Vs Passive – What are the benefits of an active loudspeaker system?

http://atcloudspeakers.co.uk/technology/active-amplification/

While it is possible to design a high performance loudspeaker using passive components, an active design has a number of benefits, these are listed below;

1) More accurate crossovers

  • Active filters allow independent control of level and phase(time). This is not possible with passive crossovers. With a passive crossover any changes you make to the circuit affect both level and phase. The benefit this allows is that we can adjust for the crossover to have a perfect magnitude response and phase response. The result is that the stereo imaging is much more stable and the tonal balance of instruments is improved.
  • An active filters performance is not changed by the temperature of the drive unit voice coil as they are not directly connected to them. A passive crossovers performance (filter shape and crossover frequency) will change with voice coil temperature which, increases with SPL (input power). This leads to passive loudspeaker systems having a slightly different sound when driven at low SPL compared to high SPL. The performance of active ATC systems changes very little with drive level.
  • More efficient crossovers. Active crossovers do not need to use series inductors to achieve their filter shapes. Series inductors have resistance that reduces bass driver efficiency and also increases the Q of the low frequency tuning.
  • More cost effective crossovers. Passive crossover networks use large, bulky and expensive components in order to deal with the high voltages from a power amplifier. Active crossovers offer better performance for lower cost. (Σημ. πρέπει να δεις τα γαιδούρια παθητικά κρος για να καταλάβεις γιατί το λέει ;)).


2) Lower Intermodulation-Distortion

As the separate amplifiers in an active system are located after the crossover, they only operate over a limited bandwidth. This reduces intermodulation-distortion and, in comparison to a passive system, even a bi or tri-amped passive system, an active system will show 15 – 20dB lower intermodulation distortion.


3) Improved Frequency Response and Stereo Matching

An active system can very simply feature individual gain trims for the two, three or four amplifiers involved. This allows very simple fine tuning of the frequency response and the stereo matching. Similar matching in a passive system would involve the replacement of large, soldered passive components which, in practice, is difficult and time consuming for the manufacturer.


4) Lower Cost for Higher Performance

Because an active system is designed, engineered and implemented by a single manufacturer into as compact a package as the design allows, cost is saved on electronics case work and packaging and the manufacturer can invest in real performance enhancing changes or pass the saving on to the customer.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Μιλάμε για τραγικές διαφορές.

Κώστα, εγώ δεν τις άκουσα - αν το "άκουσα" σημαίνει για σένα κάτι. :rolleyes: :roflmao:
 
Last edited by a moderator:

Y

Yiannis_B

Guest
Με διπλο ενίσχυση;

Με δυο ενισχυτές παράλληλα;
Άμα ξεφύγεις στα 4 modules, κάνε ενεργά τα κρος, να τελειώνουμε μια και καλή.

Επίσης αν βάλεις ενισχυτές παράλληλα, (αν γίνεται), δεν αυξάνεις την ισχύ, γιατί για να αυξήσεις την ισχύ στην περίπτωσή μας, θέλεις μεγαλύτερη τάση (V) και όχι ρεύμα (I). P=(V^2) / R (H αντίσταση R είναι δεδομένη στα ηχεία μας) . Άρα θέλεις modules σε σειρά.

Η διπλο-ενίσχυση τέλος, δεν είναι πολύ αποτελεσματική, το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος (πάνω από 3/4), το τραβάει ο κλάδος των χαμηλών...
 
Last edited by a moderator:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.172
Μηνύματα
2.964.909
Members
38.300
Νεότερο μέλος
icaris
Top