Ενεργά ηχεία

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
...πωλειται και ενα naim muso στις αγγελιες με ενα χιλιαρικο...

(Ωχ, θα φαω μπαν τωρα; )

Ψηφίζω να πάρεις την ηχομπάρα γιατί έτσι βοηθάς τουλάχιστον 6 συνανθρώπους μας (μέρες που είναι).

Αρχικά βοηθάς τον εαυτό σου κάνοντας οικονομία κατά 9.000 €.
Δεύτερον βοηθάς τον dapost να πάρει τα Kii πουλώντας και τα ΑΤC βέβαια.
Τρίτον τον Ear να πάρει τα ενεργά ΑΤC του dapost (είναι διακαής του πόθος τα ενεργά αν δεν το έχεις καταλάβει).
Τέταρτον τον dimifoot να πάρει τα Magnepan του Ear και να ξεφορτωθεί τα B&W, τα οποία θα πάρει ο Gojaklas που έχει B&W βάσης και πάντα ήθελε δαπέδου.
Τέλος τα B&W βάσης του Gojakla θα τα πάρω εγώ για το εξοχικό και όλοι θα ήμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι, μέρες που είναι.

Ηχο-μπάρα δαγκωτό.:)
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.644
Reaction score
80.721
Ψηφίζω να πάρεις την ηχομπάρα γιατί έτσι βοηθάς τουλάχιστον 6 συνανθρώπους μας (μέρες που είναι).

Αρχικά βοηθάς τον εαυτό σου κάνοντας οικονομία κατά 9.000 €.
Δεύτερον βοηθάς τον dapost να πάρει τα Kii πουλώντας και τα ΑΤC βέβαια.
Τρίτον τον Ear να πάρει τα ενεργά ΑΤC του dapost (είναι διακαής του πόθος τα ενεργά αν δεν το έχεις καταλάβει).
Τέταρτον τον dimifoot να πάρει τα Magnepan του Ear και να ξεφορτωθεί τα B&W, τα οποία θα πάρει ο Gojaklas που έχει B&W βάσης και πάντα ήθελε δαπέδου.
Τέλος τα B&W βάσης του Gojakla θα τα πάρω εγώ για το εξοχικό και όλοι θα ήμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι, μέρες που είναι.

Ηχο-μπάρα δαγκωτό.:)
Domino Liver Transplantation
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18555132/
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.517
Δεν υπάρχει φίλος που να έχει έρθει σπίτι και να του έχω κάνει το τεστ "με/χωρίς" compression (εννοείται λίγο και προσεγμένο) και να μην έχει προτιμήσει το "με". 10 στις 10 φορές. Αναδεικνύει μικρο-λεπτομέρειες, διεγείρει λιγότερο το χώρο, δίνει την αίσθηση βελτιωμένης οδήγησης, σα να βάζεις έναν πιο "βαρβάτο" προενισχυτή στο σύστημα.

Πιθανότατα σε ένα καλύτερο χώρο το τεστ να μην έδινε τα ίδια αποτελέσματα. Ή με άλλα μηχανήματα.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι η προσέγγιση pdf για να δουλέψει σωστά πρέπει να είναι όλα all the way σωστά. Πράγμα ουτοπικό για τους περισσότερους χομπίστες. Αλλιώς αρχίζουν οι εκτπώσεις, το μαύρο του προβολέα γίνεται γκρί και διαμαρτύρεται ο Βλάσης και καλά κάνει. Ας μην είμαστε τόσο απόλυτοι λοιπόν, όχι για το τι είναι τεχνικά σωστό (εκεί τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και αδιαπραγμάτευτα: pdf δαγκωτό) αλλά για το πως μπορεί κάποιος να είναι χαρούμενος με τη μουσική που ακούει σπίτι του.

Από κει και πέρα, καλό είναι, όποιον δρόμο και να διαλέξει κανείς, να μην αγοράζει με το μάτι, να έχει αίσθηση μέτρου και να γνωρίζει και τους περιορισμούς (χώρου, κλπ.). Ε, καλό θα ήταν να έδινε και μερικά ευρώ σε κάποιον που πραγματικά μπορεί να βοηθήσει.

EDIT: Και όχι, τα ενεργά ηχεία δεν κάνουν night and day διαφορά από όμοια παθητικά. Ειδικά σε "γκρι" καταστάσεις hi-fi. Αλλά μη συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια. Όμοια ηχεία.
Πάτησα 3 φορές λαϊκ! Είδα το ανλάϊκ και ξαναπάτησα λαϊκ! :gotcha:

Όχι γιατί συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά γιατί γουστάρω με τα 1000 τον τρόπο σκέψης σου! ;)

Στον τρόπο σκέψης, δεν έχω να σχολιάσω τίποτα, μακάρι να σε μιμηθούν πολλοί εδώ μέσα! :drinks:

Να εξηγήσω όμως που διαφωνώ, χάριν της κουβέντας:

Compression & limiter: είναι θετικά για κάθε αυτί (αντικειμενικά) όταν συμβαίνουν 2 προβλήματα:
1) χαμηλές στάθμες ακρόασης, δηλαδή χωρίς στιγμιαίες κορυφές στα 115 dB τουλάχιστον (!) στη θέση ακρόασης. *
(διότι με τη συμπίεση θα ακούς πράγματα που αλλιώς δε γίνεται με τίποτα να τα ακούσεις, λόγω του γνωστού δυναμικού εύρους των σύγχρονων ηχογραφήσεων και του γνωστού θέματος του θορύβου ηρεμίας, που φτιάχνει ένα κατώφλι κάτω από το οποίο οτιδήποτε υπάρχει, χάνεται)
2) άλυτα προβλήματα χρόνων αντήχησης του χώρου.
(διότι όσο ανεβαίνει η στάθμη τα προβλήματα του χώρου γιγαντώνονται, γι'αυτό πολλοί προτιμούν να ακούν σε χαμηλές στάθμες, και με τον περιορισμό του δυναμικού εύρους ακούς (αντικειμενικά) σε πιο χαμηλές στάθμες, παρά την αντίθετη αίσθηση που εισπράττεις από το αισθητήριο όργανό σου, το οποίο ως γνωστόν, εύκολα ξεγελιέται)

Δηλαδή, όλα τα αυτιά, ανεξαιρέτως, θα προτιμήσουν την έλλειψη συμπίεσης ως πιο αληθοφανή, αν το σύστημα δύναται να ξεπερνά χαλαρά τα 115dB σε χώρο που δε χαλάει τη συνταγή. Και μπορείς να το διαπιστώσεις σε οποιονδήποτε τέτοιο χώρο (πάνε σε ένα στούντιο με ικανά ηχεία όπως τα εντοιχισμένα 200-αρια που είχες ακούσει, και δοκίμασε την βλακεία του compression, να δεις πόσο εύκολα θα προτιμήσεις το πιο αληθινό άκουσμα του ασυμπιεστου ήχου!;)

Σκέψου κι ένα τουμπερλεκι που βαράει το γυφτάκι στην ταβέρνα που έκατσες να φας. Η αίσθηση αληθοφάνειας είναι συνυφασμένη με το στιγμιαίο κλείσιμο των ματιών από τα εν αφθονία dB που τσακίζουν ασαλιωτα το τύμπανο του αυτιού σου! :fuckyou:


Προσέγγιση PDF και ουτοπία: ίσα ίσα, ισχύει το αντίθετο. Είναι ουτοπία να προσπαθήσει κανείς για αξιοπρεπή πιστότητα στην αναπαραγωγή, χωρίς να βασίζεται στα PDF, κι έχεις άπειρα παραδείγματα οικτρού αποτελέσματος με χρυσά καλώδια σε σπίτια χαιεντάδων. ;)
Τα PDF μας δίνουν τον τρόπο υλοποίησης των συμβιβασμών ώστε το αποτέλεσμα να είναι η προσέγγιση της υψηλής πιστότητας στην αναπαραγωγή. Κι η ισοστάθμιση χώρου, συμβιβασμός είναι. Αλλά ο περιορισμός δυναμικού εύρους με την χρήση ισοστάθμισης, οδηγεί σε αρτιότερο αποτελέσμα, σε πιο πιστή αναπαραγωγή της ηχογράφησης στο χώρο σου. Κι η χρήση λιμιτερ και κομπρεσιον συμβιβασμός είναι, αλλά μπορεί ο γνώστης, βασισμένος στην θεωρία των μισητών PDF να τα χρησιμοποιήσει εστιασμένα με το σωστό κιού στο φάσμα των ιδιοσυντονισμων για ένα μετρήσιμα αρτιότερο αποτελέσμα. Ή να τα χρησιμοποιήσει σοφά σε ένα ηχοσύστημα-χώρο που αδυνατεί για αληθοφανείς στάθμες, ώστε να γίνονται αντιληπτές από το αυτί οι πληροφορίες χαμηλής στάθμης της ηχογράφησης, πλησιάζοντας και πάλι στο στόχο της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής.

Και στον προβολέα το ίδιο είναι. Η με τα PDF προσέγγιση, απαιτεί γκρί πανί με κατευθυντικότητα στην αντανάκλαση όταν ο χώρος είναι φωτεινός, με αποτέλεσμα καλύτερο μαύρο (μετρήσιμα) και καλύτερο κοντραστ (μετρήσιμα) κι ας υφίσταται το μειονέκτημα του πιο στενού σουιτ σποτ και του χοτ σποτ στο κέντρο της οθόνης, γίνεται ο αναγκαίος συμβιβασμός για το αρτιότερο συνολικά αποτέλεσμα.

Δηλαδή το all the way by the PDF δε σημαίνει ότι είμαστε απόλυτοι ή ουτοπικοί, σημαίνει ότι επιλέγουμε την αποδεδειγμένα και αντικειμενικά βέλτιστη λύση-συμβιβασμό για το αντικειμενικά καλύτερο αποτέλεσμα. ;)

EDIT: Και ναι, τα ενεργά ηχεία κάνουν (αντικειμενικά) night and day διαφορά από τα όμοιά τους παθητικά. Όχι σε "γκρι" καταστάσεις hi-fi. Αλλά σε σοφά (by the book - τεχνικά σωστούς) υλοποιημένους συμβιβασμούς.:p



* Για τον ίδιο λόγο χρησιμοποιείται compression & limiter σε όλες ανεξαιρέτως τις ηχογραφήσεις. Δε φτάνει να χωρέσει τόση στάθμη, την μειώνουν για να χωρέσει όλη. Ο τρόπος μείωσης δεν είναι απλός ποτέ. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
27.751
Reaction score
26.083
Πάντως ear έχεις δίκιο , απόλυτο δίκιο όσον αφορά στο κλαπ που εισπράττεις από τον τερματισμό του πηνίου φωνής του woofer.
Τελευταίως το εισπράττω και εγώ λόγω μαλακώματος του spider των woofers μου . Περιμένω εναγωνίως να έρθουν καινούργια από Japan. Ειδικά σε κομμάτια με έντονο μπάσσο , το πρόβλημα γίνεται έντονα αντιληπτό και ενοχλητικό.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.980
Reaction score
55.232
Ψηφίζω να πάρεις την ηχομπάρα γιατί έτσι βοηθάς τουλάχιστον 6 συνανθρώπους μας (μέρες που είναι).
...
Ηχο-μπάρα δαγκωτό.:)
Κι έβδομο -αλλά όχι...καταϊδρωμένο- τον Bhutia,αφού θα επιδοθεί με αυτήν την αφορμή σε χιουμοριστικά λογοπαίγνια του τύπου:
-Peanut...Bara

-Che...GueBara

-Κυκλική ακροαματική προπόνηση στην (ηχο)μπάρα

-Κάτσε (παρα)κάτω από την...ηχομπάρα

-Ανέβα στην (ηχο)μπάρα και τρέλανέ τους όλους

-Πάρε μια (ηχο)μπάρα για ν'ακούς καλά...Tetsujiro Obara


...
(διότι όσο ανεβαίνει η στάθμη τα προβλήματα του χώρου γιγαντώνονται, γι'αυτό πολλοί προτιμούν να ακούν σε χαμηλές στάθμες, και με τον περιορισμό του δυναμικού εύρους ακούς (αντικειμενικά) σε πιο χαμηλές στάθμες, παρά την αντίθετη αίσθηση που εισπράττεις από το αισθητήριο όργανό σου, το οποίο ως γνωστόν, εύκολα ξεγελιέται)
...
* Για τον ίδιο λόγο χρησιμοποιείται compression & limiter σε όλες ανεξαιρέτως τις ηχογραφήσεις. Δε φτάνει να χωρέσει τόση στάθμη, την μειώνουν για να χωρέσει όλη. Ο τρόπος μείωσης δεν είναι απλόςποτέ. ;)
Με τον περιορισμό του εύρους στη δυναμική ζώνη αυξάνεται η μέση ακουστότητα του σήματος σε χαμηλές στάθμες.
Και η (απαραίτητη) τεκμηρίωση:
http://www.avsite.gr/forum/threads/compression-και-μουσική.30856/page-2#post-1781920
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.517
Πάντως ear έχεις δίκιο , απόλυτο δίκιο όσον αφορά στο κλαπ που εισπράττεις από τον τερματισμό του πηνίου φωνής του woofer.
Τελευταίως το εισπράττω και εγώ λόγω μαλακώματος του spider των woofers μου . Περιμένω εναγωνίως να έρθουν καινούργια από Japan. Ειδικά σε κομμάτια με έντονο μπάσσο , το πρόβλημα γίνεται έντονα αντιληπτό και ενοχλητικό.
Εκεί που είσαι ήμουνα, κι εκεί που είμαι θα'ρθεις. ;)
Παθαίνοντας έμαθα. The hard way. :(

Κόψε τους υπόηχους, ή ανέβασε το σημείο κρος στο κάτω μέρος του φάσματος που δίνεις στο μεγάφωνο, ή βάλε limiter & compression με γρήγορο attack time και χαλαρό release στο φάσμα που τσακίζει το μεγάφωνο. Εγώ και στο σαμπ εφαρμόζω τουλάχιστον 4ης τάξης υψιπερατό φίλτρο στους 20 με 24 κύκλους. ;)
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.517
Δηλαδή το all the way by the PDF δε σημαίνει ότι είμαστε απόλυτοι ή ουτοπικοί, σημαίνει ότι επιλέγουμε την αποδεδειγμένα και αντικειμενικά βέλτιστη λύση-συμβιβασμό για το αντικειμενικά καλύτερο αποτέλεσμα. ;)
Αυτός είναι και ο λόγος που λόγου χάριν στην ισοστάθμιση χώρου:

1) δε διορθώνουμε κάθε μικροαπόκλιση
2) δε διορθώνουμε στενού εύρους αποκλίσεις, κι ας φεύγει και 10 ντιμπι.
3) δε διορθώνουμε ακραίες τιμές που δεν είναι σταθερές σε διαφορετικά σημεία πέριξ της θέσης ακρόασης.
4) δε διορθώνουμε πλήρως μεγάλες αποκλίσεις
5) κοιτάμε το RT για να δούμε τι και αν θα διορθώσουμε
6) το ταργκετ κερβ δεν είναι ένα, εξαρτάται από τις στάθμες ακρόασης και το loudness
7) δε διορθώνουμε με θετικό γκεϊν σε υπόηχους
8) τίποτα δεν μοιάζει με "φλατ" στο τέλος

Οπότε τι; Κάναμε μισοδουλειές; Όχι φίλε μου, έγινε άριστη δουλειά, by the book, όπως προστάζουν τα PDF. Όλα τα PDF μαζί, all the way. ;)
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.884
Reaction score
11.203
Εκεί που είσαι ήμουνα, κι εκεί που είμαι θα'ρθεις. ;)
Παθαίνοντας έμαθα. The hard way. :(

Κόψε τους υπόηχους, ή ανέβασε το σημείο κρος στο κάτω μέρος του φάσματος που δίνεις στο μεγάφωνο, ή βάλε limiter & compression με γρήγορο attack time και χαλαρό release στο φάσμα που τσακίζει το μεγάφωνο. Εγώ και στο σαμπ εφαρμόζω τουλάχιστον 4ης τάξης υψιπερατό φίλτρο στους 20 με 24 κύκλους. ;)
Γι αυτο χαιρομαι να σε διαβαζω, γιατι παντα κατι χρησιμο θα πεταξεις στο ασχετο. Παω να κοψω και εγω το σαμπ.
 

Μηνύματα
5.296
Reaction score
6.445
Ερωτηση, αυτα τα αγρια φιλτρα δε τρωνε πορους? αν ναι ποση καβα πρεπει να εχεις?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.517
Ερωτηση, αυτα τα αγρια φιλτρα δε τρωνε πορους? αν ναι ποση καβα πρεπει να εχεις?
Δες την επέκταση κάβας που γίνεται με την αναβάθμιση της μετρικ, και θα μπεις στο πνεύμα. ;)

Υψιπερατο φίλτρο στο σαμπ χρησιμοποιώ εξ'απανεκαθεν και παλιότερα, πριν 10-12 χρόνια το είχα γράψει σίγουρα. ;)


ΥΓ
Να μία αναφορά που βρήκα στα γρήγορα! Κι οι συνήθεις ύποπτοι το ήξεραν ήδη! ;)
Σε άλλο ποστ είχα γράψει "φυσικά παίζει με φίλτρο αποκοπής στους 23 κύκλους -48db/oct".
Αναλόγως της τάξης του φίλτρου, άλλαζε το σημείο αποκοπής, με το ίδιο τελικό αποτέλεσμα.
Παλιά νέα.. ;)
 
Last edited:



Μηνύματα
557
Reaction score
523
Αν με ενα χιλιαρικο κανω 6 και τον μπουτια χαρούμενους....ευχαρίστως.....
Αρκει να γίνει η αλυσίδα....
(Μεταφέρονται τα 802 εμπροσθεν της τραπεζαρίας...κατά τις ακροάσεις...και δεν ειναι τα καλύτερα ηχεία μου...)
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
στο σαμπ εφαρμόζω τουλάχιστον 4ης τάξης υψιπερατό φίλτρο στους 20 με 24 κύκλους. ;)
Παλαιότερα είχες πει οτι στο σαμπ έχεις low pass στα 30 hz, τώρα του έβαλες και high pass στα 24 hz!!!!!

Τόση φασαρία βρε παιδί μου για μόλις 6hz bandwidth?
Μήπως να το καταργήσεις τελείως να ησυχάσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.938
Reaction score
127.517
Παλαιότερα είχες πει οτι στο σαμπ έχεις low pass στα 30 hz, τώρα του έβαλες και high pass στα 24 hz!!!!!

Τόση φασαρία βρε παιδί μου για μόλις 6hz bandwidth?
Μήπως να το καταργήσεις τελείως να ησυχάσεις.
Ξέρεις πολλά για να κάνεις τέτοιες ερωτήσεις! ;)
Μάλλον με τσιγκλας για να μάθουν άλλοι, ε; Χαχαχα, τες πα, ορίστε:
Αναλόγως ρύθμισης συντονισμού του μπας ριφλεξ και ενίσχυσης από το χώρο, με κρος στους 24-30 κύκλους, το σαμπ μπορεί να παίζει "φλατ" από 18-20 έως 35-40 κύκλους (υπολόγισε στο άνω σημείο κρος την συνφασική απόκριση του κυρίως ηχείου).
Χωρίς το σαμπ, και μόνο του το ηχείο κατεβαίνει άνετα πολύ χαμηλά (και κάτω από 20), αλλά χωρίς δυνατότητα για SPL, πράγμα που δε λύνεται αλλιώς. ;)

Κόβοντας την μετρήσιμη απόκριση του κυρίως ηχείου στους 35-40 κύκλους (δηλαδή όχι απαραίτητα εκεί το σημείο κρος, μπορεί να είναι στους 45-50 το κρος του κυρίως ηχείου και όλα εξαρτώνται από το χώρο και την τοποθέτηση του ηχείου) τελειώνει το πρόβλημα τερματισμού της ανάρτησης και σε τεράστιες στάθμες.

Οπότε, είναι απολύτως απαραίτητο το σαμπ για να συμπληρώσει το αντιληπτό κενό στο κάτω μέρος του φάσματος, αλλά και για να αποφορτίζει τη μεμβράνη από μεγάλες διαδρομές. ;)

Σε αυτό το στόχο, επιστρατεύονται όλα τα μέσα, τα οποία είναι:

1) ρύθμιση του σημείου συντονισμού της οπής του μπας ριφλεξ, με βάση μετρήσεις και τις προτιμήσεις του χώρου
2) τοποθέτηση του σαμπ (πχ σε γωνία) για συγκεκριμένο λόγο ώστε να επιτευχθεί συγκεκριμένος σκοπός και με μετρήσεις
3) τοποθέτηση του κυρίως ηχείου σε συγκεκριμένο σημείο και με συγκεκριμένες αποστάσεις, για επίτευξη ενίσχυσης σε επιθυμητό σημείο του φάσματος, με βάση μετρήσεις
4) κροσαρισμα βάση μετρήσεων απόκρισης στο συγκεκριμένο χώρο, ώστε να γίνει εκμετάλλευση του γκεϊν του χώρου για κάθε ηχείο (κάνε σύμμαχο τον χώρο, όχι εχθρό)
5) προστασία αμφοτέρων των μεγαφώνων (να μη φτάνει στο εξ μαξ) μέσω κατάλληλου κροσαρισματος
6) χρήση έξτρα φίλτρων για συνφασική απόκριση στα σημεία κρος

Για αυτά, χρησιμοποιούνται κυρίως τόνοι συχνοτήτων. Ως γνωστόν κυκλοφορούσα από πολυ παλιά ένα CD με τις γνωστες 99 επιτυχιες (1-99 Hz).

Κι έτσι, παίζει ανθρώπινα (ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ). By the book.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.086
Μηνύματα
2.887.789
Members
37.984
Νεότερο μέλος
fchristos
Top