Y
Yiannis_B
Guest
Λες και μέχρι τώρα είχαν πρόβλημα οι class D στο efficiency.
.
Έλα ρε Κώστα.
" to cut energy usage by 10 to 20 percent worldwide by 2025."
όταν οι class D έχουν efficiency :
"Real-world power MOSFETs are not ideal switches, but practical efficiencies well over 90% are common"
https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier
Βάλε κάτω και υπολόγισε πόσες Wh κερδίζεις.
Και πες μου ότι δεν είναι μ@λακία το παρακάτω από το MIT μη χ3σω, :
"GaN-based power electronics, on the other hand, could boost power output for electric cars, while making them more energy-efficient and lighter — and, therefore, cheaper and capable of driving longer distances. “Electric vehicles are popular, but still a niche product. GaN power electronics will be key to make them mainstream"
Δηλαδή μέχρι τώρα δεν είναι mainstream τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι λόγω υποδομών (charging stations) και τεχνολογίας μπαταριών, αλλά γιατί περιμέναμε πως και πως να πάρουμε 10% efficiency παραπάνω με GaN transistors.
“This is a once-in-a-lifetime opportunity to change electronics and to really make an impact on how energy is used in the world,”
- Άντε ρε φιόγκο-τσιτσιφιόγκο - βλακόμουτρο , CEI co-founder Tomás Palacios, λέω 'γω.
Last edited by a moderator: