Ενεργά ηχεία


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.444
Εντάξει, είναι λίγο ακριβό το beolab 90 αλλά δε χρειάζεται να ξοδευτεί κανείς για φίλτρα και καλώδια:

"It is highly recommended that an additional device used to filter the AC power from the mains (sometimes called an “audiophile mains filter” or “power purifier”, for example) not be used with the BeoLab 90. This is because the internal power supply of the BeoLab 90 has a custom-designed filter that reduces noise on its AC mains input. This filter has been optimised for the time-variant current demands of the BeoLab 90, making a generic external filter redundant (at best) or detrimental (at worst) to the performance of the loudspeaker.
Similarly, it is unnecessary to use a so-called “exotic” or “audiophile” mains cable for the BeoLab 90."

'Εχει όμως και ένα μειονέκτημα...Μάλλον με τόσα ντιμπια και γούφερς θα έχει πολλούς κραδασμούς και θα ζαλίζονται όλα αυτά τα ηλεκτρονικά που έχει πάνω του. :D Δοκιμή λοιπόν απαραίτητη πριν αγοράσουμε, μην την πατήσουμε. :D:D
 


Μηνύματα
1.671
Reaction score
2.028
2. Θες σώνει και καλά να κάνεις ισοσταθμιση; Οκ, κάνε ισοσταθμιση στο φάσμα αντίστροφη των χρόνων αντηχησης στο φάσμα. Α, ρίξε και μία ματιά στην απόκριση πλάτους. :D
Μηπως και η καμπυλη των χρονων αντηχησης πρεπει να ειναι αντιστοιχη της καμπυλης Loudness αντι για απολυτα γραμμικη σε ολο το φασμα?
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.444
... και λίγο ακόμη από b&o αφιερωμένο στο Ζαπ που το φωνάζει καιρό τώρα:

"However, there is one interesting effect that sits on top of all of this – that is the fact that what you’ll see in a measurement with a microphone is not necessarily representative of what you’ll hear. This is because a microphone does not have two ears. Also, the direction the reflection comes from will change how you perceive it. A sidewall reflection sounds different from a floor reflection. This is because you have two ears – one on each side of your head. Your brain uses the sidewall reflections (or, more precisely, how they relate to the direct sound) to determine, in part, how far away a sound source is. Also, since, in the case of sidewall reflections, your two ears get two different delay times on the reflection (usually), you get two different comb-filter patterns, where the peaks in one ear can be used to fill in the notches in the other ear and vice versa. When the reflection comes from the floor or ceiling, your two ears get the same artefacts (since your two ears are the same distance to the floor, probably). Consequently, it’s easily noticeable (and it’s been proven using science!) that a floor or ceiling reflection has a bigger timbral effect on a loudspeaker than a lateral (or sideways) reflection."

Στο τελευταίο βέβαια θα διαφωνήσει ο bhutia λέγοντας ότι ο ανθ. εγκέφαλος έχει μάθει να απομονώνει το floor reflection... Who knows?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Μηπως και η καμπυλη των χρονων αντηχησης πρεπει να ειναι αντιστοιχη της καμπυλης Loudness αντι για απολυτα γραμμικη σε ολο το φασμα?
Όχι, ομοιογενής, σύμφωνα με το κατά EBU ευαγγέλιο προσχομεν.

Αυτά εννοούνται.

Μετά η ισοσταθμιση ακολουθεί τις καμπύλες λαουντνες.
Δηλαδή:
Κάνεις ισοσταθμιση για να επιτύχεις το ταργκετ κερβ, το οποίον έχει μαλλιασει η γλώσσα μου να λέω ότι περιγράφεται εκτενώς στο κατά μπουτχια ευαγγέλιο προσχομεν. ;)
 

m1ts0s

News poster
Editor
Μηνύματα
2.332
Reaction score
3.636
Δεν έχουν δοκιμάσει βαλχαλες για αυτό λένε τέτοιες αμπουρνελες.
Ελλείψει Context για τα νεότερα μέλη να σημειωθεί ότι το παραπάνω post ήταν ειρωνικό. :p

Μην αγοράζετε τέτοιες μαλακ*ες. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Στο τελευταίο βέβαια θα διαφωνήσει ο bhutia λέγοντας ότι ο ανθ. εγκέφαλος έχει μάθει να απομονώνει το floor reflection... Who knows?
Κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου (δηλαδή του μπουτχια) έχω να πω ότι δε διαφωνεί ο μπουτχιας στην τονική αλλοίωση, απλώς λέει κάτι διαφορετικό: ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει συνηθίσει την παρουσία της αντανάκλασης του δαπέδου και του είναι γνώριμη, ενώ αυτή του ταβανιού του είναι εξωγήινη.

Όσον αφορά την τονική αλλοίωση, αυτή είναι κει και σταθερή, και φυσικά αποτυπώνεται στις μετρήσεις. Γι'αυτό στο δάπεδο δεν πρέπει να υπάρχουν χοντρά χαλιά που κάνουν μία έξοχη τονική αλλοίωση λόγω αυξημένης απορρόφησης σε στενό τμήμα του φάσματος. Και γι'αυτό στο ταβάνι θέλουμε διάχυση για να μη μας έρχεται ισχυρή δόση ενέργειας από κει, από την πρώτη ανάκλαση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Δεν έχουν δοκιμάσει βαλχαλες για αυτό λένε τέτοιες αμπουρνελες.
Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι έχουν δοκιμάσει ένα σωρό χαϊεντομ@λακιες μεταξωτά φύκια και εξωγήινες audio τεχνολογίες του εθνικού σωτήρα μας σωρρα, οπότε απλώς εκνευρίζονται με όλα αυτά (όπως ο παππούς ο λινκβιτζ) και τα γράφουν απλοϊκά σα να απευθύνονται σε 4-χρονα (όπως τους αρμόζει) για να δείξουν ότι όλες οι βαλχαλες του πλανήτη ανήκουν στον βόθρο.

Πως αλλιώς να στο πουν;

Βάζω στοίχημα ότι το ενσωματωμένο στο μπανγκενολουφσεν "custom-designed filter that reduces noise on its AC mains input" δεν είναι τίποτε άλλο από τον γ@μοπυκνωτη στην είσοδο των ICE, γιατί από κει θα παίρνουν όλες τις τάσεις που χρειάζονται! (Οι πλακέτες των ICE έχουν αρκετές τάσεις εξόδου ώστε να μη χρειαστεί άλλο τροφοδοτικό!) :gotcha:

Θα εντυπωσιαστώ πραγματικά πολύ αν έχουν μπεί στον κόπο να χρησιμοποιήσουν τόσο σύνθετο φίλτρο εισόδου σαν αυτό, στο κατάλληλο βαταζ:

 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.893
Reaction score
28.054
Ναι καλά , σιγά μην είναι θόλος αυτό το πράγμα. Κώνος με τεράστιο dust cover είναι. Παλιά τακτική πολλών κατασκευαστών. Το έκανε και η dynaudio στα woofers της. Δεν υπάρχει ανάρτηση θόλου και ανάρτηση κώνου. Υπάρχει μόνον ανάρτηση μεγάλης διαδρομής , ανάρτηση μαλακή , και το αντίστροφο. Μην χαύετε ότι σας πασσάρουν οι εταιρίες. Δεν κάνει.
[DOUBLEPOST=1486991076][/DOUBLEPOST]
Σε αυτό το πόστ ήθελα να αναφερθώ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.691
Reaction score
58.372
Αχαχαχα:
View attachment 70204
Dimifoot, start saving!
(OK, δεν αναφέρει παραμόρφωση...)
Ειν εκείνο που λένε...΄΄Δώσε Πόνο΄΄ (και δεν εννοούν τον γνωστό...αναπαραγωγό αρχείων):D
Εντάξει, είναι λίγο ακριβό το beolab 90 αλλά δε χρειάζεται να ξοδευτεί κανείς για φίλτρα και καλώδια:
"It is highly recommended that an additional device used to filter the AC power from the mains (sometimes called an “audiophile mains filter” or “power purifier”, for example) not be used with the BeoLab 90. This is because the internal power supply of the BeoLab 90 has a custom-designed filter that reduces noise on its AC mains input. This filter has been optimised for the time-variant current demands of the BeoLab 90, making a generic external filter redundant (at best) or detrimental (at worst) to the performance of the loudspeaker.
Similarly, it is unnecessary to use a so-called “exotic” or “audiophile” mains cable for the BeoLab 90."

'Εχει όμως και ένα μειονέκτημα...Μάλλον με τόσα ντιμπια και γούφερς θα έχει πολλούς κραδασμούς και θα ζαλίζονται όλα αυτά τα ηλεκτρονικά που έχει πάνω του. :D Δοκιμή λοιπόν απαραίτητη πριν αγοράσουμε, μην την πατήσουμε. :D:D
Αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως είναι οι παράπλευρες συνέπειες κυκλοφοριών όπως εκείνη του Beolab 90,αφού πρεσβεύει διακήρυξη ανάλογη του σχετικού νήματος με την ...ομοιοπαθητική.Δηλαδή:

΄΄Hi End : Επισήμως...άχρηστον ως χόμπι΄΄.

 
Last edited:



dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.444
Η πλάκα είναι ότι όπου το αγοραστικό κοινό δεν είναι του συναφιού (π.χ. στις αγορές του car audio, PA, lifestyle προϊόντα, κλπ.), η βιομηχανία κατασκευάζει και πουλάει επιτυχώς σύγχρονα προϊόντα ήχου. Το αντίθετο συμβαίνει στην αγορά του ακριβού hi-fi. Παράδοξο;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Ναι καλά , σιγά μην είναι θόλος αυτό το πράγμα. Κώνος με τεράστιο dust cover είναι. Παλιά τακτική πολλών κατασκευαστών. Το έκανε και η dynaudio στα woofers της. Δεν υπάρχει ανάρτηση θόλου και ανάρτηση κώνου. Υπάρχει μόνον ανάρτηση μεγάλης διαδρομής , ανάρτηση μαλακή , και το αντίστροφο. Μην χαύετε ότι σας πασσάρουν οι εταιρίες. Δεν κάνει.
Κοίτα, για να μιλήσουμε για τις διαφορές των τεχνολογιών, πρώτα θέλω να μου πεις 3 μόνο πραγματάκια:

1. Πες μου σε τι διαφέρει ένα τυπικό μιντ κώνου, με μικρό "dust cover" που λες, με ένα ίδιας διαμέτρου μιντ θόλου. (Όλες τις διαφορές, μέχρι λοβών απόκρισης)

2. Μετά πες μου σε τι διαφέρει ένα τυπικό μιντ κώνου, με μικρό "dust cover" που λες, με το ίδιο μιντ κώνου αν του βάλουμε όμως αντί του μικρού τυπικού "dust cover", ένα μεγάλο "dust cover" που λες, ώστε να φαίνεται εξωτερικά ίδιο με ένα μιντ θόλου.

3. Τέλος, πες μου σε τι διαφέρει ένα μιντ θόλου με ένα μιντ κώνου με μεγάλο "dust cover" που λες, ώστε να φαίνεται εξωτερικά όμοιο με με μιντ θόλου.

Αν θες, στην κάθε περίπτωση σύγκρισης, μπορείς να απαντήσεις σε καθεμία από τις 3 ερωτήσεις μου, είτε με ανάρτηση ίδια και στα δύο υπό σύγκριση μεγάφωνα, είτε με διαφορετικές αναρτήσεις (σε δυνατότητας διαδρομής ή/και σκληρότητας) είτε υπέρ του ενός είτε υπέρ του άλλου.

Μετά, ξαναγυρνάνε στο τι φύκια πουλάει η νταϊναοντιο και τι πιστεύει ο καθένας μας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Στο γράφημα αυτό υπάρχει ένα παράδοξο:



Στην μάβρη κι άραχνη καμπύλη του "ορίου ακοής" παρατηρούμε ένα τμήμα της καμπύλης να λαμβάνει αρνητικές τιμές στον άξονα των ντεσιμπέλ.

Ως γνωστόν βεβαίως βεβαίως, το ντεσιμπέλ δεν δύναται να λάβει αρνητικές τιμές, και δε χρειάζεται να επαναλάβω τι πρεσβεύει ο όρος ντεσιμπέλ, υπάρχει κι η βίκη.

Ταυτόχρονα υφίσταται η γνωστή έννοια του θορύβου ηρεμίας ή περιβάλλοντος.

Συνολικά, θα πρότεινα για λόγους πρακτικούς, να υποθέσετε ότι η μάβρη κι άραχνη καμπύλη βρίσκεται τουλάχιστον 15 dB ψηλότερα, σε ιδανικές συνθήκες εννοείται.

Οπότε είναι και σχετικά εύκολο να δούμε οπτικοποιημένο το περιβόητο δυναμικό εύρος που έχουμε διαθέσιμο, για το οποίο (επιτέλους) γίνεται μία διαρκής ζύμωση στα ενεργά ποστ του φόρουμ. ;)

Ταυτόχρονα, στο ίδιο χρήσιμο γράφημα, μπορούμε να δούμε τις στάθμες των χαμηλών συχνοτήτων μέχρι που φτάνουν ενώ διατηρούνται κάτω του ορίου του πόνου, κι έχοντας στο μυαλό μας το ταργκετ κερβ απόκρισης από το κατά μπουτχια ευαγγέλιο, μπορούμε εύκολα να συνειδητοποιήσουμε που πάν τα βατ και γιατί χρειάζονται ή βατ ή σαμπ. (Ένα από τα δύο).

Είναι και μία καλή στιγμή να υπενθυμίσω πως το 90% της απαιτούμενης ισχύος για επίτευξη της αναγκαίας στάθμης (στιγμιαίων κορυφών) σύμφωνα με το (πλέον γνωστό) κατά χαρμαν ευαγγέλιο προσχομεν, βρίσκεται κάτω των 300 κύκλων. Δηλαδή, με ένα ενεργό σαμπ που παίζει από 300 κύκλους και κάτω, η αναγκαία ισχύς αντί του 1,5 κιλοβατ είναι μόλις 150 βατ.

Τώρα θα με ρωτήσετε ποια σαμπ παίζουν μέχρι 300 κύκλους, σωστά; Ε, Λόλα να ένα μήλο μέχρι τους 380, να ένα άλλο μήλο μέχρι τους 380, να κι άλλο μήλο μέχρι τους 380, και να που σημαίνει όριο σαμπ για την ATC. Να επεκταθώ και σε μήλα από άλλες μηλιές; ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
722
Reaction score
1.135
το μιντρειντζ κωνου ειναι λιγοτερο κατευθυντικο απο το ισοδυναμο μιντρειντζ θολου. Σωστα;
Αυτο που βοηθα;
Θενκς
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Και νομίζω ότι είμαστε αρκετά ώριμοι πλέον, ώστε να πάμε στο πονηρό του θέματος: (γιατί τώρα είναι το ζουμί, μέχρι τώρα ήταν ο πρόλογος)

Προσέξτε ότι στους 4 χιλιοκυκλους και πέριξ, θα πείτε το δεσπότη Παναγιώτη αν αγγίξει το SPL στη θέση ακρόασης τα 110 ντιμπι.

Ταυτόχρονα όμως, προσέξτε ότι από 300 κύκλους και κάτω, δεν αλλάζει όνομα ο δεσπότης αν ξεπεράσουν τα 120 ντιμπι στη θέση ακρόασης.

Και με βάση το γνωστό ταργκετ κερβ, κατανοούμε ότι το όλο θέμα της μαξ SPL στάθμης, και κατά συνέπεια και της ισχύος, βρίσκεται στο φάσμα κάτω των 300 κύκλων, το οποίο οφείλει να ξεπεράσει τα 120 ντιμπι πολύ προτού η στάθμη στο φάσμα των μεσαιουψηλών αγγίξει τα 105 ντιμπι.

Το οποίο σημαίνει ότι ένας δορυφόρος που παίζει από 300 κύκλους και πάνω, μας αρκεί να μπορεί να φτάνει το πολύ μέχρι τα 110 ντιμπι στη θέση ακρόασης, καθώς δε θα χρειαστεί ποτέ κάτι περισσότερο, και μιλάμε για χωρίς περιορισμούς αναπαραγωγή υψηλής ποιότητας και πιστότητας.

Αντιθέτως, στο φάσμα από 300 κύκλους και κάτω, θα χρειαστεί το ηχείο μας να μπορεί να φτάσει τα 125 dB max SPL στη θέση ακρόασης, ώστε να είναι ικανό να "συνοδεύσει" σε στάθμη τον δορυφόρο των 110 dB max SPL.

Welcome to the real nature of the problem. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.499
Reaction score
138.435
Και παρατηρώντας το μέγεθος του προβλήματος, νομίζω πως γίνεται σαφές ότι τους 20 κύκλους αδίκως τους αναζητάμε, διότι χονδρικώς για να γίνουν συγκριτικως αντιληπτοί βάσει γραμμών Φλέτσερ Μάνσον θα πρέπει να βρίσκονται περίπου 6 ντιμπι πάνω από τους 30 κύκλους, κι οι 30 κύκλοι σε ένα σύστημα χωρίς περιορισμούς δυναμικής συμπίεσης, θα πρέπει στη θέση ακρόασης να μπορούν να ξεπερνούν τα 125 ντιμπι, άρα αναζητούμε μεγάφωνα που να μπορούν να βγάλουν στους 20 κυκλους στάθμη μεγαλύτερη από 131 ντιμπι στη θέση ακρόασης, και όχι, αυτά δε γίνονται. Αλήθεια, δε γίνονται.

Νομίζω λοιπόν, ότι είναι πιο ορθή προσέγγιση να κοιτάμε το εφικτό και συνάμα το αντιληπτό από τα αισθητήρια όργανά μας, άρα στις χαμηλές συχνότητες να αναζητούμε ικανή στάθμη στους 30 κύκλους για ασυμπίεστα δυναμικά. Αυτή είναι μία δική μου πρακτική προτροπή, που δεν είναι αυθαίρετη, ίσα ίσα... Στον επαγγελματικό χώρο είναι τα "δεδομένα" αυτά. ;)
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.025
Μηνύματα
2.959.516
Members
38.280
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top