Ενεργά ηχεία

Μηνύματα
5.381
Reaction score
6.516
εισαι πολύ μακρυα .........:sneaky:
μου λειπουν συνεδριες το ξερω....


...και μετα θα βγει καποιος αλλος και θα πει οτι ακουσε το 120 και δεν του αρεσε καθολου ενω κατι αλλα πολυ φτηνοτερα κελαιδουσαν... τι συζηταμε τωρα :D .... ειναι σα να χρησιμοποιεις αλφαδι σε καραβι :whistling:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.200
Reaction score
31.129
Δεν υπάρχει αναπαραγωγή ηχου χωρις χροιές (= χρωματισμούς )
Εσυ και ο φιλος σου αν πειτε την ιδια λεξη δεν θα ακουστει διαφορετικά ? Γιατι να μην συμβει το ιδιο και με 2 ηχεια ,ασχέτως αν ειναι ενεργα η παθητικά ,αφου ειναι "άλλα " κουτια ....
ακουσε αυτο για να καταλαβεις την διαφορά αμεσα
Σε αυτό δεν απάντησε κάποιος από όσους λένε ότι δεν υπάρχει χροιά στην αναπαραγωγή. Τότε τη είναι αυτό και πώς το εξηγείτε;
Δεν το παίζω έξυπνος, ερωτήσεις κάνω να μάθω, όπως και πριν με τα καλώδια ρεύματος στα ενεργά αλλά επελεξαν να απαντήσουν με στεγνωτηρια και καφετιέρες.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Ωραία, αφού θες σταράτη απάντηση...υπάρχουν απείρως σηματικότερα προβλήματα απόδοσης του συστήματος-χώρου από τα καλώδια...κράτα της συσκευασίας και μην ασχολείσαι ή αν θες οπωσδήποτε να ασχοληθείς, κάντο αφού λύσεις τα σημαντικότερα! Με 2 λόγια, αν έχεις σπασμένο χέρι μην ασχολείσαι με το σπασμένο του νύχι...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.742
Reaction score
58.553
Σε αυτό δεν απάντησε κάποιος από όσους λένε ότι δεν υπάρχει χροιά στην αναπαραγωγή. Τότε τη είναι αυτό και πώς το εξηγείτε;
Δεν το παίζω έξυπνος, ερωτήσεις κάνω να μάθω, όπως και πριν με τα καλώδια ρεύματος στα ενεργά αλλά επελεξαν να απαντήσουν με στεγνωτηρια και καφετιέρες.
Ανυπαρξία Λογικής είναι συνηθισμένη
ανυπαρξία της χροιάς πού έχεις δει γραμμένη;
:lolsign:
...
Ξέρει κανείς κανένα που δέν θα χρωματίζει? Μπορεί να μου το δείξει?
Υπάρχει ένα ενεργό ηχείο του οποίου το λογισμικό έχει προβλέψει -μεταξύ άλλων- αλγορίθμους για την αντιστάθμιση σε ικανοποιητικό βαθμό συντονισμών που εκδηλώνονται από τα υλικά δόμησής του σε συνάρτηση με τη στάθμη εκπομπής...
Καταραμένο...Beolab 90
:lolsign:
Και βεβαίως άπαντες μπορούμε ν'αναλογιστούμε αναμενόμενες κατευθύνσεις ως προς την εξέλιξη στην κατασκευή ηχείων...:biggrin:
 
Last edited:

Μηνύματα
13.725
Reaction score
11.347
Μήπως πρέπει να διασαφηνίσουμε τον όρο "χροιά" και τον όρο "χρωματισμός"; (Ο δεύτερος συνήθως, ανεπιθύμητος.)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.227
Reaction score
85.950
Ο Bhutia εχει ολόκληρο θρεντ που αναλύει τα περί "χροιών".
http://www.avsite.gr/forum/threads/Αποκρυπτογράφηση-των-χροιών.86665/
Το πρόβλημα εμφανίζεται οταν η χρήση της λέξης "χροιά" οδηγεί σε υπερβατικές αντιεπιστημονικές χαϊενταδικες συζητήσεις.

Η επεξήγηση της "χροιάς" με επιστημονικό και μετρήσιμο τρόπο προκαλεί αλλεργία στους αποκρυφιστές.

Ο καημός τους ειναι να εχουν να επικαλούνται κατι που δεν μετριέται, που δεν αποδεικνύεται επιστημονικά παρά μονο με την "χαϊεντική εμπειρία" και την εξωφρενική τιμολόγηση παρωχημένης τεχνολογίας ...και αυτο διότι η επιστήμη εχει παντελώς ξεβρακώσει τους ανυπόστατους ισχυρισμούς των πωλητών ειδών βουντού, και των πελατών τους. Και το διαδίκτυο προσφέρει αυτη τη γνώση απλόχερα στον μέσο καταναλωτή , που όλο και σπανιότερα θα πέφτει θύμα τους.
 


Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Να κάνω πάλι μία "κουτή" ερώτηση?

Υπάρχει ηχείο χωρίς χρωματισμούς?

Υπάρχει δηλαδή ηχείο που σε όλες τις ακουστικές στάθμες δέν εισάγει χαρακτήρα? Ας μήν πάμε σε λωβούς, συμπεριφορά ηχείου στο χώρο, σχέση με τον ενισχυτή κτλ. Ας μείνουμε στο οτι πετάμε 10 καλα ηχεία σε ανηχοικό θάλαμο.

Ξέρει κανείς κανένα που δέν θα χρωματίζει? Μπορεί να μου το δείξει?
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
Ένα PDF για το 90 από κάπου το είχα κατεβάσει πάντως, δεν το εχω πρόχειρο, θα επανέλθω
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.038
Να κάνω πάλι μία "κουτή" ερώτηση?

Υπάρχει ηχείο χωρίς χρωματισμούς?

Υπάρχει δηλαδή ηχείο που σε όλες τις ακουστικές στάθμες δέν εισάγει χαρακτήρα? Ας μήν πάμε σε λωβούς, συμπεριφορά ηχείου στο χώρο, σχέση με τον ενισχυτή κτλ. Ας μείνουμε στο οτι πετάμε 10 καλα ηχεία σε ανηχοικό θάλαμο.

Ξέρει κανείς κανένα που δέν θα χρωματίζει? Μπορεί να μου το δείξει?
Ναι, βεβαίως, πάρα πολλά κιόλας!

Φυσικά, χωρίς ισοσταθμιση, κανένα. Κανένα απολύτως.

Στο σωστό χώρο, και με ισοσταθμιση χώρου, δεν θα εισάγουν τονικές αλλοιώσεις (χαρακτήρα που λες) στο μουσικό σήμα όλα τα ηχεία επαρκούς συχνοτικου εύρους και μέγιστης SPL στάθμης για το χώρο.

Αυτές είναι οι κυριότερες παράμετροι της τονικής αλλοίωσης εκ μέρους του ηχείου, αυτό που αποκαλείται "χαρακτήρας", εφόσον βέβαια δεν έχουμε σοδομίσει το μουσικό σήμα σε παραμορφοσιομηχανές εισαγωγής αλλοιώσεων επιπέδου μούχλας.

Σαφώς θα υπάρξουν (πολύ ηπιότερες όμως) τονικές αλλοιώσεις από την συνολική αρμονική παραμόρφωση εκάστης υλοποίησης, καθώς και την φασική ομοιογένεια, όπως αυτή εκφράζεται από το στεπ ρισπονς.

Παρόλα αυτά, όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, οι κυριότερες παράμετροι είναι η έλλειψη δυναμικής συμπίεσης και η ομοιογενής απόκριση στο φάσμα, που συνδέεται άρρηκτα με την ισοσταθμιση χώρου.

Χωρίς ισοσταθμιση χώρου, δεν γίνεται, δεν υπάρχει καμία απολύτως ελπίδα. Είναι το υποχρεωτικό κερασάκι στην τούρτα. Είτε έχεις το μπανγκενολουφσεν, είτε το κλαϊν μαϊν, είτε το Άνταμ και το μπιενταμπλεγιου. Ισοσταθμιση χώρου, σε σωστό χώρο. Τα υπόλοιπα είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίας.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.227
Reaction score
85.950
Να κάνω πάλι μία "κουτή" ερώτηση?

Υπάρχει ηχείο χωρίς χρωματισμούς?

Υπάρχει δηλαδή ηχείο που σε όλες τις ακουστικές στάθμες δέν εισάγει χαρακτήρα? Ας μήν πάμε σε λωβούς, συμπεριφορά ηχείου στο χώρο, σχέση με τον ενισχυτή κτλ. Ας μείνουμε στο οτι πετάμε 10 καλα ηχεία σε ανηχοικό θάλαμο.

Ξέρει κανείς κανένα που δέν θα χρωματίζει? Μπορεί να μου το δείξει?
Με το πέρασμα των ετών κατασκευάζονται περισσότερα ηχεία που χρωματίζουν όλο και λιγοτερο. Σαφώς η τάση ειναι προς το πιο ουδέτερο. Φαντάσου πόσο λιγοτερο διαφορετικά μεταξύ τους θα ακούγονται τα ηχεία που θα κατασκευάζονται σε τριάντα χρόνια απο σημερα.

Λαμβάνοντας υπόψιν πάντα διαφορετικές κατηγορίες κόστους/μεγέθους αλλα και άλλων κατασκευαστικών χαρακτηριστικών, οι (σοβαρές) εταιρείες στοχεύουν στο λιγοτερο χρώμα, κάνοντας τις παραδοχές και τις θυσίες τους σε καθε σχεδιασμό. Ο καθενας με διαφορετικο ποσοστό επιτυχίας.

Όλοι τους γνωρίζουν τις μεγαλες έρευνες που αποδεικνύουν πως η συντριπτική πλειοψηφία ακροατών (κάπου στο 85% αν θυμάμαι καλά) σε τυφλά τεστ επιλέγουν το ουδέτερο. Πιθανόν κάποιοι κατασκευαστές να στοχεύουν στο υπόλοιπο 15% φυσικα...
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.992
Reaction score
28.200
Καλά πάρε ένα μιντ θόλου , και ένα μιντ κώνου , πέρασέ τα από ενεργό κρός το ίδιο και για τα δύο και οδήγησέ τα με το ίδιο σήμα.
Είτε ημίτονο είτε μουσική. Φέρε και τις στάθμες τους στο ίδιο επίπεδο.
Αν ακουστούν το ίδιο να με χέσεις. Το ίδιο και μεταξύ δύο μιντ κώνου μεταξύ τους και το ίδιο με δύο μιντ θόλου μεταξύ τους.
Το αυτό και για τα tweeters. Και επειδή αυτά είναι πλέον όλα θόλου , πάρε οποιαδήποτε tweeters θόλου σου αρέσουν , κροσσάρισέ τα όπου πρέπει το καθένα και βάλτα να παίξουν το ίδιο σήμα , αφού προηγουμένως φέρεις την στάθμη τους στο ίδιο επίπεδο.
Δεν πρόκειται ποτέ να παίξουν τό ίδιο.
Για woofers δεν σου λέω γιατί σ'αυτά η επίδραση του χώρου είναι πολύ μεγαλύτερη , και απαιτούνται άλλες συνθήκες μέτρησης.
Παρ'όλα αυτά κανένα woofer ενός κατασκευαστή δεν είναι τό ίδιο με κάποιου άλλου , ας είναι ίδιες ίντσες παρόμοια φιλοσοφία και παρόμοιας χρήσης.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.992
Reaction score
28.200
Ενα ηχείο οποιοδήποτε ηχείο ο κάθε κατασκευατής το φιάχνει και μαγειρεύει ανάλογα του target group που έχει στο μυαλό του ή στα αρχεία του. Ολα τα ηχεία θα μπορούσαν να είναι πολύ διαφορετικά , με το κατάλληλο voicing. Κάτι που κάνουν οι πιό πολλές μεγάλες εταιρείες τελευταία. Γιατί σας κάνει εντύπωση αυτό? Εδώ ένα μικρό ΜΚΤ-ΜΚΠ αλλάζεις και αλλάζουν όλα τα πρίμα. Μην πάω πιο βαθιά σε πηνία αυτεπαγωγές και rlc φίλτρα ή κλίσεις κρος, που εκεί γίνεται του κουτρούλη ο γάμος. Μόνο με την αλλαγή της κλίσης το ίδιο ηχείο μεταμορφώνεται σε dr jeckyl.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.038
Εδώ ένα μικρό ΜΚΤ-ΜΚΠ αλλάζεις και αλλάζουν όλα τα πρίμα. Μην πάω πιο βαθιά σε πηνία αυτεπαγωγές..
Γιαννάκη μου, είσαι στο στάδιο που ήμουν πριν 15-20 χρόνια. :)

Αυτά που λες είναι μεν σωστές παρατηρήσεις από εμπειρίες diy πειραματισμών, αλλά όλα είναι ερμηνεύσιμα και όλα αντιμετωπίζονται πλέον πιο ορθολογικά, με τεχνικά κριτήρια, κι όχι (προφανώς) εμπειρικά.

Όσο πιο πολύ προσεγγίζεις την παράμετρο "χώρος" και στη συνέχεια την παράμετρο "ισοσταθμιση χώρου", τόσο πιο πολύ θα καταλαβαίνεις αυτά που γράφω, με δικές σου παρατηρήσεις και εμπειρίες, εφόσον επέλεξες την diy προσέγγιση.

Πιο "διαφορετικά" μεγάφωνα από τα μεγάφωνα των μαγκ σε σχέση με τυπικά μιντ γουφερ και τουιτερ, δύσκολα θα βρείς. Κι όμως.

Τα μαγκνεπαν σε συγκεκριμένα μουσικά έργα μπορούν να παίζουν ακριβώς το ίδιο (χωρίς αλλοιώσεις τονικότητας) με πολλά άλλα ηχεία που έχουν ομοίως σωστό χώρο και συνετή ισοσταθμιση. Θα υπάρχουν διαφορές στο μέγεθος της εικόνας της μουσικής σκηνής, λόγω σχεδίασης και μεγέθους των μεγαφώνων, αλλά χωρίς διαφορές στις "χροιές", στην τονικότητα.

Και αυτό το έχω δει (κι ακούσει) κατ'επαναληψιν. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.038
Εφόσον δεν υφίσταται σωστός χώρος, συνετή ισοσταθμιση, απουσία δυναμικής συμπίεσης και απόκριση σε όλο το ακουστικό φάσμα, οποιαδήποτε συμπεράσματα περί "χροιών" ανάμεσα σε ηχεία, ενισχυτικά, ντακ, κεφαλές, πυκνωτές και καλώδια, είναι όπως εύγλωττα είπε ο σοκος:

ειναι σα να χρησιμοποιεις αλφαδι σε καραβι :whistling:
Εν μέσω τρικυμίας πολλών μποφόρ μάλιστα..
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Ναι, βεβαίως, πάρα πολλά κιόλας!

Φυσικά, χωρίς ισοσταθμιση, κανένα. Κανένα απολύτως.

Στο σωστό χώρο, και με ισοσταθμιση χώρου, δεν θα εισάγουν τονικές αλλοιώσεις (χαρακτήρα που λες) στο μουσικό σήμα όλα τα ηχεία επαρκούς συχνοτικου εύρους και μέγιστης SPL στάθμης για το χώρο.

Αυτές είναι οι κυριότερες παράμετροι της τονικής αλλοίωσης εκ μέρους του ηχείου, αυτό που αποκαλείται "χαρακτήρας", εφόσον βέβαια δεν έχουμε σοδομίσει το μουσικό σήμα σε παραμορφοσιομηχανές εισαγωγής αλλοιώσεων επιπέδου μούχλας.

Σαφώς θα υπάρξουν (πολύ ηπιότερες όμως) τονικές αλλοιώσεις από την συνολική αρμονική παραμόρφωση εκάστης υλοποίησης, καθώς και την φασική ομοιογένεια, όπως αυτή εκφράζεται από το στεπ ρισπονς.

Παρόλα αυτά, όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, οι κυριότερες παράμετροι είναι η έλλειψη δυναμικής συμπίεσης και η ομοιογενής απόκριση στο φάσμα, που συνδέεται άρρηκτα με την ισοσταθμιση χώρου.

Χωρίς ισοσταθμιση χώρου, δεν γίνεται, δεν υπάρχει καμία απολύτως ελπίδα. Είναι το υποχρεωτικό κερασάκι στην τούρτα. Είτε έχεις το μπανγκενολουφσεν, είτε το κλαϊν μαϊν, είτε το Άνταμ και το μπιενταμπλεγιου. Ισοσταθμιση χώρου, σε σωστό χώρο. Τα υπόλοιπα είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίας.
Αν παρατηρήσεις χρησιμοποίησα την χρήση ανηχοικού θαλάμου. Κανένας χώρος μόνο direct ενέργεια.

Καμία επίδραση του χώρου.

Είναι τα ίδια? Δέν έχουν χρωματισμούς?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.038
Είναι τα ίδια? Δέν έχουν χρωματισμούς?
Εφόσον μετρούν το ίδιο, ναι. Προφανώς.


Δυστυχώς αυτή η γνώση, είναι πρακτικώς άχρηστη, διότι κανείς δεν ακούει μουσική σε ανηχοικο θάλαμο. Ούτε στη σελήνη, χωρίς ατμόσφαιρα. Οπότε ο παράγοντας "χώρος", δεν μπορεί να αφαιρεθεί, ούτε καν θεωρητικά, καταντάει μία ακόμη θεωρία συνωμοσίας. ;)
 
Last edited:


Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Εφόσον μετρούν το ίδιο, ναι. Προφανώς.
Καλά βρε ίαρ με κοροιδεύεις?

Προφανώς.

Μπορείς λοιπόν να μου δείξεις δύο ηχεία διαφορετικών εταιρειών (απο τις γνωστές - καλές) που μετράν ακριβώς το ίδιο σε όλες τις στάθμες????

Ένα FOCAL και ένα JBL πχ.

Φυσικά και ΟΧΙ.

Το καθένα έχει τη δική του συμπεριφορά και αυτό είναι ο χρωματισμός. Και το κάθε ηχείο έχει τον δικό του, μοναδικό χρώμα. Όλοι παλεύουν να το μειώσουν αλλα φυσικά δέν γίνεται.
[DOUBLEPOST=1488122422][/DOUBLEPOST]
Όλοι τους γνωρίζουν τις μεγαλες έρευνες που αποδεικνύουν πως η συντριπτική πλειοψηφία ακροατών (κάπου στο 85% αν θυμάμαι καλά) σε τυφλά τεστ επιλέγουν το ουδέτερο. Πιθανόν κάποιοι κατασκευαστές να στοχεύουν στο υπόλοιπο 15% φυσικα...
Συμφωνώ με αυτά που είπες κρατάω όμως το παραπάνω.

Μπορείς να μου δείξεις αυτά τα τέστ - αν έχεις όρεξη και χρόνο φυσικά - .

Γιατί η προσωπική μου (μικρή) εμπειρία δέν συμβαδίζει με το οτι το ουδέτερο είναι και αρεστό. Αντιθέτως στην πράξη ο κόσμος θέλει λάμπα, χρώμα έντονο, μπάσο δυνατό κτλ. Κάτι πολύ μακριά απο το ουδέτερο που κατα κανόνα κατηγορείται ως .... κρύο.

Πρόσεξε. Δέν μίλησες για σωστό αλλα για αρεστό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.038
Φυσικά και ΟΧΙ.

Το καθένα έχει τη δική του συμπεριφορά και αυτό είναι ο χρωματισμός.
Διαφωνώ.

Οι διαφορές που παρουσιάζουν στις μετρήσεις τους 2 σωστά σχεδιασμένα ηχεία, ίδιου δυναμικού εύρους και απόκρισης, είναι αμελητέες.

Υπαρκτές μεν, αμελητέες δε.

Δεν αποτελούν αυτές οι αμελητέες διαφορές αιτία διαφοροποίησης της τονικότητας και ύπαρξης χαρακτήρα.

Η διαφορά της ανταπόκρισης του χώρου στις δύο αυτές υλοποιήσεις (λόγω πχ λοβών), αποτελεί την μόνη αιτία διαφοροποίησης των δύο αυτών ηχείων στην αντίληψη του ανθρώπινου αισθητηρίου.

Οι ασήμαντες διαφορές μετρήσεων ανηχοικου θαλάμου, δεν γίνονται αντιληπτές, όπως πχ η απόκριση του ενός μέχρι τους 18 χιλιοκυκλους και του άλλου μέχρι τους 100.
Κι όμως, αυτές οι διαφορές μετρήσεων, υφίστανται, και μάλιστα με απόλυτη σαφήνεια και επαναληψιμότητα.

Ως γνωστόν, τα επίπεδα των μετρήσεων είναι πολύ πάνω από την δική μας ικανότητα αντίληψης, καθώς το ανθρώπινο αυτί δεν έχει τις ικανότητες του σύγχρονου μετρητικού εξοπλισμού.

Εσύ θεωρείς φυσικό το να εμπιστεύεσαι το αυτί σου στην κριτική μηχανών και να έχεις άποψη για την τονική τους συμπεριφορά. Εγώ αντιθέτως το θεωρώ ανόητο και ως σκέψη.:p
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.170
Μηνύματα
2.964.828
Members
38.299
Νεότερο μέλος
icaris
Top