Ενεργά ηχεία

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.762
Reaction score
140.828
Το ίδιο φυσικά ισχύει για οποιαδήποτε συσκευή, είτε πρόκειται για ντακ είτε ενισχυτική βαθμίδα. Οι μετρήσιμες διαφορές είναι υπαρκτές και με απόλυτη επαναληψιμότητα, ενώ οι "ακουστικές εκτιμήσεις" σε τυφλά διπλά τεστ αποδεικνύουν με αναμφισβήτητη σαφήνεια τα γνωστά ευτράπελα της απόλυτης αδυναμίας των ακροατών να διακρίνουν ακόμα και αρκετά μεγάλες διαφοροποιήσεις σε συσκευές, γκρεμίζοντας τους μύθους του χάι εντ και των χρυσών αυτιών.:D
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Διαφωνώ.

Οι διαφορές που παρουσιάζουν στις μετρήσεις τους 2 σωστά σχεδιασμένα ηχεία, ίδιου δυναμικού εύρους και απόκρισης, είναι αμελητέες.

Υπαρκτές μεν, αμελητέες δε.

Δεν αποτελούν αυτές οι αμελητέες διαφορές αιτία διαφοροποίησης της τονικότητας και ύπαρξης χαρακτήρα.
Μα δέν γίνεται να διαφωνείς. Βασικά γίνεται, αλλα απο την άλλη μεριά με την διαφωνία σου καταδικάζεις όοοοολη αυτή την βιομηχανία αλλα και την επιστημονική κοινότητα που μας προσφέρουν πληθώρα διαφορετικών σχεδιάσεων, ανταγωνιστικών μεταξύ τους, για να φτάσουμε κάποτε στη μέκα του ήχου.

Δηλαδή αν τα προιόντα είχαν όπως λές αμελητέες διαφορές δέν θα έβλεπες τη μία εταιρεία να βάζει βυρίλιο, την άλλη διαμάντι και την τρίτη αλουμίνιο. Θα καταλήγαν όλοι σε ένα και θα είμαστε όλοι χαρούμενοι.

Είναι φανερό λοιπόν οτι όταν φάει 100 βάτ το JBL θα συμπεριφέρεται αλλιώς απο το FOCAL. Θα έχει τη δική του συμπεριφορά, το δικό του χρώμα, κάπου θα κερδίζει και κάπου θα χάνει.

Το ακόμα πιο αστείο είναι οτι η συμπεριφορά ενός ηχείου αναλόγως της ισχύος που αυτό δέχεται δέν είναι γραμμική.

Η διαφορά της ανταπόκρισης του χώρου στις δύο αυτές υλοποιήσεις (λόγω πχ λοβών), αποτελεί την μόνη αιτία διαφοροποίησης των δύο αυτών ηχείων στην αντίληψη του ανθρώπινου αισθητηρίου.

Οι ασήμαντες διαφορές μετρήσεων ανηχοικου θαλάμου, δεν γίνονται αντιληπτές, όπως πχ η απόκριση του ενός μέχρι τους 18 χιλιοκυκλους και του άλλου μέχρι τους 100.
Κι όμως, αυτές οι διαφορές μετρήσεων, υφίστανται, και μάλιστα με απόλυτη σαφήνεια και επαναληψιμότητα.
Μιλάς για λοβό. Είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό που επίτηδες το έβγαλα απ έξω για να διευκολύνω την συζήτηση.

Ως γνωστόν, τα επίπεδα των μετρήσεων είναι πολύ πάνω από την δική μας ικανότητα αντίληψης, καθώς το ανθρώπινο αυτί δεν έχει τις ικανότητες του σύγχρονου μετρητικού εξοπλισμού.

Εσύ θεωρείς φυσικό το να εμπιστεύεσαι το αυτί σου στην κριτική μηχανών και να έχεις άποψη για την τονική τους συμπεριφορά. Εγώ αντιθέτως το θεωρώ ανόητο και ως σκέψη.:p
Μπορείς να μου πείς σε παρακαλώ που το ανέφερα αυτό? Την σειρά που ανέφερα οτι εμπιστεύομαι το αυτί μου και όχι τα μηχανήματα.

Είπα εγώ οτι όλα τα παραπάνω που ανέφερα δέν μετρώνται? Χρησιμοποίησα κάπου κάτι αόριστο που υπάρχει και δέν είναι ορισμένο φυσικά και μαθηματικά??????

Βρε ίαρ θα μας τρελάνεις σήμερα!!!!!! :p
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Θυμίζω επίσης οτι οι σοβαρές εταιρείες που αναφέραμε είτε διαθέτουν δικούς τους ανηχοικούς είτε νοικιάζουν με τιμές που πλησιάζουν τα 500 ευρώ το 8άωρο.

Μετρήσεις στο τραπέζι της κουζίνας δέν υπάρχουν, τις κάνουμε εμείς και τα περιοδικά που δέν μας περισεύουν τα 500άρικα, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ξεφτίλα που μπορεί να δεχτούμε ακόμα και απο άσχετους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.762
Reaction score
140.828
Μα δέν γίνεται να διαφωνείς. Βασικά γίνεται, αλλα απο την άλλη μεριά με την διαφωνία σου καταδικάζεις όοοοολη αυτή την βιομηχανία αλλα και την επιστημονική κοινότητα που μας προσφέρουν πληθώρα διαφορετικών σχεδιάσεων, ανταγωνιστικών μεταξύ τους, για να φτάσουμε κάποτε στη μέκα του ήχου.
Όχι, κακώς καταλήγεις σε τόσο γενικό συμπέρασμα, δεν υποστηρίζω κάτι τέτοιο.

Δηλαδή αν τα προιόντα είχαν όπως λές αμελητέες διαφορές δέν θα έβλεπες τη μία εταιρεία να βάζει βυρίλιο, την άλλη διαμάντι και την τρίτη αλουμίνιο. Θα καταλήγαν όλοι σε ένα και θα είμαστε όλοι χαρούμενοι.
Νομίζω ότι μεγάλο μέρος αυτής της βιομηχανίας στηρίζεται στο μάρκετινγκ. Δεν διαφωνώ με τα οφέλη της μιας ή της άλλης κατασκευαστικής προσέγγισης, αλλά στην πράξη αυτές οι διαφορές εξατμίζονται, όταν πχ τα πρίμα του ATC με το τουιτερ υφασμάτινου θόλου δεν προβληματίζουν κανέναν, όταν ο παππούς είπε αυτά που είπε για το κιι, όταν ο μπρουνο μας έσκισε την ψυχολογία με το γκριμ με το 15-ευρο τουιτερ, κι όταν τα μεγάλα μπιενταμπλεγιου δεν πείθουν άπαντες για την υπεροχή του διαμαντιού τους. Δηλαδή στην πράξη, όλα αυτά είναι αμελητέες λεπτομέρειες, χωρίς αντιληπτές διαφορές σε επίπεδο που να δικαιολογούν την κοινή πορεία όλων των εταιρειών προς μία κατεύθυνση.

Είναι φανερό λοιπόν οτι όταν φάει 100 βάτ το JBL θα συμπεριφέρεται αλλιώς απο το FOCAL. Θα έχει τη δική του συμπεριφορά, το δικό του χρώμα, κάπου θα κερδίζει και κάπου θα χάνει.
Είναι το θέμα της δυναμικής συμπίεσης (παραμόρφωσης), που έχει μαλλιασει η γλώσσα μου!

Το ακόμα πιο αστείο είναι οτι η συμπεριφορά ενός ηχείου αναλόγως της ισχύος που αυτό δέχεται δέν είναι γραμμική.
Και πάλι, δυναμική συμπίεση! Είπα, έχει μαλλιασει η γλώσσα μου!

Μιλάς για λοβό. Είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό που επίτηδες το έβγαλα απ έξω για να διευκολύνω την συζήτηση.
Δε τη διευκολύνεις. Την μπερδεύεις, διότι ασχολούμαστε με λεπτομέρειες και χάνουμε την ουσία!

Είπα εγώ οτι όλα τα παραπάνω που ανέφερα δέν μετρώνται? Χρησιμοποίησα κάπου κάτι αόριστο που υπάρχει και δέν είναι ορισμένο φυσικά και μαθηματικά??????

Βρε ίαρ θα μας τρελάνεις σήμερα!!!!!! :p
Το παλεύω..:D
 

Μηνύματα
5.395
Reaction score
6.530
:rolleyes: οι ανηχοικοι χρησιμευουν και για να μετρησουν πολικες αποκισεις, αυτους τους λοβους που θες να βγαλεις εκτος:D...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
:rolleyes: οι ανηχοικοι χρησιμευουν και για να μετρησουν πολικες αποκισεις, αυτους τους λοβους που θες να βγαλεις εκτος:D...
Δέν βγαίνει κάτι εκτός.

Εγώ δέν τους χρησιμοποίησα (είπα επίτηδες βγάλτο στην άκρη) για να δείξω την πολυπλοκότητα ακόμα και βάζοντας στην άκρη τους λοβούς, την οπίσθια ακτινοβολία, την επίδραση του χώρου κτλ.

Αν θέλετε να βάλουμε και αυτά έτσι για πλάκα, τότε απλά ενισχύετε τη θεωρία μου οτι το κάθε ηχείο έχει το δικό του, τελείως διαφορετικό απο τον ανταγωνισμό, ηχόχρωμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.762
Reaction score
140.828
Δε τη διευκολύνεις. Την μπερδεύεις, διότι ασχολούμαστε με λεπτομέρειες και χάνουμε την ουσία!
Αν θέλετε να βάλουμε και αυτά έτσι για πλάκα, τότε απλά ενισχύετε τη θεωρία μου οτι το κάθε ηχείο έχει το δικό του, τελείως διαφορετικό απο τον ανταγωνισμό, ηχόχρωμα.

Αυτή είναι η ουσία. Το πώς αντιδρά το ηχείο στο χώρο.

Κι αυτή είναι λόγου χάριν η πρωτιά του μπανγκενολουφσεν. Όχι το τουιτερ βιρυλιου ή διαμαντιού. Το πώς αλληλεπιδρά με το χώρο.

Πάει πακέτο με ικανή οδήγηση, για περιορισμό της δυναμικής συμπίεσης και επαρκές SPL, κι έτσι έχει τη συνταγή της επιτυχίας, καθώς ισοστάθμιση χώρου κάνει το ίδιο!

Κι αυτά μετράνε περισσότερο. Τα υπόλοιπα είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίας.

Κι η Άνταμ βαδίζει στα ίδια βήματα. Έφτιαξαν νέο r&d με δικό τους ανηχοικο και νέο λογισμικό ισοσταθμισης, και γίνονται ηγέτες, όπως και η dynaudio. Με ικανούς ενισχυτές και υψηλό SPL για μειωμένη δυναμική συμπίεση. Το τι τουιτερ φοράνε ή τι ενισχυτικες βαθμίδες, με αφήνει εντελώς αδιάφορο, διότι πρόκειται για λεπτομέρειες..

Οπότε φίλε μου, συμφωνούμε κατά βάση ότι το ηχόχρωμα ή χαρακτήρας που ακούμε, δεν ανήκει ούτε στο ντακ, ούτε στο τι τάξη λειτουργίας είναι οι ενισχυτικες βαθμίδες, ούτε τι τουιτερ φοράνε τα ηχεία.

Ο χώρος. Εκεί ξεκινάει κι εκεί τελειώνει η κουβέντα. Κι όλη η τεχνολογία ηχείου, σε αυτόν τον τομέα επικεντρώνεται στις σύγχρονες υλοποιήσεις.
 
Last edited:


Μηνύματα
5.395
Reaction score
6.530
.... το ποσο σημαντικοι ειναι οπως και η dsp επεξεργασια, συγκρινοντας προσφατα δυο ζευγη ηχειων με δυο ρυθμισεις στερεο(dsp auto) και direct στο ενα εκ των δυο ζευγων η διαφορα ειναι πολυ μικρη που τυγχανει να εχω κρατησει, και φυσικα οι λοβοι ακτινοβολιας του ειναι τετοιοι που του επιτρεπουν τετοια συμπεριφορα, ομως και στις δυο περιπτωσεις ηχειων η μετα dsp αποδοση ηταν πολυ κοντα ...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Αυτή είναι η ουσία. Το πώς αντιδρά το ηχείο στο χώρο.

Κι αυτή είναι λόγου χάριν η πρωτιά του μπανγκενολουφσεν. Όχι το τουιτερ βιρυλιου ή διαμαντιού. Το πώς αλληλεπιδρά με το χώρο.

Πάει πακέτο με ικανή οδήγηση, για περιορισμό της δυναμικής συμπίεσης και επαρκές SPL, κι έτσι έχει τη συνταγή της επιτυχίας, καθώς ισοστάθμιση χώρου κάνει το ίδιο!

Κι αυτά μετράνε περισσότερο. Τα υπόλοιπα είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίας.


Εγώ θα προσέθετα οτι ... όλα μετράνε. Μία καμπίνα που ακτινοβολεί και παίζει μουσική δέν μαζεύεται όπου και να την βάλεις. Θα μετράς κάτι συνέχεια που δέν θα μπορείς να μαζέψεις γιατί θα υπάρχει, θα είναι εκεί και θα παράγει.

Ένα κακοσχεδιασμένο τουίτερ θα χάνει την μπάλα στις μεγάλες στάθμες. Ένα τρύπιο μεγάφωνο το ίδιο.

Σίγουρα η υψηλή πιστότητα θέλει συνδυασμό καλών υλικών και καλού χώρου. Το οτι η b&o μας παίρνει τα σώβρακα γιατί σου λέει πάρε το ηχείο πέτα το στο σαλόνι σου και αυτό θα παίξει είναι μαγκιά της.

Ε και είναι και η b&o. Για να μήν ξεχνιόμαστε. Υπάρχει 92 χρόνια. Η b&o είναι η b&o και οι άλλοι οι άλλοι...τόσο απλά.


Κι η Άνταμ βαδίζει στα ίδια βήματα. Έφτιαξαν νέο r&d με δικό τους ανηχοικο και νέο λογισμικό ισοσταθμισης, και γίνονται ηγέτες, όπως και η dynaudio. Με ικανούς ενισχυτές και υψηλό SPL για μειωμένη δυναμική συμπίεση. Το τι τουιτερ φοράνε ή τι ενισχυτικες βαθμίδες, με αφήνει εντελώς αδιάφορο, διότι πρόκειται για λεπτομέρειες..
Είμαι σίγουρος οτι η ADAM δέν έφτιαξε νέο r&d. Αναβάθμισε απλά το τμήμα της. Η ADAM δέν γίνεται να μήν έχει τμήμα έρευνας. Αν πάλι δέν είχε ανηχοικό τότε, πίστεψε με, θα ξόδεψε πολλά 500άρικα για να φτάσει εδώ που είναι σήμερα νοικάζοντας χώρους.
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Η διαφορά της ανταπόκρισης του χώρου στις δύο αυτές υλοποιήσεις (λόγω πχ λοβών), αποτελεί την μόνη αιτία διαφοροποίησης των δύο αυτών ηχείων στην αντίληψη του ανθρώπινου αισθητηρίου.
Τείνω να συμφωνήσω.



...Δηλαδή αν τα προιόντα είχαν όπως λές αμελητέες διαφορές δέν θα έβλεπες τη μία εταιρεία να βάζει βυρίλιο, την άλλη διαμάντι και την τρίτη αλουμίνιο. Θα καταλήγαν όλοι σε ένα και θα είμαστε όλοι χαρούμενοι.
Κοίτα πόσο εύκολα δίνει απαντήσεις η οικονομική θεωρία σε κάτι τέτοια...η αγορά audio, όπως και οι περισσότερες αγορές σήμερα διεθνώς, είναι ολιγοπωλιακή, δηλαδή επικρατεί ολιγοπωλιακός ανταγωνισμός. Σε αυτό το πλαίσιο αγοράς, ο παραγωγός (εταιρεία) για να μπορέσει να τιμολογήσει διαφορετικά το προιόν του -που κατά τα άλλα παρέχει παρόμοια υπηρεσία/ικανοποίηση- έχει ως όπλο του την διαφοροποίηση και την διαφήμιση... ;)
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.998
Reaction score
11.466
Ο χώρος. Εκεί ξεκινάει κι εκεί τελειώνει η κουβέντα. Κι όλη η τεχνολογία ηχείου, σε αυτόν τον τομέα επικεντρώνεται στις σύγχρονες υλοποιήσεις.
...για να αντιμετωπίσει προβλήματα που ήδη έχουν βρει λύση στον επαγγελματικό χώρο εδώ και μερικές δεκαετίες. Ας δούμε π.χ. από πότε φτιάχνει σοβαρά εντοιχισμένα ηχεία αυτός: http://augspurger.com Ή πότε φτιάχνονταν τα studer (ένα εκ των οποίων είχα τη χαρά να ακροασθώ προχθες).

Πιο άκυρο χόμπι δεν υπάρχει... Να μη μιλήσω πάλι για το υλικό (μουσικές παραγωγές-ηχογραφήσεις) που έιναι κατά 90% ΓΤΠ.

Κάτι ξέρει ο Κορίνθιος που το γύρισε στη φωτογραφία ή ο Μπι που το γύρισε στο ???
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.833
Reaction score
87.442
Μπορείς να μου δείξεις αυτά τα τέστ - αν έχεις όρεξη και χρόνο φυσικά - .
Floyd E. Toole,
"Loudspeaker Measurements and Their Relationship to Listener Preferences: Part 2," J. AES, Vol. 34, Issue 5, pp. 323-248, May 1986.

Μπορείς να το δεις εδώ
http://www.mariobon.com/Articoli_storici/AES_1986_Toole_02.pdf

Αυτο ειναι πολυ σημαντικό άρθρο του Toole, λίγο δυσπεπτο.
Εχει και μερικά ακόμα, αν θυμάμαι καλά απο την Harman group, να τα ψάξω;
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.833
Reaction score
87.442
Δείτε και αυτα
Και τα δυο του Sean Olive:

Differences in Performance and Preference of Trained versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study

A Multiple Regression Model for Predicting Loudspeaker Preference Using Objective Measurements: Part II - Development of the Model

Φτάνει για σημερα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Floyd E. Toole,
"Loudspeaker Measurements and Their Relationship to Listener Preferences: Part 2," J. AES, Vol. 34, Issue 5, pp. 323-248, May 1986.

Μπορείς να το δεις εδώ
http://www.mariobon.com/Articoli_storici/AES_1986_Toole_02.pdf

Αυτο ειναι πολυ σημαντικό άρθρο του Toole, λίγο δυσπεπτο.
Εχει και μερικά ακόμα, αν θυμάμαι καλά απο την Harman group, να τα ψάξω;
Είναι αυτό που λένε "με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις...".

Μάλλον είχες καλούς... δασκάλους..;)
[DOUBLEPOST=1488131147][/DOUBLEPOST]
When we combine the subjective with the objective data, it is clear that the loudspeakers that yielded the best set of technical data, also were preferred by the listeners.

οκ με έπεισες!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.762
Reaction score
140.828
Άλεξ, τα έχουμε ξανανεβάσει αυτά τα λινκ πολλές φορές, κι όμως οι θεωρίες συνωμοσίας καλά κρατούν! Χαχαχαχαχα

Συνεχίζουν τόσοι πολλοί να πιστεύουν στο αυτί τους, και να χρησιμοποιούν με λάθος έννοια την ψυχοακουστική (πιο κοντά στην αστρολογία) για να δικαιολογήσουν μηχανές με εξώφθαλμα κατασκευαστικά μειονεκτήματα ή συνδυασμούς ενισχυτικων και ηχείων ασύμβατους από πλευράς οδήγησης, που καταντάει κουραστικό..
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.613
Μηνύματα
2.984.916
Members
38.350
Νεότερο μέλος
Αστέριος
Top