- Μηνύματα
- 9.870
- Reaction score
- 2.051
Σε γενικές γραμμές με περισσότερο toe in εχεις καλύτερη εστιαση και με λιγότερο πιο μεγάλο ήχο και σώματα.
- όχι πολύ περίπου στα 2,40m , μιάς και τα 12'' ''βαράνε'' καλάΓιατί να διευρύνω το τρίγωνο ακρόασης; Σκόπιμα αποφάσισα να μειώσω την απόσταση έτσι ώστε να μειωθεί, κατά το δυνατόν, η επίδραση του χώρου από τη στιγμή που άλλες δυνατότητες δεν ήταν διαθέσιμες.
Εντάξει, μίκρυνε κάπως το sweet spot, αλλά ο μόνος που ενδιαφέρεται για τέτοιες λεπτομέρειες στο σπίτι είμαι εγώ.
Τα ηχεία μου είναι γνωστές κουδουνίστρες με 12άρι woofer (δε θέλω ου!).![]()
Ναι αλλά έτσι θα πάει περίπατο το ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης.- όχι πολύ περίπου στα 2,40m , μιάς και τα 12'' ''βαράνε'' καλά
- σωστά , εννοούσα μετακίνηση και της θέσης ακρόασης ώστε να διατηρηθεί το ισόπλευρο τρίγωνοΝαι αλλά έτσι θα πάει περίπατο το ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης.
Τα 12άρια βρίσκονται υπό έλεγχο, δε δημιουργούν προβλήματα.
Σε αυτή την περίπτωση θα αυξήσω τη συμμετοχή του χώρου την οποία ήθελα κατά τα άλλα να περιορίσω. Φαύλος κύκλος.- σωστά , εννοούσα μετακίνηση και της θέσης ακρόασης ώστε να διατηρηθεί το ισόπλευρο τρίγωνο
Πιο μεγαλα σωματα για μενα εχεις με πολυ toe in (τομη τουιτερ στη μυτη σου ) και φυσικα καλυτερη εστιαση .Μεγαλύτερη σκηννη και αρκετα πιο τρισδιαστατη απεικονιση με τουιτερ τεμνομενο 1 -1.5 μετρο πισω απο το κεφάλι.Σε γενικές γραμμές με περισσότερο toe in εχεις καλύτερη εστιαση και με λιγότερο πιο μεγάλο ήχο και σώματα.
Ναι (δε θέλω ου!).Harbeth 40.1?
Ενισχυτή;Ναι (δε θέλω ου!).![]()
Είμαι εγελιανός.Ενισχυτή;
Συμφωνούν μαζί σου το 99,9% των γυναικών!
Ποιόν;Είμαι εγελιανός.
Πολύ πολύ σωστά.Πάντως τη nearfield ακρόαση θα πρέπει να τη σκεφτούν σοβαρά όσοι δεν έχουν άλλη δυνατότητα παρέμβασης στο χώρο τους.
Το εισαγωγικό σετ προ - τελικού.Ποιόν;
δεν κάνω παρουσίαση του συστήματός μου.
Άστα αυτά.Για να μη μένουν απορίες, οι συνθήκες ακρόασης ομοιάζουν αρκετά με την παρακάτω φώτο που βρήκα στο διαδίκτυο.
Ο χώρος, βέβαια, καμία σχέση.
![]()
Οι ακροαματικόφιλοι στην πλειοψηφία τους τείνουν να τοποθετούν τα ηχεία σε αποστάσεις το ένα από το άλλο μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες,έχοντας την εσφαλμένη ελπίδα να εισπράξουν εκτεταμένη ηχητική σκηνή.Να μοιραστώ και εγώ την εμπειρία μου για το θέμα της τοποθέτησης των ηχείων....
...ενώ όσον αφορά τους πλάγιους τοίχους τα ηχεία παίζουν σχεδόν στη μέση του πουθενά έχοντας άπλετο χώρο δεξιά και αριστερά τους, αν και υφίσταται ασυμμετρία.
Κάπως έτσι ανακάλυψα τις αρετές της mid και near field ακρόασης.
Τοποθετήθηκε καρέκλα μπροστά από τον καναπέ που συνήθως καθόμουν για τις ακροάσεις (η οποία οποτεδήποτε το επιβάλλουν πρακτικοί λόγοι φεύγει), έριξα την απόσταση ακρόασης στο 1.80, έφερα την απόσταση των ηχείων επίσης στο 1.80 μεταξύ τους ώστε να σχηματίζεται ισόπλευρο τρίγωνο, τα έστρεψα περίπου 30 μοίρες ώστε να πυροβολούν απευθείας στα αφτιά μου (ή στη μύτη μου ανάλογα με το πώς κάθομαι), ενώ πλέον η έσω πλευρά τους δε διακρίνεται από τη θέση ακρόασης.
Οι διαφορές είναι εντυπωσιακές...
Πάντως τα ηχεία δύσκολα θα επιστρέψουν στην παλιά τους θέση.
Η ανάγκη για ΄΄βέλτιστη θέση΄΄(sweet spot) κεφαλής δεν υφίσταται μονάχα επί οριζοντίου,αλλά και σε κατακόρυφο άξονα.Οφείλει ο ακροατής/θεατής σε ανάλογη περίπτωση να επιλέξει όμοια κεντρικά ηχεία έχοντα ενδεδειγμένη για τέτοιον σκοπό διαρρύθμιση μονάδων και σε συνάρτηση με την πολική τους απόκριση και την απόσταση ακρόασης να επιμεληθεί μια ομαλή ενοποίηση των επιμέρους πεδίων -κυρίως ως προς τον άξονα που θα συνδέει τη μονάδα μεσαίων μ'εκείνη των υψηλών- στην επιλεγείσα θέση ακρόασης.Aπορια, μεγαληπαροτι τα αυτια ειναι δεξια αριστερα του κεφαλιου, μπορω να εχω sweet spot με δυο κεντρικα ηχεια τοποθετημενα ανω- κατω μιας οθονης?
Οποιος πει ου να μας πει και τι εχειΝαι (δε θέλω ου!).![]()
Λάθος.Οποιος πει ου να μας πει και τι εχει![]()
Οι ακροαματικόφιλοι στην πλειοψηφία τους τείνουν να τοποθετούν τα ηχεία σε αποστάσεις το ένα από το άλλο μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες,έχοντας την εσφαλμένη ελπίδα να εισπράξουν εκτεταμένη ηχητική σκηνή.
Μερικές παρατηρήσεις:
-Απόσταση ακρόασης 1,80 μέτρα δεν υπάγεται εις το εγγύς,αλλά στο μέσο πεδίο (midfield).
Η δε τονική συνοχή σε κοντινές σχετικά αποστάσεις (κάτω των 2 μέτρων) προϋποθέτει διαρρύθμιση επιμέρους μονάδων πάνω στη μπάφλα του ηχείου τέτοια,ώστε να προκύπτει ενοποίηση των επιμέρους εκπεμπόμενων -από το εκάστοτε διάφραγμα- πεδίων στην επιλεγείσα θέση ακρόασης.
Παραδείγματος χάριν,ηχεία που εμφανίζουν βηματική απόκριση όπως η παρακάτω εικονιζόμενη,είναι ακατάλληλα για κοντινές ακροάσεις...
![]()
-Εφόσον η απόσταση καθενός ηχείου από το πλησιέστερο πλευρικό όριο τοιχοποιίας είναι ανώτερη του 1,5 μέτρου κι επιπλέον αρκετά μεγαλύτερη από την απόσταση του ηχείου ως προς τη θέση ακρόασης,η ασυμμετρία κατά την διαρρύθμιση προκαλεί αμελητέες διαφοροποιήσεις στην αντίληψη του ακροατή.
http://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-11#post-1756413
Για ν'αξιοποιηθούν στην πράξη οι επιπτώσεις από το Φαινόμενο Προτεραιότητας (Haas) απαιτείται χρονική διαφορά 6 τουλάχιστον χιλιοστών δευτερολέπτου ανάμεσα στην άφιξη του άμεσου κύματος από τα ηχεία και την ακόλουθη υποδοχή για την ομόλογη πρώτη ανακλαστική συνιστώσα από το αντίστοιχο τοίχωμα.
Δεχόμενοι την ταχύτητα του ήχου εντός τυπικού δωματίου με τιμή περίπου 340 m/sec,ανάγουμε την απαιτούμενη χρονική διαφορά σε διαφορά απόστασης ίση προς 1,92 περίπου μέτρα.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα των πλευρικών ανακλάσεων,ο διερχόμενος από mid & tweeter κατακόρυφος άξονας καθενός ηχείου,οφείλει να ορίζει με το sweet spot ευθύγραμμο τμήμα με μήκος μικρότερο τουλάχιστον κατά 1,92 μέτρα συγκρινόμενο προς το μήκος που προκύπτει αθροίζοντας την απόσταση του άξονα από το σημείο πρώτης ανάκλασης πάνω στο πλησιέστερο προς το ηχείο
πλευρικό τοίχωμα με την απόσταση του εν λόγω σημείου από τη θέση ακρόασης (sweet spot).
Σε μια τέτοια περίπτωση,μεταβολή στην κλίση των ηχείων είναι επόμενο να επιφέρει και ανάλογες μεταβολές στην απόσταση που θα διανύεται από καθεμία πλευρική ανακλαστική συνιστώσα.