ΤΟΕ ΙΝ KAI ΑΠΟΨΕΙΣ


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.032
Reaction score
53.535
Γιατί να διευρύνω το τρίγωνο ακρόασης; Σκόπιμα αποφάσισα να μειώσω την απόσταση έτσι ώστε να μειωθεί, κατά το δυνατόν, η επίδραση του χώρου από τη στιγμή που άλλες δυνατότητες δεν ήταν διαθέσιμες.

Εντάξει, μίκρυνε κάπως το sweet spot, αλλά ο μόνος που ενδιαφέρεται για τέτοιες λεπτομέρειες στο σπίτι είμαι εγώ.

Τα ηχεία μου είναι γνωστές κουδουνίστρες με 12άρι woofer (δε θέλω ου!). :)
- όχι πολύ περίπου στα 2,40m , μιάς και τα 12'' ''βαράνε'' καλά
 

Sleep

Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Μηνύματα
686
Reaction score
2.676
- όχι πολύ περίπου στα 2,40m , μιάς και τα 12'' ''βαράνε'' καλά
Ναι αλλά έτσι θα πάει περίπατο το ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης.
Τα 12άρια βρίσκονται υπό έλεγχο, δε δημιουργούν προβλήματα.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.032
Reaction score
53.535
Ναι αλλά έτσι θα πάει περίπατο το ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης.
Τα 12άρια βρίσκονται υπό έλεγχο, δε δημιουργούν προβλήματα.
- σωστά , εννοούσα μετακίνηση και της θέσης ακρόασης ώστε να διατηρηθεί το ισόπλευρο τρίγωνο
 


Sleep

Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Μηνύματα
686
Reaction score
2.676
- σωστά , εννοούσα μετακίνηση και της θέσης ακρόασης ώστε να διατηρηθεί το ισόπλευρο τρίγωνο
Σε αυτή την περίπτωση θα αυξήσω τη συμμετοχή του χώρου την οποία ήθελα κατά τα άλλα να περιορίσω. Φαύλος κύκλος.

Κάτι παίρνεις, κάτι χάνεις, όλα είναι συμβιβασμός. Θεωρώ ότι με το δεδομένο στήσιμο πήρα περισσότερα από ό,τι έχασα σε σχέση με πριν.

Πάντως τη nearfield ακρόαση θα πρέπει να τη σκεφτούν σοβαρά όσοι δεν έχουν άλλη δυνατότητα παρέμβασης στο χώρο τους.
 

Z

Zdimis

Guest
Σε γενικές γραμμές με περισσότερο toe in εχεις καλύτερη εστιαση και με λιγότερο πιο μεγάλο ήχο και σώματα.
Πιο μεγαλα σωματα για μενα εχεις με πολυ toe in (τομη τουιτερ στη μυτη σου ) και φυσικα καλυτερη εστιαση .Μεγαλύτερη σκηννη και αρκετα πιο τρισδιαστατη απεικονιση με τουιτερ τεμνομενο 1 -1.5 μετρο πισω απο το κεφάλι.
Αληθεια θεωρια με μορφη αξιωματων υπάρχει η ο καθενας απο οτι αντιλαμβανομαι ακουει οτι ....ακουεί?
 




Sleep

Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Μηνύματα
686
Reaction score
2.676
Ενισχυτή;
Είμαι εγελιανός.

Αλλά μια εμπειρική παρατήρηση έκανα σχετικά με την τοποθέτηση των ηχείων, δεν κάνω παρουσίαση του συστήματός μου.
[DOUBLEPOST=1489062930][/DOUBLEPOST]
κουκλια τα ηχεια σου :p

View attachment 71294
Συμφωνούν μαζί σου το 99,9% των γυναικών! :p
 




Sleep

Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Μηνύματα
686
Reaction score
2.676
Για να μη μένουν απορίες, οι συνθήκες ακρόασης ομοιάζουν αρκετά με την παρακάτω φώτο που βρήκα στο διαδίκτυο.
Ο χώρος, βέβαια, καμία σχέση.

 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.145
Reaction score
90.717
δεν κάνω παρουσίαση του συστήματός μου.
Για να μη μένουν απορίες, οι συνθήκες ακρόασης ομοιάζουν αρκετά με την παρακάτω φώτο που βρήκα στο διαδίκτυο.
Ο χώρος, βέβαια, καμία σχέση.

Άστα αυτά.
Παρουσίαση τώρα -άνοιξε θρεντ :)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Να μοιραστώ και εγώ την εμπειρία μου για το θέμα της τοποθέτησης των ηχείων....
...ενώ όσον αφορά τους πλάγιους τοίχους τα ηχεία παίζουν σχεδόν στη μέση του πουθενά έχοντας άπλετο χώρο δεξιά και αριστερά τους, αν και υφίσταται ασυμμετρία.
Κάπως έτσι ανακάλυψα τις αρετές της mid και near field ακρόασης.
Τοποθετήθηκε καρέκλα μπροστά από τον καναπέ που συνήθως καθόμουν για τις ακροάσεις (η οποία οποτεδήποτε το επιβάλλουν πρακτικοί λόγοι φεύγει), έριξα την απόσταση ακρόασης στο 1.80, έφερα την απόσταση των ηχείων επίσης στο 1.80 μεταξύ τους ώστε να σχηματίζεται ισόπλευρο τρίγωνο, τα έστρεψα περίπου 30 μοίρες ώστε να πυροβολούν απευθείας στα αφτιά μου (ή στη μύτη μου ανάλογα με το πώς κάθομαι), ενώ πλέον η έσω πλευρά τους δε διακρίνεται από τη θέση ακρόασης.
Οι διαφορές είναι εντυπωσιακές...
Πάντως τα ηχεία δύσκολα θα επιστρέψουν στην παλιά τους θέση.
Οι ακροαματικόφιλοι στην πλειοψηφία τους τείνουν να τοποθετούν τα ηχεία σε αποστάσεις το ένα από το άλλο μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες,έχοντας την εσφαλμένη ελπίδα να εισπράξουν εκτεταμένη ηχητική σκηνή.
Μερικές παρατηρήσεις:

-Απόσταση ακρόασης 1,80 μέτρα δεν υπάγεται εις το εγγύς,αλλά στο μέσο πεδίο (midfield).

Η δε τονική συνοχή σε κοντινές σχετικά αποστάσεις (κάτω των 2 μέτρων) προϋποθέτει διαρρύθμιση επιμέρους μονάδων πάνω στη μπάφλα του ηχείου τέτοια,ώστε να προκύπτει ενοποίηση των επιμέρους εκπεμπόμενων -από το εκάστοτε διάφραγμα- πεδίων στην επιλεγείσα θέση ακρόασης.

Παραδείγματος χάριν,ηχεία που εμφανίζουν βηματική απόκριση όπως η παρακάτω εικονιζόμενη,είναι ακατάλληλα για κοντινές ακροάσεις...


-Εφόσον η απόσταση καθενός ηχείου από το πλησιέστερο πλευρικό όριο τοιχοποιίας είναι ανώτερη του 1,5 μέτρου κι επιπλέον αρκετά μεγαλύτερη από την απόσταση του ηχείου ως προς τη θέση ακρόασης,η ασυμμετρία κατά την διαρρύθμιση προκαλεί αμελητέες διαφοροποιήσεις στην αντίληψη του ακροατή.
http://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-11#post-1756413
Για ν'αξιοποιηθούν στην πράξη οι επιπτώσεις από το Φαινόμενο Προτεραιότητας (Haas) απαιτείται χρονική διαφορά 6 τουλάχιστον χιλιοστών δευτερολέπτου ανάμεσα στην άφιξη του άμεσου κύματος από τα ηχεία και την ακόλουθη υποδοχή για την ομόλογη πρώτη ανακλαστική συνιστώσα από το αντίστοιχο τοίχωμα.

Δεχόμενοι την ταχύτητα του ήχου εντός τυπικού δωματίου με τιμή περίπου 340 m/sec,ανάγουμε την απαιτούμενη χρονική διαφορά σε διαφορά απόστασης ίση προς 2,04 περίπου μέτρα.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα των πλευρικών ανακλάσεων,ο διερχόμενος από mid & tweeter κατακόρυφος άξονας καθενός ηχείου,οφείλει να ορίζει με το sweet spot ευθύγραμμο τμήμα με μήκος μικρότερο τουλάχιστον κατά 2,04 μέτρα συγκρινόμενο προς το μήκος που προκύπτει αθροίζοντας την απόσταση του άξονα από το σημείο πρώτης ανάκλασης πάνω στο πλησιέστερο προς το ηχείο
πλευρικό τοίχωμα με την απόσταση του εν λόγω σημείου από τη θέση ακρόασης (sweet spot).

Σε μια τέτοια περίπτωση,μεταβολή στην κλίση των ηχείων είναι επόμενο να επιφέρει και ανάλογες μεταβολές στην απόσταση που θα διανύεται από καθεμία πλευρική ανακλαστική συνιστώσα.
Aπορια, μεγαλη :) παροτι τα αυτια ειναι δεξια αριστερα του κεφαλιου, μπορω να εχω sweet spot με δυο κεντρικα ηχεια τοποθετημενα ανω- κατω μιας οθονης?
Η ανάγκη για ΄΄βέλτιστη θέση΄΄(sweet spot) κεφαλής δεν υφίσταται μονάχα επί οριζοντίου,αλλά και σε κατακόρυφο άξονα.Οφείλει ο ακροατής/θεατής σε ανάλογη περίπτωση να επιλέξει όμοια κεντρικά ηχεία έχοντα ενδεδειγμένη για τέτοιον σκοπό διαρρύθμιση μονάδων και σε συνάρτηση με την πολική τους απόκριση και την απόσταση ακρόασης να επιμεληθεί μια ομαλή ενοποίηση των επιμέρους πεδίων -κυρίως ως προς τον άξονα που θα συνδέει τη μονάδα μεσαίων μ'εκείνη των υψηλών- στην επιλεγείσα θέση ακρόασης.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.335
Reaction score
144.136
Οποιος πει ου να μας πει και τι εχει :)
Λάθος. ;)

Δικαιούται οποιοσδήποτε να πει "ου", ακόμα κι αν δεν έχει τίποτα ο ίδιος στο σπίτι του, αρκεί να μπορεί να δικαιολογήσει το "ου" με αντικειμενικά κριτήρια και επιχειρήματα. :)
 

Μηνύματα
5.440
Reaction score
6.599
Οι ακροαματικόφιλοι στην πλειοψηφία τους τείνουν να τοποθετούν τα ηχεία σε αποστάσεις το ένα από το άλλο μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες,έχοντας την εσφαλμένη ελπίδα να εισπράξουν εκτεταμένη ηχητική σκηνή.
Μερικές παρατηρήσεις:

-Απόσταση ακρόασης 1,80 μέτρα δεν υπάγεται εις το εγγύς,αλλά στο μέσο πεδίο (midfield).

Η δε τονική συνοχή σε κοντινές σχετικά αποστάσεις (κάτω των 2 μέτρων) προϋποθέτει διαρρύθμιση επιμέρους μονάδων πάνω στη μπάφλα του ηχείου τέτοια,ώστε να προκύπτει ενοποίηση των επιμέρους εκπεμπόμενων -από το εκάστοτε διάφραγμα- πεδίων στην επιλεγείσα θέση ακρόασης.

Παραδείγματος χάριν,ηχεία που εμφανίζουν βηματική απόκριση όπως η παρακάτω εικονιζόμενη,είναι ακατάλληλα για κοντινές ακροάσεις...


-Εφόσον η απόσταση καθενός ηχείου από το πλησιέστερο πλευρικό όριο τοιχοποιίας είναι ανώτερη του 1,5 μέτρου κι επιπλέον αρκετά μεγαλύτερη από την απόσταση του ηχείου ως προς τη θέση ακρόασης,η ασυμμετρία κατά την διαρρύθμιση προκαλεί αμελητέες διαφοροποιήσεις στην αντίληψη του ακροατή.
http://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-11#post-1756413
Για ν'αξιοποιηθούν στην πράξη οι επιπτώσεις από το Φαινόμενο Προτεραιότητας (Haas) απαιτείται χρονική διαφορά 6 τουλάχιστον χιλιοστών δευτερολέπτου ανάμεσα στην άφιξη του άμεσου κύματος από τα ηχεία και την ακόλουθη υποδοχή για την ομόλογη πρώτη ανακλαστική συνιστώσα από το αντίστοιχο τοίχωμα.

Δεχόμενοι την ταχύτητα του ήχου εντός τυπικού δωματίου με τιμή περίπου 340 m/sec,ανάγουμε την απαιτούμενη χρονική διαφορά σε διαφορά απόστασης ίση προς 1,92 περίπου μέτρα.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα των πλευρικών ανακλάσεων,ο διερχόμενος από mid & tweeter κατακόρυφος άξονας καθενός ηχείου,οφείλει να ορίζει με το sweet spot ευθύγραμμο τμήμα με μήκος μικρότερο τουλάχιστον κατά 1,92 μέτρα συγκρινόμενο προς το μήκος που προκύπτει αθροίζοντας την απόσταση του άξονα από το σημείο πρώτης ανάκλασης πάνω στο πλησιέστερο προς το ηχείο
πλευρικό τοίχωμα με την απόσταση του εν λόγω σημείου από τη θέση ακρόασης (sweet spot).

Σε μια τέτοια περίπτωση,μεταβολή στην κλίση των ηχείων είναι επόμενο να επιφέρει και ανάλογες μεταβολές στην απόσταση που θα διανύεται από καθεμία πλευρική ανακλαστική συνιστώσα.


Aπορια, μεγαλη :) παροτι τα αυτια ειναι δεξια αριστερα του κεφαλιου, μπορω να εχω sweet spot με δυο κεντρικα ηχεια τοποθετημενα ανω- κατω μιας οθονης?
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.370
Members
38.519
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top