D
Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
Πιο απλή παρουσίαση στο συγκεκριμένο ερώτημα βρίσκεται εδώ:Η ερώτησή μου, πριν συνεχίσουμε, είναι με τί σήμα τροφοδοτούν τα ηχεία για να πάρουν αυτές τις μετρήσεις
Ορισμένες τοπολογίες (λ.χ. 3ης τάξης 18dB/οκτάβα) σε παθητικά δικτυώματα διαχωρισμού συχνοτήτων απαιτούν αντιστροφή πολικότητας ως προς τη μονάδα υψηλών,ούτως ώστε να προκύπτει ομαλότερη απόκριση συχνότητας και φάσης ανάμεσα στις δύο μονάδες στη ζώνη του διαχωρισμού.Πολύ ωραία, αυτό ας το πιάσουμε.
Όπως φαίνεται και απο το διάγραμμα το ηχείο έχει αναστροφή φάσης.
Είναι κακό αυτό? Επειδή φαντάζομαι η απάντηση είναι όχι.
Τότε γιατί το έκανε? Αυτό που καταλαβαίνω είναι οτι αν ΔΕΝ το έκανε τότε το αποτέλεσμα θα ήταν χειρότερο ενώ τώρα έχουμε μία smoth ένωση - μετάβαση.
Στο α είναι πολύπλοκη η απάντηση, θέλει σεντόνια.Μπορώ να ρωτήσω και εγώ κάτι με αφορμή το συγκεκριμένο άρθρο; Διότι μου έδωσε κάποιες ωραίες ιδέες...
Αρχικά πήγα και κοίταξα τί ενισχυτές βάζει η elac στα ενεργά της. Και πιο συγκεκριμένα στο airx409 (που έχει αντίστοιχα μεγάφωνα με τα δικά μου αν και μεγαλύτερα woofer).. Βάζει λοιπόν 150W α/β για μεσαιοϋψηλά, και 300 ice για τα χαμηλά.
Με το που το είδα αυτό πήγα και συνέδεσα έναν rotel rb980 120w που καθόταν, στο analogue out του lyngdorf και έκανα διπλοενίσχυση στα elac (ο rotel για τα μεσαιοϋψηλά και ο Lyngdorf για τα χαμηλά). Και στην πορεία μου γεννήθηκαν οι εξής απορίες.
α) Πώς συμπεριφέρεται το cross μέσα σε ένα ηχείο και αντίστοιχα ο ενισχυτής που θα αναλάβει να ενισχύσει το συγκεκριμένο σήμα, αν αντί για σήμα 20-20000hz το ταΐσεις κάτι με ήδη κομμένο κάποιο συχνοτικό κομμάτι; Η ερώτηση δημιουργήθηκε διότι στον lyngdorf μπορώ να κάνω cross σε όποια συχνότητα θέλω (40 με 10Κ) με βαθυπερατό ή υψιπερατό φίλτρο, και να επιλέξω, Linkwitz ή Butterworth 2, 4,8ης τάξης για το μεν, 1,2,4ης τάξης φίλτρο για το δε.
Ειδικά για τον ενισχυτή (που τώρα είναι αβ για τις μεσαιουψηλές), υποπτεύομαι πως καλό θα του κάνω, διότι δεν θα έχει να ενισχύσει τις χαμηλές συχνότητες. Για το cross στο ηχείο υποπτεύομαι πως δεν θα κάνει ιδιαίτερη διαφορά....αλλά για αυτό ερωτώ για να μάθω!
β) Αφού πια διαχωρίζω τους ενισχυτές μεσαιουψηλών και χαμηλών, τί σχέση ισχύος θα πρέπει να έχουν μεταξύ τους για να έχω τις αντίστοιχες αποδόσεις σε ρεαλιστικά επίπεδα έντασης; Το 2x της elac είναι λογικό; Στο άρθρο ο Timbers παίζει από solid state μονοφωνικούς για τα woofer μέχρι και λάμπα για τα tweeter....
Αν μπορώ να κρίνω από τις καμπύλες equal loundess η ευαισθησία του αυτιού μας στα μπάσα βαίνει μειούμενη με μέγιστη διαφορά 40db στους 20 κύκλους για την καμπύλη των 80db. Αυτό σημαίνει 10000 φορές περισότερη ισχύ για ίδια ένταση, σωστά;!
Βέβαια αυτό ισχύει για τους 20 κύκλους που ούτως ή άλλως τα ηχεία μου είναι ήδη -25db. Στους 40 κύκλους που τα ηχεία μου είναι -10db (response στο 1μ από τεστ στο australian hi-fi) συν την ενίσχυση από τοίχους, νομίζω πως θα είναι πιο λογικά τα πράγματα. Επιπλέον οι υψηλές έχουν μεγαλύτερη απώλεια από ότι οι χαμηλές λόγω μέσου μετάδοσης(αέρα), ακόμα και για 2-3 μέτρα απόσταση ακρόασης, που σημαίνει πως κάπως αντισταθμίζεται η διαφορά σε ανάγκη για ενίσχυση, σωστά;;...Άρα τί σχέση ισχύος προτείνετε;
Ωραίο. Στην πράξη τώρα; Γιατί αυτός:
Η ερώτησή μου, πριν συνεχίσουμε, είναι με τί σήμα τροφοδοτούν τα ηχεία για να πάρουν αυτές τις μετρήσεις
Ρωτάω, γιατί προσπάθησα να φτιάξω ένα spike στο audacity, αλλά δεν ήξερα πόση διάρκεια να δώσω στον παλμό. Επίσης έφτιαξα και ένα σήμα που ξεκινά από 0 και τερματίζει στο επόμενο sample (του 16/44,1) αλλά και πάλι δεν κατάφερα να ερμηνεύσω αυτό που μέτρησα από το ηχείο. Επίσης, το ηχείο μου, σαν ενεργό δεν κατάλαβε το παραπάνω σαν DC και το έκοψε;
Γιατί έτσι.Ωραίο. Στην πράξη τώρα; Γιατί αυτός:
1. Χρησιμοποιεί σύγκριση αρχικού σήματος με μετρημένο από το μικρόφωνο.
2, Υπολογίζει τις responses.
Εγώ σπίτι μου δεν μπορώ να κάνω τίποτα από τα 2. Επίσης δεν αναφέρει καθόλου πώς είναι το αρχικό σήμα.
...
Εγώ σπίτι μου δεν μπορώ να κάνω τίποτα από τα 2.
...
Με άλλα λόγια, αντί να "τινάξουμε" το σύστημά μας με έναν παλμό πολύ μεγάλου πλάτους και πολύ μικρής διάρκειας (που είναι αναπόφευκτο να οδηγήσει το σύστημά μας σε μη γραμμική συμπεριφορά), μπορούμε να το τροφοδοτήσουμε με μια σειρά ημιτόνων που και αθροιστικά θα έχουν πολύ μεγαλύτερη ενέργεια (άρα και βελτιωμένο SNR) και η απόκριση στα οποία μπορεί να θεωρηθεί γραμμική.Sine sweep method
Another technique, referred to as the sine sweep method, covers the entire audible frequency range, which can result in a broader-range, and higher-quality, impulse response. This involves the use of a longer sound to excite a space (typically a sine sweep), which is then put through a process of deconvolution to produce an impulse response. This approach has the advantage that such sounds are less susceptible to distortion; however, it requires more sophisticated processing to produce a usable impulse response.
Μην κολλάς στο αρχικό σήμα....
Επίσης δεν αναφέρει καθόλου πώς είναι το αρχικό σήμα.
Το είπαμε αυτό , το ανεβάζουμε στο τραπέζιΤο πώς μπορούμε να "διαχωρίσουμε" την επίδραση του ηχείου από αυτή του χώρου είναι ένα άλλο ζήτημα...
Οι οποίοι σίγουρα θα "κεράσουν" και καμιά ντοματούλα...Το είπαμε αυτό , το ανεβάζουμε στο τραπέζι
ή το καλύτερο το βάζουμε κάπου ψηλά στον κήπο για να μας καμαρώνουν οι γείτονες
Κατανοητά όλα. Δεν είχα σκεφτεί ότι ένα sine sweep, εκτός από απόκριση πλάτους του συστήματος, μπορεί να μας δώσει και καθυστερήσεις (διαφορές) φάσης! Deconvolution κάνει το REW;Μια χαρά μπορείς.
Λίγο απλουστευτικά και όχι πολύ μπακάλικα ελπίζω:
Ηχογραφώντας με ένα μετρητικό μικρόφωνο την απόκριση ενός συστήματος - χώρου σε ένα sine sweep, και υποβάλλοντας το ηχογραφημένο σήμα σε αποσυνέλιξη με το αρχικό sine sweep, παίρνεις τη συνάρτηση μεταφοράς του συστήματος χώρου, από την οποία μπορούν να προκύψουν (υπολογιστούν) και το impulse response και το step response.
Το MLS δεν το ξέρω, θα το διαβάσω αύριο.Είναι σημαντικό να κατανοήσει κανείς ότι το αρχικό σήμα που θα τροφοδοτήσει το σύστημα - χώρο μας μπορεί να είναι είτε sine sweep, είτε τύπου MLS, είτε μουσική (για ορισμένα "πονηρά" software), είτε π.χ. ένα """καθαρό""" impulse, είτε """whatever""".
Αυτό που είναι σημαντικό είναι το test signal να υπερκαλύπτει το bandwidth του υπό μέτρηση συστήματος - χώρου.
Γιατί ένα τέτοιο σήμα δεν μπορεί να υφίσταται σε ένα σύστημα με πεπερασμένο bandwidth, έτσι δεν είναι; Ένα τέτοιο σήμα είναι μόνο μαθηματικό κατασκεύασμα, με άπειρους όρους.Γιατί τότε όχι ένα """καθαρό""" impulse ως test signal?
Γι' αυτό: (2-0 )
https://en.wikipedia.org/wiki/Convolution_reverb#Sine_sweep_method
Νομίζω είσαι σαφέστατος και κατανοητός. Σίγουρα πιο κατανοητός από τον τρόπο που έγραψε ο Atkinson.Με άλλα λόγια, αντί να "τινάξουμε" το σύστημά μας με έναν παλμό πολύ μεγάλου πλάτους και πολύ μικρής διάρκειας (που είναι αναπόφευκτο να οδηγήσει το σύστημά μας σε μη γραμμική συμπεριφορά), μπορούμε να το τροφοδοτήσουμε με μια σειρά ημιτόνων που και αθροιστικά θα έχουν πολύ μεγαλύτερη ενέργεια (άρα και βελτιωμένο SNR) και η απόκριση στα οποία μπορεί να θεωρηθεί γραμμική.
Μην κολλάς στο αρχικό σήμα.
Ξεκίνα με ένα sine sweep και το REW.
Η απαντηση δοθηκε σε διπλανο νημα: τα δυο ηχεια ειναι διαφορετικης σχεδιασης, π.χ. το ενα κλειστο και το αλλο bass reflex.Και σν τωρα υποθεσουμε οτι τα δυο ηχεια εχουν την ιδια εκταση χαμηλά, αλλα το ενα σβήνει πιο αργά, τι μπορούμε να συμπεράνουμε;
Κρατήθηκα αλλα δεν άντεξα:
Καλά, εν έτει 2017 μιλάμε ακόμα για δικάναλα processors? Ούτε οι Νέατερναλ που λέει και ο άλλος.
Μόνο multichannel. Και ισως και αυτο να ειναι λίγο. Ισως καλύτερα Immersive processors για να είμαστε και ενα βήμα μπροστα. Και μιλάω για μουσική κυριοι, όχι για home cinema. Αν ακούσω πως σημερα κάποιος απο εμάς στήνει καινούργιο σύστημα βασισμένο στο δικάναλο θα μου φανεί εξαιρετικά λάθος και οπισθοδρομικό πέταγμα χρημάτων. Σαν να αγόραζες μονοφωνικό σύστημα το 1975.
Το ελάχιστο που μπορώ να δεχτώ για σύγχρονο processor και αντίστοιχο σύστημα ΜΟΥΣΙΚΗΣ ειναι το 5.1.
Αν εξηγούσες και τίποτα, θα ηταν καλύτερα.
Πως κανετε ετσι κυριε, 4 ιατροι, δυο φυσικομαθηματικοι, σε λιγο θα γραψουμε πανελληνιες, μην ανησυχει κανεις, θα τους πλακωσω στα φοροτεχνικα, θα αποπροσανατολιστουν.Ωχ ωχ, Εαρ, Ζαπ, Μπουτιας, νταποστ, βετ ολοι οι θεωρητικοι μεσα, εχουμε και την μουσιτσα τον ντιμιφουτ να τους κολαει, σε λιγο προβλεπω να μας βαζουν διαγωνισμα. Εγω περνω το καπελακι μου και φευγω
Εγώ πάντως, έχω πεισθεί.Άντε τώρα να πείσεις όλο αυτό τον κόσμο ότι από το 2ch πρέπει να πάει στο Immersive Sound των 10 plus ηχείων.