Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)


Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
καμια απο αυτες dimi μου...:D

θελεις ταβανι τα 20 η 25hz που δεν τα εχεις......:fuckyou:

παμε σε κατι αλλο
30-60 φλατ
60-120 μειον 4-6db
120 -500 φλατ
500 - 20000 μειον 6-8 db
 
  • Like
Reactions: PPG

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
καμια απο αυτες dimi μου...:D

θελεις ταβανι τα 20 η 25hz που δεν τα εχεις......:fuckyou:

παμε σε κατι αλλο
30-60 φλατ
60-120 μειον 4-6db
120 -500 φλατ
500 - 20000 μειον 6-8 db
Ξεκίνησες λαθος. Νυχτερίδα μου εσύ. Νιάτα μου. :roflmao:

Για δες και το ανωτέρω διαγραμμα του Εαρ.
Σταμάτησα να διαβάζω.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
καμια απο αυτες dimi μου...:D

θελεις ταβανι τα 20 η 25hz που δεν τα εχεις......:fuckyou:
Άντε να μιλήσουμε σοβαρά.

Για ξανα δες τα 20Hz βρε ΚΚ...

Το οτι εχω τα 30Hz στα δυο db πάνω γίνεται επίτηδες.
Δεν "φτάνει" το sub αλλιως για μουσική, ειναι μικρό και δεν καλύπτει στα τριψήφια db. Μόνο έτσι ειναι επαρκές για μεγάλη στάθμη σε συμφωνική.

Ο,τι βλεπεις εχει γίνει για κάποιο λόγο.

Άλλες καμπύλες δεν φτιάχνω. Βαριέμαι.
Αυτές καλύπτουν ολα τα γούστα.

Η 3. ειναι και British και τη γουστάρω πολυ.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
για να μιλησουμε σοβαρα πρεπει να εχεις και sub ...εχεις ; :D



......καμπυλες ακουστικης προυποθετουν χωρο και ηχεια της προκοπης

αν πιστευεις οτι ταχεις και ψαχνεις την καμπυλη μονο ....τοτε δεν μιλας σοβαρα....

.....παιξε λοιπον οπως γουταρεις μεχρι να αναβαθμιστης πληρως .;)

εισαι ενα κλικ καλυτερος στην εικονα απο τον ηχο.....:p
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
για να μιλησουμε σοβαρα πρεπει να εχεις και sub ...εχεις ; :D
Όχι, αυτο το που βλέπεις ειναι μόνο απο τα ηχεία :roflmao:

Κώστα μου, δεν ζητάω βοήθεια, ούτε έγκριση. Δεν μου ειναι απαραίτητη.

Επίσης δεν τρολλάρομαι. Μπορω να συζητάω σοβαρά κάτω απο οποιεσδήποτε συνθήκες.

Την προσωπική προτίμηση για το πως αρέσει να ακούν μουσική ρωτάω. Προσωπικό γούστο.
Εκδοχές του σωστού.
Δημοσκόπηση ειναι. Αν θες λες: "δεν μου αρέσει καμία" οπως πριν, αρκεί.

Καμπύλες μπορώ να φτιάξω πλέον οπως τις σκεφτώ, με ακρίβεια +-1db
Αν θες στην φουσκώνω αλλα δυο-τρία και παραπανω ντιμπι στα 20Hz, για επίδειξη.
Αλλα δεν θα παίξει το sub οπως πρέπει οταν χρειαστεί.

Δεν εχει κανένα νόημα. Ειναι λαθος. Ξαναδές τα διαγράμματα του Εαρ, ειναι απο πολυ σοβαρή μελέτη.
 



Μηνύματα
1.123
Reaction score
725
Παιδια ωραια ολα αυτα τα διαγραμματα και οι ρυθμισεις κτλ αλλα μηπως χανετε πολυς χρονος ετσι ενω μπορουσες αυτο το χρονο απλα να ακους μουσικουλα τα αγαπημενα σου κομματια;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
Παιδια ωραια ολα αυτα τα διαγραμματα και οι ρυθμισεις κτλ αλλα μηπως χανετε πολυς χρονος ετσι ενω μπορουσες αυτο το χρονο απλα να ακους μουσικουλα τα αγαπημενα σου κομματια;
Ειναι απαραίτητο οταν στήνεται ενα σύστημα.

Βάλε, βγάλε, δοκίμαζε ηχεία, έμπλεξα τελευταία.
Οπότε σε αυτες τις περιπτώσεις, μετα απο αλλαγές, αναγκαστικά γίνονται ρυθμίσεις για να ακούς τα αγαπημένα σου κομμάτια όσο πιο καλά γίνεται στις συγκεκριμένες συνθήκες.

Μπορει να φάει κάποιες ώρες, αλλα αξίζει τον κόπο.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.433
Προτεινω το ντιπ να μετακινηθει στα 7.5-8khz, οπως φαινεται στα διαγραμματα του εαρ. Επισης ενα μικρο πικ στα 12khz.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.853
Reaction score
10.742
Το πως ακούγεται μόνο ο Dimifoot το ξέρει, εξαρτάται από την ακουστική του εκάστοτε χώρου και το room treatment.
Το ''μειονέκτημα'' του dirac, είναι ότι θέλει 9 μετρήσεις και γενναίο volume πριν βγάλει πόρισμα. Όσο να ναι είναι ζπαζαρχίδικο , αλλά εντάξει έχει τους λόγους του.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
Προτεινω το ντιπ να μετακινηθει στα 7.5-8khz, οπως φαινεται στα διαγραμματα του εαρ. Επισης ενα μικρο πικ στα 12khz.
Για το BBC dip (1-3Khz) εχω ψάξει αρκετά.
Εδώ τι λέει ο Linkwitz :

Our perception of loudness is slightly different for sounds arriving frontally versus sounds arriving from random directions at our ears. The difference between equal-loudness-level contours in frontal free-fields and diffuse sound fields is documented, for example, in ISO Recommendation 454 and in E. Zwicker, H. Fastl, Psycho-acoustics, p. 205.
Diffuse field equalization of dummy-head recordings is discussed in J. Blauert, Spatial Hearing, pp. 363, and headphone diffuse field equalization by G. Theile in JAES, Vol. 34, No. 12.
Reference to a slight dip in the 1 to 3 kHz region for loudspeaker equalization is made in H. D. Harwood (BBC Research Department), Some factors in loudspeaker quality, Wireless World, May 1976, p.48.

Around 3 kHz our hearing is less sensitive to diffuse fields. Recording microphones, though, are usually flat in frequency response even under diffuse field conditions. When such recordings are played back over loudspeakers, there is more energy in the 3 kHz region than we would have perceived if present at the recording venue and a degree of unnaturalness is introduced.
This applies primarily to recordings of large orchestral pieces in concert halls where the microphones are much closer to the instruments than any listener. At most listening positions in the hall the sound field has strong diffuse components.
I use a dip of 4 dB (x1.gif, 2760NF) to equalize for this. The circuit consists of R, C and L in series, forming a frequency dependent ladder attenuator in conjunction with the 5.11k ohm source resistor. You may choose to make the notch filter selectable with a switch for different types of recordings.

I have found through my own head-related recordings of symphonic music that the dip adds greater realism, especially to large chorus and to soprano voice and allows for higher playback levels.
[DOUBLEPOST=1495317769][/DOUBLEPOST]Δες επίσης στην γνωστή καμπύλη ακουστότητας, το ακριβώς ανάστροφο στο 1-3KHz

IMG_0902.JPG

[DOUBLEPOST=1495317871][/DOUBLEPOST]Τι έλεγε το BBC εδώ και 40 χρόνια

IMG_0903.GIF
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
Και εδώ απο τον Chris Kyriakakis, απο το αγαπημένο audyssey του @Kostas Kefalas

Midrange compensation is an intentional dip in the 2 kHz region where the vast majority of tweeter-to-midrange crossovers are. In that region the tweeter is at the low end of its range and the midrange at the high end of its range and the directivity of the speaker goes through major changes. We found that if that region is equalized to flat, the change in direct to reflected ratio that happens because of the directivity variations causes voices to sound harsh (among other things). So, we have this implemented in the Audyssey target curve. With MultEQ Pro you can choose to turn it off, but we don't recommend it. This notion was observed 40 years ago by BBC speaker designers in their studio monitors. They designed their speakers with this "BBC dip" intentionally in the speaker response.

https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212347863-Midrange-Compensation
[DOUBLEPOST=1495318236][/DOUBLEPOST]
Επισης ενα μικρο πικ στα 12khz.
1-2 db? Αξίζει τον κόπο να ξαναβγαλω το Umik απο την αποθήκη; λες;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.862
παμε σε κατι αλλο
30-60 φλατ
60-120 μειον 4db
120 -500 φλατ
500 - 20000 μειον 9 db
Χονδρικά ναι, ισχύει αυτό, με τη μικροδιαφοροποίηση που έκανα στα όρια που λες. ;)

Το όλο σενάριο περιγράφεται πιο απλά:

50Hz-15kHz μία ευθεία με συνολική πτώση 10 ντεσιμπέλ.

Τόσο απλά. ;)

(Ο ντιμιφουτ δε το τολμάει ακόμα το 10-αρι, όπως φαίνεται άλλωστε από τις καμπύλες που φτιάχνει, αλλά έχει καιρό μπροστά του, δε βιάζομαι. Άλλωστε, δεν είναι ακόμα στην κατηγορία των "trained listeners" κατά Olive, et al.)

Συμπληρωματικά στοιχεία, ή κοινώς λεπτομέρειες:

1) 30 έως 50 κύκλοι, ναι, ευθεία η απόκριση. Κάτω από 30Hz, κανονικά χρειάζεται άνοδο σημαντική, θέλει τραγικά πολύ δυνατά μεγάφωνα για να ασχοληθεί κανείς, δε ξέρω αν αξίζει τον κόπο, προσωπικά εκτιμώ πως δεν αξίζει εντός δωματίου ακρόασης με τυπικές διαστάσεις να το παλέψει κανείς, και σε κανένα AES paper δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το τμήμα του φάσματος, για το λόγο που αναφέρω. Αν θέλει πάντως να ασχοληθεί κάποιος με το φάσμα κάτω των 30 κύκλων, τότε, αν απαιτούνται 120 dB στους 30 σημαίνει πως κάτω των 30 απαιτούνται ασυμπίεστες στάθμες της τάξης των 135 dB SPL, φιλ φρι μαδεφάκερ.. :p

2) πάνω από τα 15 kHz συνεχίζει γερή πτώση μέχρι τους 20 χιλιοκυκλους, περί τα 3-3,5 dB. Αυτή η πτώση είναι πιο απότομη από ότι η επιθυμητή απόκριση σε όλο το υπόλοιπο φάσμα. Αν θέλουμε να συμπεριλάβουμε αυτή την πτώση στην περιγραφή πτώσης στο συνολικό φάσμα, τότε μιλάμε για 13-13,5 dB πτωτική πορεία στην απόκριση.

3) το BBC "παλιό καλό κόλπο" στο "ενοχλητικό" φάσμα 1-3 kHz, δίνει μια χαϊεντιλα ωραία στο άκουσμα, αλλά αφαιρεί ολίγον τι την αίσθηση του λάιβ, την "κακία" του ζωντανού. Σε κακά έως μέτρια μεγάφωνα, ή σε κακές έως μέτριες ηχογραφήσεις, είναι πολύ καλή ιδέα. Σταματάει να "ξύνει", έτσι χαρακτηρίζεται.

4) ο "αέρας" στα πρίμα, όλη η ομορφιά των θεσπέσιων πρίμων, έρχεται πανεύκολα με ένα μικρό τμήμα εξαίρεσης στην γραμμή καθόδου της απόκρισης, δηλαδή με μια μικρή ευθεία ή οριακή άνοδο της τάξης του 1 dB στο φάσμα 9-12kHz. Τόσο απλά.

5) προσοχή: αν επιθυμείτε για λόγους εντυπωσιασμού να ανεβάσετε κι άλλο τα μπάσα, θα είναι απαραίτητο να ανέβουν κι άλλο τα πρίμα. Ως εκ τούτου, δε προτείνεται. Αντιθέτως, προτείνεται το κατέβασμα των πρίμων εκεί που προβλέπεται. Ακούγεται και περισσότερο ικανοποιητικά, με την απαραίτητη .. εκπαίδευση. ;)

Τες πα, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Η ουσία είναι απλή:

50Hz-15kHz μία ευθεία με συνολική πτώση 10 ντεσιμπέλ. :drinks:
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
50Hz-15kHz μία ευθεία με συνολική πτώση 10 ντεσιμπέλ. :drinks:
Ακόμα πιο απλά:

1db ανα οκτάβα.
Αλλά απο 20-20000 (δεκα οκτάβες)

Άλλοι λένε (λέγανε) 0.9db ανά οκτάβα, απο τα 160 και κάτω :

IMG_0904.JPG


Αυτη η πρόσφατη δημοσίευση του Toole (2015) πιστεύω πως ειναι υποχρεωτικό ανάγνωσμα:

http://www.aes.org/tmpFiles/elib/20170521/17839.pdf
 

Μηνύματα
5.368
Reaction score
6.495
Μια χαρα το πας ...
Για να ακουλουθηθει η καμπυλη των πολυ εκπαιδευμενων απαιτειται μεσαιες, 500-2Κ με εξαιρετικα χαμηλες παραμορφωσεις , γιατι αλλιως η παραπανω των all listeners ερχεται ως αντιδοτο με καλυπτοντας το πιθανο ψεγαδι εκει...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.862
Αυτη η πρόσφατη δημοσίευση του Toole (2015) πιστεύω πως ειναι υποχρεωτικό ανάγνωσμα:

http://www.aes.org/tmpFiles/elib/20170521/17839.pdf
Υποχρεωτικό, και εξαιρετικό! ;)

Και με θαυμάσιο επίλογο:

There is no need for fundamentally different approaches for auditoriums, cinemas, stereo systems, home theaters, or cars—they each have understandable distinctions but they all exhibit basically similar performances—a theme with surprisingly small variations. We don’t yet have all the pieces of the puzzle, but we have enough to imagine that some carefully constructed research can provide the missing links and validations. We do know, however, that some of the present recommendations and industry practices are not optimum and others are simply wrong.8-)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
Προτεινω το ντιπ να μετακινηθει στα 7.5-8khz, οπως φαινεται στα διαγραμματα του εαρ. Επισης ενα μικρο πικ στα 12khz.
Αυτό;
(το BBC dip το κράτησα, το γουστάρω πολύ)

dapost.jpg


Πάνω απο τα 18000 δεν φτιάχνει με τίποτα αυτα τα 2-3db, ειναι θέμα του χώρου και των κουρτινών
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.832
Μηνύματα
2.953.277
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top