Τα Δυο ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΑ...(HARBETH 40.1)

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
SUdOKU for ever! Μόνος ή Μάνος; Μάνος 4 club president!
Είχα διαίσθηση ότι θα μας πρόσφερες κάτι να ευφράνει τις χαλασμένες καρδιές...

"...When I saw the method that had been used to construct the cabinet I was instantly transported back to the very first pair of loudspeakers I ever built, ‘way back in the 70s, using the standard construction method of the day that was employed by all DIY speaker-builders, whose only available tools back then were circular saws and power drills,..
...
Even the driver layout of the Super HL5plus looked eerily similar to the one I used on my first speaker...
...
Although the Super HL5plus’s cabinet may be constructed the same way I built mine, there is absolutely no similarity when it comes to cabinet finish...
...As with all woodfinished Harbeth cabinets the Eucalyptus veneer is finished with a thin coat of cellulose lacquer. The company says this coating ‘should prevent fluids from penetrating into the veneer’..."
(ΣΣ:Είδατε αδέλφια αλήτες ντιμπιά,πόσο μελετημένη είναι η υλοποίηση,έχει προβλέψει μέχρι και τις περίσσειες υγρασίας που αναμένεται να προκύψουν από την απόδοσή της υπό διάφορες συνθήκες ακρόασης...)

Ο δε lakiss να προσέξει ιδιαίτερα το παρακάτω χωρίον:
"...However, I’d still recommend you don’t allow anyone to place anything at all on top of the loudspeakers!..."

Ας δούμε και το disclaimer που κάνει για τις μετρήσεις:
"...Readers should note that the results mentioned in the report, tabulated in performance charts and/or displayed using graphs and/or photographs should be construed as applying only to the specific sample tested...."

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι δεν μας αναφέρει το setup και τις συνθήκες - και κυρίως τη μέση στάθμη - υπό τις οποίες προέκυψε η όλη ακροαματική εκτίμηση.

Είμαστε σε θέση βεβαίως από τα μετρητικά δεδομένα - τα οποία γίνονται εξίσου δεκτά - να γνωρίζουμε ότι δεν προέκυψαν εκείνα με λυχνιακό ενισχυτή.Και παρεμπιπτόντως δεν βρίσκονται σε διάσταση προς τις εκτιμήσεις του υποφαινομένου στην ανάλυση που είχε επιτελέσει για το...Reference GTP στο ΄΄Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον΄΄.

Μπορείς να παρατηρήσεις τις μετρήσεις από το σύνδεσμο που παρέθεσε ο SUDOKU και να του βάλεις οπωσδήποτε like.
φίλε Μπουτία με τα επιλεγμένα αποσπάσματα που παραθέτεις μου έφερες στο νου τις χορτομαζώχτρες όταν πάνε να μαζέψουν τα γνωστά βρουβοβλάσταρα, τα οποία οι ονομάζουν και 'τσιμπητά'.. έτσι κι εσύ μπήκες στο χωράφι(PDF) έψαξες καλά και έκανες τσιμπητά 5 από τα 100 σημεία στα οποία ο ριβιγιούερ εκθειάζει τα πραγματικά τα ηχεία και τα οποία 5 σημεία τελικά δεν λένε τίποτα.. απολύτως τίποτα.. το γενικό συμπέρασμα είναι 'άψογες μετρήσεις, άψογη απόδοση, άψογος ήχος'..

** φιλική ενημέρωση, να ξέρεις τα τσιμπητά γίνονται και ωραίο σφουγκάτο..
 
Last edited:

Μηνύματα
1.989
Reaction score
4.699
Και τι θα κανει ο Ελληνας με αυτα τα πεντε εξη χαρακτηριστικα στο χερι
ενος ηχειου που εξελισσεται στις λεπτομερειες επι δεκαετιες με απολυτα συγκεκριμενο στοχο
και τα οποια εντοπισε απο μετρησεις, ευφυια και διαισθηση;

Θα πρεπει να τα ενσωματωσει σε ενα συνεκτικο συνολο
που να μην αφηνει κανενος ειδους τρυπες.
Θα πρεπει αυτο το συνολο να εξαγει απο ολες τις ηχογραφησεις μονο καθαρη μουσικη
Θα πρεπει να παιζει σχεδον με ολα τα συνοδα
Θα πρεπει να αρεσει σε ανθρωπους με διαφορετικες κουλτουρες απο τις τεσσερις γωνιες του πλανητη

Και το βασικοτερο;
Θα πρεπει να πεισει εσενα και μενα χαριν του αποτελεσματος
να αποχωριστουμε απο δεκα και εικοσι χιλιαδες ευρω.
Μηπως δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα;....
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.043
Reaction score
79.682
(εξαίρεση βεβαίως οι...Greek Rehdeko Lovers) :lolsign:
γέλα εσύ...εγώ βλέπω να βαράνε κάτι 6χίλιαρα στις αγγελίες που χτυπάν τα adam στα ίσα
https://www.hifishark.com/search?q=rehdeko
σε κάνουν να σαστίσεις
δεν ξέρεις που να ''επενδύσεις'' :roflmao::lol:
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Νίκο, το ίδιο θέμα είναι. Αυτό που λέω είναι πως η συζήτηση θα γίνεται είτε με "γούστα", είτε με "νούμερα" ανεξάρτητα από το επίδικο.
..και..με δύο δε γινεται; Πώς βγήκε η φραση: και με τον αστυφύλακα, και με τον χωροφύλακα τότε; ε;
 


Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Αν θέλουμε να κάνουμε παράλληλους μονολόγους, γίνεται.
..είμαι οπαδός του διαλόγου, παρ' ότι βίωσα για πολλά χρόνια τον μονόλογο!
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.453
..είμαι οπαδός του διαλόγου, παρ' ότι βίωσα για πολλά χρόνια τον μονόλογο!
Συμφωνοι, οπότε και εσύ καταλαβαίνεις πως πραγματικός διάλογος δεν υφίσταται όταν η υποκειμενική άποψη και το γούστο αντιπαραβαλλονται στους αριθμούς και την επιστήμη. Άρα η το ένα ή το άλλο..
 

Μηνύματα
342
Reaction score
1
Εξαρτάται... Αν το προς αναπαραγωγή πρόγραμμα είναι ελληνική ταινία του 60 από τον πομπό της ΥΕΝΕΔ στην Πάρνηθα, είμαι σίγουρος πως η matchline θα είναι ασυναγώνιστη... :p:p
Μη το γελάς καθόλου.
;
fixed
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.500
Reaction score
57.515
..είμαι οπαδός του διαλόγου, παρ' ότι βίωσα για πολλά χρόνια τον μονόλογο!
Ως...παντρεμένος,να υποθέσω.:lolsign:
φίλε Μπουτία με τα επιλεγμένα αποσπάσματα που παραθέτεις μου έφερες στο νου τις χορτομαζώχτρες όταν πάνε να μαζέψουν τα γνωστά βρουβοβλάσταρα, τα οποία οι ονομάζουν και 'τσιμπητά'.. έτσι κι εσύ μπήκες στο χωράφι(PDF) έψαξες καλά και έκανες τσιμπητά 5 από τα 100 σημεία στα οποία ο ριβιγιούερ εκθειάζει τα πραγματικά τα ηχεία και τα οποία 5 σημεία τελικά δεν λένε τίποτα.. απολύτως τίποτα.. το γενικό συμπέρασμα είναι 'άψογες μετρήσεις, άψογη απόδοση, άψογος ήχος'..

** φιλική ενημέρωση, να ξέρεις τα τσιμπητά γίνονται και ωραίο σφουγκάτο..
Θερμές ευχαριστίες για τη μαγειρική σύσταση.Θα δοκιμάσω σύντομα κάποια σύμβραση να δω πώς θα προκύψει.

Πολύ φοβάμαι ότι ολόκληρη η ακροαματική εκτίμηση δεν διαφωτίζει επαρκώς τους ακροατές σύγχρονων ιδιωμάτων.Και όπως επισημάνθηκε προηγουμένως,ούτε κουβέντα για τη μέση στάθμη ακρόασης.

Ιδού λοιπόν τα κομμάτια με τα οποία διεξήχθη:
"...From the very first album I played, the Harbeth Super HL5plus’s had me hooked… so hooked I listened to that same album three times in succession before moving on. That album was ‘The Crying Game’, by Michelle Nicolle. She’s a massively talented jazz vocalist, and thanks to the Harbeths, I could very easily hear why. The track The Crying Game closes out with her scatting, accompanied by Geoff Hughes on acoustic guitar, and there are sounds that are barely audible, inflections that are just barely inflected and a beautiful sense of rhythm. Everything was rendered to perfection by the Harbeth HL5plus’s. It only got better on the track Something Good, when Ian Collard’s harmonica chimes in over Jex Searelaht’s piano, after which Collard first solos a vocal then duets with Nicolle. The balance of the voices was an absolute joy to hear, and the way the Harbeths were able to separate the two completely different tonalities was miraculous.

The Harbeth’s high-frequency ability was brought to the fore when I heard the gently tapped cymbals that kick off Nicolle’s version of Chaplin’s Smile, then highlighted again by the way the percussion punctuated the song throughout, while all the while in the background was the accurately-reproduced sound of Hughes’ guitar. The same CD also revealed how accurately the Harbeths reproduced piano, as Nicolle reveals one of her other talents on the close-out track Don’t You Forget About Me, accompanied by Nadje Noordhuis on flugelhorn. The breathy, sad tones created by Noordhuis’s flugelhorn are captivating, either solo or when working against the piano’s sound. It’s also a fabulous version of Don’t You Forget… my new favourite version in fact. Listen to this album and you’ll understand why Nicolle was proclaimed ‘Jazz Vocalist of the Year’ in 2001, 2003 and 2004 and is rated by many jazz critics to be Australia’s finest jazz singer.

The flugelhorn and the jazz reminded me of James Morrison, and I pulled out The Idea of North’s album ‘Evidence’ which, although it’s mostly a Capella, does feature Morrison and flugelhorn on the track But Not For Me, and David Jones on drums on the title track Evidence (not to mention the Pennant Hills Cicada Chorus on Corcovado). The harmonisation of the four voices (soprano, alto, tenor, bass) was re-created by the Harbeth Super HL5plus’s exactly as I remembered hearing them in real life, though the voice effects were greatly aided by the studio production of this album, particularly the finger clicks and Andrew Piper’s beat-boxing, which sounded just amazing. It was also educative listening to the tonal quality Morrison extracts from his flugelhorn, compared to that of Noordhuis. Morrison’s flugelhorn sound is not plaintive at all, but joyous and enervating.

The Harbeth Super HL5plus’s had me mesmerised yet again when I heard Ali Edmonds’s vocals on her 2015 six-tracker, ‘Creatures’ because the presentation was just so intimate. It didn’t matter whether she was singing solo, multi-tracking her own voice, or being harmonised with: it was as if some ethereal voice was suspended not only midway between the loudspeakers, but also slightly out in front of them. And how about the percussion sound that’s revealed on track 2: We Are Strangers? It was breathtakingly real… so real I wondered if it could get any better.

And yes, it did, with the very next track, Seagull, which this time adds a fingerstrummed electric guitar, and a fuller, yet simultaneously softer soundscape. As the track developed it was amazing how the Harbeths could separate the dynamic, crisp drum sounds from the gauze-like harmonies, yet at the same time reconcile the two musical worlds. Piano sound was delivered perfectly by the Harbeths. I played a superb recording (01 by Katzenberger Productions), which has mezzo-soprano Barbara Hofling and pianist Grainne Dunne playing songs by Mendelssohn, Schubert, Faure and others. The recording is a distant ‘in-concert’ capture with a DR of 19 and the Super HL5s delivered a true ‘you are there’ performance.

The Harbeths proved just as adept reproducing a full orchestral sound. I listened to all Tchaikovsky’s Symphonies, as realised by Andrew Litton and the Bournemouth Symphony Orchestra, CDs I originally purchased for their superb sonics (not to mention the low price), but I have since come to enjoy the performances so much that I actually now prefer to listen to Litton and the BSO over the set by Karajan and the Berlin Philharmonic Orchestra, which I also own, despite the technical proficiency of the members of the latter outfit. Again recorded with an ‘in concert’ microphone capture, the majesty of the orchestral sound was fully rendered by the Harbeth HL5plus’s, from the depths of the tympani to the tinkling of the triangles."

Είναι μολαταύτα ενδεικτικόν,ότι το κείμενο πάνω στα μετρητικά δεδομένα είναι πιο εκτεταμένο σε σύγκριση με τις ακροαματικές εκτιμήσεις.;)
(Ανταποκρίνεται η μετρηιμένη συμπεριφορά βεβαίως σε μια στάθμη αναφοράς κοντά στα 90 dB στα 3 μέτρα ως προς την απόκριση συχνότητας και nearfield κατά τα γνωστά για τις επιμέρους στοιχεία εκπομπής, όχι...ανώτερες ή υπό στιγμιαίες δυναμικές κορυφώσεις)

Ας προσέξουμε επίσης στο διάγραμμα υπαριθμόν 1 ότι η υποχώρηση στο πλάτος απόκρισης - προφανώς υπό συνθήκες ισοδύναμες ανηχοϊκών - ξεκινά από ύψος 150 Hz,πιστοποιώντας έτσι και την υψηλή ποιότητα απόσβεσης ως προς το θεμελιώδη συντονισμό του ηχειακού συστήματος.

Υπόψιν ότι έχει ανοίξει παρένθεση με τη δοκιμή και τις δημοσιευμένες μετρήσεις του SHL5+ (σαν εκείνο που έχει ο lakiss) από το σύνδεσμο του SUDOKU και δεν αναφερόμαστε στα ΄΄καθαρόαιμα΄΄ 40άρια.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.516
Reaction score
1.807
Λοιπόν, αφού ευχηθώ καλό μήνα:

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑΑΑΑΑ

να προτείνω να ανοίξουμε καινούργιο σέξιον στο σαητ:

ROAST MY SPEAKERS!

όπου θα λέει ο καθένας τι ηχείο έχει και μια ομάδα τεχνο-φρηκς με αρχηγό τον Κωστασέαρ θα αναλαμβάνει να αναλύει τα διαγράμματα (και να προσπαθεί να εξηγεί και τι βλέπουμε εννοείται).
Ε? θα έχει φάση πιστεύω.

Ξεκινάω:

Chario Millenium II
 

Μηνύματα
402
Reaction score
453
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το υποκειμενικό, ουτε δαιμονοποιω το γούστο και την προτίμηση φτανει να αντιμετωπιζονται ως τέτοια και μόνο. Το πρόβλημά μου ξεκινάει όταν κάποιοι "απαιτούν" το γούστο τους να γίνει σεβαστό. Όταν πχ κάποιος εδώ μέσα κρίνει την επάρκεια και την τεχνολογική αρτιότητα μιας συσκευής στηριζόμενος σε νόμους της φυσικής και σε δημοσιευμενες μετρήσεις και κάποιος άλλος του απαντάει με ένα πύρινο μανιφέστο για τον σεβασμό του δικαιώματος της άποψης που θίγεται κατά τη γνώμη του βάναυσα, ε δε μπορώ.. τρελαίνομαι .. :D
Να στο πω με ένα προσωπικό παράδειγμα. Εγώ έχω τη μαζοχιστικη συνήθεια να ακούω συχνά μουσική από ένα μέσο αναπαραγωγής του παρελθόντος αιώνος.. :D
Ο αφτχιας έχει πολλές φορές αποδείξει με νούμερα γιατί το πικάπ και το βινύλιο ανήκουν στο χρονοντουλαπο της ιστορίας που θα λέγε και ο Αντρέας...
Η απάντησή μου στον αφτχια είναι δεδομένη.. Χεστηκα τι λένε τα νούμερα σου, εγώ τη βρίσκω, μου αρέσει, είναι το βίτσιο μου...!
Μεχρι εκεί όλα καλά. Αν όμως, είτε κλαψουριζοντας, είτε με ύφος συνταξιούχου λυκειαρχη, προσπαθήσω να επαναφέρω τον αφτχια στην τάξη, γιατί με τα νούμερα που γράφει (τα οποία όμως δεν είμαι σε θέση να αμφισβητήσω), προσβάλει τάχα μου εμένα την επιλογή μου και τη διαφορετική μου άποψη, εκεί έχω πρόβλημα .. σοβαρό...και πρέπει να κοιταχτώ άμεσα . :D
hariς, δε νομίζω ότι διαφωνούμε, τουλάχιστον στο θέμα του γούστου και στο αντικειμενικό-υποκειμενικό.

Υπάρχει το σωστό, το by the book, αυτό δηλαδή που υποστηρίζεται από τη μεγάλη μερίδα του forum και θα ήμουν εγώ αχάριστος αν σχολίαζα αρνητικά την προσφορά μελών που μπαίνουν και εξηγούν, αφιερώνουν χρόνο, γράφουν κατεβατά, ανεβάζουν link και διαγράμματα για να κατανοήσουμε οι υπόλοιποι το πως και το γιατί. Και όλα αυτά αφιλοκερδώς.

Από την άλλη υπάρχουν κι αυτοί που απλά προτιμούν συνειδητά κάτι άλλο για τους δικούς τους λόγους(δε θέλουν να πολυασχοληθούν με το χώρο, δε θέλουν να αλλάξει το σαλόνι τους, τρώνε παντόφλα, τους αρέσουν οι χροιές, πιστεύουν στα καλώδια και στο Πνεύμα το Άγιο), δικό τους πρόβλημα.

Εντάξει έχεις δίκιο και είναι τουλάχιστον άκομψο, όταν κάποιος που στερείται επιχειρημάτων σου κουνάει το δάκτυλο και προσπαθεί να επιβάλει το γούστο ως το σωστό, το καλυτερότερο κτλ. Μεγάλα παιδιά είμαστε μπορούμε να καταλάβουμε.

Για όλα πάντως υπάρχει τρόπος.

Κι εγώ spendor 2/3 και focal ενεργά έχω. Μια χαρά ακούω μουσική και από τα 2 κι αυτή νομίζω είναι η ουσία.

Καλό μήνα-πρωτομαγιά
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.500
Reaction score
57.515
Λοιπόν, αφού ευχηθώ καλό μήνα:

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑΑΑΑΑ

να προτείνω να ανοίξουμε καινούργιο σέξιον στο σαητ:

ROAST MY SPEAKERS!

όπου θα λέει ο καθένας τι ηχείο έχει και μια ομάδα τεχνο-φρηκς με αρχηγό τον Κωστασέαρ θα αναλαμβάνει να αναλύει τα διαγράμματα (και να προσπαθεί να εξηγεί και τι βλέπουμε εννοείται).
Ε? θα έχει φάση πιστεύω.

Ξεκινάω:

Chario Millenium II
Θα μπορούσε να ισχύσει κάτι τέτοιο μονάχα για ηχεία-ξυλοκατασκευές,τα οποία θα μπορούσαν να γίνουν...κάρβουνα στη θράκα.;)

Προβαίνεις όμως σε πρωτομαγιάτικες...ζαβολιές,αφού έχει εξηγηθεί ότι ουσιαστική σημασία έχουν οι ενιαίες οντότητες αντί μεμονωμένων κρίκων,ενώ παραλείπεις εντέχνως και το ΄΄μυστικό΄΄ όπλο του setup,δηλαδή την οδήγηση από τον ...Crown XLS.:sneaky:
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Ως...παντρεμένος,να υποθέσω.
..όχι. Ως εκ της πολυετούς εργασίας μου προκύπτει η ύπερθεν διαπίστωση.
 

Μηνύματα
409
Reaction score
1.368
Λοιπόν, αφού ευχηθώ καλό μήνα:

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑΑΑΑΑ

να προτείνω να ανοίξουμε καινούργιο σέξιον στο σαητ:

ROAST MY SPEAKERS!

όπου θα λέει ο καθένας τι ηχείο έχει και μια ομάδα τεχνο-φρηκς με αρχηγό τον Κωστασέαρ θα αναλαμβάνει να αναλύει τα διαγράμματα (και να προσπαθεί να εξηγεί και τι βλέπουμε εννοείται).
Ε? θα έχει φάση πιστεύω.

Ξεκινάω:

Chario Millenium II
Εδώ έχουμε από το 2009 για να μάθουμε αν το Harbeth κάνει για καυσόξυλο, για ντουλάπι, για κουνελόνας, ή για ηχείο, και θέλεις να ανοίξουμε και άλλα τέτοια θρέντ;

Έ, ρε γλέντια...
Θα φτάσουμε να μη μιλάει κανένας με κανέναν εδώ μέσα:(
 


lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το υποκειμενικό, ουτε δαιμονοποιω το γούστο και την προτίμηση φτανει να αντιμετωπιζονται ως τέτοια και μόνο. Το πρόβλημά μου ξεκινάει όταν κάποιοι "απαιτούν" το γούστο τους να γίνει σεβαστό. Όταν πχ κάποιος εδώ μέσα κρίνει την επάρκεια και την τεχνολογική αρτιότητα μιας συσκευής στηριζόμενος σε νόμους της φυσικής και σε δημοσιευμενες μετρήσεις και κάποιος άλλος του απαντάει με ένα πύρινο μανιφέστο για τον σεβασμό του δικαιώματος της άποψης που θίγεται κατά τη γνώμη του βάναυσα, ε δε μπορώ.. τρελαίνομαι .. :D
Να στο πω με ένα προσωπικό παράδειγμα. Εγώ έχω τη μαζοχιστικη συνήθεια να ακούω συχνά μουσική από ένα μέσο αναπαραγωγής του παρελθόντος αιώνος.. :D
Ο αφτχιας έχει πολλές φορές αποδείξει με νούμερα γιατί το πικάπ και το βινύλιο ανήκουν στο χρονοντουλαπο της ιστορίας που θα λέγε και ο Αντρέας...
Η απάντησή μου στον αφτχια είναι δεδομένη.. Χεστηκα τι λένε τα νούμερα σου, εγώ τη βρίσκω, μου αρέσει, είναι το βίτσιο μου...!
Μεχρι εκεί όλα καλά. Αν όμως, είτε κλαψουριζοντας, είτε με ύφος συνταξιούχου λυκειαρχη, προσπαθήσω να επαναφέρω τον αφτχια στην τάξη, γιατί με τα νούμερα που γράφει (τα οποία όμως δεν είμαι σε θέση να αμφισβητήσω), προσβάλει τάχα μου εμένα την επιλογή μου και τη διαφορετική μου άποψη, εκεί έχω πρόβλημα .. σοβαρό...και πρέπει να κοιταχτώ άμεσα . :D
Κακώς τρελαίνεσαι. Όταν οι δημοσιευμένες μετρήσεις τύπου Ατκινσον, έχουν αντικρουσθεί από την εταιρεία χωρίς πειστική αντιδραση εκ μέρους του (μόνον τύπου χμ...ναι μεν...) και στο τέλος παραδέχεται την ηχητική ποιότητα του ηχείου (ή της Χαρμπεθ, δες την κριτική του για το 30.2),
.... ή ακόμη χειρότερο, βγαίνουν άλλες εξ Αυστραλίας, και μάλιστα από ανεξάρτητο εργαστήριο που καμιά σχέση δεν έχει με ριβιουερς (και τα. ..χούια τους), που δείχνουν άλλα αρκετά διαφορετικα,
και επί πλέον οι εντυπώσεις του (έμπειρου πιστευω) Αυστραλού ριβιουερ, συμπίπτουν σε σκανδαλώδη βαθμο με αυτές του ...γούστου μου,
... τότε πιστεύω πως απαιτείται σεβασμός της άποψης (μου) που κατέληξε σε τέτοιο συμπέρασμα (και χωρίς εργαστηριακες μετρησεις;)). Αλλά φαίνεται πως ούτε τον Αυστραλό (και αλλους) διάβασες, ούτε τα διαγράμματα είδες βέβαια, και απλώς ...ακολουθείς.
Κι αν ακόμη δεν κατάλαβες, να το ξαναπω: δεν θεωρω πως η Harbeth βρήκε το "χρυσό δισκοποτηρο" του ήχου, ούτε πως το shl5+ είναι ΤΟ ηχείο που κάνει για όλα. Αλλά είναι άριστο για αυτά που κάνει, και μετρίως καλο για αυτά που δεν κανει, για έναν απλό λογο: γιατί ΈΤΣΙ σχεδιάσθηκε. Και σε όποιον αρέσουν (ο Σω το λέει, όχι εγω;)). Συνεπώς Ο πελάτης έχει δίκαιο κι όχι τα "τριξιματα" ή το τυχόν κουρδιστό... λάουντνεςς. Γιατί το πρωτεύον στην ακρόαση μουσικής είναι να σου αρέσει αυτό που ακούς, που ασφαλώς πρέπει να έχει πιστότητα του γεγονότος όσον είναι εφικτό από όλες τις πλευρές. Αν δεν σου αρέσει, χ@σε μέσα και καμάρωνε τα "εργαλεια" στο ρακ. ..

 


Μηνύματα
409
Reaction score
1.368
Νομίζω μας διαφεύγει κάτι, το οποίο θα πρέπει να δούμε από μια άλλη οπτική.

Πριν λίγες μέρες συζητούσα με ένα φίλο που ανοίγει μια καφετέρια. Κάποια στιγμή η κουβέντα έφτασε και στον ήχο και μου λέει κατά λεξη:

  • Δεν θέλω ο ήχος στο μαγαζί να έχει μπάσα. Δεν μου αρέσουν. Θέλω να έχει καθαρό ήχο και γλυκά πρίμα.

Ο φίλος αυτός δεν έχει ασχοληθεί ποτέ του με το Hi-Fi. Είναι λάτρης του Νταλάρα και του έντεχνου ελληνικού ρεπερτορίου. Πιθανότατα με ένα ζευγάρι Harbeth και ένα μικρό λαμπάτο να έβρισκε τη νιρβάνα του, και εάν δεν αρχίσει ξαφνικά να διαβάζει avsite πιθανότατα να μην τα αλλάξει ποτέ.


Τι είναι όμως αυτό που τον οδήγησε σε αυτή την λανθασμένη άποψη για τον ήχο, εφ΄’οσων όπως λέμε ακούμε όλοι το ίδιο; Πώς γίνεται οι περισσότεροι να είμαστε λάτρεις του μπάσου και κάποιοι να το απεχθάνονται;


Πιθανότατα, αυτή η άποψη του φίλου μου έχει προέλθει από κάποιες εμπειρίες του. Ίσως κάπου άκουσε την αγαπημένη του μουσική σε χώρο που μπουμάριζε το χαμηλό και δεν του άρεσε. Ίσως κάπου άκουσε την φωνή του αγαπημένου του τραγουδιστή από ένα άμπασο αλλά πολύ καθαρό στα μεσαία σύστημα και το ερωτεύτηκε. Ίσως έχει να κάνει ακόμα και με τα παιδικά του ακούσματα, όπου κάποιο οικείο σύστημα να έπαιζε έτσι και έχει καταγραφεί στο υποσυνείδητό του. Ίσως να είναι και κάτι άλλο. Πολλά τα ίσως και η κάθε περίπτωση διαφορετική.


Αντιλαμβάνομαι οτι δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε ψυχανάλυση σχετικά με τις ηχητικές εμπειρίες του καθενός από εμάς, όμως αυτές παίζουν τον κύριο ρόλο όταν κάποιοι συμφορουμήτες μιλάνε περι γούστου. Το γούστο πάντοτε υπάρχει και μας επειρεάζει συνηδειτά ή ασυνήδειτα. Αυτό βεβαίως δεν είναι καθόλου σωστό στο Hi-Fi αλλά δεν μπορούμε και να αρνούμαστε την ύπαρξή του.


Όπως λοιπόν αντιμετωπίζουμε με επιστημονικό τρόπο την κριτική της εκάστοτε συσκευής, έτσι, επιστημονικά, θα πρέπει να αντιληφθούμε και γιατί κάποιοι φίλοι προτάσουν το θέμα του προσωπικού γούστου, το οποίο παρ’οτι είναι λάθος, για αυτούς, είναι αξεπέραστο εμπόδιο.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Ως...παντρεμένος,να υποθέσω.:lolsign:

Θερμές ευχαριστίες για τη μαγειρική σύσταση.Θα δοκιμάσω σύντομα κάποια σύμβραση να δω πώς θα προκύψει.

Πολύ φοβάμαι ότι ολόκληρη η ακροαματική εκτίμηση δεν διαφωτίζει επαρκώς τους ακροατές σύγχρονων ιδιωμάτων.Και όπως επισημάνθηκε προηγουμένως,ούτε κουβέντα για τη μέση στάθμη ακρόασης.

Ιδού λοιπόν τα κομμάτια με τα οποία διεξήχθη:
"...From the very first album I played, the Harbeth Super HL5plus’s had me hooked… so hooked I listened to that same album three times in succession before moving on. That album was ‘The Crying Game’, by Michelle Nicolle. She’s a massively talented jazz vocalist, and thanks to the Harbeths, I could very easily hear why. The track The Crying Game closes out with her scatting, accompanied by Geoff Hughes on acoustic guitar, and there are sounds that are barely audible, inflections that are just barely inflected and a beautiful sense of rhythm. Everything was rendered to perfection by the Harbeth HL5plus’s. It only got better on the track Something Good, when Ian Collard’s harmonica chimes in over Jex Searelaht’s piano, after which Collard first solos a vocal then duets with Nicolle. The balance of the voices was an absolute joy to hear, and the way the Harbeths were able to separate the two completely different tonalities was miraculous.

The Harbeth’s high-frequency ability was brought to the fore when I heard the gently tapped cymbals that kick off Nicolle’s version of Chaplin’s Smile, then highlighted again by the way the percussion punctuated the song throughout, while all the while in the background was the accurately-reproduced sound of Hughes’ guitar. The same CD also revealed how accurately the Harbeths reproduced piano, as Nicolle reveals one of her other talents on the close-out track Don’t You Forget About Me, accompanied by Nadje Noordhuis on flugelhorn. The breathy, sad tones created by Noordhuis’s flugelhorn are captivating, either solo or when working against the piano’s sound. It’s also a fabulous version of Don’t You Forget… my new favourite version in fact. Listen to this album and you’ll understand why Nicolle was proclaimed ‘Jazz Vocalist of the Year’ in 2001, 2003 and 2004 and is rated by many jazz critics to be Australia’s finest jazz singer.

The flugelhorn and the jazz reminded me of James Morrison, and I pulled out The Idea of North’s album ‘Evidence’ which, although it’s mostly a Capella, does feature Morrison and flugelhorn on the track But Not For Me, and David Jones on drums on the title track Evidence (not to mention the Pennant Hills Cicada Chorus on Corcovado). The harmonisation of the four voices (soprano, alto, tenor, bass) was re-created by the Harbeth Super HL5plus’s exactly as I remembered hearing them in real life, though the voice effects were greatly aided by the studio production of this album, particularly the finger clicks and Andrew Piper’s beat-boxing, which sounded just amazing. It was also educative listening to the tonal quality Morrison extracts from his flugelhorn, compared to that of Noordhuis. Morrison’s flugelhorn sound is not plaintive at all, but joyous and enervating.

The Harbeth Super HL5plus’s had me mesmerised yet again when I heard Ali Edmonds’s vocals on her 2015 six-tracker, ‘Creatures’ because the presentation was just so intimate. It didn’t matter whether she was singing solo, multi-tracking her own voice, or being harmonised with: it was as if some ethereal voice was suspended not only midway between the loudspeakers, but also slightly out in front of them. And how about the percussion sound that’s revealed on track 2: We Are Strangers? It was breathtakingly real… so real I wondered if it could get any better.

And yes, it did, with the very next track, Seagull, which this time adds a fingerstrummed electric guitar, and a fuller, yet simultaneously softer soundscape. As the track developed it was amazing how the Harbeths could separate the dynamic, crisp drum sounds from the gauze-like harmonies, yet at the same time reconcile the two musical worlds. Piano sound was delivered perfectly by the Harbeths. I played a superb recording (01 by Katzenberger Productions), which has mezzo-soprano Barbara Hofling and pianist Grainne Dunne playing songs by Mendelssohn, Schubert, Faure and others. The recording is a distant ‘in-concert’ capture with a DR of 19 and the Super HL5s delivered a true ‘you are there’ performance.

The Harbeths proved just as adept reproducing a full orchestral sound. I listened to all Tchaikovsky’s Symphonies, as realised by Andrew Litton and the Bournemouth Symphony Orchestra, CDs I originally purchased for their superb sonics (not to mention the low price), but I have since come to enjoy the performances so much that I actually now prefer to listen to Litton and the BSO over the set by Karajan and the Berlin Philharmonic Orchestra, which I also own, despite the technical proficiency of the members of the latter outfit. Again recorded with an ‘in concert’ microphone capture, the majesty of the orchestral sound was fully rendered by the Harbeth HL5plus’s, from the depths of the tympani to the tinkling of the triangles."

Είναι μολαταύτα ενδεικτικόν,ότι το κείμενο πάνω στα μετρητικά δεδομένα είναι πιο εκτεταμένο σε σύγκριση με τις ακροαματικές εκτιμήσεις.;)
(Ανταποκρίνεται η μετρηιμένη συμπεριφορά βεβαίως σε μια στάθμη αναφοράς κοντά στα 90 dB στα 3 μέτρα ως προς την απόκριση συχνότητας και nearfield κατά τα γνωστά για τις επιμέρους στοιχεία εκπομπής, όχι...ανώτερες ή υπό στιγμιαίες δυναμικές κορυφώσεις)

Ας προσέξουμε επίσης στο διάγραμμα υπαριθμόν 1 ότι η υποχώρηση στο πλάτος απόκρισης - προφανώς υπό συνθήκες ισοδύναμες ανηχοϊκών - ξεκινά από ύψος 150 Hz,πιστοποιώντας έτσι και την υψηλή ποιότητα απόσβεσης ως προς το θεμελιώδη συντονισμό του ηχειακού συστήματος.

Υπόψιν ότι έχει ανοίξει παρένθεση με τη δοκιμή και τις δημοσιευμένες μετρήσεις του SHL5+ (σαν εκείνο που έχει ο lakiss) από το σύνδεσμο του SUDOKU και δεν αναφερόμαστε στα ΄΄καθαρόαιμα΄΄ 40άρια.
Τι ακριβώς σε ενόχλησε στις ακροάσεις αυτες; πως δεν άκουσαν κι άλλα είδη μουσικής, πχ χαρντ ροκ, μεταλ.,ηλεκτρονική, χαουζμαουζ και το κακό συνανπαντημα, ώστε να κρίνουν κι εκεί το ηχειο; Μα αφού ξέρεις τον λογο: ΔΕΝ σχεδιασθηκε για τέτοιου είδους φασαριοζικους και παραμορφωτικους ηχους, πολύ απλά: ΔΕΝ αποδίδει, ενοχλεί. Σημαίνει ότι είναι κακό ηχειο;
Για το άλλο περί μέγιστης στάθμης, τα 100db σίγουρα τα πιάνει (με ακαλιμπραριστη εφαρμογή android), από εκεί και πάνω επεμβαίνει ...θανάσιμα ο χώρος που μου λέει ότι ή θα τον συγυρίσω ή θα αλλάξω ηχείο και γούστα! Το πρώτο αδύνατον....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.905
Reaction score
137.065
βγαίνουν άλλες εξ Αυστραλίας,
Ναι, σα τα καγκουρό, χοροπηδηχτές.:p:D
Μόνο που δεν έχουν αποσβεώμενα κύματα.
Κουμουλέιτιβ σπεκτραλ ντικει.
Να, αυτό:
1008harH40fig2.jpg

Ένα τέτοιο βρες μου από όποιο εργαστήριο μέτρησης θες, ακόμα και λαρισαϊκό, τυρογαλίσιο.:lol:

Διότι το Λίνκ που είδα, μόνο αυτό δεν έχει, όπως και μια μέτρηση ολικής παραμόρφωσης στη στάθμη αναφοράς. Να, 2 μετρήσεις μόνο θέλω. 8-)

Αν βρεθεί κι ένα max spl στο φάσμα, με όριο ολικής αρμονικής παραμορφώσεως το 1 και 3%, θα το εκτιμήσω δεόντως! :dance2:

Αμφιβάλλω όμως αν μπορεί να παίξει σε τέτοια νούμερα thd..:p

πιστεύω πως απαιτείται σεβασμός της άποψης (μου) που κατέληξε σε τέτοιο συμπέρασμα (και χωρίς εργαστηριακες μετρησεις
Όλοι σέβονται την άποψή σου, απλώς αυτή δεν έχει καμία αξία. :cool:
Να, αυτό δεν μπορείς να σεβαστείς εσύ! :p
Το γεγονός ότι η σεβαστή άποψή σου, δεν έχει καμία αξία διότι είναι υποκειμενική.:D

Καλά κάνεις και το έχεις αυτό το ηχείο αφού σε αρέσει. Καλά κάνεις και δεν έχεις κάποιο "σωστό ενεργό" αφού δε σου αρέσει. Το τι σου αρέσει, δεν διαφοροποιεί το σωστό. Όπως ο άλλος ο φίλος που δε θέλει μπάσο. Καλά κάνει και πχ ξεσυνδέει τα γούφερ για να ακούει μόνο μιντ και Τουίτερ, αφού αυτό του αρέσει. Το τι του αρέσει,δεν διαφοροποιεί το ποιο είναι το σωστό.8-)

Εγώ πχ ακούω μόνο Μόμπι στα 120 ντεσιμπέλ το χτύπημα στους 35 με 55 κυκλους. Μπορεί το ηχείο;:p

είναι άριστο για αυτά που κάνει, και μετρίως καλο για αυτά που δεν κανει, για έναν απλό λογο: γιατί ΈΤΣΙ σχεδιάσθηκε.
Αυτό λέμε. :cool:
Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μη παίζει καλά αρκετά πράματα. Σε αυτά τα λεφτά όμως, έχει ηχεία που παίζουν καλά όλα τα πράματα. :D

Πάρτο αλλιώς: ένα σωστό ηχείο, με 2-3 φίλτρα, μπορεί να παίζει ακριβώς σα το χάρμπεθ, αλλά ένα χάρμπεθ, όσα φίλτρα και να βάλεις, δε μπορεί να παίξει όπως ένα σωστό ηχείο. 8-)

Αντιλαμβάνομαι οτι δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε ψυχανάλυση
Κι όμως, αυτό γίνεται.
Αυτό θέλει ο λαός.
Ψυχοθεραπεία! :gotcha:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.631
Μηνύματα
2.946.693
Members
38.211
Νεότερο μέλος
Atomkinder
Top