Τι ειναι η στερεοφωνικη εικονα;


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.146
Reaction score
42.232
@thva ...γκουρου (δηλαδη @Bhutia) παροντως, καθε "γκουρου-μαιμου" παυσατο..
...δεν επεκταθηκα καθοτι διαβασα και τα υπολοιπα μηνυματα, τα οποια σε καλυψαν, και τονισα το βασικο ζητουμενο,
ακομα και ο Ρομυ-το-γατονι** ειναι συμφωνος με την ικανη επακρεια συχνοτητων (σε ογκο και ενεργεια ενταση) και φενεται απο τη πληθωρα μεγαφωνων και ισχυως που διαθετει, αλλα δεν ειμαστε σιγουροι οτι το επιτυγχανει πληρως (αν δεν δουμε μετρησεις).
Στο οντιο, απο το οσο εχω ασχοληθει, εχω αντιληφθει οτι καθε εννοια κρυβει παρα πολλες παραμετρους, σαν τον εξω-απο-δω και τα ποδαρια του... και γι αυτο αποφευγω (και δεν υπεκφευγω) δικα μου συμπερασματα ή βιωματα, πλας, ειμαι ακομα αρκετα νεος(ηλικιακα) για να αναλωνομαι με αυτα.
Ενα συστημα που πληρει τις προυποθεσεις (που αναφερε ο Μεσιε Bhutia παραπανω), θα αποδειδει και σωστα τις αντιστοιχες ηχογραφισεις->μιξεις->μαστερ οπως πρεπει και στο συνολο τους, δημιουργωντας ετσι και σκηνη και παρασκηνιο και βαθος και σωματα (οπου βεβαια υπαρχουν στο τελικο προιον). Ελλειψεις βοηθουν τη ψευδαισθηση παρα τη πραγματικοτητα της αναπαραγωγης see #86 . 8-)

** επι του Dipol (αν θυμαμαι σωστα απο χτες βραδυ), παραδεχεται οτι δεν ενσωματωνεται οπως θα επρεπε, καθοτι υπαρχουν χρονικες διαφορες.

ουελ, δε πηγα σχολειο παρα μονο για να παω πενταημερη στο λυκειο.. 🐒
 



Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.093
Reaction score
30.523
Δεν νομίζω πως υπάρχει τρόπος να περιγραφεί μαθηματικά η στερεοφωνική εικόνα (είτε το imaging)
Το μόνο που μπορεί να περιγραφεί μαθηματικά είναι η αναγκαία (όχι όμως και ικανή) προϋπόθεση για την πραγμάτωσή της. Το έγραψε νωρίτερα ο γκουρού. Και έχει μαλλιάσει το πληκτρολόγιό του να το γράφει ξανά και ξανά (και να το περιγράφει κατ' ουσίαν μαθηματικά)
Επαρκής ενέργεια σε όλες τις οκτάβες, που είναι απαραίτητη, προαπαιτούμενο, για την ορθή απεικόνιση κάθε οργάνου, λαμβάνοντας υπ' όψη και αυτά...
 

Attachments



Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Δεν νομίζω πως υπάρχει τρόπος να περιγραφεί μαθηματικά η στερεοφωνική εικόνα (είτε το imaging)
Το μόνο που μπορεί να περιγραφεί μαθηματικά είναι η αναγκαία (όχι όμως και ικανή) προϋπόθεση για την πραγμάτωσή της. Το έγραψε νωρίτερα ο γκουρού. Και έχει μαλλιάσει το πληκτρολόγιό του να το γράφει ξανά και ξανά (και να το περιγράφει κατ' ουσίαν μαθηματικά)
Επαρκής ενέργεια σε όλες τις οκτάβες, που είναι απαραίτητη, προαπαιτούμενο, για την ορθή απεικόνιση κάθε οργάνου, λαμβάνοντας υπ' όψη και αυτά...
Εαν με "μαθηματικα" αναφερεσαι σε κατι που εγραψα, εγω απλως εννοουσα τη μαθηματικη μεθοδο (οχι φυσικα σαν εξηγηση) αλλα σαν εργαλειο -σκεψη για τη μεθοδολογια μιας απαντησης σε μια γενικη ερωτηση. Δηλαδη παρατηρω κατι εμπειιρικα τοτε αυτο μπορει να σημαινει (οφειλεται στο) το α) το β) το γ) ..... και μετα απο εκει βαθαθινεις παραπερα οσο μπορεις κανεις συσχετισμους κλπ.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.146
Reaction score
42.232
Thva, ειναι απλο, umik + rew = phonoκεφαλος για παντα (εστω για καιρο), ομορφα ακουει κανεις και με σλαλομ αποκριση...αλλα ντακς..οταν ακουω για χροιες....μου ερχεται να παρω το τουφεκι μου... παραφαρσοντας το γνωστο τραγουδιου των μιζιον οφ μπερμα... :king:🐒 :angel:
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Thva, ειναι απλο, umik + rew = phonoκεφαλος για παντα (εστω για καιρο), ομορφα ακουει κανεις και με σλαλομ αποκριση...αλλα ντακς..οταν ακουω για χροιες....μου ερχεται να παρω το τουφεκι μου... παραφαρσοντας το γνωστο τραγουδιου των μιζιον οφ μπερμα... :king:🐒 :angel:
Ναι αλλα εδω τι εχεις να πεις που εχεις καλυτερες χροιες στον KEXP (με ισοσταθμιση κα) αλλα τι εχω να πω και εγω αφου το δικο σου εχει πιο δυναμικα χα χα.

 


Μηνύματα
1.996
Reaction score
4.704
Διάβασα όσο άντεξα όλες τις σχετικές απόψεις, ακόμα και τη βαριά φιλοσοφία του Ρομυ του γάτου, και την σοφή προειδοποιηση του vet.
Θα συνοψίσω ως εξής.

..η στερεοφωνική απεικόνιση.. στηρίζεται σε λεπτές ισορροπίες πάνω σε διαφορές στάθμης και φάσης που συλλαμβάνονται από καθένα αυτί ξεχωριστά επεξεργαζόμενες ακολούθως στα εγκεφαλικά ακουστικά κέντρα....
Αυτή είναι η πηγή της στερεοφωνικης απεικόνισης και τίποτα άλλο.
Και δοκιμάζει όλη την αλυσίδα ηχοληψία- παραγωγή -αναπαραγωγη-χωρος επειδή ακριβώς οι στάθμες που την δημιουργούν είναι πολύ χαμηλές.

Και πρέπει να ανταπεξέλθει την πληθώρα μικροφώνων, την λαθος τοποθέτηση τους, την βαριά επεξεργασία του σήματος,τις διαφορές των καναλιών λόγω μεγαλων ανοχών και μη γραμμικότητας των εξαρτημάτων, τον αυξημένο ηλεκτρονικό και παρασιτικο θόρυβο, την λάθος τοποθέτηση των ηχειων, τα προβλήματα του χώρου και δεν ξέρω τι άλλο.
Μπροστά σε αυτά η έλλειψη ισχύος είναι δευτερεύον και αφορά μόνο σε μεγάλες στάθμες.

Για αυτό επαναλαμβανω μαζί με τον gikonomo, είναι ίδιον του ποιοτικού και καλοστημένου συστήματος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
Διάβασα όσο άντεξα όλες τις σχετικές απόψεις, ακόμα και τη βαριά φιλοσοφία του Ρομυ του γάτου, και την σοφή προειδοποιηση του vet.
Θα συνοψίσω ως εξής.



Αυτή είναι η πηγή της στερεοφωνικης απεικόνισης και τίποτα άλλο.
Και δοκιμάζει όλη την αλυσίδα ηχοληψία- παραγωγή -αναπαραγωγη-χωρος επειδή ακριβώς οι στάθμες που την δημιουργούν είναι πολύ χαμηλές.

Και πρέπει να ανταπεξέλθει την πληθώρα μικροφώνων, την λαθος τοποθέτηση τους, την βαριά επεξεργασία του σήματος,τις διαφορές των καναλιών λόγω μεγαλων ανοχών και μη γραμμικότητας των εξαρτημάτων, τον αυξημένο ηλεκτρονικό και παρασιτικο θόρυβο, την λάθος τοποθέτηση των ηχειων, τα προβλήματα του χώρου και δεν ξέρω τι άλλο.
Μπροστά σε αυτά η έλλειψη ισχύος είναι δευτερεύον και αφορά μόνο σε μεγάλες στάθμες.

Για αυτό επαναλαμβανω μαζί με τον gikonomo, είναι ίδιον του ποιοτικού και καλοστημένου συστήματος.
Οι μέσες (συνεχόμενες) στάθμες όπου δεν θα επαρκούσαν η απαραμόρφωτη ισχύς με την οδήγηση κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις τείνουν να είναι είναι χαμηλότερες απ'όσο θεωρούν οι περισσότεροι...Η δε αναγκαία επεξεργασία σε δεδομένο σήμα είναι βαρύτερη απ'όσο θα πίστευαν ακόμα και σε πιουρίστικες παραγωγές...
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Οι μέσες (συνεχόμενες) στάθμες όπου δεν θα επαρκούσαν η απαραμόρφωτη ισχύς με την οδήγηση κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις τείνουν να είναι είναι χαμηλότερες απ'όσο θεωρούν οι περισσότεροι...Η δε αναγκαία επεξεργασία σε δεδομένο σήμα είναι βαρύτερη απ'όσο θα πίστευαν ακόμα και σε πιουρίστικες παραγωγές...
Τωρα που σας βρηκα να σας εκμεταλευτω στο επακρο λιγο ακομη :

(Ολες οι κατωθι ερωτησεις αφορουν δικαναλο συστημα. Αυτο εχω αυτο προσπαθω να εκμεταλευτω στο ανωτερο των δυνατοτητων. Το μελλον ειναι αλλο θεμα. Εαν εσεις για καποιο λογο θελετε ή κρινετε οτι πρεπει να ενταξετε στις απαντησεις σας και σκεψεις απο πολυκαναλα παραδειγματα, οπως θελετε αλλα να μου κανετε παντα καποιο υποτυπωδη συσχετισμο -αναγωγη εστω παρακινδυνευμενο, με το δικαναλο (εαν φυσικα ειναι δυνατη αυτη η αναγωγη εαν οχι και πολυκαναλα (ισως κατι) καταλαβω - το λεω γιατι βλεπω εχετε χρονια αφησει πισω το δικαναλο - τελωσπαντων οτι θυμαστε και οτι προαιρεισθε -καταλαβαινετε το πνευμα μου, να μη κουραζω - που σιγουρα κουραζω αλλα τροπως του λεγειν.)

1) Διαβασα και σκεφτηκα τις απαντησεις που μου δωσατε πιο πανω. Πολυ χρησιμες και θα τις δοκιμασω μια μια. Ειμαι σιγουρος οτι κατι θα καταφερω και εαν οχι θα καταλαβω τι μπορω να αλλαξω και τι οχι, τωρα που ξερω τι (που) πρεπει να "κυνηγησω" (εστιασω). Συν καποιες δικες μου εμπειριες που θα προσπαθησω να τις ενταξω στο θεωρητικο πλαισιο που μου δωσατε (που τελικα ηταν πολυ ειδικο, επιμενω εγω).

2) τωρα (καθυστερημενα) ειδα και το spoiler σας σε μια απαντηση. Θα προσπαθησω ναι. Νεος στην επικονωνια τετοιου ειδους.

3) Θα ηθελα ξανα στο ιδιο μοτιβο που μου απαντησατε (μπορει το α), β), γ) ...) καθως βαζει τη σκεψη μου σε μια σειρα (οχι συνθετικης μονο, αλλα και κατανοησης συσχετισμων των φαινομενων) αλλα και επισης ισως βοηθηθουν οπου ειναι εφικτο και αλλα μελη που ισως εχουν το ιδιο προβλημα αλλα λογω αλλου λογου και αιτιας, να μου απαντησετε σε ενα αλλο ερωτημα μου :

Με το ιδιο συστημα (ακριβως) εχω αλλαξει 3 χωρους. Αρκετα μεγαλο πολυ καλη μη πω τελεια αποσταση απο τοιχωματα και ιδανικο σε διαστασεις απο οτι ειδα μετεπειτα στη βιβλιογραφια - μετριο - αλλα και μκρο. Μεγαλη εμπειρια να ακους το δικο σου συστημα (οχι αλλο) που το ξερεις καλα σε διαφορα περιβαλλοντα. Αυτο που αλλαζει βεβαια πολυ ειναι η σκηνη. Κριμα που η παραμονη ηταν παντα συντομη και με πολυ λιγο χρονο και δεν ειχα την ευκαρια να "εδραιωσω" πληρως καποιες διαφορες που εντοπισα. Αλλα τωρα μου ερχονται στο μυαλο και κανω συνδυασμους -συσχετισεις οσο επιτρεπει η μνημη φυσικα.

Δυστυχως τωρα ειμαι σε μικρο χωρο (αλλα και αυτο προσωρινα θελω να ελπιζω) για λογους που δε ειναι αναγκη να αναλυθουν. Αυτα ολα τα αναφερω γιατι δε νομιζω οτι ειναι θεμα συστηματος αλλα χωρου (αλλα ισως και τοποθετησης) καθως μονο σε αυτο το χωρο μου παρουσιαστηκε. Το γεγονος για το οποιο αναφερομαι ειναι οτι ολα καλα -δεδομενου των συνθηκων -σχετικα με το center image κατα την εκτιμηση μου παντα και εμεπιρια μου (μεγεθος φωνων, εικονας κλπ) αλλα οι τραγουδιστες (αναλογα φυσικα με το υψος τους) ειναι πολυ χαμηλα (διαφερουν δε λεω) αλλα χαμηλοτερα απο οτι πιστευω σωστο. Ειναι στο υψος του στηθους μου και παραπανω αλλα οχι σιγουρα στο υψος που θα επρεπε. Το δωματιο εχει treatment δεν ειναι παρατημενο (αυτο τελωσπαντων που μπορεσα να κανω με τα αυτια μου).


Τι μπορει καποιος να κανει (γενικα ή και ειδικα στη περιπτωση μου) για να σηκωθει η εικονα πιο ψηλα ? Να αναφερω μονο δυο που σκεφτηκα μεχρι τωρα και εσεις και αλλα οσα θελετε (ή απορριψτε μου -βελτιωστε αυτα που αναφερω).

α) Να σηκωσω το καναπε (ολον) πιο ψηλα ? καθως τωρα τα αυτια μου ειναι 1.6 εκατοστα κατω απο το κεντρο των τουιτερ -τα οποια στοχευουν κατευθειαν στα αυτια μου- (σε περιπτωση που το ηχειο εχει καποιο περιεργο πως το λετε dispersion στο καθετο αξονα ?). Εαν και δε νομιζω να ειναι αυτο καθως δοκιμασα με μαξιλαρια (πριν καθομαι και βαζω τακους σε καναπεδς) μεχρι 2.5 εκατοστα πανω απο το κεντρο των τουιτερ και δεν ειδα μεγαλη αλλαγη. Παλι τους ακουω καπως χαμηλα.

β) Να παιξω με την κλιση των ηχειων στον καθετο αξονα (rake angle πως να το πω δε ξερω) φυσικα μαλλον προς τα πισω ? Τα ηχεια εχουν ηδη κλιση στη μπαφλα τους και δε νομιζω οτι φταινε καθως οπως ειπα στους αλλους χωρους δεν ειχα αυτο το προβλημα (μη σας πω το αντιθετο στο μεγαλο χωρο). Μαλλον κατι ειναι στο χωρο που δεν εχω εντοπισει. (Toe in, αποστασεις γενικως, μεγεθος κλπ δε νομιζω λογικα να ειναι αφου λοκαρει καλα το κεντρικο ειδωλο). Αλλα οπως και να εχει ειστε υπερ μια τετοιας λυσης (καθως ειναι ενα no-no απο ειδικους αλλα και κατασκευαστες που το απαγορευουν) ? Τουλαχιστον να το προσπαθησω ανα μικρα και πολλα increments ? ( μη μου παει και το ειδωλο πισω ή αλλαξει τονικοτητα) ή ειναι ενα οντως no-no.

γ) αλλο ....

4) Καπου - καποιος -καποιοι - καποιες φορες λενε οτι ακομα και με δικαναλο ηχο μπορει καποιος (να θεωρησουε με "τελειο" στησιμο - "τελεια" ολα) να πετυχει να κινει το κεφαλι του αριστερα - δεξια μεγαλες αποστασεις απο τη θεση ακροασης και ο τραγουσιστης να μενει στη θεση του. Αυτο ερχεται σε αντιθεση με τους νομους της φυσικης (οπως τουλαχιστον καταλαβα σε ενα απο τα νηματα σας που διαβασα τη θεωρια) - ετσι δεν ειναι ? Εγω προσωπικα οταν το κουναω λιγο δε ξερω 20-30 εκατοστα οντως φαινεται να μενει αλλα πιο πολυ που καποιοι λενε περπαταει. Ειναι μυθος αυτο που λενε? και εαν οχι πως μπορει να επιτευχθει (χωρις ομως κοστος σε αλλα ζητηματα της αναπαραγωγης). Με κοστος ΟΚ μπορω να φανταστω ισως.

5) Διαβασα και αυτα που αναφερετε στο νημα του mastreing . Πολυ σωστα ολα φυσικα.

α) Δε ξερω εαν μου ξεφυγε και εχει αναφερθει αλλα εαν εχετε παρατηρησει και στις συγχρονες εγγραφες -επεξεργασιες (οχι μονο το προσφιλες κατηγορητηριο στο βινυλιο που το γραφανε στο κεντρο λογω των γνωστων περιορισμων) παρολο που μπορουνε να κινηθουνε με ευελεξια παλι επιλεγουν να τοποθετησουν τις χαμηλες τελεια στο κεντρο και με μεγαλο focus και μαλιστα και οι πολυ γνωστες μηχανικοι σε mono (μερικοι βεβαια το απλωνουν λιγο μολις πλησιαζει το κυμα στον ακροατη αναλογα και το ειδος της μουσικης hip -hop, rock κλπ) . Αυτο γιατι το κανουν ? για να εχουν μεγαλυτερο αντικτυπο και ενταση αυτες οι νοτες και να "χτυπανε" το ακροατη απο το εαν το εβαζαν αριστερα - δεξια προκαλωντας ανισορροπιες και χασιμο ενεργειας. Η και για να βοηθησουν παραλληλα την ελλειψη ανισορροπιων χαμηλων καθως γνωριζουν οτι θα αναπαραχθουν σε οικιακα περιβαλλοντα με τα γνωστα προβληματα στις χαμηλες ? Οντως κατι βοηθαει μια τετοια προσεγγιση ?

β) ξαναεπενερχομαι σε ενα ερωτημα μου που κανεις δε με τιμησε να μου απαντησει και αφορα το θεμα εγγραφων (στουντιο -μιξη -μαστερινγ κλπ δε ξερω τι). Υπαρχει κατι (περιοριστικο ή αναγκαιο) που κανει τους μηχανικους να ηχογραφουνε ετσι ωστε απο τη μανα της η εγγραφη να εχει μια μονο σταθμη εντασης που αποδιδει τελεια το μεγεθος των οργανων εντος της σκηνης ? (περα απο ολα τα αλλα που μου αναφερατε χωρος, συστημα κλπ) ή ειναι μυθος αυτο ? και βασικα εξαρταται μονο απο το συνδυασμο χωρου - εντασης - πρεσαρισματος του χωρου σε σχεση με την ενταση και το συστημα αναπαραγωγης.

6) Παλι καπου διαβασα οτι οι χαμηλες εχουν μεγαλο αντικτυπο στο imaging λογω phase randomizing ? Τι ειναι αυτο ?

Ευχαριστω, απαντατε σε οποια ερωτηση θελετε ή κρινετε αναγκαιο, με παραπομπες ή/και προσωπικα (καλυτερα οχι και πολυ επιστημονικα καθως αντε να καταλαβω κανα scientific paper ), οποτε θελετε γιατι ειναι και πολλα ισως.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
4) Υπάρχει τρόπος με ανώτερη τιμή που θα έχει η γωνία στην κλίση των ηχείων προς τα έσω...Τα έχει αξηγήσει αναλυτικά ο Ear...Θα πρέπει όμως να λαμβανόταν υπόψιν και ο τρόπος με τον οποίο διαφοροποιείται η απόκριση του συγκεκριμένου ηχείου off-axis,το γνωστό spinorama δηλαδή.Κάτι ανάλογο θα χρειαζόταν και στο κατακόρυφο επίπεδο σε συνάρτηση με αποστάσεις από όρια του δωματίου,προκειμένου να γίνονταν εκτιμήσεις για το ύψος που λαμβάνει οι στερεοφωνική σκηνή και οι ερμηνευτές.Εάν δεν είναι διαθέσιμα,τότε μένει ο πειραματισμός.

5β) Αυτή η συνθήκη ισχύει λόγω της εγγενούς απόκλισης από τη γραμμικότητα που διακρίνει το ακουστικό μας σύστημα σε συνάρτηση με τη στάθμη ηχητικής πίεσης (όρα Καμπύλες Ισοδύναμης Ακουστότητας).
Έχουν θεσπιστεί διεθνείς προδιαγραφές ως προς τη στάθμη όπου θα ζυγίζεται η ιδεώδης τονική ισορροπία από τους υπεύθυνους σε δεδομένο τύπο παραγωγής.Στις δε πολυκαναλικές συνυπολογίζεται και η ανάγκη ν'αποδίδεται πάντα σε υψηλότερη στάθμη αναφοράς το περιεχόμενο του καναλιού LFE.

6) Υποθέτω ότι αφορά στο φασικό κλείδωμα κοχλιακών νευρώνων κατά το χωρικό εντοπισμό ηχητικής πηγής και ακολούθως στον τρόπο που θα αλλοιωνόταν αυτή η λειτουργία από πολλαπλές διακυμάνσεις φάσης,υφιστάμενες εν είδει ιδιότυπου ΄΄φασικού θορύβου΄΄ ως αποκλίσεις από την απόλυτη περιοδικότητα των ηχητικών κυμάτων στο πεδίο του χρόνου.

Μόνο που ανιχνεύεται μελέτη αναφέρουσα ότι τέτοιες επιδράσεις στις χαμηλές οκτάβες θα ήταν αμελητέες ως προς την αντίληψη.

3γ) Ελλείψει δεδομένων και τρόπου απόκτησης αυτών από μετρήσεις,θα μπορούσαμε τουλάχιστον να πληροφορηθούμε το μοντέλο των εμπλεκόμενων ηχείων...Από εμπειρική πλευρά κι εφόσον δεν προκύπτει άλλο στοιχείο προβληματισμού ως προς την απεικόνιση ,θα δοκίμαζα αντιθέτως ανύψωση των ίδιων των ηχείων από το δάπεδο και κατόπιν ρύθμιση προς τα εμπρός για την κλίση τους στο κατακόρυφο επίπεδο
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Απολυτα κατανοητα ολα. Διαβασα και τις παραπομπες σας στα νηματα αλλα πιο πολυ βοηθησε η παρουσα εντελως to the point απαντηση σας καθως στο νημα toe in σωστες ολες οι πληροφοριες δε λεω (αλλα γνωστες και γενικες).

Ευχαριστω,
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
Απολυτα κατανοητα ολα. Διαβασα και τις παραπομπες σας στα νηματα αλλα πιο πολυ βοηθησε η παρουσα εντελως to the point απαντηση σας καθως στο νημα toe in σωστες ολες οι πληροφοριες δε λεω (αλλα γνωστες και γενικες).

Ευχαριστω,
Αυξάνοντας την κλίση προς τα έσω κατά τρόπον ώστε οι νοητοί άξονες που εκτείνονται κάθετα από την πρόσοψη καθενός ηχείου να τέμνονται μπροστά από την κύρια θέση ακρόασης έχει την εξής ενδιαφέρουσα επίπτωση: όποτε η κεφαλή του ακροατή εκτρέπεται πιο κοντά στο ένα ηχείο εντός λογικών ορίων,τότε η ακτινοβολία του πιο απομακρυσμένου θα προσεγγίζει το on-axis,ενώ για το πιο κοντινό θα έρχεται η ακτινοβολία υπό μεγαλύτερη απόκλιση off-axis...Έτσι η αύξηση της αντιλαμβανόμενης στάθμης για το πιο κοντινό θ'αντισταθμιζόταν εν μέρει με την προσέγγιση σε θέση on-axis ως προς το απομακρυσμένο.

Για να λειτουργούσε ιδανικά αυτή η Αρχή όμως χρειάζεται να συνεργούν και οι διαφοροποιήσεις απόκρισης κατά τις εκτροπές από την ισχύουσα επί του άξονα για το δοκιμαζόμενο ηχείο.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Αυξάνοντας την κλίση προς τα έσω κατά τρόπον ώστε οι νοητοί άξονες που εκτείνονται κάθετα από την πρόσοψη καθενός ηχείου να τέμνονται μπροστά από την κύρια θέση ακρόασης έχει την εξής ενδιαφέρουσα επίπτωση: όποτε η κεφαλή του ακροατή εκτρέπεται πιο κοντά στο ένα ηχείο εντός λογικών ορίων,τότε η ακτινοβολία του πιο απομακρυσμένου θα προσεγγίζει το on-axis,ενώ για το πιο κοντινό θα έρχεται η ακτινοβολία υπό μεγαλύτερη απόκλιση off-axis...Έτσι η αύξηση της αντιλαμβανόμενης στάθμης για το πιο κοντινό θ'αντισταθμιζόταν εν μέρει με την προσέγγιση σε θέση on-axis ως προς το απομακρυσμένο.

++ Καταλαβαινω. Θα δοκιμασω ολα τα προτεινομενα αλλα καλα κανατε και μου το δωσατε και σε γνωσιακο υποβαθρο. ++

Για να λειτουργούσε ιδανικά αυτή η Αρχή όμως χρειάζεται να συνεργούν και οι διαφοροποιήσεις απόκρισης κατά τις εκτροπές από την ισχύουσα επί του άξονα για το δοκιμαζόμενο ηχείο.

++ Δε το καταλαβαινω αυτο , μα καθολου ουτε καν το προσεγγιζω (καλα θα ητανε) αλλα ΟΚ ετσι κι αλλιως εγω πειραματικα θα κινηθω προς το παρον++

Πιστευετε οτι θα μπορει επισης καποιος να διανοηθει - αποτολμησει και κινησεις προς τα εσω (ή υψους και προς τα εσω) μονο του ενος ηχειου εαν νοιωθει οτι η ολη σκηνη γερνει κατηφορικα (ως προς το οριζοντα του) λιγο δεξια (π.χ, ολη η σκηνη απο αριστερα προς τα δεξια ας πω δε ξερω 5 μοιρες στα 3.5 μετρα). Και εαν ναι ποιο ηχειο να σηκωνε -κουναγε ? το δεξι ετσι ? (οπου υπαρχει η πτωση)

Θα δοκιμασω και κατι αλλο να βγαλω τα απορροφητικα και διαχυτες που εχω βαλει στις πρωτες ανακλασεις των πλαινων τοιχων. Το λεω γιατι εχω κανει μια "πατεντα" που δε ξερω εαν ειναι σωστο. Επειδη δεξια υπαρχει καναπες (μεχρι το υψος που καλυπτει το υπογουφερ μου) θεωρησα για να προσωμιασω την κατασταση να βαλω και αριστερα (αναλογης αποροφησης υλικο - παλι μεχρι συγκεκριμενο υψος -ιδιο με του καναπε) και απο εκει και πανω διαχυτες ιδιους δεξια και αριστερα (11 εκατοστα βαθος) που ξεκινανε εκει που τελειωνει το απορροφητικο και πανω (καλυπτωντας το midrange μεγαφωνο και το τουιτερ). Μηπως δημιουργησα κατι περιεργο ? εγω πηγα για καλο για να επιτυχω ιδιες συνθηκες (αλλα και δε με χαλουσε σαν σκεψη στη θεωρια τουλαχιστον να κοψω με απορροφηση το υπογουφερ μεχρι 500 Hz και επισης οταν εβαλα απορροφηση και στο μιντ και τουιτερ δε μου αρεσε ο ηχος πολυ και αποφασισα απο κει και πανω να βαλω διαχυση.),
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
++ Δε το καταλαβαινω αυτο , μα καθολου ουτε καν το προσεγγιζω (καλα θα ητανε) αλλα ΟΚ ετσι κι αλλιως εγω πειραματικα θα κινηθω προς το παρον++
Απαιτούνται ηχεία με πολική απόκριση τέτοια ώστε οι διαφοροποιήσεις - κατά κανόνα υποχωρήσεις στο πλάτος απόκρισης - να έρχονται βαθμιαία με την αύξηση στην γωνία off-axis αλλά και με σχετική ομοιογένεια καθώς θ'ανέρχονται οι οκτάβες και θ'αυξάνεται η κατευθυντικότητα.Δηλαδή όχι έντονες βυθίσεις και μεταπτώσεις.Αυτό κιόλας είναι εξίσου ουσιώδες αλλά δυσκολότερο στην πλήρη επίτευξη στο κατακόρυφο επίπεδο.

Ακόμα δε περισσότερο στη ζώνη όπου θα κροσάρεται το mid με το tweeter...Γι αυτό και ηχεία με τέτοια γνωρίσματα λογαριάζονται...πολύτιμα για την απόλαυση του χρήστη.

Για τα ζητήματα του χώρου,χρειάζεται να προμηθευτείς UMIK-1 και με τη συνδρομή προγραμμάτων όπως το REW να εξετάσεις τις εναλλακτικές στα πεδία του ETC και RT60 - το τελευταίο σε πολλαπλές διαφορετικές θέσεις.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Απαιτούνται ηχεία με πολική απόκριση τέτοια ώστε οι διαφοροποιήσεις - κατά κανόνα υποχωρήσεις στο πλάτος απόκρισης - να έρχονται βαθμιαία με την αύξηση στην γωνία off-axis αλλά και με σχετική ομοιογένεια καθώς θ'ανέρχονται οι οκτάβες και θ'αυξάνεται η κατευθυντικότητα.Δηλαδή όχι έντονες βυθίσεις και μεταπτώσεις.Αυτό κιόλας είναι εξίσου ουσιώδες αλλά δυσκολότερο στην πλήρη επίτευξη στο κατακόρυφο επίπεδο.

Ακόμα δε περισσότερο στη ζώνη όπου θα κροσάρεται το mid με το tweeter...Γι αυτό και ηχεία με τέτοια γνωρίσματα λογαριάζονται...πολύτιμα για την απόλαυση του χρήστη.

Για τα ζητήματα του χώρου,χρειάζεται να προμηθευτείς UMIK-1 και με τη συνδρομή προγραμμάτων όπως το REW να εξετάσεις τις εναλλακτικές στα πεδία του ETC και RT60 - το τελευταίο σε πολλαπλές διαφορετικές θέσεις.
OK τωρα καταλαβα. Ναι θα μετρησω καποια στιγμη σιγουρα.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Απολυτα κατανοητα ολα. Διαβασα και τις παραπομπες σας στα νηματα αλλα πιο πολυ βοηθησε η παρουσα εντελως to the point απαντηση σας καθως στο νημα toe in σωστες ολες οι πληροφοριες δε λεω (αλλα γνωστες και γενικες).

Ευχαριστω,
Φιλε συμφορουμιτη,θα ηθελα να σου προτεινω να μην στησεις τα ηχεια με το υπερβολικο toe-in αν δεν αλλαζεις συνεχως θεσεις ακροασης,διοτι με αυτον τον τροπο εισερχονται αλλα προβληματα στην ακουστικη χωρων αν τα ηχεια δεν ειναι πολυ μακρια απο τους τοιχους η αν ο χωρος δεν ειναι καλα φροντισμενος!

Για το υψος της εικονας που αναφερεις,μαλλον εχεις ενα ή πολλα απο αυτα τα θεματα:η θεση ακροασης ειναι πολυ ψηλα σε σχεση με τα ηχεια,τα μεγαφωνα των ηχειων ειναι πολυ χαμηλα για διαφορους λογους,εχεις πολυ ισχυρη πρωτη ανακλαση απο το δαπεδο!Αν μου δωσεις διαστασεις υψους μιντ-τουιτερ και θεσης ακροασης και ακομα καλυτερα μια φωτογραφια των ηχειων απο μακρια,θα σου προτεινω την σωστη λυση διορθωσης του προβληματος.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.839
Μηνύματα
2.953.778
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top