C
chrispo
Guest
..ο Λέανδρος που χάθηκε?
Τυχερε, πολυ καλα εκανες.ουελ, δε πηγα σχολειο παρα μονο για να παω πενταημερη στο λυκειο
Εαν με "μαθηματικα" αναφερεσαι σε κατι που εγραψα, εγω απλως εννοουσα τη μαθηματικη μεθοδο (οχι φυσικα σαν εξηγηση) αλλα σαν εργαλειο -σκεψη για τη μεθοδολογια μιας απαντησης σε μια γενικη ερωτηση. Δηλαδη παρατηρω κατι εμπειιρικα τοτε αυτο μπορει να σημαινει (οφειλεται στο) το α) το β) το γ) ..... και μετα απο εκει βαθαθινεις παραπερα οσο μπορεις κανεις συσχετισμους κλπ.Δεν νομίζω πως υπάρχει τρόπος να περιγραφεί μαθηματικά η στερεοφωνική εικόνα (είτε το imaging)
Το μόνο που μπορεί να περιγραφεί μαθηματικά είναι η αναγκαία (όχι όμως και ικανή) προϋπόθεση για την πραγμάτωσή της. Το έγραψε νωρίτερα ο γκουρού. Και έχει μαλλιάσει το πληκτρολόγιό του να το γράφει ξανά και ξανά (και να το περιγράφει κατ' ουσίαν μαθηματικά)
Επαρκής ενέργεια σε όλες τις οκτάβες, που είναι απαραίτητη, προαπαιτούμενο, για την ορθή απεικόνιση κάθε οργάνου, λαμβάνοντας υπ' όψη και αυτά...
Ναι αλλα εδω τι εχεις να πεις που εχεις καλυτερες χροιες στον KEXP (με ισοσταθμιση κα) αλλα τι εχω να πω και εγω αφου το δικο σου εχει πιο δυναμικα χα χα.Thva, ειναι απλο, umik + rew = phonoκεφαλος για παντα (εστω για καιρο), ομορφα ακουει κανεις και με σλαλομ αποκριση...αλλα ντακς..οταν ακουω για χροιες....μου ερχεται να παρω το τουφεκι μου... παραφαρσοντας το γνωστο τραγουδιου των μιζιον οφ μπερμα...
Αυτή είναι η πηγή της στερεοφωνικης απεικόνισης και τίποτα άλλο...η στερεοφωνική απεικόνιση.. στηρίζεται σε λεπτές ισορροπίες πάνω σε διαφορές στάθμης και φάσης που συλλαμβάνονται από καθένα αυτί ξεχωριστά επεξεργαζόμενες ακολούθως στα εγκεφαλικά ακουστικά κέντρα....
Οι μέσες (συνεχόμενες) στάθμες όπου δεν θα επαρκούσαν η απαραμόρφωτη ισχύς με την οδήγηση κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις τείνουν να είναι είναι χαμηλότερες απ'όσο θεωρούν οι περισσότεροι...Η δε αναγκαία επεξεργασία σε δεδομένο σήμα είναι βαρύτερη απ'όσο θα πίστευαν ακόμα και σε πιουρίστικες παραγωγές...Διάβασα όσο άντεξα όλες τις σχετικές απόψεις, ακόμα και τη βαριά φιλοσοφία του Ρομυ του γάτου, και την σοφή προειδοποιηση του vet.
Θα συνοψίσω ως εξής.
Αυτή είναι η πηγή της στερεοφωνικης απεικόνισης και τίποτα άλλο.
Και δοκιμάζει όλη την αλυσίδα ηχοληψία- παραγωγή -αναπαραγωγη-χωρος επειδή ακριβώς οι στάθμες που την δημιουργούν είναι πολύ χαμηλές.
Και πρέπει να ανταπεξέλθει την πληθώρα μικροφώνων, την λαθος τοποθέτηση τους, την βαριά επεξεργασία του σήματος,τις διαφορές των καναλιών λόγω μεγαλων ανοχών και μη γραμμικότητας των εξαρτημάτων, τον αυξημένο ηλεκτρονικό και παρασιτικο θόρυβο, την λάθος τοποθέτηση των ηχειων, τα προβλήματα του χώρου και δεν ξέρω τι άλλο.
Μπροστά σε αυτά η έλλειψη ισχύος είναι δευτερεύον και αφορά μόνο σε μεγάλες στάθμες.
Για αυτό επαναλαμβανω μαζί με τον gikonomo, είναι ίδιον του ποιοτικού και καλοστημένου συστήματος.
Τωρα που σας βρηκα να σας εκμεταλευτω στο επακρο λιγο ακομη :Οι μέσες (συνεχόμενες) στάθμες όπου δεν θα επαρκούσαν η απαραμόρφωτη ισχύς με την οδήγηση κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις τείνουν να είναι είναι χαμηλότερες απ'όσο θεωρούν οι περισσότεροι...Η δε αναγκαία επεξεργασία σε δεδομένο σήμα είναι βαρύτερη απ'όσο θα πίστευαν ακόμα και σε πιουρίστικες παραγωγές...
Αυξάνοντας την κλίση προς τα έσω κατά τρόπον ώστε οι νοητοί άξονες που εκτείνονται κάθετα από την πρόσοψη καθενός ηχείου να τέμνονται μπροστά από την κύρια θέση ακρόασης έχει την εξής ενδιαφέρουσα επίπτωση: όποτε η κεφαλή του ακροατή εκτρέπεται πιο κοντά στο ένα ηχείο εντός λογικών ορίων,τότε η ακτινοβολία του πιο απομακρυσμένου θα προσεγγίζει το on-axis,ενώ για το πιο κοντινό θα έρχεται η ακτινοβολία υπό μεγαλύτερη απόκλιση off-axis...Έτσι η αύξηση της αντιλαμβανόμενης στάθμης για το πιο κοντινό θ'αντισταθμιζόταν εν μέρει με την προσέγγιση σε θέση on-axis ως προς το απομακρυσμένο.Απολυτα κατανοητα ολα. Διαβασα και τις παραπομπες σας στα νηματα αλλα πιο πολυ βοηθησε η παρουσα εντελως to the point απαντηση σας καθως στο νημα toe in σωστες ολες οι πληροφοριες δε λεω (αλλα γνωστες και γενικες).
Ευχαριστω,
Αυξάνοντας την κλίση προς τα έσω κατά τρόπον ώστε οι νοητοί άξονες που εκτείνονται κάθετα από την πρόσοψη καθενός ηχείου να τέμνονται μπροστά από την κύρια θέση ακρόασης έχει την εξής ενδιαφέρουσα επίπτωση: όποτε η κεφαλή του ακροατή εκτρέπεται πιο κοντά στο ένα ηχείο εντός λογικών ορίων,τότε η ακτινοβολία του πιο απομακρυσμένου θα προσεγγίζει το on-axis,ενώ για το πιο κοντινό θα έρχεται η ακτινοβολία υπό μεγαλύτερη απόκλιση off-axis...Έτσι η αύξηση της αντιλαμβανόμενης στάθμης για το πιο κοντινό θ'αντισταθμιζόταν εν μέρει με την προσέγγιση σε θέση on-axis ως προς το απομακρυσμένο.
++ Καταλαβαινω. Θα δοκιμασω ολα τα προτεινομενα αλλα καλα κανατε και μου το δωσατε και σε γνωσιακο υποβαθρο. ++
Για να λειτουργούσε ιδανικά αυτή η Αρχή όμως χρειάζεται να συνεργούν και οι διαφοροποιήσεις απόκρισης κατά τις εκτροπές από την ισχύουσα επί του άξονα για το δοκιμαζόμενο ηχείο.
++ Δε το καταλαβαινω αυτο , μα καθολου ουτε καν το προσεγγιζω (καλα θα ητανε) αλλα ΟΚ ετσι κι αλλιως εγω πειραματικα θα κινηθω προς το παρον++
Πιστευετε οτι θα μπορει επισης καποιος να διανοηθει - αποτολμησει και κινησεις προς τα εσω (ή υψους και προς τα εσω) μονο του ενος ηχειου εαν νοιωθει οτι η ολη σκηνη γερνει κατηφορικα (ως προς το οριζοντα του) λιγο δεξια (π.χ, ολη η σκηνη απο αριστερα προς τα δεξια ας πω δε ξερω 5 μοιρες στα 3.5 μετρα). Και εαν ναι ποιο ηχειο να σηκωνε -κουναγε ? το δεξι ετσι ? (οπου υπαρχει η πτωση)
Θα δοκιμασω και κατι αλλο να βγαλω τα απορροφητικα και διαχυτες που εχω βαλει στις πρωτες ανακλασεις των πλαινων τοιχων. Το λεω γιατι εχω κανει μια "πατεντα" που δε ξερω εαν ειναι σωστο. Επειδη δεξια υπαρχει καναπες (μεχρι το υψος που καλυπτει το υπογουφερ μου) θεωρησα για να προσωμιασω την κατασταση να βαλω και αριστερα (αναλογης αποροφησης υλικο - παλι μεχρι συγκεκριμενο υψος -ιδιο με του καναπε) και απο εκει και πανω διαχυτες ιδιους δεξια και αριστερα (11 εκατοστα βαθος) που ξεκινανε εκει που τελειωνει το απορροφητικο και πανω (καλυπτωντας το midrange μεγαφωνο και το τουιτερ). Μηπως δημιουργησα κατι περιεργο ? εγω πηγα για καλο για να επιτυχω ιδιες συνθηκες (αλλα και δε με χαλουσε σαν σκεψη στη θεωρια τουλαχιστον να κοψω με απορροφηση το υπογουφερ μεχρι 500 Hz και επισης οταν εβαλα απορροφηση και στο μιντ και τουιτερ δε μου αρεσε ο ηχος πολυ και αποφασισα απο κει και πανω να βαλω διαχυση.),
Απαιτούνται ηχεία με πολική απόκριση τέτοια ώστε οι διαφοροποιήσεις - κατά κανόνα υποχωρήσεις στο πλάτος απόκρισης - να έρχονται βαθμιαία με την αύξηση στην γωνία off-axis αλλά και με σχετική ομοιογένεια καθώς θ'ανέρχονται οι οκτάβες και θ'αυξάνεται η κατευθυντικότητα.Δηλαδή όχι έντονες βυθίσεις και μεταπτώσεις.Αυτό κιόλας είναι εξίσου ουσιώδες αλλά δυσκολότερο στην πλήρη επίτευξη στο κατακόρυφο επίπεδο.++ Δε το καταλαβαινω αυτο , μα καθολου ουτε καν το προσεγγιζω (καλα θα ητανε) αλλα ΟΚ ετσι κι αλλιως εγω πειραματικα θα κινηθω προς το παρον++
OK τωρα καταλαβα. Ναι θα μετρησω καποια στιγμη σιγουρα.Απαιτούνται ηχεία με πολική απόκριση τέτοια ώστε οι διαφοροποιήσεις - κατά κανόνα υποχωρήσεις στο πλάτος απόκρισης - να έρχονται βαθμιαία με την αύξηση στην γωνία off-axis αλλά και με σχετική ομοιογένεια καθώς θ'ανέρχονται οι οκτάβες και θ'αυξάνεται η κατευθυντικότητα.Δηλαδή όχι έντονες βυθίσεις και μεταπτώσεις.Αυτό κιόλας είναι εξίσου ουσιώδες αλλά δυσκολότερο στην πλήρη επίτευξη στο κατακόρυφο επίπεδο.
Ακόμα δε περισσότερο στη ζώνη όπου θα κροσάρεται το mid με το tweeter...Γι αυτό και ηχεία με τέτοια γνωρίσματα λογαριάζονται...πολύτιμα για την απόλαυση του χρήστη.
Για τα ζητήματα του χώρου,χρειάζεται να προμηθευτείς UMIK-1 και με τη συνδρομή προγραμμάτων όπως το REW να εξετάσεις τις εναλλακτικές στα πεδία του ETC και RT60 - το τελευταίο σε πολλαπλές διαφορετικές θέσεις.
Φιλε συμφορουμιτη,θα ηθελα να σου προτεινω να μην στησεις τα ηχεια με το υπερβολικο toe-in αν δεν αλλαζεις συνεχως θεσεις ακροασης,διοτι με αυτον τον τροπο εισερχονται αλλα προβληματα στην ακουστικη χωρων αν τα ηχεια δεν ειναι πολυ μακρια απο τους τοιχους η αν ο χωρος δεν ειναι καλα φροντισμενος!Απολυτα κατανοητα ολα. Διαβασα και τις παραπομπες σας στα νηματα αλλα πιο πολυ βοηθησε η παρουσα εντελως to the point απαντηση σας καθως στο νημα toe in σωστες ολες οι πληροφοριες δε λεω (αλλα γνωστες και γενικες).
Ευχαριστω,