Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.258
Reaction score
42.511
αααα τοτε "σας ριχνω στα αυτια" (που λενε) εγω τοιχο εχω στην αλλη πλευρα του ακαλυπτου... δεν ειναι τοίχοι αυτοι στο διαμερισμα.. (τη τυχη μου μεσα).. 🐒
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.711
Reaction score
138.750
Επίσης, ο μπροστινός τοίχος σε μένα, είναι πολυγωνος, και ταυτόχρονα οι αποστάσεις των εμπρός δορυφόρων από αυτόν είναι τέτοιες ώστε να μην έχω ακυρώσεις και τονώσεις στο χρήσιμο φάσμα λειτουργίας τους, και ταυτόχρονα για να το γ@μήσω τη μαμάκα έχω πίσω από τα front ηχεία σε πολύ μεγάλη έκταση απορροφητικό υλικό σε πάχος 40cm και μπροστά από αυτό τάβλα mdf 8mm καλυμμένη με διαχυτικες διατάξεις, ενώ στο κέντρο πίσω από το κεντρικό, έχω γυψοσανιδούλα με απορρόφηση πίσω της και κοποπρεν ακουστικς κολλημένο πάνω της και πανί προβολέα από μπροστά και διαχυτικες διατάξεις στα εμφανή τμήματα της γυψοσανίδας, βιδωμενα πάνω από το κοποπρεν.

Γ@μησέτα κι άφησέ τα. Πρακτικά ιδανικές συνθήκες. Ό,τι ηχείο και να πετάξεις εκεί μέσα, ενεργό ή παθητικό, μικρό ή μεγάλο, οτιδήποτε, θα παίζει πιο σωστά από όσο θα μπορούσε οπουδήποτε αλλού, με μόνη εξαίρεση τον εντοιχισμό του.

Από τη μια είμαι πολύ τυχερός που έχω τέτοιο χώρο, κι από την άλλη έκανα και σημαντικές προσθήκες υλικών ηχητικής περιποίησης ώστε να μην αφεθεί τίποτα στην τύχη, όπως και πρακτικά το 80% του ταβανιού, όπως και άλλη ευμεγέθης μπασοπαγιδα πίσω μου (βάση για 2 καναπέδες) κλπ.

Η ακουστική φροντίδα του χώρου, είναι το Α και το Ω, και δυστυχώς σε κοινόχρηστα σαλόνια ο κόσμος δε μπορεί να έχει τέτοιες πολυτέλειες.

Ωστόσο έχω δώσει ιδέες, ώστε όποιος μπορεί, όπου μπορεί, να εφαρμόσει αυτές, ή άλλες που θα σκεφτεί ή θα βρει, για να περιποιηθεί όσο γίνεται περισσότερο το χώρο ακρόασης. Αυτό ακούγεται σίγουρα, και μετριέται κιόλας, σε αντίθεση με καλώδια και άλλα συναφή χαϊενδικά παραπροϊόντα, που δεν επιβεβαιώνονται μετρητικά, άρα η αξία τους είναι από αμφιλεγόμενη έως ανύπαρκτη, αντικειμενικά μιλώντας, δηλαδή με μετρητικά δεδομένα και ουχί με το χαβά της πθωλής του καθενός σουγιά.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Ποια πιο φτηνά και καλά ξέρεις;
Αρκετά. Π.χ. τα μη ομοαξονικά genelec που είναι φθηνά και μούρλια.

Για νιαρφιλντ ναι, μπορεί να είναι περισσότερο απαραίτητο για την άμεση και για ευρύτερο σουιτ σποτ, αλλά για μιντφιλντ (και ιδίως φαρφιλντ) είναι κατά τη γνώμη μου ακόμα πιο απαραίτητο για ομαλή οφ αξις απόκριση σε κάθε άξονα, γεγονός που θα οδηγήσει σε ισορροπημένο συχνοτικα ενεργειακό περιεχόμενο έμμεσης, και προφανώς όσο πιο μακριά από σένα το ηχείο, τόσο πιο πολύ έμμεση θα ακούς.

Το οφ αξις ισορροπημένο στο φάσμα σπινοραμα της έμμεσης είναι κατά τη γνώμη μου πιο σημαντικό από την ισορροπημένη στο φάσμα άμεση - ον αξις.
Τουλάχιστον για την τυπική μιντφιλντ οικιακή χρήση, σε οικιακούς χώρους που είναι τυπικά "ζωντανοί", και όχι νεκροί με ρικοφον ολοβε.
Το καλό οφ άξις δεν έχει να κάνει με την ομοαξονική αρχιτεκτονική. Νορμάλ ηχεία έχουν καλό οφ άξις ( το δικό σoυ, όλα της Χάρμαν, κλπ.)

Το ομοαξονικό έχει να κάνει με την ελάχιστη απόσταση που ακούγεται το ηχείο ως ένα, on kai off axis αλλά κυρίως on-axis.

Οι περιποιημένοι χρόνοι "αντήχησης", ακόμα και μεταξύ 0.2-0.3", δεν κάνουν νεκρό το χώρο, ίσα ίσα αν το έχεις κάνει σωστά, με εμφανή μόνο διάχυση, παραμένει εξόχως ζωντανός ο χώρος.
Σωστά, κάτι τέτοιο εφαρμόζει και ο Northward acoustics, φτιάχνει νεκρούς γενικά χώρους που όμως στη θέση ακρόασης είναι ζωντανοί. Δηλ. στοχευμένα δίνει παραπάνω reverberation μόνο στη θέση ακρόασης, στις άλλες θέσεις το δωμάτιο είναι τάφος.

Τα Γκέρχαρντ είναι αρκετά "ομοαξονικά" για να έχουν ισορροπημένη οφ αξις απόκριση μέχρι πίσω τους, πράγμα που οδηγεί το χώρο να παίζει σωστά με το ζόρι.

Κι αυτό, ακούγεται. Και δε χρειάζεται DSP.

Η πλήρως ομοαξονική αρχιτεκτονική οδηγεί υποχρεωτικά τις υψηλές συχνότητες να έχουν ως γουειβγκαϊντ τρόπον τινά τον κώνο του γουφερ, ο οποίος κάνει διαδρομές και δεν παραμένει ακίνητος όπως προβλέπεται, οπότε κάθε σχεδιαστική φιλοσοφία έχει τα συν και τα πλην της.
Σωστά. Τα Γκετχαρντ δεν είναι ομοαξονικά στο μιντ-tweeter. Έχουν απλά το μιντ-tweeter πάνω στο γούφερ. Όπως τα jensen οβάλ αυτοκινήτου στα 80s ;-) Τί θυμήθηκα τώρα!

Η έννοια του point source δεν υλοποιείται άρτια με πολλαπλά μεγάφωνα σε ομοαξονική αρχιτεκτονική, αλλά με ένα μεγάφωνο φουλ φάσματος. Βεβαίως δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, είναι φανταστικό στοιχείο σα τη θεά Κάλι.

Ένα φανταστικό point source πλήρους φάσματος, δεν θα είχε συνιστώμενη απόσταση ακρόασης από τόσο μέχρι τόσο, αλλά θα έβαζε μόνο άνω όριο, μέχρι κει που θα έφτανε η στάθμη.
Πολύ σωστά. Αυτό λέω και 'γώ, ότι όσο πιο ομοαξονικό, τόσο πιο point source και τόσο πιο μικρή η ελάχιστη απόσταση ακρόασης. Στο ιδεατό point source δεν υπάρχει ελάχιστη απόσταση, μόνο μέγιστη. Σαν ακουστικά ένα πράμα.

Για τα κροσοβεράτα ομοαξονικά, θα υπάρχει πάντα ένα συγκεκριμένο εύρος βέλτιστης απόστασης ακρόασης, όπως και για όλα τα ηχεία με κροσοβερ. Από τόσο, μέχρι τόσο.
Πολύ σωστά.
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.362
Reaction score
8.042
Το καλό οφ άξις δεν έχει να κάνει με την ομοαξονική αρχιτεκτονική.

Το ομοαξονικό έχει να κάνει με την ελάχιστη απόσταση που ακούγεται το ηχείο ως ένα.
Νομιζω το αντιθετο ισχυει. :idk:
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.988
Reaction score
14.817
Επισης και εγω οπισθεν των ηχειων 4 μ επι 3 μ βιβλιοθηκη η μιση βιβλιοθηκη εχει ξυλα με τρουπες
ολων των ειδων πισω απ τα ξυλα ειναι βιβλια οπως λεει ο μεντορα σου
αριστερα και δεξια 2 μετρα αιχμες 5 10 15 20 και οι 2 τοιχοι για το ταβανι δεν θα πω τιποτις
ειναι μουζικ φεραιν αν ξερς, ξυλα επι ξυλων με 10 ποντους μπλε νταουν
αμ πως ειμαι μεγας χαιεντας :drinks: :) και εχω υψηλοτατων προδιαγραφων πολυμπριζα
ΟΧΙ σαν τα θκας χρεπια α ξεχασα και 0.9 ωμ ΓΕΙΩΣΗ που εσυ δεν εχς χαχαχα χιχιχι:party::p
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.711
Reaction score
138.750
Νομιζω το αντιθετο ισχυει. :idk:
Εντάξει, η ελάττωση της απόστασης μεταξύ των μεγαφώνων των δρόμων ενός ηχείου, μπορεί να οδηγήσει σε ελάττωση της μίνιμουμ απόστασης ακρόασης, αλλά ταυτόχρονα και στην ομαλότερη οφ αξις απόκριση.

Συννενοουμαστε. Υπάρχει λογικός ειρμος.

Στα καβλώδια συννενοήσου μόνος σου.
Δε την παλεύω.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Εντάξει, η ελάττωση της απόστασης μεταξύ των μεγαφώνων των δρόμων ενός ηχείου, μπορεί να οδηγήσει σε ελάττωση της μίνιμουμ απόστασης ακρόασης, αλλά ταυτόχρονα και στην ομαλότερη οφ αξις απόκριση.
Ακριβώς.

Μόνο που την ομαλότερη off axis τη φτιάχνεις και με άλλους τρόπους. Π.χ. όπως ο μακαρίτης στο ηχείο του Άκη ή όπως η Χάρμαν, ή με κόρνες...συγγνώμη, waveguide, κλπ.

Την ελάττωση της μίνιμουμ τη φτιάχνεις μόνο με ομοαξονικό ή με μικρές μονάδες ή με λίγες μονάδες.
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.988
Reaction score
14.817
Δεν εχεις καλα στηριχτικα εγω εχω ΟΤΕ ανεβαινα σαν την 🙉 για να κατεβασω
αν θα ναρθω στην αθηνα να σε φερω εχω πολλα οτι θελει η μαιμουμου:drinks::)
θα σε φερω και πολυμπριζο να γραψεις ριβιου να το δει το μεγαλο αυτι
 



Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.362
Reaction score
8.042
Ακριβώς.

Μόνο που την ομαλότερη off axis τη φτιάχνεις και με άλλους τρόπους. Π.χ. όπως ο μακαρίτης στο ηχείο του Άκη ή όπως η Χάρμαν, ή με κόρνες...συγγνώμη, waveguide, κλπ.

Την ελάττωση της μίνιμουμ τη φτιάχνεις μόνο με ομοαξονικό ή με μικρές μονάδες.
Μα ποσο να τη μικρυνεις? Κατω απο 1 μετρο ας πουμε? Γιατι? Απο 1 μετρο και πανω νομιζω μια χαρα βγαινουν ηχεια με χωριστες μοναδες. Δε νομιζω οτι η kef ή η tannoy βαλανε ομοαξονικα στα ηχεια τους για να μικρυνουν την ελαχιστη αποσταση. Αντιθετα αν δεις πολικες αποκρισεις των kef στο stereophile θα δεις οτι ακομη και οι φτηνες σειρες δεν κοντραρονται ουτε απο πανακριβα ηχεια. Η cabasse επισης. Δεν ειναι οτι απαντωνται ομοαξονικα μονo στα nearfield ηχεια. Καθε αλλο θα ελεγα.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Βοηθούν και στο off-axis, σύμφωνοι. Ειδικά στο πάνω-κάτω off-axis. Αλλά συνήθως χαλάνε το on-axis.

H kef έχει επενδύσει πολύ και έχει καταφέρει και καλό on και off-axis. Respect. (Γιατί τα πούλησες;) )

Στην tannoy λιγότερο respect.

Ο μακαρίτης έφτιαξε πολύ καλό off-axis στο αριστερά-δεξιά παίζοντας με τα σημεία κρος αλλά δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το πάνω-κάτω (ασχολήθηκε λίγο, μέσω της μπάφλας). Επίσης, τα ηχεία του με τους 4 δρόμους θέλουν την αποστασούλα τους για να ακουστούν ως ένα γιατί μόνο point source δεν είναι.

Δηλ. από το ΚΕΦ στο ΛΙΝΚΒΙΤΣ, πήγες στο άλλο άκρο ως αρχιτεκτονική.

Δεν πειράζει, όλοι οι καλοί χωράνε.
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.362
Reaction score
8.042
Βοηθούν και στο off-axis, σύμφωνοι. Ειδικά στο πάνω-κάτω off-axis. Αλλά συνήθως χαλάνε το on-axis.

H kef έχει επενδύσει πολύ και έχει καταφέρει και καλό on και off-axis. Respect. (Γιατί τα πούλησες;) )

Στην tannoy λιγότερο respect.

Ο μακαρίτης έφτιαξε πολύ καλό off-axis στο αριστερά-δεξιά παίζοντας με τα σημεία κρος αλλά δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το πάνω-κάτω (ασχολήθηκε λίγο, μέσω της μπάφλας). Επίσης, τα ηχεία του με τους 4 δρόμους θέλουν την αποστασούλα τους για να ακουστούν ως ένα γιατί μόνο point source δεν είναι.

Δηλ. από το ΚΕΦ πήγες στο άλλο άκρο.

 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.824
Πάντως δεν ξέρω αν είναι κόλλημα ή όχι αλλά αν είχα σκοπό να ξοδέψω 1500-1600 ευρώ ας πούμε για ηχεία και είχα χώρο δεν θα μπορούσα να απορρίψω καθόλου εύκολα κάτι τέτοιο από τα μεταχειρισμένα.... Κι ας ήταν και 10++ετών.

1605540639405.png


Και ξέρω πως με αυτά τα χρήματα θα μπορούσα να φτιάξω κάτι οεο με ενεργά (πουλώντας και τα ενισχυτικά.. )
15άρι γούφερ.. Θέλει ενίσχυση, έχει τα θέματα του προφανώς αλλά..
Ως παράδειγμα τα Klipsch έτσι?
Choose your poison.. 8-)
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.136
Μηνύματα
2.963.056
Members
38.289
Νεότερο μέλος
Wintersun
Top