Decembered
Μαϊμού
- Μηνύματα
- 18.258
- Reaction score
- 42.511
αααα τοτε "σας ριχνω στα αυτια" (που λενε) εγω τοιχο εχω στην αλλη πλευρα του ακαλυπτου... δεν ειναι τοίχοι αυτοι στο διαμερισμα.. (τη τυχη μου μεσα)..
Αρκετά. Π.χ. τα μη ομοαξονικά genelec που είναι φθηνά και μούρλια.Ποια πιο φτηνά και καλά ξέρεις;
Το καλό οφ άξις δεν έχει να κάνει με την ομοαξονική αρχιτεκτονική. Νορμάλ ηχεία έχουν καλό οφ άξις ( το δικό σoυ, όλα της Χάρμαν, κλπ.)Για νιαρφιλντ ναι, μπορεί να είναι περισσότερο απαραίτητο για την άμεση και για ευρύτερο σουιτ σποτ, αλλά για μιντφιλντ (και ιδίως φαρφιλντ) είναι κατά τη γνώμη μου ακόμα πιο απαραίτητο για ομαλή οφ αξις απόκριση σε κάθε άξονα, γεγονός που θα οδηγήσει σε ισορροπημένο συχνοτικα ενεργειακό περιεχόμενο έμμεσης, και προφανώς όσο πιο μακριά από σένα το ηχείο, τόσο πιο πολύ έμμεση θα ακούς.
Το οφ αξις ισορροπημένο στο φάσμα σπινοραμα της έμμεσης είναι κατά τη γνώμη μου πιο σημαντικό από την ισορροπημένη στο φάσμα άμεση - ον αξις.
Τουλάχιστον για την τυπική μιντφιλντ οικιακή χρήση, σε οικιακούς χώρους που είναι τυπικά "ζωντανοί", και όχι νεκροί με ρικοφον ολοβε.
Σωστά, κάτι τέτοιο εφαρμόζει και ο Northward acoustics, φτιάχνει νεκρούς γενικά χώρους που όμως στη θέση ακρόασης είναι ζωντανοί. Δηλ. στοχευμένα δίνει παραπάνω reverberation μόνο στη θέση ακρόασης, στις άλλες θέσεις το δωμάτιο είναι τάφος.Οι περιποιημένοι χρόνοι "αντήχησης", ακόμα και μεταξύ 0.2-0.3", δεν κάνουν νεκρό το χώρο, ίσα ίσα αν το έχεις κάνει σωστά, με εμφανή μόνο διάχυση, παραμένει εξόχως ζωντανός ο χώρος.
Σωστά. Τα Γκετχαρντ δεν είναι ομοαξονικά στο μιντ-tweeter. Έχουν απλά το μιντ-tweeter πάνω στο γούφερ. Όπως τα jensen οβάλ αυτοκινήτου στα 80s ;-) Τί θυμήθηκα τώρα!Τα Γκέρχαρντ είναι αρκετά "ομοαξονικά" για να έχουν ισορροπημένη οφ αξις απόκριση μέχρι πίσω τους, πράγμα που οδηγεί το χώρο να παίζει σωστά με το ζόρι.
Κι αυτό, ακούγεται. Και δε χρειάζεται DSP.
Η πλήρως ομοαξονική αρχιτεκτονική οδηγεί υποχρεωτικά τις υψηλές συχνότητες να έχουν ως γουειβγκαϊντ τρόπον τινά τον κώνο του γουφερ, ο οποίος κάνει διαδρομές και δεν παραμένει ακίνητος όπως προβλέπεται, οπότε κάθε σχεδιαστική φιλοσοφία έχει τα συν και τα πλην της.
Πολύ σωστά. Αυτό λέω και 'γώ, ότι όσο πιο ομοαξονικό, τόσο πιο point source και τόσο πιο μικρή η ελάχιστη απόσταση ακρόασης. Στο ιδεατό point source δεν υπάρχει ελάχιστη απόσταση, μόνο μέγιστη. Σαν ακουστικά ένα πράμα.Η έννοια του point source δεν υλοποιείται άρτια με πολλαπλά μεγάφωνα σε ομοαξονική αρχιτεκτονική, αλλά με ένα μεγάφωνο φουλ φάσματος. Βεβαίως δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, είναι φανταστικό στοιχείο σα τη θεά Κάλι.
Ένα φανταστικό point source πλήρους φάσματος, δεν θα είχε συνιστώμενη απόσταση ακρόασης από τόσο μέχρι τόσο, αλλά θα έβαζε μόνο άνω όριο, μέχρι κει που θα έφτανε η στάθμη.
Πολύ σωστά.Για τα κροσοβεράτα ομοαξονικά, θα υπάρχει πάντα ένα συγκεκριμένο εύρος βέλτιστης απόστασης ακρόασης, όπως και για όλα τα ηχεία με κροσοβερ. Από τόσο, μέχρι τόσο.
Νομιζω το αντιθετο ισχυει.Το καλό οφ άξις δεν έχει να κάνει με την ομοαξονική αρχιτεκτονική.
Το ομοαξονικό έχει να κάνει με την ελάχιστη απόσταση που ακούγεται το ηχείο ως ένα.
Εντάξει, η ελάττωση της απόστασης μεταξύ των μεγαφώνων των δρόμων ενός ηχείου, μπορεί να οδηγήσει σε ελάττωση της μίνιμουμ απόστασης ακρόασης, αλλά ταυτόχρονα και στην ομαλότερη οφ αξις απόκριση.Νομιζω το αντιθετο ισχυει.
μη με αναγκασεις μαεστρο μας να βαλω το πολυπριζο σε στηριχτικο (να μη πεσει εκει που το χω)
Ακριβώς.Εντάξει, η ελάττωση της απόστασης μεταξύ των μεγαφώνων των δρόμων ενός ηχείου, μπορεί να οδηγήσει σε ελάττωση της μίνιμουμ απόστασης ακρόασης, αλλά ταυτόχρονα και στην ομαλότερη οφ αξις απόκριση.
Καλα ρε γμτ, ειναι αυτα κομματια για ακροαση ηχοσυστηματος? Τι διαλο με καναρινια φλαουτα κρινουμε τα ηχεια?Ελπίζω όταν τα ακούσω να επιλέξω εγώ τη μουσική.
Άντε, εδώ κάτι γίνεται:
Σαμπγουφερ ποια πηρε?ότι να ναι η off topic κατηγορία μας?
Elac Carina FS 247.4
καλόοοοοΣαμπγουφερ ποια πηρε?
Μα ποσο να τη μικρυνεις? Κατω απο 1 μετρο ας πουμε? Γιατι? Απο 1 μετρο και πανω νομιζω μια χαρα βγαινουν ηχεια με χωριστες μοναδες. Δε νομιζω οτι η kef ή η tannoy βαλανε ομοαξονικα στα ηχεια τους για να μικρυνουν την ελαχιστη αποσταση. Αντιθετα αν δεις πολικες αποκρισεις των kef στο stereophile θα δεις οτι ακομη και οι φτηνες σειρες δεν κοντραρονται ουτε απο πανακριβα ηχεια. Η cabasse επισης. Δεν ειναι οτι απαντωνται ομοαξονικα μονo στα nearfield ηχεια. Καθε αλλο θα ελεγα.Ακριβώς.
Μόνο που την ομαλότερη off axis τη φτιάχνεις και με άλλους τρόπους. Π.χ. όπως ο μακαρίτης στο ηχείο του Άκη ή όπως η Χάρμαν, ή με κόρνες...συγγνώμη, waveguide, κλπ.
Την ελάττωση της μίνιμουμ τη φτιάχνεις μόνο με ομοαξονικό ή με μικρές μονάδες.
Βοηθούν και στο off-axis, σύμφωνοι. Ειδικά στο πάνω-κάτω off-axis. Αλλά συνήθως χαλάνε το on-axis.
H kef έχει επενδύσει πολύ και έχει καταφέρει και καλό on και off-axis. Respect. (Γιατί τα πούλησες )
Στην tannoy λιγότερο respect.
Ο μακαρίτης έφτιαξε πολύ καλό off-axis στο αριστερά-δεξιά παίζοντας με τα σημεία κρος αλλά δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το πάνω-κάτω (ασχολήθηκε λίγο, μέσω της μπάφλας). Επίσης, τα ηχεία του με τους 4 δρόμους θέλουν την αποστασούλα τους για να ακουστούν ως ένα γιατί μόνο point source δεν είναι.
Δηλ. από το ΚΕΦ πήγες στο άλλο άκρο.
Δεν πήρε γιατί δεν ακούει εκκλησιαστικο όργανο και δεν βλέπει ταινίες.Σαμπγουφερ ποια πηρε?