Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

Μηνύματα
13.692
Reaction score
11.272
Έλα, μη γίνεσαι κακός εν μέσω λοκνταουν,
Ας ευθυμήσουμε λιγάκι:











Δε βάζω τα PMC, θυμάστε όμως.. :lol:


:lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign:
Και με τα παραπάνω, σύγκρινε αυτό:









Πόσο κάνουν τα μεν και πόσο αυτό; Κάτι για φονέα γιγάντων λέγαμε... Εντάξει, σε nearfield όμως.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.694
Reaction score
138.719
Ας δούμε λίγο και τον μύθο περί dispersion, τη γνωστή διάχυση, το εύρος της, πολική απόκριση, όπως θέτε πέστε το.

Το λοιπόν, να το κακό μόνιτορ που φτιάχτηκε για κονσόλα και δεν έχει διάχυση:



50° από την πλευρά του Τουίτερ, 60° από την πλευρά του γουφερ, λόγω σχεδίασης.
Κοιτάξτε πόσες γραμμές χωράνε, κόκκινη μωβ πράσινη μπλε γκρι, εντός του γραφήματος.

Να το τυπικό μπιενταμπλεγιου:



Κόκκινη μωβ. Πράσινη εκτός γραφήματος.. ποια μπλε ποια γκρι.
+-50°, λίγο πιο στενό από τη μια.

Πάμε στο άλλο το γνωστό κλιψ:

Screenshot_20201121_154451_com.android.chrome.jpg


+-40°, πιο στενός λοβός, λιγότερο dispersion.

Klain Main:

Screenshot_20201121_154527_com.android.chrome.jpg


Very nice στο οριζόντιο, wide +-30 στο κατακόρυφο, "due to use of midrange and careful design".

Δηλαδή, εν συντομία, βλέπετε πόσο απλά έχει αποδειχθεί η χαζομάρα που κατά καιρούς ακούγεται περί δήθεν λίγου dispersion από τα δήθεν κλινικά μόνιτορ που είναι δήθεν μόνο για κονσόλες σε στουντια.

Κοτσάνες...

Ένα σοβαρό καλοσχεδιασμένο ηχείο είναι το Νιούμαν.

Τα άλλα τα τυπικά που μπαίνουν καμαρωτά στα σαλόνια είναι χειρότερα σε κάθε περίπτωση, σε κάθε δυνατή μέτρηση, σε όλες τις αντικειμενικές παραμέτρους, και φυσικά και στις ακροάσεις.
 





P

PMC

Guest
Τελικα, τα 310 παιζουν κλασσικη?
ναι σαν να ακούς τα magnepan.....

A252D1A4-FB3D-47A3-B0B1-1FCA2BC5BD77.jpeg



2AD981DC-57D2-40A4-A489-98AE64A91010.jpeg





Με την γενικότερη έννοια ......όλα ηχεία είναι ότι τους δώσεις να παίξουν θα το παίξουν το θέμα είναι ποια θα μπορέσουν να αποδώσουν σωστά τα χαρακτηριστικά της κάθε εγγραφής και το κάθε ηχείο έχει συγκεκριμένο προσανατολισμό απευθύνεται σε συγκεκριμένο χώρο και θέση ακρόασης.


Όσον αφορά τα 310 το μόνο που αναφέρθηκε είχε να κάνει με την απόσταση ακρόασης που τα χρησιμοποιεί ο Κώστας. Δηλαδή ότι η απόσταση ακροάσεις είναι πολύ κοντά στο μεγαλύτερο προτεινόμενο μήκος που δίνει η εταιρεία. Αυτό και τίποτα άλλο. Άλλο είναι να ακούς το ίδιο ηχείο στο ενάμιση μέτρο κι άλλο είναι να το ακούς στα δυόμισι μέτρα.......Όπως και να το κάνουμε κάποια χαρακτηριστικά αλλάζουν.....

Δεν αναφέρθηκε κάνεις για την διασπορά στο συγκεκριμένο ηχείο. Το θέμα της διασποράς υπάρχει και έχει να κάνει με τα περισσότερα από τα ηχεία που χρησιμοποιούνται για έλεγχο σε στούντιο. Δεν ισχύει για όλα ενεργά ηχεία.......

Δεν ισχύει ούτε υπάρχει γενικός κανόνας για όλα τα ενεργά και όλα τα παθητικά για όλους τους χώρους παντού και πάντα........Κάποια ενεργά ηχεία κύριος μικρά μόνιτορ που χρησιμοποιούνται σε στούντιο έχουν θέματα με την διασπορά......όχι όλα.

Κάθε ηχείο πρέπει να χρησιμοποιείται για τον κατάλληλο χώρο και την κατάλληλη απόσταση ακρόασησ.....
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
5.000
Reaction score
4.242
Kh310a ίσως το καλύτερο ηχείο βάσει τιμής/απόδοσης στα 1500 ευρώ.
Τελικα, τα 310 παιζουν κλασσικη?
Παιζουν αλλα μονο φλαουτο, σε ορισμενες περιπτωσεις παιζουν και κλαρινετο! :lol:

Εχουνπερασει πανω απο 10 χρονια οταν εψαχνα για ηχεια (δικαναλο σεταπ) κι ενω ημουν ερωτευμενος με τα B&W802, ο Κωστας μ εψηνε με ενα σωρο επιχειρημετα για τα ΚΗ420.

Ρε γμτ σκεφτομουν, απο ενα κοσμημα θα παμε σ αυτα ηχεια?
Στη συνεχεια ο Κωστας (τοτε) εγραψε ενα εξαιρετικο αρθρο "η δυναμη της λογικης" (αν δεν ειναι ετσι καπως παρομοιος τιτλος). Ως συνηθως ο Κωστας εβαλε τετοια επιχειρηματα που προβληματιστικα εντονα και το ειχα ψαξει παρα πολυ το θεμα. Μου προτεινε απο τοτε πακετο και το σαμπ της εταιριας (το 870).

Τι εγινε στην πορεια? Ο ιδιος πηρε τα μικροτερα. Πως να παρεις 11 ΚΗ420?
Ομως ενα σωρο πραγματα και λεπτομερειες απο τις τοτε συζητησεις τις θυμαμαι λες και ηταν χτες. Ειμαι μεχρι και τωρα πεισμενος οτι το ηχειο στην διαφανεια δεν εχει αντιπαλο. Παρεα με τα σαμπ εχουν κανει τελειο συνδιασμο.

Εκεινο που θελω να (ξανα)ρωτησω, ειναι το εξης. Η συνολικη επιφανεια 11 οκταιντσων ηχειων αν την μεταφρασουμε σε δυο ηχεια, ποσες ιντσες ειναι? Κι αν προσθεσουμε και τα σαμπ, τοτε που παει η βαλιτσα.

Νομιζω οτι το εν λογω σεταπ εχει ξεφτυλισει τελειως το θεμα της αναπαραγωγης. Και ειμαι σιγουρος οτι καποιος που βιωνει καθημερινα τον ηχο αυτου του σεταπ, συνεχως ακουει ενα σωρο καινουρια πραγματα. Οχι μονο λογω πολυκαναλου αλλα και λογω ογκου και διαφανειας. Προφανως ο Κωστας θα ειναι σαν μονιμως μαστουρουμενος απο τ ακουσματα. Δικαιολογειται ο ενθουσιασμος, που ενδεχομενως εμεις δεν μπορουμε να κατανοησουμε αυτο που βιωνει ο ιδιος.

Χαιρομαι επισης που και ο ιδιος πηρα τον ιδιο δρομο, εστω και σεταπ με πολυ μικροτερο μπατζετ.
 

Μηνύματα
5.000
Reaction score
4.242
ναι σαν να ακούς τα magnepan.....

View attachment 187765


View attachment 187764




Με την γενικότερη έννοια ......όλα ηχεία είναι ότι τους δώσεις να παίξουν θα το παίξουν το θέμα είναι ποια θα μπορέσουν να αποδώσουν σωστά τα χαρακτηριστικά της κάθε εγγραφής και το κάθε ηχείο έχει συγκεκριμένο προσανατολισμό απευθύνεται σε συγκεκριμένο χώρο και θέση ακρόασης.


Όσον αφορά τα 310 το μόνο που αναφέρθηκε είχε να κάνει με την απόσταση ακρόασης που τα χρησιμοποιεί ο Κώστας. Δηλαδή ότι η απόσταση ακροάσης είναι πολύ κοντά στο μεγαλύτερο προτεινόμενο μήκος που δίνει η εταιρεία. Αυτό και τίποτα άλλο. Άλλο είναι να ακούς το ίδιο ηχείο στο ενάμιση μέτρο κι άλλο είναι να το ακούς στα δυόμισι μέτρα.......Όπως και να το κάνουμε κάποια χαρακτηριστικά αλλάζουν.....

Δεν αναφέρθηκε κάνεις για την διασπορά στο συγκεκριμένο ηχείο. Το θέμα της διασποράς υπάρχει και έχει να κάνει με τα περισσότερα από τα ηχεία που χρησιμοποιούνται για έλεγχο σε στούντιο. Δεν ισχύει για όλα ενεργά ηχεία.......

Δεν ισχύει ούτε υπάρχει γενικός κανόνας για όλα τα ενεργά και όλα τα παθητικά για όλους τους χώρους παντού και πάντα........Κάποια ενεργά ηχεία κύριος μικρά μόνιτορ που χρησιμοποιούνται σε στούντιο έχουν θέματα με την διασπορά......όχι όλα.

Κάθε ηχείο πρέπει να χρησιμοποιείται για τον κατάλληλο χώρο και την κατάλληλη απόσταση ακρόασησ.....
Σωστη η τοποθετηση σου Τζιοβανι. Ομως νομιζω οτι αν καποιος παει σ επιλογη πολυκαναλου σεταπ, κι εχει χωρο αποκλειστικα για ηχο και εικονα, τοτε θα παει σε ηχεια ιδανικα για την αποσταση ακροασης αναλογως του χωρου που διαθετει.

Στην προκειμενη περιπτωση ο Κωστας εχει ελαχιστα περιθωρια να παει σε μεγαλυτερο δορυφορο. Και μιλαμε για χωρο περιπου 35 τετραγωνικα. Δεν τον λες και μικρο. Εγω στα 20 τετργωνικα εβαλα 7ιντσα ηχεια. Δεν μπορω να βαλω δωδεκαιντσα σ αυτο το χωρο.

Ομως παρε υπ οψιν οτι η αμεσοτητα του ηχου, συμβαλει παρα πολυ να νιωσεις το κυμα ηχου απ ευθειας απο το ηχειο. Ας το δουμε και καπως αλλιως. Αν καθεσαι στα 2,5 μετρα τι οθονη προβολης θα εβαζες? Αν καθοσουν στα 5 μετρα θα ειχες την ιδια οθονη η μεγαλυτερη?

Επιπροσθετως, εδω να πω οτι για ολους μας σ αυτο το φορουμε για πολλα χρονια ξεραμε για το τριγωνο. Ειχαμε μια ασαφη εικονα οτι πχ τα 3 μετρα για ηχεια δαπεδου ειναι μια χαρα.

ΑΠο τον Ζαπαντη και τον Κωστα EAR, ξεκινησε η θεωρια μεγεθους δορυφορου κι αποστασης ακροασης. Σημερα πλεον ολοι εδω μεσα γνωριζουν αυτον το πολυ σημαντικο παραγοντα. Οταν καποιος νεος ρωταει για ηχεια, αμεσως απο αρκετους εδω προτεινεται η σωστη αποσταση.

Τα ευσημα αλλη μια φορα στους πρωτους διδαξαντες.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.213
Reaction score
36.182
Χωρις βεβαια να σημαινει και κατι, εχω αλλαξει αν θυμαμαι καλα τουλαχιστον 4 ζευγαρια πανελς, σε διαφορα σεταπ ;)

Ωραια ηχεια, αλλα δυσκολα, με σημαντικα προτερηματα αλλα και με πολυ πιο σημαντικες ελλειψεις.
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.159
Reaction score
85.727
γράψε εσυ που τα βρίσκεις εύκολα....
Γιάννη, για να το επαναλαμβάνεις, σίγουρα θα εχεις δει μια μέτρηση απο σοβαρό ενεργό με προβλημα στην διασπορα.

Εγω προχτές σου έδειξα πεντε που δεν εχουν πρόβλημα. Απο τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα.

Δεν μπορώ να φανταστώ ποιο έχεις στο μυαλό σου και το επαναλαμβάνεις.
 

P

PMC

Guest
Γιάννη, για να το επαναλαμβάνεις, σίγουρα θα εχεις δει μια μέτρηση απο σοβαρό ενεργό με προβλημα στην διασπορα.

Εγω προχτές σου έδειξα πεντε που δεν εχουν πρόβλημα. Απο τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα.

Δεν μπορώ να φανταστώ ποιο έχεις στο μυαλό σου και το επαναλαμβάνεις.
Σου έβαλα μια φωτογραφία από απόσπασμα του Χατζηστάμου ο οποίος είναι Καταξιωμένος επαγγελματίας χρόνια τώρα που κάνει αυτή τη δουλειά ο οποίος αναφέρει το συγκεκριμένο θέμα της κακής διασποράς των ενεργών ηχείων Σε σχέση με τα παθητικά...... Η άποψη του σίγουρα μετράει περισσότερο από την άποψη ενός γιατρού. Ή και δύο.

Το ότι έχεις την δυνατότητα και την εμπειρία να ψάχνεις και να βρίσκεις αυτά που θέλεις και να τα χρησιμοποιείς για να αποδείξεις Αυτό που θες κάθε φορά .....δε σου δίνουν απαραίτητα δίκιο .

δυστυχώς όταν θέλουμε να κάνουμε κάποια συγκεκριμένη δουλειά ρωτάμε συγκεκριμένους ανθρώπους ρωτάμε επαγγελματίες ειδικούς στον τομέα τους.
Ελπίζω κι εσύ στην ιατρική με αυτη την λογική να ενεργεις γιατί αλλιώς θα είχες προβλήματα...... Συμφωνείς σε αυτό?


Παρόλαυτα δώσε μου λίγο χρόνο να ψάξω και εγώ και να βρω για ποιο λόγο οι επαγγελματίες υποστηρίζουν κάτι τέτοιο....

5EDB3529-184F-4CC7-B74F-20E1A2ED3FA2.jpeg

39A286D5-A56C-4E30-A3B8-DA02A59E7033.jpeg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.694
Reaction score
138.719
Όσον αφορά τα 310 το μόνο που αναφέρθηκε είχε να κάνει με την απόσταση ακρόασης που τα χρησιμοποιεί ο Κώστας. Δηλαδή ότι η απόσταση ακροάσεις είναι πολύ κοντά στο μεγαλύτερο προτεινόμενο μήκος που δίνει η εταιρεία
Πάμε άλλη μια φορά.

Στο μανιουαλ χρήσης των ηχείων, όσον αφορά την απόσταση ακρόασης, υπάρχουν τα εξής δεδομένα:

Μίνιμουμ: 0.75μ
Ιδανική: 1-2,5μ
Μάξιμουμ: 6μ

Τα 2,5μ είναι εντός του ιδανικού εύρους απόστασης ακρόασης κατά την κατασκευάστρια.

Τα 2,3μ είναι η απόσταση ακροασης στην οποία έχει δημοσιευμένα μετρητικά δεδομένα η κατασκευάστρια Neumann.

Και κει τα έχω, στα 2,3μ.
Εντός των ιδανικών ορίων λειτουργίας τους, σύμφωνα με την ίδια τη Neumann που τα φτιάχνει ρε φίλε..

Τώρα αν κάποιος σου μεταφέρει λάθος δεδομένα, δε φταίω ούτε γω ούτε κανένας άλλος.

Για το θέμα της προτεινόμενης απόστασης ακρόασης για υψηλές στάθμες αναπαραγωγής (loud enough) ερωτήθηκε και ο Αμίρ, και απάντησε:

I don't know how to predict. A wild guess would be 6 to 9 feet.

(1,8-2,75m) και δεν είναι λάθος.

Αλλά δε χρειάζεται μαντεψιές, διότι το μανιουαλ εμπεριέχει επακριβή δεδομένα.

Τέλος πάντων, για να κλείσει κι αυτή η κουβέντα, τα 2,5 μ απόσταση ακρόασης για το 310 είναι όντως στα άνω όρια του ιδανικού εύρους απόστασης ακρόασης.

Τα άνω όρια, η φίρμα τα έχει θέσει στα 6μ.
Μπορεί να μη θες να ακούς δυνατά ρε φίλε, οκ, βάλτο στα 6μ. Εντός προδιαγραφών είναι.
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.159
Reaction score
85.727
Σου έβαλα μια φωτογραφία από απόσπασμα του Χατζηστάμου ο οποίος είναι Καταξιωμένος επαγγελματίας χρόνια τώρα που κάνει αυτή τη δουλειά ο οποίος αναφέρει το συγκεκριμένο θέμα της κακής διασποράς των ενεργών ηχείων Σε σχέση με τα παθητικά...... Η άποψη του σίγουρα μετράει περισσότερο από την άποψη ενός γιατρού.
  1. Το συγκεκριμένο ποστ εχει καταρριφθεί. Να πας στο θρεντ και να διαβάσεις τι γράφτηκε.
  2. Ο κ.Χατζηστάμου ειναι έμπορος.
  3. Ο,τι γράφεται, πρέπει να τεκμηριώνεται. Όποιος και να το γράφει.
  4. Εγω δεν εχω απόψεις. Ορθοπαιδικός είμαι. Μεταφέρω απόψεις άλλων, σαν του Toole, οι οποίες μετράνε περισσότερο απο οποιουδήποτε Χατζηστάμου.
Παρόλαυτα δώσε μου λίγο χρόνο να ψάξω και εγώ και να βρω για ποιο λόγο οι επαγγελματίες υποστηρίζουν κάτι τέτοιο....
Ελεύθερα. Δεν υπαρχει πίεση.
Σκέφτομαι μηπως η συζητηση αφορά πολυ παλιά ή πολυ ΓΤΠ μικρά ενεργά, και τζάμπα τραβιόμαστε εδώ.
δεν τον βλέπω τον dimi να βρίσκει ησυχία σε κανένα νήμα σήμερα :cry: :lol:
Εχω αναρρώσει, φέρε μου κι άλλους.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.694
Reaction score
138.719
Πάντως με 6 χιλιάρικα τιμή καταλόγου, λιανική με ΦΠΑ, παίρνεις αυτή τη στιγμή 2 τεμάχια 310 και 2 τέτοια:


Νομίζω πως στα 6 χιλιάρικα, είναι πολύ καλή επιλογή για ενισχυτικά και ηχεία και σαμπ πακέτο, όλα μαζί.

Κι έχουν και δυνατότητες ρυθμιστικών στην πλάτη, να κάνεις μια βασική καμπύλη.

Άμα δεν έχεις προβληματικό χώρο, ζεις άνετα με αυτά και χωρίς ισοστάθμιση.

Αναλόγως απαιτήσεων σε στάθμες, μπορούν να σταθούν σε κάθε χώρο, και σε απόσταση ακρόασης έως 6μ.

Δε θέλουν όλοι στάθμες αναφοράς, και τα περισσότερα στέρεα του κόσμου δεν βγάζουν στάθμες αναφοράς ούτε για πλάκα. Αυτά, μέχρι 2,5μ απόσταση ακρόασης, βγάζουν άνετα και εγγυημένα από τη φίρμα, και στάθμες αναφοράς (έστω με έως 3% THD στα μπάσα, στις κορυφές του προγράμματος). :)

Κελαηδούν όμως, και σε πολύ χαμηλότερες στάθμες. ;)

Αν νομίζετε πως τα 6 χιλιάρικα είναι βατό ποσό για την τσέπη σας για ηχεία σαμπ και ενισχυτικά μαζί, αξίζει πραγματικά να τα δείτε σοβαρά.

Σημειώστε πως για μεγάλους χώρους, θα πρότεινα >2 σαμπ.
Με 4 σαμπ, πάτε στα ~8,5 χιλιάρικα.
 
Last edited:



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.113
Μηνύματα
2.962.659
Members
38.277
Νεότερο μέλος
ParloseT
Top