Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Μετά τις μουσικές απολαύσεις,επιστροφή στο ΄΄παιγνίδι τέλους΄΄ όχι των...Avengers,αλλά στο σκέλος με τις κόρνες και την τριάδα sub (2 Dynaudio 9S * SVS).
Οι αποκρίσεις πλάτους με τα συνήθη χρώματα υπό ολότελα αδιόρθωτη κατάσταση σε ζώνη 10-200 Hz με λήψη από περιστρεφόμενο μικρόφωνο :
1616263028276.png


Σε ολόκληρο το φάσμα:
1616263177272.png


Το spectrogram για την αδιόρθωτη κατάσταση δείχνει σχεδόν υποδειγματική τρίτη οκτάβα και τοπική περίσσεια ενέργειας σε ύψη 36 Hz και 55 Hz περίπου.
1616263474674.png

Αυτές όμως μπορούν εύκολα να διορθωθούν,επειδή γύρω τους υφίσταται ικανοποιητική πυκνότητα ενέργειας...

Τα φίλτρα ισοστάθμισης κάτω από τη ζώνη Schroeder ρυθμίστηκαν με χειροκίνητη παρέμβαση και είναι λίγα και απλά:
Αριστερό κανάλι:
1616263893621.png


Δεξί κανάλι:
1616264213705.png
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Βλέπουν οι καβλωδιομανεις; τούτος έχει 3 σαμπ και 2 ηχεία!

Και σεις δε βάζετε καθόλου σαμπ; :gotcha:
Τα δε sub σταθερά πλέον με το μαύρο καλώδιο που τα συνόδευε...Υπενθυμίζεται όμως ότι και τα συγκεκριμένα main είναι εγκατεστημένα υπό όρους τοποθέτησης sub....Σύνολον...πέντε επομένως. :wink:

Στο πρόσφατο παρελθόν και με τα Dynaudio μόνα τους είχαν προκύψει με συνδρομή copopren σε παρακείμενες προς τα ηχεία επιφάνειες spectrogram όπως το παρακάτω :
1616266453735.png


Αυτό παρουσιάζει ως μειονέκτημα σαφή υποχώρηση στην αρχή της πρώτης οκτάβας...Οπότε τώρα και απουσία copopren -το οποίο έχει κάποια οσμή από κοντά λόγω μακράς αποθήκευσης - πρέπει να στοχευθεί κάτι ακόμα καλύτερο,χωρίς ΄΄ναι μεν αλλά΄΄΄ στις πρώτες οκτάβες...Πόσο δυνατή θα είναι μια τέτοια υπέρβαση σε τυπικό οικιακό δωμάτιο;
 
Last edited:


Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.941
Reaction score
28.799
:offtopic:
-
Συγνώμη καταρχάς , ....ό φίλος στο video κάνει κάτι με το στήσιμο του αυτό .....ή τζάμπα θα κάτσει να δει ταινία ;
Ευχαριστώ .
-

-
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Ορατός.
Κάτι χειρότερο...υπαρκτός.
Τουλάχιστον δεν μπορείς να του επιρρίψεις απουσία...κεντρικών καναλιών. :p

Μετά τη βροντερή δήλωση του αγνώστου με τa JBL μεγάφωνα κρίνεται παρακινδυνευμένο πιθανό ΄΄φόρτωμα΄΄ των αναγνωστών με αλλεπάλληλες παραστάσεις.Θα δημοσιευθούν λοιπόν οι πιο χαρακτηριστικές.

Πρώτα τα ΄΄δυσάρεστα΄΄ νέα...Το ETC σε μεγέθυνση δείχνει υπαρκτό πρόωρο κωδωνισμό,λογική συνέπεια της προσπάθειας να συγχρονιστούν πέντε πηγές χαμηλών χωρίς συμβολή αφιερωμένου επεξεργαστή.
1616343601853.png

Στην πράξη μπορεί να γίνει αισθητός μονάχα σε κομμάτια επιλεγμένα για τέτοιο σκοπό και σε υψηλότερες του τυπικού reference συνεχόμενες στάθμες.

Ακολουθούν τα ευχάριστα...Απόκριση συχνότητας με τις καμπύλες στα συνήθη χρώματα:
1616343830835.png


Διαπιστώνεται εδώ πόσο εύκολο θα γινόταν το έργο οποιουδήποτε επεξεργαστή...

Για όσους θ'αμφέβαλαν,το spectrogram άνευ μπασοπαγίδων δείχνει κάτι που τα λογισμικά δεν φτάνουν από μόνα τους:
Fourier 20-200 Hz :
1616344679069.png


Wavelet 1/24 :
1616344955154.png


Βλέπουμε πόσο ομαλά μπορεί να ενσωματωθεί η προβληματική περίσσεια ενέργειας κάτω των 40 Hz...

To ίδιο 20-20000
1616345207457.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.860
Reaction score
136.911
Μπορεί επιτέλους αυτό το έργο ν'ακούγεται μονορούφι με απόλυτη προσήλωση χωρίς οι υψηλές να γίνονται επίκεντρο προσοχής
Όντως, θα υποφέρουν τα σεταπ με Μπιενταμπλεγιου..

Είναι παλιά ηχογράφηση, λείπει Μπάσο, υποθέτω με λαμπατο εξοπλισμό εκείνη την εποχή, κι εξόχως τονισμένα πρίμα.

Πρέπει όντως να έχει εφαρμοστεί επιτυχώς ταργκετ κερβ της προκοπής για να ακουστεί ευχάριστα.

Okonkole Y Trompa
Πιο ομοιογενής στο φάσμα αυτή η ηχογράφηση, δείχνει ωραία τεχνικά στοιχεία, με μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα το φύσημα.

Σήμερα βρήκα χρόνο και τις άκουσα.

Ωραίες μουσικές, εύγε μεσιέ! :drinks:

Όπως περιέργως το κιομπουζ τις διαθέτει αμφότερες σε 24/96, αν και στη δεύτερη μερικά κομμάτια είναι αναβαϊλαμπλ εκεί, παρά μόνο σε ρεντ μπουκ. Δε νομίζω να υπάρχει αντιληπτή διαφορά πάντως, μεταξύ αυτών.

Screenshot_20210321_220115_com.roon.mobile.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.860
Reaction score
136.911
Οι πολυκαναλες ηχογραφήσεις που έχω από sacd του ίδιου, είναι σαφώς ανώτερης ποιότητας, αν κσι μικρού δυναμικού εύρους:

Screenshot_20210322_014457_com.roon.mobile.jpg
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Οι πολυκαναλες ηχογραφήσεις που έχω από sacd του ίδιου, είναι σαφώς ανώτερης ποιότητας, αν κσι μικρού δυναμικού εύρους:

View attachment 205588
Η δική μου δικαναλική έκδοση στο "Word of Mouth Revisited" έχει πάντως DR 15...

Μυστήριο τρένο η τελειομανία...Μολονότι τόσο οι παραστάσεις όσο και τα συνήθη απαιτητικά μουσικά κομμάτια δεν δείχνουν σημεία για αισθητό πρόωρο κωδωνισμό,σε μερικά drum test από το Chesky Jazz and More Audiophile tests Vol.2 κατά το σβήσιμο του χτυπήματος στα ταμπούρα του Richard Crookes συλλαμβάνονται ανεπαίσθητα ίχνη κατά τις διαδοχικέ εναλλαγές απουσία και παρουσία Συνέλιξης (convolution).

Αυτό σημαίνει ότι φυλάσσεται μεν το τρέχον προφίλ,αλλά θα πρέπει να εκτελεστεί εξαρχής όλη η διαδικασία από τις ίδιες αρχικές λήψεις (που κρίνονταν άψογες).Αντικειμενικός σκοπός θα είναι η εκτέλεση ηπιότερης διόρθωσης.H δράση προβλέπει μικρή τιμή FDW στο Vector Averaged,αφήνοντας κατόπιν το αδέσποτο βαθυπερατό φίλτρο από το δεξί sub σε χειροκίνητη διόρθωση υπό το μικρότερο FDW και τέλος εφαρμόζοντας Minimum Phase (IIR) φίλτρα κατά την ισοστάθμιση και άνω από τη ζώνη Schroeder.Εφόσον η εφαρμογή μικρού FDW συνεπάγεται πιο χαλαρή φασική διόρθωση,αναμένεται η εφαρμογή των Minimum Phase φίλτρων να συντελέσει σε περαιτέρω μικρές φασικές διορθώσεις και στις ανώτερες οκτάβες,χάρη στις φασικές διαφοροποιήσεις που προκαλούν εκείνα...

Ορισμένες ενδεικτικές παραστάσεις για την ηπιότερη διόρθωση.

Βηματική απόκριση με τα δύο κανάλια μαζί :
1616526218083.png


ETC που δείχνει ακόμα πιο απότομη την άνοδο ενέργειας λίγο πριν τον κρουστικό παλμό,γεγονός που σημαίνει ακόμα πιο ταπεινωμένο τον πρόωρο κωδωνισμό:
1616526429879.png


Κατά τα άλλα,η παράσταση ETC δείχνει σταθερά ότι εκτός από τις πρώιμες συνιστώσες από το δάπεδο,όλες οι υπόλοιπες είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένες:
1616526633392.png



Αποκρίσεις συχνότητας υπό τα συνήθη χρώματα...Για να έχει ενδιαφέρον η επανάληψη στην όλη διαδικασία,επελέγη μια μικρή αύξηση κλίσης στις χαμηλές,ταιριαστή για συνεχόμενες στάθμες και λίγο κατώτερες από το τυπικό reference των 80+ dB :
1616526926901.png


Το spectrogram ελήφθη υπό θορυβώδεις συνθήκες (πέρασμα φορτηγών και δυνατοί άνεμοι) στο εξωτερικό περιβάλλον,φανερώνει ωστόσο ότι η εναλλακτική εκτέλεση κατέβασε το σκαλοπατάκι που έκανε το group delay κάτω από τα 70Hz όπου εκπέμπουν μόνα τους τα sub:
1616527343782.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.860
Reaction score
136.911
Εφαρμόζεις φίλτρα ισοστάθμισης πλάτους στην πρώτη οκτάβα;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Εφαρμόζεις φίλτρα ισοστάθμισης πλάτους στην πρώτη οκτάβα;
Μονάχα στο δεξί κανάλι και με περιορισμένης εμβέλειας φίλτρα.Καταλαβαίνω πού το πας,αλλά πρόσθετος στόχος για λόγους ασφάλειας;ήταν ο περιορισμός των φίλτρων κατά την ισοστάθμιση,αφήνοντας ηθελημένα την άνοδο στην κλίση...

Παρατηρώντας το SPL+Phase από τη λήψη των δύο καναλιών μαζί,βλέπουμε τη φάση μέχρι τα 200 Hz όπου έχει οριστεί η σύμπλεξη με τον αντίστοιχο δοορυφόρο να περιστρέφεται γύρω από το μηδενικό οριζόντιο άξονα...Ανάλογη εξομάλυνση φαίνεται και άνω των 200 Hz,μόνο που η δεύτερη ζώνη λαμβάνεται υπό διαφορά φάσης...360 μοιρών σε σχέση με την πρώτη,ως τίμημα του μικρότερου FDW με τις ηπιότερες τιμές στη φασική διόρθωση...Ακούγονται ωστόσο απροβλημάτιστα,αφού με αυτήν ακριβώς τη διαφορά εξακολουθούν οι δύο ζώνες να λογαριάζονται...συμφασικές.
1616616792423.png

Έχοντας πλέον βεβαιωθεί για την παντελή απουσία πρόωρου κωδωνισμού ακόμα και στα ταμπούρα του Richard Crookes,έτοιμοι για ένα ακόμα δυνατό album :


Όπως η κυκλική διαδρομή του Σύμπαντος που περιέγραψε ο Roger Penrose (ευχαριστίες στον thva για το σχετικό με τη θεωρία βίντεο σε άλλο νήμα) η Jazz φτάνοντας στο υπέρτατο σημείο αταξίας γυρνά πίσω τους βραχίονες του Χρόνου, παρέχοντας νέα Μεγάλη Έκρηξη...Η δεξιοτεχνία με τα glissandi στο πιάνο του Chris Illingworth έλκεται βαρυτικά από το παλλόμενο μπάσο του Nick Blacka και περιβολή τα αιθέρια μεταλλικά κύμβαλα του Rob Turner...Ουράνια σώματα αναδιατάσσονται καθώς το ηλεκτρονικό τραγούδισμα των Σφαιρών πλάθει νέους γαλαξίες...


(Ο τίτλος του album προέρχεται από μια φράση του Carl Sagan)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
@Dimifoot @Bhutia ,
Η παραθεση ενος γαφηματος απο τοτε που τα «μετραγες ολα» και χωρις να ξερουμε τιποτε αλλο για το που ειναι η πορτα που ανοιξες , ποσο μεγαλη ητανε , εαν σε αλλες περιπτωσεις αλλων ανθρωπων ειναι δυο , ή ειναι συμμετρικες και που, αλλα για να συνεχισω με το γραφημα το δικο σου : μη γνωριζοντας ουτε καν τις διαστασεις του δωματιου σου και εαν καποιες απο αυτες ήταν κοντα ή παραπλησιες κα παρα πολλα αλλα που πρεπει να συνεκτιμησει καποιος και να δει συνολικα ενα project και οχι στενα, .... δεν ειναι σωστη ωστε να βγουν συμπερασματα στο που και ποτε και σε ποια σημεια και σε ποιο συχνοτικο φασμα (υψηλα ή χαμηλα) συμβαλει ή οχι ενα ανοιγμα σε ολες τις ακουστικες παραμετρους , που «χαρακτηριζουν» εναν χωρο.

Ο Μπουτια (αλλα και εσυ που βλεπω βιαστηκες να συμφωνησες με το like σου) που παρολο το γραφημα μπορει φαινομενικα να δειχνει κατι πιο flat και σπευδετε να διαλεξετε την πορτα κλειστη , κανετε λαθος (ή οχι κατα αναγκη διαλεγετε σωστα – παντως σιγουρα χωρις αρκετα στοιχεια και χωρις συγκεκριμενοποιηση καθε μεμονωμενης υπο εξεταση καταστασης ως διαφορετικης).

π.χ. elementary(ισως και η περιπτωση σου αλλα σιγουρα αλλων, για δες ομως και τη δικη σου μελλοντικη ή οχι) :

Οποιαδηποτε βυθιση σε καποια συχνοτητα μπορει να προκληθει απο πολλους λογους. Ειναι πιθανο να εχεις ενα μειγμα (σειρα) κορυφων και βυθισεων γυρω απο μια συχνοτητα και οπου μια απο αυτες τις κορυφες οφειλοταν στην πορτα που ηταν κλειστη. Ανοιγοντας την πορτα εμεινε η βυθιση. Καποια απο τις δυο διαστασεις του δωματιου σου ειναι παραπλησια, δημιουργοντας ενα mode που π.χ. οταν φυγει μενεις με τη βυθιση.

Θα πεις και τι με αυτο εγω θα διαλεξω την κοκκινη.

Εγω π.χ. (ο τρελος) θα διαλεγα αυτη με τη βυθιση καθως (παρολο τη βυθιση), το θεωρω πιο καλο, καθως προτιμω να εχω λυσει ενα προβλημα (την κορυφη) παρα να εχω την ψευδαισθηση μιας δηθεν flat response κα μαλιστα σε μια μονο θεση του μικροφωνου (οπου και εαν ειναι αυτη) (και παρολο που θα την ακουγα τη συγκεκριμενη συχνοτητα) ενω σε αρκετα αλλα σημεια του δωματιου θα ειναι πολυ χειροτερα τα πραγματα, οσον αφορα αυτη τη συχνοτητα προκαλωντας κωδωνισμο που ειναι πολυ χειροτερο προβλημα αντικειμενικα (ή/και υποκειμενικα).

Το κακο ειναι οτι θα ηθελα να μου τα λετε εσεις αυτα που ειστε ειδικοι και οχι να τα λεω εγω και μαλιστα σε μια διαφενομενη μορφη «φαινομενικης» αντιπαραθεσης και ευκολου dismissal , εστω και εαν καποιος μπορει να εχει αδικο. Very discouraging γνωστικα (οχι ψυχολογικα)αλλα δε πειραζει υπαρχουν και αλλου πορτοκαλιες που κανουν πορτοκαλια (θα παω οπως ειπα σε αυτους που στηνουν συναυλιες στο υπαιθρο χα χα ... ξερουν καλυτερα.)

Και οπως ειπε ο Μπουτια με περηφανα ¨Δια την ιστορια ...Pissing off audiophiles since 2010... εγω (χωρις καθολου περηφανια) απανταω σε περιπτωση που αναφεροταν σε μενα : Δια την ιστορια ... Pissing off gurus since yesterday ..
Αντε καλες γιορτες , ενωμενοι ... χα χα... Signing off – UB 40.
Ο σχεδιασμός στην όλη διαχείριση προβλέπει την αυτόματη βελτίωση στο spectrogram με ένα μόνο ρυθμιστικό,τη γενική στάθμη στα sub.Χωρίς λοιπόν την παραμικρή επιπλέον ισοστάθμιση και με απλή μείωση κατά 1,5 dB από το volume καθενός sub - όπως προβλέπεται για την ακρόαση σε λίγο υψηλότερες του reference συνεχόμενες στάθμες - κι επιστροφή σε τυπικές συνθήκες ως προς τον εξωτερικό θόρυβο για τη σύνθεσή του σε χαμηλές συχνότητες και με κλεισμένη κάθε πόρτα προς γειτονικά δωμάτια - κάτι που ηθελημένα δεν ίσχυε προηγουμένως - λαμβάνεται το παρακάτω:

Wavelet:
1616669051452.png


Fourier:
1616669123274.png


Με τη συνοδό παράσταση SPL+Phase για τη συνάφεια με την πρότερη κατάσταση :
1616669244882.png


Για να προσομοιωθούν ακόμα περισσότερο οι συνθήκες καθημερινής ακρόασης,το μικρόφωνο στηρίχθηκε σε αυτοσχέδιο ικρίωμα πάνω στην πολυθρόνα ακρόασης ερχόμενο σε ισοδύναμο ύψος με το κέντρο κεφαλής.Η παράσταση ETC υπό αυτές τις συνθήκες δείχνει πως μειώνεται περαιτέρω και η ενέργεια στις πρώιμες συνιστώσες από το δάπεδο,οπότε η ΄΄Ελεύθερη Ανακλάσεων Ζώνη΄΄ αγγίζει το ιδεώδες,σε χώρο με άφθονη έκταση σε γυμνές επιφάνειες όπου δεν υπάρχει η παραμικρή εξειδικευμένη ακουστική φροντίδα,παρά μόνο προσεγμένη μέχρις εσχάτων διαρρύθμση :
1616669756192.png

(My...unbelievable)

Ελευθερία (από τις παντόφλες) ή...θάνατος (ακροαματικός) ....Χρόνια μας Πολλά....
1616669959848.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.860
Reaction score
136.911
Χωρίς λοιπόν την παραμικρή επιπλέον ισοστάθμιση και με απλή μείωση κατά 1,5 dB από το volume καθενός sub
Εκεί καταλήγει η χρήση πολλαπλών σαμπ.

Δεν χρειάζονται eq.

Άλλωστε η μελέτη χαρμαν, αυτό δείχνει.


δεν υπάρχει η παραμικρή εξειδικευμένη ακουστική φροντίδα,
Στις πρώτες 2 οκτάβες, τυπικά δεν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις (εκτός από τερατώδεις κατασκευές).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Εκεί καταλήγει η χρήση πολλαπλών σαμπ.
Δεν χρειάζονται eq.
...
Στις πρώτες 2 οκτάβες, τυπικά δεν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις (εκτός από τερατώδεις κατασκευές).
Και όταν είναι μόνο...2 τεμάχια,΄΄βασανιάρικη΄΄ διερεύνηση πάνω στην τοποθέτηση και τρόπο ενσωμάτωσης με τα main,αφού και το σχήμα του χώρου είναι ασύμμετρο.Μην παραβλέπουμε κιόλας ότι στο παρόν setup οι τρεις πρώτες οκτάβες μεταδίδονται σε ημισφαιρικό πεδίο αντί παντοκατευθυντικά,ενώ από την τέταρτη και άνω αναλαμβάνει ο εγγενής περιορισμός στην πολική απόκριση από τα main.
...
Το σχόλιο για την απουσία ακουστικών πάνελ αφορά κυρίως στο αποτέλεσμα του ETC...

Άλλο ένα στοιχείο που διαπιστώθηκε από την εφαρμογή cross-firing,είναι ότι δεν χρειάζεται πλέον μικρομετρική εξίσωση των αποστάσεων που θα έχει η κάψα του μικροφώνου από καθένα main,προκειμένου να έβγαινε ενιαίος κρουστικός παλμός με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί - με το acoustic timing reference εκπεμπόμενο αναγκαστικά από ένα εξ αυτών εννοείται...Χαλαρή τοποθέτηση υπολογίζοντας με το μάτι την ακριβή προσέγγιση ως προς την τρίτη κορυφή στο νοητό τρίγωνο αρκεί.
1616689444951.png

Θεωρώ δε ότι αυτή η συνθήκη λήψης - όχι βεβαίως κατά τις αρχικές μετρήσεις πάνω στις οποίες θα εκτελεστεί διόρθωση,αλλά κατά τη μέτρηση στη διορθωμένη κατάσταση - ανταποκρίνεται πιστότερα σε τυπική ακρόαση,αφού είναι βέβαιο ότι η κεφαλή μας δεν μικρορυθμίζεται τότε με ακρίβεια χιλιοστού...



Άλλο ένα τρομερό album,για όσους συγκινούνται από jazz trio και μάλιστα απουσία πιάνου,αφού έχουμε ηλεκτρική κιθάρα,ντραμς,τσέλο.Παραδοσιακές φόρμες ξεφεύγουν σε έντονα ρυθμικά και σαγηνευτικά μονοπάτια...Ένα εξαίρετο δείγμα πάνω στην περιγραφή χαμηλών χωρίς...τυμπανοκρουσίες.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Έχοντας πετύχει τους στόχους στα δύο setup,ήλθε η στιγμή να ικανοποιηθεί λίγο και ο...παράλληλος εαυτός,βάζοντας εκείνο με τις κόρνες στο ΄΄αβατον΄΄ της βέλτιστης διαχείρισης χωρίς αυτόνομα sub...Η απόκριση σε αυτό το setup εξετάστηκε μεν στο παρελθόν και χωρίς τα sub,με τα main όμως ευρισκόμενα σταθερά σε τοποθεσίες κανονισμένες για την ομαλοποίηση της απόκρισης με την προσθήκη αυτόνομων sub...Τα κύρια ηχεία είχαν παραμείνει προσανατολισμένα στις γωνίες,με τα διαδοχικά στάδια να φέρνουν ολοένα μεγαλύτερη προσέγγιση προς τις πλευρές των γωνιών.

Το σκέλος με τις κόρνες είχε ξεκινήσει κάπως έτσι:
1616874438387.png

1616873954683.png

1616874689170.png


Εφόσον σε αυτό το στάδιο,θα στηριχθούμε αποκλειστικά στη χρήση των main εν είδει sub και γνωρίζοντας ακριβώς ποια μειονεκτήματα εμφανίζονταν στην απόκριση όταν τα main έμεναν να εκπέμπουν μόνα τους ακριβώς πάνω στη γωνία,η δράση είναι η ίδια άμα χειριζόμασταν sub αντί full range ηχείων...Δηλαδή γίνεται σταδιακή απομάκρυνση από την πλευρική έδρα της γωνίας,γεγονός που επιτρέπει την πλήρη οπισθοχώρηση προς το οπίσθιο σ'εκείνα τοίχωμα...

1616875474618.png


Η απόσταση μεταξύ τους είναι τώρα μειωμένη στα 260 εκατοστόμετρα...Μολονότι από την εμπειρία αναμένω βελτιωμένη απόκριση για τα main μόνα τους,η παρούσα τοποθέτηση παρουσία sub δεν ήταν ιδεώδης,αφού το δεξί ηχείο έρχεται εφαπτομενικά σχεδόν στην πρίζα,ενώ τα παράθυρα τώρα δεν φτάνουν ν'ανοίγουν διάπλατα όπως μπορούσε να γίνει προηγουμένως...Αυτοί όμως δεν είναι αποτρεπτικοί παράγοντες,αφού δεν βρισκόμαστε ακόμα σε καλοκαιρινή εποχή.Από την άλλη πλευρά,τα κέρδη αναμένονται ν'αποζημιώνουν για το μικρό στένεμα στην πανοραμική απεικόνιση....
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Για να λέγεται η αλήθεια,αναμενόταν ευνοϊκό αποτέλεσμα με τη συγκεκριμένη τοποθέτηση,αφού έτσι ήταν διευθετημένα εμπειρικά και γίνονταν απουσία sub οι ακροάσεις συνδεδεμένα με SET μονομπλόκ τελικούς επί σειρά ετών...

Τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί υπό ολότελα αδιόρθωτη κατάσταση:
1616877893316.png


Oh Yes! Μετριασμός του three peaks από συνιστώσες ιδιορρυθμών,εξουδετέρωση της αποκρουστικής βύθισης μεταξύ τρίτης και τέταρτης οκτάβας (αναμενόμενο αφού μεταβλήθηκαν οι αποστάσεις από καθένα γειτονικό τοιχωματικό όριο με διαχωρισμό για τις συχνότητες όπου εμφανίζονται οι υποχωρήσεις από SBIR),ωφέλιμη απόκριση από τα 25 Hz...

Για λόγους πειραματισμού μπήκε προσωρινά το Yamaha sub σε δύο εναλλακτικές θέσεις που είχαν δώσει ευνοϊκή απόκριση όσο τα ηχεία βρίσκονταν στην προηγούμενη τοποθεσία.Οι αποκρίσεις των main μαζί με το sub απεικονίζονται στην πράσινη και κόκκινη καμπύλη:
1616878547365.png


Παρατηρούμε ότι μπορεί μεν ν'αποκτάμε ανώτερη στάθμη ωφέλιμης απόκρισης στις πρώτες οκτάβες,όμως η βύθιση στην αρχή της τέταρτης γίνεται μεγαλύτερη...Ακόμα και χωρίς sub,η μορφή στην καμπύλη επιτρέπει δόκιμη προσαρμογή σε καμπύλη-στόχο.

Αφαιρούμε ξανά το sub παρατηρώντας το spectrogram με τα main μόνα τους στην παρούσα θέση :
1616878903361.png


Ο παράδεισος είναι κοντά,έστω και απουσία sub...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.466
Reaction score
57.340
Στο δωμάτιο με τις κόρνες έχει εξαχθεί το πιο ισορροπημένο spectrogram απ'όλο το παράλληλο Σύμπαν :
1616955225419.png


Αυτό είχε επιτευχθεί στις αρχές του 2021 με τα Dynaudio 9S πάνω στο κρεβάτι, στο κέντρο του δωματίου,copopren προστιθέμενο ΄΄ανήθικα΄΄ σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος όπου υπήρχε ελεύθερη επιφάνεια γύρω από τα ηχεία κι ενεργές μπασοπαγίδες ευρισκόμενες καθεμία πάνω στο αντίστοιχο ηχείο στο μέσον περίπου του ύψους εφαπτομενικά στη δίεδρη γωνία.

Η εμφάνιση του δωματίου στην εν λόγω εκδοχή του setup κρινόταν αποκρουστική,οπότε απερρίφθη κάθε σκέψη απαθανάτισης.

Άλλη μια εκδοχή ικανοποιητικού spectro υπό αποδεκτή εμφάνιση ανήκει στην παρακάτω περίπτωση που έχει ήδη παρουσιαστεί,με τα 9S κάτω από το κρεβάτι,χωρίς copopren και χωρίς μπασοπαγίδες:
1616956079674.png


Αυτές οι δύο παραστάσεις θ'αποτελέσουν σημείο αναφοράς για να διερευνηθεί το καλύτερο δυνατόν που θα μπορούσε να προκύψει από τα main μόνα τους στη νέα θέση και με σταθερές διευκολύνσεις τα πάνελ που επενδύουν τα πλευρικά τοιχώματα καθώς και τις γεμισμένες με aritherm ντουλάπες πίσω από τη θέση ακρόασης...

Η πρώτη προσπάθεια διόρθωσης που έγινε μετρήθηκε δίδοντας το εξής spectro πάντα με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί:
1616956704737.png


Σε σχέση με το αδιόρθωτο από το μήνυμα #478 είναι βήμα στη σωστή κατεύθυνση,αλλά υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος, ιδίως με την άκρως ανεπιθύμητη ενεργειακή προέκταση στη ζώνη 30-40 Hz...

Αυτό σημαίνει το εξής απλό,επιστροφή στο...σχεδιαστήριο για νέα διόρθωση.
Εκτελέστηκε όχι μόνο με μικρότερο FDW και ηπιότερες φασικές διορθώσεις εξαιτίας του,αλλά και με διαφορετικό προφίλ στην ισοστάθμιση στην προσπάθεια να διασπαστεί η προβληματική ενέργεια με προέκταση στον οριζόντιο άξονα και μάζεμα της ενέργειας στον κατακόρυφο.Ιδού το ανανεωμένο ΄΄Προκρούστειο΄΄ spectrogram :
1616957627105.png


Σε αυτό το στάδιο για λόγους παιγνιδιού και πειραματισμού αποφασίστηκε να εξαχθούν και κάποιες παραλλαγές με εναλλακτική ακουστική φροντίδα στο χώρο όπως θα δούμε στη συνέχεια...
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.594
Μηνύματα
2.945.394
Members
38.202
Νεότερο μέλος
ΜΠΟΥΡΝΑΣ ΗΛΙΑΣ
Top