Ηχητικές και γευστικές απολαύσεις στην Θεσσαλονίκη - To Kοτσιδόσπιτο

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Χε χε... έλα όμως που έχει παιχτεί .... Ζαπαντίλα. Ο τρίτος δρόμος των 100w έχει σκοπίμως αφεθεί ασύνδετος στο κουτί με εξόδους που φτιάχτηκε πάνω στην πλάτη 503, έξοδο στα ηχεία δίνουν μόνο οι δύο NC500MP, ο NC100 δεν χρησιμοποιείται, αλλά υπάρχει αναμονή για την προενίσχυση που κανονικά πηγαίνει εκεί, με σκοπό να οδηγήσει δύο σαμπ (ένα ανά κανάλι). Για τον οποίο 3ο δρόμο (δεν αναφέρομαι σε λοατκι μην παρεξηγηθώ) το DSP έχει χωριστά 15 biquads διαθέσιμα ώστε να έρθει στα ίσα (3x15 δίνει το ADAU1450 που φοράνε οι fusion).
Και εννοείται υπάρχει πάντα η δυνατότητα για κατάργηση του κρος εάν ακυρωθεί το παραπάνω. Γι' αυτό και προτίμησα (ο Ζαπ το πρότεινε, σιγά μην το σκεφτόμουν εγώ) το 503 έναντι του 502. Τσάμπα πράμα. Πραγματικά τσάμπα.
Σωστή η ζαπαντειος σκέψη, έχεις έτοιμη έξοδο για σαμπ, κροσαρισμενη εκεί που θες και με dsp για ισοστάθμιση.

Οπότε χρειάζεται να αφήσεις το παθητικό Κρος μεταξύ Μιντ και τουιτερ, και να καταργηθούν τα υπόλοιπα τμήματα του κρος, δηλαδή να φύγει όλο το Κρος του γουφερ και το υψιπερατο τμήμα του κρος του Μιντ, μια χαρά.

Θα χρειαστεί μόνον το υψιπερατο του τουιτερ μια αναβάθμιση (πυκνωτές) που είναι μικροί και φτηνοί.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.638
Reaction score
27.516
Γιαλαντζί ενεργό θα είναι ρε κώστα.
Το ενεργό το σωστό το πρόστυχο , το αντρικό , έχει full cross και ένα ενισχυτή ανα μεγάφωνο . Και dsp για να φέρεις τα μεγάφωνα εκεί που θέλεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Γιαλαντζί ενεργό θα είναι ρε κώστα.
Το ενεργό το σωστό το πρόστυχο , το αντρικό , έχει full cross και ένα ενισχυτή ανα μεγάφωνο . Και dsp για να φέρεις τα μεγάφωνα εκεί που θέλεις.
Κοίτα, στο Μιντ οι πυκνωτές είναι το κυρίως θέμα, όχι το πηνίο.
Αυτοί θα φύγουν.

Στο τουιτερ η αντίσταση μπορεί να φύγει (έρχεται με ισοστάθμιση), το πηνίο δεν ενοχλεί κανέναν, και θα μείνει ένα πυκνωτακι να αλλαχτεί, σιγα τα ωά.

Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική επιβάρυνση στον ενισχυτή που θα οδηγεί το Μιντ, να οδηγήσει κι ένα τουιτερ..

Στον κλάδο του γουφερ, που είναι σημαντικά τα πηνία, θα φύγουν όλα, πηνία και πυκνωτές, εκεί είναι το πιο σημαντικό σημείο, και ένας ενισχυτής κατευθείαν στο μεγάφωνο, θα δουλέψει χαοτικά καλύτερα από ότι τώρα.

Προφανώς μια μικρή διαφορά θα μπορεί να προκύψει με ενεργή τριενισχυση, με ένα ενισχυτή ανά μεγάφωνο, αλλά έτσι πιάνεις το 90% της ουσίας.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.638
Reaction score
27.516
Αναλόγως αν τα πηνία είναι σε σειρά με το μεγάφωνο ή παράλληλα.
Αν είναι σε σειρά όντως κάτι επηρεάζουν , αν είναι παράλληλα δεν επηρεάζουν καθόλου.
Καλά υπάρχουν πολλές θεωρίες για το τι μπορείς να κάνεις με ένα κροςς.
Υπάρχουν παθητικά κροςς σχεδιασμένα και υλοποιημένα από γνώστες , που η αμμεσότητά τους δεν παίζεται απο κανένα ενεργό.
Και με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι δεν έχεις dsp αρα και AD , DA, όσο διάφανο και αν είναι. Και φέρνεις το μεγάφωνο όπου και όπως το θες . Με όποιο notch φίλτρο θέλεις . Παπάδες κάνει το παθητικό αν είναι σωστό σχεδιαστικά και υλποιημένο όπως πρέπει .
 

Μηνύματα
3.791
Reaction score
6.791
Τα 4 γουφερ των 9" είναι χονδρικά ας πούμε σαν 2 γουφερ 12".

Αν έχεις 2 12-ιντσα σε κάθε ηχείο, νομίζω πως καταλαβαίνετε τι Μπάσο μπορεί να βγει.

Πόσοι από σας έχετε περισσότερα από 2 12-ιντσα ανά δορυφόρο; σηκώστε χεράκι να σας δω.. :lol:
(Νομίζω μόνο ο Τζιοβάνι.)

Επίσης το ηχείο έχει 2 Μιντ κωνου.
Οι κώνοι είναι ομοιας κατασκευής με των γουφερ, με καποιο περίεργο μίγμα υλικών (φαίνεται σα να έχει βρωμιές).

Τα 2 αρκετά ευμεγέθη Μιντ σε κάθε ηχείο, παρέα με την ιδιαίτερα μεγάλη επιφάνεια των γουφερ, ενώνονται με το τουιτερ σε ένα συνολικό πακέτο ιδιαίτερα υψηλής ευαισθησίας (10 ολόκληρα ντεσιμπέλ πιο ευαίσθητα από τα Μπιενταμπλεγιου που είδαμε στου αμίρ) που θυμίζει ΡΑ καταβολές.

Επαναλαμβανω αν δε το καταλαβατε:

Στο γνωστό φορτωμένο μπιταδικο κομμάτι του μομπι που ακούω, δε μου έλειψαν καθόλου τα σαμπ, και σηκωσαμε πολύ γερή στάθμη.
Του το είπα κιολας του Γιαννάκη:
"Εδώ δε χρειάζονται καν τα σαμπ. Είναι πλήρες το αποτέλεσμα".

Δεν το έχω ξαναπεί αυτό για αυτό το κομμάτι, σε κανένα ηχείο, ποτέ. 8-)

Κι αυτό, είναι τεράστιο κατόρθωμα για ηχείο. :neo:



ΥΓ. Δεν λέω ότι δε χρειάζονται σαμπ αυτά τα ηχεία. Λέω πως σε 1 κομμάτι μουσικής, δεν ήταν διόλου εμφανής η απουσία τους.

Το κομμάτι είναι αυτο:


Για γρήγορα το βάζω στο 4:40" και μετά.
Σκέτη απόλαυση κομμάτι, μπορώ να το ακούω όλη μέρα.
Πολύ πιο αντρικό αυτό! ;)
 

Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.811
Δεν είναι τίποτα ακαταλαβίστικο που να το φοβάται ο κόσμος. Με την ίδια ακριβώς λογική λειτουργεί και το APO Eq για τους υπολογιστές.
Τι είναι το APO Eq για τους υπολογιστές;;; :confused::biggrin:
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Αναλόγως αν τα πηνία είναι σε σειρά με το μεγάφωνο ή παράλληλα.
Αν είναι σε σειρά όντως κάτι επηρεάζουν , αν είναι παράλληλα δεν επηρεάζουν καθόλου.
Καλά υπάρχουν πολλές θεωρίες για το τι μπορείς να κάνεις με ένα κροςς.
Υπάρχουν παθητικά κροςς σχεδιασμένα και υλοποιημένα από γνώστες , που η αμμεσότητά τους δεν παίζεται απο κανένα ενεργό.
Και με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι δεν έχεις dsp αρα και AD , DA, όσο διάφανο και αν είναι. Και φέρνεις το μεγάφωνο όπου και όπως το θες . Με όποιο notch φίλτρο θέλεις . Παπάδες κάνει το παθητικό αν είναι σωστό σχεδιαστικά και υλποιημένο όπως πρέπει .
αμα το ενεργο ειναι με dsp δεν εχει αντιπαλο
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.172
Reaction score
35.576
Και με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι δεν έχεις dsp αρα και AD , DA, όσο διάφανο και αν είναι.

Για τους Fusion, πλην των μοντέλων ενός δρόμου, δεν είναι έτσι, τουλάχιστον εάν τους λειτουργείς όπως εγώ, δηλαδή ως όλα σε ένα. Έχουν και ψηφιακή είσοδο, μετά την οποία μπαίνει το dsp και μετά το dac, το οποίο μάλιστα είναι της Asahi Kasei αν και πιο εισαγωγικό τσιπ, με δυνατοτητα 24/96.
Δεν έχω καμία επιπλέον μετατροπή έτσι.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.638
Reaction score
27.516
αμα το ενεργο ειναι με dsp δεν εχει αντιπαλο
Διαφωνώ οριζόντια και κάθετα.
Κυρίως λόγω του AD , DA.
Για τους Fusion, πλην των μοντέλων ενός δρόμου, δεν είναι έτσι, τουλάχιστον εάν τους λειτουργείς όπως εγώ, δηλαδή ως όλα σε ένα. Έχουν και ψηφιακή είσοδο, μετά την οποία μπαίνει το dsp και μετά το dac, το οποίο μάλιστα είναι της Asahi Kasei αν και πιο εισαγωγικό τσιπ, με δυνατοτητα 24/96.
Δεν έχω καμία επιπλέον μετατροπή έτσι.
Ναι , και αν θέλεις να περάσεις αναλογικό σήμε ρε φίλε τι γίνεται?
Του τουουουτ το ταμ τιριριμ.
ΔΕΝ υπάρχει πανάκεια παιδιά στο AUDIO.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.172
Reaction score
35.576
Μα περναω και αναλογικο.
Εχω καταργησει τον προενισχυτη, και συνδεω τις δυο πηγες μου, ητοι το στριμερ ψηφιακα με ομοαξονικη, οποτε δεν εχω καμια επιπλεον μετατροπη, και το φονο στειτζ στην αναλογικη εισοδο, οποτε ναι εχει adc>dsp>dac. Το οποιο βρισκω πιο διαφανο απο την προηγουμενη παρεμβολη (line) προενισχυτη.

Ιδου το block diagramm



Το "μειονεκτημα" ειναι οτι δεσμευεσαι με το ενσωματενο dac, που ειναι το ΑKM 4454 της Asahi Kasei, αλλα θεωρω οτι το κερδος σε απλοτητα, διαφανεια και ματσαρισμα ειναι πολυ μεγαλυτερο απο τη χρηση ανωτερου dac και μετα προενισχυτη πριν τους ενισχυτές (για την περιπτωση των fusion ειναι και λιγο χαζο καθως το ανωτερο διαγραμμα δεν παρακαμπτεται αρα απλως θα προσεθετες μετατροπές)
 

Μηνύματα
13.577
Reaction score
11.119
Υπάρχουν παθητικά κροςς σχεδιασμένα και υλοποιημένα από γνώστες , που η αμμεσότητά τους δεν παίζεται απο κανένα ενεργό.
Δηλαδή πιο άμεσα είναι τα cross από το τίποτα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Τι είναι το APO Eq για τους υπολογιστές;;; :confused::biggrin:
Μα έλειπες όταν είχαμε αυτό το κεφάλαιο.



Και όλο το θέμα του παρακάτω αποσπάσματος:
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Διαφωνώ οριζόντια και κάθετα.
Κυρίως λόγω του AD , DA.

Ναι , και αν θέλεις να περάσεις αναλογικό σήμε ρε φίλε τι γίνεται?
Του τουουουτ το ταμ τιριριμ.
ΔΕΝ υπάρχει πανάκεια παιδιά στο AUDIO.
σιγα μη βαλω και πικαπ.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.638
Reaction score
27.516
Εσυ μην βάλεις ο κοτσόδης όμως ακούει πικ απ.
Και εγω που και που.
Αν είχα θα άκουγα και μπομπίνα.
Ακούω και FM , εσύ?
 


Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Εσυ μην βάλεις ο κοτσόδης όμως ακούει πικ απ.
Και εγω που και που.
Αν είχα θα άκουγα και μπομπίνα.
Ακούω και FM , εσύ?
ε και που ακουη τι εγινε δηλαδη;

αυτα που φτιαχνει ενα dsp ειναι απειρως περισσοτερα απο αυτα
που χαλαει το ad.

σταματα να ασχολησε με ψιλους στα αχυρα και αλλαξε το αναλογικο κρος.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.638
Reaction score
27.516
Καλά ααπόψεις ως γνωστόν.
Για να αλλάξω το αναλογικό κροςς πρέπει να βρω ένα αξιόλογο αντίστοιχο.
ΟΧΙ ψηφιακό.
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Καλά ααπόψεις ως γνωστόν.
Για να αλλάξω το αναλογικό κροςς πρέπει να βρω ένα αξιόλογο αντίστοιχο.
ΟΧΙ ψηφιακό.
αν ειναι ετσι γιατι να το αλλαξεις;
καλο ειναι αυτο που εχεις ψηφιακο δεν ειναι
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.722
Reaction score
16.299
Επίσης, σε αυτό το στάδιο εφαρμόστηκε μια πτώση στάθμης κατά 6 ντεσιμπέλ, για λόγους που θα εξηγηθούν παρακάτω.
Πέταξες 1 bit με αντάλλαγμα μονοφωνικό μπάσο (λίγο πολύ μονοφωνικό ήταν/είναι στις περισσότερες ηχογραφήσεις)
Δε βαριέσαι..... τι ψυχή έχει 1 bit :p
 

Μηνύματα
215
Reaction score
336
Ναι, η μετρικ δείχνει να δουλεύει απροβληματιστα πλέον.

Το λοιπόν, ας εξηγήσω τη ρύθμιση της μετρικ.

Πρώτο στάδιο επεξεργασίας, ένα στριπ + eq, που προσφέρει με 3 φίλτρα μια ταργκετ κερβ συνολικής πτώσης 9 ντεσιμπέλ.
Επίσης, σε αυτό το στάδιο εφαρμόστηκε μια πτώση στάθμης κατά 6 ντεσιμπέλ, για λόγους που θα εξηγηθούν παρακάτω.

Αμέσως μετά, κρος 24 dB/Oct LR, με σημείο τους 80 κύκλους, οπότε από δω και πέρα έχουμε 4 εξόδους σήματος, 2 high pass και 2 low pass.

Μετά ακολουθώντας την πορεία των χαμηλών συχνοτήτων του κρος, πάμε σε ένα στάδιο μίξης, όπου ενώνονται τα 2 κανάλια σε ένα μονοφωνικό κανάλι μπάσου. Για να μην υπάρχει ψαλίδισμα σε αυτό το σημείο του αθροίσματος της στάθμης 2 καναλιών, έχει δοθεί προηγουμένως η πτώση στάθμης κατά 6 ντεσιμπέλ.

Η μονοφωνική έξοδος μπάσου είναι 3πλη, έχουμε δηλαδή 3 εξόδους ομοιου σήματος.

Η μία έξοδος μπάσου, αφού περάσει από ένα στάδιο eq, κατευθύνεται σε ένα στάδιο μίξης, όπου αθροιζεται αυτό το κανάλι με τα δύο κανάλια High pass του κρος, οπότε έχουμε και πάλι πλήρους φάσματος σήμα για τα ηχεία, αλλά με μονοφωνικό Μπάσο στις 2 πρώτες οκτάβες.

Φυσικά υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης στάθμης και eq πριν το sum στα κυρίως ηχεία.

Πριν πάει το σήμα στην έξοδο των κυρίως ηχείων, περνάει από ένα module delay, για χρονική ευθυγράμμιση με τα σαμπ.

Οι άλλες 2 έξοδοι χαμηλών συχνοτήτων, αφού περάσουν από ένα στάδιο eq (με δυνατότητα volume) και ένα στάδιο delay, κατευθυνονται στις διαθέσιμες εξόδους για τα 2 σαμπ.

Αυτό είναι το βασικό πακέτο που έγινε στο graph της μετρικ.

εξυπνο....!!! σατανικο................!

Ποια ειναι η αποσταση των δυο κατω woofers με τα δυο επανω ?
Μαλλον ο Γιαννης θα απαντησει αν θελει .....
 
Last edited:



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.557
Μηνύματα
2.944.079
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top