Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Από την εταιρεία PSI,έχω αναφερθεί σ'εκείνες,αποκτήθηκαν σε χρονικό περιθώριο για δοκιμή.

Ο εντοιχισμός των ηχείων ήταν ανέφικτος.Ακόμα περισσότερο έπρεπε ν'αφεθεί χωρίς εμπόδια η εκπομπή ενέργειας από την κόρνα των χαμηλών,αφού ακολουθεί διάταξη Voigt-pipe.Όρος για βέλτιστη εφαρμογή είναι η αξιοποίηση των τοιχωμάτων με κατάλληλη εφαπτομενική τοποθέτηση της καμπίνας ώστε να γίνονταν αυτά νοητές επεκτάσεις στον αυλό της κόρνας κατά την έξοδο της ενέργειας από τα ανοίγματα στο κατώτερο τμήμα του ηχείου ...Καταστρώθηκε όμως σχέδιο να δημιουργηθεί ανάλογο εντοίχισης χωρίς να μπλοκάρεται η μετάδοση ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες...

Η ιδέα προέβλεπε οπωσδήποτε εύκολη προσθαφαίρεση των αυτοσχέδιων πάνελ σε λιγότερο από πέντε λεπτά...Τα aritherm burrito μπήκαν ως...αναπληρωματικοί στον αγώνα:
1616959538538.png

1616960044723.png


Στο πλαίσιο της δοκιμής αποφασίστηκε ως πρόσθετη μεταβλητή να γίνει λήψη πρώτα με τα παράθυρα μισάνοιχτα και κατόπιν εντελώς κλεισμένα όπως προβλέπεται....Σε αυτό το σημείο αξίζει ν'αφήσουμε λίγο suspense μέχρι τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων...:biggrin:
 


Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.805
(μικρή ερώτηση "σφήνα") :
Τις PSI τις είχες βάλει περίπου στο μέσον (της γωνίας πίσω απο τα ηχεία (front wall)) του υψους μεχρι το ταβάνι , έτσι δεν είναι ? (για να μη ψάχνω σε ποιό νήμα και εαν είχες φωτο)

Αυτό για να καλύψεις στο έπακρο την εμβέλεια τους, η οποία ειναι περιπου 1.5 μέτρο σφαιρικά -περιμετρικά (Χ, Υ, Ζ) γύρω απο αυτες ?
 


Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.805
Ποιός ο σκοπός των επικείμενων μετρήσεων σου, με ανοχτό ή κλειστό παράθυρο ? Πάντως νομίζω οτι ανοίγματα στον front wall δεν ενδείκνυνται, καθώς εκεί είναι που "παίζονται" ολα (στον μπροστινό τοίχο) , ιδίως στα χαμηλά και ενέργειας τους. (άντε πάλι εγώ με την εμμονή μου με τα ανοίγματα χα χα).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
(μικρή ερώτηση "σφήνα") :
Τις PSI τις είχες βάλει περίπου στο μέσον (της γωνίας πίσω απο τα ηχεία (front wall)) του υψους μεχρι το ταβάνι , έτσι δεν είναι ? (για να μη ψάχνω σε ποιό νήμα και εαν είχες φωτο)

Αυτό για να καλύψεις στο έπακρο την εμβέλεια τους, η οποία ειναι περιπου 1.5 μέτρο σφαιρικά -περιμετρικά (Χ, Υ, Ζ) γύρω απο αυτες ?
Όταν δοκιμάστηκαν,τα ηχεία ήταν κολλημένα στη δίεδρη γωνία με τα ελάχιστα δυνατά περιθώρια.Οπότε οι συγκεκριμένες μπασοπαγίδες στηρίχθηκαν πάνω στην καμπίνα των ηχείων αφού δεν θα δοκίμαζα να τις βάλω σε τρίεδρες γωνίες της οροφής,ενώ ήταν ήδη κατειλημμένος ο χώρος στις τρίεδρες δαπέδου.Ο δε λόγος επιμονής στις γωνίες όπου βρίσκονταν τα ηχεία είναι ότι εκεί προέκυπτε η βέλτιστη δράση.

Οι ενεργές μπασοπαγίδες λογαριάζονται ως συσκευές με δράση αντιστρόφως ανάλογη ενός sub,οπότε θέλει μελετημένη τοποθέτηση σα να εγκαθιστούσαμε sub...
Ποιός ο σκοπός των επικείμενων μετρήσεων σου, με ανοχτό ή κλειστό παράθυρο ? Πάντως νομίζω οτι ανοίγματα στον front wall δεν ενδείκνυνται, καθώς εκεί είναι που "παίζονται" ολα (στον μπροστινό τοίχο) , ιδίως στα χαμηλά και ενέργειας τους. (άντε πάλι εγώ με την εμμονή μου με τα ανοίγματα χα χα).
Τα φύλλα στα παράθυρα στο πλαίσιο της δοκιμής δεν άνοιξαν,παρά μόνο αφέθηκε το ένα από κάθε πλευρά ελάχιστα ανοιγμένο...Δεν ανοίχθηκαν πόρτες πάνω σε γωνίες όπως κάποια ψυχή είχε προτείνει,οπότε δεν αναμενόταν ν'ανατραπεί η διάδοση της ενέργειας από τις χαμηλές στο χώρο.
Όλοι στο δρόμο των ...Panel Leandros Edition :p
Το μυστικό είναι πώς να φέρνεις την απόκριση...χωρίς αυτά.
 

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.805
Ναι αναφερόμουν σε αυτό:

++Στο πλαίσιο της δοκιμής αποφασίστηκε ως πρόσθετη μεταβλητή να γίνει λήψη πρώτα με τα παράθυρα μισάνοιχτα και κατόπιν εντελώς κλεισμένα όπως προβλέπεται....Σε αυτό το σημείο αξίζει ν'αφήσουμε λίγο suspense μέχρι τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων...++

και αυτό πού λές τώρα :

++Τα φύλλα στα παράθυρα στο πλαίσιο της δοκιμής δεν άνοιξαν,παρά μόνο αφέθηκε το ένα από κάθε πλευρά ελάχιστα ανοιγμένο...Δεν ανοίχθηκαν πόρτες πάνω σε γωνίες όπως κάποια ψυχή είχε προτείνει,οπότε δεν αναμενόταν ν'ανατραπεί η διάδοση της ενέργειας από τις χαμηλές στο χώρο.++

Ναι κατάλβα νομίζω αλλα γιατί αποφάσισες να κάνεις και λήψη με τα παράθυρα μισάνοιχτα ?

Που στηρίζεται η πεποίθησή σου οτι έστω και με τα παράθυρα μισάνοιχτα δεν ανατρέπεται και μάλιστα σημαντικά (στον κρίσιμο κιόλας front wall) η διάδοση ενέργειας απο τις χαμηλές στο χώρο ? (σε καποιά θεωρητική γενική βάση -μελέτη ή καθαρά απο το πρακτικο και specific για τον συγκεκριμενο χωρο, αποτέλεσμα που πηρες απο μετρησεις που θα περιμενουμε να δημοσιεύσεις οπως ανφερεις στο πρωτο quote σου).

ή όλα αυτά αναφέρονται σε παλιές δοκιμές και οχι επικείμενες και εχω μπερδευτεί (καθως δεν εχω διαβάσει όλο το ιστορικό) ?
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
...

Ναι κατάλαβα νομίζω αλλα γιατί αποφάσισες να κάνεις και λήψη με τα παράθυρα μισάνοιχτα ?

Που στηρίζεται η πεποίθησή σου οτι έστω και με τα παράθυρα μισάνοιχτα δεν ανατρέπεται και μάλιστα σημαντικά (στον κρίσιμο κιόλας front wall) η διάδοση ενέργειας απο τις χαμηλές στο χώρο ? (σε καποιά θεωρητική γενική βάση -μελέτη ή καθαρά απο το πρακτικο και specific για τον συγκεκριμενο χωρο, αποτέλεσμα που πηρες απο μετρησεις που θα περιμενουμε να δημοσιεύσεις οπως ανφερεις στο πρωτο quote σου).

ή όλα αυτά αναφέρονται σε παλιές δοκιμές και οχι επικείμενες και εχω μπερδευτεί (καθως δεν εχω διαβάσει όλο το ιστορικό) ?
Η σύντομη απάντηση είναι πως το έχω δει στην...κρυστάλλινη σφαίρα.
Γι αυτό και πρέπει γενικώς να προσέχουμε τι εξηγήσεις ζητάμε,μη μας πάρουν με τις...κρυστάλλινες σφαίρες. :wink:
Η πραγματικότητα είναι ότι έχει τεθεί και από άλλα μέλη στο παρελθόν το ζήτημα ακρόασης με άνοιγμα παραθύρων, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου ο καιρός δύναται μέχρι και να το επιβάλει.

Αυτό που έχω διαπιστώσει ο ίδιος είναι ότι το άνοιγμα παραθύρου ευρισκόμενου στη μέση ενός τοίχου δεν αλλάζει την κατανομή ενέργειας ανά οκτάβα στο spectrogram για τον εξεταζόμενο χώρο,αλλά τείνει να μειώνει λόγω διαρροής σε ενέργεια τη χρωματική ένταση στις εμφανιζόμενες περιοχές.

Εδώ για να γινόταν λίγο πιο ενδιαφέρον, η δοκιμαστική λήψη έθεσε δύο μισανοίγματα ταυτόχρονα,ένα για κάθε ζεύγος αντικρυστών τοιχωμάτων.

Η ουσιαστική αλλαγή ενός setup δεν συνίσταται στην αντικατάσταση συσκευών και παρελκομένων,αλλά στη διαφοροποίηση παραμέτρων που έχουν σημασία στην ενιαία οντότητα.Όσες συσκευές και ν'αντικατασταθούν σε δεδομένο χώρο,αν μένει απαράλλακτη η διαρρύθμιση εντός αυτού,θα τίθενται αναγκαστικά συγκεκριμένα όρια στο ακροαματικό αποτέλεσμα.
 

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.805
Σόρρρυ, για το αργοπορημένη απάντηση, έπεσε δουλίτσα. Για να τιμήσω την σειρά με την οποία εσυ επέλεξες να δώσεις προτεραιότητα στα θέματα δια της απαντήσεως σου (εαν και εγω στην δική μου απάντηση ειχα ως σκοπό να το αναφέρω σαν Υ.Γ.) , τοποθετώντας ο ίδιος ένα θέμα «εξηγήσεων» σαν πρώτο, ικανοποιώντας κάποια βαθιά ανάγκη που δεν κατανοώ γιατί έπρεπε να τεθεί απο μερους σου και για να δωσω «εξηγήσεις» γιατι ζήτησα «εξηγήσεις» , πάλι καθώς νοιώθω οτι κατά κάποιον τρόπο μου το ζητάς να το κάνω, εχω να πω τα εξης : α) Δε ζητω εξηγήσεις απλως ρωτάω β) Και να ζητούσα δεν είναι κακό, καθως αυτό βλέπω ενθαρρύνεται να κανεις συνεχώς κάποιος σε αυτο το σαιτ για τα πάντα , πράγμα με το οποίο διαφωνώ για πολλούς λόγους επιστημονικούς φιλοσοφικούς και λογικής , που δεν είναι της παρούσης αλλά συνοψίζονται στο οτι δεν είμαι επιστημολογικά νατουραλιστής (υπάρχουν πολλά είδη) γ) Δε φοβάμαι (ή θα έπρεπε να φοβάμαι) εάν γίνω ρεζίλι – εαν υπονοείς αυτό -ρωτώντας ή ζητώντας να μου εξηγήσουν καθώς δεν έχω γνώση και όσοι με κάνουν να νοιώθω ανάλογα η κρυσταλλινη μου σφαίρα λεει οτι δεν έχουν ή δε θα έπρεπε να εχουν σχέση με τη διδακτική, όχι οτι θα όφειλαν καθώς το επίπεδο εδω είναι πανεπιστημιακό και όχι σχολείου χα χα αλλά ... just saying (λένε ευτυχώς ακόμη – αλλά όχι για πολύ - πολλά οι ..... κρυστάλλινες σφαίρες , μη τις υποτιμάς) δ) εξηγήσεις είναι λίγο βαριά λέξη και συνηθως ζητάνε (ή δίνουν) αμφοτέρως άνθρωποι που τους διέπει μια σχέση εξουσίας (οικονομικής ή αλλης π.χ. γνωσης, κατοχής πληροφορίας ) , που μεταξύ μας και των μελών δε νομίζω να υφίσταται, ούτε και θα έπρεπε. Ασε που ζητάνε συνήθως αυτοί που κατέχουν η νομίζουν οτι κατέχουν τη γνώση ή το χρήμα και όχι αυτοί που δεν την κατέχουν και ειναι σε υποδιέστερη θέση σε όλα τα παραπάνω. Με λίγα λόγια εγω συνεχίζω να ρωτάω τα χαζά μου κι όποιος θέλει απαντάει (όπως με συμβούλεψαν κάποια παλαιά μέλη να κάνω). Βέβαια , η κρυσταλλινή μου σφαίρα λέει , οτι πιθανόν μετά απο αυτό το λογίδριο , θα αγνοούμαι απο πολλούς και θα πέσει πλήρης και γενική αγνόηση.

Και αφού δόθηκαν οι απαραίτητες «εξηγήσεις» , στο προκείμενο συνεχίζοντας τις ερωτησεις μου , χωρις φόβο και πάθος και χωρίς να έχω λόγο ντροπής που μου δικαιολογεί η αγνωσία μου και μη νιώθοντας ανάλογο βάρος (ξανά αβάστασχτη ελαφρότητα του είναι) , και σε συνέχεια σχετικού μπλά μπλά (χα χα) έχω να ρωτήσω :

Λογικό και σωστό ακούγεται αυτό που αναφέρεις για την τοποθέτηση στην μέση του τοίχου (εαν και δε νομίζω να ισχύει και για τους πλαινούς) ενός ανοίγματος μιας και αυτο είναι και η πρόταση τοποθετησης της πόρτας εισόδου στα στούντιο (πισω και στη μέση), απο τους ακουστολόγους, όπου είναι δυνατόν. Ποιά είναι η βαθύτερη γνώση ? Η μη αλλαγή στην κατανομή οφείλεται μόνο στη συμμετρικότητα που εχει το άνοιγμα ως πρός τον χώρο ή και σε άλλους λόγους που αφορά τα hot zones που συγκεντρώνεται το χαμηλό ? Ποιό απο τα δύο (συμμετρικότητα και hot zones χαμηλού), θα έλεγες, επηρρεάζει την κατανομή ενέργειας και ποιό επηρρεαζει την ίδια την ενέργιεα (ή και τα δυο επηρρεάζουν και τα δυο και σε τι ποσοστό τα καθένα) ?

Επίσης, αυτά τα spectro τα έχεις ποστάρει σε κάποιο νήμα , (θα ήθελα να τα μελετήσω) ή να περιμένω επικείμενο ποστάρισμα σε αυτό, τώρα που μιλάμε, αλλά στο μέλλον ? (εξ ού και η απορία μου εαν αφορά παλαιές μετρήσεις παλαιού set up και άρα κατάλαβα λάθος) ή του τρέχοντος και να τις περιμένω - και δεν ηταν απαίτηση για «εξηγήσεις , οπως ίσως βιάστηκες να παρεξήγησεις) .

Επίσης, όσον αφορά την τελευταία παράγραφό σου ++ Η ουσιαστική αλλαγή ..... ακροαματικό αποτέλεσμα. +++ να ρωτήσω : Οι διαπιστώσεις του Toole σε μια εργασία του με τον Olive όσον αφορά οτι κυριάρχησε το ήχειο του δωματίου σαν καθοριστικός παράγοντας διαχωρισμού ποιότητας όταν εναλλάσσονταν ηχεία σε διαφορετικά ή ίδια δωμμάτια κλπ κλπ δε ξερω τι έλεγε ακριβώς (δε θυμάμαι, δε το βρίσκω και ούτε θυμάμαι να κατανόησα πλήρως τότε) , μπορείς να μου πεις περιληπτικά α) πρωτον τι έλεγε (γιατι δε τα θυμάμαι, δε το βρίσκω και τα λέω και λαθος μάλλον παραπάνω) και β) τι εννoούσε σε καθε περίπτωση (μια για την εναλλαγη ηχείων και μια για την εναλλαγη δωματίων) ? Πότε κυριαρχούσε το ηχείο σαν παράγοντας και με μεγάλη μάλιστα διαφορά ?[/QUOTE]
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Σόρρρυ, για το αργοπορημένη απάντηση, έπεσε δουλίτσα. Για να τιμήσω την σειρά με την οποία εσυ επέλεξες να δώσεις προτεραιότητα στα θέματα δια της απαντήσεως σου (εαν και εγω στην δική μου απάντηση ειχα ως σκοπό να το αναφέρω σαν Υ.Γ.) , τοποθετώντας ο ίδιος ένα θέμα «εξηγήσεων» σαν πρώτο, ικανοποιώντας κάποια βαθιά ανάγκη που δεν κατανοώ γιατί έπρεπε να τεθεί απο μερους σου και για να δωσω «εξηγήσεις» γιατι ζήτησα «εξηγήσεις» , πάλι καθώς νοιώθω οτι κατά κάποιον τρόπο μου το ζητάς να το κάνω, εχω να πω τα εξης : α) Δε ζητω εξηγήσεις απλως ρωτάω β) Και να ζητούσα δεν είναι κακό, καθως αυτό βλέπω ενθαρρύνεται να κανεις συνεχώς κάποιος σε αυτο το σαιτ για τα πάντα , πράγμα με το οποίο διαφωνώ για πολλούς λόγους επιστημονικούς φιλοσοφικούς και λογικής , που δεν είναι της παρούσης αλλά συνοψίζονται στο οτι δεν είμαι επιστημολογικά νατουραλιστής (υπάρχουν πολλά είδη) γ) Δε φοβάμαι (ή θα έπρεπε να φοβάμαι) εάν γίνω ρεζίλι – εαν υπονοείς αυτό -ρωτώντας ή ζητώντας να μου εξηγήσουν καθώς δεν έχω γνώση και όσοι με κάνουν να νοιώθω ανάλογα η κρυσταλλινη μου σφαίρα λεει οτι δεν έχουν ή δε θα έπρεπε να εχουν σχέση με τη διδακτική, όχι οτι θα όφειλαν καθώς το επίπεδο εδω είναι πανεπιστημιακό και όχι σχολείου χα χα αλλά ... just saying (λένε ευτυχώς ακόμη – αλλά όχι για πολύ - πολλά οι ..... κρυστάλλινες σφαίρες , μη τις υποτιμάς) δ) εξηγήσεις είναι λίγο βαριά λέξη και συνηθως ζητάνε (ή δίνουν) αμφοτέρως άνθρωποι που τους διέπει μια σχέση εξουσίας (οικονομικής ή αλλης π.χ. γνωσης, κατοχής πληροφορίας ) , που μεταξύ μας και των μελών δε νομίζω να υφίσταται, ούτε και θα έπρεπε. Ασε που ζητάνε συνήθως αυτοί που κατέχουν η νομίζουν οτι κατέχουν τη γνώση ή το χρήμα και όχι αυτοί που δεν την κατέχουν και ειναι σε υποδιέστερη θέση σε όλα τα παραπάνω. Με λίγα λόγια εγω συνεχίζω να ρωτάω τα χαζά μου κι όποιος θέλει απαντάει (όπως με συμβούλεψαν κάποια παλαιά μέλη να κάνω). Βέβαια , η κρυσταλλινή μου σφαίρα λέει , οτι πιθανόν μετά απο αυτό το λογίδριο , θα αγνοούμαι απο πολλούς και θα πέσει πλήρης και γενική αγνόηση.

Και αφού δόθηκαν οι απαραίτητες «εξηγήσεις» , στο προκείμενο συνεχίζοντας τις ερωτησεις μου , χωρις φόβο και πάθος και χωρίς να έχω λόγο ντροπής που μου δικαιολογεί η αγνωσία μου και μη νιώθοντας ανάλογο βάρος (ξανά αβάστασχτη ελαφρότητα του είναι) , και σε συνέχεια σχετικού μπλά μπλά (χα χα) έχω να ρωτήσω :

Λογικό και σωστό ακούγεται αυτό που αναφέρεις για την τοποθέτηση στην μέση του τοίχου (εαν και δε νομίζω να ισχύει και για τους πλαινούς) ενός ανοίγματος μιας και αυτο είναι και η πρόταση τοποθετησης της πόρτας εισόδου στα στούντιο (πισω και στη μέση), απο τους ακουστολόγους, όπου είναι δυνατόν. Ποιά είναι η βαθύτερη γνώση ? Η μη αλλαγή στην κατανομή οφείλεται μόνο στη συμμετρικότητα που εχει το άνοιγμα ως πρός τον χώρο ή και σε άλλους λόγους που αφορά τα hot zones που συγκεντρώνεται το χαμηλό ? Ποιό απο τα δύο (συμμετρικότητα και hot zones χαμηλού), θα έλεγες, επηρρεάζει την κατανομή ενέργειας και ποιό επηρρεαζει την ίδια την ενέργιεα (ή και τα δυο επηρρεάζουν και τα δυο και σε τι ποσοστό τα καθένα) ?

Επίσης, αυτά τα spectro τα έχεις ποστάρει σε κάποιο νήμα , (θα ήθελα να τα μελετήσω) ή να περιμένω επικείμενο ποστάρισμα σε αυτό, τώρα που μιλάμε, αλλά στο μέλλον ? (εξ ού και η απορία μου εαν αφορά παλαιές μετρήσεις παλαιού set up και άρα κατάλαβα λάθος) ή του τρέχοντος και να τις περιμένω - και δεν ηταν απαίτηση για «εξηγήσεις , οπως ίσως βιάστηκες να παρεξήγησεις) .

Επίσης, όσον αφορά την τελευταία παράγραφό σου ++ Η ουσιαστική αλλαγή ..... ακροαματικό αποτέλεσμα. +++ να ρωτήσω : Οι διαπιστώσεις του Toole σε μια εργασία του με τον Olive όσον αφορά οτι κυριάρχησε το ήχειο του δωματίου σαν καθοριστικός παράγοντας διαχωρισμού ποιότητας όταν εναλλάσσονταν ηχεία σε διαφορετικά ή ίδια δωμμάτια κλπ κλπ δε ξερω τι έλεγε ακριβώς (δε θυμάμαι, δε το βρίσκω και ούτε θυμάμαι να κατανόησα πλήρως τότε) , μπορείς να μου πεις περιληπτικά α) πρωτον τι έλεγε (γιατι δε τα θυμάμαι, δε το βρίσκω και τα λέω και λαθος μάλλον παραπάνω) και β) τι εννoούσε σε καθε περίπτωση (μια για την εναλλαγη ηχείων και μια για την εναλλαγη δωματίων) ? Πότε κυριαρχούσε το ηχείο σαν παράγοντας και με μεγάλη μάλιστα διαφορά ?
Η μοίρα κάθε ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας και η...κρυστάλλινη σφαίρα του.
Η μοίρα καθενός setup είναι ο χώρος στον οποίο είναι εγκατεστημένο και η διαρρύθμισή του εντός αυτού...

Αφού διαθέτεις κι εσύ λοιπόν,πρέπει ν'ανατρέχεις σ'αυτήν.Τουλάχιστον δείχνε πρόθυμη να παρέχει πιο μακροσκελείς αποκρίσεις σε σχέση...με τη δική μου. :sneaky:

Κάθε spectro δημοσιεύεται στη θέση ακριβώς που έχει σημασία και όχι αλλού.Στοιχεία που εξετάζονται κυρίως στη ζώνη έως 200 Hz είναι οι προεκτάσεις - εφόσον εμφανίζονται - να κατανέμονται ομοιογενώς στον οριζόντιο άξονα - δηλαδή χωρίς λακκούβες κενές από ενέργεια - και να μην ξεχώριζαν κάποιες από αυτές εκτεινόμενες περισσότερο στον κατακόρυφο άξονα του χρόνου.Το ιδεώδες βεβαίως θα είναι για την εκδοχή κατά Fourier να εμφανιζόταν μια τελείως κυλινδρική χρωματική παράσταση χωρίς κατά τόπους προεκτάσεις...


Τελευταία παράγραφος...Οι μελέτες του Dr. Toole έδειχναν ότι οι ομάδες ακροατών ξεχώριζαν και αξιολογούσαν θετικά τα πιστότερα ηχεία ανεξάρτητα από τον χώρο πάνω από τη ζώνη Schroeder.Αφορούσε αποκλειστικά σε ακροαματικές αξιολογήσεις ηχείων,εγκατεστημένων κιόλας με κάθε διατύπωση και όχι άλλων συσκευών ή παρελκομένων.Δηλαδή συνθήκες ιδανικότερες σε σχέση με το τι κάνει η πλειοψηφία των ακροαματικόφιλων στα σπίτια...Προσοχή επίσης στην παράμετρο της κατευθυντικότητας (πολική απόκριση),καθότι στις συνηθισμένες αποστάσεις ακρόασης το μεγαλύτερο ποσοστό ενέργειας λαμβάνεται από το πεδίο αντήχησης.Η κατανομή ενέργειας σ'εκείνο εξαρτάται από την ομοιομορφία απόκρισης off-axis και την σύσταση στις επιφάνειες δεδομένου χώρου.Στα δε μικρά δωμάτια όπου το πεδίο αντήχησης κυριαρχείται από τις πρώιμες ανακλάσεις,ισχύει το ίδιο ως προς αυτές.

Οι δικές μου εμπειρικές μελέτες έχουν δείξει ότι η ποιότητα κατά τη συνεργασία ηχειακών πηγών με το χώρο στη ζώνη όπου ο δεύτερος έχει τον πρώτο λόγο καθορίζοντας το αποτέλεσμα,μπορεί όταν δεν είναι καλή να χαλάει τις ακροαματικές εντυπώσεις ακόμα και στη ζώνη όπου θα είχαν τα ηχεία τον πρώτο λόγο.Αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο,στον τομέα της ολικής τονικής ισορροπίας.Αυτή δεν αναμένεται να προαχθεί χωρίς παροχή ωφέλιμης ενέργειας με κατάλληλη διαρρύθμιση των ηχειακών πηγών στο χώρο,όσο εύκολα και να ξεχώριζε δεδομένος ακροατής ποιο θα ήταν καλύτερο από δύο μοντέλα ηχείων.Απλώς θα διάλεγε λ.χ. ποιο ανισόρροπο ακρόαμα θα προτιμούσε περισσότερο και το οποίο πιθανότατα θ'ανταποκρινόταν στο πιο ποιοτικό μοντέλο ηχείου.Δεν θα βελτιωνόταν όμως η προσληφθείσα σε κάθε περίπτωση τονικότητα του setup...Elementary...
 
Last edited:

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.805
Η μοίρα κάθε ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας και η...κρυστάλλινη σφαίρα του.
Η μοίρα καθενός setup είναι ο χώρος στον οποίο είναι εγκατεστημένο και η διαρρύθμισή του εντός αυτού...

Αφού διαθέτεις κι εσύ λοιπόν,πρέπει ν'ανατρέχεις σ'αυτήν.Τουλάχιστον δείχνε πρόθυμη να παρέχει πιο μακροσκελείς αποκρίσεις σε σχέση...με τη δική μου. :sneaky:

Κάθε spectro δημοσιεύεται στη θέση ακριβώς που έχει σημασία και όχι αλλού.Στοιχεία που εξετάζονται κυρίως στη ζώνη έως 200 Hz είναι οι προεκτάσεις - εφόσον εμφανίζονται - να κατανέμονται ομοιογενώς στον οριζόντιο άξονα - δηλαδή χωρίς λακκούβες κενές από ενέργεια - και να μην ξεχώριζαν κάποιες από αυτές εκτεινόμενες περισσότερο στον κατακόρυφο άξονα του χρόνου.Το ιδεώδες βεβαίως θα είναι για την εκδοχή κατά Fourier να εμφανιζόταν μια τελείως κυλινδρική χρωματική παράσταση χωρίς κατά τόπους προεκτάσεις...


Τελευταία παράγραφος...Οι μελέτες του Dr. Toole έδειχναν ότι οι ομάδες ακροατών ξεχώριζαν και αξιολογούσαν θετικά τα πιστότερα ηχεία ανεξάρτητα από τον χώρο πάνω από τη ζώνη Schroeder.Αφορούσε αποκλειστικά σε ακροαματικές αξιολογήσεις ηχείων,εγκατεστημένων κιόλας με κάθε διατύπωση και όχι άλλων συσκευών ή παρελκομένων.Δηλαδή συνθήκες ιδανικότερες σε σχέση με το τι κάνει η πλειοψηφία των ακροαματικόφιλων στα σπίτια...Προσοχή επίσης στην παράμετρο της κατευθυντικότητας (πολική απόκριση),καθότι στις συνηθισμένες αποστάσεις ακρόασης το μεγαλύτερο ποσοστό ενέργειας λαμβάνεται από το πεδίο αντήχησης.Η κατανομή ενέργειας σ'εκείνο εξαρτάται από την ομοιομορφία απόκρισης off-axis και την σύσταση στις επιφάνειες δεδομένου χώρου.Στα δε μικρά δωμάτια όπου το πεδίο αντήχησης κυριαρχείται από τις πρώιμες ανακλάσεις,ισχύει το ίδιο ως προς αυτές.

Οι δικές μου εμπειρικές μελέτες έχουν δείξει ότι η ποιότητα κατά τη συνεργασία ηχειακών πηγών με το χώρο στη ζώνη όπου ο δεύτερος έχει τον πρώτο λόγο καθορίζοντας το αποτέλεσμα,μπορεί όταν δεν είναι καλή να χαλάει τις ακροαματικές εντυπώσεις ακόμα και στη ζώνη όπου θα είχαν τα ηχεία τον πρώτο λόγο.Αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο,στον τομέα της ολικής τονικής ισορροπίας.Αυτή δεν αναμένεται να προαχθεί χωρίς παροχή ωφέλιμης ενέργειας με κατάλληλη διαρρύθμιση των ηχειακών πηγών στο χώρο,όσο εύκολα και να ξεχώριζε δεδομένος ακροατής ποιο θα ήταν καλύτερο από δύο μοντέλα ηχείων.Απλώς θα διάλεγε λ.χ. ποιο ανισόρροπο ακρόαμα θα προτιμούσε περισσότερο και το οποίο πιθανότατα θ'ανταποκρινόταν στο πιο ποιοτικό μοντέλο ηχείου.Δεν θα βελτιωνόταν όμως η προσληφθείσα σε κάθε περίπτωση τονικότητα του setup...Elementary...

Είναι εύκολο, όταν μπορεσεις, να μου βάλεις ενα λίνκ με το σημειο μονο αυτο , που αφορά σε αυτα τα συγκεκριμενα αποτελέσματα της ερευνάς του Dr. Toole. Ευχαριστώ
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Είναι εύκολο, όταν μπορεσεις, να μου βάλεις ενα λίνκ με το σημειο μονο αυτο , που αφορά σε αυτα τα συγκεκριμενα αποτελέσματα της ερευνάς του Dr. Toole. Ευχαριστώ


Παρακαλώ...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Σειρά έχουν τα αποτελέσματα στο πείραμα...Τα επιμέρους κανάλια εκπέμπουν μαζί σε καθεμία λήψη...

Ανοιχτές χαραμάδες στα παράθυρα και αυτοσχέδια πάνελ τοποθετημένα:
1617473940819.png


Παράθυρα ερμητικά κλειστά με πάνελ τοποθετημένα :
1617474068989.png


Μην ξεχνάμε όμως ότι οι παράμετροι στη διόρθωση είχαν οριστεί εξαρχής απουσία πάνελ...Ας δούμε τι προκύπτει άμα αφαιρεθούν τα πάνελ κρατώντας τα ανοίγματα κλειστά:
1617474275805.png


Εδώ παρατηρούμε ότι οι πρόσθετες βελτιώσεις από την παρουσία των πάνελ αφορούσαν στην τρίτη οκτάβα και όχι παρακάτω...

Επειδή δε έχω πλήρη εμπιστοσύνη στην τεχνική της διόρθωσης,γίνεται με τα πάνελ απόντα και μικρές επεμβάσεις πάνω στην απόκριση να βελτιώσουμε περαιτέρω την κατάσταση στις δύο πρώτες οκτάβες σταθερά με τα ανοίγματα κλειστά:
1617474628210.png


Όλες οι ανωτέρω λήψεις έχουν γίνει με καμπύλη-στόχο Harman...Με την εμφάνιση των MeG του symos γεννήθηκε εμμέσως τις τελευταίες μέρες μια νέα πρόκληση,για εκτέλεση διόρθωσης απουσία sub που να έκανε τις κόρνες εφάμιλλες των MeG...Για να πλησιάσουμε όμως στόχους άπιαστους,πρέπει πρώτα να τεθούν συγκεκριμένοι όροι...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Καταρχάς,πού οφείλεται η επιμονή στην απουσία sub και λοιπών βοηθημάτων,ενώ με κατάλληλη εμπλοκή αυτών είχαν ήδη προκύψει υπερβατικές αποκρίσεις;
Αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με πείσμα,όσο με ένα στοιχείο που μπορεί να κατανοηθεί καλά απ'όσους διαθέτουν στο δωμάτιό τους ωφέλιμη ενέργεια στις πρώτες οκτάβες...Δεν τις ακούμε απλώς αλλά συντονιζόμαστε προς το περιεχόμενό τους με απτικούς υποδοχείς στο σώμα...Εδώ λοιπόν τίθεται το εξής ζήτημα: Οι βέλτιστες θέσεις για τα αυτόνομα sub στη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα βρίσκονται στο μέσον του δωματίου,είτε κάτω είτε πάνω στο κρεβάτι.

Με αυτήν όμως τη διευθέτηση ενώ βγαίνει πλήρως ισορροπημένη απόκριση,προκύπτει παράλληλα εξαιτίας του τρόπου που έχει διαμορφωθεί το MLP μια απτική αίσθηση κατά την οποία τα πόδια πάνω στο κρεβάτι αισθάνονται την κρουστική ισχύ με ανώτερη αμεσότητα σε σχέση με τον κορμό,αφού είναι ακουμπισμένα πάνω στο κρεβάτι ενώ ο κορμός δεν είναι και όπως ξέρουμε η ηχητική ενέργεια διαδίδεται γρηγορότερα όταν το μέσο είναι στερεό...

Η απτική συνάρτηση διορθώνεται όποτε η ακτινοβολία των sub δεν μεταδίδεται άμεσα στο υλικό του κρεβατιού,δηλαδή με εγκατάσταση αυτών στην ελεύθερη θέση στο δεξί πλευρικό τοίχωμα ή στις πίσω γωνίες,μόνο που τότε η απόκριση δεν βγαίνει τόσο στρωτά όπως με τις βέλτιστες θέσεις.Εννοείται πως προκύπτει εντελώς φυσιολογικά όταν πηγές χαμηλών είναι μόνα τους τα main...

Επόμενο στοιχείο,η ποιότητα ενίσχυσης χαμηλών στα main καθορίζεται - εκ των όρων της σχεδίασης - από την ακριβή τους διευθέτηση σε σχέση με τα γειτονικά τους τοιχώματα...Το άνοιγμα στο κατώτερο τμήμα των ηχείων δεν είναι bass reflex ή γραμμή μεταφοράς.Έχει διαπιστωθεί από χρόνια ότι η μεταβολή στη συμπεριφορά του μπορεί να προκύπτει με διαφορές λίγων εκατοστομέτρων,αφού η ενέργεια εξέρχεται χωρίς αποσβέσεις.Με τους παρόντες όρους τοποθέτησης ήδη λογαριάζονται ότι εκπέμπουν σε ημισφαιρικό πεδίο.Έχει επίσης διερευνηθεί από παλιά η απόσταση ως προς τα πλευρικά τοιχώματα στην παρούσα θέση και η πιθανή επίδρασή της στην on-axis εκπεμπόμενη ενέργεια χαμηλών.

Εφόσον όμως στην εξίσωση μπαίνει ως μεταβλητή η αρχιτεκτονική τρίδρομης κόρνας με παθητικό κρος έχει επίσης διαπιστωθεί ότι η ποιότητα ευθυγράμμισης εξαρτάται από τις παραμέτρους κατά τη φασική διόρθωση.Εδώ θα υιοθετηθεί μια εξελιγμένη τεχνική,η οποία προβλέπει να εκτελεστεί η γενική φασική διόρθωση με φίλτρα που θα έχουν τις μικρότερες ωφέλιμες τιμές Q (τάξης 0,5) ,δηλαδή ευρύτερη εμβέλεια γύρω από την κεντρική τους συχνότητα.

Αυτό σημαίνει μικρότερες τιμές gain στα φασικά φίλτρα αφού κάθε άνοδος ή κάθοδος θα συμπαρασύρει αρκετά τις ανώτερες και κατώτερες οκτάβες και δυνατότητα να επηρεάζεται η κλίση της φασικής καμπύλης στις πρώτες οκτάβες ακόμα και με φίλτρα που θα είχαν κεντρική συχνότητα στις ανώτερες μεσαίες.Έχει αποδειχθεί στην πράξη και με πολύωρες ακροαματικές εκτιμήσεις σε διαφορετικά setup ότι όσο πιο μακρινή τιμή άνω των 100 Hz λαμβάνει η κεντρική συχνότητα στα φασικά φίλτρα,τόσο απομακρύνονται φαινόμενα πρόωρου κωδωνισμού,αλλά εδώ θέλουμε κάτι περισσότερο,να φέρουμε κοντύτερα στο μηδενικό οριζόντιο άξονα την καμπύλη στις πρώτες οκτάβες επεμβαίνοντας από μακρινές ζώνες.

Η επιπλέον δυσκολία έγκειται στο ότι οι διορθωτικές συσχετίσεις για διαδοχικά φασικά φίλτρα δεν θ'αφορούν πλέον μόνο γειτονικές αλλά και απομακρυσμένες μεταξύ τους οκτάβες.Αυτό σημαίνει ότι ισιώνοντας τη φασική απόκριση λ.χ. στα 4000 Hz θα πρέπει να διορθώνουμε περαιτέρω ζώνες ευρισκόμενες τρεις τουλάχιστον οκτάβες παραπάνω και παρακάτω...

Στη δε ισοστάθμιση πάνω στη steady state απόκριση συχνότητας,θα εφαρμοστεί πρότυπο καμπύλης Bruel & Kjaer με μόνη διαφοροποίηση τη γνωστή τόνωση γύρω από τα 11500 Hz...

Εννοείται επίσης ότι το εγχείρημα πραγματοποιείται υπό πλήρη αισθητική αποκατάσταση του setup με τα μπροστινά πάνελ να έχουν αποχωρήσει,ενώ οι γωνίες δεν θα έχουν εγκατεστημένες μπασοπαγίδες.Είπαμε,σα να ήταν MeG...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Στοχεύοντας στην απόλυτη διόρθωση,η τιμή FDW για το Vector Averaged που φορτώθηκε σε περιβάλλον rePhase επανήλθε σε υψηλή τιμή ανάλυσης,αφού τώρα θα βασιζόταν η φασική εξομάλυνση σε φίλτρα με χαμηλό Q,οπότε θα υπήρχε δυνατότητα εκτεταμένης διόρθωσης με μικρότερα gain σε σχέση με τη χαμηλότερη ανάλυση...

Ας δούμε μερικά ενδεικτικά αποτελέσματα από τη μέτρηση στη διορθωμένη κατάσταση με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί...

Βηματική απόκριση:
1617481453036.png


Η ύψιστη ομαλότητα στο ξεκίνημα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα για χάρη της απόσβεσης.Απουσία sub έχει επιτευχθεί ταχύτητα ασύλληπτη,με το ερέθισμα ν'αποσβένεται στο 20% του αρχικού πλάτους του ήδη από τα 30 msec...

ETC σε μεγέθυνση δείχνει μεγάλη υποχώρηση στον πρόωρο κωδωνισμό μέχρι και 100 μsec πριν τον κρουστικό παλμό,με τη συντομότατη κορυφή σε στάθμη -15 dB να προκύπτει περίπου 80 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου πριν από αυτόν.Στην πράξη διόλου αισθητός στα σεσημασμένα για την εκδήλωσή του κομμάτια...

Τα εξογκώματα στην παράσταση group delay (μπλε ) αντιστοιχούν σε συνιστώσες ιδιοσυντονισμών,αλλά είναι αρκετά καταπιεσμένα.
1617482860967.png


Η γκρίζα καμπύλη αντιπροσωπεύει την ελάχιστη φάση,ενώ η τονισμένη μαύρη δείχνει ζώνες όπου ισχύει υπερβάλλουσα τιμή ως προς την ελάχιστη φάση και πόσο περιορισμένη είναι αυτή...


Με την B&K ως στόχο και χειροκίνητες αρχικές επεμβάσεις μαζεύονται ωραία τα peaks από ιδιοσυντονισμούς...
Υπ'όψιν ότι η παρουσιαζόμενη ανάλυση στις πρώτες οκτάβες για την αδιόρθωτη απόκριση είναι τάξης 1/48 οκτάβας...

Αριστερό :
1617483774623.png


Δεξί:
1617483893377.png


Θα δούμε αύριο τα πλέον ενδιαφέροντα τελικά αποτελέσματα...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
-
-
View attachment 207480

-
* Ό ήχος του μου αρέσει πολύ . Το κόστος του δεν είναι γιά μένα .
-
Η ανωτέρω γελοιογραφία δείχνει με τον τρόπο της τη στοχευμένη φιλοσοφία υπό σοβαρούς όμως όρους...Γι αυτό το λόγο κρατήθηκε το συγκεκριμένο ηχείο,αφού στις χαμηλές δεν έχει αυτόνομη καμπίνα με συμβατική δομή,αλλά υπό ιδεώδη διευθέτηση κάνει τα όρια του δωματίου επέκταση της χοάνης στις χαμηλές...Εκτός όμως από την κατάλληλη τοποθέτηση,άλλο διακύβευμα είναι η ευθυγράμμιση για να βγαίνει η γρήγορη συμπεριφορά συγχρονισμένα με τις ανώτερες οκτάβες,εξυπηρετούμενες από κόρνα μεσαίων και το tweeter ανάστροφου θόλου χωρίς κόρνα στις υψηλές.

Επιτέλους,Impulse όνομα και πράμα:
1617531691434.png


Το spectrogram με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί και χωρίς το παραμικρό βοήθημα (ανοίγματα,πάνελ,μπασοπαγίδες και προπαντός...sub)
1617531893283.png


Παρατηρούμε πόσο περισσότερο έχει εξομαλυνθεί η μαύρη καμπύλη με παράλληλη καταπίεση της παρασιτικής ενέργειας από ιδιοσυντονισμούς χάρη και μόνο στη μελετημένη τοποθέτηση σε συνδυασμό με την προχωρημένη μέθοδο διόρθωσης.Έχει γίνει εφάμιλλο του να υπήρχαν στο δωμάτιο sub αυτόνομα και με ευνοϊκή εγκατάσταση...

Το αποκορύφωμα έρχεται με τις διορθωμένες αποκρίσεις steady state υπό τα συνήθη χρώματα :
1617532463359.png


Όπως μπορεί να διαπιστωθεί,από εδώ και πέρα ο Ear εκτός από τα μεγάλα PMC δεν νομιμοποιείται να πιάνει στο...πληκτρολόγιό του ούτε τα παρόντα ηχεία όπως παίζουν διευθετημένα χωρίς sub,αφού έχουν απόκριση από τα 25 Hz ΄μετρημένη στη θέση ακρόασης αλλά και ευνοϊκή ανταπόκριση από τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα... :biggrin:
Η δε εκδοχή του spectro με μισανοιγμένα τα παράθυρα όπως στο πείραμα που είχε προηγηθεί,προκύπτει λιγότερο ευνοϊκή συγκρινόμενη με τον ερμητικά κλεισμένο χώρο:
1617533152533.png
1617533400110.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Οι εκδοχές της διόρθωσης στα Ta'us χωρίς sub μέσα από τέσσαρες βηματικές αποκρίσεις με τα κανάλια εκπέμποντα μαζί:
1617650337871.png


Η πρώτη προσπάθεια εκφράζεται στην κόκκινη καμπύλη:Ομαλό και ταχύ ξεκίνημα,αλλά μας τα χαλάει μετά τα πρώτα msec με την ξεχωριστή κορυφή από τον κλάδο χαμηλών που οδηγεί αναπόφευκτα την κάθοδο πριν από τη σταθεροποίηση αργότερα πάνω στον άξονα του χρόνου.

Δεύτερη προσπάθεια με την πράσινη καμπύλη : Ομαλότατη μετάβαση αλλά υπέρμετρα παρατεταμένη στον άξονα του χρόνου,γεγονός που υποβαθμίζει την ταχύτητα απόσβεσης.

Τρίτη προσπάθεια,η ανοιχτή μπλε καμπύλη : Ομαλότητα κι ενοποίηση των επιμέρους κλάδων,αλλά δεν αποσβένει ταχύτατα την ενέργεια κατά το γύρισμα μετά τα 15 msec...Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η δεύτερη κορύφωση έρχεται σε πλάτος...ανώτερο του αρχικού.

Τελική προσπάθεια η σκούρα μπλε καμπύλη : Ανώτερο ωφέλιμο πλάτος στο βηματικό παλμό,ενοποίηση κι εδώ με την ομαλότητα κατά την αρχική κάθοδο να είναι ελάχιστα κατώτερη από την προηγούμενη,ενώ υπερτερεί κραυγαλέα στην ταχύτητα απόσβεσης που έρχεται συντομότερα απ'όλες τις προηγούμενες...
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.435
Reaction score
57.203
Ναι, αλλά... από κει και κάτω "κάνει πορδές" :lolsign:
φλας αριστερά και στρίβω δεξιά
Οι κόρνες μόνες τους μπορεί να ξεμένουν κάτω από 25 Hz,όμως το παράλληλο Σύμπαν περιέχει για παρηγοριά και τo setup με Triton-Dynaudio που φτάνει σε υποηχητικές ζώνες.Δίδεται λοιπόν ευκαιρία να εξηγηθεί πώς γίνεται κάτι τέτοιο χωρίς θηριώδη sub ή υπερφυσικά φαινόμενα...

Καταρχάς τα Dynaudio 18S είναι προδιαγεγραμμένα με κάτω όριο απόκρισης 16 Hz σε χώρο 2π στερεοακτινίων (ημισφαιρικός χώρος).Αυτό το τελευταίο σημαίνει πάνω σε μονό όριο χώρου,το οποίο συνήθως ταυτίζεται με δάπεδο.Εγκατεστημένα το καθένα πάνω σε δίεδρη γωνία (δάπεδο συν κατακόρυφο τοίχωμα) η ωφέλιμη στάθμη στις δύο πρώτες οκτάβες ξεκινώντας από το κάτω όριο στη δική τους απόκριση θα αυξάνεται κατά 6dB για καθένα ξεχωριστά.Όταν εκπέμπουν μαζί όπως συμβαίνει στο setup σύνθεσης 2.2 ,τότε λαμβάνεται και μια επιπλέον αύξηση κατά 3dB για το σύνολο εφόσον τροφοδοτούνται με ισοδύναμο μεταξύ των καναλιών σήμα...

Μέχρις εδώ όλα αυτά τα δεδομένα είναι λίγο-πολύ γνωστά...Τα δε διαδοχικά στάδια διευθέτησης στο συγκεκριμένο setup λογάριαζαν σταθερά μικρές μετακινήσεις κατά τρόπον ώστε να μετριάζονταν αμοιβαία - από τις αποστάσεις των sub ως προς γειτονικά τοιχώματα και το αντίστροφο καρδιοειδές array καθενός με τον δικό του δορυφόρο - πιθανές έντονες υποχωρήσεις σε συχνότητες ανταποκρινόμενες είτε προς το εν τέταρτον μήκους κύματος ως προς τα μπροστινά τοιχώματα είτε προς το εν δεύτερον μήκους κύματος για όλα τα υπόλοιπα...

Όταν έφτασε σε ικανοποιητική - όπως φαινόταν στην ομοιογενή πυκνότητα ενέργειας από το spectrogram - εξισορρόπηση στις προηγούμενες αποστάσεις,ήλθε στο νου μια τελειωτική ιδέα εμπνευσμένη από τις εγκαταστάσεις subwoofer σε συναυλιακούς χώρους.Σε αυτές τις εγκαταστάσεις λογαριάζεται όχι μόνο η γεωμετρία των επιμέρους μονάδων πάνω σε δεδομένο array,αλλά και οι αποστάσεις ανάμεσα σε στήλες array αριστερά και δεξιά της σκηνής...Ο λόγος γι αυτό είναι ότι οι συχνότητες στις δύο πρώτες οκτάβες έχουν αρκετά μεγάλα μήκη κύματος,με αποτέλεσμα όσο κατέρχονται οι πρώτες να γίνεται υπολογίσιμος ο βαθμός σύζευξης στα ηχητικά κύματα που θα εκπέμπονταν από ξεχωριστά arrays ευρισκόμενα κάποια μέτρα μακριά το ένα από το άλλο...

Στον παρόντα χώρο δεν είχαμε στήλες sub,αλλά δύο πηγές χαμηλών στις δύο πρώτες οκτάβες,ήδη συζευγμένες με δορυφόρο/main για την εκπομπή πάνω στην τρίτη οκτάβα κι επιπλέον υπό διαγώνιο προσανατολισμό που έφερνε τις επιμέρους δίεδρες γωνίες σε συνάφεια με μια κοινή τρίεδρη σχηματιζόμενη κατά τη συμβολή των τοιχωμάτων στον τόπο του τζακιού...Αυτές οι δύο πηγές χαμηλών (Dynaudio 18S) εκπέμποντας μαζί και χάρη στην απόσταση που θα είχαν η μία από την άλλη πάνω στο οριζόντιο επίπεδο,σχημάτιζαν αυτομάτως - όπως ορίζουν τα δεδομένα από τη Φυσική - ένα επιπλέον array μεταξύ των...

Με δεδομένο ότι εκπέμπουν υπό ίδια πολικότητα σήματος και απολύτως ευθυγραμμισμένες μεταξύ των στο πεδίο του χρόνου,σε αυτό το δευτερογενές array η ζώνη περαιτέρω ενισχυμένης κατά 6 dB στάθμης από αθροιστική υπέρθεση των επιμέρους κυμάτων θα εκτείνεται αποκλειστικά στο κατακόρυφο επίπεδο,σαν την κόκκινη ΄΄φέτα΄΄ απεικονιζόμενη στην παρακάτω παράσταση:
1617989990248.png


Όπως γίνεται εμφανές,εφόσον θα ίσχυε συμμετρία για τους τόπους των επιμέρους sub ως προς την κεντρική θέση ακρόασης η αυξημένη ενέργεια αναμένεται να λαμβάνεται σε κατακόρυφη ζώνη πάνω στο MLP...Θέλουμε δε απόλυτη συμμετρία στις σχετικές αποστάσεις για έναν ακόμα λόγο,επειδή ο συμμετρικός χρονισμός μεταξύ των μονάδων θα εξασφαλιζόταν ακριβώς με ταυτόσημες χρονικές ρυθμίσεις ανάμεσα στους ενσωματωμένους σε αυτές επεξεργαστές.

Η συχνότητα αναφοράς για το δευτερογενές array καθορίζεται από την απόσταση ανάμεσα στα ακουστικά κέντρα των επιμέρους μονάδων και συγκεκριμένα λαμβάνει τιμή στην οποία το μήκος κύματος θα ισούται προς το τετραπλάσιο της απόστασης...Το φαινόμενο ΄΄1/4 κύματος΄΄ από την ανάποδη θετική του πλευρά...Κατ'αυτόν τον τρόπο η τελειωτική διαρρύθμιση έγινε με γνώμονα πλέον την απόσταση μεταξύ των sub σε ευθεία γραμμή,ώστε να ορίζεται συχνότητα αναφοράς ίση προς 24 Hz.Από τους όρους στην υπέρθεση,θα ίσχυε το ολοκληρωτικό αθροιστικό αποτέλεσμα σε διπλάσια συχνότητα 48 Hz αλλά και στη μισή τιμή,στα 12 Hz.

Η κατώτερη τιμή λαμβάνει ιδιαίτερη σημασία,αφού εκεί θα ισχύει σημαντική υποχώρηση στην εγγενή απόκριση των sub.Επειδή όμως η αρχιτεκτονική τους είναι σφραγισμένης καμπίνας,η κλίση στην υποχώρηση είναι ηπιότερη σε σχέση μ'εκείνη των bass reflex,οπότε η μικρή τόνωση αναμενόταν να έχει κάποιο αντίκρυσμα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.552
Μηνύματα
2.943.888
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top