- Μηνύματα
- 5.001
- Reaction score
- 8.881
Για να μπορεσει να παραχθει ενα Downmix , που να ανταποκρινεται σε διαφορετικες εφαρμογες χρησης αποθηκευονται Automated-Mix – Πληροφοριες των καναλιων υψους ως Metadaten.
Σημαντικη ειναι φυσικα η συμβατοτητα αναμεσα στα φορματ, που και με το 1D, 2D και το 3D ηχο θα πρεπει να ειναι σε επαφη.
Εδω ενσωματωνονται σε ενα 5.1 -PCM-Master η στερεο μιξη, η 5.1 -Artistic-μιξη καθως και η Auro-3D-9.1-μιξη.
Το σημα PCM περιλαμβανει και τα 3 φορματ επιτρεποντας καθε εγκατασταση που υποστηριζει 5.1 -PCM να τα αναπαραγει . Eνδιαφερον ειναι οτι το Audio-3D-Coder και Encoder εχουν μια χρονικη καθυστερηση κατω του ενος Millisecond.
Setups
Wilfried Van Baelen ´´δοκιμασαμε διαφορετικες τοποθετησεις ηχειων στον χωρο και πειραματιστηκαμε ιδιαιτερα με την θεση των ηχειων υψους. Η ιδανικη γωνια ειναι περιπου 30° απο το Sweet Spot, απο τις 35° και ανω χανεται η ενσωματωση του ηχου με τα καναλια επιφανειας. Η μικροτερη που μπορει να χρησιμοποιησει κανεις ειναι 20° .
Επισης με το Auro 3D ειναι το Sweet Spot πιο διευρημενο σε συγκριση με ενα 2D - 5.1 σεταπ.
Συμβατες κονσολες για Auro 3D
Τα Galaxy Studios διαθετουν επισης το πρωτο συστημα μιξης Auro 3D.
Πανω στην κονσολα ειναι υλοποιημενο ενα Auro-3D-Panning. Με ενα Joystick καθισταται δυνατος ο ελεγχος των σαραουντ και με ενα δευτερο επιτυγχανεται ο ελεγχος των καναλιων υψους
Κατα την τεχνικη συμπιεσης πετυχαινει κανεις μια συμπιεση του αυθεντικου σηματος σε ποσοστο 66%.
Στα Galaxy επισης αναπτυχθηκαν νεες τεχνολογιες οπως ο αλγοριθμος απμιξινγκ Auro-Matic που ειναι σε θεση απο φορματ 1D- ή 2D να δημιουργησει φορματ Auro-3D.
Συμπερασμα
Παρολο που ο σαραουντ ηχος δεν εχει ακομη επιβληθει σε ολες τις εφαρμογες , ειναι οχι μονο νομιμο αλλα και απαραιτητο να αναπτυχθει/εξελιχθει ενας διαδοχος, διοτι απαιτειται καποιο διαστημα μεχρι ενα νεο φορματ να επιβληθει. Οπως εχει δειξει η ιστορια ειναι καθε αλλο παρα ευκολο.
Ποτε δεν ηταν κανεις με μια τεχνολογια τοσο κοντα στην αναπαραγωγη του αυθεντικου οσο με την τεχνολογια Auro-3D.
3D Κοσμοι
Αποσπασμα απο το βιβλιο του Hans-Martin Buff - Musikproduktion in 3D-Audio für Kopfhörer
Υπαρχουν πολλες πρακτικες και μεθοδοι για να φερουμε τον ηχο στα αυτια του ακροατη.
Ολοι οι τρισδιαστατοι κοσμοι ειναι βασισμενοι ειτε πανω στα καναλια (Channelbased) ειτε πανω στα αντικειμενα (Object ) ειτε πανω σε στο πεδιο (Scenen) ή αποτελουν εναν συνδυασμο απο αυτα δημιουργοντας ενα υβριδικο συστημα.
(Το Auro 3D ειναι ενα φορματ που βασιζεται πανω στα καναλια. Το στερεο ειναι μια απλοικη μορφη ενος συστηματος βασισμενου σε καναλια)
Στην περιπτωση ενος φορματ που ειναι προσανατολισμενο στα καναλια/στην διαταξη των ηχειων ο ηχος κατα την διαδικασια της μιξης ταξινομειται σε καποιο ηχειο ή σε μια περιοχη αναμεσα στα ηχεια και ειναι εξαρτημενος απο την θεση των ηχειων στον χωρο.
Εχει καποιο νοημα? Οταν τοποθετω μια κιθαρα κατα την στερεο μιξη στο αριστερο ηχειο και ξαφνικα ερχεται ενας εγκληματιας που παιρνει το αριστερο ηχειο και το τοποθετει 2 μετρα πισω απο εμενα τοτε ακουω την κιθαρα απο πισω. Οι ηχητικοι κοσμοι που παραγονται εχοντας ως προσανατολισμο τα καναλια εχουν το πλεονεκτημα οτι το κατορθωνουν με τροπο συνηθισμενο , μονο απλως με περισσοτερα ηχεια απ οτι παλια. Εχουν το μειονεκτημα οτι η διαταξη των ηχειων αυτου που φτιαχνει την μουσικη και αυτη στον χωρο του τελικουακροατη πρεπει να ειναι ιδια αλλιως δεν κουμπωνει το ενα στο αλλο.
Η σωστη τοποθετηση των ηχειων ειναι για ενα εργο δομημενο πανω σε καναλια εξαιρετικης σημασιας για το τελικο ηχητικο αποτελεσμα. Η ανεση ενος δωματιου μιας οικιας υπερισχυει μιας σωστη τοποθετησης. Δυσκολος συνδυασμος
Νεες τεχνικες – 3D Ηχογραφησεις.
Peter Kaminski, Sound & Recording – Εκδοση 08/2010
Μεσα στα χρονια εξελισσοταν τα φορματ αναπαραγωγης απο το Mono στο Stereo μεχρι και το Surround. Ολες ομως αυτες χανουν σε τρισδιαστατη αισθηση του ηχου.
Εδω και αρκετα χρονια υπηρχε η γνωμη οτι η αναπαραγωγη μιας ηχητικης πληροφοριας στην κατακορυφη διασταση θα πρεπει να ειναι το επομενο βημα για την βελτιωση της μουσικης αναπαραγωγης. Στην οικια του Dabringhaus και του Grimm εξελιξε κανεις την διαδικασια 2+2+2 κατα την οποια στην υπαρχουσα διαταξη με 2 ηχεια μπροστα και 2 πισω , μια μορφη Quadrophonie, στην ουσια η αντανακλαση μιας στερεο διαταξης προστιθενται ακομη 2 ηχεια υψους μπροστα.
Ο περιορισμος των 6 ηχειων εγγυαται οτι μπορει να χρησιμοποιηθει στην αναπαραγωγη με την βοηθεια του DVD ως μεσου.
Με την εισοδο του Βlu-ray Disc μπορει πλεον κανεις να μην περιοριζεται στα 6 καναλια και επομενως πλησιαζει πιο κοντα στο να συμπληρωσει ενα φορματ σαραουντ με καναλια υψους.
AURO 3D
Μια λογικη εκδοχη ειναι το 5.1 φορματ να επεκταθει με 2 ακομη καναλια υψους μπροστα καθως και με 2 ακομη σαρουντ καναλια σε υψος. Απο ενα κεντρικο καναλι υψους παραιτειται κανεις, διοτι σε πολλες μουσικες ηχογραφησεις το κεντρικο καναλι δεν χρησιμοποιειται και επισης μπορει κανεις να δημιουργησει μια ψευδοκεντρικη πηγη σε υψος με την βοηθεια των πλευρικων καναλιων
(Center high Phantom)
Στα Galaxy-Studios στο Βελγιο ασχοληθηκαν με το θεμα ετσι ωστε να δημιουργησουν ενα στανταρντ φορματ που ονομαζεται „Auro 3D”. Μια συγκεκριμενη διαταξη μικροφωνων δεν προδιαγραφεται κατι που δεν θα ηταν αλλωστε και λογικο.
Γιατι καναλια υψους?
Το ανθρωπινο αυτι αντιλαμβανεται οχι μονο την αποσταση και την κατευθυνση μιας πηγης ηχου αλλα και το υψος / την ανυψωση της πηγης ηχου υπο μορφη γωνιας απο την θεση ακροασης. Σε οτι εχει να κανει με το υψος ειναι η ακριβεια στην αντιληψη οχι τοσο καλη σε σχεση με την πληροφορια κατευθυνσης στο αζιμούθιο.
Παραλληλα ομως με τον βασικο ηχο αντιλαμβανεται κανεις σε μια σαλα φυσικα και την <<εντυπωση>> της αιθουσας. Ανακλασεις ερχονται απο την οροφη και τους τοιχους και καταλαμβανουν ως πληροφοριες κατευθυνσης πολυ συχνα ενα μεγαλο τμημα πληροφοριας σε υψος. Επομενως στοχος ενος ιμερσιβ φορματ πρεπει επισης να ειναι οχι μονο να ορισει μια πηγη ηχου στον κατακορυφο αξονα αλλα και να χρησιμοποιησει πληρογοριες υψους ετσι ωστε να επιτυχει μια συνολικη βελτιωση στην αναπαραγωγη. Για παραδειγμα ενα κομματι ενος εκκησιαστικου οργανου που μονον με μια πληροφορια υψους γινεται αντιληπτο δεν μπορει απο μονον του να επιτυχει σημαντικη βελτιωση στο βιωμα.
Ηχογραφηση ενος κοντσερτου στο Ανοβερο
Για να δουμε πως εφαρμοζεται η θεωρια στην πραξη πραγματοποιησε ο Gregor Zielinsky με την Malgorzata Albinska-Frank μια ηχογραφηση τον Ιουνιο του 2010 κατα την οποια επρεπε να ηχογραφηθουν πληροφοριες υψους. Η ηχογραφηση ελαβε χωρα στην σαλα της ανωτατης σχολης για μουσικη και θεατρο στο Ανοβερο με την ορχηστρα της σχολης υπο την διευθυνση του Ejii Oue.
Συνεντευξη με τον Gregor Zielinsky
Πως σκεφτηκατε να καταπιαστειτε με το συγκεκριμενο θεμα?
Απο το πρωτο συμποσιο των μηχανικων ηχου το 2005 ελαβε χωρα επιδειξη ενος συστηματος 2+2+2. Στο προτελευταιο συμποσιο πραγματοποιηθηκε επισης επιδειξη του Auro 3D.
Βρηκα τον ηχο αρκετα ελκυστικο αλλα παραλληλα βρηκα τις ηχογραφησεις των παρουσιασεων απο μουσικης πλευρας αλλα και απο θεμα μιξης μη βελτιστες. Συχνα υπερτονιζοταν διαφορα οργανα ή και ολοκληρα γκρουπ απο τα μπροστα ηχεια υψους. Ετσι λοιπον αποφασισα να πραγματοποιησω με μια μεγαλη ορχηστρα μια ηχογραφηση Auro 3D.
Ποια διαταξη επιλεξατε κατα την ακροαση του υλικου για τα ηχεια υψους?
Πειραματιστηκαμε και καταληξαμε γρηγορα στο συμπερασμα οτι ειναι λογικη μια διαταξη των ανω ηχειων με βαση τον κανονα „ Υψος ισο με το μισο του πλατους `` .
Τα μετακινησαμε λιγα εκατοστα προς τα εξω. Η κλιση των ηχειων υψους ειναι εξισου σημαντικη. Θα πρεπει το καθε ηχειο σε μια κατασταση ακροασης στο στουντιο να κοιταει τον μηχανικο ηχου. Κατι τετοιο δεν μπορεσαμε επακριβως να το πραγματοποιησουμε και ειχαν μερικα μια μικροτερη κλιση.
Εδω πρεπει φυικα να ξεκαθαρισουμε οτι οι συνθηκες στα σπιτια οτιδηποτε αλλο απο ιδανικες μπορουν να θεωρηθουν. Διαπιστωσαμε ηδη οτι στο στουντιο ακροασης της ανωτατης σχολης οτι εξαιτιας της στεγης του που ειναι πιο χαμηλη αντιληφθηκαμε μια διαφορετικη ηχητικη εντυπωση σε σχεση με τον χωρο εδω του στουντιο του Pop-Institut που ειναι ακουστικα φροντισμενος.
Πως τοποθετησατε τα μικροφωνα στην αιθουσα?
Τα μπροστινα μικροφωνα για τα καναλια υψους τοποθετηθηκαν στο ιδιο τριποδο με τα βασικα περιπου 1,5 m. πιο ψηλα. Τα μικροφωνα για τα σαραουντ τοποθετηθηκαν στις σειρες των ακροατων . Αξιζει να σημειωθει οτι δεν υπαρχει καποιος κανονας για το πως θα πρεπει να εκτελεσει κανεις μια ηχογραφηση με καναλια υψους. Η εμπειρια απο τις προσπαθειες αλλων μηχανικων ηχου δειχνει οτι η τοποθετηση των μικροφωνων θα πρεπει να προσαρμοστει στα δεδομενα του χωρου και της ορχηστρας. Ηταν μια καινουργια κατασταση για εμας παρολο που γνωριζα την αιθουσα λογω παλιοτερων ηχογραφησεων σε αυτην. Κατα την διαρκεια προχωρησαμε σε αρκετες διορθωσεις στην τοποθετηση.
Σημαντικη ειναι φυσικα η συμβατοτητα αναμεσα στα φορματ, που και με το 1D, 2D και το 3D ηχο θα πρεπει να ειναι σε επαφη.
Εδω ενσωματωνονται σε ενα 5.1 -PCM-Master η στερεο μιξη, η 5.1 -Artistic-μιξη καθως και η Auro-3D-9.1-μιξη.
Το σημα PCM περιλαμβανει και τα 3 φορματ επιτρεποντας καθε εγκατασταση που υποστηριζει 5.1 -PCM να τα αναπαραγει . Eνδιαφερον ειναι οτι το Audio-3D-Coder και Encoder εχουν μια χρονικη καθυστερηση κατω του ενος Millisecond.
Setups
Wilfried Van Baelen ´´δοκιμασαμε διαφορετικες τοποθετησεις ηχειων στον χωρο και πειραματιστηκαμε ιδιαιτερα με την θεση των ηχειων υψους. Η ιδανικη γωνια ειναι περιπου 30° απο το Sweet Spot, απο τις 35° και ανω χανεται η ενσωματωση του ηχου με τα καναλια επιφανειας. Η μικροτερη που μπορει να χρησιμοποιησει κανεις ειναι 20° .
Επισης με το Auro 3D ειναι το Sweet Spot πιο διευρημενο σε συγκριση με ενα 2D - 5.1 σεταπ.
Συμβατες κονσολες για Auro 3D
Τα Galaxy Studios διαθετουν επισης το πρωτο συστημα μιξης Auro 3D.
Πανω στην κονσολα ειναι υλοποιημενο ενα Auro-3D-Panning. Με ενα Joystick καθισταται δυνατος ο ελεγχος των σαραουντ και με ενα δευτερο επιτυγχανεται ο ελεγχος των καναλιων υψους
Κατα την τεχνικη συμπιεσης πετυχαινει κανεις μια συμπιεση του αυθεντικου σηματος σε ποσοστο 66%.
Στα Galaxy επισης αναπτυχθηκαν νεες τεχνολογιες οπως ο αλγοριθμος απμιξινγκ Auro-Matic που ειναι σε θεση απο φορματ 1D- ή 2D να δημιουργησει φορματ Auro-3D.
Συμπερασμα
Παρολο που ο σαραουντ ηχος δεν εχει ακομη επιβληθει σε ολες τις εφαρμογες , ειναι οχι μονο νομιμο αλλα και απαραιτητο να αναπτυχθει/εξελιχθει ενας διαδοχος, διοτι απαιτειται καποιο διαστημα μεχρι ενα νεο φορματ να επιβληθει. Οπως εχει δειξει η ιστορια ειναι καθε αλλο παρα ευκολο.
Ποτε δεν ηταν κανεις με μια τεχνολογια τοσο κοντα στην αναπαραγωγη του αυθεντικου οσο με την τεχνολογια Auro-3D.
3D Κοσμοι
Αποσπασμα απο το βιβλιο του Hans-Martin Buff - Musikproduktion in 3D-Audio für Kopfhörer
Υπαρχουν πολλες πρακτικες και μεθοδοι για να φερουμε τον ηχο στα αυτια του ακροατη.
Ολοι οι τρισδιαστατοι κοσμοι ειναι βασισμενοι ειτε πανω στα καναλια (Channelbased) ειτε πανω στα αντικειμενα (Object ) ειτε πανω σε στο πεδιο (Scenen) ή αποτελουν εναν συνδυασμο απο αυτα δημιουργοντας ενα υβριδικο συστημα.
(Το Auro 3D ειναι ενα φορματ που βασιζεται πανω στα καναλια. Το στερεο ειναι μια απλοικη μορφη ενος συστηματος βασισμενου σε καναλια)
Στην περιπτωση ενος φορματ που ειναι προσανατολισμενο στα καναλια/στην διαταξη των ηχειων ο ηχος κατα την διαδικασια της μιξης ταξινομειται σε καποιο ηχειο ή σε μια περιοχη αναμεσα στα ηχεια και ειναι εξαρτημενος απο την θεση των ηχειων στον χωρο.
Εχει καποιο νοημα? Οταν τοποθετω μια κιθαρα κατα την στερεο μιξη στο αριστερο ηχειο και ξαφνικα ερχεται ενας εγκληματιας που παιρνει το αριστερο ηχειο και το τοποθετει 2 μετρα πισω απο εμενα τοτε ακουω την κιθαρα απο πισω. Οι ηχητικοι κοσμοι που παραγονται εχοντας ως προσανατολισμο τα καναλια εχουν το πλεονεκτημα οτι το κατορθωνουν με τροπο συνηθισμενο , μονο απλως με περισσοτερα ηχεια απ οτι παλια. Εχουν το μειονεκτημα οτι η διαταξη των ηχειων αυτου που φτιαχνει την μουσικη και αυτη στον χωρο του τελικουακροατη πρεπει να ειναι ιδια αλλιως δεν κουμπωνει το ενα στο αλλο.
Η σωστη τοποθετηση των ηχειων ειναι για ενα εργο δομημενο πανω σε καναλια εξαιρετικης σημασιας για το τελικο ηχητικο αποτελεσμα. Η ανεση ενος δωματιου μιας οικιας υπερισχυει μιας σωστη τοποθετησης. Δυσκολος συνδυασμος
Νεες τεχνικες – 3D Ηχογραφησεις.
Peter Kaminski, Sound & Recording – Εκδοση 08/2010
Μεσα στα χρονια εξελισσοταν τα φορματ αναπαραγωγης απο το Mono στο Stereo μεχρι και το Surround. Ολες ομως αυτες χανουν σε τρισδιαστατη αισθηση του ηχου.
Εδω και αρκετα χρονια υπηρχε η γνωμη οτι η αναπαραγωγη μιας ηχητικης πληροφοριας στην κατακορυφη διασταση θα πρεπει να ειναι το επομενο βημα για την βελτιωση της μουσικης αναπαραγωγης. Στην οικια του Dabringhaus και του Grimm εξελιξε κανεις την διαδικασια 2+2+2 κατα την οποια στην υπαρχουσα διαταξη με 2 ηχεια μπροστα και 2 πισω , μια μορφη Quadrophonie, στην ουσια η αντανακλαση μιας στερεο διαταξης προστιθενται ακομη 2 ηχεια υψους μπροστα.
Ο περιορισμος των 6 ηχειων εγγυαται οτι μπορει να χρησιμοποιηθει στην αναπαραγωγη με την βοηθεια του DVD ως μεσου.
Με την εισοδο του Βlu-ray Disc μπορει πλεον κανεις να μην περιοριζεται στα 6 καναλια και επομενως πλησιαζει πιο κοντα στο να συμπληρωσει ενα φορματ σαραουντ με καναλια υψους.
AURO 3D
Μια λογικη εκδοχη ειναι το 5.1 φορματ να επεκταθει με 2 ακομη καναλια υψους μπροστα καθως και με 2 ακομη σαρουντ καναλια σε υψος. Απο ενα κεντρικο καναλι υψους παραιτειται κανεις, διοτι σε πολλες μουσικες ηχογραφησεις το κεντρικο καναλι δεν χρησιμοποιειται και επισης μπορει κανεις να δημιουργησει μια ψευδοκεντρικη πηγη σε υψος με την βοηθεια των πλευρικων καναλιων
(Center high Phantom)
Στα Galaxy-Studios στο Βελγιο ασχοληθηκαν με το θεμα ετσι ωστε να δημιουργησουν ενα στανταρντ φορματ που ονομαζεται „Auro 3D”. Μια συγκεκριμενη διαταξη μικροφωνων δεν προδιαγραφεται κατι που δεν θα ηταν αλλωστε και λογικο.
Γιατι καναλια υψους?
Το ανθρωπινο αυτι αντιλαμβανεται οχι μονο την αποσταση και την κατευθυνση μιας πηγης ηχου αλλα και το υψος / την ανυψωση της πηγης ηχου υπο μορφη γωνιας απο την θεση ακροασης. Σε οτι εχει να κανει με το υψος ειναι η ακριβεια στην αντιληψη οχι τοσο καλη σε σχεση με την πληροφορια κατευθυνσης στο αζιμούθιο.
Παραλληλα ομως με τον βασικο ηχο αντιλαμβανεται κανεις σε μια σαλα φυσικα και την <<εντυπωση>> της αιθουσας. Ανακλασεις ερχονται απο την οροφη και τους τοιχους και καταλαμβανουν ως πληροφοριες κατευθυνσης πολυ συχνα ενα μεγαλο τμημα πληροφοριας σε υψος. Επομενως στοχος ενος ιμερσιβ φορματ πρεπει επισης να ειναι οχι μονο να ορισει μια πηγη ηχου στον κατακορυφο αξονα αλλα και να χρησιμοποιησει πληρογοριες υψους ετσι ωστε να επιτυχει μια συνολικη βελτιωση στην αναπαραγωγη. Για παραδειγμα ενα κομματι ενος εκκησιαστικου οργανου που μονον με μια πληροφορια υψους γινεται αντιληπτο δεν μπορει απο μονον του να επιτυχει σημαντικη βελτιωση στο βιωμα.
Ηχογραφηση ενος κοντσερτου στο Ανοβερο
Για να δουμε πως εφαρμοζεται η θεωρια στην πραξη πραγματοποιησε ο Gregor Zielinsky με την Malgorzata Albinska-Frank μια ηχογραφηση τον Ιουνιο του 2010 κατα την οποια επρεπε να ηχογραφηθουν πληροφοριες υψους. Η ηχογραφηση ελαβε χωρα στην σαλα της ανωτατης σχολης για μουσικη και θεατρο στο Ανοβερο με την ορχηστρα της σχολης υπο την διευθυνση του Ejii Oue.
Συνεντευξη με τον Gregor Zielinsky
Πως σκεφτηκατε να καταπιαστειτε με το συγκεκριμενο θεμα?
Απο το πρωτο συμποσιο των μηχανικων ηχου το 2005 ελαβε χωρα επιδειξη ενος συστηματος 2+2+2. Στο προτελευταιο συμποσιο πραγματοποιηθηκε επισης επιδειξη του Auro 3D.
Βρηκα τον ηχο αρκετα ελκυστικο αλλα παραλληλα βρηκα τις ηχογραφησεις των παρουσιασεων απο μουσικης πλευρας αλλα και απο θεμα μιξης μη βελτιστες. Συχνα υπερτονιζοταν διαφορα οργανα ή και ολοκληρα γκρουπ απο τα μπροστα ηχεια υψους. Ετσι λοιπον αποφασισα να πραγματοποιησω με μια μεγαλη ορχηστρα μια ηχογραφηση Auro 3D.
Ποια διαταξη επιλεξατε κατα την ακροαση του υλικου για τα ηχεια υψους?
Πειραματιστηκαμε και καταληξαμε γρηγορα στο συμπερασμα οτι ειναι λογικη μια διαταξη των ανω ηχειων με βαση τον κανονα „ Υψος ισο με το μισο του πλατους `` .
Τα μετακινησαμε λιγα εκατοστα προς τα εξω. Η κλιση των ηχειων υψους ειναι εξισου σημαντικη. Θα πρεπει το καθε ηχειο σε μια κατασταση ακροασης στο στουντιο να κοιταει τον μηχανικο ηχου. Κατι τετοιο δεν μπορεσαμε επακριβως να το πραγματοποιησουμε και ειχαν μερικα μια μικροτερη κλιση.
Εδω πρεπει φυικα να ξεκαθαρισουμε οτι οι συνθηκες στα σπιτια οτιδηποτε αλλο απο ιδανικες μπορουν να θεωρηθουν. Διαπιστωσαμε ηδη οτι στο στουντιο ακροασης της ανωτατης σχολης οτι εξαιτιας της στεγης του που ειναι πιο χαμηλη αντιληφθηκαμε μια διαφορετικη ηχητικη εντυπωση σε σχεση με τον χωρο εδω του στουντιο του Pop-Institut που ειναι ακουστικα φροντισμενος.
Πως τοποθετησατε τα μικροφωνα στην αιθουσα?
Τα μπροστινα μικροφωνα για τα καναλια υψους τοποθετηθηκαν στο ιδιο τριποδο με τα βασικα περιπου 1,5 m. πιο ψηλα. Τα μικροφωνα για τα σαραουντ τοποθετηθηκαν στις σειρες των ακροατων . Αξιζει να σημειωθει οτι δεν υπαρχει καποιος κανονας για το πως θα πρεπει να εκτελεσει κανεις μια ηχογραφηση με καναλια υψους. Η εμπειρια απο τις προσπαθειες αλλων μηχανικων ηχου δειχνει οτι η τοποθετηση των μικροφωνων θα πρεπει να προσαρμοστει στα δεδομενα του χωρου και της ορχηστρας. Ηταν μια καινουργια κατασταση για εμας παρολο που γνωριζα την αιθουσα λογω παλιοτερων ηχογραφησεων σε αυτην. Κατα την διαρκεια προχωρησαμε σε αρκετες διορθωσεις στην τοποθετηση.