Mr Spock
demokratischer - sektor
- Μηνύματα
- 18.753
- Reaction score
- 52.297
αν δεν σε απασχολούν ιμερσιβ σεταπς αλλά μόνο 5.1 ή 7.1αν ενδιαφέρεται κάποιος για ένα βασικό πολυκάναλο setup,
ας πούμε για 5 ενεργούς δορυφόρους
μόνο για μουσική και μόνο για upmixing,
τι επιλογές έχει σε pre-upmixer, δηλαδή εκτός από NAD, Marantz και άλλους AV pre υπάρχει κάτι άλλο; πχ PC software;
και χρειάζεται και επιλέον συσκευή για DSP και bass management; και που θα μπει μετά ή πριν;
φαντάζομαι trinnov τα κάνει όλα σε ένα,
αλλά σε πιο οικονομική λύση υπάρχει κάτι αξιόλογο;
ή να πάει κανείς σε κάποια από τις 2.2 λύσεις ;
τα έχω μπλέξει στο μυαλό μου τελείως
αυτό θα κάνει και upmixing κατάλληλο για μουσική;αν δεν σε απασχολούν ιμερσιβ σεταπς αλλά μόνο 5.1 ή 7.1
μπορείς με μια πολυκάναλη κάρτα ήχου και αγορά dirac για pc να οργανώσεις ένα ωραιότατο οικονομικό πολυκάναλο σεταπ
ώπα....αναφέρθηκες σεαυτό θα κάνει και upmixing κατάλληλο για μουσική;
ή καλύτερα κάποιος pre με auro;
αν θέλεις auro κλπ πάμε σε άλλη κατηγορίαένα βασικό πολυκάναλο setup,
ας πούμε για 5 ενεργούς δορυφόρους
το ελάχιστο είναι 5 (όχι 3)διευκρίνηση,
το βασικό πήγαινε σε ελάχιστο αριθμό δορυφόρων για πολυκάναλο
δηλαδή 5 (για να μην πω 3)
άκρως επιστημονικό επιχείρημαΩς γνησιος λατρης του δικαναλου, μετα απο πολλες ακροασεις κ πολυ σκεψεις επεισα τον εαυτο μου με το απλοικο επιχειρημα, δυο αυτια δυο καναλια κ ησυχασα δια παντος
Όταν είσαι στο δρόμο με τα δύο σου αυτάκια ακούς ήχους από 1.000.000 σημεία, ίσως και λίγα λέω. Ακούς τον direct που είναι ένας, και 1.000.000 άλλους ήχους λόγο διάχυσης. Είναι φυσικό φαινόμενο, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα.Ως γνησιος λατρης του δικαναλου, μετα απο πολλες ακροασεις κ πολυ σκεψεις επεισα τον εαυτο μου με το απλοικο επιχειρημα, δυο αυτια δυο καναλια κ ησυχασα δια παντος
Επιτέλους, να και ένα αισιόδοξο μήνυμα για τους δικάναλους. Είσαι σε καλό mood λόγω διακοπών τώρα βέβαια. Κάτσε να γυρίσειςΈλα μωρέ, λεπτομέρειες.
Μία χαρά παιζ.
Η αίσθηση του βάθους υπάρχει και στη μονοφωνία και οφείλεται στη διαφορετική ένταση και αντήχηση που έχουν οι πηγές σε σχέση με την απόσταση από τον ακροατή. Η αναπαράσταση της σκηνής ενός θεάτρου μπορεί να είναι ικανοποιητική και με τα δύο κανάλια.Στον δικάναλο ήχο έχετε δύο ηχεία σε διαφορετικά σημεία και για αυτό το λόγο νομίζετε ότι ακούτε δισδιάστατο ήχο.
Αυτά γίνονται στο Mastering και λέγονται reverbs. Υπάρχουν plugings για αυτή τη δουλειά.Η αίσθηση του βάθους υπάρχει και στη μονοφωνία και οφείλεται στη διαφορετική ένταση και αντήχηση που έχουν οι πηγές σε σχέση με την απόσταση από τον ακροατή. Η αναπαράσταση της σκηνής ενός θεάτρου μπορεί να είναι ικανοποιητική και με τα δύο κανάλια.
Η προσθήκη ήχων από άλλες κατευθύνσεις απαιτεί το πολυκάναλο. Ή κάτι έξυπνο σαν το Q-Sound (που νομίζω ότι θα είναι η κατάληξη στις ηχομπάρες).
Ναι καλά μπλά μπλά μπλά ... Πές τώρα κάτι αισιόδοξο και εσύ, για το δικάναλο όπως ο Κώστας ρε παιδάκι μου .Αυτά γίνονται στο Mastering και λέγονται reverbs. Υπάρχουν plugings για αυτή τη δουλειά.
Όμως...
Ότι plugin και να βάλεις το waveguide παραμείνει ένα και η πηγή ήχου παραμένει στη μία διάσταση.
Οπότε μιλάμε για simulation και αν.
Αντίθετα στο immersive μπορείς να δώσεις reverbs σε όσα κανάλια θες, να τα κάνεις objects και να τα πας όπου θες, ακόμα και να πάρεις έναν ήχο από το 7.1 bed layer και με 3D plugings να το κάνεις 3D reverb στο 7.1.2
Τα έχω ψάξει όσο δεν φαντάζεσαι.
Είναι ν'απορεί κανείς,για ποιον λόγο η εξέλιξη να μας εξοπλίσει με δύο...χέρια.άκρως επιστημονικό επιχείρημα
άρα 2 μάτια...2 τηλεοράσεις να βλέπουν το ίδιο κανάλι
Επέκταση ερωτήματος...Άμα ο χρήστης δεν διαθέτει desktop δεχόμενο κάρτες ήχου ως αρθρώματα αλλά φορητό και γυρεύει εξωτερική κάρτα ήχου που να συνδεόταν με ανεξάρτητα ενεργά αντί για κάποιο πολυκαναλικό combo ηχείων,ποιες λύσεις καρτών - εννοείται χωρίς HDMI είσοδο για να μέναμε σε προσιτά κόστη - διατίθενται στην αγορά;αν δεν σε απασχολούν ιμερσιβ σεταπς αλλά μόνο 5.1 ή 7.1
μπορείς με μια πολυκάναλη κάρτα ήχου και αγορά dirac για pc να οργανώσεις ένα ωραιότατο οικονομικό πολυκάναλο σεταπ
Ακόμα και στα συμβατικά πολυκαναλικά setup - την πλειοψηφία δηλαδή - ο διαμοιρασμός των επιμέρους σημάτων επιτελείται με panning - αυξομειώσεις πλάτους ανάμεσα σε δορυφόρους.Το μόνο που αλλάζει θα είναι το πλήθος στα επιμέρους κανάλια.Στα δε τυπικά σαλόνια όπου θα ήταν εγκατεστημένα τέτοια συστήματα,πάλι θα κυριαρχούσε η ενέργεια από ανακλαστικές συνιστώσες.Κάτι που ξέχασα και ίσως βοηθήσει κάποιους παραπάνω.
Στον δικάναλο ήχο έχετε δύο ηχεία σε διαφορετικά σημεία και για αυτό το λόγο νομίζετε ότι ακούτε δισδιάστατο ήχο. Αυτό βέβαια είναι λάθος καθώς αν και υπάρχουν δύο ηχεία ο ήχος είναι μονοδιάστατος γιατί το μόνο που κάνει είναι να πηγαίνει δεξιά αριστερά. Ότι συμβαίνει συμβαίνει μόνο μπροστά και στον ένα άξονα, έχει κίνηση σε μια από τις τρεις διαστάσεις. Δεν έχει κίνηση ούτε πάνω-κάτω ούτε μπρος-πίσω.
Ακόμα και σε ανηχοϊκό θάλαμο να ήσασταν αυτό που θα ακούγατε ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.
Στα δε δωμάτια που ακούτε, αν και ακούτε reflexions αυτά είναι του δωματίου και όχι του event που θα θέλατε να λάβετε μέρος ως ακροατές.
Τα αυτάκια μας δέχονται ήχους από 1.000.000 σημεία σε ένα πεδίο 360°.
Όλες οι έρευνες ψυχοακουστικής έχουν δείξει ότι μας είναι αδύνατο να εντοπίσουμε σωστά την πηγή αν δεν έχουμε τα reflexions.
Όμως...
Πρέπει να είναι τα reflexions του event και όχι του δωματίου. Νομίζω καταλάβαμε το γιατί.
Θα σου πω.Ναι καλά μπλά μπλά μπλά ... Πές τώρα κάτι αισιόδοξο και εσύ, για το δικάναλο όπως ο Κώστας ρε παιδάκι μου .
Αλλιώς θα πάρω Auro και θα του ρυθμίσω τα reflections και τα objects να παίζουν σαν σε ενα μικρό και ακουστικά χάλια χώρο (και μάλιστα δικάναλα). Πρέπει να γίνεται... (για να μη νομίζεις οτι δε σε διαβάζω, εάν και δε καταλαβαίνω γρί).