Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.560
Reaction score
8.041
Βέβαια από το να αγοράσω (με βάση το παραπάνω διάγραμμα) το αυτοκίνητο με το κορυφαίο efficiency που λέει ότι βγάζει 250 μίλια αλλά στην πραγματικότητα βγάζει 180 (!!!), προτιμάω να αγοράσω ένα που λέει ότι βγάζει 234 μίλια και βγάζει 253:


Όχι ότι και αυτό το ένα τεστ που παραθέτω λέει την μόνη, απόλυτη αλήθεια, υπάρχουν πολλά που παίζουν ρόλο.

Απλά λέω πως αν κάποιος σκέφτεται σοβαρά την αγορά EV, δεν θα τον βοηθήσει ιδιαίτερα ένα τέτοιο διάγραμμα, θέλει λίγο ψάξιμο παραπάνω και διάβασμα για real world tests, εμπειρίες κλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.704
Το efficiency είναι άλλο πράμα από την αυτονομία.

Η αυτονομία σχετίζεται άμεσα κυρίως με το μέγεθος της μπαταρίας.

Το efficiency βαίνει αντιστρόφως ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας, διότι αυξάνει το βάρος.

Υψηλότερο efficiency θα έχουν τα ev με μικρότερο βάρος (άρα και με μικρότερη μπαταρία) και με χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση (drag coefficient & εμβαδό εμπρόσθιας επιφάνειας).

Βεβαίως κάθε σχεδιάγραμμα και κάθε τεστ έχουν μικρό βαθμό "αλήθειας" για την καθημερινή χρήση του καθενός, αναλόγως της βάσης δεδομένων που χρησιμοποιείται για το σχεδιάγραμμα και του τρόπου εκτέλεσης του κάθε τεστ, τίποτα δεν είναι 100% bulletproof σε κάθε πιθανή αντίρρηση.

Οι επιδόσεις EPA & WLTP όμως, ως οι επίσημες προδιαγραφές, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πηγή δεδομένων για συγκριτικούς πίνακες αξιολόγησης Efficiency, όπως και το βάρος, που είναι ένα απλό δεδομένο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.560
Reaction score
8.041
Ναι, το γνωρίζω. Αυτό που λέω όμως είναι πως όταν ένα αυτοκίνητο έχει EPA 250 αλλά βγάζει 180 σε πραγματικές συνθήκες, ενώ ένα άλλο έχει EPA 234 αλλά βγάζει 253, η διαφορά που θα έχουν στο efficiency σε πραγματικές συνθήκες θα είναι δραματικά μικρότερη (αν υπάρχει) από την τεράστια διαφορά που ενδεχομένως να έχουν "στα χαρτιά" αν το efficiency βγαίνει βάσει EPA.

Δεν σύγκρινα αυτονομίες, προφανώς εκεί παίζουν άλλα πράγματα ρόλο, ένα αυτοκίνητο με τεράστια μπαταρία μπορεί να έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία αλλά μικρό efficiency.

Προκύπτει βέβαια το ερώτημα γιατί να υπάρχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ EPA και πραγματικών συνθηκών, που να είναι προς διαφορετικές κατευθύνσεις ανάλογα τη μάρκα. Αν όλα τα μοντέλα είχαν στην πραγματικότητα π.χ. ~10% μικρότερο range σε σχέση με το EPA, θα ήταν κατανοητό. Αλλά πώς γίνεται το ένα να είναι στο -28% και το άλλο στο +8%;

Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν. Είτε ο έλεγχος από την EPA είναι όπως ο έλεγχος της FAA στη Boeing (αλα "self-certification"), είτε (θα σκεφτούν κάποιοι κακεντρεχείς) με κάποιους τρόπους τα αυτοκίνητα των αμερικανών κατασκευαστών είναι πιο "συμβατά" με τα τεστ της αμερικανικής αρχής.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.704
Προκύπτει βέβαια το ερώτημα γιατί να υπάρχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ EPA και πραγματικών συνθηκών,
Οι απορίες λύνονται αν δεις τι ακριβώς μετράνε για το ΕΡΑ (και τι για το wltp) και μετά το συγκρίνεις με τι συνθήκες οδήγησης επέλεξαν για κάθε τεστ.

Ένα ev μπορεί να έχει χαμηλή κατανάλωση στα 60 και 90, ισάξια με κάποιο άλλο, αλλά να ανεβαίνει τρελά η καταναλωση στα 140, ενώ κάποιο άλλο να μην ανεβαίνει τόσο πολύ.

Επίσης η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να είναι πολύ υψηλότερη σε κάποιο ev από κάποιο άλλο, δεν είναι καθόλου στάνταρ τα μέγιστα kw ανακτησης.

Παίζουν πολλές παράμετροι ρόλο για να έχεις πλήρη εικόνα, αλλά στην πράξη νομίζω πως θα πρέπει να συμβιβαστουμε με το wltp διότι έχει πολύ λογικό τρόπο αξιολόγησης και κοντά στη χρήση του μέσου όρου.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.560
Reaction score
8.041
Οι απορίες λύνονται αν δεις τι ακριβώς μετράνε για το ΕΡΑ (και τι για το wltp) και μετά το συγκρίνεις με τι συνθήκες οδήγησης επέλεξαν για κάθε τεστ.
Αυτό που λες θα απαντούσε στο γιατί στο ένα τεστ έβγαλαν τα αυτοκίνητα να έχουν περίπου ίδιο range με το EPA, στο άλλο τεστ τα έβγαλαν να έχουν 20% λιγότερο και στο άλλο π.χ. 10% παραπάνω.

ΔΕΝ απαντάει όμως γιατί στο ίδιο τεστ το ένα αυτοκίνητο βγήκε 28% χαμηλότερα από το EPA του και το άλλο +8%. Θεωρητικά μετρήθηκαν με τον ίδιο τρόπο στο EPA και με τον ίδιο τρόπο σε ένα άλλο "real world" test. Δεν δικαιολογούνται αυτές οι αποκλίσεις μεταξύ κατασκευαστών.

Ή μάλλον, δικαιολογούνται, απλά δεν ξέρω ποιά είναι η απάντηση.
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.777
Reaction score
52.448
1634561726637.png





- ήταν ο ορισμός ( και αρκετά οχήματα ακόμα ) , της μηχανικής μουσηκότητας . . . :(
 



TGD

Μηνύματα
8.727
Reaction score
8.759
Αυτό που λες θα απαντούσε στο γιατί στο ένα τεστ έβγαλαν τα αυτοκίνητα να έχουν περίπου ίδιο range με το EPA, στο άλλο τεστ τα έβγαλαν να έχουν 20% λιγότερο και στο άλλο π.χ. 10% παραπάνω.

ΔΕΝ απαντάει όμως γιατί στο ίδιο τεστ το ένα αυτοκίνητο βγήκε 28% χαμηλότερα από το EPA του και το άλλο +8%. Θεωρητικά μετρήθηκαν με τον ίδιο τρόπο στο EPA και με τον ίδιο τρόπο σε ένα άλλο "real world" test. Δεν δικαιολογούνται αυτές οι αποκλίσεις μεταξύ κατασκευαστών.

Ή μάλλον, δικαιολογούνται, απλά δεν ξέρω ποιά είναι η απάντηση.
Απαντά. Η πραγματικότητα δεν είναι η ίδια με τις τυποποιημένες μετρήσεις, και κάθε αυτοκίνητο έχει διαφορετική συμπεριφορά.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.704
25 Ιούνη παρέλαβα.
Ούτε 4 μήνες δεν έχει..

Γράφω μπόλικα χιλιόμετρα καθημερινά, εδώ και χρόνια. Ξεπερνάω τα 30.000χλμ το έτος.

Οπότε με βόλεψε και στην ποιότητα μετακίνησης, αλλά και στην οικονομία μετακίνησης, κακά τα ψέματα, η διαφορά είναι σημαντική.

Χονδρικά τα μισά χιλιόμετρα που έχω κάνει ως τώρα, είναι από ΔΕΗ Blue..

Screenshot_20211019_035906_com.dei.blue.app.jpg


Και δεν είναι τα μόνα χλμ που βγήκαν με τζάμπα ρεύμα. 😎

Προφανώς θα συνεχίσω να βάζω τζάμπα ρεύμα, είναι πολύ βολικό, πάνω στο δρόμο μου..
Και περιμένω κάτι διαδικαστικά για φωτοβολταϊκά.. Έχει μπει το νερό στ'αυλακι..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.704
Μερικές αράδες περί "οικονομίας" χρημάτων με ev, από το δικό μου παράδειγμα.

Λόγω ύπαρξης εταιρείας, εδώ και πολλά πολλά χρόνια παίζω με λίζινγκ τα ΙΧ μου.

Κάνω 33-35.000χλμ το έτος μόνο εγώ.
Χονδρικά πες 180.000χλμ στην 5-ετια.

Για έξοδα αυτοκινήτου θα είχα στάνταρ συνολικά ~44.000€ στην 5-ετια, με λίζινγκ, που είναι πολύ καλό ντιλ (κάτω από 9 χιλιάρικα το χρόνο, μαζί με τα καύσιμα λέμε, τζάμπα, και περνάει στα έξοδα).

Πως βγαίνει αυτό το νούμερο;

Στην 5-ετια τα 180.000χλμ θα μου κόστιζαν σε ντιζελάκι (5.5λ/100χλμ) περί τους 10 τόνους πετρέλαιο κίνησης, με κόστος που πλησιάζει τα 14.000€.
Στο λίζινγκ για 5 χρόνια θα έδινα συνολικά ~30.000€

Έτσι βγαίνει το 44.000€ στα 5 έτη.

Το id3, κοστίζει λιγότερο συνολικά σε 5 έτη, υπολογίζοντας κόστος αγοράς (μείον επιδότηση) συν φουλ μικτή ασφάλεια και τα 5 χαζά σέρβις, συν αξία ρεύματος με 2€/100χλμ.

Πέραν του κόστους αυτού καθ'εαυτου που μηδενίζει το κοντέρ στην 5-ετια, υπάρχει και το έξτρα κέρδος της υπεραποσβεσης του ev στην εταιρεία, ενώ τα έξοδα λίζινγκ και Ντίζελ κίνησης δεν έχουν τέτοιες χαρές.

Τέλος, στη λήξη της 5-ετιας θα μείνει και το αυτοκίνητο για πούλημα, υποθέτω ένα 20-αρικο να το πάρω. Θα δείξει.

Αν πάρω 20 πίσω, θα πάει το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου ανά έτος σε επίπεδα εντελώς αστεία, μιλάμε για κάνα χιλιάρικο το έτος.. (μπορεί και λιγότερο, λόγω της υπεραποσβεσης)

Πάντως τα δεδομένα αυτά είναι.
Σαφώς συμφέρει, ιδίως αν βγάζει χιλιόμετρα.

Βεβαίως και μόνο λόγω υπεραποσβεσης, αναλόγως εσόδων και αναμενόμενης φορολόγησης, μπορεί εξ'αρχης να βγαίνει τζάμπα, αν είναι εταιρικό.😎

Το τζαμπαντάν ρεύμα, είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα, με μηδενισμό των τρεχουμενων εξόδων! 🤣😂😜

Κι επειδή με βολεύει, για όσο διαρκεί, θα τα έχω μηδενισμενα. Εντελώς. 100%.😎

Αν πάει εντελώς μηδενισμενα έξοδα καθημερινής μετακίνησης μέχρι τέλος του έτους, θα είμαι πολύ ικανοποιημένος. 👌👍👍

Αν πάει κι όλο το 2022, όπως ακούστηκε σε κάποια στιγμή, θα είναι πάρτι! 😂😜🤣
 
Last edited:

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.257
Reaction score
1.167
View attachment 226510


Lancia Delta θα είναι το ηλεκτρικό πράμα! INDEGRALE ποτέ!

- ήταν ο ορισμός ( και αρκετά οχήματα ακόμα ) , της μηχανικής μουσηκότητας . . . :(
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.704
Σε μια οικονομική ανάλυση ev, θα πρέπει να υπολογίζεται και η αξία του ρεύματος, και πως αυτό παλεύεται.

Για ετήσια κατανάλωση ρεύματος πχ για μένα που γράφω χιλιόμετρα, αν υποθέσουμε ως μέση κατανάλωση του ΕV στις 18kWh/100km (μαζί με απώλειες φόρτισης), τότε για 33.000χλμ/έτος θα χρειαστούν 5.940kwh, πες 6ΜWh.

Με ένα φωτοβολταϊκό 4,5kW σε νετ μιτερινγκ, πρακτικά μηδενίζεις αυτήν την κατανάλωση. Έχεις και περίσσεια παραγωγής.

Με 10-12kW φωτοβολταϊκό χονδρικά θα μηδενίσεις κατανάλωση σπιτιού και ΙΧ.

Το συνολικό κόστος μιας τέτοιας εγκατάστασης, παίζει στα 11-13 χιλιάρικα και αν το διαιρέσεις με τα 25 χρόνια που θα παράγει ρεύμα εντός προδιαγραφών, το ετήσιο κόστος είναι πραγματικά αστείο, ενώ το ετήσιο κέρδος θα είναι σημαντικό. Εννοείται πως αποσβενεται πλήρως η επένδυση σε 8 χρόνια περίπου, και για τα υπόλοιπα ~20 χρόνια θα παίζεις τζαμπανταν ρεύμα για σπίτι και ev.

Οπότε είναι προφανής η κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση, σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση.. Παν πακέτο.
Σα να έχεις δική σου γεώτρηση να βγάζεις πετρέλαιο.. 😂😜🤣
Ναι μεν θέλουν κεφάλαιο για να πραγματοποιηθούν, αλλά σε βάθος χρόνου, αφήνουν σημαντικό οικονομικό κέρδος, μειώνοντας πολύ τα τρέχοντα έξοδα. 😎





Στα άλλα νεα της ημερας:

Ήρθε και το πρώτο ηλεκτρικό ταξί από τη σιτροεν


 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.560
Reaction score
8.041
Ναι μεν θέλουν κεφάλαιο για να πραγματοποιηθούν, αλλά σε βάθος χρόνου, αφήνουν σημαντικό οικονομικό κέρδος, μειώνοντας πολύ τα τρέχοντα έξοδα.
Η σημαντικότερη παράμετρος για τους περισσότερους πιστεύω δεν είναι το κεφάλαιο, αλλά ο χώρος.

Η διαμονή σε πολυκατοικία αυτομάτως αφαιρεί τη δυνατότητα για net metering και, σε ένα σημαντικό βαθμό, ακόμα και τη δυνατότητα για EV, τουλάχιστον σήμερα.

Ακόμα κι εγώ που δεν μένω σε πολυκατοικία αλλά σε (ας πούμε) διπλοκατοικία, δεν έχω ούτε τον χώρο για φωτοβολταϊκά που να καλύπτουν την κατανάλωση όλου του κτηρίου (με το ζόρι του ενός διαμερίσματος, +αντλία θερμότητας, + 1 EV), ούτε parking για πάνω από 1 οχήματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευκολία φόρτισης περισσοτέρων του ενός 1 EV.

Οπότε, τώρα ακόμα που όλα αυτά είναι λίγο "προχώ", έχω τη δυνατότητα να έχω EV αλλά και net metering*, όταν όμως αυτό θα είναι ο κανόνας και θα θέλουμε όλοι στο κτήριο να έχουμε από ένα EV και να το φορτίζουμε δωρεάν, δεν θα μπορούμε. Και αυτό ισχύει θεωρώ για το 90%.

*Εκμεταλλευόμενος πάντως τα παραπάνω, έκανα αίτηση για net metering και περιμένω έγκριση από ΔΕΔΔΗΕ.
7.260Wp με κόστος 7.120€. Με αυτά τα χρήματα θα έχω καλυμένο το ρεύμα, τη θέρμανση και τη μετακίνηση για τα επόμενα 25 χρόνια.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.783
Μηνύματα
2.951.828
Members
38.236
Νεότερο μέλος
ο_kanenas
Top