Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Μηνύματα
13.577
Reaction score
11.118
και καφετιά απόσταση 75 cm :
Τώρα έρχεσαι στα δικά μου λημέρια.

θα σφηνωθεί απορροφητικό στρώμα με φέτες aritherm ακριβώς στο κενό διάστημα ανάμεσα στο τοίχωμα και την καμπίνα ηχείου.
Μπορούμε να βάλουμε και σάντουιτς copopren κολλημένο με βενζινόκολλα, έτσι;

και τη φραγή στο bass reflex...
Έχεις πει και εσύ και ο Κώστας 10 φορές για τη φραγή του bass reflex, αλλά όλο διστάζω να το κάνω. Πρέπει να γίνει όμως.

Η δε φραγή στο bass reflex επιτρεπτή υπό αυστηρή προϋπόθεση να μην οδηγείται σε υψηλές συνεχόμενες στάθμες με σήμα full range...
Αν θέλω κάποια στιγμή να ακούσω δυνατά, τέρμα, με φραγμένο bass reflex, αλλά πάντα με σήμα από 80 Hz και πάνω στα ηχεία, υπάρχει πρόβλημα ή όχι;
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.542
Reaction score
84.028
Τα Transmission Line τα βουλώνουμε;
Θα το έχουν το θεματάκι τους και αυτά στο GD
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Τα Transmission Line τα βουλώνουμε;
Θα το έχουν το θεματάκι τους και αυτά στο GD
Κανονικά οι γραμμές μεταφοράς θα έπρεπε να έχουν ήδη προσαρμοσμένο στην έξοδο κάποιον τύπο σπογγώδους φραγής,ώστε να καταπνίγονται παρασιτικές συνιστώσες σε ζώνες ανώτερες από τη συχνότητα αναφοράς στην οποία θα είναι ρυθμισμένη η φόρτισή τους με το αντίστοιχο μεγάφωνο...Οπότε δεν ενδείκνυται φραγή πάνω σε φραγή...
Προτιμότερο να κροσαριστούν με υψιπερατό φίλτρο για να περιοριστεί ο εκτροχιασμός στο group delay...'Ίδια δράση ενδείκνυται και για διατάξεις με παθητικό ακτινοβολητή...
...
Αν θέλω κάποια στιγμή να ακούσω δυνατά, τέρμα, με φραγμένο bass reflex, αλλά πάντα με σήμα από 80 Hz και πάνω στα ηχεία, υπάρχει πρόβλημα ή όχι;
Δεν γίνεται να προβλεφθεί με σιγουριά...Η φραγή αλλάζει ριζικά την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά στο ηχειακό σύστημα καθώς και τα περιθώρια καταπόνησης.
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.619
Reaction score
27.496
Τώρα έρχεσαι στα δικά μου λημέρια.



Μπορούμε να βάλουμε και σάντουιτς copopren κολλημένο με βενζινόκολλα, έτσι;



Έχεις πει και εσύ και ο Κώστας 10 φορές για τη φραγή του bass reflex, αλλά όλο διστάζω να το κάνω. Πρέπει να γίνει όμως.



Αν θέλω κάποια στιγμή να ακούσω δυνατά, τέρμα, με φραγμένο bass reflex, αλλά πάντα με σήμα από 80 Hz και πάνω στα ηχεία, υπάρχει πρόβλημα ή όχι;
Eχε υπ¨οψην σου ότι με κλειστό bass reflex οι διαδρομές του μεγαφώνου αυξάνονται.
Θα κατέβει πιο χαμηλά στην απόκριση στις χαμηλές , με πιο ομαλή πτώση από αυτή του bass reflex.
Ομως μην το παρακάνεις με το volume.
Θα χτυπήσει , τερματίσει κάποια στιγμή το πηνίο στην πλάκα . Θα ξεμείνει από διαδρομές.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.542
Reaction score
84.028
Οπότε δεν ενδείκνυται φραγή πάνω σε φραγή...
Προτιμότερο να κροσαριστούν με υψιπερατό φίλτρο για να περιοριστεί ο εκτροχιασμός στο group delay...'Ίδια δράση ενδείκνυται και για διατάξεις με παθητικό ακτινοβολητή...
Οπότε καλύτερα να μην τα αγοράζουμε καν;

Bass reflex-passive radiators-TL στην πυρά;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Οπότε καλύτερα να μην τα αγοράζουμε καν;

Bass reflex-passive radiators-TL στην πυρά;
Εφόσον δεν θα χρησιμοποιούνταν ως υψιπερατά κροσαρισμένοι δορυφόροι,ο βαθμός στον οποίο θα γινόταν αντιληπτός ο εκτροχιασμός του group delay εξαρτάται και από τη σύζευξη με τους ιδιορρυθμούς στο χώρο.Δεν είναι δα πρωτοφανές ότι η τοποθέτηση ηχείων & sub με διατάξεις ενίσχυσης χαμηλού δημιουργεί επιπρόσθετες απαιτήσεις.Σε αυτό το πνεύμα επιμένω ότι η διευθέτηση των μικρών δορυφόρων θα έπρεπε να γίνεται κατά τρόπον ώστε να βγαίνουν ΄΄άμπασοι΄΄ κάτω από τη ζώνη δικής τους ωφέλιμης ενέργειας.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.542
Reaction score
84.028
Σε αυτό το πνεύμα επιμένω ότι η διευθέτηση των μικρών δορυφόρων θα έπρεπε να γίνεται κατά τρόπον ώστε να βγαίνουν ΄΄άμπασοι΄΄ κάτω από τη ζώνη δικής τους ωφέλιμης ενέργειας.
Ξέρεις υποθέτω πως υπάρχουν τελείως αντίθετες προσεγγίσεις από σοβαρούς επιστήμονες πάνω στο θέμα. Συνολικά.
Οι ερωτήσεις μου δεν ήταν τυχαίες.
;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Ξέρεις υποθέτω πως υπάρχουν τελείως αντίθετες προσεγγίσεις από σοβαρούς επιστήμονες πάνω στο θέμα. Συνολικά.
Οι ερωτήσεις μου δεν ήταν τυχαίες.
;)
Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν ΄΄φημίζεσαι΄΄ για το τυχαίον των ερωτημάτων...Αλλά όσα υποστηρίζω στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν παύουν ν'αφορούν στα setup προς τα οποία συναρτώνται...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Σύντομη συνέχεια στο πιο πρόσφατο επεισόδιο...Είχαμε μείνει με τα Vecteur εφαπτόμενα στις στρώσεις aritherm που ακουμπούσαν με τη σειρά τους στο τοίχωμα...Έχοντας τα bass reflex σφραγισμένα,η μόνη δέσμη ιδιορρυθμών που θα μας απασχολούσε για ισοστάθμιση ήταν επικεντρωμένη γύρω από τα 95 Hz...
Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να έχουμε υπ'όψιν είναι ότι με τη φραγή στα bass reflex και τη συνεπαγόμενη μετάβαση προς χαμηλότερες τιμές Q ως προς το συντονισμό του μεγαφώνου στο νέο κάτω όριο απόκρισης,θα έχει ανέλθει και η συχνότητα από την οποία θα ξεκινά η υποχώρηση στις χαμηλές...
Έχοντας υπ'όψιν τον τρόπο συμπεριφοράς στα ηχητικά κύματα και με συνδρομή REW-UMIK έστω και χωρίς κάποια εξειδικευμένη γνώση,είναι δυνατόν να μετακινούμε τα ηχεία ανά λίγα εκατοστόμετρα κάθε φορά προς τα μπρος διεξάγοντας λήψεις με περιστρεφόμενο μικρόφωνο από τα κανάλια εκπέμποντα μαζί για λόγους συντομίας,μέχρις ότου η steady state απόκριση να μας δείχνει την κατώτερη δυνατή τόνωση γύρω από τα 95 Hz...

Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή η διαδικασία πήρε γύρω στο τέταρτο της ώρας και μπορούμε να δούμε τη μπλε καμπύλη σε αντιπαραβολή με την καφετιά που ανταποκρινόταν στη θέση κολλητά στο τοίχωμα:
spl.png


Βλέπουμε ότι έχουμε αδρανοποιήσει την ανταπόκριση του χώρου έως και την τρίτη οκτάβα με αντάλλαγμα μικρή περαιτέρω τόνωση στη ζώνη της τέταρτης...Τόσο απλά.Οι νέες θέσεις λίγο πιο μπροστά για τα ηχεία φαίνονται στην επόμενη εικόνα:
DSC02480.JPG


Σε αυτή τη χωροταξία διεξάγονται λήψεις και από τα επιμέρους κανάλια ξεχωριστά με τις καμπύλες στα συνήθη χρώματα:
spl.png


Από τη στιγμή που υφίσταται η γνωστή ανισορροπία ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια,λαμβάνεται απόφαση να εφαρμοστεί EQ πάνω στο αριστερό για να γίνει η δική του απόκριση παρεμφερής προς εκείνη από το δεξί αποκλειστικά και μόνο στις ζώνες 300-1000 Hz & 1300-5000 Hz.

Από εκεί και πέρα το σχέδιο είναι να μην εφαρμόζονταν περαιτέρω φίλτρα EQ για προσαρμογή σε καμπύλη-στόχο,αφού έχει εξηγηθεί ότι οι τιμές στις απαραίτητες παραμέτρους θα υποβάθμιζαν αρκετά το δυναμικό εύρος,αυξάνοντας υπέρμετρα το βαθμό ψηφιακής επεξεργασίας στο αυθεντικό σήμα.

Αυτό που θα βόλευε αντί EQ είναι φίλτρο high shelf με αρνητικό gain και σημείο καμπής χονδρικά στα 200 Hz.Θα γινόταν να εφαρμοστεί ένα πρόσθετο EQ σε μια τόνωση κοινή και στα δύο κανάλια αμέσως πριν τα 200 Hz.

Πώς θα γινόταν όμως να εφαρμοστεί φιλτράρισμα ανάλογο shelving απουσία κατάλληλου επεξεργαστή;
Εδώ καταφεύγουμε στο μενού του rePhase - το οποίο σημειωτέον αναπτύχθηκε με αρχικό σκοπό την εφαρμογή σε ηχειακές υλοποιήσεις παρά για προσαρμογή απόκρισης σε δεδομένο χώρο - όπου εξετάζουμε διαθέσιμες επιλογές φίλτρων....

Αυτό που θα εξυπηρετούσε το εγχείρημα ανιχνεύεται στην ενότητα Linear Phase Filters θέτοντας παραμέτρους low pass - reject high - κλίση 1 dB /octave η οποία θα ξεκινά από το ΄΄γόνατο΄΄ που θα έχουμε ορίσει στα 200 Hz.
spl.png

Εννοείται ότι θα χρειαστεί ορισμός των παραμέτρων ανά καθένα κανάλι ξεχωριστά...Παρατηρούμε επίσης ότι η εφαρμογή προβλέπει επίσης υποχώρηση στη γενική στάθμη κατά 5dB,γεγονός που συντελεί στον αποκλεισμό φαινομένων intersample clipping.


Με συνοπτικές διαδικασίες μετατρέπουμε την πριμάτη τονικότητα σε κάτι πιο ισορροπημένο ακόμα και απουσία sub,με αναπόφευκτα μειονεκτήματα την υποχώρηση σε δυναμικό εύρος και ανώτερες τιμές παραμόρφωσης για δεδομένη στάθμη αναφοράς ιδίως στις πρώτες οκτάβες αφού τα 5ιντσα mid-woofer θα έχουν αναλάβει όλο το δύσκολο έργο.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
να ξεμεριμνήσεις τότε να δούμε.... :biggrin:
Πρέπει να προσέχουμε τις ευχές μας.ιδίως όταν υπάρχει προοπτική...πραγματοποίησής τους.

Χάρη στην ευελιξία διαχείρισης ηχοσυστημάτων μπορώ να ΄΄ξεμεριμνήσω΄΄ όπως και όσο θέλω κατά περίπτωση,παραδίδοντας ακόμα και με τα Vecteur ένα στήσιμο αντάξιο...παράλληλου Σύμπαντος.

Το απόλυτο nearfield,ή αλλιώς ένα desktop αναγόμενο σε...bedtop:
DSC02270.JPG


Η θέα των main και του ικριώματος αντίστοιχα από τη θέση ακρόασης:
DSC02274.JPG

DSC02272.JPG


Η ιδέα της διαρρύθμισης είχε προκύψει από την ανάγκη να βρεθεί τοποθεσία για το sub που θα ήταν βέλτιστη τόσο ως προς την παροχή ενέργειας στο χώρο όσο και ως προς τη χρονική ευθυγράμμιση με τα main χωρίς DSP...Η θέση της κεφαλής αντιστοιχεί στο λευκό μαξιλαράκι πάνω στο κρεβάτι.
DSC02271.JPG


Ακριβής ορισμός για τη θέση κεφαλής έγινε με τη βοήθεια μικροφώνου.Έπρεπε αφενός μεν να μην είναι κολλητή με τα τοιχώματα ώστε να μη βρισκόταν πάνω σε κοιλίες (σημεία μέγιστου SPL) από στάσιμα κύματα και παράλληλα όχι αρκετά απομακρυσμένη ώστε να κειτόταν σε κόμβους (σημεία ελάχιστου SPL) ή να χαλούσε η χρονική ευθυγράμμιση του sub.

Το πρώτο βήμα είχε πραγματοποιηθεί με ελεύθερο το bass reflex στα main ώστε να παρείχαν εκείνα ενέργεια από 60 Hz και άνω....To sub ούτως ή άλλως είχε σφραγισμένη καμπίνα και το βαθυπερατό του με κεντρική συχνότητα στα 50 Hz και κλίση 24dB ανά οκτάβα,αφού στόχος ήταν να μη διεγερθεί πλουσιοπάροχα από αυτό ο υφιστάμενος ιδιορρυθμός λίγο άνω από τα 50 Hz...Με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί και λήψη μετακινούμενου μικροφώνου,μπλε καμπύλη τα main μόνα τους,πράσινη μαζί με το Dynaudio χωρίς διορθώσεις και καφετιά ύστερα από πρόχειρη διόρθωση:
spl.png

Διαπιστώνουμε ότι η εκτεταμένη απορροφητική επιφάνεια από το στρώμα ακριβώς μπροστά από τα Vecteur εξομαλύνει την υποχώρηση στο άνω μισό της τρίτης οκτάβας που κανόνικά προέκυπτε από το δάπεδο...

Το διορθωμένο spectrogram όμως δείχνει σταθερά - όπως και το αδιόρθωτο - έντονες ανωμαλίες συνυπάρχουσες στη μαύρη καμπύλη του group delay στη ζώνη 70-100 Hz.Αυτές οφείλονταν στη λειτουργία του bass reflex από τα main:
spectro.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
ένα desktop αναγόμενο σε...bedtop:
Ακουστικά πάρε.
Θα με θυμηθείς. 😂🤣😁



ΥΓ.
Τέλος πάντων, νομίζω πως έχεις ωριμάσει αρκετά ώστε να στραφείς σε φακ εβριθινγκ (με δι φακινγκ γκειθαιν) για το κυρίως σαλόνι, και έναν αντιπρόσωπο των δι ουάνς φορ δι μπεντρουμ.

Αντε να αποκτήσει άλλο αέρα η κουβέντα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Ακουστικά πάρε.
Θα με θυμηθείς. 😂🤣😁



ΥΓ.
Τέλος πάντων, νομίζω πως έχεις ωριμάσει αρκετά ώστε να στραφείς σε φακ εβριθινγκ (με δι φακινγκ γκειθαιν) για το κυρίως σαλόνι, και έναν αντιπρόσωπο των δι ουάνς φορ δι μπεντρουμ.

Αντε να αποκτήσει άλλο αέρα η κουβέντα.
Με όλα τα ακουστικά που έχω η ακρόαση γίνεται πια σε περιβάλλον 7.1 upmixed χάρη στα πρόσθετα vcable & HeSuVi με τη μεσολάβηση APO Equalizer και φυσικά PC...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
Πολύ καλά κάνεις, να απμιξάρεις τα πάντα όλα. Δε παλεύεται αλλιώς η δικαναλούμπα.

Στο μπεντρουμ άμα στήσεις μια αόρατη λευκή εφταδα τα μικρά δι ουάνς, με 2 σαμπιδια αριστεροδεξιόθεν ως προβλέπεται, μετά μετρήσεων και τα λοιπά και τα λοιπά, θα απμιξάρεις τα άπαντα του σποτιφάι, να γλύφεις τα δαχτυλάκια σου.

Σε έχω κάνει λίστα να ξέρεις.

Screenshot_20220416_192326_com.spotify.music.jpg


Με το που μπαίνω στο αυτοκίνητο, συνεχίζει εκεί που είχε σταματήσει πριν στο σπιτ. Και στο αυτοκίνητο έχει κεντρικό, φαντάσου. 😁🤣😂
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Πολύ καλά κάνεις, να απμιξάρεις τα πάντα όλα. Δε παλεύεται αλλιώς η δικαναλούμπα.

Στο μπεντρουμ άμα στήσεις μια αόρατη λευκή εφταδα τα μικρά δι ουάνς, με 2 σαμπιδια αριστεροδεξιόθεν ως προβλέπεται, μετά μετρήσεων και τα λοιπά και τα λοιπά, θα απμιξάρεις τα άπαντα του σποτιφάι, να γλύφεις τα δαχτυλάκια σου.

Σε έχω κάνει λίστα να ξέρεις.

View attachment 248374

Με το που μπαίνω στο αυτοκίνητο, συνεχίζει εκεί που είχε σταματήσει πριν στο σπιτ. Και στο αυτοκίνητο έχει κεντρικό, φαντάσου. 😁🤣😂
Θα κάνω ό,τι μπορώ από τη δική μου μεριά για να συνεχίζεται ο...εμπλουτισμός της λίστας.

Επιστρέφοντας στο bedtop,με το Dynaudio να κόβεται στα 50 Hz δεν γινόταν αντιληπτή η θέση του τόσο στην αδιόρθωτη όσο και στη διορθωμένη απόκριση.

Επόμενη κίνηση η φραγή των bass reflex στα main και η αλλαγή του Dynaudio με Yamaha,επειδή το δεύτερο χάρη στη downfiring αρχιτεκτονική του κρίνεται ιδανικότερο για γωνιακή τοποθέτηση...Το βαθυπερατό στο Yamaha ορίστηκε σε ύψος 65-70 Hz περίπου (δεν παρέχονται αριθμητικές ενδείξεις στο δικό του ρυθμιστικό) έχοντας κλίση 12dB ανά οκτάβα.O δε διακόπτης πολικότητας σε θέση 180 deg :
DSC02366.JPG


Σε αυτό το στάδιο κρατήθηκε ελεύθερο το bass reflex του Yamaha...Μπλε καμπύλη η αδιόρθωτη κατάσταση με το Dynaudio,πράσινη η νέα αδιόρθωτη με το Yamaha:
spl.png


Με τη νέα αδιόρθωτη κατάσταση η θέση του sub γινόταν εν μέρει αντιληπτή.Η αίσθηση εντοπισμού εξαφανιζόταν τελείως στη διορθωμένη και ισοσταθμισμένη κατά Bruel & Kjaer απόκριση....

Ιδιαίτερο σημείο ενδιαφέροντος είναι η αντιπαραβολή - χωρίς την παραμικρή αλλαγή στο προφίλ διόρθωσης - ανάμεσα σε ελεύθερο bass reflex (μωβ καμπύλη) και περιορισμένο (όχι φραγμένο) με σπογγώδη επίστρωση που σχημάτιζε κύλινδρο με μικρότερη διάμετρο στην εσωτερική επιφάνεια του σωλήνα (κόκκινη) και προέκυψε από διαδοχικά πειράματα με διάφορα υλικά και τρόπους φραγής...
br vs sealed.png


Διαπιστώνεται ότι στην πρώτη περίπτωση έχουμε μεν ανώτερα SPL στη ζώνη 28-60 Hz,αλλά στη δεύτερη περίπτωση η υποχώρηση στο κάτω όριο απόκρισης γίνεται με λιγότερο απότομη κλίση αποκτώντας ωφέλιμη απόκριση σε ολόκληρη σχεδόν την πρώτη οκτάβα ενώ και στην αμέσως ανώτερη ζώνη επικρατεί μεγαλύτερη εξομάλυνση...

Spectrogram και αντιπαραβολή των group delay από την κατάσταση με το περιορισμένο bass reflex:
spectro.png

gd.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
... αλλοπρόσαλλη λιθοδομή, αλλά έχει κι αυτή το ενδιαφέρον της, είμαστε σε νησί βορείου Ιουνίου ?
:biggrin:

το γατόνι μια χαρά ;)
Το μόνο βέβαιον είναι ότι η λιθοδομή είναι χειροποίητη, πλαισιώνει τον ξενώνα με την ενότητα του barbeque και ο μαύρος είναι αρσενικός...
DSC02988.JPG


Περνάμε τώρα σε σχετικότερο με τις ακροάσεις επίπεδο, όπως τα εγκατεστημένα monitor ηχεία σε σαλόνι.

DSC02954.JPG


Η ιδιαιτερότητα στο τρέχον setup έγκειται στο ότι έχοντας ξεκινήσει υπό 5.1 σύσταση το μονό κανάλι χαμηλών που είχε αναληφθεί από δύο διαφορετικά sub - το Dynaudio 18S κάτω δεξιά κι ένα άλλο ευρισκόμενο πίσω από τον καναπέ οδηγούμενο από Crown XLS - διατηρήθηκε στην ίδια μορφή και κατά την απόσυρση των surround καναλιών.Στο matrix του miniDSP που έχει αναλάβει χρέη επεξεργαστή τα δύο κανάλια εξόδου κατειλημμένα από τα επιμέρους sub δέχονται το καθένα σήμα και από τα δύο κανάλια εισόδου.
DSC02898.JPG

Γνωρίζοντας επίσης από τα προηγούμενα την ανταπόκριση στις χαμηλές οκτάβες από το συγκεκριμένο χώρο το υψιπερατό φίλτρο στα monitor ορίστηκε από το menu στην τυπική συχνότητα 80 Hz και κλίση Butterworth 24 dB ανά οκτάβα που έχει λιγότερο ραγδαία αρχική πτώση απόκρισης σε σύγκριση με το Linkwitz-Riley ίδιας τάξης.Από την πλευρά των sub το βαθυπερατό ορίστηκε με κεντρική συχνότητα 60 Hz το δεξί (ch4) και 70 Hz το αριστερό (ch3) με κλίση 24 dB ανά οκτάβα.Χάρη σε αυτό το τέχνασμα αφέθηκε η ανταπόκριση από το χώρο να συμπληρώνει ενέργεια στη ζώνη 60-80 Hz.

Εδώ οι αποκρίσεις στα κανάλια των sub πριν την εφαρμογή ισοστάθμισης :
subs without EQ.jpg


Απουσία rePhase και με εισηγμένα απλά παραμετρικά φίλτρα αποκλειστικά στη ζώνη 20-200 Hz στην ενότητα PEQ από τα αντίστοιχα κανάλια εξόδου στο miniDSP menu προέκυψαν οι παρακάτω αποκρίσεις - για τα επιμέρους κανάλια και μαζί υπό τα συνήθη χρώματα - πρόχειρα ληφθείσες με περιστρεφόμενο μικρόφωνο γύρω από την κεντρική θέση ακρόασης :
livingroomm monitors.jpg


Σε μεταγενέστερο χρόνο έγιναν και λήψεις με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στα επιμέρους κανάλια όλα μαζί σε θέσεις απομακρυσμένες εκ του MLP αλλά και σε διαφορετικό ύψος που θ'αντιστοιχούσε σε όρθιο ακροατή με τα αποτελέσματα να είναι αποκαλυπτικά...
 

Μηνύματα
16.097
Reaction score
18.797
Το μόνο βέβαιον είναι ότι η λιθοδομή είναι χειροποίητη, πλαισιώνει τον ξενώνα με την ενότητα του barbeque και ο μαύρος είναι αρσενικός...
View attachment 274558

Περνάμε τώρα σε σχετικότερο με τις ακροάσεις επίπεδο, όπως τα εγκατεστημένα monitor ηχεία σε σαλόνι.

View attachment 274559

Η ιδιαιτερότητα στο τρέχον setup έγκειται στο ότι έχοντας ξεκινήσει υπό 5.1 σύσταση το μονό κανάλι χαμηλών που είχε αναληφθεί από δύο διαφορετικά sub - το Dynaudio 18S κάτω δεξιά κι ένα άλλο ευρισκόμενο πίσω από τον καναπέ οδηγούμενο από Crown XLS - διατηρήθηκε στην ίδια μορφή και κατά την απόσυρση των surround καναλιών.Στο matrix του miniDSP που έχει αναλάβει χρέη επεξεργαστή τα δύο κανάλια εξόδου κατειλημμένα από τα επιμέρους sub δέχονται το καθένα σήμα και από τα δύο κανάλια εισόδου.
View attachment 274560
Γνωρίζοντας επίσης από τα προηγούμενα την ανταπόκριση στις χαμηλές οκτάβες από το συγκεκριμένο χώρο το υψιπερατό φίλτρο στα monitor ορίστηκε από το menu στην τυπική συχνότητα 80 Hz και κλίση Butterworth 24 dB ανά οκτάβα που έχει λιγότερο ραγδαία αρχική πτώση απόκρισης σε σύγκριση με το Linkwitz-Riley ίδιας τάξης.Από την πλευρά των sub το βαθυπερατό ορίστηκε με κεντρική συχνότητα 60 Hz το δεξί (ch4) και 70 Hz το αριστερό (ch3) με κλίση 24 dB ανά οκτάβα.Χάρη σε αυτό το τέχνασμα αφέθηκε η ανταπόκριση από το χώρο να συμπληρώνει ενέργεια στη ζώνη 60-80 Hz.

Εδώ οι αποκρίσεις στα κανάλια των sub πριν την εφαρμογή ισοστάθμισης :
View attachment 274565

Απουσία rePhase και με εισηγμένα απλά παραμετρικά φίλτρα αποκλειστικά στη ζώνη 20-200 Hz στην ενότητα PEQ από τα αντίστοιχα κανάλια εξόδου στο miniDSP menu προέκυψαν οι παρακάτω αποκρίσεις - για τα επιμέρους κανάλια και μαζί υπό τα συνήθη χρώματα - πρόχειρα ληφθείσες με περιστρεφόμενο μικρόφωνο γύρω από την κεντρική θέση ακρόασης :
View attachment 274563

Σε μεταγενέστερο χρόνο έγιναν και λήψεις με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στα επιμέρους κανάλια όλα μαζί σε θέσεις απομακρυσμένες εκ του MLP αλλά και σε διαφορετικό ύψος που θ'αντιστοιχούσε σε όρθιο ακροατή με τα αποτελέσματα να είναι αποκαλυπτικά...
Καλά είπα εγώ γάτος, μου φάνηκε χοντρό το κεφάλι του. χα χα.

Bhutia οι μετρήσεις στην MLP γίνονται με ένα μικρόφωνο ή με δύο σε απόσταση περίπου όσο της κεφαλής ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Καλά είπα εγώ γάτος, μου φάνηκε χοντρό το κεφάλι του. χα χα.

Bhutia οι μετρήσεις στην MLP γίνονται με ένα μικρόφωνο ή με δύο σε απόσταση περίπου όσο της κεφαλής ;
Γι αυτό ακολουθείται τεχνική λήψης με μικρόφωνο περιστρεφόμενο σε οριζόντιο επίπεδο, ώστε ν'αποφεύγονταν οι κεφαλές ανδρεικέλων όπως τα KEMAR με μικρόφωνα στη θέση των αυτιών.
 

Μηνύματα
16.097
Reaction score
18.797
Γι αυτό ακολουθείται η τεχνική λήψης με μικρόφωνο περιστρεφόμενο σε οριζόντιο επίπεδο, ώστε ν'αποφεύγονταν οι κεφαλές ανδρεικέλων όπως τα KEMAR με μικρόφωνα στη θέση των αυτιών.
Και κάτι άλλο, ένα ηχείο μπορεί να έχει στενή διασπορά και συγχρόνως να είναι το ίδιο καλό με ένα άλλο με ευρεία διασπορά στο να φορτίζει ομοιόμορφα τον χώρο, που όπως και να έχει το μεγαλύτερο μέρος του μένει χωρίς κάλυψη απο παθητική φροντίδα ; δηλαδή να έχει καλή καμπύλη sound power (πως την λενε) ;

Με ποιό τρόπο σχετίζονται (εάν) αυτές οι δύο καμπύλες ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Και κάτι άλλο, ένα ηχείο μπορεί να έχει στενή διασπορά και συγχρόνως να είναι το ίδιο καλό με ένα άλλο με ευρεία διασπορά στο να φορτίζει ομοιόμορφα τον χώρο, που όπως και να έχει το μεγαλύτερο μέρος του μένει χωρίς κάλυψη απο παθητική φροντίδα ; δηλαδή να έχει καλή καμπύλη sound power (πως την λενε) ;

Με ποιό τρόπο σχετίζονται (εάν) αυτές οι δύο καμπύλες ;
Θα μπορούσαν να λειτουργούν ισορροπημένα και οι δύο εναλλακτικές αλλά αποκλειστικά γύρω από την κεντρική θέση ακρόασης. Η ηχητική σκηνή θα κατέρρεε με τη στενή διασπορά εκτός του MLP...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.549
Μηνύματα
2.943.695
Members
38.196
Νεότερο μέλος
nikos3391
Top