Πώς να κάνω το πικάπ να ακούγεται καλύτερα από τα ψηφιακά;

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.804
Reaction score
16.595
Σε μερικά θα διαφωνήσω με τον αστροναύτη και σε άλλα θα συμφωνήσω, αυτόν που θα σου πουλήσει το σαπακι για πρώτης τάξεως βινταζ στηρίζεται στην άγνοια σου επομένως το μάθημα είναι αν θέλεις να ασχοληθείς με βινταζ η οτιδήποτε άλλο μάθε πρώτα το αντικείμενο σου για να μην σε πιάνουν "κότσο". Άλλωστε το ίδιο συμβαίνει με ευπόληπτες εταιρείες high end που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, απλώς σε άλλο επίπεδο (τσέπης). Δεύτερον το high end δεν εφευρέθηκε σήμερα υπάρχει εδώ και πολλές δεκαετίες και όπως και σήμερα έχει τις λαμπρές του στιγμές και τις αποτυχίες του (περισσότερο). Τρίτον ένα μέρος της τιμής ενός βινταζ μηχανήματος οφείλεται στην σπανιότητα του δεν είναι λογικό για παράδειγμα ένας κορυφαίος βινταζ ενισχυτής όπως ο Sansui AU-X1 να αυξάνεται η τιμή του διαχρονικά ? πόσοι υπάρχουν εν λειτουργία και σε καλή κατάσταση και πόσοι θα υπάρχουν σε 20 χρόνια? ανεξαρτητα που ακουγεται καλα και οντως ακουγεται. Τέταρτον, το αγνοούν κάποιοι, δεν είναι καλύτερο να σωθεί ένα μηχάνημα 50 ετών στο σαλόνι κάποιου από ότι να βρεθεί στα σκουπίδια και μετά στο πιάτο σου? Πέμπτο μένουν και κάποια λεφτά στην Ελλάδα σε τεχνικούς upgrades κλπ. γιατί ως γνωστόν high end στην Ελλάδα γιοκ. Τωρα οταν συγκρινεις βινταζ με ενεργα τα εχεις νομιζω κανει ελαφρως "αχταρμα" (να σου θυμισω μονο το ενεργο κρος Sony TA-4300F εν ετη 1970). Οσο γενικα για τις τιμες να σου θυμισω οτι τις τιμες στα βινταζ τις καθοριζει η αγορα δηλαδη εγω και εσυ και ολοι μας εν τελη δηλαδη ειναι μια τελειως δημοκρατικη διαδικασια ενω τις τιμες στα high end καινουργια μηχανηματα τις καθοριζει η guru εταιρεια αναλογα με την τσεπη του κοροιδου
Γενικά θα συμφωνήσω και επίσης για κάποια συγκεκριμένα παλιά κομμάτια (π.χ. κάποιους top ενισχυτές Sansui) δε θα έλεγα όχι αν τα έβρισκα σε καμιά super ευκαιρία αλλά δε θα τα αγόραζα ποτέ στις τιμές που τα πουλάνε γενικά...

Η μόνη μου ένσταση σε κάποιους "ρακοσυλλέκτες" (εσύ δεν ανέφερες τίποτα, για άλλους το λέω) είναι η άποψη πως κάποια πράγματα που έγιναν τον 70 και το 80 δεν ξεπεράστηκαν ποτέ..... (κάποια μεγάφωνα π.χ. ... ονόματα δε λέω!). Αν είναι δυνατόν δηλαδή!!!!!

Είσαι συλλέκτης και τα μαζεύεις;;; οκ!!! αλλά όχι και δεν ξεπεράστηκαν!
 

Μηνύματα
16.536
Reaction score
19.491
Γενικά θα συμφωνήσω και επίσης για κάποια συγκεκριμένα παλιά κομμάτια (π.χ. κάποιους top ενισχυτές Sansui) δε θα έλεγα όχι αν τα έβρισκα σε καμιά super ευκαιρία αλλά δε θα τα αγόραζα ποτέ στις τιμές που τα πουλάνε γενικά...

Η μόνη μου ένσταση σε κάποιους "ρακοσυλλέκτες" (εσύ δεν ανέφερες τίποτα, για άλλους το λέω) είναι η άποψη πως κάποια πράγματα που έγιναν τον 70 και το 80 δεν ξεπεράστηκαν ποτέ..... (κάποια μεγάφωνα π.χ. ... ονόματα δε λέω!). Αν είναι δυνατόν δηλαδή!!!!!

Είσαι συλλέκτης και τα μαζεύεις;;; οκ!!! αλλά όχι και δεν ξεπεράστηκαν!
Τολμάς να μιλάς για τα Sansui ? ε ? Τολμάς ? :D

Do you have some kind of death wish or what ?
 

Μηνύματα
7.483
Reaction score
12.262
Σε μια σελίδα του fb που είμαι μέλος, εκθείαζαν ένα ραδιοενισχυτή sony που πρέπει να ήταν ακριβούτσικος στην εποχή του και βλέπω ότι κρατάει καλή τιμή στο ebay. Το πρώτο πράγμα στο οποίο πήγε το μάτι μου ήταν αυτό το διαολεμένο το καλωδιομάνι. Χύμα καλώδια, διάσπαρτα, ανακατεμένα, να φεύγουν απο τη μια πλευρά, να πηγαίνουν στην άλλη για να καταλήξουν κάπου αλλού. Το ίδιο περίπου έκανε και η Naim στον πρώτο NAC32, ειδικά στο τομέα του phono stage ως προς τον επιλογέα πηγής, το ίδιο και στις πλακέτες buffer που επέστρεφαν με καλώδια στο ποτενσιόμετρο έντασης για να φύγουν προς τη τελική προενίσχυση, χαμός. Τα βελτίωσαν όλα αυτά στον NAC32.5 βέβαια. Είχαν καλούμπες με καλώδιο και έχωναν αβέρτα. Τα ίδια και στο tuner Kenwood KT7500. Όλα σε μια πλακέτα μεν και με ελάχιστη καλωδίωση, αλλά διαδρομές σήματος παράλληλα με αυτές του ρεύματος, το σήμα έκανε κύκλους μέσα στη πλακέτα για να έχει κάποιος τη δυνατότητα να έχει μεταβλητή έξοδο, να ακούει mono και για το μεταβλητό deamphasis και μετά πάλι διαδρομές απο τον τελεστικό μέχρι τα βύσματα εξόδου, πάλι μέσα απο βρώμικα μονοπάτια. Αν το ακούσει κανείς με πετσοκομμένες αυτές τις λειτουργίες, "καρφωτή" deamphasis σε αυτή που ταιριάζει στην Ευρώπη και με καλώδιο απο τους πυκνωτές εξόδου του τελεστικού απευθείας στα βύσματα εξόδου, είναι άλλο tuner ( αλλά δυστυχώς, δεν έχουμε καλούς σταθμούς, οπότε το παράτησα ).
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.193
Reaction score
42.382
... δεν ειναι σαν τα νυχια - Να θελουν λιμαρισμα, κοπσιμο και βαπσιμο .. η μουσικη ή τεσπα τα ακουζματα του καθενως ... 🐒
 




wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.804
Reaction score
16.595
Μπά ? σοβαρά ? για πες μερικά ! Οχι τα class D. αυτά δεν είναι αλλαγές αλλά παραλαγές στο ίδιο θέμα.
Ακόμα και το ίδιο σχηματικό να κρατήσεις (ας πούμε πως εδώ δεν άλλαξε τίποτα) είναι προτιμότερη μια φρέσκια σχεδίαση σε καινούρια πλακέτα (όχι τον βακελίτη που έχει στραβώσει απ' τα χρόνια και δεν ήταν ούτε διπλής όψεως), με νέους πυκνωτές (που δεν έχουν "στεγνώσει" απ' τα χρόνια), καινούρια καλώδια (λιγότερα λόγω καλύτερης σχεδίασης και φρέσκα... όχι οξειδωμένα μετά το πέρασμα μισού αιώνα!) και πιθανότατα κάποια καλύτερους/γρηγορότερους/δυνατότερους ημιαγωγούς) :p
Δεν αρκεί;;; και μάλιστα σε τιμή όχι συλλεκτική!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.498
Reaction score
138.433
Μπά ? σοβαρά ? για πες μερικά ! Οχι τα class D. αυτά δεν είναι αλλαγές αλλά παραλαγές στο ίδιο θέμα.
Βαργιεμαι.

Και δε βρίσκω λόγο.

Πάντως εν συντομία, η εξέλιξη στα κυκλώματα οντιο και στις συνολικές υλοποιήσεις μηχανημάτων, στα τελευταία 50 χρόνια, ακόμα και σε προενισχυτικά στάδια, είναι μεγαλύτερη από την εξέλιξη στα κινητά τηλέφωνα, στους υπολογιστές, στα ψυγεία, στα κλιματιστικά, στις τηλεοράσεις, στις λάμπες που φωτίζουν το ταβάνι μας και στα αυτοκίνητα, ακόμα και στα ελαστικά αυτοκινήτων.

Όλα έχουν προοδεύσει, αλλά σα το οντιο, κανένα. 😜

Τότε, το οντιο ήταν σχετικά επαρκές για αναπαραγωγή γραμμοφώνου. Μέχρι εκει
😜🤣
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.193
Reaction score
42.382
...υπολογιστες και προγραματισμος εχουν αντιστοιχη και βεβαια παραλληλη εξελιξη με το οντιο, ηλεχτρονικζ τα λεγαμε στου χουριομ.
-> οι νεκροκεφαλες των πικαπζ απο την αλλη παραμενουν παντα νεκροκεφαλες...💀☠
χτες το ακουγα το βινυλιο 🐒
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.498
Reaction score
138.433
Σε ένα σύγχρονο προενισχυτή, αν τον ανοίξεις να δεις τα υλικά του, δεν υπάρχει μέσα ούτε ένα εξάρτημα που υπήρχε πριν 40-50 χρόνια.

Έχουμε υλικά επιφάνειας, άλλη τεχνολογία πυκνωτών, άλλη τεχνολογία αντιστάσεων, άλλη τεχνολογία τυπωμενων, ολοκληρωμενων, καλωδίων, γενικά άλλη.

Ένας σύγχρονος προενισχυτής είναι αυτός που έχει ο γουιζι, είναι ένα μίνι ντιεσπι χαντε, δουλεύει στο ψηφιακό πεδίο, έχει ενσωματωμένα ντακ, έχει συστήματα ισοστάθμισης της προκοπής.

Έχει τρομερά σταθεροποιημενα διακοπτικα τροφοδοτικά, μηδενικό ριπλ, με σιναντ στο Θεό.

Οτιδήποτε άλλο, είναι παλιακιά κουραδα.


ΥΓ. Οι σοβαροί προ έχουν σοβαρά απμιξινγκ και σοβαρή από κωδικοποίηση σύγχρονων ιμερσιβ φορμά.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.891
Reaction score
28.053
Ακόμα και το ίδιο σχηματικό να κρατήσεις (ας πούμε πως εδώ δεν άλλαξε τίποτα) είναι προτιμότερη μια φρέσκια σχεδίαση σε καινούρια πλακέτα (όχι τον βακελίτη που έχει στραβώσει απ' τα χρόνια και δεν ήταν ούτε διπλής όψεως), με νέους πυκνωτές (που δεν έχουν "στεγνώσει" απ' τα χρόνια), καινούρια καλώδια (λιγότερα λόγω καλύτερης σχεδίασης και φρέσκα... όχι οξειδωμένα μετά το πέρασμα μισού αιώνα!) και πιθανότατα κάποια καλύτερους/γρηγορότερους/δυνατότερους ημιαγωγούς) :p
Δεν αρκεί;;; και μάλιστα σε τιμή όχι συλλεκτική!
Πλακέτες βακελίτη? χμ . Που στραβώνει με τα χρόνια? Ο Βακελίτης ως ορυκτό δεν στραβώνει σπάει.
Διπλής όψης πλακέτες χρησιμοποιούσε η SANSUI από το 1975 , στον CA 3000 προενισχυτής, και όχι μόνο , και σε κάτι ραδιοενισχυτές QRX 8001 9001 , 777 και κάποιους άλλους που δεν θυμάμαι τώρα.
Τα σωστά μηχανήματα είχαν πλακέτες glass epoxy , δεκαετία 80-90 -00 , και διπλής όψης .
Τα σημερινά έχουν απλές πλαστικές . Το πολύ πολύ εποξικές απλές.
Τα λιγώτερα καλώδια είναι πάντα καλοδεχούμενα , αλλά όχι πάντα απαραίτητα .Αμα είναι να σου βγεί η πλακέτα 50 πόντους πλάτος , άστο , δεν χρειάζεται. Καλύτερα 2 πλακέτες με σύνδεση με καλωδιοταινία ,sandwich .
Oι πυκνωτές ,ηλεκτρολυτικοί αλλάζονται , σε όλα τα μηχανήματα . Δεν είναι καμία επιστήμη να αλλάξεις 50 πυκνωτές.
Οι ημιαγωγοί ισχύος , οι πλέον γρήγοροι και ισχυροί είναι σχεδιάσεις του 80 . Ακόμα και σήμερα οι ίδιοι είναι , δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικό. Εκτός ίσως του τρόπου παραγωγής που σημαίνει παραγωγή περισσότερων σε χαμηλώτερη τιμή.
Τιμή όχι συλλεκτική? έχεις δεί πόσο κοστίζουν καινούρια accuphase, bryston , Lab gruppen ,Mc intosh ,Mark Levinson , Classe , Parasound και κάτι άλλα που δεν θυμάμαι τώρα.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.804
Reaction score
16.595
Πλακέτες βακελίτη? χμ . Που στραβώνει με τα χρόνια? Ο Βακελίτης ως ορυκτό δεν στραβώνει σπάει.
Διπλής όψης πλακέτες χρησιμοποιούσε η SANSUI από το 1975 , στον CA 3000 προενισχυτής, και όχι μόνο , και σε κάτι ραδιοενισχυτές QRX 8001 9001 , 777 και κάποιους άλλους που δεν θυμάμαι τώρα.
Τα σωστά μηχανήματα είχαν πλακέτες glass epoxy , δεκαετία 80-90 -00 , και διπλής όψης .
Τα σημερινά έχουν απλές πλαστικές . Το πολύ πολύ εποξικές απλές.
Τα λιγώτερα καλώδια είναι πάντα καλοδεχούμενα , αλλά όχι πάντα απαραίτητα .Αμα είναι να σου βγεί η πλακέτα 50 πόντους πλάτος , άστο , δεν χρειάζεται. Καλύτερα 2 πλακέτες με σύνδεση με καλωδιοταινία ,sandwich .
Oι πυκνωτές ,ηλεκτρολυτικοί αλλάζονται , σε όλα τα μηχανήματα . Δεν είναι καμία επιστήμη να αλλάξεις 50 πυκνωτές.
Οι ημιαγωγοί ισχύος , οι πλέον γρήγοροι και ισχυροί είναι σχεδιάσεις του 80 . Ακόμα και σήμερα οι ίδιοι είναι , δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικό. Εκτός ίσως του τρόπου παραγωγής που σημαίνει παραγωγή περισσότερων σε χαμηλώτερη τιμή.
Τιμή όχι συλλεκτική? έχεις δεί πόσο κοστίζουν καινούρια accuphase, bryston , Lab gruppen ,Mc intosh ,Mark Levinson , Classe , και κάτι άλλα που δεν θυμάμαι τώρα.
2 παραδείγματα έβαλα και άλλα 10 ο @costas EAR
οκ.... αν νομίζεις πως δεν υπάρχει εξέλιξη και μετά από το 70-80 έσπασαν τα καλούπια του Hifi και δεν βγήκε τίποτα άλλο, συνέχισε παλιομοδίτικα... καμιά αντίρηξη...


Το πόσο κάνουν σήμερα τα Mc intosh κ.λπ. δεν έχει σχέση... δεν θα δικαιολογήσουμε μια βλακεία συγκρίνοντας την με μια άλλη βλακεία!

Εγώ πάντως θα δείξω ένα σημερινό κινέζικο pro με 80 ευρά!
Ογδόντα!!!!!! ούτε τους πυκνωτές που θα αλλάξεις στα vintage δεν αγοράζεις
Έχει επιλογέα εισόδων με ρελέδες και όχι με διακόπτες και 10χιλ. καλώδιο, έχει σοβαρό ρυθμιστικό volume με το PGA2310, bluetooth, display ενδείξεων, τηλεχειρισμό...

1654254467186.png
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.823
Εγώ θα ακουμπήσω αυτό το κουκλί που κοστίζει όσο 2-3 κούτες τσιγάρα εδώ.. :p

Πολύ ωραία παίζ' για τα λφτατ' ;)

R0011936.jpgfhfh.jpg


Με ότι βολεύεται ο καθένας μωρέ, μήν σκοτίζεστε..
Πσηφιακά - αναλογικά με την σωστή μουσική αν και χούφταλο το ίδιο χτυπιέμαι.. 😎
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.891
Reaction score
28.053
@ WNET
Κανένα καλούπι δεν έσπασε .
Βάλτε εσείς όσα παραδείγματα θέλετε , και θα σας βάλω και εγώ άλλα τόσα.
Το πως συνεχίζω εγώ νομίζω είναι ξεκάθαρο , δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση .
Τα 80 ευρά του εν λόγω προ , θα ήταν 1280 αν δεν ήταν κινέζικος με τις επιδοτήσεις που παίρνουν οι κινέζοι , και σε πιο νορμάλ παραγωγές . Δλδ 3000 κομμάτια αντί για 300000 .
Επιλογέας εισόδων με ρελέ . :roflmao: Από το 1980 χρησιμοποιείται. Τι λέει αυτό?
Τι σημαίνει σοβαρό ρυθμιστικό? display ενδείξεων? πλάκα κάνεις έτσι ? τηλεχειρισμό? από το 85 .
Τι λέει δλδ αυτό?
Bluetooth , το μόνο νέο στοιχείο . Μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτό.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.804
Reaction score
16.595
Άντε αφού ο επιλογέας υπάρχει από το 80 και ο τηλεχειρισμός από το 85 όλα οκ!!!
Λες και δεν εκθειάζεις και μηχανήματα του 70 !!!







(* Το ....Beringher το πήρες όμως!!!! δεν έμεινες με το Sansui το x-over!!!
Αλλά δεν υπάρχει εξέλιξη.....)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.023
Μηνύματα
2.959.422
Members
38.278
Νεότερο μέλος
lagoudas1957
Top