Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
3.464
Reaction score
11.480
Αργά ή γρήγορα, όλοι έτσι θα μάθετε να οδηγείτε. Προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα, θα προσαρμοστείτε θέλετε δε θέλετε σε κάποια φάση.

Φακτς οφ λαιφ.


Οπότε, το σκεπτικό του τεμη, που απαιτεί νον στοπ (γιατί έτσι έχει ice-συνηθίσει) με ΙΧ, είναι ενάντια στην λογική χρήσης των ev.

Η λογική χρήσης των ev βασίζεται στις μικρές κι ελαφριές μπαταρίες,

Γι'αυτό το λόγο, όλος ο σχεδιασμός τοποθέτησης ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, βασίζεται στον κανόνα "φορτιστής ανά 100χλμ".
Σιγουρα θα το συνηθίσουμε.
Απλά βλέπω ότι η τεχνολογία που θα έπρεπε να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη , μάλλον κάνει το αντίθετο. Τουλάχιστον σ αυτή τη πρώιμη φάση της εξοικείωσης.

Στον Κορινό ,που όπως με ενημερώνεις , έβαλαν φορτιστές, γίνεται ψιλόχαμούλης για υγρά καύσιμα, τα οποία τα πουλάνε πανάκριβα ,(είναι μονοπώλιο για πολλά χιλιόμετρα πάνω στην εθνική) φαντάσου τι θα γίνεται σε αναμονή στα ηλεκτρικά.:oops:, αυτό ήθελα να αποφύγω γιατί το βλέπω περνώντας απ έξω.

Αλλιώς η εναλλακτική, στην χειρότερη περίπτωση είναι να βάλω τη γεννήτρια που έχω (16kw) να φορτίσω το αμάξι.o_O Δε λέει !
 

Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.547
Γι αυτό ζήτησα 400+ χλμ ενώ χρειάζομαι 300.
θεωρησα ότι το 400+ θα ήταν αρκετό.
Ερώτηση : τα αμιγώς ηλεκτρικά στην κάθοδο του βουνού , φορτίζουν την μπαταρία τους ;
Αν ναι, τοτέ μου φτάνει και με περισσεύει.

Η πρόταση σου είναι το Volvo?
Σε ιδανικές συνθήκες και χωρίς να το πατάς, καλώς ζήτησες 400+ αυτονομία για 300 χλμ.
Αλλά μιλάς για Όλυμπο με θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, χωρίς δυνατότητα φόρτισης στον προορισμό, και αν κατάλαβα καλά, χωρίς διάθεση στάσης στον Κορινό (αλλιώς θα έβλεπες ότι υπάρχει φορτιστής εκεί) και μιλάς και για 130 χλμ την ώρα σταθερά σαν να είναι λίγα.

Ναι, θα κερδίσεις στην κατηφόρα, αλλά θα έχεις και μεγάλη κατανάλωση σε όλα τα υπόλοιπα αν το πατάς.

Αν δεχτείς τη στάση του Κορινού ως de facto και τα 50 χιλιάρικα είναι εντός μπάτζετ, τότε σου κάνουν όλες οι επιλογές μοντέλων 4x4 με 78άρα μπαταρία.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.665
Reaction score
8.284
Δεν ξέρω τις παραμέτρους που πρέπει να ικανοποιήσει ο αλγόριθμος, οι οποίες πιθανώς να έχουν μπει (από τον χρήστη) ως εξής:

1. Μέγιστη διάρκεια στάσης κατά την διαδρομή: 7 λεπτά.

2. Ελάχιστη αναμενόμενη στάθμη μπαταρίας (για λόγους ασφαλείας): 10%.
Αυτό σκέφτηκα αρχικά. Αλλά αν δεις τη μπαταρία με την οποία φτάνει στη δεύτερη στάση είναι αρκετά περισσότερη από αυτή που φτάνει στην τρίτη. Άρα έχει περιθώριο. Επίσης η δεύτερη στάση θα μπορούσε να είναι 7 λεπτά αντί για 5.

Τέλος πάντων, όπως και να'χει, ακόμα και να έχει προβληματάκια, θα διορθωθούν. Σαν εργαλείο είναι χρήσιμο για peace of mind, θα βάζεις τον προορισμό, θα κάνεις τις στάσεις που σου λέει και τέλος.
 

Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.547
Απλά βλέπω ότι η τεχνολογία που θα έπρεπε να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη , μάλλον κάνει το αντίθετο.
Δεν σου φταίει το ηλεκτρικό αμάξι που επέλεξες να έχεις εξοχικό χωρίς τροφοδοσία ρεύματος.
Το ένα αναιρεί το άλλο.

Αφού δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης στον προορισμό σου, θα αναγκαστείς να φορτίζεις στη μέση της διαδρομής σε δημόσιο φορτιστή. Απλά είναι τα πράγματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.055
Reaction score
139.395
Στον Κορινό ,που όπως με ενημερώνεις , έβαλαν φορτιστές, γίνεται ψιλόχαμούλης για υγρά καύσιμα
Έχω σταματήσει καμιά 10-αρια φορές σε ΣΕΑ για φόρτιση.

1 φορά ήταν για να δοκιμάσω πως λειτουργεί το app, να επιβεβαιώσω ότι το έστησα σωστά.

1 φορά ήταν γιατί ήταν αναγκαία η στάση για φόρτιση.

1 φορά ήταν για να το δείξω στο γιο μου.

Τις υπόλοιπες φορές, ήθελαν στάση οι συνεπιβάτες για να πάρουν σάντουιτς καφέδες, κατουρημα, κλπ, και απλώς το κουμπωσα όσο έκαναν αυτό που ήθελαν, περισσότερο για χαβαλέ. Αλλά δε χάνω ευκαιρία, σε κάθε στάση, κουμπώνω, κι ας είναι για 5 λεπτά, που ποτέ δεν κάνουν μόνο 5 λεπτά. Μια χαρά. 😜😁😂

Καμία φορά δεν πέτυχα κάποιον να φορτίζει. Ποτέ όμως. Απίθανο; 😜😁😂

Βεβαίως αυτό δεν είναι απόδειξη ότι δε θα περιμένεις ποτέ, αλλά δείχνει πως μάλλον αρκεί προς ώρας ο 1 φορτιστής εκεί.

Γενικώς, επειδή πάω συχνά προς τα κει (Κατερίνη, Βόλο, κλπ), όπως και προς Βέροια, στα ΣΕΑ παίζει μια στάση για κατουρημα και καφέδες, είτε για να συνεχίσω προς τον προορισμό είτε για να χω κάτι να πίνω στην επιστροφή.

Βασική παράμετρος είναι να μη καίγεσαι να φτάσεις στον προορισμό σου σα να πήρε φωτιά το σπίτι. Να είσαι χαλαρός. Άμα είσαι χαλαρός, όλα είναι απλά κι όμορφα. 😎
 
Last edited:



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.283
Reaction score
31.231
Με δεδομένο ότι δεν φορτίζουμε πάνω από 80% και δεν το αφήνουμε κάτω από 20%, το 40% της αυτονομίας δεν πάει περίπατο;
Θα μου πεις μια στο τόσο δεν τρέχει και τίποτα. Αν όμως δεν είναι μια στο τόσο και είναι κάθε ΣΚ πχ;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.665
Reaction score
8.284
Με δεδομένο ότι δεν φορτίζουμε πάνω από 80% και δεν το αφήνουμε κάτω από 20%, το 40% της αυτονομίας δεν πάει περίπατο;
Θα μου πεις μια στο τόσο δεν τρέχει και τίποτα. Αν όμως δεν είναι μια στο τόσο και είναι κάθε ΣΚ πχ;
Δεν παθαίνει τίποτα αν το φορτίζεις στο 100% πριν φύγεις για ταξίδι/βόλτα.

Αφενός έχει buffer (οπότε δεν φορτίζει πραγματικά στο 100%), αφετέρου το πρόβλημα δημιουργείται όταν το φορτίζεις στο 100% και το αφήνεις, όχι αν το φορτίσεις και το πάρεις να φύγεις.

Όσο για το κατώτερο 20%, επίσης ισχύει το buffer, αλλά αυτό είναι και θέμα "ασφαλείας", να μην φτάσεις δηλαδή με την ψυχή στο στόμα.

Οπότε φεύγοντας από το σπίτι μπορείς να θεωρήσεις πως έχεις το 80-85% της αυτονομίας διαθέσιμο (100% έως 15-20%) και μετά από στάση φόρτισης έχεις το 60-65% διαθέσιμο, γιατί εκεί δεν έχει νόημα να περιμένεις να φορτίσει έως το 100%. Από άποψη χρόνου, όχι φθοράς της μπαταρίας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.055
Reaction score
139.395
Οι μπαταρίες φθείρονται ελάχιστα αν τις φορτίζεις μέχρι 100% και ξεκινάς αμέσως το ταξίδι σου.

Η αναμονή με 100% φορτισμένη μπαταρία είναι φθορά.

Οι νέες μπαταρίες των Τεσλα, λόγω κάποιας εξέλιξης στη χημεία, πλέον δεν συνοδεύονται από οδηγία να φορτιζουν στην καθημερινότητα μέχρι 80%, αλλά να φορτίζουν μονίμως μέχρι 100%, δεν το θεωρούν φθορά, μάλιστα λένε τουλάχιστον 1 φορά τη βδομάδα να το πηγαίνεις 100% κάνει και καλό (στη βαθμονόμηση προφανώς, και πάλι λόγω νέας χημείας, αλλά και να μην είναι τέλεια η βαθμονόμηση δε χάνεις τίποτα σπουδαίο).

Κάτω από 10% αρχίζεις να ζοριζεις την μπαταρία, και τη ζοριζεις όσο περισσότερο πιέζεις το μοτέρ για επιδόσεις, δηλαδή όσο περισσότερα αμπέρ ζητάς από άδειες μπαταρίες, έχει μεγάλη διαφορά στη φθορά τους εάν πηγαίνεις έξτρα χαλαρά, κάτι που από ένα σημείο και μετά το επιβάλλουν σοφτγουερικά τα ίδια τα ev.

Με χαλαρή ζήτηση αμπέρ στο άδειασμα της μπαταρίας, η φθορά είναι μίνιμουμ, ανάξια λόγου, εκτός κι αν χρειάζεται να το κάνεις κάθε μέρα το άδειασμα μέχρι 0%, οπότε από τη χρήση φαίνεται πως πήρες λάθος ev για τις ανάγκες σου.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Με ψιλοάδεια μπαταρία, το πατίνι δε βγάζει την ανηφόρα έξω από το σπίτι μου. Με γεμάτη, τσούκου-τσούκου, ανεβαίνω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.055
Reaction score
139.395
Έτσι πάει σε όλες τις μπαταρίες, πιο πολλά αμπέρ όταν είναι γεμάτες, κι όσο πέφτει η στάθμη φόρτισης, πέφτουν τα αμπέρ και φυσικά οι επιδόσεις.

Στο 100% της μπαταρίας, το id3 κάνει 0-100 σε 6,4".

Στο 50% της μπαταρίας είναι 7,4".

Στο 10% της μπαταρίας είναι κοντά στα 8,5". Έτσι κάνουν όλα, είτε Τεσλα είτε μπεμβε.
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες, νομίζω πως είναι πολύτιμες για όσους θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό.
Κυρίως τον ear, τον flash, και τόν Symos.
Αλλά νομίζω ότι αν συνεχίσετε να γράφετε τις εμπειρίες σας, όχι μόνο θά φθάνουν για όλους, αλλά θα δίνουν 1+1 δώρο (lol).
 

Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.547
Για μένα το 40% (0-20% και 80-100%) στην πράξη πάει περίπατο, ναι.

Στην πράξη φορτίζεις πάντα 20-80%, οπότε αντίστοιχες πρέπει να είναι και οι ανάγκες αυτονομίας σου.
Δεν πρέπει να εξαρτάσαι μόνιμα από την πλήρη αυτονομία του αυτοκινήτου για τις συνεχείς μετακινήσεις σου.
Το ιδανικό είναι να φορτίζεις συχνά κι από λίγο. Κάτι που προϋποθέτει να έχεις δυνατότητα φόρτισης στον προορισμό σου ή στη μέση της διαδρομής.

Π.χ. ενώ μπορώ να πάω και να γυρίσω στο εξοχικό στη Χαλκιδική μαζί με τα χλμ εκεί για μπάνια, ξεκινώντας με 100% φόρτιση από το σπίτι στη Θεσσαλονίκη, προτιμώ να ξεκινώ από Θεσσαλονίκη με όσα τύχει να έχω (εφόσον είμαι εκεί γύρω στα 60%) και να φορτίζω στο εξοχικό για τα εκεί χλμ και την επιστροφή.

Με δυο λόγια, κάπου 20kWh φορτίζω κάθε φορά.

Και στο ταξίδι προχτές σε δημόσιους φορτιστές το ίδιο, 20-80% φόρτιζα στον δρόμο. Εξάλλου πέφτει ραγδαία η ταχύτητα φόρτισης στα 80%. Θέλεις δεν θέλεις σταματάς τη φόρτιση, δεν έχει νόημα να μην κάνεις στάση στον επόμενο φορτιστή, που θα φορτίζεις με τετραπλάσια ταχύτητα.
 


Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.547
Μετά την αναμονή στα σύνορα προς Βουλγαρία στο καταμεσήμερο που βαρούσε 45άρια και φτάνοντας στον ταχύτατο φορτιστή 225kW, αν και φόρτισα μια χαρά ξεκινώντας με το μέγιστο της ικανότητας του αυτοκινήτου (100kW), στα 83% έπεσε στα 3kW μόνο. Προφανώς είχε υπερθερμανθεί η μπαταρία.

Στον ίδιο φορτιστή στην επιστροφή σε πρωινή ώρα φόρτιζα στα 83% με 28kW.

Αναλυτικά:

H καμπύλη φόρτισης του eC4 στις 3 το μεσημέρι με 45 βαθμούς στον φορτιστή 225 kW:
23% 98,6 kW
41% 80 kW
63% 64 kW
78% 57 kW
83% 3 kW

Στον επόμενο φορτιστή 150 kW στις 6 το απόγευμα ελαφρώς χαμηλότερες επιδόσεις:
29% 93 kW
45% 75 kW
66% 56 kW
75% 52 kW
79% 1 kW (!!!)

Στον ίδιο ακριβώς φορτιστή 150 kW την επόμενη μέρα το πρωί:
82% 47 kW
85% 21 kW

Στον φορτιστή 225 kW στις 11 το πρωί:
49% 69 kW
52% 73 kW
71% 52 kW
81% 27kW
κι επίτηδες το συνέχισα να δω ταχύτητα:
83% 28 kW
88% 25 kW
90% 24 kW
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.283
Reaction score
31.231
Υπάρχει μια εταιρεία στο εξωτερικό που κάνει τέτοιες μετατροπές. Αφορά 3-4 οχήματα (αν θυμάμαι καλά είναι το Polo, το Clio, ένα επαγγελματικό Kangoo style και άλλο ένα), που έχουν πάρει και την πιστοποίηση, δεν θέλει τρέξιμο. Κόστος 5000€, αυτονομία 100χλμ :biggrin:
 

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Στην Ιταλία.

https://www.carandmotor.gr/nea/epidotisi-3500-eyro-metatropi-aytokinitoy-ilektriko

Σε λίγο και στα μέρη μας.
Το θέμα είναι ποια αυτοκίνητα αφορά. Πχ κάποιος μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο άνω των 20 ετών και επειδή του αρέσει το look του να θέλει να το κρατήσει και να το μετατρέψει σε ev.
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.453
Reaction score
12.186
Ερασιτεχνικο video από ψιλό κάγκουρες των θερμικών :)
Προς το τέλος έχει κάποια πλάνα από Λιμανακια-Βαρκιζα με το performance

 



Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.248
Μηνύματα
2.968.472
Members
38.294
Νεότερο μέλος
Bill87
Top