Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός οπαδών της τζαζ ή της κλασικής μουσικής περιγράφουν τους εαυτούς τους ως ακουστικόφιλους,
Α! τους διεστραμμενους!
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός οπαδών της τζαζ ή της κλασικής μουσικής περιγράφουν τους εαυτούς τους ως ακουστικόφιλους,
Ναι, αλλά τα Tannoy βάζουν γκολάρα απο τα αποδυτήρια όντας ενεργά και ομοαξονικής υλοποίησης, Κωνσταντίνε. Έχουν τέτοια υλοποίηση και τέτοιο ματσάρισμα που σπάνια συναντάς σε ένα τυπικό hifi κάποιου μερακλή.Ένας από τους ποιο όμορφους ηχητικά ενισχυτές στα αυτιά μου είναι ο Denon PMA-720AE και σαν ολοκληρωμένος και σαν pro. Μπορώ να πω απο όλα όσα περάσαν απο τα χέρια μου παίζει να είναι ο καλύτερος. Πρόσφατα επειδή είχα μετανοιώσει για την πώληση του τον ξαναβρήκα απο φίλο εδώ στο φόρουμ και συντροφεύει τα Tannoy Gold 8 στο βασικό σύστημα λόγω ότι το immersive που ήθελα να φτιάξω μάλλον δεν θα το φτιάξω γιατί απλά δεν έχω τα λεφτά να το φτιάξω. Ο λόγος που το αναφέρω είναι για να μου πείτε αν ο PMA-720AE θεωρείται HiFi. Εμένα πάντως με το ifi zen dac v2, το nvidia sheild tv pro, τα Tannoy Gold 8 και τον Denon ακούω την πιο καθαρή και γεμάτη ακουστικά έκδοση του συστήματος μου. Πάντα για τα αυτιά μου. Για μένα λοιπον αυτό είναι HiFi στις δικά μου οικονομικά και ακουστικά standards.
P.S. Το σύστημα που ηχητικά θα καλύψει τα αυτιά σας θα ξεδιπλώσει και αυτό που σας άρεσει να ακούτε απο τα μουσικά σας ενδιαφέροντα.
Φιλικά Κωνσταντίνος
Έχω ποστάρει τρεις ανάλογες φωτό, αλλά δεν θυμάμαι πού και πάει καιρός πολύς...
Προσωπικά μεγάλωσα με hifi, εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες βρίσκομαι σε hi five (bed layer), και αργότερα να πάω σε high five (ceiling level).όποιος μεγαλώσει με hifi θα πάει σε hifi .
Μα κυκλοφορεί ευρέως ο όρος ΄΄Hi-res΄΄ (=High Resolution).Στο δε πολυκαναλικό πεδίο υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι για τόνωση σε ..΄΄υπερφίαλα εγώ΄΄ ..Αυτές τις διαπιστώσεις έχω κάνει κι εγώ, και γι' αυτό άνοιξα αυτό το θέμα. Βάσει των δυνατοτήτων που είχαν οι συσκευές hi-fi προ 40ετίας και άνω, ήταν περίπου αναμενόμενο να χαρακτηρίζονται με αυτήν την "χαλαρή" λέξη, fidelity. Εμένα προσωπικά ουδέποτε μου έκατσε καλά, καθώς εννοιολογικά ταιριάζει περισσότερο με την απόκριση της νοημοσύνης, παρά μιας κρύας μηχανής. Βέβαια, εδώ και τρεις δεκαετίες, η αγορά εφηύρε τον όρο high end, δίνοντας μιαν άνευ προηγουμένου ένεση αναζωογόνησης στις πωλήσεις, αλλ' ως πρακτική, το high end ακολούθησε εντελώς άλλη πορεία, καταργώντας σχεδόν εξ ολοκλήρου την πίστη στην ηχογράφηση, στρέφοντάς την προς το υπερφύαλο Εγώ του ακροατή.
Εν πάση περιπτώσει, όμως, για να το θέσω χωρίς περιστροφές, γιατί το hi-fi δεν έγινε high precision audio, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων; Σήμερα, με τα ηλεκτρονικά, τα μεγάφωνα και κυρίως τα ηχογραφικά μέσα που (μπορεί να) έχει κανείς στη διάθεσή του, μπορεί να επιτύχει ακριβέστατο αποτέλεσμα, ακόμη και με παθητικά ηχεία...
Μήπως τελικά το fidelity είναι πλέον αυτονόητο, οπότε επαρκεί ο όρος home audio;
Αρκεί να είχαν επιλύσει πλήρως τυχόν ανισορροπίες στη ζώνη κρος μεταξύ midwoofer και tweeter..Ναι, αλλά τα Tannoy βάζουν γκολάρα απο τα αποδυτήρια όντας ενεργά και ομοαξονικής υλοποίησης, Κωνσταντίνε. Έχουν τέτοια υλοποίηση και τέτοιο ματσάρισμα που σπάνια συναντάς σε ένα τυπικό hifi κάποιου μερακλή.
με λίγα λόγια εξήγησες απλά και λιτά τι σημαίνει hi fi.Ένας από τους ποιο όμορφους ηχητικά ενισχυτές στα αυτιά μου είναι ο Denon PMA-720AE και σαν ολοκληρωμένος και σαν pro. Μπορώ να πω απο όλα όσα περάσαν απο τα χέρια μου παίζει να είναι ο καλύτερος……..
Πάντα για τα αυτιά μου. Για μένα λοιπον αυτό είναι HiFi στις δικά μου οικονομικά και ακουστικά standards.
P.S. Το σύστημα που ηχητικά θα καλύψει τα αυτιά σας θα ξεδιπλώσει και αυτό που σας άρεσει να ακούτε απο τα μουσικά σας ενδιαφέροντα.
Διάβασα όλο το πόστ σου, αλλά κάνω reply στο παραπάνω σαν πιο ενδιαφέρον θέμα.το high end ακολούθησε εντελώς άλλη πορεία, καταργώντας σχεδόν εξ ολοκλήρου την πίστη στην ηχογράφηση,
Κάτι τέτοιο θα ήταν αναμενόμενο, αφού για να ψυχαγωγηθούν με μουσική θα είχαν ευχέρεια είτε να την παραγάγουν επιτόπου οι ίδιοι είτε να εντρυφήσουν στις δομές της από απλούστερα μέσα αναπαραγωγής......
Α, και παρεμπιπτόντως....κανένας μουσικός απ' όσους ξέρω, και έχω την τύχη να ξέρω αρκετούς, δεν έχει κάποιο hi-fi σύστημα αναπαραγωγής.
Τόσο, όσο...
Οι μουσικοί δεν μπορούν να αποδώσουν, σε ένα στουντιακό περιβάλλον που τους βάζουν να επαναλαμβάνουν ενα 3 λεπτο κομμάτι μόνο του έργου τους 4 τουλάχιστον φορές και εναν μηχανικό να τους φωνάζει κιόλας. Και ο πιο καλός θα χάσει το πνεύμα του και θα παίξει μηχανικά. Και μετά αποδέχονται το αποτέλεσμα που τους δίνει ο μηχανικός. Επίσης και αυτούς τους βολεύουν πρακτικά οι μέθοδοι εγγραφής, όπως αυτές διαμορφώθηκαν απο παλιά κιόλας. Εγγραφές καλές υπάρχουν αλλά εξέτασε τις συνθήκες και την χρονολογία την οποία παρήχθησαν και θα εκπλαγείς.Έχω τη αίσθηση ότι πολλοί πέφτουμε στην παγίδα των μηχανημάτων και της ακουστικής απόδοσής τους σε υπερβολικό βαθμό. Από την άλλη υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία που θέλει κι αυτή να επιβιώσει, όπως και τα αντίστοιχα με αυτή media. Δεκτό και αυτό.
Προσωπικά, θεωρώ σημαντική τη σωστή αναπαραγωγή ενός μουσικού έργου, αλλά όπως γνωρίζουμε όλοι, έχουν ηχογραφηθεί αριστουργήματα είτε σε υπόγεια σπιτιών, είτε σε πρόχειρα στημένα στούντιο ή ακόμα με πολύ φθηνό εξοπλισμό και συνθήκες μη ιδανικές.
Αυτό μου λέει 2 πράγματα:
1) Οι μουσικοί για να παίξουν και να δημιουργήσουν, δεν χρειάζονται καλώδια και μικρόφωνα του δεκαχίλιαρου και κονσόλες του εκατομμυρίου.
2) Η εσωτερικότητα της μουσικής και το συναίσθημα που βγάζει στον καθένα μας, δεν εκφράζεται από το πόσα χρήματα δαπανήσαμε για το σύστημά μας αλλά από το επίπεδο μουσικής παιδείας που έχουμε ή δεν έχουμε.
Με άλλα λόγια. Ο δρόμος για την κατανόηση της μουσικής περνάει από τη μουσική εκπαίδευση. Πρέπει το αυτί να μάθει να ξεχωρίζει όχι συχνότητες και αν το hi-hat παίζει λίγο πιο λεπτά, αλλά να μάθει να ξεχωρίζει μουσικές φράσεις, μελωδίες, και το παιχνίδι των οργάνων μέσα στη σύνθεση.
Α, και παρεπιπτόντως....κανένας μουσικός απ' όσους ξέρω, και έχω την τύχη να ξέρω αρκετούς, δεν έχει κάποιο hi-fi σύστημα αναπαραγωγής.
Τόσο, όσο...
Γιάννη, από τα 100 cd που ακούω, τα 95 είναι φτιαγμένα για να παίζουν σε σύστημα και όχι σε αυτοκίνητο. Είναι λίγα αυτά που δεν ακούγονται.Δεν έχω παρά να συμφωνήσω με την δεύτερη παράγραφο.
Από τα 100cd που μπορεί να βγούν σε ένα 6μηνο πχ , είναι ζήτημα αν θα ακούγονται τα 3 , αν θα είναι προσεγμένες ηχογραφήσεις , και σωστά μαστεραρισμένα . ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΤΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ Η ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Οι μουσικοί ακούνε πολύ μουσική. Αλλά όχι όπως ακούμε εμείς. Δεν τους ενδιαφέρει τόσο το πόσο καλά ακούγεται το κλαρινέτο ή το τρομπόνι, αλλά το πως ο εκτελεστής ή ο μαέστρος έχει αντιληφθεί και μεταφέρει τη σύνθεση στο κοινό, είτε μέσω ηχογράφησης είτε σε ζωντανή εκτέλεση.Κάτι τέτοιο θα ήταν αναμενόμενο, αφού για να ψυχαγωγηθούν με μουσική θα είχαν ευχέρεια είτε να την παραγάγουν επιτόπου οι ίδιοι είτε να εντρυφήσουν στις δομές της από απλούστερα μέσα αναπαραγωγής...
Πρόσθετος παραλληλισμός από μια άλλη πλευρά θα ήταν και οι σεφ που όταν επιστρέφουν σπίτι από την καθημερινή τους εργασία θ' αρκούνται σε απλά πιάτα και συνταγές.
Η υψηλή πιστότητα εξ ορισμού θα πρέπει να μεταδίδει στον κοινό ακροατή αψεγάδιαστα ακόμα; και όσα εγγενή ..ψεγάδια θα περιέχονταν σε διάφορες μουσικές παραγωγές. Ο εξωραϊσμός τέτοιων ψεγαδιών είναι που αλλοιώνει την έννοια του Hi-Fi.
Η υλοποίηση συσκευών και συστημάτων υψηλής (υψηλότερης από το παρελθόν) πιστότητας αναπαραγωγής, είναι ο συνεχής στόχος της βιομηχανίας.Εν πάση περιπτώσει, όμως, για να το θέσω χωρίς περιστροφές, γιατί το hi-fi δεν έγινε high precision audio, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων; Σήμερα, με τα ηλεκτρονικά, τα μεγάφωνα και κυρίως τα ηχογραφικά μέσα που (μπορεί να) έχει κανείς στη διάθεσή του, μπορεί να επιτύχει ακριβέστατο αποτέλεσμα, ακόμη και με παθητικά ηχεία...
Μήπως τελικά το fidelity είναι πλέον αυτονόητο, οπότε επαρκεί ο όρος home audio;
Όντως έτσι είναι. Οι συνθήκες του στούντιο είναι δύσκολες. Γι'αυτό ακριβώς και πολλές φορές παίζουν session μουσικοί που εκτός από παικταράδες είναι και μπαρουτοκαπνισμένοι και παίζουν τα πάντα σχεδόν με τη μία.Οι μουσικοί δεν μπορούν να αποδώσουν, σε ένα στουντιακό περιβάλλον που τους βάζουν να επαναλαμβάνουν ενα 3 λεπτο κομμάτι μόνο του έργου τους 4 τουλάχιστον φορές και εναν μηχανικό να τους φωνάζει κιόλας. Και ο πιο καλός θα χάσει το πνεύμα του και θα παίξει μηχανικά. Και μετά αποδέχονται το αποτέλεσμα που τους δίνει ο μηχανικός. Επίσης και αυτούς τους βολεύουν πρακτικά οι μέθοδοι εγγραφής, όπως αυτές διαμορφώθηκαν απο παλιά κιόλας. Εγγραφές καλές υπάρχουν αλλά εξέτασε τις συνθήκες και την χρονολογία την οποία παρήχθησαν και θα εκπλαγείς.
Ε, παλιά αυτό γινότανε, εκτός του λόγου που λες και γαιτί δεν ξέραν κάν να παίζουνε οι μουσικοί. Τώρα δε νομίζω τόσο πολύ πλέον παρά μόνο για άλλους λόγους, εμπλουτισμού ιδίως σε μελωδία και κυρίως στην πόπ και ροκ , τελευταία κιόλας γιατί ο κόσμος βαρέθηκε κάπου τις ίδιες και τα ίδιες φόρμες. Σε λίγο god forbid θα αρχίσει να ακούει κλασική.και πολλές φορές παίζουν session μουσικοί