Τα παρεπόμενα της Black Box Audio Video Show 2022


Μ.Φ.

MF Audio Επαγγελματίας
Μηνύματα
561
Reaction score
185
Μην ανησυχείς, μονάχα...χέρια θα σου δέσουν να μην πληκτρολογείς και αυτιά δια ευνόητους λόγους..:roflmao:

Η ζώνη Schroeder είναι τιτλοφορημένη προς τιμήν του κορυφαίου Φυσικού κι ερευνητή στον τομέα της Ακουστικής Dr. Manfred Schroeder.H τιμή στην κεντρική της συχνότητα κυμαίνεται συνήθως στη ζώνη 100-200 Hz και διαφοροποιείται από δωμάτιο σε δωμάτιο,εξαρτώμενη από τις διαστάσεις και το βαθμό ηχοαπορροφητικότητας στις επιφάνειές του.

Η ζώνη Schroeder αναπαριστά ένα πολύ σημαντικό όριο στην ακουστική συμπεριφορά ενός χώρου.Πάνω από εκείνη η ηχητική ενέργεια θεωρείται ότι διασπείρεται με ακτινικό τρόπο, σαν μπάλες που θα έκαναν καραμπόλες μεταξύ επιφανειών.Κάτω από εκείνη όμως η ηχητική ενέργεια θα κατανέμεται σε στάσιμα πυκνώματα και αραιώματα και οι διακυμάνσεις στην απόκριση θα εξαρτώνται από τις διαστάσεις στο χώρο και τις θέσεις που θα έχουν λάβει σε κάθε περίπτωση οι ηχειακές μας πηγές και η κεφαλή ακροατή.

Αυτό σημαίνει ότι η απόδοση δεν θα εξαρτάται τόσο από το ίδιο το ηχοσύστημα και την ποιότητα κατασκευής των συσκευών του όσο από τη χωροταξία και τον τρόπο διαχείρισης στους ρυθμούς συντονισμού από τον χώρο στις πρώτες οκτάβες.Μια ικανοποιητική διαχείριση στη συμπεριφορά δωματίου κάτω από τη ζώνη Schroeder μπορεί μεν από μόνη της να μη φτιάχνει την ολική απόδοση στο εγκατεστημένο ηχοσύστημα, αλλά η πλημμελής διαχείριση μπορεί να χαλάει όλα τα υπόλοιπα καλά χαρακτηριστικά στην απόδοση.

Ο Μ.Φ. είναι γνωστός ως προσωπικότητα και για τον πληθωρικό χαρακτήρα στις αποκρίσεις, δηλαδή αυτό που λέμε ΄΄δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω΄΄... Πληθωρικότητα σε χαρακτηριστικά όπως ο τρόπος έκφρασης έχουν και μέλη όπως ο thva. Άμα κάποιος δεν δρα κακόβουλα, νομίζω ότι δαιμονοποιώντας την πληθωρικότητα θα χάνονταν περισσότερα ως προς τη διανοητική μας ηρεμία.

Είναι αυτό που θα λέγαμε ότι η δημοκρατία μπορεί να κερδίζει πάντοτε αλλά... δεν υπάρχει παντού.:sneaky:
το like πού (σου) έκανα δεν είναι για τα τεχνικά πού αναφέρεις (αν και χρήσιμα)
αλλά για αυτά εδώ πού είπες:

"Μην ανησυχείς, μονάχα...χέρια θα σου δέσουν να μην πληκτρολογείς και αυτιά δια ευνόητους λόγους" ( :) )

"Ο Μ.Φ. είναι γνωστός ως προσωπικότητα και για τον πληθωρικό χαρακτήρα στις αποκρίσεις...
Άμα κάποιος δεν δρα κακόβουλα (!), νομίζω ότι δαιμονοποιώντας την πληθωρικότητα θα χάνονταν περισσότερα ως προς τη διανοητική μας ηρεμία." !

"Είναι αυτό που θα λέγαμε ότι η δημοκρατία μπορεί να κερδίζει πάντοτε αλλά... δεν υπάρχει παντού"

---

Και με την ευκαιρία για τούς οπαδούς των "μπάν"
(πού, σημειωτέων, πρώτοι! "ήρξατο χειρών αδίκων")

τα "μπαν" είναι η εύκολη λύση και υποδηλώνουν ένδεια επιχειρημάτων
(προσωπικά, έχω εναλλακτικές)
 


Μ.Φ.

MF Audio Επαγγελματίας
Μηνύματα
561
Reaction score
185
Τι πρόλαβες και το διάβασες ; Χαίρομαι πολύ.

Όχι ότι δεν θα το ήξερες. ;)

Και ξέρεις χαίρομαι τελικά που διαγράφηκε. Αλήθεια. ;) Και ούτε θα το ξαναναφέρω.

Με έπεισε προσωρινά ένας φίλος να διαθέσω τη γνώση μου αδιάκριτα και είπα να δώσω ακόμη μια ευκαιρία. Η ανταμοιβή μου ήταν η πρέπουσα χα χα.

Σου αφιερώνω τραγούδι απο Ξύλινα Σπαθιά στα παρελκόμενα της έκθεσης, σχετοζόμενο με το θέμα στους στίχους.
σε ευχαριστώ!
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
79.727
Reaction score
100.742
Και ξέρεις χαίρομαι τελικά που διαγράφηκε. Αλήθεια. ;) Και ούτε θα το ξαναναφέρω.
Μάλιστα...

Γιατί μας το κάνεις αυτό;

Τελικά αξίζει ο κόπος και τα 14,99€ που θέλει η πλατφόρμα για να επαναφέρω το ποστ σου.

Σε 5 λεπτά θα το ανεβάσω εδώ...
 


Μηνύματα
15.960
Reaction score
18.613
Μάλιστα...

Γιατί μας το κάνεις αυτό;

Τελικά αξίζει ο κόπος και τα 14,99€ που θέλει η πλατφόρμα για να επαναφέρω το ποστ σου.

Σε 5 λεπτά θα το ανεβάσω εδώ...
Όπως είπα δεν θέλω και χάρηκα που διαγράφηκε. No joke.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.411
Reaction score
57.116
Ξέρω τι θα ρωτήσεις. :D

¨Οχι δεν υπάρχει critical distance στις χαμηλές συχνότητες, λόγω μικρής διάστασης των χώρων και μεγάλων κυμάτων (Χαβάη).

Να πας σε συναυλίες εάν θες να κάτσεις δίπλα στο σαμπγούφερ. Σου έλυσα και άλλο μύθο. :D

Hi FI 99 % μύθος 1 % μη μύθος. Επιστήμη. :D Μεθυστική. Μέθεξη.
H έννοια της Κρίσιμης Απόστασης ισχύει σε ολόκληρο το ακουστό φάσμα...Το θέμα με τις πρώτες ειδικά οκτάβες είναι ότι οι συμβατικής αρχιτεκτονικής πηγές εκπομπής σε αυτές έχουν τιμή κατευθυντικότητας τείνουσα προς τη μονάδα, ενώ απειροελάχιστη τείνει να είναι η τιμή στο συντελεστή ηχοαπορρόφησης για τις επιφάνειες δεδομένου χώρου ως προς τις πρώτες οκτάβες.
Στιγμιότυπο οθόνης (116).png


Άρα η μόνη μεταβλητή που θα μένει τότε στην πράξη από τον μαθηματικό τύπο της ΚΑ θα είναι το ολικό εμβαδόν από τις επιφάνειες στο χώρο.Αυτό σημαίνει με τη σειρά του ότι η σύγκριση τιμών σε KA θα είχε νόημα σε χώρους με πολύ μεγάλες διαστάσεις...

Στιγμιότυπο οθόνης (114).png


Όπως διαπιστώνεται όμως και από τον ενδεικτικό πίνακα οι εξεταζόμενες τιμές είναι αρκετά μικρές στις πρώτες οκτάβες...Είναι προφανές ότι σε τυπικούς οικιακούς χώρους θα τείνουν προς αμελητέα μεγέθη...

Εναλλακτικός τρόπος για ν'αυξανόταν η τιμή στην Κρίσιμη Απόσταση για τις χαμηλές οκτάβες είτε πρόκειται περί μικρότερων κλεισμένων χώρων είτε περί συναυλιών θα ήταν είτε διαφραγματικοί απορροφητές - μεγάλου εμβαδού - είτε ακόμα καλύτερα με αυξανόμενης κατευθυντικότητας διατάξεις για την εκπομπή χαμηλών όπως τα καρδιοειδή ή τα line arrays... :wink:
Ta δε Ta'us δεν πωλούνται όχι μόνο επειδή τα ευχαριστιέμαι χωρίς λυχνιακούς τελικούς και θα προτιμούσα να τα ανακατασκευάσω φρεσκάροντας περαιτέρω τα κρος τόσο σε παθητική όσο και σε ενεργή μορφή , αλλά κυρίως επειδή με το βαθμό διαχείρισης στο δικό μου χώρο πρέπει ν'ακούγονται πλέον καλύτερα απ'όσο θα τα είχε ακούσει ακόμα και ο δημιουργός τους...
Όχι, θα πλερώσω εγώ...
Εγώ πάντως θα πλήρωνα ευχαρίστως για να μη μαλώναμε ποιος θα ΄΄πληρώσει΄΄ με τον έναν ή άλλον τρόπο... :sneaky:
 
Last edited:

Μηνύματα
15.960
Reaction score
18.613
κλεισμένων χώρων είτε περί συναυλιών θα ήταν είτε διαφραγματικοί απορροφητές
Γαιτί να υπάρχει τέτοια ανάγκη σε συναυλιακούς χώρους ; εάν είναι να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή σάμπ ανα κατάλληλες αποστάσεις (μεγαλύτερες των κυμάτων) ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.411
Reaction score
57.116
Γαιτί να υπάρχει τέτοια ανάγκη σε συναυλιακούς χώρους ; εάν είναι να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή σάμπ ανα κατάλληλες αποστάσεις (μεγαλύτερες των κυμάτων) ;
Διότι τα διαφορετικά τεμάχια εγκατεστημένων sub θα έπρεπε να παρέχουν και διαφοροποιημένη πληροφορία καθένα στη δική του άμεση εκπομπή μέσα από ισοστάθμιση ώστε να γινόταν βέλτιστη προσαρμογή με δεδομένο χώρο και θέσεις κοινού, οπότε επανέρχεται ο λόγος της άμεσης προς έμμεση με την απαίτηση για ελεγχόμενη κατευθυντικότητα ενώ θα προέκυπτε αν αφηνόταν ως έχει και ζήτημα ηχορρύπανσης από ενδοδιαμόρφωση των χαμηλών για όσους θα βρίσκονταν έξω από τον ελεγχόμενο χώρο.

Στον παρακάτω ενδεικτικό πίνακα παρατηρούμε ότι στην Κρίσιμη Απόσταση η παρασιτική στο πεδίο του χρόνου ηχητική ενέργεια λαμβάνει τάξη μεγέθους συγκρίσιμη με τον αυθεντικό παλμό από την άμεση εκπομπή.Όσο μάλιστα απομακρυνόμαστε η παρεμβολή θα γίνεται ακόμα μεγαλύτερη...
Στιγμιότυπο οθόνης (117).png
 
Last edited:

Μηνύματα
15.960
Reaction score
18.613
Διότι τα διαφορετικά τεμάχια εγκατεστημένων sub θα έπρεπε να παρέχουν και διαφοροποιημένη πληροφορία καθένα στη δική του άμεση εκπομπή μέσα από ισοστάθμιση ώστε να γινόταν βέλτιστη προσαρμογή με δεδομένο χώρο και θέσεις κοινού, οπότε επανέρχεται ο λόγος της άμεσης προς έμμεση με την απαίτηση για ελεγχόμενη κατευθυντικότητα ενώ θα προέκυπτε αν αφηνόταν ως έχει και ζήτημα ηχορρύπανσης από ενδοδιαμόρφωση των χαμηλών για όσους θα βρίσκονταν έξω από τον ελεγχόμενο χώρο.

Στον παρακάτω ενδεικτικό πίνακα παρατηρούμε ότι στην Κρίσιμη απόσταση η παρασιτική στο πεδίο του χρόνου ηχητική ενέργεια λαμβάνει τάξη μεγέθους συγκρίσιμη με τον αυθεντικό παλμό από την άμεση εκπομπή.Όσο μάλιστα απομακρυνόμαστε η παρεμβολή θα γίνεται ακόμα μεγαλύτερη...
View attachment 270421
Ωραίες οι πληροφορίες, αλλά εγώ ήθελα μόνο να επισημάνω ότι πρακτικά (όχι θεωρητικά) δεν "ϊσχύει" (με την έννοιά ότι δεν έχει νόημα) η κρίσιμη απόσταση σε οικιακό χώρο, που εννοείται ότι δεν θα τον κάνουμε ανηχοικό (ή ανηχωικό απο το ηχώ και όχι τον ήχο ?) θάλαμο και άρα δεν έχει νόημα να μπεί δίπλα σου το σάμπ. Αρκεί να μην κάθονται το ένα πάνω στο άλλο και ακυρώνονται. Δεν τα ξέρω , δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ.

Σε ανοικτό χώρο ή μεγάλη αίθουσα, υπάρχει νόημα κρίσιμης απόστασης για τις χαμηλές συχνότητες.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.411
Reaction score
57.116
Ωραίες οι πληροφορίες, αλλά εγώ ήθελα μόνο να επισημάνω ότι πρακτικά (όχι θεωρητικά) δεν "ϊσχύει" (με την έννοιά ότι δεν έχει νόημα) η κρίσιμη απόσταση σε οικιακό χώρο, που εννοείται ότι δεν θα τον κάνουμε ανηχοικό (ή ανηχωικό απο το ηχώ και όχι τον ήχο ?) θάλαμο και άρα δεν έχει νόημα να μπεί δίπλα σου το σάμπ. Αρκεί να μην κάθονται το ένα πάνω στο άλλο και ακυρώνονται. Δεν τα ξέρω , δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ.

Σε ανοικτό χώρο ή μεγάλη αίθουσα, υπάρχει νόημα κρίσιμης απόστασης για τις χαμηλές συχνότητες.
Θα μπορούσε όμως ακόμα και σε οικιακό χώρο να σχηματιζόταν array - έστω και σε στυλ της αξιαγάπητης REL που απεμπόλησε την ευκαιρία να επιδείκνυε στο Ελληνικό κοινό πώς θ'αναβιβαζόταν η αντίληψη των χαμηλών με την ενεργοποίηση καθενός από τους τρεις ορόφους στο προτεινόμενο από εκείνη array - ή να είχαμε καρδιοειδές μοτίβο εκπομπής. Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση πρέπει να εξετάζεται με γνώμονα τις επιδράσεις από boundaries και τη σύζευξη με συνιστώσες ιδιορρυθμών από τον χώρο στις πρώτες οκτάβες.Επίσης θα είχε ιδιαίτερη σημασία για την απτική αντίληψη απ'όλο το σώμα στις κατώτερες χαμηλές αντί της ακροαματικής.
 

Μηνύματα
15.960
Reaction score
18.613
Θα μπορούσε όμως ακόμα και σε οικιακό χώρο να σχηματιζόταν array - έστω και σε στυλ της αξιαγάπητης REL που απεμπόλησε την ευκαιρία να επιδείκνυε στο Ελληνικό κοινό πώς θ'αναβιβαζόταν η αντίληψη των χαμηλών με την ενεργοποίηση καθενός από τους τρεις ορόφους στο προτεινόμενο από εκείνη array - ή να είχαμε καρδιοειδές μοτίβο εκπομπής. Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση πρέπει να εξετάζεται με γνώμονα τις επιδράσεις από boundaries και τη σύζευξη με συνιστώσες ιδιορρυθμών από τον χώρο στις πρώτες οκτάβες.Επίσης θα είχε ιδιαίτερη σημασία για την απτική αντίληψη απ'όλο το σώμα στις κατώτερες χαμηλές αντί της ακροαματικής.
Α, δεν σου είπα εντυπώσεις για το REL , πρόλαβα άκουσα 30 δευτερόλεπτα πρίν το κλείσουν και αρχίσει το τεχνομπάμπλ χα χα. (αλήθεια).

Α, Bhutia, εάν έχουμε μια κορυφή σε μια συχνότητα απο resonance του δωματίου και με ηλεκτρονικό τρόπο μειώσουμε το εύρος της, δεν μειώνουμε όμως το επί τοίς εκατό ποσοστό της ως πρός την θεμελιώδη ; στο καινούργιο σήμα που θα έχουμε ; Οπότε πάλι "παραμόρφωση" , μειωμένη σε εύρος αλλά πάλι παραμόρφωση αναλογικά.

Το ίδιο συμβαίνει και εάν το μειώσουμε με παθητική φροντίδα ; εάν τέλος πάντων ειμαστε σε μια θέση ακρόασης που δεν μπορούμε να το αποφύγουμε ; Θα μου πείς δεν μειώνεται στην πράξη αρκετά. Το εύρος ναι, το resonance ως ποσσοτό όμως ;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.411
Reaction score
57.116
Α, δεν σου είπα εντυπώσεις για το REL , πρόλαβα άκουσα 30 δευτερόλεπτα πρίν το κλείσουν και αρχίσει το τεχνομπάμπλ χα χα. (αλήθεια).

Α, Bhutia, εάν έχουμε μια κορυφή σε μια συχνότητα απο resonance του δωματίου και με ηλεκτρονικό τρόπο μειώσουμε το εύρος της, δεν μειώνουμε όμως το επί τοίς εκατό ποσοστό της ως πρός την θεμελιώδη ; στο καινούργιο σήμα που θα έχουμε ; Οπότε πάλι "παραμόρφωση" , μειωμένη σε εύρος αλλά πάλι παραμόρφωση αναλογικά.

Το ίδιο συμβαίνει και εάν το μειώσουμε με παθητική φροντίδα ; εάν τέλος πάντων ειμαστε σε μια θέση ακρόασης που δεν μπορούμε να το αποφύγουμε ;
Αναλαμβάνει τότε ... ο χώρος να την υποστηρίξει ως ισοσταθμισμένη στο πεδίο της συχνότητας.
Μειονέκτημα όμως είναι ότι η ΄΄υποστήριξη΄΄ θα παρατεινόταν κάπως στο πεδίο του χρόνου, το decay που τόσο εκτιμάς στον ενεργειακό φάκελο των φθόγγων που θα κείτονται στην προβληματική ζώνη.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Μάλιστα...

Τελικά αξίζει ο κόπος και τα 14,99€ που θέλει η πλατφόρμα για να επαναφέρω το ποστ σου.

Σε 5 λεπτά θα το ανεβάσω εδώ...
..θέλω και το δικό μου..θέλω ..:dance2:
 

Μ.Φ.

MF Audio Επαγγελματίας
Μηνύματα
561
Reaction score
185
το ποστ 83 τού blue767, στο παρόν "νήμα" (ή όπως λέγεται), πού μιλάει για "ήχο" ανήκει εδώ?


και μάλιστα, σε αντίθεση με άλλα δύο, τρία, πού -στην ουσία- πυροδότησαν την "κρίση"
και χάλασαν το αρχικό νήμα και τα οποία παραμένουν -αν δεν κάνω λάθος-εκεί.


αν είναι από "παράβλεψη", ας διορθωθεί
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.512
Reaction score
98.386
Το avsite δεν έχει γραμματειακή υποστήριξη, ούτε πληρώνεται κάποιος για να ασχολείται με τις υποδείξεις μελών.

Έχουν δημιουργηθεί 2 θέματα, το σχετικό και το άσχετο με την έκθεση. Ανάλογα με αυτό που θέλετε να γράψετε, επιλέξτε αντίστοιχα.
 

Μ.Φ.

MF Audio Επαγγελματίας
Μηνύματα
561
Reaction score
185
Το avsite δεν έχει γραμματειακή υποστήριξη, ούτε πληρώνεται κάποιος για να ασχολείται με τις υποδείξεις μελών.

Έχουν δημιουργηθεί 2 θέματα, το σχετικό και το άσχετο με την έκθεση. Ανάλογα με αυτό που θέλετε να γράψετε, επιλέξτε αντίστοιχα.
επειδή, μάλλον, απευθύνεσαι σε εμένα,

σού λέω πώς δεν το έκανα σάν υπόδειξη αλλά σάν διαπίστωση
αν φάνηκε έτσι (υπόδειξη /και μάλλον έχεις δίκιο -τώρα πού το προσέχω) συγνώμη / και ξέρεις, φαντάζομαι, το συγνώμη, το έκανα λάθος, θέλει Θάρρος!

γραμματειακή υποστήριξη, δεν έχει (το avsite) και ούτε πληρώνεται κάποιος για να ασχολείται…
αλλά βρέθηκε ο χρόνος, η "γραμματειακή υποστήριξη", το κόστος πιθανόν (δεν το ξέρω αυτό το τελευταίο άλλα κάτι διάβασα) για να χωρισθούν τα ποστ

3. ("Έχουν δημιουργηθεί 2 θέματα…")
αυτό ακριβώς ρώτησα. πού ανήκει, σε πιό θέμα, το πόστ 83
εσύ κρίνεις πώς ανήκει εδώ?
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.483
Μηνύματα
2.941.863
Members
38.187
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top