- Μηνύματα
- 2.682
- Reaction score
- 4.101
Δώσε βάση.
Εντάξει το ξαναδιάβασα και κατάλαβα. Έξυπνο.Δώσε βάση.
Τί εννοείς φθηνά?Όσα φθηνά μονιτορς άκουσα και είχαν dsp, δηλαδή σχεδόν όλα, μου ακούστηκαν χωρίς βάθος σκηνής. Μου ήταν αδύνατο να διακρίνω reverb ηχογράφησης ή reverb που έβαλα εγώ με τη μετρικ. Επίσης, είχαν φύσημα, μικρό, μεγάλο, αλλά είχαν.
Το "trust me" είχε το νόημα του heads up. Όχι του ότι εγώ είμαι η αυθεντία και κάντε ότι σας λέω.
Το YouTube είναι γεμάτο reviews που σχεδόν όλα εκθεαζουν το κάθε νέο φθηνό μόνιτορ που βγαίνει. Εύκολα παρασύρεται κάποιος.
Γιατί δεν ακούγονται καλά δε γνωρίζω. Πιθανολογω λόγω dsp+ενισχυτών με sinad γύρω στο ...50 αλλά αυτό είναι απλά μια υπόθεση. Κάνεις δυστυχώς δεν ασχολείται να μετρήσει τα σωθικά τους. Μόνο αν περνούν το κλιπελομετρο. Θεωρώ ότι με τις καθιερωμένες μετρήσεις που κάνει πχ ο Αμίρ, όσο χρήσιμες και αν είναι που είναι, δεν αρκούν για αγορά ή για να προβλέψεις πως ακούγεται ένα ηχείο. Χρειαζόμαστε και άλλες μετρήσεις. Μέχρι τότε, αγοραστε με προσοχή.
Στο σάιτ έχουμε δώσει αγώνα, άλλοι πολλοί περισσότερο από μένα, να αποκαλύψουμε όλες τις παθογένειες του hifi. Ο αγώνας συνεχίζεται ;-)
Πως να μην είναι ενθουσιασμένοι οι reviewers και ειδικά οι youtube-ικοί;Βέβαια, με 200-300 ευρώ δεν μπορεί παρά να υπάρχουν συμβιβασμοί, εκεί που δε φαίνεται κυρίως ;-)
ΙΜΗΟ η επίπτωση των όποιων συμβιβασμών υπάρχουν και που δε φαίνονται στο κλιπελόμετρο ακούγονται με το καλημέρα. Σε χαμηλή ένταση, χωρίς πίεση και σκίσιμο. Και τρώνε Χ από μένα. Και μην ξεχνάτε ότι είμαι απλός άνθρωπος, ικανοποιούμαι πολύ εύκολα.
Τώρα, γιατί στο youtube όλοι ξετρελένονται με ό,τι βγαινει, ντεν κσέρω.
Βέβαια, με 200 ευρώ το σόνος παίζει ωραιότατα και με πολύ ψαγμένο s/w και dsp. Αλλά δε ξαναμιλάω για σόνος γιατί θα τσατιστεί ο symos και όχι μόνο.
Επίσης το πρόβλημά μου δεν είναι αν είναι τίμια ή όχι τα φθηνά μόνιτορς. Τα προβλήματα μου είναι ότι:
α. δε μετρούνται από κανέναν (ούτε από τους κατασκευαστές) σε σημεία που ίσως πάσχουν
β. όλοι τα εκθεάζουν
γ. το σπινόραμα*, που σαφώς είναι σημαντικό χαρακτηριστικό, χρησιμοποιείται κυρίως για μάρκετινγκ.
*Και που για να λέμε την αλήθεια, με λίγο cad και ένα klippel, πανεύκολα και πάμφθηνα (ως κόστος παραγωγής) φτιάχνεται πολύ καλό εν έτει 2022. Ενώ τα καλύτερα ηλεκτρονικά και υλικά κοστίζουν στην παραγωγή.
Αν τα συγκρίνεις με ηχεία "υπολογιστή" (creative, logitech etc) ναι, είναι top!Τώρα, γιατί στο youtube όλοι ξετρελένονται με ό,τι βγαινει, ντεν κσέρω.
Όχι, ιδέα μας είναι και αυτό.Εν τέλει, υπάρχουν (και πόσο?) στο αρχείο
4d...και το ύψος, 3d υποτίθεται πρέπει να είναι η αναπαραγωγή.
5G , για να είμαστε ΄΄μέσα σ'όλα΄΄.4d.
Για να μη πω 5d.
Έστω και αν ένα μοντέλο έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής με κορυφαία υλικά κι εξαιρετικές μετρητικές επιδόσεις, δεν αναμένεται ξεκάθαρη απόδοση σκηνικής πληροφορίας άμα είναι εγκατεστημένο σε χώρο με ακατάλληλους χρόνους RT χωρίς κιόλας να ίσχυε συνθήκη nearfield ακρόασης...Αυτό το περιβόητο βάθος και πλάτος της σκηνής υπάρχει τρόπος να μετρηθούν αντικειμενικά?
Πόσο βάθος και πόσο πλάτος γουστάρει ο κάθε ακροατής?
Εν τέλει, υπάρχουν (και πόσο?) στο αρχείο ή μήπως είναι κι αυτά τεχνουργήματα που "κατασκευάζονται" (και μεταβάλλονται) από τον συνδυασμό ηχείο - τοποθέτηση - χώρος?
Πράγματι, οι αποκρίσεις συχνότητας με το spinorama από μόνα τους δεν επαρκούν για να πληροφορούσαν πάνω στο βαθμό διαφάνειας κατά την αναπαραγωγή...Παραδείγματος χάριν, φημισμένα μοντέλα ATC μπορεί να εμφανίζονται κατώτερα ως προς τις αποκρίσεις και το spinorama σε σχέση με διάφορα ΄΄καυτά΄΄ και φθηνά ενεργά monitor στην blogόσφαιρα, ξέρουμε όμως καλά ποια θα προτιμούσαμε να παίξουν τα αγαπημένα μας κομμάτια ...Προσωπικά θα ήθελα και τις κλασικές μετρήσεις ψηφιακών και ενισχυτών. Τουλάχιστον bits ανάλυσης για το ψηφιακό μέρος και sinad για το αναλογικό.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μικρότερης ΄΄φούσκας΄΄ ως προς την επαγγελματική κατηγορία αποτελεί η κοστολόγηση των επαγγελματικών Focal σειράς Be σε αντιπαραβολή με τις υλοποιήσεις βάσης από οικιακές σειρές Sopra & Utopia...Αν έπαιζαν αυτά καλά δεν θα έκαναν 200-300€ ευρώ το ένα. Και θα είχαμε αγοράσει όλοι καμιά 20ρια τεμάχια.
Η επαγγελματική αγορά είναι πολύ τίμια, και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Για να είναι ενα ηχείο σε αυτήν την τιμή, με ενισχυτικά, καλώδια, κουτιά, μεταφορικά, κέρδος για την εταιρία, κέρδος για τον αντιπρόσωπο, ε, τι περιμένουμε δηλαδή; Giant killers δεν υπάρχουν.
Το φτηνότερο καλό midfield ηχείο κοστίζει λίγο κάτω απο 2000€ το τεμάχιο. Το γνωστό. Κάτω απο αυτήν την τιμή αρχίζουν οι συμβιβασμοί, και στα 200-300€ οι συμβιβασμοί είναι μεγάλοι.
Εγω απο τη μεριά μου (πέρα απο αυτά που αφορούν τον χώρο και την ακουστική) δεν είμαι τόσο αισιόδοξος για αυτά που αναφέρεις. Υπάρχουν συστήματα όλων των είδών (ενεργά, παθητικά , ανεξαρτήτου τιμής και ότι άλλο θές) που ενώ έχουν αυτά που λες, πάλι δεν αποτυπώνουν την σκηνή. Το κυριότερο είναι η ικανότητα αποτύπωσης των δυναμικών αντιθέσεων σε όλο μάλιστα το φάσμα και όχι μόνο ο εντυπωσιασμός με δυναμική αντίθεση απο έναν μόνο πολύ χαμηλό ήχο σε κάτι φούλ κρεσέντο. Όταν δεν το έχει αυτό ενα σύστημα και καταφεύγει αναπόφευκτά σε λύσεις για άπειρα αυτιά, που ακούς μπροστά στην σκηνή απο το τριγωνάκι της ορχήστρας και το τυμπάνι μέχρι και το σόλο όργανο ή όλα τα βιολιά , έ, λίγο δύσκολα μετά τα πράγματα. Ε, εντάξει δεν μπορεί να τα έχουμε όλα και αληθινή και σωστή ανάλυση και σκηνή. Κάποιο πρέπει να θυσιαστεί, οταν δεν μπορείς να έχεις πραγματικα δυναμική αντίθεση αλλά μουσαντένια και τα φέρνεις όλα μπροστά για να αυξήσεις την αίσθηση της ¨ανάλυσης". Είναι και θέμα προσωπικού γούστου, ΟΚ μέχρι εκεί ... αλλά μην μας μας το παρουσιάζουν και σαν σωστό.Από τη μεριά μου έχω διαπιστώσει ότι ο βαθμός διαφάνειας κατά την αναπαραγωγή σε φθηνά ενεργά monitor είναι βελτιωμένος αφενός μεν όταν δεν θα εκτελείται πρόσθετη ADC-DAC μετατροπή κατά τη διαχείριση σήματος από το ηχείο αφετέρου δε όταν θα είναι απαλλαγμένο μέσω κροσαρίσματος με sub από τις δύο πρώτες οκτάβες.
Σημαντικός παράγων στο βαθμό διαφάνειας είναι κατ'επέκτασιν η αντοχή του ηχειακού συστήματος σε θερμικές καταπονήσεις υπό παρατεταμένες ακροάσεις τουλάχιστον στην τυπική μέση συνεχόμενη στάθμη αναφοράς.
Ως μη παντογνώστης δεν γίνεται να είμαι απολύτως σίγουρος πάνω στο τι θα λογαριάζεις απολύτως σωστό κατά τη σκηνική αναπαραγωγή...Από την άλλη ως χαρακτήρας ολιγαρκής μπορώ να μένω ικανοποιημένος απ'όσα εισπράττω όπως έχω διαρρυθμίσει δικά μου setup.Εγω απο τη μεριά μου (πέρα απο αυτά που αφορούν τον χώρο και την ακουστική) δεν είμαι τόσο αισιόδοξος για αυτά που αναφέρεις. Υπάρχουν συστήματα όλων των είδών (ενεργά, παθητικά , ανεξαρτήτου τιμής και ότι άλλο θές) που ενώ έχουν αυτά που λες, πάλι δεν αποτυπώνουν την σκηνή. Το κυριότερο είναι η ικανότητα αποτύπωσης των δυναμικών αντιθέσεων σε όλο μάλιστα το φάσμα και όχι μόνο ο εντυπωσιασμός με δυναμική αντίθεση απο έναν μόνο πολύ χαμηλό ήχο σε κάτι φούλ κρεσέντο. Όταν δεν το έχει αυτό ενα σύστημα και καταφεύγει αναπόφευκτά σε λύσεις για άπειρα αυτιά, που ακούς μπροστά στην σκηνή απο το τριγωνάκι της ορχήστρας και το τυμπάνι μέχρι και το σόλο όργανο ή όλα τα βιολιά , έ, λίγο δύσκολα μετά τα πράγματα. Ε, εντάξει δεν μπορεί να τα έχουμε όλα και αληθινή και σωστή ανάλυση και σκηνή. Κάποιο πρέπει να θυσιαστεί, οταν δεν μπορείς να έχεις πραγματικα δυναμική αντίθεση αλλά μουσαντένια και τα φέρνεις όλα μπροστά για να αυξήσεις την αίσθηση της ¨ανάλυσης". Είναι και θέμα προσωπικού γούστου, ΟΚ μέχρι εκεί ... αλλά μην μας μας το παρουσιάζουν και σαν σωστό.
Βέβαια οι θερμικές καταπονήσεις έχουν κάποια σχέση με αυτά (ίσως ... δεν ξέρω τι συμβάλλει και εάν είναι μόνο αυτό,... αμφιβάλλω ... και εαν ναι, αφορά τη διατήρηση του φαινομένου κάτω απο τέτοιες συνθηκες ; Εδώ πολλά συστήματα δεν το έχουν εξ αρχής).
Δεν γνωρίζω πως ¨μετριούνται" και πως τις εννοείς τις διαφορές αυτές. Αλλά εαν μετρούνται με κάποιο μέγστο και ελάχιστο "δυνατότητας" δεν μας εξασφαλίζει κάτι ίσως. Αλλά θέλω να πω οτι υπάρχουν ενδιάμεσες "περιοχές" που αυτή η δυναμική αντίθεση πρέπει να αναδεικνύεται. Που σταματάνε τα "μικροδυναμικά" και που αρχίζουν τα "μακροδυναικά" δηλαδή ; Δεν υπάρχουν "αποχρώσεις", διαβαθμίσεις, αναλογικότητα μεταξύ τους σε κάθε στιγμή και μάλιστα με κάποια ισορροπία δωσμένες ;Ως μη παντογνώστης δεν γίνεται να είμαι απολύτως σίγουρος πάνω στο τι θα λογαριάζεις απολύτως σωστό κατά τη σκηνική αναπαραγωγή...Από την άλλη ως χαρακτήρας ολιγαρκής μπορώ να μένω ικανοποιημένος απ'όσα εισπράττω όπως έχω διαρρυθμίσει δικά μου setup.
Αυτό όμως που έχω προς σημείωση είναι ότι δεν γίνεται ένα σύστημα που θα χώλαινε ως προς την απόδοση μακροδυναμικών αντιθέσεων τουλάχιστον στην τυπική στάθμη αναφοράς να θεωρείται ότι αποδίδει πειστικά τις μικροδυναμικές.Αυτό το επιχείρημα βασίζεται στο αξίωμα ότι η αληθοφανής απόδοση των δεύτερων πρέπει να δημιουργεί εξίσου αληθοφανή αντιπαραβολή κλίμακας με τις πρώτες εφόσον περιέχονται και οι δύο κατηγορίες στο ίδιο πρόγραμμα.
Εάν παραδείγματος χάριν δεδομένο ηχοσύστημα υποχρέωνε ακρόαση σε χαμηλότερες στάθμες ώστε να έβγαιναν αψαλίδιστες οι μακροδυναμικές αντιθέσεις, τότε σε τυπικούς οικιακούς χώρους σε συνάρτηση με σηματοθορυβικούς λόγους συσκευών και θόρυβο υποβάθρου θα χώλαινε η απόδοση στις μικροδυναμικές.Αν πάλι η στάθμη αυξανόταν ώστε να μένουν άθικτες οι μικροδυναμικές,τότε θ'αναδεικνύονταν εκείνες περισσότερου του κανονικού έναντι των συμπιεζόμενων - στην εν λόγω περίπτωση - μακροδυναμικών αντιθέσεων.