Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.837
Reaction score
95.841
πες μου όταν είναι να σου δώσω ένα φάκελο να δώσεις του Κοτσίδη...ή άστο μωρέ, ας το στείλω με ΕΛΤΑ, πιο σίγουρο θα 'ναι :laugh: :tongue:
Δώσ' το αγάπη μου σε κάποιον που να ξέρεις ότι το πάει το γράμμα. :tongue::biggrin:
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
12.887
Reaction score
31.700
JAC E10x κινεζικο ηλεκτρικο .0 βαθμοι στο crash test :biggrin:

 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.490
Reaction score
29.073
Από το μακρινό.... 2015.

Σχεδόν 8 χρόνια μετά, το ηλεκτρικό Golf (ID3) ξεπέρασε τις 40.000€. Το ηλεκτρικό eUP ενώ έγινε μικρότερο (Fiat 500e, Honda e), ανέβηκε κατηγορία πηγαίνοντας στα 35.000€.

FB_IMG_1671087345721.jpg
 

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.299
Τότε να πούμε ότι ήταν early οι adopters, μάλιστα, όχι τώρα.

Late in the game είμαστε ήδη.

Ή η άλλη κοτσάνα, τάχα παραδοχή, "η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον", ποιο μέλλον, το παρόν είναι.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.761
Reaction score
10.590
Τότε να πούμε ότι ήταν early οι adopters, μάλιστα, όχι τώρα.

Late in the game είμαστε ήδη.

Ή η άλλη κοτσάνα, τάχα παραδοχή, "η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον", ποιο μέλλον, το παρόν είναι.
Με μερίδιο 2,3% ...
:idk::idk:

Λινκ
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.490
Reaction score
29.073
Μια τεχνολογία είναι "παρόν" όταν υπάρχει ευρεία απήχηση και πρόσβαση. Αν δεν υπάρχουν αυτά είναι το μέλλον. Άποψη μου.

Το να δηλώνει την παρουσία της ενώ στην ουσία η πρόσβαση είναι εξαιρετικά περιορισμένη, χωρίς να βάλουμε μέσα την απήχηση, όχι παρόν δεν είναι, αλλά με τις παρούσες συγκυρίες δεν είμαι σίγουρος πως έχει εξασφαλίσει και το μέλλον. Δεν θα μου προκαλέσει καμία εντύπωση αν η ΕΕ αναθεωρήσει τους στόχους προς τα πάνω, άλλα 5 χρόνια δηλαδή. Ήδη 4 κράτοι ζητούν το έτος ορόσημο να είναι το 2040 αντί για 2035.

Και τα λέω εγώ που είμαι υπέρ της.

Αν δεν έρθει το ηλεκτρικό Twingo για παράδειγμα στα 17.000€ και όχι 33.000€ που ζητάνε, και το ηλεκτρικό Corsa στα 20.000€ αντί για 40.000€, για ποιο παρόν μιλάμε αλήθεια.

Screenshot_20221215_103032_Drive.jpg


Είναι καλό να είμαστε υποστηριχτές δε λέω, αλλά να βλέπουμε και την πραγματικότητα. 🙂
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.355
Reaction score
128.556
Του Σεπτεμβρίου είναι το πιο πρόσφατο


Αύξηση 33,8% σε σχέση με πέρυσι ίδια περίοδο, και εν μέσω αναμονής για το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά 2, το οποίο πριν λίγο ξεκίνησε.

Με μερίδιο 2,4% της αγοράς, γιατί προφανώς είμαστε οι φτωχογειτονιά της Ευρώπης, με τον πιο γέρικο στόλο ΙΧ να κυκλοφορούν στους δρόμους (μέση ηλικία 17 ετών αν δεν κάνω λάθος).



ΥΓ.

Και όχι, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν.

Είναι τεχνολογία που ήδη κυκλοφορεί στους δρόμους, εδώ και χρόνια, δεν τα φαντάζονται κάποιοι τρελοί επιστήμονες σε υπόγεια.

Μη ξεχνάτε πως το μοντελ Υ ξεπέρασε σε κάποια προηγμένα κράτη σε πωλήσεις οποιοδήποτε άλλο ΙΧ, με οποιοδήποτε καύσιμο.

Βεβαίως δεν υπάρχει αρκετή παραγωγή EV για να καλύψει τη ζήτηση. Όσα υπάρχουν κι όσα μπορούν να παραχθούν, έχουν πουληθεί, όλα. Οι αναμονές ξεπερνούν σε πολλές μάρκες το έτος.

Όποιος λέει ότι είναι το μέλλον, έμμεσα και περίτεχνα μεταφέρει την ιδέα απόκτησης ενός ev κάπου αόριστα στο μέλλον, ενώ το πρόβλημα είναι απλώς ..οικονομικό.😎
 
Last edited:

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.299
Αν περιμένουμε μερίδιο πλειοψηφίας στην Ελλάδα, θα βλέπουμε τα ραδίκια από κάτω πριν συμβεί αυτό.
Επάπειρον για early adopters θα μιλάμε.
10ης γενιάς ηλεκτρικά θα κυκλοφορούν, κι εμείς ακόμα εκεί, θα μετράμε τα ποσοστά και θα μιλάμε για το μέλλον.

Σαν να λέμε dolby atmos είναι το μέλλον και όχι το παρόν, γιατί δεν το έχει και η κουτσή Μαρία.
Τι σημασία; Και ποτέ μπορεί να μην το'χει.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.356
Reaction score
42.153
Η έννοια του early adopter είναι κατασκεύη/εργαλείο του marketing, της αγοράς δηλαδή, και καμία σχέση δεν έχει με την ωριμότητα ή όχι μιας τεχνολογίας. Μην τα μπερδεύετε.

Technology-Adoption-Life-Cycle-Crossing-the-Chasm.png



διαβάστε
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.490
Reaction score
29.073
Σαν να λέμε dolby atmos είναι το μέλλον και όχι το παρόν, γιατί δεν το έχει και η κουτσή Μαρία.
Τι σημασία; Και ποτέ μπορεί να μην το'χει.
Μήλα - πορτοκάλια.
Και όχι, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν.

Όποιος λέει ότι είναι το μέλλον, έμμεσα και περίτεχνα μεταφέρει την ιδέα απόκτησης ενός ev κάπου αόριστα στο μέλλον, ενώ το πρόβλημα είναι απλώς ..οικονομικό.😎
Όχι βέβαια. Εσύ που έτσι και αλλιώς θα έδινες 30.000€ - 40.000€ για αυτοκίνητο δεν είδες απολύτως καμία διαφορά. Για εσένα μπορεί να είναι και το παρόν.

Για ένα τεράστιο μερίδιο της Ευρωπαϊκής αγοράς, ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΈΜΕ, τα 15.000€ αγοράς νέου οχήματος έγιναν 30.000€ και τα 20.000€ έγιναν 40.000€. Για ποιο παρόν μιλάμε; Αλήθεια δηλαδή;

Παρόν δηλώνει η πρόσβαση και η χρήση, όχι η πώληση οχημάτων στα πάνω στρώματα. Αν αυτός ήταν ο στόχος έχει ένα μερίδιο επιτυχίας αλλά όχι μεγάλη απήχηση.

Έχει μπλέξει τα μπούτια σας. Εντελώς φιλικά. ❤🙂
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.355
Reaction score
128.556
Για ένα τεράστιο μερίδιο της Ευρωπαϊκής αγοράς, ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΈΜΕ, τα 15.000€ αγοράς νέου οχήματος έγιναν 30.000€ και τα 20.000€ έγιναν 40.000€. Για ποιο παρόν μιλάμε; Αλήθεια δηλαδή;
Απάντησα ήδη:

το πρόβλημα είναι απλώς ..οικονομικό
Ωστόσο, αυτό ισχύει κυρίως για τις φτωχές χώρες, διότι, όπως ξαναειπα:

Η δυνατότητα παραγωγής EV είναι μικρή ακόμα, και όλα έχουν πουληθεί λέμε.

Κατά βάση έχει ήδη πουληθεί η παραγωγή ev του 2023 από πολλές φίρμες. 😎

Αν υπήρχε μεγαλύτερη δυνατότητα παραγωγής, θα βλέπαμε πολύ υψηλότερα ποσοστά νέων ταξινομήσεων σε ev.

Και είναι παραπλανητικά τα νούμερα της φτωχής Ελλάδας. Ας πάρουμε γενικά της Ευρώπης, επίσημα στοιχεία:

Screenshot_20221215-104031~2.png
Screenshot_20221215-104007~2.png
Screenshot_20221215-103837~2.png


Στην αντίθετη πλευρά της Ελλάδας (2,4%) είναι η Νορβηγία (86%).

Ποιος early adopter ωρε;🤣😀😜😂😁

Η ηλεκτροκίνηση είναι το παρόν λέμε.💋

Βέβαια στη Νορβηγία εισάγουν κι ένα σωρό κινέζικα που εδώ δε κυκλοφορούν ακόμα. 😎

Το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία είναι 26%, και δεν έχει μείνει απουλητο ούτε δείγμα, δηλαδή πάμε πάλι, ποιος early adopter ωρε κοπέλια; Ποιο μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση; Που άμα έβγαζε η φολγκζβάγκεν 3 μύρια ev φέτος θα είχαν πουληθεί όλα σε ντετε; 😂😁😜🤣

Έλα, με νύχια και με δόντια την παλεύετε.

Είπαμε, το θέμα είναι οικονομικό. Τέλος.
Δεν υπάρχουν φτηνά ev (μόνο κινέζικα και το spring έχει ξεπουλήσει τα πάντα όλα) και όσα ev κατασκευάζονται, έχουν πουληθεί ήδη, πριν κατασκευαστούν.

Η ζητηση είναι τρελή. Ιδέαν δεν έχετε.

Λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων παραγωγής, και λόγω αποκλεισμού των κινεζικών ev από την Ευρωπαϊκή αγορά, το ποσοστό ταξινομήσεων στην EU 27 είναι στο 18%.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το παρόν.
Μην επιμένετε.
Απλώς στο μέλλον θα εξαφανίσουν τα ice.
Καλημέρα σας.
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.761
Reaction score
10.590
Ακόμη και το Dolby δεν θα το μετρήσεις στον γενικό πληθυσμό αλλά στους έχων HC.
Όταν καθημερινές τεχνολογίες σαν το CD player κάνανε 10+ χρόνια για να μπουν σε όλα τα σπίτια τι ακριβώς περιμένετε με τα αυτοκίνητα;
Ένα (έτσι και αλλιώς) ακριβό προϊόν που στην καλύτερη να αλλάξεις στα 10 χρόνια.
Οι τιμές τους έχουν φτάσει σε γελοία επίπεδα. Η κατηγορία των 22 - 25.000 έχει φτάσει 32 - 35.000. Τα δε ηλεκτρικά στα 50+.

Όταν φτάσει το ID3 στα 25Κ , στο επίπεδό του με λίγα λόγια. Σιγά το Golf που θα θεωρήσω λογικό να το πληρώσω για S Class, 25 και με τα έξτρα 28 και πολύ του είναι.
Όταν μπουν φορτιστές στα πεζοδρόμια.
Όταν μπουν ταχυφορτιστές σε όλα τα μεγάλα πάρκινγκ.
Τότε θα είναι mainstream.

Τώρα ζούμε στην πραγματικότητα με κουβαδάκια σαν το Corsa να έχουν φτάσει 25Κ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.355
Reaction score
128.556
Τα ποσοστά ταξινομήσεων θα ανέβουν τώρα στο τελευταίο δίμηνο, γιατί έβαλε στόχο η Τέσλα να φτάσει το 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εντός 2022, στόχος βέβαια πολύ δύσκολος.

Βεβαίως του χρόνου η Τέσλα θα ξεπεράσει χαλαρά τα 2 μύρια αυτοκίνητα, αν όλα πάνε καλά δηλαδή, οπότε θα δούμε ωραία νούμερα στις ταξινομήσεις.

Το 2024 και 2025 που θα έχουν πάρει μπρος οι γραμμές παραγωγής των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, θα γείρει η πλάστιγγα των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ υπέρ των EV, άνω του 50% δηλαδή, μόνο και μόνο λόγω δυνατότητας παραγωγής.

Αυτό είναι το πρόβλημα. Ο κόσμος θέλει, άλλα αυτοκίνητα δεν υπάρχουν.

Βεβαίως είναι ακριβά, οπότε σημαντικό μερίδιο του κόσμου που θέλει, δεν μπορεί να τα αγοράσει. Αυτό θα βελτιωθεί με την παραγωγή μικρών οικονομικών ev, και με την εξάπλωση των κινεζικών.

Όσοι γκρινιάζουν πάντως για το πόσο ακριβά είναι τα ev, και δεν βλέπουμε πολλές ταξινομήσεις επειδή είναι τόσο ακριβά, ας πάει να δει τι αναμονή υπάρχει για αγορά των ακριβότερων διαθέσιμων ev του εμπορίου, να κλάψει. Πόρσε, έχει ξεπουλήσει όλη την παραγωγή του 2023, και ομοίως τρελή ζήτηση σε Μερτσέντες, μπεμβέ, κλπ, τα ακριβά. Απλώς είναι περιορισμένες οι δυνατότητες παραγωγής, γι'αυτό βλέπετε μικρά νούμερα ταξινομήσεων.

Δεν υπάρχουν άλλες αιτίες. 😎
 

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.299
Η έννοια του early adopter είναι κατασκεύη/εργαλείο του marketing, της αγοράς δηλαδή, και καμία σχέση δεν έχει με την ωριμότητα ή όχι μιας τεχνολογίας. Μην τα μπερδεύετε.
Μόνο που όποιος χρησιμοποιεί τον όρο, δεν κάνει παρουσίαση powerpoint για μερίδια αγοράς, αλλά υπονοεί ότι ακόμα είναι νωρίς.

Το ίδιο που εννοεί κι ο άλλος που τάχα θα παραδεχτεί "η αυτοκίνηση είναι το μέλλον".

Ίδια κοτσάνα λέει και ο ένας και ο άλλος.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.490
Reaction score
29.073
Απάντησα ήδη:


Ωστόσο, αυτό ισχύει κυρίως για τις φτωχές χώρες, διότι, όπως ξαναειπα:

Η δυνατότητα παραγωγής EV είναι μικρή ακόμα, και όλα έχουν πουληθεί λέμε.

Κατά βάση έχει ήδη πουληθεί η παραγωγή ev του 2023 από πολλές φίρμες. 😎

Αν υπήρχε μεγαλύτερη δυνατότητα παραγωγής, θα βλέπαμε πολύ υψηλότερα ποσοστά νέων ταξινομήσεων σε ev.

Και είναι παραπλανητικά τα νούμερα της φτωχής Ελλάδας. Ας πάρουμε γενικά της Ευρώπης, επίσημα στοιχεία:

View attachment 273756 View attachment 273757 View attachment 273758

Στην αντίθετη πλευρά της Ελλάδας (2,4%) είναι η Νορβηγία (86%).

Ποιος early adopter ωρε;🤣😀😜😂😁

Η ηλεκτροκίνηση είναι το παρόν λέμε.💋

Βέβαια στη Νορβηγία εισάγουν κι ένα σωρό κινέζικα που εδώ δε κυκλοφορούν ακόμα. 😎

Το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία είναι 26%, και δεν έχει μείνει απουλητο ούτε δείγμα, δηλαδή πάμε πάλι, ποιος early adopter ωρε κοπέλια; Ποιο μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση; Που άμα έβγαζε η φολγκζβάγκεν 3 μύρια ev φέτος θα είχαν πουληθεί όλα σε ντετε; 😂😁😜🤣

Έλα, με νύχια και με δόντια την παλεύετε.

Είπαμε, το θέμα είναι οικονομικό. Τέλος.
Δεν υπάρχουν φτηνά ev (μόνο κινέζικα και το spring έχει ξεπουλήσει τα πάντα όλα) και όσα ev κατασκευάζονται, έχουν πουληθεί ήδη, πριν κατασκευαστούν.

Η ζητηση είναι τρελή. Ιδέαν δεν έχετε.

Λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων παραγωγής, και λόγω αποκλεισμού των κινεζικών ev από την Ευρωπαϊκή αγορά, το ποσοστό ταξινομήσεων στην EU 27 είναι στο 18%.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το παρόν.
Μην επιμένετε.
Απλώς στο μέλλον θα εξαφανίσουν τα ice.
Καλημέρα σας.
Μπαρμούτσαλα Κώστα. Sorry.

Μου πετάς ένα κάρο στατιστικά ενώ ξέρεις πως μπορώ να στα γυρίσω ανάποδα πολύ εύκολα με τα πραγματικά στατιστικά (το έχω κάνει ήδη μια φορά στο παρελθόν αν θυμάσαι 🙂), τα οποία δεν είναι πόσα ηλεκτρικά πουλήθηκαν αλλά πόσα αυτοκίνητα πουλήθηκαν γενικά σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Γιατί εκεί αν οι πωλήσεις ήταν 1.000.000 πχ οχήματα, τα ηλεκτρικά θα ήταν μονοψήφια ποσοστά. Γιατί; Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία πωλήσεων είναι κάτω από τα 25.000€ στην οποία η παρουσία της ηλεκτροκίνησης είναι το απόλυτο ΜΗΔΕΝ. Απόλυτο ΜΗΔΕΝ λέμε.

Μετά μου πετάς συνέχεια τη Νορβηγία. Τη Νορβηγία που η νομοθεσία τους έχει καταστήσει κάθε κατηγορία ηλεκτρικου οχήματος φθηνότερη από την αντίστοιχη υγρού καυσίμου.

Καλύτερα να την ξεχάσεις την Νορβηγία καθώς δεν αποτελεί παράδειγμα. Είναι μια κατηγορία μόνη της. Δεν υπάρχει θέμα.

Όταν βρώ χρόνο θα δούμε πόσα οχήματα πωλούνται σε κάθε κατηγορία στην Ευρώπη, πόσα είναι πάνω από 30.000€, πόσα είναι ηλεκτρικά, ώστε να δούμε την πραγματική εικόνα, η οποία ουδεμία σχέση έχει με όσα παρουσιάζεις.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.490
Reaction score
29.073
Όσοι γκρινιάζουν πάντως για το πόσο ακριβά είναι τα ev, και δεν βλέπουμε πολλές ταξινομήσεις επειδή είναι τόσο ακριβά, ας πάει να δει τι αναμονή υπάρχει για αγορά των ακριβότερων διαθέσιμων ev του εμπορίου, να κλάψει. Πόρσε, έχει ξεπουλήσει όλη την παραγωγή του 2023, και ομοίως τρελή ζήτηση σε Μερτσέντες, μπεμβέ, κλπ, τα ακριβά. Απλώς είναι περιορισμένες οι δυνατότητες παραγωγής, γι'αυτό βλέπετε μικρά νούμερα ταξινομήσεων.
Και πάλι άκυρο παράδειγμα καθώς ο ιδιοκτήτες του οχήματος των 40-50-60-70-80-90-100 χιλιάδων € υγρού καυσίμου δεν έχει καμία οικονομική πίεση να αγοράσει το ίδιο όχημα σε ηλεκτρικό καθώς η τιμή είναι η ίδια.

Κάτι που δεν συμβαίνει στην φθηνή κατηγορία. Κάτι που δεν θες να καταλάβεις καθώς προφανώς δεν ανήκεις εκεί. Και καλά κάνεις βέβαια και δεν ανήκεις, δεν είναι αυτή η κουβέντα.

Οπότε το τι συμβαίνει στην ακριβή κατηγορία οχημάτων είναι παντελώς αδιάφορο και πραγματικά άσχετο με την πορεία της ηλεκτροκίνησης γενικά. Αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό στο συνολικό αριθμό πωλήσεων. Και λόγο κόστους όλο το βάρος έχει δοθεί εκεί επειδή υπάρχουν τα πορτοφόλια να υποστηρίξουν τα μελλοντικά σχέδια των εργοστασίων πάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το παρόν ΜΟΝΟ σε αυτούς που έτσι και αλλιώς θα έδιναν πάνω από 40.000€ για ένα αυτοκίνητο, και ΜΟΝΟ σε αυτούς που θέλουν ηλεκτρικό.

Σε ΌΛΟΥΣ τους υπόλοιπους όχι μόνο παρόν δεν είναι, αλλά ούτε κοντινό μέλλον. Άκου 40.000€ το Corsa. Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να νευριάσω. Που το παρουσιάζει κάποιος ως normal.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.327
Μηνύματα
2.897.715
Members
38.028
Νεότερο μέλος
JennyG
Top