Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
62
Reaction score
42
Γνώμη μου, πάρε ένα ( τελευταίο; ) συμβατικό.

Γιατί το λέω:

- Δεν σε ενδιαφέρει το θέμα της εξοικονόμησης καυσίμου καθώς δεν κάνεις χιλιόμετρα
- Δεν (ακούγεται σαν) να έχεις κάποια άλλα οικονομικά οφέλη από την αγορά EV (αγορά σε εταιρεία, υπεραπόσβεση κλπ.)
- Δεν σε ενδιαφέρει το περιβαλλοντικό θέμα, καθώς δεν το αναφέρεις καθόλου
- Δεν φαίνεται να σε πολυ-ενδιαφέρει το θέμα αυτοκίνητο γενικά καθώς βάζεις στο ίδιο καλάθι και συγκρίνεις μήλα (Nissan Qashqai των 35Κ) με πορτοκάλια (Mustang Mach-E των 60Κ), άρα δεν έχει πολύ νόημα να μιλήσουμε για ροπές, στιλ οδήγησης, επιταχύνσεις κλπ. Δεν το λέω για κακό, απλά ως δεδομένο.
- Δεν έχουμε φτάσει καν στο θέμα του range, αν κάνεις ταξίδια κλπ.

Οπότε αν εν τέλει αυτό που σε ενδιαφέρει πάνω από όλα είναι η αξία μεταπώλησης, δεν νομίζω να βγεις ευνοημένος από την αγορά ηλεκτρικού των 60Κ vs συμβατικού των 35Κ.
Σε ευχαριστω πολυ για το χρονο και τα ορθα επιχειρηματα που εκανες τον κοπο να γραψεις. Πανω κατω με φωτογραφησες.; P

H μονη μου ενσταση ειναι στο τελευταιο του αν θα βγω ευνοημενος.

Αν δωσεις 40κ για ενα θερμικο SUV ,σε καποια χρονια θα κοστιζει 0 (και το εννοω το 0, γιατι πλεον θα θεωρουνται αυτοκινητα σπηλαιων).

Απ' την αλλη θα δωσεις 20κ παραπανω για ΕV SUV ,(απολαμβανωντας τα καλουδια της ροπης των ηλεκτρικων που οπως ειπες για μενα δεν ειναι πρωτη προτεραιοτητα , αλλα ειναι ευπροσδεκτα και ενα πλας) , αυτο το αυτοκινητο στα ιδια χρονια θα κοστιζει Χ. Το Χ θα ειναι σιγουρα > 0 , χωρις να ξερουμε ποσο θα ειναι. Αν ειναι μαλιστα και μεγαλυτερο του 20κ θα εισαι ευνοημενος. Ποσο μπορει να ειναι ομως δεν ξερω.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.572
Reaction score
21.777
Γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρει η αξία ενός καταναλωτικού προϊόντος αφού το αγοράσουμε;
Τι μόδα είναι αυτή ποια , λες και μιλάμε για κεφάλαιο επιχείρησης ένα πραμμα
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.226
Reaction score
7.241
H μονη μου ενσταση ειναι στο τελευταιο του αν θα βγω ευνοημενος. Αν δωσεις 40κ για ενα θερμικο ,σε καποια χρονια θα κοστιζει 0 (και το εννοω το 0, γιατι πλεον θα θεωρουνται αυτοκινητα σπηλαιων).
Τα συμβατικά ως καινούργια θα συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι το 2035 τουλάχιστον.
Ως μεταχειρισμένα, θα συνεχίσουν να πωλούνται για τουλάχιστον 15 χρόνια μετά από αυτό.

Σίγουρα θα υπάρξουν κινήσεις (αντικίνητρα κλπ.) ώστε να στραφεί ο κόσμος προς τα ηλεκτρικά, αλλά δεν πρόκειται να εξαφανιστούν τα συμβατικά μέσα στα επόμενα 30 χρόνια.

Ίσως θα έχουν μεγαλύτερη υποτίμηση σε σχέση με τα ηλεκτρικά, αλλά αφενός όχι τόσο μεγάλη ακόμα (είπαμε, έχουμε 30 χρόνια μπροστά μας) αφετέρου και τα σημερινά ηλεκτρικά δεν θα μείνουν εντελώς αλώβητα από την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Οπότε, αυτό που λες ότι η αξία του συμβατικού θα μηδενιστεί, δεν πρόκειται να συμβεί για τουλάχιστον 15 χρόνια. Κατά τη γνώμη μου, δεν έχει οικονομική λογική να δώσεις σήμερα 20 χιλιάρικα παραπάνω γιατί σε 15 χρόνια μπορεί να βγεις ελάχιστα κερδισμένος. Που δεν θα βγεις.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.785
Reaction score
81.336
Υπάρχουν χρηματοδοτικά προγράμματα με τελευταία δόση balloon.
Σε 4 χρόνια πληρώνεις το balloon, περίπου το 40-45% της σημερινής αξίας, αν θέλεις να το κρατήσεις.

Αν έχει χάσει περισσότερη αξία επειδή έχουν βγει πολύ καλύτερα με καλύτερη μπαταρία κτλ, δεν την πληρώνεις, το παρατάς και παίρνεις άλλο.
 

Μηνύματα
62
Reaction score
42
Υπάρχουν χρηματοδοτικά προγράμματα με τελευταία δόση balloon.
Σε 4 χρόνια πληρώνεις το balloon, περίπου το 40-45% της σημερινής αξίας, αν θέλεις να το κρατήσεις.

Αν έχει χάσει περισσότερη αξία επειδή έχουν βγει πολύ καλύτερα με καλύτερη μπαταρία κτλ, δεν την πληρώνεις, το παρατάς και παίρνεις άλλο.
Αν υπαρχει καποιο σχετικο λινκ για αυτα που λες, θα με βοηθουσε πολυ! Σου λυνει τα χερια αυτο, απ το να καθεσαι να σπας το κεφαλι σου να προβλεψεις τις εξελιξεις του μελλοντος.
 

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.298
Κάνοντας μια χονδρική εκτίμηση, το ηλεκτρικό που κάνει σήμερα 48.000 και σου βγαίνει 40.000 με την επιδότηση, αν το πουλήσεις σε 8 χρόνια που θα είναι εκτός εγγύησης η μπαταρία του, τα 20.000 ευρώ θα τα πιάσεις.

Ήδη προγραμματίζω να κάνω τέτοια αγορά το 2030. Ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, μοντέλο 2022, με λίγα χιλιόμετρα, αρχικής αξίας 48.000 και να το πάρω 20.000 ευρώ.

Αντίστοιχης αξίας βενζινοκίνητο/πετρελαιοκίνητο αρχικής τιμής 48.000 ευρώ, μοντέλο 2022, δεν υπάρχει περίπτωση να το αγοράσω το 2030, ακόμα κι αν κάνει 8.000 ευρώ τότε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.785
Reaction score
81.336
Αν υπαρχει καποιο σχετικο λινκ για αυτα που λες, θα με βοηθουσε πολυ! Σου λυνει τα χερια αυτο, απ το να καθεσαι να σπας το κεφαλι σου να προβλεψεις τις εξελιξεις του μελλοντος.
Η Καρεντα
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.735
Γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρει η αξία ενός καταναλωτικού προϊόντος αφού το αγοράσουμε;
Τι μόδα είναι αυτή ποια , λες και μιλάμε για κεφάλαιο επιχείρησης ένα πραμμα
Επειδή έχουμε καλομάθει στην Ελλάδα να μοσχοπουλάμε τα σαπάκια μας*.

Στην υπόλοιπη - πολιτισμένη sic - Ευρώπη δεν υπάρχει αυτή η νοοτροπία, το μεγαλύτερο μέρος των αγοραστών προχωρούν στις αγορές τους με τη γνώση πως η απαξία του προϊόντος είναι σχεδόν ολοκληρωτική, μόλις τσουλήσει εκτός αντιπροσωπείας. Δεν είναι τυχαίο ότι η αγορά των μτχ στην Ελλάδα τροφοδοτείται εδώ και χρόνια (με αρκετό κέρδος για τους μεσάζοντες, λαμογιών included) από οχήματα του εξωτερικού. Όταν δε μέσα στη βαθιά κρίση ξεπουλάγαμε λόγω τεκμηρίων και αυξημένων τελών κυκλοφορίας για πενταροδεκάρες τις μεγάλου κυβισμού "κούρσες" και "τζιπάρες" μας , οι οποίες πήγαιναν αντίστοιχα στη Γερμανία ή στη Συρία (true story for another time) μας κακοφάνηκε (και ενδεχομένως καλά μας έκανε, γιατί όντως έφαγε μεγάλο ταράκουλο όλη η αγορά τότε και οι τιμές πώλησης έπεσαν στο ναδίρ).

Στο δια ταύτα: έχεις τα λεφτά; αγοράζεις ό,τι καλύπτει τις πρακτικές σου ανάγκες και το γούστο σου. Δεν έχεις; δεν αγοράζεις. Είναι σχεδόν ουτοπικό να αγοράζεις σήμερα με την προοπτική να πάρεις πίσω οποιοδήποτε συγκεκριμένο ποσό μετά από 5-6 χρόνια - ειδικά δε με τις εξελίξεις που πλέον είναι ραγδαίες.

*η περίοδος που διανύουμε τώρα είναι επίσης αρκετά χαρακτηριστική αυτού του φαινομένου, όπου οι πωλητές μτχ τα δίνουν πανάκριβα, εκμεταλλευόμενοι τη μη διαθεσιμότητα ή τις εξαιρετικά μακρές παραδόσεις των καινούριων.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.355
Reaction score
42.145
Εγώ πάλι για αυτό το προφίλ χρήστη με αυτές τις ανησυχίες δεν καταλαβαίνω γιατί στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία να μην αγοράσει κάποιος ένα μτχ και να πάει 5 χρόνια παρακάτω όπου τα πράγματα θα είναι πολύ πιο ξεκαθαρισμένα;
Ετσι πρόχειρα είδα qashqai μοντέλα του '20 και μετά από 20Κ asking price.
 

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.298

μετά από 5-6 χρόνια - ειδικά δε με τις εξελίξεις που πλέον είναι ραγδαίες.
… σε 5 χρόνια παρακάτω όπου τα πράγματα θα είναι πολύ πιο ξεκαθαρισμένα;
Τι περιμένετε να έχει συμβεί δηλαδή σε 5 χρόνια;

Πέρα από το να έχει τελειώσει η περίοδος επιδότησης, να έχει βελτιωθεί κατά 15% η αυτονομία στα επόμενα μοντέλα και να έχουν πολλαπλασιαστεί οι σταθμοί φόρτισης;
 

D

Deleted member 35

Guest

Φρέσκο άρθρο από το Ars για τις μπαταρίες LiFePO4.

Τα μειονεκτήματα είναι η μη αντοχή στο πολύ κρύο και η αραιότερη ενεργειακή πυκνότητα. ΑΛΛΑ όμως το τελευταίο μετατρέπετε σε πλεονέκτημα καθώς δεν μπορεί να εκραγεί σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτό σημαίνει λιγότερα προστατευτικά μέρη άρα περισσότερο χώρο για κελιά. Επίσης έχουν μεγαλύτερο χρόνο ζωής και σήμερα είναι 20% φτηνότερες από τις NMC. Γι' αυτό το λόγο ξεκίνησε να τις βάζει η Tesla και η Ford.

Αυτό τον καιρό λήγουν και οι όποιες πατέντες υπάρχουν οπότε θα γίνουν ευρέως διαθέσιμες σε όλους τους κατασκευαστές.

Το άρθρο μάλιστα αναφέρει και ένα νέο τρόπο μέτρησης ο οποίος είναι πολύ πιο ακριβής. Σε ιδανικές συνθήκες η ακρίβεια μέτρησης μπορεί να φτάσει και τα 60 μίλια σε μια τυπική εμβέλεια των 300 μιλίων. Αν το κατάλαβα καλά θα ελαττωθεί αρκετά αυτό το "από - έως". Δηλαδή θα πλησιάσεις πολύ κοντά στο ονομαστικό.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.355
Reaction score
42.145
Τι περιμένετε να έχει συμβεί δηλαδή σε 5 χρόνια;

Πέρα από το να έχει τελειώσει η περίοδος επιδότησης, να έχει βελτιωθεί κατά 15% η αυτονομία στα επόμενα μοντέλα και να έχουν πολλαπλασιαστεί οι σταθμοί φόρτισης;

Να έχει μειωθεί το κόστος παραγωγής και επακόλουθα οι τιμές λιανικής και να είναι η αδιάφορη η επιδότηση, να έχει βελτιωθεί κατά 40% η αυτονομία, να υπάρχουν φορτιστές σε όλα τα βενζινάδικα και να φορτίζεις το πολύ σε 5 λεπτά για τις ανάγκες 2-3 καθημερινών ημερών και να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ότι αφορά τις λύσεις με υδρογόνο.

Edit: Και φυσικά να υπάρχουν πολύ περισσσότερα μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικά και (ελπίζω) να έχει ξεπεραστεί η μόδα με τις touch οθόνες και τις αντανακλαστικές επιφάνειες στο ταμπλό του αυτοκινήτου.
 


Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Επίσης να έχουμε παγκόσμια ειρήνη, οι κινέζοι να έχουν διώξει τον κομμουνισμό και να έχουν πέσει λίγο οι τιμές των Genelec the Ones.

Τι; Είπα κάτι λάθος;
Οχι μωρε , τον πονο σου ειπες κι εσυ
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.355
Reaction score
42.145
Χάζευα προχθές το παρακάτω βίντεο για την EQS SUV.
Μεταξύ άλλων δείτε στο 10:00-10:30 τις δαχτυλιές στην οθόνη :o
και στο 13:40 πως αντανακλάται στο δεξί μέρος της hyper screen το εξωτερικό περιβάλλον (τα κλαδιά από τα δέντρα) :o:o:o

Κάτι άλλο που δείχνει εκεί στο 13:00 περίπου όπου το πεντάλ του φρένου αλλάζει θέση μόνο του είναι κάτι που ισχύει σε όλα τα ηλεκτρικά; είχα καταλάβει από τα γραφόμενα εδώ μέσα για το φρενάρισμα αναγέννησης της μπαταρίας και τη ρύθμιση ευαισθησίας του και ότι έφτανες στο σημείο να οδηγάς μόνο με το πάτα άσε το γκάζι. Αλλά το να πατιέται το πετάλι του φρένου μόνο του δεν το είχα ξανακούσει. Μόνο η mercedes το έχει το feature αυτό;

 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.594
Reaction score
75.479
Είναι άριστες οι touch οθόνες αν έχουν σωστή γωνία, όπως δεν έχει η Merc. :p
Είναι επίσης άριστες οι touch οθόνες αν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος χρήσης και δεν χρειάζεται να τις πιάνεις συνεχώς. Όταν θέλεις να κάνεις πολλές αλλαγές είναι απαραίτητες.

Προσωπικά αποφεύγω να τις πιάσω με κάθε τρόπο και πολύ θύμωνα με το παλιό μας Juke που δεν είχε εναλλακτική.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.355
Reaction score
42.145
Είναι άριστες οι touch οθόνες αν έχουν σωστή γωνία, όπως δεν έχει η Merc. :p
Είναι επίσης άριστες οι touch οθόνες αν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος χρήσης και δεν χρειάζεται να τις πιάνεις συνεχώς. Όταν θέλεις να κάνεις πολλές αλλαγές είναι απαραίτητες.

Προσωπικά αποφεύγω να τις πιάσω με κάθε τρόπο και πολύ θύμωνα με το παλιό μας Juke που δεν είχε εναλλακτική.
Πες το με δυο λόγια μπρο! Είναι άριστες οι touch οθόνες όταν δεν χρειάζεται να τις χρησιμοποιήσεις, εν κινήσει.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.594
Reaction score
75.479
Ναι μεγάλε μου, iDrive 6-7-8! :tongue:
Με το ωραίο σου το περιστρεφόμενο παπαρέλι που γράφεις επάνω του γραμματάκια και νουμεράκια, και καταλαβαίνει τα καλικαντζαράκια σου. :biggrin:

Φοβάμαι όμως οτι θα καταργηθεί κι αυτό παντού, ήδη στα X1 καταργήθηκε γ@μώ τις τσιγκουνιές τους γ@μώ.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.355
Reaction score
42.145
iDrive superb!
Tο αντίστοιχο πωςτολεν της mercedes πριν κάνει το χειριστήριο touch superb, με το touch χειριστήριο λιγότερο superb.
Τα κουμπάκια στα καινούργια που είναι όλα touch (σε τιμόνι, ρυθμιστικά κλπ) καθόλου superb.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.321
Μηνύματα
2.897.459
Members
38.026
Νεότερο μέλος
d tv
Top