Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Αν έχεις βρει άλλα, δείξε μας.
Sorry, εγώ έκανα λάθος, το είδα βιαστικά.
Έτσι όπως έχουν τις λίστες νομίζεις ότι είναι ανά μήνα, ενώ είναι αθροιστικά.
Όπως είναι γνωστό τα ηλεκτρικά υπολογίζονται όλα μαζί ως σύνολο.
Μέχρι και τον 11/2022 έχουμε .......... (ο 12ος δεν έχει ανέβει ακόμα, δεν ξέρω που τα βρήκε το περιοδικό).

BEVs & PHEVs
VOLVO XC40 BEV‐PHEV 606
MERCEDES GLA‐SERIES PHEV 531
TESLA MODEL Y BEV 318
JEEP COMPASS PHEV 302
BMW X1‐SERIES PHEV 299
AUDI Q3 PHEV 268
MERCEDES GLC‐SERIES PHEV 255
CITROEN DS7 CROSSBACK PHEV 213
TESLA MODEL 3 BEV 207
MERCEDES A‐SERIES PHEV 199
PEUGEOT 3008 PHEV 182
FIAT 500 BEV 177
BMW X2‐SERIES PHEV 173
VOLKSWAGEN ID.4 BEV 168
LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE PHEV 157
MINI COUNTRYMAN (NEW) PHEV 154
VOLVO XC60 PHEV 149
BMW 3‐SERIES PHEV 146
FORD KUGA PHEV 111
BMW X3‐SERIES PHEV 110
MERCEDES EQA BEV 106
VOLKSWAGEN ID.3 BEV 103
HYUNDAI KONA BEV 99
MERCEDES GLE‐SERIES PHEV 85
SKODA ENYAQ iV BEV 82
TOYOTA RAV4 PHEV 80
JEEP WRANGLER PHEV 79
MINI MINI BEV 78
AUDI Q4 BEV 77
VOLKSWAGEN TIGUAN PHEV 76
MERCEDES EQB BEV 73
PEUGEOT 208 BEV 71
VOLVO C40 BEV 68
FORD MUSTANG MACH‐E BEV 64
JEEP RENEGADE PHEV 58
AUDI A3 PHEV 57
PORSCHE CAYENNE PHEV 56
OPEL MOKKA BEV 55
BMW X5‐SERIES PHEV 51
VOLVO XC90 PHEV 49
CITROEN C4 BEV 48
RENAULT CAPTUR PHEV 48
NISSAN LEAF BEV 45
JAGUAR F‐PACE PHEV 45
SMART FORTWO BEV 41
KIA EV6 BEV 44
LEXUS NX‐SERIES PHEV 40
BMW iX3 BEV 38
HYUNDAI TUCSON PHEV 38
BMW i3 BEV 37
BMW i4 BEV 36
VOLKSWAGEN ID.5 BEV 33
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PHEV 32
CITROEN C5 AIRCROSS PHEV 32
CITROEN DS3 CROSSBACK BEV 32
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS PHEV 28
CITROEN DS4 PHEV 27
KIA NEW SPORTAGE PHEV 26
PEUGEOT 2008 BEV 25
PORSCHE TAYCAN BEV 24
BMW iX BEV 24
MERCEDES CLA‐SERIES PHEV 23
PEUGEOT 308 PHEV 22
VOLKSWAGEN GOLF PHEV 21
MERCEDES EQC BEV 21
HONDA E BEV 21
CUPRA FORMENTOR PHEV 20
AUDI Q5 PHEV 20
AUDI E‐TRON BEV 19
MERCEDES C‐SERIES PHEV 18
CUPRA BORN BEV 18
OPEL ASTRA PHEV 17
FORD EXPLORER PHEV 16
BMW 5‐SERIES PHEV 15
LAND ROVER RANGE ROVER SPORT PHEV 14
SKODA OCTAVIA PHEV 14
OPEL CORSA BEV 14
LEXUS UX‐SERIES BEV 13
MAZDA CX‐60 PHEV 11
LAND ROVER RANGE ROVER VELAR PHEV 11
PORSCHE PANAMERA PHEV 10
LAND ROVER DEFENDER PHEV 9
SMART FORFOUR BEV 9
KIA NIRO BEV 8
JAGUAR E‐PACE PHEV 8
SEAT LEON PHEV 8
MERCEDES B‐SERIES PHEV 7
MERCEDES E‐SERIES PHEV 7
VOLVO V60 PHEV 7
VOLVO S60 PHEV 7
SUZUKI ACROSS PHEV 6
OPEL GRANDLAND X PHEV 5
BMW 2‐SERIES PHEV 5
HYUNDAI SANTA FE PHEV 4
VOLKSWAGEN UP! BEV 4
AUDI Q8 PHEV 4
DACIA SPRING BEV 4
ZHIDOU D2S BEV 4
TOYOTA PRIUS PHEV 4
MERCEDES EQS BEV 4
CITROEN C5 X PHEV 3
AUDI Q7 PHEV 3
VOLKSWAGEN PASSAT PHEV 3
HYUNDAI IONIQ 5 BEV 3
KIA SOUL BEV 3
CUPRA LEON PHEV 5
MERCEDES EQE BEV 2
JAGUAR I‐PACE BEV 2
RENAULT ZOE BEV 2
CITROEN DS9 PHEV 2
BENTLEY BENTAYGA PHEV 2
MERCEDES S‐SERIES PHEV 2
TOYOTA bZ4X BEV 2
AUDI A6 PHEV 2
RENAULT MEGANE BEV 1
NISSAN ARIYA BEV 1
MAZDA MX‐30 BEV 1
VOLKSWAGEN TOUAREG PHEV 1
VOLVO S90 PHEV 1
SKODA SUPERB PHEV 1
KIA SORENTO PHEV 1
JIAYUAN KOMI BEV 1


Τα έκανα ανά κατηγορία και έχουμε...


BEVs
TESLA MODEL Y BEV 318
TESLA MODEL 3 BEV 207
FIAT 500 BEV 177
VOLKSWAGEN ID.4 BEV 168
MERCEDES EQA BEV 106
VOLKSWAGEN ID.3 BEV 103
HYUNDAI KONA BEV 99
SKODA ENYAQ iV BEV 82
MINI MINI BEV 78
AUDI Q4 BEV 77
MERCEDES EQB BEV 73
PEUGEOT 208 BEV 71
VOLVO C40 BEV 68
FORD MUSTANG MACH‐E BEV 64
OPEL MOKKA BEV 55
CITROEN C4 BEV 48
NISSAN LEAF BEV 45
SMART FORTWO BEV 41
KIA EV6 BEV 44
BMW iX3 BEV 38
BMW i3 BEV 37
BMW i4 BEV 36
VOLKSWAGEN ID.5 BEV 33
CITROEN DS3 CROSSBACK BEV 32
PEUGEOT 2008 BEV 25
PORSCHE TAYCAN BEV 24
BMW iX BEV 24
MERCEDES EQC BEV 21
HONDA E BEV 21
CUPRA BORN BEV 18
AUDI E‐TRON BEV 19
OPEL CORSA BEV 14
LEXUS UX‐SERIES BEV 13
SMART FORFOUR BEV 9
KIA NIRO BEV 8
VOLKSWAGEN UP! BEV 4
MERCEDES EQS BEV 4
ZHIDOU D2S BEV 4
DACIA SPRING BEV 4
HYUNDAI IONIQ 5 BEV 3
KIA SOUL BEV 3
MERCEDES EQE BEV 2
JAGUAR I‐PACE BEV 2
TOYOTA bZ4X BEV 2
RENAULT ZOE BEV 2
RENAULT MEGANE BEV 1
NISSAN ARIYA BEV 1
MAZDA MX‐30 BEV 1
JIAYUAN KOMI BEV 1


PHEVs
VOLVO XC40 BEV‐PHEV 606
MERCEDES GLA‐SERIES PHEV 531
JEEP COMPASS PHEV 302
BMW X1‐SERIES PHEV 299
AUDI Q3 PHEV 268
MERCEDES GLC‐SERIES PHEV 255
CITROEN DS7 CROSSBACK PHEV 213
MERCEDES A‐SERIES PHEV 199
PEUGEOT 3008 PHEV 182
BMW X2‐SERIES PHEV 173
LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE PHEV 157
MINI COUNTRYMAN (NEW) PHEV 154
VOLVO XC60 PHEV 149
BMW 3‐SERIES PHEV 146
FORD KUGA PHEV 111
BMW X3‐SERIES PHEV 110
MERCEDES GLE‐SERIES PHEV 85
TOYOTA RAV4 PHEV 80
JEEP WRANGLER PHEV 79
VOLKSWAGEN TIGUAN PHEV 76
JEEP RENEGADE PHEV 58
AUDI A3 PHEV 57
PORSCHE CAYENNE PHEV 56
BMW X5‐SERIES PHEV 51
VOLVO XC90 PHEV 49
RENAULT CAPTUR PHEV 48
JAGUAR F‐PACE PHEV 45
LEXUS NX‐SERIES PHEV 40
HYUNDAI TUCSON PHEV 38
LAND ROVER DISCOVERY SPORT PHEV 32
CITROEN C5 AIRCROSS PHEV 32
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS PHEV 28
CITROEN DS4 PHEV 27
KIA NEW SPORTAGE PHEV 26
MERCEDES CLA‐SERIES PHEV 23
PEUGEOT 308 PHEV 22
VOLKSWAGEN GOLF PHEV 21
CUPRA FORMENTOR PHEV 20
AUDI Q5 PHEV 20
MERCEDES C‐SERIES PHEV 18
OPEL ASTRA PHEV 17
FORD EXPLORER PHEV 16
BMW 5‐SERIES PHEV 15
LAND ROVER RANGE ROVER SPORT PHEV 14
SKODA OCTAVIA PHEV 14
MAZDA CX‐60 PHEV 11
LAND ROVER RANGE ROVER VELAR PHEV 11
PORSCHE PANAMERA PHEV 10
LAND ROVER DEFENDER PHEV 9
SEAT LEON PHEV 8
JAGUAR E‐PACE PHEV 8
VOLVO V60 PHEV 7
VOLVO S60 PHEV 7
MERCEDES B‐SERIES PHEV 7
MERCEDES E‐SERIES PHEV 7
SUZUKI ACROSS PHEV 6
BMW 2‐SERIES PHEV 5
OPEL GRANDLAND X PHEV 5
CUPRA LEON PHEV 5
HYUNDAI SANTA FE PHEV 4
AUDI Q8 PHEV 4
TOYOTA PRIUS PHEV 4
CITROEN C5 X PHEV 3
VOLKSWAGEN PASSAT PHEV 3
PEUGEOT 508 PHEV 3
AUDI Q7 PHEV 3
AUDI A6 PHEV 2
CITROEN DS9 PHEV 2
BENTLEY BENTAYGA PHEV 2
MERCEDES S‐SERIES PHEV 2
SKODA SUPERB PHEV 1
VOLVO S90 PHEV 1
VOLKSWAGEN TOUAREG PHEV 1
KIA SORENTO PHEV 1
FERRARI SF90 STRADALE PHEV 1

Στο VOLVO XC40 BEV - PHEV δεν υπάρχουν ξεχωριστά νούμερα. Αλλά σαν όχημα πρίζας είναι πρώτο σε πωλήσεις.
Η λίστα περιλαμβάνει και μεταχειρισμένα εξωτερικού όπως φαίνεται καθώς το Renault Zoe δεν διατίθενται στη Ελληνική αγορά, ενώ στα VW eUP και ΒΜW i3 έχει σταματήσει η παραγωγή.
 

TGD

Μηνύματα
7.886
Reaction score
7.858
Πόση διαφορά νομίζετε ότι έχουν; Βλέπω ΚΑΘΕ μέρα μικρά BMW και MB. Δε νομίζω να έχουν κάτω από 40 "χήνες" με τίποτα.
Και στη γειτονιά μου έχει ένα σωρό. Αλλά είναι όλα αγορασμένα μεταχειρισμένα. Αυτά με τις βολιώτικες πινακίδες είναι μικρό υποσύνολο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
ΤΕΛΙΚΑ 2021 (TOP10)

BEVs & PHEVs
VOLVO XC40 BEV‐PHEV 662
TESLA MODEL 3 BEV 522
MERCEDES GLA‐SERIES PHEV 384
BMW X1‐SERIES PHEV 341
AUDI Q3 PHEV 325
PEUGEOT 3008 PHEV 301
MERCEDES GLC‐SERIES PHEV 265
LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE PHEV 233
VOLKSWAGEN ID.3 BEV 188
VOLKSWAGEN TIGUAN PHEV 178
PEUGEOT 208 BEV 162
BMW 3‐SERIES PHEV 149
VOLKSWAGEN ID.4 BEV 140
BMW X2‐SERIES PHEV 134
FIAT 500 BEV 117
PEUGEOT 2008 BEV 117
SKODA ENYAQ iV BEV 81
TESLA MODEL Y BEV 76
NISSAN LEAF BEV 76
MERCEDES EQA BEV 66


BEVs
TESLA MODEL 3 BEV 522
VOLKSWAGEN ID.3 BEV 188
PEUGEOT 208 BEV 162
VOLKSWAGEN ID.4 BEV 140
FIAT 500 BEV 117
PEUGEOT 2008 BEV 117
SKODA ENYAQ iV BEV 81
TESLA MODEL Y BEV 76
NISSAN LEAF BEV 76
MERCEDES EQA BEV 66


PHEVs
VOLVO XC40 BEV‐PHEV 662
MERCEDES GLA‐SERIES PHEV 384
BMW X1‐SERIES PHEV 341
AUDI Q3 PHEV 325
PEUGEOT 3008 PHEV 301
MERCEDES GLC‐SERIES PHEV 265
LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE PHEV 233
VOLKSWAGEN TIGUAN PHEV 178
BMW 3‐SERIES PHEV 149
BMW X2‐SERIES PHEV 134
 

Μηνύματα
956
Reaction score
2.688
Η αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη είναι σημαντική, αλλά λέει τη μισή αλήθεια... Τ' απόλυτα νούμερα, σε σχέση με άλλες "προηγμένες" αγορές, κυμαίνονται μεταξύ απογοητευτικού και αστείου :laugh:.
Οι λόγοι προφανώς πολλοί και συνδυαστικοί, αλλά η παρούσα τάση δείχνει τα περί 2030 και 2035 ως τρελλά αισιόδοξα...
"Έλλειψη χρημάτων, στάση εμπορίου", που λέγαν από παλιά, παράλληλα με το φόβο αρκετών απέναντι στο καινούργιο (τι βάζουν στα εμβόλια, σα το πικάπ δε θα ξαναβγεί, μετά τις αγωνιστικές Λάντσια πέθανε η αυτοκίνηση κλπ κλπ κλπ).
Ε, και η αβεβαιότητα με τους φορτιστές (ειδικά τους γρήγορους) δε βοηθά...
Μάλλον θ΄απορροφήσουμε όλα τα παλιά της Ευρώπης, μέχρις εξάντλησης των αποθεμάτων! :tongue:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Σαν μεγέθυνση παιχνιδιού είναι.
Ρετιναυταρε. 🚗
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.535
Η αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη είναι σημαντική, αλλά λέει τη μισή αλήθεια... Τ' απόλυτα νούμερα, σε σχέση με άλλες "προηγμένες" αγορές, κυμαίνονται μεταξύ απογοητευτικού και αστείου :laugh:.
Οι λόγοι προφανώς πολλοί και συνδυαστικοί, αλλά η παρούσα τάση δείχνει τα περί 2030 και 2035 ως τρελλά αισιόδοξα...
"Έλλειψη χρημάτων, στάση εμπορίου", που λέγαν από παλιά, παράλληλα με το φόβο αρκετών απέναντι στο καινούργιο (τι βάζουν στα εμβόλια, σα το πικάπ δε θα ξαναβγεί, μετά τις αγωνιστικές Λάντσια πέθανε η αυτοκίνηση κλπ κλπ κλπ).
Ε, και η αβεβαιότητα με τους φορτιστές (ειδικά τους γρήγορους) δε βοηθά...
Μάλλον θ΄απορροφήσουμε όλα τα παλιά της Ευρώπης, μέχρις εξάντλησης των αποθεμάτων! :tongue:
Ναι, αν προλάβουμε θα θέλουμε τα μεταχειρισμένα EV από Ευρώπη.
Θα προλάβουμε; Κι η υπόλοιπη Ευρώπη τα θέλει.
Τέλος πάντων..

Στο σύνολο της Ευρώπης, σύμφωνα με τις νεότερες στατιστικές αναλύσεις και προβλέψεις, δεν έχει αλλάξει τίποτα όσον αφορά τις προβλέψεις για μετάβαση σε EV, εκτιμούν ότι το 2025 θα είναι 50-50 η αγορά EV - ICE.

FB_IMG_1673177899759.jpg
FB_IMG_1673178289680.jpg


Το πρώτο σχεδιάγραμμα είναι του 2020 και το δεύτερο είναι χθεσινό, από αγγλική μελέτη.

Το valley of death αντιπροσωπεύει την μείωση πωλήσεων που θα υποστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τη μετάβαση από ice σε ev, τόσο λόγω της ελαττωμένης ζήτησης ice, όσο και της αδυναμίας παραγωγής ev σε ίδια ποσότητα με τα ice, αλλά και την ελαττωμένη ζήτηση ev λόγω αναμονής για χαμηλότερες τιμές, και σε συνδυασμό με την έλλειψη πρώτων υλών, αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τόνισε σε ομιλία του ο ceo του γκρουπ στελαντις..


Και σήμερα ανακοίνωσε παύση αορίστου χρόνου σε κάποια εργοστάσια


 
Last edited:


Ndis

Titika
Μηνύματα
1.892
Reaction score
4.704
Η αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη είναι σημαντική, αλλά λέει τη μισή αλήθεια... Τ' απόλυτα νούμερα, σε σχέση με άλλες "προηγμένες" αγορές, κυμαίνονται μεταξύ απογοητευτικού και αστείου :laugh:.
Οι λόγοι προφανώς πολλοί και συνδυαστικοί, αλλά η παρούσα τάση δείχνει τα περί 2030 και 2035 ως τρελλά αισιόδοξα...
"Έλλειψη χρημάτων, στάση εμπορίου", που λέγαν από παλιά, παράλληλα με το φόβο αρκετών απέναντι στο καινούργιο (τι βάζουν στα εμβόλια, σα το πικάπ δε θα ξαναβγεί, μετά τις αγωνιστικές Λάντσια πέθανε η αυτοκίνηση κλπ κλπ κλπ).
Ε, και η αβεβαιότητα με τους φορτιστές (ειδικά τους γρήγορους) δε βοηθά...
Μάλλον θ΄απορροφήσουμε όλα τα παλιά της Ευρώπης, μέχρις εξάντλησης των αποθεμάτων! :tongue:
Η αμερική έχει μπει ήδη σε κατάσταση ύφεσης, στην ευρώπη, ως συνήθως το συνειδητοποιούμε ζγα-ζγα.

Το πρόβλημα με τα ev δεν ειναι η δύσπιστια του κόσμου απέναντι στη τεχνολογία αλλά τα price-points και προφανως οι κωμικές δυνατότητες παραγωγής του σήμερα. Ειναι τουλάχιστον αστείο να παραγγέλνεις αυτοκίνητο και αφενός να μη γνωρίζεις πότε θα το έχεις στα χέρια σου, αφετέρου πόσα θα πληρώσεις!

Προφανώς καλοδεχούμενες οι μειώσεις τιμών, αρκεί να μη χαθούν στην πορεία σε πληθωρισμό και επιτόκια.

Εν κατακλείδι, πιστεύω ακράδαντα οτι οι βιομηχανίες υπερεκτιμούν την αγορά των EV στις προβλέψεις τους. Πιθανότατα ευχολόγια βλέπουμε απο τους περισσότερους, παρά έρευνες ουσίας. Μακάρι να κάνω λάθος βέβαια γιατί ζαχαρώνω το EV6.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.535
Μεταφέρω αυτούσιο ένα ποστ φίλου:

Valley of Death
Post αναφοράς.
Το Valley of Death είναι γνωστή θεωρία που αναφέρεται στην περίπτωση του να μειωθεί η ζήτηση θερμικών πριν προλάβει η παραγωγή ηλεκτρικών να αυξηθεί προκειμένου να καλύψει την φυσική ζήτηση καινούργιων αυτοκινήτων. Όπως φαίνεται στο γράφημα, αν συμβεί αυτό θα έχουμε μια μεγάλη μείωση εσόδων που φυσικά φέρνει σε κίνδυνο οποιαδήποτε εταιρεία. Φυσικά αν συμβεί αυτό δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια να την φάνε. Υπάρχουν τρόποι εξομάλυνσης της ζήτησης.
Για παράδειγμα μπορούν να μειώσουν τις τιμές των θερμικών. Τα αυτοκίνητα όμως ήδη πωλούνται με χαμηλά περιθώρια κέρδους της τάξεως του 5-15% (δε μιλάω για ειδικές περιπτώσεις τύπου Porsche που πουλάει 850 ευρώ το αυτοκόλλητο). Άρα η μείωση δε μπορεί να είναι πολύ μεγάλη. Μια μικρή μείωση είναι πιθανό να συμβεί. Ίσως με τη μορφή προσφορών εξοπλισμού (το θυμάστε το «δώρο ραδιοκασετόφωνο» ?).
Θα μπορούσαμε ταυτόχρονα να αυξήσουμε τις τιμές των ηλεκτρικών (που όπως είπαμε θα έχουν μεγάλη ζήτηση) προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο τις τιμές των θερμικών. Και αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβεί.
Παρ όλα αυτά όμως, θα έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ αυξημένα κόστη από πολλές μεριές.
Πρώτον, θα πρέπει να πληρώσουν για να εξασφαλίσουν τους υπαλλήλους παραγωγής θερμικών. Είτε είναι ανθρώπινο δυναμικό που πρέπει να απολυθεί και να αποζημιωθεί, είτε να εκπαιδευτεί, να μετακινηθεί σε άλλα εργοστάσια κλπ. Αντίστοιχα θα πρέπει να ‘ξηλώσουν’ τα μηχανήματα παραγωγής θερμικών κινητήρων και άλλων εξαρτημάτων που αφορούν τα θερμικά. Τίποτα από αυτά δεν είναι φθηνό και εύκολο.
Δεύτερον, θα πρέπει να επενδύσουν σθεναρά στην παραγωγή ηλεκτρικών. Μιλάμε για τεράστια εργοστάσια μπαταριών, μοτέρ, εξόρυξη μετάλλων κλπ. Αν τα αφήσουν στα χέρια προμηθευτών, τότε θα πρέπει να χαιρετήσουν τα κέρδη που θα πάνε στους προμηθευτές.
Τρίτον, έχουν να αντιμετωπίσουν τις γεωπολιτικές επιπτώσεις και την πιθανή οικονομική κρίση. Περιορισμένο (πολιτικά) εμπόριο πρώτων υλών και τσίπ, αυξημένα επιτόκια δανείων και τέτοια.
Τέταρτον, παρόλες τις προσπάθειες εξομάλυνσης, το μεγαλύτερο ‘death’ στο ‘valley of death’ θα τους το δώσουν οι τράπεζες. Όπως ξέρετε, ένα τεράστιο μέρος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων γίνεται με leasing η παρόμοιο. Αυτά τα πακέτα χρηματοδότησης βασίζονται στην μελλοντική αξία του αυτοκινήτου. Και αφού η επικρατούσα άποψη θα είναι ότι μετά το 2030 «κανείς» δε θα θέλει θερμικό, η μελλοντική αξία των θερμικών θα μειωθεί αρκετά και άρα η μηνιαία δόση του leasing για θερμικό θα αυξηθεί αντιστοίχως. Όσες προσπάθειές θα κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσουν την ζήτηση θερμικών μπας και προλάβουν, τόσο θα τις ακυρώνουν οι δανειοδότες.
Και πέμπτων, έχουν να διαχειριστούν και τα τεράστια χρέη τους. Αλλά σε αυτό μάλλον θα τα καταφέρουν αν δεν υπάρξει μεγάλη οικονομική κρίση ώστε να αρχίσουν να κοκκινίζουν τα leasing.
Όπως βλέπετε οι αυτοκινηταράδες έχουν να αντιμετωπίσουν ένα Γολγοθά προβλημάτων. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό? Εγώ βγάζω τρία συμπεράσματα:
(α) Όποιος αυτοκινηταράς δεν έχει ήδη σοβαρή τεχνολογία ηλεκτρικών και περιμένει να κάνει development καααααποτε στο μέλλον, μάλλον έχει ήδη κλείσει αλλά δεν το ξέρει ακόμα
(β) Δεν πρόκειται να πέσουν οι τιμές στα ηλεκτρικά, πέραν το συναγωνισμού στο να βρούμε μπαταρίες στον οποίο είχα αναφερθεί παλιά, τώρα έχουμε και το valley of death
(γ) Αν σκοπεύεις να πάρεις θερμικό αυτοκίνητο, καλύτερα πάρε από κάποιον που βγάζει και σοβαρά ηλεκτρικά. Θα το πάρεις και φθηνότερο μάλλον.
Καλό Σαββατοκύριακο να έχετε!

#post_αναφοράς


--------------++++++++++++


😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁


ΥΓ.

Βλέπουμε τον ceo του γκρουπ στελαντις αλλά και την Μερτσέντες, να ρίχνουν ένα σκασμό λεφτά για να φτιάξουν τεράστια εργοστάσια παραγωγής μπαταριών.

Τα εργοστάσια αυτά, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα είναι παραγωγικά το 2030.

Η τεχνολογία των μπαταριών που θα φτιάχνουν, δεν θα διαφέρει σε τίποτα με τις σημερινές μπαταρίες, τις ήδη υπάρχουσες.

Με βάση τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών ξεκινούν κατασκευές εργοστασίων, δεν ξεκινούν εργοστάσια για τεχνολογίες που δεν υπάρχουν.

Το πιο φτηνό μοντέλο μπαταρίας δεν είναι άλλο από την νέα μπαταρία της Τέσλα, το 4680, και ήδη μπαίνουν στη σειρά, ο ένας μετά τον άλλο, να αντιγράφουν την ίδια μπαταρία, με την αρχή να έχει γίνει ήδη από την BMW:


Εκτιμώ πως τόσο ο όμιλος στελαντις όσο και οι υπόλοιποι, θα μεταβούν μέχρι το 2030 σε δικά τους εργοστάσια κατασκευής μπαταριών αλά Τέσλα 4680.

Το ερώτημα είναι εάν θα προλάβουν να επιβιώσουν, διότι ξεκίνησαν πολύ καθυστερημένα.

Η Τέσλα λένε ότι παίζει να φτάσει η παραγωγή της τα 4 μύρια EV εντός του 2023..🤪
Βεβαίως ακούγεται εκ πρώτης όψεως τρελό, από τα 1,3 μύρια του 2022 να πάει στα 4 μύρια το 2023, αλλά με structural battery packs και απλοποίηση της κατασκευής με τις γιγάντιες πρέσες, λένε ότι είναι εφικτό...🔋🔋🔋






ΥΓ. 2. Όσον αφορά τις solid state μπαταρίες, η μόνη πιθανή λύση μπορεί να έρθει από την κβαντουμ σκειπ, η οποία το παλεύει εδώ και μια δεκαετία, και μόλις έδωσε τα πρώτα τεμάχια για τεστ στο γκρουπ Φολγκζβάγκεν. Η παραγωγή αυτών των λίγων τεμαχίων, γίνεται σε πολύ μικρή κλίμακα, σε εγκαταστάσεις έρευνας, όχι παραγωγής. Αν τυχόν όλα παν καλά, πιθανώς να ξεκινήσει κατασκευή του πρώτου εργοστασίου μαζικής παραγωγής solid state μπαταριών το 2024 με προοπτική λειτουργίας το 2027 με 2028, αν όλα παν καλά, και μιλάμε για 1 εργοστάσιο, με τη δύναμη της φολγκζβάγκεν και για τη δικιά της χρήση σε επιλεγμένα αυτοκίνητα.

Για παραγωγή επιπέδου gigafactory ούτε λόγος, πόσο μάλλον για πολλαπλά τέτοια εργοστάσια.
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.761
Reaction score
10.590
Μεταφέρω αυτούσιο ένα ποστ φίλου:

Valley of Death
Post αναφοράς.
Το Valley of Death είναι γνωστή θεωρία που αναφέρεται στην περίπτωση του να μειωθεί η ζήτηση θερμικών πριν προλάβει η παραγωγή ηλεκτρικών να αυξηθεί προκειμένου να καλύψει την φυσική ζήτηση καινούργιων αυτοκινήτων. Όπως φαίνεται στο γράφημα, αν συμβεί αυτό θα έχουμε μια μεγάλη μείωση εσόδων που φυσικά φέρνει σε κίνδυνο οποιαδήποτε εταιρεία. Φυσικά αν συμβεί αυτό δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια να την φάνε. Υπάρχουν τρόποι εξομάλυνσης της ζήτησης.
Για παράδειγμα μπορούν να μειώσουν τις τιμές των θερμικών. Τα αυτοκίνητα όμως ήδη πωλούνται με χαμηλά περιθώρια κέρδους της τάξεως του 5-15% (δε μιλάω για ειδικές περιπτώσεις τύπου Porsche που πουλάει 850 ευρώ το αυτοκόλλητο). Άρα η μείωση δε μπορεί να είναι πολύ μεγάλη. Μια μικρή μείωση είναι πιθανό να συμβεί. Ίσως με τη μορφή προσφορών εξοπλισμού (το θυμάστε το «δώρο ραδιοκασετόφωνο» ?).
Θα μπορούσαμε ταυτόχρονα να αυξήσουμε τις τιμές των ηλεκτρικών (που όπως είπαμε θα έχουν μεγάλη ζήτηση) προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο τις τιμές των θερμικών. Και αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβεί.
Παρ όλα αυτά όμως, θα έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ αυξημένα κόστη από πολλές μεριές.
Πρώτον, θα πρέπει να πληρώσουν για να εξασφαλίσουν τους υπαλλήλους παραγωγής θερμικών. Είτε είναι ανθρώπινο δυναμικό που πρέπει να απολυθεί και να αποζημιωθεί, είτε να εκπαιδευτεί, να μετακινηθεί σε άλλα εργοστάσια κλπ. Αντίστοιχα θα πρέπει να ‘ξηλώσουν’ τα μηχανήματα παραγωγής θερμικών κινητήρων και άλλων εξαρτημάτων που αφορούν τα θερμικά. Τίποτα από αυτά δεν είναι φθηνό και εύκολο.
Δεύτερον, θα πρέπει να επενδύσουν σθεναρά στην παραγωγή ηλεκτρικών. Μιλάμε για τεράστια εργοστάσια μπαταριών, μοτέρ, εξόρυξη μετάλλων κλπ. Αν τα αφήσουν στα χέρια προμηθευτών, τότε θα πρέπει να χαιρετήσουν τα κέρδη που θα πάνε στους προμηθευτές.
Τρίτον, έχουν να αντιμετωπίσουν τις γεωπολιτικές επιπτώσεις και την πιθανή οικονομική κρίση. Περιορισμένο (πολιτικά) εμπόριο πρώτων υλών και τσίπ, αυξημένα επιτόκια δανείων και τέτοια.
Τέταρτον, παρόλες τις προσπάθειες εξομάλυνσης, το μεγαλύτερο ‘death’ στο ‘valley of death’ θα τους το δώσουν οι τράπεζες. Όπως ξέρετε, ένα τεράστιο μέρος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων γίνεται με leasing η παρόμοιο. Αυτά τα πακέτα χρηματοδότησης βασίζονται στην μελλοντική αξία του αυτοκινήτου. Και αφού η επικρατούσα άποψη θα είναι ότι μετά το 2030 «κανείς» δε θα θέλει θερμικό, η μελλοντική αξία των θερμικών θα μειωθεί αρκετά και άρα η μηνιαία δόση του leasing για θερμικό θα αυξηθεί αντιστοίχως. Όσες προσπάθειές θα κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσουν την ζήτηση θερμικών μπας και προλάβουν, τόσο θα τις ακυρώνουν οι δανειοδότες.
Και πέμπτων, έχουν να διαχειριστούν και τα τεράστια χρέη τους. Αλλά σε αυτό μάλλον θα τα καταφέρουν αν δεν υπάρξει μεγάλη οικονομική κρίση ώστε να αρχίσουν να κοκκινίζουν τα leasing.
Όπως βλέπετε οι αυτοκινηταράδες έχουν να αντιμετωπίσουν ένα Γολγοθά προβλημάτων. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό? Εγώ βγάζω τρία συμπεράσματα:
(α) Όποιος αυτοκινηταράς δεν έχει ήδη σοβαρή τεχνολογία ηλεκτρικών και περιμένει να κάνει development καααααποτε στο μέλλον, μάλλον έχει ήδη κλείσει αλλά δεν το ξέρει ακόμα
(β) Δεν πρόκειται να πέσουν οι τιμές στα ηλεκτρικά, πέραν το συναγωνισμού στο να βρούμε μπαταρίες στον οποίο είχα αναφερθεί παλιά, τώρα έχουμε και το valley of death
(γ) Αν σκοπεύεις να πάρεις θερμικό αυτοκίνητο, καλύτερα πάρε από κάποιον που βγάζει και σοβαρά ηλεκτρικά. Θα το πάρεις και φθηνότερο μάλλον.
Καλό Σαββατοκύριακο να έχετε!

#post_αναφοράς


--------------++++++++++++


😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁


ΥΓ.

Βλέπουμε τον ceo του γκρουπ στελαντις αλλά και την Μερτσέντες, να ρίχνουν ένα σκασμό λεφτά για να φτιάξουν τεράστια εργοστάσια παραγωγής μπαταριών.

Τα εργοστάσια αυτά, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα είναι παραγωγικά το 2030.

Η τεχνολογία των μπαταριών που θα φτιάχνουν, δεν θα διαφέρει σε τίποτα με τις σημερινές μπαταρίες, τις ήδη υπάρχουσες.

Με βάση τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών ξεκινούν κατασκευές εργοστασίων, δεν ξεκινούν εργοστάσια για τεχνολογίες που δεν υπάρχουν.

Το πιο φτηνό μοντέλο μπαταρίας δεν είναι άλλο από την νέα μπαταρία της Τέσλα, το 4680, και ήδη μπαίνουν στη σειρά, ο ένας μετά τον άλλο, να αντιγράφουν την ίδια μπαταρία, με την αρχή να έχει γίνει ήδη από την BMW:


Εκτιμώ πως τόσο ο όμιλος στελαντις όσο και οι υπόλοιποι, θα μεταβούν μέχρι το 2030 σε δικά τους εργοστάσια κατασκευής μπαταριών αλά Τέσλα 4680.

Το ερώτημα είναι εάν θα προλάβουν να επιβιώσουν, διότι ξεκίνησαν πολύ καθυστερημένα.

Η Τέσλα λένε ότι παίζει να φτάσει η παραγωγή της τα 4 μύρια EV εντός του 2023..🤪
Βεβαίως ακούγεται εκ πρώτης όψεως τρελό, από τα 1,3 μύρια του 2022 να πάει στα 4 μύρια το 2023, αλλά με structural battery packs και απλοποίηση της κατασκευής με τις γιγάντιες πρέσες, λένε ότι είναι εφικτό...🔋🔋🔋






ΥΓ. 2. Όσον αφορά τις solid state μπαταρίες, η μόνη πιθανή λύση μπορεί να έρθει από την κβαντουμ σκειπ, η οποία το παλεύει εδώ και μια δεκαετία, και μόλις έδωσε τα πρώτα τεμάχια για τεστ στο γκρουπ Φολγκζβάγκεν. Η παραγωγή αυτών των λίγων τεμαχίων, γίνεται σε πολύ μικρή κλίμακα, σε εγκαταστάσεις έρευνας, όχι παραγωγής. Αν τυχόν όλα παν καλά, πιθανώς να ξεκινήσει κατασκευή του πρώτου εργοστασίου μαζικής παραγωγής solid state μπαταριών το 2024 με προοπτική λειτουργίας το 2027 με 2028, αν όλα παν καλά, και μιλάμε για 1 εργοστάσιο, με τη δύναμη της φολγκζβάγκεν και για τη δικιά της χρήση σε επιλεγμένα αυτοκίνητα.

Για παραγωγή επιπέδου gigafactory ούτε λόγος, πόσο μάλλον για πολλαπλά τέτοια εργοστάσια.
1673182951479.png

 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Και μετά ήρθαν οι μέλισσες. Το projection βγήκε τον 2/2020. Εντωμεταξύ είχαμε πανδημία, πόλεμο, ενεργειακή κρίση, κρίση προμήθειας υλικών κ.α που δεν ήταν στα δεδομένα όταν βγήκε το chart. 🙂 Αυτή η κοιλάδα του θανάτου έχει μετακινηθεί μια πενταετία τουλάχιστον και δεν το έχει καταλάβει. 😅

Όσο για τον αρθρογράφο δεν είναι να τον παίρνεις και πολύ στα σοβαρά καθώς η εμμονή του για τα EVs (κάτοχος Tesla) τον έχει οδηγήσει σε πολλές μπαρούφες (δεν λέω για εσένα Κώστα, κατάλαβες ;)). Όπως ότι τα ηλεκτρικά θα γίνουν φθηνότερα μετά το 2022, η Toyota δεν θα υπάρχει σε 2 χρόνια κ.α. 😅

Για να καταλάβει κανείς τι μπαρούφα του διαγράμματος ας δει ότι θεωρεί πως το 2025 το 40% των πωλήσεις παγκοσμίως θα είναι EVs. Ενώ το 2030 θα είναι 100% EVs. Ότι οι πωλήσεις των EVs θα είναι πάνω από 100k το 2030. Θα κατασκευάζονται πάνω από 100k ΕVs το χρόνο από το 2030 και μετά. Εκτός τόπου και χρόνου το συγκεκριμένο γράφημα.
395501_8938e99c47ad0b2270ffea6d0ca83422.jpg


Στα δικά μας τώρα, έχουμε στόχο τα 500.000 EVs μέχρι το 2030. 🤣
Αυτό σημαίνει πως από φέτος πρέπει να πουλάμε 62.500 EVs το χρόνο. Από τα σκάρτα 3000 που είχαμε το 2022. 🤣🥳

Τo 2010 λέγαμε ότι το 2020 δεν θα δουλεύει καμία λιγνίτη μονάδα και το 2023 κάνουμε πάρτι επειδή ξεκίνησε η Πτολεμαΐδα 5 που καίει...... λιγνίτη.

Μπορούν να γίνουν όλα αύριο ηλεκτρικά; Αύριο, αυτό θέλω.
Αλλά δεν ζώ στα σύννεφα, ούτε σε 30 χρόνια αυτό που θέλω στην Ελλάδα. Καλά για τα Charts άσε καλύτερα. 😅

Κρατάτε μικρά καλάθια. Το 2019 δεν ξέραμε ούτε πανδημίες ούτε πολέμους. 3 χρόνια μετά ζούμε σε άλλο κόσμο.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Αυτό εδώ το γράφημα είναι για το ΗΒ. Μας λέει ότι το 2025 τα μισά οχήματα θα είναι BEVs.
FB_IMG_1673183833727.jpg


Πάμε μια.
Το ΗΒ έχει 32.700.000 οχήματα. Τα μισά είναι 16.350.000. Βγάζουμε έξω τα 660.000 που έχει ήδη, μας μένουν 15.690.000.
Το γράφημα μας λέει ότι για τα επόμενα 3 χρόνια το ΗΒ θα πουλά 5.230.000 BEVs το χρόνο. Όταν το 2022 πούλησε 220.000. Ακόμα και αν τα διπλασιάζει κάθε χρόνο θα φτάσει στα 2.420.000 BEVs, όχι 15 εκατομμύρια.

Όσοι βγάζουν στατιστικά πετάνε χαρταετό.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.535
Παιδιά, το βασικό πρόβλημα είναι ένα και απλό:

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αδυνατούν να παράγουν μεγάλο αριθμό EV, και στα σχέδιά τους για τα επόμενα έτη, δεν δείχνουν μεγάλα νούμερα.

Πχ (από το ανωτέρω λινκ) για το 2025:

Screenshot_20230108-153135~2.png


Στόχος του φολγκζβάγκεν γκρουπ είναι το 2025 να μπορεί να φτιάξει συνολικά 3 μύρια EV σε ετήσια βάση.

Αντίστοιχος στόχος της Τογιότα, το μισό μύριο EV το έτος...

Δηλαδή, από φολγκζβάγκεν και Τογιότα, τους μεγαλύτερους πιάνω, που μαζί έχουν θεωρητική δυναμική να παράγουν ~20 μύρια αυτοκίνητα το έτος, εκτιμούν ότι το 2025 θα μπορούν να φτιάξουν μόλις 3,5 μύρια EV.

Προφανώς δε βγαίνουν τα νούμερα. Δεν γίνεται, δεν μπορούν.

Κι αυτό είναι το πρόβλημα, γιατί οι Κινέζοι μπορούν. 😁

Ο ceo του στελαντις γκρουπ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την επέλαση της Κίνας στην Ευρώπη, και ζητάει πολιτικές που να μην το επιτρέψουν, διότι αν γίνει η απόβαση της Κίνας στα ευρωπαϊκά EV, λίαν επιεικώς, τον ήπιαν. 🤪😀😂


ΥΓ. Στα ανωτέρω σχεδιαγράμματα, τυχαία 😁🤪😀 δεν εμπεριέχεται η δυνατότητα παραγωγής EV των Κινέζων. Η BYD παραμονεύει στη γωνία, και δεν είναι η μόνη. 😎


Και τρομοκρατημένοι ceo από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες τα έχουν πει κατ'επαναληψιν, είναι γνωστό θέμα η επέλαση των Κινέζων..


Οκ?😀🤪😂😁


Για να καταλάβει κανείς τι μπαρούφα του διαγράμματος ας δει ότι θεωρεί πως το 2025 το 40% των πωλήσεις παγκοσμίως θα είναι EVs. Ενώ το 2030 θα είναι 100% EVs. Ότι οι πωλήσεις των EVs θα είναι πάνω από 100k το 2030. Θα κατασκευάζονται πάνω από 100k ΕVs το χρόνο από το 2030 και μετά. Εκτός τόπου και χρόνου το συγκεκριμένο γράφημα.
Αυτά είναι γνωστά ρε..

Τα έγραψε κι ο Ηλίας:


<<Δεν διαφωνώ ότι είναι πρόβλεψη και δεν ξέρουμε αν πραγματικά θα γίνει. Ήθελα να γράφω κάτι σχετικό, σε στυλ «ας υποθέσουμε λοιπόν ότι το valley of death θα υπάρξει όντως». Δηλαδή όλο το ποστ είναι με βάση αυτήν την υπόθεση. Ξέχασα να το γράψω όμως 😃

Από την άλλη εσείς γράψατε την διαφωνία σας πολύ καλύτερα από εμένα, οπότε κάνουμε την κουβέντα μια χαρά. Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας. ❤

Το γράφημα είναι ενδεικτικό για να εξηγήσει το ‘valley of death’. Από τότε που έγινε το διάγραμμα είχαμε πανδημία, πόλεμο. Εννοείται ότι σε τέτοιες περιπτώσεις all bets are off και δεν γίνεται να έχουμε απαίτηση να βγει αληθινό υπό αυτές τις συνθήκες.

Εγώ πιστεύω ότι το valley of death θα γίνει. Δεν ξέρω πόσο ‘βαθύ η πόσο απότομο θα είναι, ούτε πότε ακριβός θα ξεκινήσει. Αλλά κάποτε θα γίνει σε κάποιο βαθμό.>>

Στην τελευταία παράγραφο λέει τι πιστεύει ο ίδιος. Στο αρχικό ποστ απλώς αναλύει και παρουσιάζει την πρόβλεψη του 2020 και την έννοια του valley of death.

Ακαδημαϊκός είναι, τέτοια κάνει...😁
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Αλλά κάποτε θα γίνει σε κάποιο βαθμό
Αυτό είναι σίγουρο. Αλλά όχι εκεί που λέει το γράφημα. Πολύ αργότερα. Μετά το 2030 το βλέπω εγώ, αν με ρώταγε κάποιος.
Ακαδημαϊκός είναι, τέτοια κάνει...😁
Καλά ο Ηλίας διαφωνεί και με τον γενικό διευθυντή των υδροηλεκτρικών της ΔΕΗ, δεν είναι θέμα. :biggrin:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.226
Reaction score
7.240
Πάμε μια.
Το ΗΒ έχει 32.700.000 οχήματα. Τα μισά είναι 16.350.000. Βγάζουμε έξω τα 660.000 που έχει ήδη, μας μένουν 15.690.000.
Το γράφημα μας λέει ότι για τα επόμενα 3 χρόνια το ΗΒ θα πουλά 5.230.000 BEVs το χρόνο.
Δεν λέει αυτό βρε Αλέξη. Market share λέει. Ότι από τα οχήματα που θα πωλούνται το 2025 (όσα κι αν είναι αυτά) τα μισά θα είναι BEVs.

Στη Νορβηγία όπως έχουμε πει επανειλημμένα έχει ξεπεραστεί αυτό το milestone, τόσο περίεργο είναι κάποιες άλλες (ανεπτυγμένες) αγορές να το έχουν πιάσει ως το 2025;

Όσοι βγάζουν στατιστικά πετάνε χαρταετό
Το θέμα είναι κι αυτοί που τα διαβάζουν τι πετάνε 😄
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Δεν λέει αυτό βρε Αλέξη. Market share λέει. Ότι από τα οχήματα που θα πωλούνται το 2025 (όσα κι αν είναι αυτά) τα μισά θα είναι BEVs.

Στη Νορβηγία όπως έχουμε πει επανειλημμένα έχει ξεπεραστεί αυτό το milestone, τόσο περίεργο είναι κάποιες άλλες (ανεπτυγμένες) αγορές να το έχουν πιάσει ως το 2025;

Το θέμα είναι κι αυτοί που τα διαβάζουν τι πετάνε 😄
Σωστά. Και έτσι να είναι το 2022 το market share ήταν 15.1%. Θα πάει το 15% στο 50% το 2025; Για να δούμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.535
Καλά ο Ηλίας διαφωνεί και με τον γενικό διευθυντή των υδροηλεκτρικών της ΔΕΗ, δεν είναι θέμα. :biggrin:
Ιδέαν δεν έχεις τι μάχες πέφτουν μεταξύ μας σε private chat rooms. 😁😂🤪

Δε μιλάμε για "διαφωνίες", μάχες κανονικές. Βεβαίως ο αγαπητός δντης των υδροηλεκτρικών της ΔΕΗ είναι ιδιαίτερα αγαπητός, αλλά κι αυτός, μη νομίζεις πως τα ξέρει όλα.. 😀😁😂🤪

Ο Ηλίας είναι μεν τραγικά πολύ διαβασμενος, αλλά όντως, φανατικός τεσλακιας.😁😂

Οπότε πέφτει πολύ γέλιο.🤪
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.892
Reaction score
4.704
Καφενειακού επιπέδου σχολιο αλλά πιστεύω οτι εμπεριέχει ρεαλισμό. Μονο το 2022 χάθηκαν κοντά στα 10 τρις κεφαλοποιήσης. Το 23 μάλιστα ξεκίνησε ακόμα πιο αγριεμένο. Η εποχή συνεπώς του εντελώς τσάμπα χρηματος για πολλούς τελειώσε. Αν μέχρι το 21 λέγανε ιστορίες για αγρίους με σκοπό να φουσκώνουν την κεφαλοποίηση τους. Το 23 θα λένε παραμύθια της χαλιμάς. Νομίζω οτι σε κάθε περίπτωση διαφημίζουν το καλύτερο δυνατό σενάριο που μπορεί να συμβεί και όχι το μέσο ή το κακό. Δείτε δλδ τι τραβάει ο Μάσκ μέχρι και σήμερα στο εργοστάσιο της Γερμανίας.

Αν μάλιστα όπως γράφει και ο Κώστας, μποϊκοτάρουμε ως ευρώπη και τα κινέζικα. Κλάφτα χαράλαμπε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.535
Η τεχνολογία των μπαταριών μέχρι το 2030 δεν βλέπω να αλλάζει ιδιαίτερα, κι όπως βλέπουμε τα εργοστάσια μπαταριών που ξεκινούν να φτιάχνουν τώρα οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, για παραγωγή από 2028 και μετά, βασίζονται στην υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών και βλέπω να σέρνουν όλοι προς το πρότυπο Τέσλα 4680.

Η μείωση του χρόνου φόρτισης έχει ήδη επιτευχθεί με αρχιτεκτονική 800 βολτ, όπου βλέπουμε πχ το KIA EV6 να φορτίζει 10-80% σε σχεδόν ένα τέταρτο της ώρας.

Φορτιστές ισχυρούς χρειάζεται να βρίσκεις, κι έχει κλείσει το θέμα.

Η αρχιτεκτονική των 800 βολτ ακούγεται ότι θα επεκταθεί σε όλα τα Τέσλα, ενώ παίζει και 1000 βολτ αρχιτεκτονική, για λίγο ταχύτερη φόρτιση, αλλά πολύ δύσκολα τα 15 λεπτά να γίνουν 10', δε το βλέπω ούτε ως στόχο για κανέναν στην παρούσα φάση.

Άσε που δεν υπάρχει σχεδόν κανένας διαθέσιμος φορτιστής που να μπορεί να ανεβάσει 1000 βολτ. Ε, λίγο δύσκολο να τους αλλάξουν όλους..

Οπότε, μέχρι το 2030 τουλάχιστον, δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποια ιδιαίτερη αλλαγή σε αυτά τα θέματα.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.319
Μηνύματα
2.897.430
Members
38.026
Νεότερο μέλος
d tv
Top