Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.906
Reaction score
90.051
Ντιμιφουτ, για σένα αυτό:


View attachment 277056
Η Tesla δεν παίζεται σε τέτοια θέματα, είναι πολύ μπροστά. Αυτό, και το δίκτυο ταχυφορτιστών είναι τα πλεονεκτήματα της
Οι επιδόσεις είναι τελείως δευτερεύων ζήτημα. Το αν θα κάνεις τα 0-100 σε 3 sec δεν απασχολεί στην καθημερινή χρήση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
Τι να κλάσουν 350 μοντελ Υ για τις μετρήσεις τους μωρέ; 😁😂🤪😀

Πάνω από 1200 αυτοκίνητα (μοντελ Υ) φτιάχνει τη μέρα, κάθε μέρα, ένα Τέσλα gigafactory...

received_873628604063045.jpeg


Μέσα στο 2023 άντε να μαζέψουμε την παραγωγή 1 μέρας.
Μέχρι εκεί.

Ομοίως για τις άλλες φίρμες, εντελώς ασήμαντη είναι η ελληνική αγορά.
Πρακτικά μηδενική.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709
Σε σύνολο 48.500.000 ιδιωτικών οχημάτων στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά είναι 1 μύριο. Το 2.1%, έχουνε δρόμο ακόμα.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.906
Reaction score
90.051
Είναι αδιανόητο το RD που έχει περάσει στα αυτοκίνητα με χρήση εξελιγμένου software και ανάλογου hardware.
Αυτό που είναι αδιανόητο, είναι το πόσο άσχετοι είναι οι προγραμματιστές στις υπόλοιπες εταιρείες.

Είναι δυνατόν να μην έχουν σκεφτεί κάποια βασικά που θα κάνουν την ζωή μας ευκολότερη; Δεν λέω για auto pilot και άλλα προχωρημένα. Απλά πράγματα, που να λειτουργούν χωρίς bugs.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
Τα 45 kwh VW id3, ή Seat Cupra, ή Nissan leaf, παίζουν όλα κάτω από 30 χιλιάρικα, από 28 χιλιάρικα νομίζω.

Όλα έχουν χώρους άριστους για ταξί, και χώρους πίσω επιβατών καλύτερους από οκτάβια, που είναι η συγκριτική πλειοψηφία των ταξί.

Ως ταξί μου είπαν (ταξιτζής στη Ρώμη) ότι κυκλοφόρησε και το Honda e, το οποίο όμως έχει μηδενικό Πορτ παγκαζ, αλλά οι χώροι των πίσω επιβατών είναι καλύτεροι επίσης από οκτάβια.

Ο φλας πήρε ένα αυτοκίνητο που είναι φτηνότερο από πετρέλαιο, και μια χαρά γίνεται ταξί για μέσα στην πόλη είναι σπουδαία λύση.

Λύσεις φτηνότερες από οτιδήποτε άλλο σε ντίζελ, υπάρχουν, εφόσον έχει τέτοια επιδότηση στους ταξιτζήδες.

Απλώς οι ταξιτζήδες είναι τυπικά μαλέες ξερόλες, εξ'ου και τα γνωστά μεμε, κι ο Στίβεν Χώκινγκ ότι έμαθε το έμαθε από ταξιτζήδες στην Ελλάδα, σκέψου τι επίπεδο θα έχουν τα συνδικαλιστικά τους όργανα..

349645_803ffae89e974b74a3049b7d0296ac35.png
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
Δεν τα βγάζουν πια.
Έτσι κι αλλιως τα ταξί θέλουν μεγάλες μπαταρίες
Λάθος, τα βγάζουν μια χαρά, στην Ελλάδα δε τα φέρνουν.

Και λάθος, τα ταξί δε θέλουν μεγάλες μπαταρίες, μέσα στην πόλη μια χαρά βγάζουν και 500 χλμ αυτά με τη 45-αρα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξί δεν ξεπερνάει τα 400 χλμ τη μέρα. Και μια φόρτιση μέσα στη μέρα δεν είναι τίποτα σπουδαίο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709
Το Nissan Leaf με την νέα 62kwh βγάζει πάνω από 500χλμ, έχει εξαιρετικό εξοπλισμό και κάνει 39.500€. Αν αφαιρέσεις τα 22.500€ θα τους βγει στα 17.000€.

Για TAXI είναι μια χαρά, και δύο μη σου πω. Έχουμε εδώ στη δουλειά δύο Leaf. Πίσω κάθονται τρεις άνετα. Τόσο δεν έχει ούτε το Twingo βενζίνης. Και μιλάνε και από πάνω.

Αν κάνουν και κανένα power bυy καμιά χιλιάδα μπορεί να τους βγει και 15.000€. 🙃

Μηδέν δικαιολογίες.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
Από 36 χιλιάρικα είδα τώρα το λιφ.

Screenshot_20230111-175531~2.png



36-22,5=13.5 χιλιάρικα

Και 150% υπεραπόσβεση.

Χέσε με. Οι ταξιτζήδες είναι ταξιτζήδες.
Μεγαλύτερη βρισιά δε χρειάζεται.


Αλλά άστους, δε πειράζει.
Θα βρεθεί μια μεγάλη εταιρεία να έρθει να εγκατασταθεί στη χώρα με 10.000 Τέσλα μοντελ Υ RWD έτοιμα για ταξί, και θα δεις οδηγούς Πακιστανούς να παίρνουν τις δουλειές, κι άσε τους δικούς μας τους πρίγκηπες με τα οκτάβια να κλαίνε τη μοίρα τους.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709
Αυτά με την υπεραπόσβεση δεν τα ξέρω.

Βλέπω πως με 17.000€ παίρνουν μεγάλο ηλεκτρικό για 500χλμ (να τους φύγει και η ανασφάλεια), με μια φόρτιση. Να είναι 450χλμ σου λέω. Μια χαρά. Με 17.000€, τι συζητάμε τώρα.

Edit: Ανέβηκε το 62αρι βλέπω. Οπότε δεν θέλουν 17.000€ αλλά 17.900€. 🙃
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.882
Reaction score
44.953
Το Nissan Leaf με την νέα 62kwh βγάζει πάνω από 500χλμ, έχει εξαιρετικό εξοπλισμό και κάνει 39.500€. Αν αφαιρέσεις τα 22.500€ θα τους βγει στα 17.000€.

Για TAXI είναι μια χαρά, και δύο μη σου πω. Έχουμε εδώ στη δουλειά δύο Leaf. Πίσω κάθονται τρεις άνετα. Τόσο δεν έχει ούτε το Twingo βενζίνης. Και μιλάνε και από πάνω.

Αν κάνουν και κανένα power bυy καμιά χιλιάδα μπορεί να τους βγει και 15.000€. 🙃

Μηδέν δικαιολογίες.

Λάθος υπολογισμούς κάνεις. Ξαναπιάστο από την αρχή αν θες να κουνάς το δάκτυλο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709
Screenshot_20230111_180932_Drive.jpg


40.400€ το 62άρι Leaf, -40% πάμε στα 24.240€, -5000€ απόσυρση πάμε στα 19.240€. ΟΚ δεν είναι 17.900€, είναι 19.230€. Διαφορά 1330€.

Όσο και το φθηνότερο diesel Octavia. Που κάνω λάθος; Ίσως δεν ξέρω κάτι.
 


Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.472
Reaction score
78.382
229,900 yuan το Model 3 λέει, δηλαδή 31.500€. Εδώ έχει 53.000€, καλά ήμαστε.

229,900 yuan το Model Y, δηλαδή 35.600€. Εδώ έχει 54.500, καλά ήμαστε και εδώ.

Δηλαδή στην Κίνα παίρνεις Model 3 και στην Ελλάδα Fiat e500.

Ασχέτος εμφάνισης....
Βρε δε ....... λέω γω.
Με χαμηλότερο κόστος κατασκευής, χωρίς ΦΠΑ και χωρίς μεταφορικά.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.085
Reaction score
13.100
Η Ελλάδα δεν υπάρχει σαν "αγορά" ρε, έχουμε συνολικά 18,5 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα, και στη Γερμανία... 32.000 EV αγοράζουν κάθε μήνα!
Ας μη μας είχαν βάλει μνημόνιο, να αγοράζαμε περισσότερα!
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.882
Reaction score
44.953
Ξεκίνησα με το φθηνότερο επιδοτούμενο BEV ταξί από τη λίστα https://kinoumeilektrika.gov.gr/filehelp/Επιλέξιμα ηλεκτρικά.pdf

αλλά μετά που πήγα στο site της Citroen να δω το αντίστοιχο μοντέλο σε πετρέλαιο δεν έβρισκα ούτε αυτό που έχουν στη λίστα οπότε κατέληξα στα δύο παρακάτω που φαίνονται στο configurator της citroen.

Screenshot 2023-01-11 at 19.26.15.png



Citroen C4 Cross

41600 ηλεκτρικό (33548 + 8052 ΦΠΑ)
33000 πετρέλαιο (26613 + 6387 ΦΠΑ)

Περίπτωση Α

Επιδότηση = 40% x 33548 = 13419
Απόσυρση* = 5000
Πληρωτέο = 33548-13419-5000 = 15129 + 8052 (ΦΠΑ) {23181}

Περίπτωση Β

Πληρωτέο = 26613 + 6387 (ΦΠΑ) {33000}


Για απλοποίηση των πραγμάτων θα κάνω την εξής παραδοχή, το αυτοκίνητο προς απόσυρση δεν αξίζει ούτε 1 ευρώ στην αγορά. Θα το λάβουμε αυτό υπόψη αργότερα πάλι.


Βλέπουμε λοιπόν ότι αν συγκρίνουμε το ίδιο μοντέλο στην έκδοση του σε ηλεκτρικό και σε πετρέλαιο μετά την επιδότηση και την απόσυρση υπάρχει ένα σεβαστό όφελος 11500 στην αξία, κοντά στα 10000 σε άμεση χρηματοροή (έχει σημασία να κυττάμε και αυτή την παράμετρο θα εξηγηθεί παρακάτω).

Αν όμως το αντιπαραβάλουμε με την αντίστοιχη κλασσική επιλογή, όπως είναι ένα scoda octavia, για το οποίο θα πληρώσει
19516 + 4610 (ΦΠΑ) {24126}
θα δούμε ότι εκεί είναι περίπου "ίσα βάρκα - ίσα νερά" στη χρηματοροή και θα έχει δώσει 2000 λιγότερο ΦΠΑ.
Αν το δούμε σε επίπεδο αξίας μόνο τότε είναι πιο ακριβό το diesel κατά 4000 ευρώ. Αυτή όμως δεν είναι λογιστική που θα ακολουθήσει οποιοσδήποτε ταξιτζής imho.

(ΦΠΑ. Το ΦΠΑ στην αγορά του ταξί είναι 24%. Στις υπηρεσίες όμως που παρέχει το ταξί είναι 13%. Οπερ για να πάρει πίσω το ΦΠΑ των 8052 θα χρειαστεί να κάνει τζίρο 61938 ενώ για να πάρει πίσω τα 4610 θα χρειαστεί τζίρος 35461. Διαφορά περίπου 26500. Αυτό για πολλούς ταξιτζήδες σημαίνει περισσότερο από ένας χρόνος δουλειάς παραπάνω για να πάρει τα λεφτά που έχει δώσει πίσω (γιατί δεν είναι μόνο οι εισπράξεις αλλά και τα έξοδα που αυξάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ).

Αυτή είναι μια πρώτη χοντρική προσέγγιση που θα κάνει ο κάθε ταξιτζής. Και όταν λέμε ο κάθε ταξιτζής εννοούμε αποκλειστικά αυτούς που τα εκμεταλλεύονται οι ίδιοι ως ιδιοκτήτες (έχω εξηγήσει σε προηγούμενο ποστ γιατί έχει σημασία αυτό). Οπου και πάλι μιλάμε για έναν ταξιτζή που έχει ένα αυτοκίνητο 15ετίας και πάνω ώστε να ισχύει και η παραδοχή πως δεν αξίζει ούτε ένα ευρώ στην αγορά. Συνθήκη που μιλάει και λίγο από μόνη της για το "είδος" του επαγγελματία. Οπου το πιο πιθανό θα μιλάμε για επαγγελματία κάποιας ηλικίας με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ροπή του να αγοράσει ένα αυτοκίνητο για τη δουλειά του νέας τεχνολογίας. Θα έβαζα και ένα στοίχημα ότι δεν έχει θέση στάθμευσης οπότε η φόρτιση είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος ή λόγος για να αποφύγει την αγορά.
Τέλος άλλα στοιχεία που θα κυττάξει ο φίλος μας ταξιτζής είναι και η πρακτικότητα στη δουλειά με κυρίαρχη το μέγεθος του πορτμπαγκαζ. Τα octavia δεν κυριάρχησαν στην αγορά γιατί ήταν απλά λίγο φθηνότερα από αντίστοιχα ιαπωνικά ή άλλα ευρωπαικά μοντέλα. Είχαν και έχουν το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Μεγαλύτερο και από τις Μercedes E-class.
Βλέπω ας πούμε ότι το Citroen πιο πάνω έχει 380 λίτρα, το leaf 435 και το octavia grand coupe 600!

Αρα η έκφραση ότι με τα λεφτά που παίρνουν diesel παίρνουν ηλεκτρικό είναι περίπου αληθής, έχει σημασία τι συγκρίνουμε.

Τέλος, αν ήταν να πάρει κάποιος ηλεκτρικό και πληρούσε όλες τις προδιαγραφές (κεφάλαιο στο χέρι, αυτοκίνητο για απόσυρση, θέση πάρκιγνκ, αποδοχή στο νεωτερισμό) εκτιμώ ότι θα έπαιρνε το Enyaq iv.
Την πιο φθηνή έκδοση, σύμφωνα με τον κατάλογο, και θα πλήρωνε

37984 - (40%x37984) - 5000 = 37984 - 20194 = 17790 + 9116 (ΦΠΑ) {26906}
Με αυτή την αγορά θα πλησίαζε το μέγιστο της επιδότησης (22500) και θα είχε ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο όσο περίπου ένα octavia, λίγο πιο υπερυψωμένο άρα και πιο άνετο στο μπες βγες αλλά δυστυχώς λίγο πιο φαρδύ (αυτό μπορεί να είναι αποτρεπτικό για κλασσικούς ταξιτζήδες). Και θα πήγαινε πιθανότατα στο ίδιο γνωστό του συνεργείο.
Τώρα τι φρούτο είναι αυτό δεν έχω ιδέα!

Οπως και να έχει, τα είχα πει και πριν κάποια χρόνια, τα ταξί μόνο με το ζόρι θα αλλάξουν σε ηλεκτρικά. Είτε γιατί δεν θα μπορούν να ταξινομήσουν πετρέλαιο είτε γιατί δεν θα υπάρχουν μοντέλα πετρελαίου. Δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε ταξί μαζικά στη φάση early adopters. Ακόμη και τα οικονομικά κίνητρα δεν είναι αρκούντως πειστικά για να κάνει κάποιος αυτοβούλως αλλαγή. Μόνο κάποιοι με τελειωμένα αυτοκίνητα θα το σκεφτούν και όπως έγραψα θα πρέπει να καλύψουν και μια σειρά άλλων προϋποθέσεων.

Τέλος, είναι αστείο να κουνάμε το δάκτυλο στους ταξιτζήδες όταν εδώ σε ένα φόρουμ τεχνολογίας, που συζητάμε το θέμα εκτενώς από το 2016, εννοείται ότι έχουμε την σουπερ ντούπερ ενημέρωση με ανάλυση δεδομένων σε βάθος και ριβιους και δεν ξερωγωτι και από τα χιλιάδες μέλη του φόρουμ αν δεν κάνω λάθος έχουν εκδηλωθεί ότι έχουν αγοράσει ηλεκτρικό πόσοι; ούτε 10, έτσι πρόχειρα που τα μετράω. Και άντε να έχουν δηλώσει και άλλοι 10 ότι θέλουν να πάρουν άμεσα και είτε δεν έχουν τα χρήματα είτε τους αποθαρρύνει ο μακρύς χρόνος παράδοσης είτε το έχουν βάλει στο πρόγραμμα για το προσεχές μέλλον.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.733
Μηνύματα
3.025.444
Members
38.488
Νεότερο μέλος
nikpapageo
Top