Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.668
Reaction score
42.745
Ξεκίνησα με το φθηνότερο επιδοτούμενο BEV ταξί από τη λίστα https://kinoumeilektrika.gov.gr/filehelp/Επιλέξιμα ηλεκτρικά.pdf

αλλά μετά που πήγα στο site της Citroen να δω το αντίστοιχο μοντέλο σε πετρέλαιο δεν έβρισκα ούτε αυτό που έχουν στη λίστα οπότε κατέληξα στα δύο παρακάτω που φαίνονται στο configurator της citroen.

Screenshot 2023-01-11 at 19.26.15.png



Citroen C4 Cross

41600 ηλεκτρικό (33548 + 8052 ΦΠΑ)
33000 πετρέλαιο (26613 + 6387 ΦΠΑ)

Περίπτωση Α

Επιδότηση = 40% x 33548 = 13419
Απόσυρση* = 5000
Πληρωτέο = 33548-13419-5000 = 15129 + 8052 (ΦΠΑ) {23181}

Περίπτωση Β

Πληρωτέο = 26613 + 6387 (ΦΠΑ) {33000}


Για απλοποίηση των πραγμάτων θα κάνω την εξής παραδοχή, το αυτοκίνητο προς απόσυρση δεν αξίζει ούτε 1 ευρώ στην αγορά. Θα το λάβουμε αυτό υπόψη αργότερα πάλι.


Βλέπουμε λοιπόν ότι αν συγκρίνουμε το ίδιο μοντέλο στην έκδοση του σε ηλεκτρικό και σε πετρέλαιο μετά την επιδότηση και την απόσυρση υπάρχει ένα σεβαστό όφελος 11500 στην αξία, κοντά στα 10000 σε άμεση χρηματοροή (έχει σημασία να κυττάμε και αυτή την παράμετρο θα εξηγηθεί παρακάτω).

Αν όμως το αντιπαραβάλουμε με την αντίστοιχη κλασσική επιλογή, όπως είναι ένα scoda octavia, για το οποίο θα πληρώσει
19516 + 4610 (ΦΠΑ) {24126}
θα δούμε ότι εκεί είναι περίπου "ίσα βάρκα - ίσα νερά" στη χρηματοροή και θα έχει δώσει 2000 λιγότερο ΦΠΑ.
Αν το δούμε σε επίπεδο αξίας μόνο τότε είναι πιο ακριβό το diesel κατά 4000 ευρώ. Αυτή όμως δεν είναι λογιστική που θα ακολουθήσει οποιοσδήποτε ταξιτζής imho.

(ΦΠΑ. Το ΦΠΑ στην αγορά του ταξί είναι 24%. Στις υπηρεσίες όμως που παρέχει το ταξί είναι 13%. Οπερ για να πάρει πίσω το ΦΠΑ των 8052 θα χρειαστεί να κάνει τζίρο 61938 ενώ για να πάρει πίσω τα 4610 θα χρειαστεί τζίρος 35461. Διαφορά περίπου 26500. Αυτό για πολλούς ταξιτζήδες σημαίνει περισσότερο από ένας χρόνος δουλειάς παραπάνω για να πάρει τα λεφτά που έχει δώσει πίσω (γιατί δεν είναι μόνο οι εισπράξεις αλλά και τα έξοδα που αυξάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ).

Αυτή είναι μια πρώτη χοντρική προσέγγιση που θα κάνει ο κάθε ταξιτζής. Και όταν λέμε ο κάθε ταξιτζής εννοούμε αποκλειστικά αυτούς που τα εκμεταλλεύονται οι ίδιοι ως ιδιοκτήτες (έχω εξηγήσει σε προηγούμενο ποστ γιατί έχει σημασία αυτό). Οπου και πάλι μιλάμε για έναν ταξιτζή που έχει ένα αυτοκίνητο 15ετίας και πάνω ώστε να ισχύει και η παραδοχή πως δεν αξίζει ούτε ένα ευρώ στην αγορά. Συνθήκη που μιλάει και λίγο από μόνη της για το "είδος" του επαγγελματία. Οπου το πιο πιθανό θα μιλάμε για επαγγελματία κάποιας ηλικίας με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ροπή του να αγοράσει ένα αυτοκίνητο για τη δουλειά του νέας τεχνολογίας. Θα έβαζα και ένα στοίχημα ότι δεν έχει θέση στάθμευσης οπότε η φόρτιση είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος ή λόγος για να αποφύγει την αγορά.
Τέλος άλλα στοιχεία που θα κυττάξει ο φίλος μας ταξιτζής είναι και η πρακτικότητα στη δουλειά με κυρίαρχη το μέγεθος του πορτμπαγκαζ. Τα octavia δεν κυριάρχησαν στην αγορά γιατί ήταν απλά λίγο φθηνότερα από αντίστοιχα ιαπωνικά ή άλλα ευρωπαικά μοντέλα. Είχαν και έχουν το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Μεγαλύτερο και από τις Μercedes E-class.
Βλέπω ας πούμε ότι το Citroen πιο πάνω έχει 380 λίτρα, το leaf 435 και το octavia grand coupe 600!

Αρα η έκφραση ότι με τα λεφτά που παίρνουν diesel παίρνουν ηλεκτρικό είναι περίπου αληθής, έχει σημασία τι συγκρίνουμε.

Τέλος, αν ήταν να πάρει κάποιος ηλεκτρικό και πληρούσε όλες τις προδιαγραφές (κεφάλαιο στο χέρι, αυτοκίνητο για απόσυρση, θέση πάρκιγνκ, αποδοχή στο νεωτερισμό) εκτιμώ ότι θα έπαιρνε το Enyaq iv.
Την πιο φθηνή έκδοση, σύμφωνα με τον κατάλογο, και θα πλήρωνε

37984 - (40%x37984) - 5000 = 37984 - 20194 = 17790 + 9116 (ΦΠΑ) {26906}
Με αυτή την αγορά θα πλησίαζε το μέγιστο της επιδότησης (22500) και θα είχε ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο όσο περίπου ένα octavia, λίγο πιο υπερυψωμένο άρα και πιο άνετο στο μπες βγες αλλά δυστυχώς λίγο πιο φαρδύ (αυτό μπορεί να είναι αποτρεπτικό για κλασσικούς ταξιτζήδες). Και θα πήγαινε πιθανότατα στο ίδιο γνωστό του συνεργείο.
Τώρα τι φρούτο είναι αυτό δεν έχω ιδέα!

Οπως και να έχει, τα είχα πει και πριν κάποια χρόνια, τα ταξί μόνο με το ζόρι θα αλλάξουν σε ηλεκτρικά. Είτε γιατί δεν θα μπορούν να ταξινομήσουν πετρέλαιο είτε γιατί δεν θα υπάρχουν μοντέλα πετρελαίου. Δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε ταξί μαζικά στη φάση early adopters. Ακόμη και τα οικονομικά κίνητρα δεν είναι αρκούντως πειστικά για να κάνει κάποιος αυτοβούλως αλλαγή. Μόνο κάποιοι με τελειωμένα αυτοκίνητα θα το σκεφτούν και όπως έγραψα θα πρέπει να καλύψουν και μια σειρά άλλων προϋποθέσεων.

Τέλος, είναι αστείο να κουνάμε το δάκτυλο στους ταξιτζήδες όταν εδώ σε ένα φόρουμ τεχνολογίας, που συζητάμε το θέμα εκτενώς από το 2016, εννοείται ότι έχουμε την σουπερ ντούπερ ενημέρωση με ανάλυση δεδομένων σε βάθος και ριβιους και δεν ξερωγωτι και από τα χιλιάδες μέλη του φόρουμ αν δεν κάνω λάθος έχουν εκδηλωθεί ότι έχουν αγοράσει ηλεκτρικό πόσοι; ούτε 10, έτσι πρόχειρα που τα μετράω. Και άντε να έχουν δηλώσει και άλλοι 10 ότι θέλουν να πάρουν άμεσα και είτε δεν έχουν τα χρήματα είτε τους αποθαρρύνει ο μακρύς χρόνος παράδοσης είτε το έχουν βάλει στο πρόγραμμα για το προσεχές μέλλον.
 

Μηνύματα
58
Reaction score
99
Όντως.

Είναι αδιανόητο το RD που έχει περάσει στα αυτοκίνητα με χρήση εξελιγμένου software και ανάλογου hardware.

Θα πω μόνο το εξής εκπληκτικό:

Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω των 0°C) παρατήρησαν πολλοί χρήστες Τέσλα ότι η εσωτερική θερμοκρασία του αυτοκινήτου ήταν κατά τη διάρκεια της ημέρας χαμηλότερη της εξωτερικής, υπό ηλιοφάνεια.

Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο βρισκόταν στον ήλιο, με μια τεράστια ηλιοροφή από πάνω, αυτή η παρατήρηση διαφοράς θερμοκρασίας ήταν πολύ περίεργη, καθώς μετρούσαν πχ -13° μέσα στο αυτοκίνητο με εξωτερική θερμοκρασία -10° C.

Η εξήγηση που δόθηκε από την ίδια την Τέσλα, ήταν ότι μπαίνει αυτομάτως σε λειτουργία η αντλία θερμότητας ώστε να μαζέψει την θερμότητα της καμπίνας από τον ήλιο και να την αποθηκεύσει (octovalve) στις μπαταρίες, διότι οι μπαταρίες βρίσκονται μέσα σε ένα πολύ ισχυρά θερμομονωμενο χώρο, άρα θα κρατήσουν αυτή τη θερμότητα, προς όφελος της υγείας τους και της απόδοσής τους με την εκκίνηση, ενώ αντιθέτως το σασί του αυτοκινήτου δεν διαθέτει καμία ουσιαστική θερμομόνωση και η θερμότητα που μαζεύεται από τον ήλιο θα χάνεται στο περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, κατά την εκκίνηση, θα δαπανηθεί πολύ λιγότερη ενέργεια για προθέρμανση της μπαταρίας, γιατί ήδη θα έχουν πάρει όση θερμότητα ήταν διαθέσιμη από τον ήλιο.

Μιλάμε, το έχουν τερματίσει τα παιδιά.

Γι'αυτό στη Νορβηγία τα Τέσλα συνεχίζουν να είναι η Νο.1 επιλογή, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Στο δικό μας, το iD.3 της ηλίθιας φολγκζβάγκεν, μέχρι την έκδοση 2.4 του λογισμικού, μόλις ξεκινούσε το αυτοκίνητο σε κρύα (<10°C) έτρωγε 15-18 kW ισχύ για ζεσταμα των μπαταριών, με αποτέλεσμα αν έκανες μια μικρή διαδρομή (πχ 3-5 χιλιομέτρων) έβλεπες μέση κατανάλωση 50+ kWh/100km.
Τώρα, στην έκδοση 3 του σοφτγουερ, ξεκινάει γλυκά γλυκά το ζεσταμα των μπαταριών, δηλαδή ξεκινάς με κρύες εντελώς τις μπαταρίες, άλλη μλκια ολκής, διότι έτσι κάθε ποσοστό της μπαταρίας έχει πολύ μειωμένη χωρητικότητα, και φεύγουν 3-4% της μπαταρίας τζάμπα και άδικα.

Αλλά τουλάχιστον σε μικρές διαδρομές βλέπεις κατανάλωση 20-25 κι όχι 50+..

Μέχρι να μάθουν να παίζουν μπάλα όπως η Τέσλα, θα έχουμε γεράσει. Ψέματα, δε θα ζούμε.
Περίεργα τα λένε. Πως θα γίνει αποθήκευση μέσω της αντλίας θερμότητας; Η αντλία για να δουλεύει θέλει να καταναλώσει ενέργεια. Το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι να έχει ανέβει η θερμοκρασία της καμπίνας και μεσω του θερμού αέρα της καμπίνας σε σχέση με των μπαταριών να τις ζεσταίνει. Αλλά και πάλι πρέπει να δεις αν η λειτουργία αυτή είναι, αποδοτικότερη. Γιατί πάντα υπάρχει η περίπτωση απλά να τις ζεσταίνεις και το αυτοκίνητο να μην κινηθεί με αποτέλεσμα να έχεις μόνο απώλεια. Δεν νομίζω να στέκει αυτό που λες για την αντλία/ μπαταρίες
Γενικά να καταναλώνεις προληπτικά ενέργεια για τυχόν όφελος το θεωρώ λάθος.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Screenshot_20230111-215609~2.png



Toyota is coming under increasing pressure from investors to hone its EV strategy, with the botched launch of the bZ4X fuelling concern that the carmaker is falling behind rivals. Toyota resumed production of the bZ4X in October, after addressing issues with bolts that could cause its wheels to fall off.

“This was the first time in Toyota’s history that a recall occurred immediately after the product was launched, causing production and sales to be suspended for several months,” said Shinya Kotera, president of Kinto, a Toyota leasing subsidiary that exclusively delivers the model in Japan.

“Toyota is in an unprecedentedly difficult situation, and the recall threw [the bZ4X launch] off track,” Kotera said, in an interview at a Kinto office in Tokyo.

 

Μηνύματα
16.427
Reaction score
23.187
Είχαν και έχουν το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Μεγαλύτερο και από τις Μercedes E-class.
Ωραία αλλά που ακριβώς είναι χρήσιμα σε ένα ταξί που δουλεύει στην Αττική τα 100 λίτρα χώρου αποσκευών;
Και αν είναι κρίσιμα τεσπά με ποια γαμημενη λογική είναι προτιμότερο ένα σενταν από ένα wagon που αν ονομαστικά έχει μικρότερο χώρο, πρακτικά φορτώνει και περισσότερα και περίεργα αντικείμενα πάνω από το ύψος της εταζερας;
Δηλαδή τα 100 λίτρα ενός οκτάβια ειναι σημαντικότερα από την τεράστια διαφορά στο κόστος χρήσης ;
Δηλαδη ο Λυμπερόπουλος που κλαίει (ενώ θα έβαζα στοίχημα μπύρες χερούλι για dimifoot ότι έχει να κάνει πάνω 1000 χλμ με δικό του ταξί πάνω από 10 χρόνια ) για αυτονομια βαρδιας που μέσα στην Αττική είναι το λιγότερο 400 χλμ ημερησίως κάτι που σημαίνει 10000 χλμ το μήνα που σημαίνει στην ξεφτίλα 8 αλλαγές λαδιών ετησίως , έναν συμπλέκτη ετησίως (διότι κακό πραμμα το αυτόματο κιβώτιο) έναντι μηδέν του ηλεκτρικού (είναι ηδη 600 ευρώ αυτά τιμές ταξί;) Ενώ την ίδια στιγμή μιλάμε για κόστος ρεύματος σε ταχυφορτιστη έξω (ούτε σπίτι ούτε νυχτερινό) μέγιστο 750 ευρώ έναντι τουλάχιστον 600 λίτρων πετρελαίου δηλαδή 1000 κατά ελάχιστο;
100 λίτρα χώρο αποσκευών έναντι 400 ευρώ το μηνα χαμηλότερο κόστος χρήσης ;
Τι σκατα κούρσα είναι αυτή που θα χάσουν επειδή δε θα χωράνε βαλίτσες;
Και βασικά το ακριβώς κούρσα θα χάσουν για θέμα χώρους επιβατών; Έχει αφήσει κάνεις ταξι για να πάρει το επόμενο επειδή δεν ήταν άνετο;

Εκτός αν μιλάμε για περιπτώσεις ραντεβού ξενοδοχείων και αεροδρομίων όπου αφενός δεν είναι για όλους αφετέρου δεν φτάνουν για όλους ενώ επιπλέον αυτοί που έχουν τέτοια πελατεία δεν κάνουν τόσα χιλιόμετρα την μέρα (ούτε τα μισά) ενώ σπάνια δίνουν το όχημα σε άλλον για να το κρατάμε σενιο και καθαρό
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.668
Reaction score
42.745
Τι σκατα κούρσα είναι αυτή που θα χάσουν επειδή δε θα χωράνε βαλίτσες;
Και βασικά το ακριβώς κούρσα θα χάσουν για θέμα χώρους επιβατών; Έχει αφήσει κάνεις ταξι για να πάρει το επόμενο επειδή δεν ήταν άνετο;
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι στα περισσότερα είναι θέμα συνηθειών, "κοινής πρακτικής", ψύχωσης, ξεροκεφαλιάς κλπ παρά πραγματικές ορθολογικές ανάγκες και αποφάσεις βάσει ανάλυσης. Εγώ περιγράφω ως παρατηρητής εκ του σύνεγγυς.

Ο χώρος αποσκευών σημαίνει αεροδρόμιο, λιμάνια, κτελ, ξενοδοχεία. Και εδώ δεν μιλάμε για τα ταξί που πάνε με ραντεβού και είναι συνήθως άλλης κατηγορίας (mercedes) αλλά για αυτά που βλέπετε στις ατελείωτες ουρές στα παραπάνω μέρη. Ούτε για ξενοδοχεία πολυτελείας. Εχει γεμίσει ο τόπος airbnb. Βασικά μιλάμε για τουρίστες, και οι τουρίστες είναι μεγάλο κομμάτι της δουλειάς. Επίσης για δρομολόγια επαρχία. Τέλος, όπως έχω ξαναπει, για τους ιδιοκτήτες/εκμεταλλευτές αποτελεί το όχημα της οικογένειας. Θέλει να πάει στο χωριό του το Πάσχα με τη φαμίλια. Θέλει να φορτώσει "τη μάνα του και τον πατέρα του". Το καλοκαίρι μπορεί να πάει και 10 μέρες σε παραθάλλασιο μέρος και πρέπει να βάνει μέσα τις καρέκλες, τις ξαπλώστρες, το ψυγειάκι με τις μπύρες, τους ροζ μονόκερους φουσκωμένους, τα βατραχοπέδιλα, το ψαροντούφεκο.
Αντε πες του τώρα εσύ ότι δεν θα έχει αρκετό χώρο να βάνει μπαγκάζια και ότι θα πρέπει να πηγαίνει κάθε φορά με ανοικτή πόρτα πίσω πιασμένη με χταπόδια. Είναι θέμα ψύχωσης. Επίσης στο πορτμπαγκαζ όταν δουλεύουν βάζουν και τα δικά τους...θα δείτε μέχρι κουβάδες πίσω.

Δεν είπα πουθενά για χώρους επιβατών, για τους επιβάτες βασικά στ@ρχιδιατους. Εκτός και αν είναι οικογενειακό που μπορεί να τεθεί και θέμα αν χωράνε τα παιδιά και η πεθερά πίσω.

Το octavia έχει χώρο πίσω κεκλιμένο και φορτώνει μέχρι τα "μπούνια". Προσομοιάζει station wagon στο πιο χαμηλό του. Τα station κατά κανόνα είναι πιο ακριβά για αυτό δεν έπαιξαν πολύ.

Δεν ξέρω τι λέει ο Λυμπερόπουλος, αρνούμαι να τον ακούω, το ίδιο συμβουλεύω να κάνετε και εσείς.

Το θέμα με την κατανάλωση και τη συντήρηση είναι πιο δύσκολο να το αντιληφθούν οι ταξιτζήδες αλλά και οι απέξω από τον χορό δεν καταλαβαίνουν το θέμα σε όλη του την έκταση.
Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι μόλις τους πεις ότι δεν θα έχεις συνεργείο, λάδια, ξύδια, μύδια, τακάκια το πρώτο που θα σου πουν είναι "σιγά μην αφήσουν οι εταιρείες και δεν θα μας τα παίρνουν΄" και στο καπάκι "και άντε να βρεις μάστορα μετά να ξέρει να βάλει χέρι".
Αυτό όπως καταλαβαίνετε είναι θέμα εξοικείωσης με την νέα τάξη πραγμάτων της τεχνολογίας για αυτό σας λέω ότι δεν πρόκειται να μπουν στη διαδικασία να νιώσουν τα πειραματόζωα σε όλο το αυτό το πρωτόγνωρο που σε κάποιο βαθμό έχει μια αλήθεια. Οταν δούνε αρκετούς γνωστούς τους που θα μιλάνε με πραγματικά νούμερα, δια ζώσης και όχι μου είπε, άκουσα, διάβασα σε ένα φόρουμ, τότε θα αρχίσουν να κάνουν υπολοσγισμούς. Μην ξεχνάτε ότι αν οι ιδιώτες έχουν να λένε για παράπονα από συνεργεία που πάνε 1 φορά το χρόνο (και αν) τι έχουν μαζέψει οι ταξιτζήδες που θα περάσουν 4-5 φορές το χρόνο από κει για συντήρηση, μικροβλάβες, μεγάλες βλάβες. Αντε τώρα να του βγάλει θέμα το ηλεκτρικό (το όποιο θέμα), να του λέει ο μάστορας τα δικά του "ότι το μηχάνημα έδειξε εκείνο και το άλλο, και χρειάζεται αλλαγή το α, β, γ, και μπλα μπλα" ή "έλα μωρέ μην ανησυχείς, θα κάνεις update over the air και θα λυθεί". Εδώ μην ξεχνάτε ότι για τον ταξιτζή δεν αρκεί να του πεις ότι είναι στην εγγύηση. Θα πρέπει να αποκατασταθεί η όποια βλάβη "χθες". Γιατί όσο κάθεται το αυτοκίνητο δεν βγαίνει μεροκάματο. Και το κοντέρ της ζημιάς γράφει κάθε ώρα και μέρα που περνάει και δεν είναι το αμάξι έτοιμο. Το αμάξι πρέπει να τσουλάει. Οπως κι όπως αρκεί να τσουλάει, και αυτό το όπως κι όπως το έχετε διαπιστώσει φαντάζομαι από τα περισσότερα ταξί που κυκλοφορούν στο δρόμο.

Το καύσιμο τα ίδια. Αντε πες τους ότι το ρεύμα είναι πιο φθηνό. Αμέσως θα σου πουν "δεν είδες που πήγε το ρεύμα φέτος; και ποιος μου λέει ότι σε 2-3 χρόνια δεν θα χρεώνουν τα διπλά". Αν δεν έχει τρόπο φόρτισης σε δικό του χώρο μετά αρχίζει "και που έχει σταθμό φόρτισης; και πόση ώρα θα χασομεράω εκεί πέρα; και αν είναι μακριά από το σπίτι μου τι θα κάνω; θα είμαι δίπλα στο σπίτι και θα πρέπει να πηγαίνω μισή ώρα δρόμο να πάω να κάτσω εκεί 3 ώρες να φορτίσω; και αν είναι άλλος στη σειρά;" Καλά, για την περίπτωση που το μοιράζονται 2 οδηγοί το αυτοκίνητο, ιδιοκτήτες πάντα (οδηγοί/ενοικιαστές μετά από μια 5ετία), δεν παίζει με τίποτα. Να θες να πας να παραδόσεις και να πρέπει να πας καμιά ώρα νωρίτερα να φορτίσεις για να είσαι σίγουρος ότι θα φορτίσεις και θα παραδώσεις στον επόμενο γεμάτο. Ούτε είναι η περίπτωση που θα πηγαίνουν να κάνουν τα ψώνια τους ή να τρώνε όπου υπάρχουν φορτιστές για να φορτίσουν για τη μέρα τους.

Υπάρχει ένα ψήγμα βάσιμης ανησυχίας όσο δεν υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης. Ενα ταξί είναι στο δρόμο όλη μέρα σε απίθανα σημεία από ώρα σε ώρα και ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου τύχει στην επόμενη κούρσα. Η αυτονομία 400χλμ είναι θεωρητικά αρκετή για μέσα στην Αθήνα (συνήθως μιλάμε για 200-250 χλμ εφόσον δουλεύεις Αθήνα. Αν αρχίσεις τα πήγαινε έλα αεροδρόμιο ανεβαίνει το κοντέρ.) Αλλά είναι όντως τόση η πραγματική αυτονομία σε συνθήκες καύσωνα ή παγωνιάς; Και άντε έχεις μείνει με 200χλμ υπόλοιπο και σου λέει ο άλλος Κόρινθο τι κάνεις; Πας με 200 υπόλοιπο και να γυρίσεις με την ψυχή στο στόμα ή να πρέπει να ψάχνεις που έχει φορτιστή εκεί που θα πας; Δεν μπορεί να δουλέψει έτσι το ταξί. Και αρκετή αυτονομία τη θέλει για να έχει καβάτζα ανά πάσα στιγμή και δίκτυο διαθέσιμο ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις περιπτώσεις. Και δεν είναι ότι τυχαίνει κάθε μέρα η Κόρινθος αλλά άντε πες του ότι πρέπει να το δει στοχαστικά και να τα βάλει κάτω με τις πιθανότητες για να δει ότι ακόμα και αν χάσει 5 δρομολόγια το χρόνο πάλι θα είναι καλύτερα οικονομικά.

Φαντάζομαι θα έχετε ακούσει το παρατσούκλι ταληροφονιάς για τους ταξιτζήδες. Δεν είναι τυχαίο. Η ψυχολογία του ταξιτζή είναι να βρίσκεται στο δρόμο όλη μέρα, μάχιμος, ετοιμοπόλεμος. Από τη στιγμή που θα σηκωθεί το χέρι θα πάρει τον πελάτη και θα τον πάει όπου για 3 ευρώ, και μετά πιο πέρα τον επόμενο για άλλα 5 ευρώ και πάει λέγοντας. Και δεν θα σταματήσει να το κάνει αυτό όσο σηκώνονται χέρια στο δρόμο, καλούν από το τηλεφωνικό κέντρο ή από το app. Μόνο τα βράδια μπορεί να πιάσουν πιάτσα γιατί δεν αξίζει να κυκλοφορούν στο δρόμο, δεν έχει και κίνηση και γράφουν πολλά χιλιόμετρα άδειοι. Αλλοι θα πάνε να στηθούν στο αεροδρόμιο ή σε σταθμούς τραίνων, λεωφορείων ή στα λιμάνια. Και ναι, εκεί που περιμένει και ο άλλος έχει πάρει το αεροπλάνο ή το τρένο ή το λεωφορείο για να έρθει μέχρι την αθήνα για τον επόμενο προορισμό του θέλει να πάρει ταξί γιατί δεν έχει δρομολόγιο την ώρα εκείνη γιατί, γιατί... όσες δικαιολογίες θέλετε. Αυτός που έχει συνηθίσει να δουλεύει σε αυτούς τους χώρους θα πάει 3-4 φορές την ημέρα εκεί. Τι θα κάνει κάθε φορά; Θα πηγαίνει να φορτίζει πρώτα για να είναι σίγουρος ότι είναι ετοιμοπόλεμος σε ότι του τύχει; Literally μεταξύ ταξιτζήδων την εργασία στο δρόμο τη λένε πόλεμο (σε αντίθεση με τη δουλειά με τουριστικά γραφεία και ραντεβού)! Οτιδήποτε μπορεί να του διαταράξει αυτή την κατάσταση ετοιμότητας, πες το φόρτιση, πες το αυτονομία, πες το αβεβαιότητα νέας τεχνολογίας δεν γίνεται (εύκολα) αποδεκτό.

Και μπορεί σε εμάς απ'έξω να φαίνονται παράλογα, αστεία, παράξενα τα παραπάνω, αλλά η πραγματικότητα είναι κάπως έτσι. Οταν μαζεύεις φασούλι το φασούλι την ημέρα το μεροκάματο δεν μπορείς να δεχτείς ότι όταν σου χαμογελάσει η τύχη και σου βγει μια μεγάλη διαδρομή δεν θα μπορείς να την κάνεις γιατί δεν έχεις χλμ στη μπαταρία ή θα πρέπει εκείνη την ώρα να το σκεφτείς, να ανοίξεις το app να δεις που έχει φορτιστές, τι είδους και... άντε γεια. Ούτε να αφιερώνεις κάποιες ώρες την ημέρα για φόρτιση.
Και δεν θες να μπλέξεις με κάτι που η μέχρι τώρα εμπειρία από τη μία και οι φήμες από την άλλη σου τραγουδάνε στο μυαλό ότι κοστίζει πολύ. Γιατί η εμπειρία τους είναι τα γ@μησιάτικα που πληρώνουν όταν καίγονται εγκέφαλοι, αισθητήρες λ, και γενικά ηλεκτρονικά κι ηλεκτρικά συστήματα που έρχεται ο λογαριασμός και γυρνάνε τα μάτια τους ανάποδα. Τα λάδια, τα τακάκια, οι δίσκοι δεν τους φοβίζουν γιατί έχουν βρει τις άκρες τους, χρόνια τώρα, και κάνουν κόντρες μεταξύ τους ποιος βρήκε που πιο φθηνά. Και οι φήμες είναι ακόμα ισχυρές εκεί έξω για τις μπαταρίες που στοιχίζουν πολύ και τι θα γίνουν μετά από 10 χρόνια και που δεν υπάρχουν μάστορες να τα ξέρουν αυτά τα νέα συστήματα και θα βάζουν χέρι οι πιτσιρικάδες και θα κάνουν άλλες ζημιές που θα βγαίνουν μετά από 1 μήνα και άντε να βρεις από που ήρθε. Και είναι ακόμα ακριβά αντικειμενικά. Γιατί ναι με την επιδότηση θα το πάρει αρκετά πιο φθηνά αλλά σου λέει το αυτοκίνητο καθεαυτό είναι ακριβό, κάνει 40+χιλιάρικα. Αν αρχίσει να χαλάει μετά από 5 χρόνια; πόσο θα κάνουν τα ανταλλακτικά του. Και εδώ για να τελειώσω κάπου, το αυτοκίνητο που θα πάρουν θέλουν, και πρέπει, να έχει ένα ορίζοντα εργασίας περίπου 15+ χρόνια. Ορίζοντας εργασίας σημαίνει όσο το δυνατό καλύτερη αξιοπιστία (έστω αντιλαμβανόμενη) για απρόσκοπτη λειτουργία και γνωστά αναμενόμενα κόστη συντήρησης. Για αυτό θα ακούσετε πάντα σε τέτοιες συζητήσεις με ταξιτζήδες τις κλασικές ατάκες "το τάδε μοντέλο έχει βγει σκυλί" ή "για το τάδε αυτοκίνητο βρίσκεις ανταλλακτικά και στα περίπτερα". Για κανένα ηλεκτρικό δεν μπορεί να (τους) πει κάποιος κάτι σχετικό. Εκτός αν νομίζετε ότι θα τους πείσετε με νούμερα από πωλήσεις στην Νορβηγία και συζητήσεις από φόρα στην Αμερική για τα prius και τα tesla. Και αν δεν πειστούν ότι είναι μπετόστοκοι (που είναι, αλλά για άλλους λόγους :roflmao: ).
 


TGD

Μηνύματα
8.539
Reaction score
8.532
Τα station κατά κανόνα είναι πιο ακριβά για αυτό δεν έπαιξαν πολύ.
Στον Βόλο πάντως σχεδόν όλα τα καινούργια ταξί που έχω δει είναι στέισιον (βασικά Corolla), άντε και Octavia liftback.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.447
Reaction score
7.762
Άρα όπως έχουμε καταλάβει , οι ανησυχίες τους έχουν "επιστημονικό" υπόβαθρο όπως πάντα.
Ε, ναι.

Πρώτα είπαμε πως το ηλεκτρικό θα κοστίσει λιγότερο από το ντήζελ και μας ξέχεσε πατόκορφα γιατί δεν τα υπολογίζουμε σωστά.

Μετά έκανε μια ολόκληρη ανάλυση για να αποδείξει και μόνος του ότι... όντως υπάρχει "σεβαστό" όφελος (περίπτωση C4).

ΑΝ όμως συγκρίναμε διαφορετικά αυτοκίνητα με διαφορετική αξία, τότε ΠΑΛΙ αποδείχθηκε ότι θα βγει φθηνότερο το EV, αλλά "χρηματοοικονομικά θα βγει ίσα βάρκα ίσα νερά".

Για να αγοράσεις όμως ένα αυτοκίνητο πολύ μεγαλύτερης αξίας και εντελώς βολικά ξεχνώντας την υπεραπόσβεση και μην λαμβάνοντας υπόψιν το πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης, που θα κάνει συνολικά και σε βάθος χρόνου την επιλογή του EV όχι απλά συμφέρουσα, αλλά σχεδόν ληστεία.

Οπότε τι έμεινε; Ένα ακόμα σεντόνι για να μας κάνει mansplain (γιατί πρώτα φεύγει το nickname και μετά το χούι) γιατί οι ταξιτζήδες με όλη την επιστημοσύνη τους, δεν το βλέπουν έτσι. Χαίρω πολύ, το ξέραμε αυτό, δεν χρειαζόταν σφραγίδα από self-appointed expert των πάντων, ούτε να χάσουμε 10 λεπτά από τη ζωή μας.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.668
Reaction score
42.745
Ε, ναι.

Πρώτα είπαμε πως το ηλεκτρικό θα κοστίσει λιγότερο από το ντήζελ και μας ξέχεσε πατόκορφα γιατί δεν τα υπολογίζουμε σωστά.

Μετά έκανε μια ολόκληρη ανάλυση για να αποδείξει και μόνος του ότι... όντως υπάρχει "σεβαστό" όφελος (περίπτωση C4).

ΑΝ όμως συγκρίναμε διαφορετικά αυτοκίνητα με διαφορετική αξία, τότε ΠΑΛΙ αποδείχθηκε ότι θα βγει φθηνότερο το EV, αλλά "χρηματοοικονομικά θα βγει ίσα βάρκα ίσα νερά".

Για να αγοράσεις όμως ένα αυτοκίνητο πολύ μεγαλύτερης αξίας και εντελώς βολικά ξεχνώντας την υπεραπόσβεση και μην λαμβάνοντας υπόψιν το πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης, που θα κάνει συνολικά και σε βάθος χρόνου την επιλογή του EV όχι απλά συμφέρουσα, αλλά σχεδόν ληστεία.

Οπότε τι έμεινε; Ένα ακόμα σεντόνι για να μας κάνει mansplain (γιατί πρώτα φεύγει το nickname και μετά το χούι) γιατί οι ταξιτζήδες με όλη την επιστημοσύνη τους, δεν το βλέπουν έτσι. Χαίρω πολύ, το ξέραμε αυτό, δεν χρειαζόταν σφραγίδα από self-appointed expert των πάντων, ούτε να χάσουμε 10 λεπτά από τη ζωή μας.
Έδωσα πολλές φορές ανοχή στον κομπλεξισμό σου αλλά κάπου έσω τελειώνει. Στη λίστα κι εσύ με τους λοιπούς μπουρδολογους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Στην Ιταλία, κυριολεκτικά τα 9 στα 10 ταξί είναι Prius.

Καλά, το οκτάβια το ντίζελ είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο.

Στο app για ταξί (free now), που δουλεύει σε όλη τη γη, έχει επιλογή "οικολογικού", και πολλοί από μας το επιλέγουν ήδη.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες ταξί φτιάχνουν στόλους με ev, είτε Tesla είτε VW.

Αλλά οι δικοί μας επιστημονάρες ταξιτζήδες που κάνουν κόντρα ποιος θα βρει πιο φτηνούς δίσκους, ξέρουν καλύτερα.

Επίσης τη βρίσκουν στα συνεργεία κάθε μήνα να αλλάζουν λάδια, είναι χόμπι.

Και όχι, δε δεχόμαστε κύριε από το 2026 όλες οι νέες ταξινομήσεις ταξί να είναι ev.

Ελευθεριά στο ντιζελακι ρε.

Καυσαέριο να γουστάρουμε μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
 



Μηνύματα
16.427
Reaction score
23.187
αν σκεφτούμε επιπλέον οτι τα "καλά" ταξί έρχονται μτχ από γερμανία και να θέλεις να βρείς μτχ diesel μερσεντικό σε 3 χρόνια θα είναι μεγάλο πρόβλημα από μόνο του.
πάντως έχω πετύχει 2 φορές συνεχόμενες ταξι enyaq.
όσο και αν συμπαθώ τα suv για ΙΧ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα επιλέξει κάποιος όχημα για επαγγελματική χρήση που με το καλημέρα έχει καπέλο κατανάλωσης λόγω βάρους/μετωπικής επιφάνειας.
σκόντα μέχρι να σβήσει ο ήλιος ένα πράμμα
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.447
Reaction score
7.762
όσο και αν συμπαθώ τα suv για ΙΧ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα επιλέξει κάποιος όχημα για επαγγελματική χρήση που με το καλημέρα έχει καπέλο κατανάλωσης λόγω βάρους/μετωπικής επιφάνειας.
Πολύ σχετικό αυτό ρε συ.

Το Model Y έχει συντελεστή 0.23 (το ίδιο και το Enyaq) και το Octavia που είναι σεντάν έχει "από" 0.24.

Συν ότι δεν έχει νόημα αυτή η κουβέντα όσο οι επιλογές στα ηλεκτρικά είναι περιορισμένες. Όταν θα έχει γεμίσει ο τόπος ηλεκτρικά θα μπορείς να πεις σε γενικές γραμμές "καλύτερα σεντάν παρά SUV". Αλλά τώρα πρέπει να συγκρίνεις συγκεκριμένα οχήματα. Π.χ. το Tesla (ασχέτως συντελεστή) μπορεί να έχει πιο efficient drivetrain και να βγαίνει συνολικά καλύτερο.

Καλά, δεν μιλάω καν για σύγκριση μεταξύ του να καις λίγο παραπάνω ρεύμα (λόγω βάρους ή οτιδήποτε) σε σχέση με το να καις κάρβουνο.
 

Μηνύματα
16.427
Reaction score
23.187
καθόλου σχετικό, ο συντελεστής είναι ένα πράμμα η μετωπική επιφάνεια που τον πολλαπλασιάζει ένα άλλο.
ένα suv λόγω ύψους από το έδαφος αλλά και ύψους καμπίνας είναι εύκολα 15-20% μεγαλύτερο από ενα συμβατικό wagon οπότε το 0.23 αντιστοιχεί σε 0.28 συμβατικούς οχήματος.
μέσα στην πόλη αδιάφορο , μετά τα 80-90χαω σημαντικό.
επιπλέον μεγαλύτεροι τροχοί , μεγαλύτερο βάρος (που σέρνεις και προφανώς επειδή δεν μπορείς να έχεις 100% επιστροφή απο την αναγεννητική πέδηση εξακολουθεί να είναι μειονέκτημα)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
έχω πετύχει 2 φορές συνεχόμενες ταξι enyaq.
όσο και αν συμπαθώ τα suv για ΙΧ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα επιλέξει κάποιος όχημα για επαγγελματική χρήση που με το καλημέρα έχει καπέλο κατανάλωσης λόγω βάρους/μετωπικής επιφάνειας.
σκόντα μέχρι να σβήσει ο ήλιος ένα πράμμα
Κατά την γνώμη μου, το enyaq δεν έχει την ποιότητα κατασκευής για αντοχή σε επαγγελματικό επίπεδο (ταξί), διότι έχω ήδη δει 2 enyaq από ιδιώτες, με τις ραφές στα καθίσματα να έχουν ανοίξει..
Θα μου πεις αυτά τα φτιάχνει γερά ένας ταπετσέρης με 3 κατοσταρικα και τελειώνει η κουβέντα, οκ, παίζει κι αυτό.

Παρά τον όγκο του και την αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση, οι καταναλώσεις που ανέβασε Έλληνας ταξιτζής με αυτό, είναι ιδιαίτερα χαμηλές, αν θυμάμαι καλά στις 15 kWh/100km, ανέβασα βίντεο που τα δείχνει.

Όμως το Nissan leaf δείχνει πολύ ανθεκτικό μετά από πολλά χρόνια χρήσης, και οι μαλακές αναρτήσεις του, εγγυώνται ένα πιο άνετο δρομολόγιο από του enyaq.

Το μειονέκτημα του leaf είναι το σασί από ice, με το γνωστό σήκωμα στο κέντρο του δαπέδου των πίσω επιβατών, δηλαδή ο μεσαίος 3ος επιβάτης δεν κάθεται καθόλου άνετα, όσο άνετα δηλαδή μπορεί να κάτσει σε ένα καθαρά ev σασί, ακόμα και στο μικρό honda e.

Ανέβηκα σε αρκετά ταξί ev, κυρίως στο Άμστερνταμ, και όλως τυχαίως, σε όσα ανέβηκα όλα ήταν Τέσλα (είδα όμως μεγάλη ποικιλία ev ταξί, από ΚΙΑ nero e και Hyundai kona electric, μέχρι iD.4 και Nissan leaf) και όλα τα Τέσλα που έτυχε να ανέβω ήταν τουλάχιστον 3-ετιας (άρα από Αμερική). Είχαν γράψει πολλά χιλιόμετρα όλα ανεξαιρέτως (το λιγότερο που είδα ήταν 230.000χλμ), αλλά εσωτερικές φθορές δεν είδα, ούτε στα καθίσματα, είχαν όμως τριγμούς, κλασσικά εικονογραφημένα, τα γνωστά παλιά προβλήματα της Τέσλα, και ένα model S είχε αεροδυναμικούς θορύβους ενοχλητικούς από την οροφή, σαν να έμπαζε η ηλιοροφή. 😁😂🤪

Σε ένα φρέσκο model Y ταξί που μπήκα (από Κίνα), δεν είχε ούτε τριγμούς ούτε τίποτα, ήταν μάλιστα πιο άνετο στα πίσω καθίσματα από model S, που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.

Τι θα διάλεγα εγώ για ταξί; Είναι απλό.

Με τα σημερινά δεδομένα των EV, για σφιχτά πορτοφόλια θα πρότεινα το Nissan leaf με τη μικρή μπαταρία, και το id3 επίσης με τη μικρή μπαταρία. Σκυλιά είναι, και δε τρίζει τίποτα.

Στο Πορτ παγκαζ χωράνε άνετα βαλίτσες Ελλήνων που πάνε για διακοπές με την κυρία να σηκώνει τη μισή ντουλάπα. 2 μεγάλες και 3 μικρές βαλίτσες εντελώς χαλαρά, το λέω από προσωπική εμπειρία. 😂😀😁

Μετά φυσικά model Y, αναλόγως μπάτζετ είτε το RWD που είναι πιο οικονομικό, είτε το LR με κόστος +10 χιλιάρικα.

Για πιο δυνατά πορτοφόλια, υπάρχουν πολλές λύσεις, θα προτιμούσα model X και Mercedes φυσικά, eqs, τα έχω δει και τα δύο ως ταξί. 😎

Βεβαίως στην Ελλάδα, θα περιμένουν να βγει το Octavia e. Χαμός θα γίνει. Ο χαμός. Έχουν ήδη καπαρωσει φτηνούς δίσκους. 😁😂🤪
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.668
Reaction score
42.745
πάντως έχω πετύχει 2 φορές συνεχόμενες ταξι enyaq.
όσο και αν συμπαθώ τα suv για ΙΧ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα επιλέξει κάποιος όχημα για επαγγελματική χρήση που με το καλημέρα έχει καπέλο κατανάλωσης λόγω βάρους/μετωπικής επιφάνειας.
Για αρχή
μέσα στην πόλη αδιάφορο
στη συνέχεια, προκύπτει ως επιλογή για τους παρακάτω λόγους
1) Καλύτερη εργονομία στο μπες βγες
2) Συνήθως μεγαλύτερο χώρο αποσκευών
3) Το αυξημένο ύψος δίνει καλύτερη εποπτεία όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση, είναι καλύτερα να είσαι πάνω από τους άλλους
4) Επίσης το αυξημένο ύψος από το έδαφος βοηθά σε κάποιες περιπτώσεις, έντονη αλλαγή κλίσης του δρόμου - φορτωμένο αυτοκίνητο - ξύνει μπροστά ή πίσω
5) (ψευδ)αίσθηση ότι είναι πιο στιβαρά ανθεκτικά στους κατσικόδρομους της Αθήνας
στ) Εκτελεί και χρέη ΙΧ της οικογένειας (εκδρομές, χωριό κτλ)
6) Απωθημένο. Μέχρι μια δεκαετία περίπου πριν (δεν θυμάμαι ακριβώς) απαγορευόταν εκ του νόμου να ταξινομήσεις SUV ως ταξί στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις. Επιτρεπόταν μόνο αν η έδρα ήταν σε μέρος με υψόμετρο πάνω από κάποια μέτρα (1000 κάτι)
7) Στοιχείο διαφορετικότητας που δημιουργεί μια συνθήκη ότι μπορεί έτσι να χτίσουν ένα πιο σταθερό πελατολόγιο

Το SUV σαν σχήμα αυτοκινήτου είναι ιδανικό θα έλεγα για χρήση ταξί. Αλλα όχι όλα τα SUV γενικώς, θέλει εξέταση κατά περίπτωση.
Κάποια είναι πολύ ψηλά και σκαρφαλώνουν οι πελάτες (και ο οδηγός) για να μπουν/βγουν. Ιδανικό ύψος θα ελεγα αυτό που έχει το subaru forester, αυτό μου έρχεται τώρα στο μυαλό για το οποίο θυμάμαι ότι είχε άριστες διαστάσεις για να μπεις/βγεις.
Μετά είναι οι χώροι μέσα (για όσους έχουν μια ευαισθησία για το που βάζουν τους πελάτες τους ή/και θέλουν να έχουν το potential κάποια στιγμή να δουλέψουν με πιο σταθερή πελατεία). Τα τύπου crossover γενικά έχουν πολύ μικρούς χώρους επιβατών πίσω και αποσκευών. Τα αρκετά μεγάλα είναι πανάκριβα για τη χρήση και δεν αξίζει. Το enyaq είναι μια καλή περίπτωση.
Αυτό που είναι deal breaker είναι η τετρακίνηση για ευνόητους λόγους.


αν σκεφτούμε επιπλέον οτι τα "καλά" ταξί έρχονται μτχ από γερμανία και να θέλεις να βρείς μτχ diesel μερσεντικό σε 3 χρόνια θα είναι μεγάλο πρόβλημα από μόνο του.
Σε μια δεκαετία μάλλον. Είναι λίγα, πολύ λίγα τα "καλά" ταξί. Και όσο προχωράει θα γίνονται όλο και πιο λίγα γιατί τα "καλά" όπως τα ξέρανε δεν χρειάζονται πια. Υπάρχει πληθώρα "καλών" ΙΧ ταξί, sedan και minivan, που εξυπηρετεί την "καλή" πελατεία. Οπότε θα είναι και αδιάφορο αυτό το θέμα για τα ταξί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Τελευταίο ταξί που ανέβηκα ήταν rav 4 hybrid.

Ωραίο στο δρόμο, αλλά χτύπησα κεφάλι για να μπω στο πίσω κάθισμα. Μέσα όμως, μια χαρά άνετο.
Είδα μέση κατανάλωση είχε 5,1 λ/100.

Αλλά οοοοχιιιι, οκτάβια. 😁😂🤪

Ρε μη πάτε να τα βάλετε με Έλληνα ταξιτζή, δεν παίζει, περισσότερα από τον Στίβεν Χώκινγκ ξέρουν. 😁😂🤪
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.410
Reaction score
30.265
Και άλλο Κινεζικό φθηνό ΕV δολοφόνος. Λέω και άλλο καθώς δεν είναι το πρώτο, ούτε το δεύτερο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Και άλλο Κινεζικό φθηνό ΕV δολοφόνος. Λέω και άλλο καθώς δεν είναι το πρώτο, ούτε το δεύτερο.
<<Η ηλεκτρική έκδοση του JAC E10x χρησιμοποιείται ως ταξί στο Μεξικό.>>

🤪😂😁😀😁😂🤪

Στο Μεξικό χωρίς βαλίτσες πας, ειδάλλως πάρε αγκαζέ κάνα οκτάβια.

🤪😂😁😀


ΥΓ.

Σε άλλα νέα, για Μεξικό:

 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.339
Μηνύματα
2.937.327
Members
38.171
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top