Προβληματισμός για 2 sub

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.778
Reaction score
16.504
Έστω ότι έχουμε 2 ίδια sub στο χώρο μας, έχουμε φροντίσει για τη χρονική τους σύμπτωση και αφού μετρήσουμε, πήραμε τα εξής διαγράμματα,
το 1 παίζει φλατ και το 2 έχει μια κορύφωση +10db σε κάποια συχνότητα (οκ δε μπορεί να συμβεί ακριβώς έτσι αλλά για να είναι πιο εύκολο το παράδειγμα)

1674028843838.png


Έστω επίσης πως έχουμε τη δυνατότητα για διαφορετικό EQ σε κάθε sub.

Τι θα ήταν καλύτερα; να μειώσουμε την προβληματική συχνότητα στο sub 2 κατά 10db;
Κάπως έτσι δηλαδή;

1674028943694.png


ή (σε μία προσπάθεια να γλυτώσουμε λίγο headroom στο sub 2) να τα αντιμετωπίσουμε σαν "ενιαία" και να μειώσουμε και στα 2 την προβληματική συχνότητα κατά 5db;;;

1674028992711.png


Γνώμες ή εμπειρίες plz !!!

(με πράσινο δείχνω τα κάθε φορά εφαρμοζόμενα φίλτρα)
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.762
Reaction score
21.600
@wnet Εάν τα μαθηματικά μου είναι σωστά, στο πρώτο παράδειγμα, μείωσες την προβληματική συχνότητα κατά 20dB, όχι κατά 10. Εάν τη μείωνες κατά 10dB, λογικά θα γινόταν "flat" όπως του πρώτου subwoofer.

(εάν κάνω λάθος, μη βαράτε!)
 


Μηνύματα
1.636
Reaction score
1.954
Δεν ξέρω να απαντησω με σιγουριά στην ερώτηση αλλά αυτό το σενάριο το συναντάμε πάντα σε τυπικούς οικιακούς χώρους (όχι απαραίτητα με τέτοιες διαφορές) μια που για να μετράνε ακριβώς το ίδιο θα πρέπει να είναι τοποθετημένα με απόλυτη συμμετρία σε απόλυτα συμμετρικό χώρο.
Αυτό, αυτομάτως κάνει την ανάγκη για δύο ίδια ακριβώς subwoofer περιττή και ουσιαστικά οποιοδήποτε subwoofer θα μπορούσε να χρησιμοποιηθει ως δεύτερο. Έτσι κι αλλιώς θα μετράνε διαφορετικά ανάλογα την τοποθέτηση.

Πρακτικά μιλώντας, αν και δεν ξέρω όπως είπα ποιο είναι το σωστό, ο AVR μας θα ρυθμίσει μόνο την καθυστέρηση ξεχωριστά για το κάθε ένα και η ρύθμιση του EQ θα γίνει συνολικά και για τα δύο. Αυτό βέβαια αφορά τους ποταπους AVR της σειράς.
Την απάντηση ποιο είναι το σωστο μάλλον θα μας τη δώσει το reverse engineering καποιου κορυφαίου προϊόντος. Ο Trinovv και ο Storm τι κάνει? Τα ρυθμίζει ξεχωριστά η και τα δύο μαζί?
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Αν είναι διαφορετικά τα σαμπς τότε θα παίζουν κσι διαφορετικα,θα προτιμούσα όλα όμοια.

Αν έχουμε το ίδιο πρόβλημα σε πολυκαναλο και τα 8 από τα 9 έχουν διάγραμμα καλό χωρίς τόνωση τότε δεν βλέπω τον λόγο να πειράξει κάνεις όλα τα ηχεία επειδή ένα ηχειο εμφανίζει τόνωση σε μια συχνότητα.
 

Μηνύματα
1.636
Reaction score
1.954
Αν είναι διαφορετικά τα σαμπς τότε θα παίζουν και διαφορετικα,θα προτιμούσα όλα όμοια
Μα εκεί είναι το θέμα. Δύο ίδια sub σε διαφορετικές θέσεις ΔΕΝ παίζουν όμοια.
Ουσιαστικά το μόνο που χρειάζεται είναι να έχουν παρόμοιες επιδόσεις όχι να είναι όμοια.
Δεν είναι τόσο απλό.
Διάβασε για το MSO, είναι η πιο σωστή -προς το παρόν- προσέγγιση
Έχεις κάποιο λινκ?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Έστω ότι έχουμε 2 ίδια sub στο χώρο μας, έχουμε φροντίσει για τη χρονική τους σύμπτωση και αφού μετρήσουμε, πήραμε τα εξής διαγράμματα,
το 1 παίζει φλατ και το 2 έχει μια κορύφωση +10db σε κάποια συχνότητα (οκ δε μπορεί να συμβεί ακριβώς έτσι αλλά για να είναι πιο εύκολο το παράδειγμα)

View attachment 277900

Έστω επίσης πως έχουμε τη δυνατότητα για διαφορετικό EQ σε κάθε sub.

Τι θα ήταν καλύτερα; να μειώσουμε την προβληματική συχνότητα στο sub 2 κατά 10db;
Κάπως έτσι δηλαδή;

View attachment 277901

ή (σε μία προσπάθεια να γλυτώσουμε λίγο headroom στο sub 2) να τα αντιμετωπίσουμε σαν "ενιαία" και να μειώσουμε και στα 2 την προβληματική συχνότητα κατά 5db;;;

View attachment 277902

Γνώμες ή εμπειρίες plz !!!

(με πράσινο δείχνω τα κάθε φορά εφαρμοζόμενα φίλτρα)
Δεν θα δεχόμουν ο ίδιος καμία από τις ανωτέρω εναλλακτικές.
Βέλτιστη λύση θα ήταν να διευθετούσες εκ νέου τις μονάδες sub κατά τρόπον ώστε η μια να μετρίαζε τις μεταπτώσεις της άλλης ως προς τους ιδιορρυθμούς χώρου. Η τεχνική αυτή ονομάζεται ιδιορρυθμική ισοστάθμιση, διατηρεί ακέραιο το δυναμικό περιθώριο στις χαμηλές κι έχει επιδειχθεί σε σχετικά νήματα . Παρακαλώ... :biggrin:
Αν είναι διαφορετικά τα σαμπς τότε θα παίζουν κσι διαφορετικα,θα προτιμούσα όλα όμοια.

Αν έχουμε το ίδιο πρόβλημα σε πολυκαναλο και τα 8 από τα 9 έχουν διάγραμμα καλό χωρίς τόνωση τότε δεν βλέπω τον λόγο να πειράξει κάνεις όλα τα ηχεία επειδή ένα ηχειο εμφανίζει τόνωση σε μια συχνότητα.
Ακόμα και παρόμοια μοντέλα να ήταν, κάθε ασυμμετρία στο σχήμα του χώρου θα αίρει οποιαδήποτε κατάσταση ισοδυναμίας. Θέλουμε μολαταύτα να ήταν ομοειδή σε αρχιτεκτονική και στιβαρότητα κατασκευής για την ιδιορρυθμική ισοστάθμιση.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.778
Reaction score
16.504
Δεν θα δεχόμουν ο ίδιος καμία από τις ανωτέρω εναλλακτικές.
Βέλτιστη λύση θα ήταν να διευθετούσες εκ νέου τις μονάδες sub κατά τρόπον ώστε η μια να μετρίαζε τις μεταπτώσεις της άλλης ως προς τους ιδιορρυθμούς χώρου. Η τεχνική αυτή ονομάζεται ιδιορρυθμική ισοστάθμιση, διατηρεί ακέραιο το δυναμικό περιθώριο στις χαμηλές κι έχει επιδειχθεί σε σχετικά νήματα . ατασκευής για την ιδιορρυθμική ισοστάθμιση.
Αυτό προϋποθέτει.... ελευθερία κινήσεων! χωροταξικά φυσικά....
Αν αυτό δεν είναι δυνατόν και οι θέσεις των subs είναι προαποφασισμένες και δεν αλλάζουν (δηλαδή προτιμούμε θυσία στο ηχητικό αποτέλεσμα και όχι στη ...διαβίωση! να μπορούμε να περάσουμε δηλαδή! :p ) τότε είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε ότι κάνουμε με τα ...κουμπάκια!
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Αυτό προϋποθέτει.... ελευθερία κινήσεων! χωροταξικά φυσικά....
Αν αυτό δεν είναι δυνατόν και οι θέσεις των subs είναι προαποφασισμένες και δεν αλλάζουν (δηλαδή προτιμούμε θυσία στο ηχητικό αποτέλεσμα και όχι στη ...διαβίωση! να μπορούμε να περάσουμε δηλαδή! :p ) τότε είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε ότι κάνουμε με τα ...κουμπάκια!
Τότε πάψε να μιλάς ΄΄υποθετικά΄΄ και δείξε διάταξη στο χώρο, αποκρίσεις και οπωσδήποτε spectrogram 20-200 Hz - με τα επιμέρους sub τόσο μαζί όσο και ξεχωριστά...
50€ δεν ήταν, ανέβηκε η ταρίφα;
Κ@λ@γιατροί >:(🤬🤬
Δεν είναι όλοι... παυλωμένοι - όπως θα έλεγε και ο 777... :roflmao:
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Δεν θα δεχόμουν ο ίδιος καμία από τις ανωτέρω εναλλακτικές.
Βέλτιστη λύση θα ήταν να διευθετούσες εκ νέου τις μονάδες sub κατά τρόπον ώστε η μια να μετρίαζε τις μεταπτώσεις της άλλης ως προς τους ιδιορρυθμούς χώρου. Η τεχνική αυτή ονομάζεται ιδιορρυθμική ισοστάθμιση, διατηρεί ακέραιο το δυναμικό περιθώριο στις χαμηλές κι έχει επιδειχθεί σε σχετικά νήματα . Παρακαλώ... :biggrin:

Ακόμα και παρόμοια μοντέλα να ήταν, κάθε ασυμμετρία στο σχήμα του χώρου θα αίρει οποιαδήποτε κατάσταση ισοδυναμίας. Θέλουμε μολαταύτα να ήταν ομοειδή σε αρχιτεκτονική και στιβαρότητα κατασκευής για την ιδιορρυθμική ισοστάθμιση.
Επομένως ανόμοια με παρομοια χαρακτηριστικά :biggrin:
Το καλύτερο βέβαια είναι να είναι όμοια
 



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.778
Reaction score
16.504
Τότε πάψε να μιλάς ΄΄υποθετικά΄΄ και δείξε διάταξη στο χώρο, αποκρίσεις και οπωσδήποτε spectrogram 20-200 Hz - με τα επιμέρους sub τόσο μαζί όσο και ξεχωριστά...
Η γνώση μπορεί να δημιουργηθεί/αποκτηθεί σε θεωρητικό επίπεδο (αν υπάρχουν απαντήσεις) και ας εφαρμοσθεί αργότερα όταν/αν έρθει η ώρα. Δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει σετάπιον με πρόβλημα που ζητάει λύση...
Άλλωστε είναι μια απορία που μπορεί να δημιουργηθεί στον καθένα απ' όσους εδώ μέσα διαβάζει "πάρτε 2-4 subs και κάποιο DSP".
Πιθανότατα όχι αυτούσια όπως την έγραψα παραπάνω αλλά με παραλλαγές π.χ. έχω 2 subs, τα ρυθμίζω ξεχωριστά ή όλα μαζί;

Τέλος πάντων, δε βαριέσαι.... όταν φτάσει το δεύτερο θα δοκιμάσω και τους 2 τρόπους.
Στο προηγούμενο σετάπιο τα είχα σε κοινή ρύθμιση αλλά για άλλους λόγους... ας πούμε απλότητας... :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.252
Reaction score
137.888
Χωρίς ελευθερία μετακινήσεων, βάζεις 8 σαμπ στα σημεία του χώρου που μπορείς να τα τοποθετήσεις χωρίς να φας παντόφλα μέχρι θανάτου.

Μετράς ένα ένα τα σαμπ ξεχωριστά, κι όλα, ανεξαιρέτως, παίζουν στο γάμο του Καραγκιόζη.

Τα κάνεις μια χρονική ευθυγράμμιση και τα μετράς όλα μαζί τώρα.

Ω, θαύμα θαύμα, παίζουν μια χαρά.

Κι αυτός είναι ο τρόπος ισοστάθμισης.

Βάλε κι άλλα. 😎


Εν ολίγοις, κάθε επιπρόσθετο σαμπ, ασχέτως του πως παίζει μόνο του, συμβάλλει στην ομαλοποίηση της απόκρισης στο χώρο.

Τώρα αν έχεις μόνον 2, θα πρέπει να βρεις σε ποια θέση το ένα ισοσταθμιζει σωστά το άλλο.


ΥΓ.

Τώρα είδα την απάντηση του μπουτχια, το ονόμασε ιδιορρυθμικη ισοστάθμιση. Νάις...

να διευθετούσες εκ νέου τις μονάδες sub κατά τρόπον ώστε η μια να μετρίαζε τις μεταπτώσεις της άλλης ως προς τους ιδιορρυθμούς χώρου. Η τεχνική αυτή ονομάζεται ιδιορρυθμική ισοστάθμιση,
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Η γνώση μπορεί να δημιουργηθεί/αποκτηθεί σε θεωρητικό επίπεδο (αν υπάρχουν απαντήσεις) και ας εφαρμοσθεί αργότερα όταν/αν έρθει η ώρα. Δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει σετάπιον με πρόβλημα που ζητάει λύση...
Άλλωστε είναι μια απορία που μπορεί να δημιουργηθεί στον καθένα απ' όσους εδώ μέσα διαβάζει "πάρτε 2-4 subs και κάποιο DSP".
Πιθανότατα όχι αυτούσια όπως την έγραψα παραπάνω αλλά με παραλλαγές π.χ. έχω 2 subs, τα ρυθμίζω ξεχωριστά ή όλα μαζί;

Τέλος πάντων, δε βαριέσαι.... όταν φτάσει το δεύτερο θα δοκιμάσω και τους 2 τρόπους.
Στο προηγούμενο σετάπιο τα είχα σε κοινή ρύθμιση αλλά για άλλους λόγους... ας πούμε απλότητας... :p
Εξαρτάται από τη σχετική θέση καθενός προς τους δορυφόρους άμα μιλάμε για δικαναλικό, τον τρόπο διαχείρισης σήματος - κυρίως άμα εμπλέκεται κεντρικός επεξεργαστής και με ποιες δυνατότητες - και το τι προκύπτει γύρω από το MLP... H πρακτική ενασχόληση μου έχει δείξει πως όλοι μπορούν να λογαριάζουν θεωρητικά χωρίς τον ΄΄ξενοδόχο΄΄ που θα είναι τα επιτόπια μετρητικά δεδομένα από λήψεις. Αν δεν διαπιστωθεί πώς θα συμπεριφέρονταν οι μονάδες sub ξεχωριστά και υπό αμοιβαία επίδραση in situ, τότε δεν θα ήταν δόκιμο κάποιο γενικό πλάνο-τυφλοσούρτης.

Στις δικές μου περιπτώσεις όποτε τροφοδοτήθηκαν sub με επιμέρους κανάλια η ισοστάθμιση γινόταν ανά κανάλι στην αντίστοιχη απόκριση ξεχωριστά , ενώ όποτε δέχονται καθένα σήμα απ'όλα μαζί τα κανάλια ή μικτά σε περίπτωση τριών και άνω τεμαχίων, τότε η ισοστάθμιση θα εφαρμοζόταν στη συνισταμένη απόκριση όλων μαζί ανά κανάλι.

Χωρίς ελευθερία μετακινήσεων, βάζεις 8 σαμπ στα σημεία του χώρου που μπορείς να τα τοποθετήσεις χωρίς να φας παντόφλα μέχρι θανάτου.

Μετράς ένα ένα τα σαμπ ξεχωριστά, κι όλα, ανεξαιρέτως, παίζουν στο γάμο του Καραγκιόζη.

Τα κάνεις μια χρονική ευθυγράμμιση και τα μετράς όλα μαζί τώρα.

Ω, θαύμα θαύμα, παίζουν μια χαρά.

Κι αυτός είναι ο τρόπος ισοστάθμισης.

Βάλε κι άλλα. 😎
Δεν γίνεται να ισχύει απολύτως αυτό το πλάνο όταν ο χώρος ξεφεύγει από σχήμα τέλειου παραλληλεπιπέδου ή θα ΄έχει κι εξόδους διαφυγής ενέργειας .
 
Last edited:

Μηνύματα
3.930
Reaction score
6.204
Δεν είναι τόσο απλό.
Διάβασε για το MSO, είναι η πιο σωστή -προς το παρόν- προσέγγιση
Ο geddes διαφωνεί και προτιμά να βάζει ίδια φίλτρα σε όλα τα σαμπ.

Έχω δοκιμάσει και αυτό (το οποίο είναι αρκετά δύσχρηστο για το μέσο χρήστη) και άλλα προγράμματα που βάζουν ίδια φίλτρα, έχω δοκιμάσει μέχρι και με fir φίλτρα μέσω προσωμοιωτη. Ανάμικτα αποτελέσματα που διαφέρουν ανάλογα με το χώρο. Σε συμμετρικούς χώρους με αρκετή φροντίδα μάλλον η συντηρητική προσέγγιση του geddes δουλεύει καλύτερα γιατί χάνεις λιγότερο headroom ενώ σε ένα σαλόνι θα προτιμούσα σίγουρα το mso. Στο πεδίο του χρόνου και ειδικότερα στο group delay
το mso είναι το καλύτερο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.252
Reaction score
137.888
Στον τρινοβ ως τώρα πραγματοποιείται αυτόματα ισοστάθμιση καθενός ξεχωριστά.

Γω είχα κάτι διαφωνίες επί τούτου, και έκανα αντιστροφή σε όποιο eq εφήρμοσε ο τρινοβ, μόνον σε ότι αφορά την απόκριση πλάτους, τα υπόλοιπα τα άφησα ως έχει.

Δηλαδή τρόπον τινά, άφησα να παίζουν φλατ τα σαμπ.

Στο σύνολο, εφήρμοσα ελάχιστο eq, κυρίως αυτό του ταργκετ κερβ.

Το οποίο σκοπεύω στην επόμενη ενασχόληση να το μηδενίσω στο φάσμα των σαμπ.

Άστα μόνα τους, ξέρουν τι παίζουν, δε χρειάζεται eq.

Βεβαίως χρειάζεται ένα σοβαρό σοφτγουερ για να τα φέρει άριστα στο πεδίο του χρόνου.

Αλλά εφόσον οι μαμά αποκρίσεις τους είναι οκ, και οι μετρήσεις στο χώρο καθενός ξεχωριστά δεν είναι εντελώς κουκουρούκου, δηλαδή έχεις κάποια α φροντίδα, τότε η εμπειρία μου λέει πως είναι προτιμότερο να μην εφαρμόζεται eq, παρά μόνον εάν είναι απολύτως απαραίτητο, και ενιαίο eq με μέτρο, σε όλα. Αλατοπίπερο. Όχι χοντράδες.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.835
Μηνύματα
2.953.491
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top