Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Κινέζικα ή μη, μόνο Κινέζοι θα κερδίσουν τέτοιους διαγωνισμούς. Δεν υπάρχει τρόπος να τους χτυπήσεις στο κόστος.

Σιγά μη γίνει εδώ συναρμολόγηση. Έτοιμα θα έρθουν. Το πολύ να έρθουν από εργοστάσιο εντός ΕΕ. Αν έχουν, δεν ξέρω. Η BYD έχει πάντως.
 

Μηνύματα
16.569
Reaction score
23.506
τα λεωφορεία (και τα φορτηγά) πολλές φορές έρχονται σαν καρότσες (κινητήρας, μετάδοση, τιμόνι κλπ) και ολοκληρώνονται σε αμαξοποιεία (όπως είχε γίνει και παλιά με τα Mercedes/neoplan που ολοκληρώθηκαν στην Ελλάδα). Πολλές φορές έρχονται κοντύτερα σε μήκος και μεγαλώνουν στο αμαξοποιείο. Είναι κάτι όμως που πρέπει να προδιαγραφεί.
 

TGD

Μηνύματα
8.611
Reaction score
8.631
Υπάρχει αμαξουργείο πια στην Ελλάδα; Όλα έχουν κλείσει εδώ και δεκαετίες εκτός από την ΕΛΒΟ.
 

Μηνύματα
16.569
Reaction score
23.506
δεν είναι κάνα υπερδιαγαλαξιακό συνεργείο , σε μια τέτοιου ύψους προμήθεια μπορείς να το φτιάξεις σχεδόν οπουδήποτε.
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.255
Reaction score
1.167
δεν είναι κάνα υπερδιαγαλαξιακό συνεργείο , σε μια τέτοιου ύψους προμήθεια μπορείς να το φτιάξεις σχεδόν οπουδήποτε.
Εκτός Ελλάδος.................:laugh:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Σας έχω πει για τον Βρετανό, μόνιμο κάτοικο Αττικής, που έχει 3 ηλεκτρικά και δεν έχει γραμμή από το δίκτυο. Εδώ κοντά σε μένα μένει.
Λοιπόν, έξω από το σπίτι του έχει φτιάξει αυτό. Χωρίς μπαταρίες, τίποτα. Φορτίζει όποιος θέλει όπως έχει πει, φτάνει να τον ενημερώσει πρώτα.
Screenshot_20230224_122008_Drive.jpg


Αυτή είναι τσάμπα ενέργεια, 👍, χωρίς πολλά πολλά, και ότι μαζέψεις. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, 4x650watt panels θα σου δώσουν 2.5kwh την ώρα τις καλές μέρες με ήλιο, 10kwh σε 4 ώρες. Αν δουλεύεις τις καθημερινές πάει στράφι, αλλά για ΣΚ καλό είναι. 🙂

Έχει φτιάξει και εταιρεία που φτιάχνει φορτιστές, κάνει εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών, με ή χωρίς μπαταρίες, κ.α.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Υπάρχει οικιακός φορτιστής που να δέχεται δύο εισόδους; Μια από δίκτυο και μια από φωτοβολταϊκά πχ; Στην Αγγλία έχει, εδώ δεν βρίσκω κάτι.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
Υπάρχει οικιακός φορτιστής που να δέχεται δύο εισόδους; Μια από δίκτυο και μια από φωτοβολταϊκά πχ; Στην Αγγλία έχει, εδώ δεν βρίσκω κάτι.
Συνήθως αυτό που κάνουν οι φορτιστές που έχω δει εγώ (χωρίς να θυμάμαι συγκεκριμένα μοντέλα) είναι να "μιλάνε" με τον inverter ώστε να γνωρίζουν πόσο ρεύμα παράγεται.

Έτσι μπορείς να του πεις π.χ. να φορτίζει το αμάξι μόνο όταν υπάρχει παραγωγή πάνω από X ή/και να μειώνει την παροχή ανάλογα με το πόσο ρεύμα παράγεται.

Αυτό που λες να έχει ξεχωριστή είσοδο δεν καταλαβαίνω σε τι εξυπηρετεί. Μιλάς για Φ/Β που δεν είναι συνδεδεμένα με το υπόλοιπο σπίτι; Και στέλνουν ρεύμα μόνο απευθείας στον φορτιστή; Σε ποια σενάριο θα είχε νόημα κάτι τέτοιο;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Συνήθως αυτό που κάνουν οι φορτιστές που έχω δει εγώ (χωρίς να θυμάμαι συγκεκριμένα μοντέλα) είναι να "μιλάνε" με τον inverter ώστε να γνωρίζουν πόσο ρεύμα παράγεται.

Έτσι μπορείς να του πεις π.χ. να φορτίζει το αμάξι μόνο όταν υπάρχει παραγωγή πάνω από X ή/και να μειώνει την παροχή ανάλογα με το πόσο ρεύμα παράγεται.

Αυτό που λες να έχει ξεχωριστή είσοδο δεν καταλαβαίνω σε τι εξυπηρετεί. Μιλάς για Φ/Β που δεν είναι συνδεδεμένα με το υπόλοιπο σπίτι; Και στέλνουν ρεύμα μόνο απευθείας στον φορτιστή; Σε ποια σενάριο θα είχε νόημα κάτι τέτοιο;
Στην Αγγλία υπάρχει ο Zappi της MyEnergy. Μπορείς να επιλέξεις από το front panel ή από το app αν θες φόρτιση από τα panels ή από την μπαταρία (αν έχεις), ή από το δίκτυο. Δεν ξέρω αν όλα αυτά κουμπώνουν πάνω του ή υπάρχει κάποιο κεντρικό hub και όλα αυτά μιλάνε μεταξύ τους. Μάλλον αυτό γίνεται αλλά δεν το έχω ψάξει παραπάνω.

Σκέφτομαι διαφορά σενάρια κατά καιρούς και ποια από αυτά θα είχαν μια λογική για εγκατάσταση. Σε εμένα πχ που δεν μπορεί να μπει net metering, να υπήρχε ένας φορτιστής - hub με είσοδο από δίκτυο και panels και ανάλογα τι θες να επιλέγεις από πού θα τραβάει ενέργεια. Να βάλεις 4-5 μεγάλα panels στην οροφή του γκαράζ, είτε με έναν inverter σαν string είτε με micro inverters, και όταν κάθεται το αμάξι όλη μέρα και έχει ήλιο το κουμπώσεις στα panels και ότι μαζέψεις. Απλή λύση δηλαδή ώστε να έχει ένα λογικό κόστος γιατί αν είναι να βάζεις και άλλα μηχανήματα για διαχείριση ανεβαίνει το κόστος και δεν έχει νόημα. Δεν μιλάω για σύνδεση με κεντρική εγκατάσταση φωτοβολταϊκών από το σπίτι. Ξεχωριστή εγκατάσταση μόνο για το γκαράζ.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494


Μηνύματα
22
Reaction score
6
Να καταθέσω και εγώ την εμπειρία μου. Με υβριδικό βέβαια και όχι ηλεκτρικό. Αγορά τον Νοέμβριο. Καθημερινά 85 χιλιόμετρα κατ' ελαχιστο. Φορτίζω το βράδυ με νυχτερινό στο σπίτι και στην δουλειά μετά απο 45 χιλιόμετρα. Απο τον Νοέμβριο έχω βάλει 80 λίτρα βενζίνη και τώρα έχει υπόλοιπο 25. Για τον Φεβρουάριο που τελειώνει σήμερα βλέπω 416kw ως σύνολο φόρτισης. Αν τα υπολογίζω σωστά, αυτό είναι κάτω απο €50 που μοιράζονται σε σπίτι και δουλειά. Αν και δεν έχω λάβει εκκαθαριστικό λογαριασμό απο τον Νοέμβριο νομίζω πως η επιλογή ήταν καλή. Επιπλέον λόγω του γεγονότος πως το αυτοκίνητο είναι leasing δεν μπαίνω στην διαδικασία να συνυπολογίσω κόστος συντήρησης η/και αντικατάστασης μπαταρίας. Λόγω μεγέθους νομίζω πως το αντίστοιχο diesel θα είχε υπερδιπλάσια κατανάλωση. Βέβαια σε ταξίδια θα αναγκαστώ να καταναλώσω βενζίνη αλλά με βάση τα παραπάνω λέω χαλάλι του.
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.856
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top