Ψιθυροι απο παλια ...

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Μπλα μπλα μπλα ...
Μπερδευεσαι φιλε μου !! Εσυ και δυο τρεις αλλοι μου κανετε κυρηγμα και προσπαθειτε να με πεισετε για αυτα που ΕΣΕΙΣ πιστευετε.

Τελος λοιπον, το εξαντλησαμε το θεμα !!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.727
Reaction score
136.509
παραθετω ομως μια σημερινη φωτογραφια με τις μετρησεις των δικων μου B&W 801 series III
Δείχνει το στάνταρ, το προφανές.
Εντός προδιαγραφών, από 39 κύκλους και κάτω, πεθαίνει.

B&W 801 S3 σε σπίτι φίλου προ λίγων μηνών.

Gooood..
Τα ίδια δείχνει κι αυτό. Μαζί με το χώρο, από τα 35 και κάτω, πεθαίνει.

Βέβαια έχει κάτι ακυρωσαρες στα 40 50 κλπ χερτζ, διότι απλώς, δεν γίνεται αλλιώς (αν δεν έχεις σαμπ).


το 1982
Το σωτήριον έτος αυτό, ήμουν 12 ετών.
Τότε πάνω κάτω προμηθεύτηκα τα αγαπημένα ηχεία του Νίκου Μενδρινού, της ΝΜ acoustics.

Παπούδια γίναμε μυαλό δε βάλαμε. 😂🤪😜






ΥΓ.
αυτα τα κοματια με δυο tapped horns με rcf 15G401 σειονται και τα σπιτια των γειτονων μου στα 150 μετρα αποσταση😅😅😅
Σωστό.

Όπως είπα, έπαιζαν σε λάιβ στάθμες στο σαλόνι μου.

Καλώς ή κακώς, αυτή τη στιγμή στο χώρο ακρόασης που έχω, μπορώ να σηκώσω σαφώς πολύ υψηλότερες στάθμες από τότε. 😁

Με πλήρη έκταση χαμηλών συχνοτήτων. 😎
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.441
Reaction score
21.719
B&W-801-S3.jpg



Δανείστηκα τη φωτό του cangaroo, μιας και αυτό εδώ το θέμα είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία να (ξανα)θίξω παρεξηγήσεις, ελλείψεις και όλως εσφαλμένες αντιλήψεις, που (εξακολουθούν να) στοιχειώνουν την κοινότητα του audio γενικά, εδώ και πάνω από 40 χρόνια.

Έχει ο άνθρωπος το σχετικό χαρτί από το εργοστάσιο, που αναπαριστά την απόκριση συχνότητας του ηχείου του. Και μιας που αυτή η απόκριση είναι εξόχως καλή, καθ’ όσον είναι ομαλή, φλατ, έχει συμπεράνει εδώ και δεκαετίες πως το ηχείο του είναι ένα πάρα πολύ καλό ηχείο, άσε δηλαδή που το έχουν ως ηχείο αναφοράς διάφορα στούντιο. Μάιστα. Οκ.

Δεν θυμάμαι αν τα έχουμε ξαναπεί αυτά, αλλά αυτό το διάγραμμα – κάθε τέτοιο διάγραμμα, είναι τόσον ελλιπές που βαίνει ακατάλληλο για οποιοδήποτε σοβαρό συμπέρασμα. Δεν είναι λάθος, δεν λέει ψέμματα, αλλά και δεν επαρκεί. Καθόλου. Τα πράγματα με τη σειρά.

Μια τέτοια μέτρηση απόκρισης συχνότητας πραγματοποιείται υπό συγκεκριμένες συνθήκες και είναι αυτές που δεν προσομοιώνουν την πραγματικότητα, καθιστώντας αυτήν τη μέτρηση άνευ ουσίας, υποβιβάζοντάς την απλώς σε μια ένδειξη.

Ας βρούμε κατ’ αρχάς το σημείο εκκίνησης αυτής της μέτρησης, ποια είναι δηλαδή η base line που αναγράφεται εδώ ως στάθμη αναφοράς με ένδειξη 0dB. Το ηχείο προδιαγράφεται με ευαισθησία 87dB/1m/2,83VRMS. Δηλαδή, αν το ηχείο οδηγηθεί με κάποιον ενισχυτή, στους ακροδέκτες του οποίου παρουσιάζεται μέση τάση 2,83 βολτ αν το ακουστικό φάσμα, τότε η στάθμη που θα αναπτύξει το ηχείο είναι 87dB SPL σε απόσταση 1 μέτρου στον άξονα του τουήτερ, συνήθως σ’ αυτόν, μιας που αυτό εκπέμπει τις συχνότητες με τη μέγιστη κατευθυντικότητα. Όμως, επειδή το ηχείο προδιαγράφεται μεν ως 8ωμο, αλλά ο κατασκευαστής σημειώνει πως η ελάχιστη αντίστασή του πέφτει έως τα 4Ω, χωρίς να αναφέρει σε ποιες συχνότητες, με σχετικά μικρό ρίσκο μπορεί κανείς να υποθέσει πως το ηχείο πέφτει στα 4Ω και σε κάποιες συχνότητες κάτω των 100Hz, κάνοντάς το όχι πολύ απαιτητικό σε τάση (αλλά σε ρεύμα), κάτι το οποίον κατά την εποχήν του ήταν λιγοστό και ακριβό – καμιά σχέση με τα σημερινά ενισχυτικά.

Άρα, η base line της απόκρισης, είναι 3dB κάτω, δηλαδή 84, αλλά ας πούμε 85 ντεσιμπέλ. Έτσι, αυτή η απόκριση συχνότητας μετρήθηκε, όταν το ηχείο έπαιζε σε μέση στάθμη 85dB σε απόσταση 1 μέτρου. Οι καμπύλες που έχω προσθέσει αφορούν κάποιες υψηλότερες στάθμες, και τις έχω τοποθετήσει κατ’ εκτίμησιν, έχοντας υπ’ όψιν πως η απόκριση κάθε μεγαφώνου βαίνει μειούμενη στα μπάσα, συναρτήσει της στάθμης. Κάθε μεγαφώνου.

Άρα, μπορούμε να πούμε πως η απόκριση συχνότητας είναι περίπου αυτή, στα 99dB; Η απάντηση είναι όχι, διότι αυτές οι τιμές αφορούν στάθμη σε απόσταση 1 μέτρου. Κανείς δεν ακούει -και δεν μπορεί να ακούσει σωστά- οποιοδήποτε ηχείο αυτού του μεγέθους από τόσο μικρή απόσταση. Η τυπική απόσταση ακρόασης υπό οικιακές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 2 – 3,5 μέτρων. Ένα ηχείο αυτού του μεγέθους, ο ιδιοκτήτης του θα το ακούει τυπικά από 3 μέτρα απόσταση, και επομένως από αυτές τις τιμές πρέπει να αφαιρεθούν 4dB.

Πέραν των προβλημάτων απόκρισης, ανακύπτει και το πρόβλημα της παραμόρφωσης, η οποία, στις χαμηλές συχνότητες, αναρριχάται πολύ γρήγορα και πολύ ενωρίς σε διψήφιες τιμές.

Γι’ αυτούς τους λόγους, μη δίνετε σημασία σε μια ξερή απόκριση συχνότητας. Ρίξτε της μια ματιά και μόνον, έχοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω, τα οποία, βεβαίως, δεν αναμένω να αποδεχθεί ένας οποιοσδήποτε ηλικιωμένος άνθρωπος, που μια ζωή του έκαναν πλύση εγκεφάλου.

Οι υπόλοιποι, όμως...
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Δείχνει το στάνταρ, το προφανές.
Εντός προδιαγραφών, από 39 κύκλους και κάτω, πεθαίνει.

Τα ίδια δείχνει κι αυτό. Μαζί με το χώρο, από τα 35 και κάτω, πεθαίνει.

Βέβαια έχει κάτι ακυρωσαρες στα 40 50 κλπ χερτζ, διότι απλώς, δεν γίνεται αλλιώς (αν δεν έχεις σαμπ).
Τα ηχεια μου με το Aligment filter εχουν αποκριση απο 20-20.000 Hz +-2 db

Μιλατε χωρις να εχετε ακουσει το setup μου, χωρις να ξερετε τον χωρο μου και τις ιδιοτητες του και χωρις να εχετε καμια μετρηση απο τον χωρο.

Μιλαω ξεροντας τα ολα αυτα και κανοντας αναλογες ρυθμισεις που εκανα ξεροντας τα ολα αυτα. Παρ' ολα αυτα επιμενετε να μου λετε τι χρειαζομαι.

Μεχρι εδω ολα καλα και ευχαριστω, οταν ομως σας λεω οτι το συστημα οπως το εχω στησει με ικανοποιει απολυτα γιατι επιμενετε να ακουσω εσας και οχι τα αυτια και τα ματια μου που εχουν ολα τα δεδομενα ?

Αμα αποκτησετε ενα τετοιο συστημα βαλτε του και ροδες δεν με αφορα !!
 
Last edited:


Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Απαιτητικος μπορει να ειναι καποιος οταν εχει ολα τα δεδομενα οταν δεν τα εχει αλλοιως λεγεται :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.727
Reaction score
136.509
Άρα, η base line της απόκρισης, είναι 3dB κάτω, δηλαδή 84, αλλά ας πούμε 85 ντεσιμπέλ. Έτσι, αυτή η απόκριση συχνότητας μετρήθηκε, όταν το ηχείο έπαιζε σε μέση στάθμη 85dB σε απόσταση 1 μέτρου.
Σωστά.

Στα 3 μέτρα απόσταση ακρόασης, θα είναι πες 4 dB χαμηλότερη η στάθμη, άρα 81.

Για στάθμες αναφοράς, θα πρέπει να χτυπήσει 105 dB κορυφής.

105-81= 24 /3= 8

Θέλει 8 διπλασιασμούς ισχύος για αυτή τη στάθμη.

2/4/8/16/32/64/128/256 βατ.

Με 256 βατ πέριξ στους 30 κύκλους, αυτό το 12"-αρι το παίρνεις στο χέρι. Ντε φάκτο. Άσε που ούτε για πλάκα δε φτάνει το x-max του..

Προφανώς θα συμπιέσουν και τα υλικά του κρος, που θα ανάψουν κανονικά.

Τες πα. Ιστορίες για αγρίους στον πλανήτη χωρίς σαμπ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.727
Reaction score
136.509
Τα ηχεια μου με το Aligment filter εχουν αποκριση απο 20-20.000 Hz +-2 db
Σωστά.

Αλλά εις βάρος του max SPL.

Η έξτρα στάθμη στην πρώτη οκτάβα, είναι έως +9 dB από το εν λόγω φίλτρο, το οποίον σημαίνει +3 διπλασιασμούς ισχύος από τα 256 βατ για κορυφές της στάθμης αναφοράς.

Δεν επαρκεί κανένα 12" για τέτοια πράματα, ούτε με μαύρη μαγεία.

Δεν διαφωνούμε ότι με το EQ θα παίζει ισορροπημένα το φάσμα, αλλά εάν η μουσική έχει φόρτο ενέργειας στην πρώτη οκτάβα, καταρχήν θα απαιτηθεί ισχύς 2 κιλοβάτ για κορυφές της στάθμης αναφοράς, και αφετέρου, πολύ νωρίτερα, το μεγάφωνο θα αποδημήσει εις Κύριον.

Εάν η μουσική δεν έχει φόρτο ενέργειας εκεί κάτω, τότε σε νορμάλ στάθμες θα παίζει ισορροπημένα.
 
Last edited:

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Εσυ προσεξε

Εσυ ασε εμενα και προσεξε γιατι ετσι οπως πας θα εχεις προβλημα ακοης σε λιγα χρονια ! Στο λεω με αγαπη !
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.727
Reaction score
136.509
Εσυ προσεξε

Εσυ ασε εμενα και προσεξε γιατι ετσι οπως πας θα εχεις προβλημα ακοης σε λιγα χρονια ! Στο λεω με αγαπη !
Ως ιατρός και με αρκετή ενασχόληση με το θέμα της ακοής, γνωρίζω τους ασφαλείς χρόνους έκθεσης σε υψηλά SPL, και προσέχω, για να έχω. 😎

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον πάντως, και γενικά μιλώντας, η προτροπή αυτή είναι πολύ σωστή.

Σε συναυλίες, σχεδόν πάντα βάζω ωτοασπιδες, ενώ όλοι γύρω μου δε χρησιμοποιούν. Προφανώς έχω ευαισθησία από κάποια στάθμη και πάνω (στα 100 Φον τερματίζουν οι αντοχές μου εντός μερικών δευτερολέπτων), ιδίως στις μεσαίες συχνότητες όπου το αυτί είναι υψηλού efficiency.

Στις χαμηλές συχνότητες όμως, το ανθρώπινο είδος είναι πρακτικά κουφό.

Το σχεδιάγραμμα ακουστοτητας αν μελετηθεί, βλέπουμε την ουδο ακοής (νεαρού ενήλικα με άριστη ακοή) στη γραμμή των 10 και 20 Φον (πρακτικά στα όρια της αντίληψης) να βρίσκεται σε πολύ υψηλές στάθμες SPL στους 20 και 25 κύκλους.

Τες πα, προσωπικά, προσέχω.

Μάλιστα έχω περιορίσει τη στάθμη του προ σε ασφαλή επίπεδα, και δεν μου επιτρέπω να τα ξεπερνώ. Ασφαλή για κάνα διλεπτο δηλαδή. 😂🤪😜😁
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.075
Reaction score
41.976
... ναι τοσο , κανα διωρο ειναι καλα.. οι συναυλιες.. :)
Απαιτητικος μπορει να ειναι καποιος οταν εχει ολα τα δεδομενα οταν δεν τα εχει αλλοιως λεγεται :)
Αν και δε μας φενεται.. εχουμε φτασει στο σημειο να βγάζουμε άκρη με μετρήσεις... Ακομα και γω που ειμαι σκραπας και δεν εχω βγαλει σχολειο... 🐒
...αν για καθε φορα που ειχα ακουσει ή ακομα και διαβασει εντος φορουμ "ποσο καλα παιζει" (και τα τιαυτα) ειχα 1 ευρο, θα ειμουν αληθινη πριγκιπισσα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.727
Reaction score
136.509
Πάμε σε μερικά σχεδιαγράμματα για επιμόρφωση.

Εδώ στάθμες θορύβου ηρεμίας του τυπικού περιβάλλοντος του χώρου ακρόασης.
Οι στάθμες στους 20 κύκλους έως 65 dB SPL δεν ενοχλούν διότι δεν μπορεί ο άνθρωπος να τις ακούσει, καθόλου. Μηδέν. Ούτε σκέτες σε απόλυτα ήσυχο περιβάλλον (θάλαμο):

upload_2017-11-15_17-21-10.png



Εδώ το χρήσιμο εύρος στάθμης για ακροάσεις, όπου βλέπουμε την αντιστοιχία γραμμών Φον (ίσης ακουστοτητας) αναλόγως στάθμης (dB SPL) στον άξονα των χαμηλών συχνοτήτων, και σημειωμένο από μένα το χρήσιμο εύρος στις χαμηλές συχνότητες για ακρόαση μουσικής:

293427_b7d5f8d2222d0afd1fcee7ed3e4d2d18~3.jpg




Εδώ μία μέτρηση του δικού μου σεταπ:

325543_63cda9f387c8c85a8be2f9a8144a83b9.jpg



Εδώ η ουδός ακοής στην 1η οκτάβα:

Screenshot_20201204_161631_com.android.chrome.jpg



Πάμε ξανά, χωρίς τη δική μου σημείωση:

Screenshot_20190523_103559_com.android.chrome.jpg


Σημειώστε ότι στους 16 κύκλους, αρχίζουμε να "ακούμε" από στάθμη σχεδόν 100 dB SPL.

Για στάθμες 60-80 Φον (χαλαρές στάθμες ακρόασης) απαιτούνται 110-120 dB SPL στους 16 κύκλους. Να σημειωθεί ότι οι στάθμες αναφοράς είναι +-20 dB με επίκεντρο τα 85 Φον.
Άρα απαιτείται στάθμη έως 105 Φον στους 20 κύκλους.

Όπως εξήγησα, το ανθρώπινο είδος είναι πρακτικά κουφό στις χαμηλές συχνότητες.
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.441
Reaction score
21.719
Για στάθμες αναφοράς, θα πρέπει να χτυπήσει 105 dB κορυφής.
Καθήμενος στην 9η σειρά της πλατείας και ακούγοντας κάτι ωραίο και δυνατό από ορχήστρα σε πλήρη σύνθεση, αυτό ας πούμε, μήπως τα 105dB είναι μέση στάθμη; Και πόσα dB πάνω από τη μέση είναι τυπικά η στάθμη κορυφής;
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.086
Reaction score
21.536
Εγώ πάλι δεν ένιωσα ποτέ την ανάγκη να κρατώ αρχαιολογίες. Tα δίνω έγκαιρα προτού χάσουν την αξία τους.

Πάντα έχω το τελευταίο μοντέλο φωτογραφικής και απολαμβάνω τα καλά της τρέχουσας τεχνολογίας. Το Eye CAF tracking είναι απίστευτο.

Να δουλεύουμε, να προκόβουμε, να μας μένουν και λεφτά για ξόδεμα, και να προάγουμε και την εξέλιξη της τεχνολογίας. Αυτό είναι το δικό μου μότο.
Δεν ασπάζομαι τη νοοτροπία συνταξιούχου "μένω στάσιμος με ό,τι έχω από παλιά".
Χωρίς να διαφωνώ για τα οφέλη της τεχνολογίας διαπιστώνω πως υπάρχει μια λογική στο παράδειγμα περισσότερο καταναλωτική παρά αναγκαία..
Εκτός αν δουλεύει κάποιος επαγγελματικά και έχει τόση ανάγκη τις ταχύτητες..
Προσπαθώ να μην βάζω τον εαυτό μου σε αυτή τη ρότα.. (χωρίς να το θεωρώ κακό, απλά είναι άλλο σπορ..)
Παίρνω ότι είναι αναγκαίο γι' αυτά που κάνω και κρατάω τις συσκευές όσο καλύπτουν τις ανάγκες μου.
(Κοιτάζω στο skroutz όταν αντιληφθώ πως μου ''λείπει'' κάτι, όχι για να δω τι βγήκε..)
Ας μην μπερδεύουμε την στασιμότητα με άλλα πράγματα..

Μια σύγχρονη μηχανή δεν αναιρεί όλα τα υπόλοιπα χαρίσματα, που δήθεν μόνο ένας με παλιά μηχανή μπορεί να έχει.
Κανείς δεν είπε (νομίζω) κάτι τέτοιο..
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.727
Reaction score
136.509
Καθήμενος στην 9η σειρά της πλατείας και ακούγοντας κάτι ωραίο και δυνατό από ορχήστρα σε πλήρη σύνθεση, αυτό ας πούμε, μήπως τα 105dB είναι μέση στάθμη; Και πόσα dB πάνω από τη μέση είναι τυπικά η στάθμη κορυφής;
Ξεχνάμε εκ των πραγμάτων αναπαραγωγή σε ρεαλιστικές στάθμες εντός οικίας μιας πελώριας ορχήστρας, για 2 λόγους:

1. Δεν χωράει μια πελώρια ορχήστρα στο χώρο μας, είναι αδύνατον να αναπαραχθεί ρεαλιστικά υπό οποιεσδήποτε υποχωρήσεις. Θα αναπαράγεται με την αίσθηση μιας α απόστασης από αυτήν. Εκεί είναι η μόνη δυνατότητα ρεαλιστικής αναπαραγωγής.

2. Οι λάιβ στάθμες κορυφής μιας πελώριας ορχήστρας δεν μπορούν να βγουν από οικιακά ηχεία, εκτός κι αν δώσεις περισσότερα λεφτά από όσο κοστίζει ένα μεγάλο σπίτι.
Το μέγιστο δυναμικό εύρος τέτοιας ορχήστρας, είναι μεγαλύτερο από τα όρια του όντιο.
Ταυτόχρονα όμως, αυτά τα γνωστά, έχουν γίνει αποδεκτά και από τους μαστεράδες και ολόκληρη τη βιομηχανία οντιο, οπότε δε πα να'χει 140 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος η ορχήστρα, στα 3 μας, θα συμπιεστεί για να χωρέσει στα μέσα ηχογράφησης και θα ξανασυμπιεστει να χωρέσει στα μέσα αναπαραγωγής, με τα πρότυπα της βιομηχανίας οντιο, που προσφέρουν Μαξ 20-25 dB δυναμικό εύρος (πάνω και κάτω από τη μέση στάθμη εγγραφής).

Βεβαίως τέτοιο δυναμικό εύρος, υποστηρίζεται αποκλειστικά και μόνον από προηγμένα σύγχρονα ψηφιακά φορμάτ, κυρίως σε Dolby Atmos, και πάντα με ξεχωριστό .1 κανάλι για σαμπ.

Σε αυτή την περίπτωση, όπως έχω αναλύσει επαρκώς, απαιτείται max SPL λίγο πάνω από 120 dB στις πρώτες οκτάβες, εννοείται με bass management των ηχείων.
 

Μηνύματα
3.923
Reaction score
6.190
120 db στις πρώτες οκτάβες είναι πάρα πολύ πραγματικά. Πολύ πιο δύσκολο από ότι νομίζουν οι περισσότεροι. Ελάχιστοι έχουμε σαμπ που περνάνε τα 110 db στην πρώτη οκτάβα. Τα 120 στην πρώτη οκτάβα είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο και ειδικά για σαμπ χωρίς port.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.483
Μηνύματα
2.941.866
Members
38.187
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top