- Μηνύματα
- 38.083
- Reaction score
- 91.602
Πάντα το έλεγα. Αυτοί που δεν τους μιλάω δεν με πιστεύουν όμως.Εσυ πάντως,μια χαρά προσιτόσ άνθρωποσ εισαι!
Πάντα το έλεγα. Αυτοί που δεν τους μιλάω δεν με πιστεύουν όμως.Εσυ πάντως,μια χαρά προσιτόσ άνθρωποσ εισαι!
Bruyant!Σε συνέχεια του off topic πριν τη μεταφορά:
Και μόνο που διάβασα το παραπάνω θέλω να ρίξω μολότοφ όπου ακούνε Μάλερ.
Εγώ είχα κόλλημα με τον Μάλερ στην εφηβία μου.Και μόνο που διάβασα το παραπάνω θέλω να ρίξω μολότοφ όπου ακούνε Μάλερ.
Τελικα,το ξεπέρασες?Εγώ είχα κόλλημα με τον Μάλερ στην εφηβία μου.
Οι γονείς μου ήθελαν να με στείλουν σε ψυχολόγο, ήταν σίγουροι ότι δεν ήμουν καλά.
Αγαπητέ φίλε Editor, μην πέφτεις θύμα της θεώρησης αυτής . ¨Ασε που είναι μια θεώρηση αυτών που θεωρείς (ονομάζεις και άλλοι θεωρούν) "νοήμονες".λιγοτερη νοημοσυνη και περισσοτερη ενσυναισθηση και αλληλοκατανοηση.
Η Κλασσική Μουσική ονομάστηκε έτσι επειδή τα έργα της άντεξαν το πέρασμα του χρόνου ευνοϊκά αποτιμούμενα από το κοινό σε οποιαδήποτε εποχή από την αρχική τους κυκλοφορία μέχρι σήμερα.Υπήρξαν επίσης περιπτώσεις έργων όπως "Carmen" του Bizet και "Ιεροτελεστία της Άνοιξης" του Stravinsky τα οποία κατά την πρώτη τους εμφάνιση μπορεί να μην έτυχαν ευνοϊκής αξιολόγησης αλλά καθιερώθηκαν προοδευτικά με την επεξεργσσία τους από τη συλλογική συνείδηση.Το "ωραίο" στην φιλοσοφία αλλά και στην τέχνη (φιλοσοφία της τέχνης) δεν έχει το νόημα με το οποίο συζητείται εδώ, αλλά ούτε και με το πνεύμα αλλά και την λογική με την οποία συζητείται εδώ. Ούτε με την κατεύθυνση που του έχετε δώσει μέσα απο την συζήτηση σας. Κάποια (αλλά πάλι και μόνο) μερικώς σωστή αλλά και αναπόφευκτα ελλιπής προσέγγιαη του θέματος έγινε σε κάποια πόστ του Prince (περί εκπαίδευσης και καλλιεργειας αυτού κλπ) και ένα του Decembered (περί εμφύτου φύσης αυτού). Το θέμα όμως είναι πιο βαθύ και τα παραπάνω πόστ που ανέφερα θα μπορούσαν να αποτελέσουν μόνο την αρχή μιας πιο βαθιάς συζήτησης - αναζήτησης στο θέμα, εάν κάποιον τον ενδιέφερε μια τέτοια ανάλυση πάνω σε αυτό. Εάν και όντως λίγο - πολύ γνωστό (όπως θεωρούμε) σε όλους μας τι είναι "ωραίο' και εν μέρει έμφυτο και εν μέρει καλλιεργήσιμο, δεν μπορεί να εξαντληθεί απλώς απο την "αισθητική" του πλευρά, με την λέξη αισθητική πάλι όπως την αντιλαμβάνεται ως ορισμό και την χρσηιμοποιεί ο απλός άνθρωπος στην καθημερινή του ζωή. Και αυτό χωρίς καν να συμπεριλάβουμε ότι μιλάμε απλώς για να διαλέξουμε εμείς απο το "ετοιμο" παρουσιάζομενο και προσφερόμενο σε εμάς στο πιάτο, δημιούργημα κάποιου άλλου. Η αισθητική και ομορφιά για τον ίδιο τον δημιουργό, είναι ακόμη πιο πολύπλοκη και επίπονη διαδικασία. Τα πάντα έστω και το "απλό" όπως θεωρούν πολλοί όπως π.χ. ο ορισμός του "ωραίου" εξεταζόμενα επιστημονικά και εκλογικευμένα εμπεριέχουν μεγάλη δυσκολία και δεν ξέρω κατα πόσον θα ενδιέφερε κάποιον να προχωρήσουμε σε ένα τέτοιο επίπεδο ανάλυσης του. Εν (πολύ) ολίγοις ... το "ομορφο" και "ωραίο" εμπεριέχει εκφραζόμενο ως τέτοιο όλες τις αρετές της ηθικής, ρεαλισμού, αλήθειας, γνώσης του βαθύτερου νοήματος, αλλά και των χαρακτηριστικών της έμφυτης αλλά και καλλιεργήσιμης και μάλιστα ιστορικά εξελισσόμενης ανθρώπινης φύσης. Και όχι μόνο ... έχει και άλλα χα χα, να μην σας απασχολώ με αυτά. Να αναφερθώ μόνο απλά σε ένα παράδειγμα για να βοηθήσω στην συσχέτιση του με το "ρεαλιστικό" που φαίνεται απο τα πόστ να απασχόλησε κάποιους και αποτέλεσε την εξαγωγή λάθος διατυπώσεων και συμπερασμάτων απο αυτούς που μπορεί να επηρρεάσουν αρνητικά όποιους τα διαβάζουν και να τους απογητεύσουν ή αποτρέψουν απο την παραπέρα εμβανθυνση στο θέμα φιλοσοφικά ή απο την εντύπωση της γελοιοποίησής του στο μυαλό τους που κάποιοι επιχειρούν ηθέλημένα ή άθελά τους. Μπορεί κάτι να είναι δοσμένο στην τέχνη ως φαινομενικά "άσχημο" ή/και ως μη-ρεαλιστικό ως αποτύπωση, αλλά επειδή αποτελεί την ρεαλιστική και τίμια ματιά σε αυτό απο τον ίδιο τον δημιουργό του ... να είναι πιο ¨ομορφο" απο κάτι που αποτελεί "αντικειμενικά" όμορφο αλλά να είναι στην ουσία "κιτς". Επίσης μην αυταπατάστε και δεν είναι ρατσιστικό να τονίσουμε ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την δυνατότητα ή και ικανότητα να το ξεχωρίσουν πάντα, ή πέφτουν σε λάθος στην εκτιμήση τους. Ο λόγοι είναι πολλοί. Υπάρχουν ακόμη και άνθρωποι που δεν μπορούν να καταλάβουν το νόημα (μουσικό ή άλλο - εντός όλων των τέχνων). Δεν γνωρίζουμε γιατί, μπορεί να φταίει μέχρι και η καλωδίωση του εγκεφάλου τους ή και ιατρικοί καθαρά λόγοι και μάλιστα το ερευνούν και αυτό οι νευροεπιστήμονες, κλινικοί ψυχολόγοι κλπ. Ο περισσότερος κόσμος όμως είναι γιατί δεν έχει εκτεθεί αρκετά σε αυτό, δεν του έχει δοθεί η ευκαιρία, δεν ήταν μέσα στην κουλτούρα του ή του έθνους του, ή τον απασχόλησαν άλλα είδη τέχνης κατώτερης (διαφορετικής) υπόστασης της, με τα οποία ήρθε σε επαφή. Όσον αφορά την κλασική μουσική, μουσικολογία και διαδασκόμενη μουσική θεωρία αλλά και σύνθεση της (που είναι κάτι διαφορετικό της μουσικολογικής θεωρίας της) έναντι των άλλων contemporary ή πόπ ειδών, που πάλι εν μέρει ασχολείται η ταινία περιορίζοντας το θέμα όμως μόνο μεταξύ και εντός μόνο στους κύκλους της κλασικής (κανονιστικής εκτέλεσης έναντι ερμηνείας του έργου απο τον καλλιτέχνη) αλλά μπορεί να επεκταθεί και σε αυτά (πόπ κλπ) ως δίλημμα και με γνωσιακό extrapolation , και αποτελεί το κυρίως και καλύτερο aspect του νόηματός της απο ότι έχω καταλάβει, αλλά και πως μπορεί κάποιος ακολουθώντας (ή καλύτερα ευαγγελιζόμενος ότι το ακολουθεί) αυτό το νόημα να το χρησιμοποιήσει ώς δικαιολογία , όπως ανέφερα σε άλλο πόστ μου εδώ, για να προωθήσει την δίκη του προσωπική ατζέντα, το δικό του "εγώ" και αδιέξοδα, όπως καλή ώρα φάινεται να έκανε η αγαπητή μας μυθοπλασίας μάεστρος μας στην ταινία ... θα αναφερθώ σε μελλοντικό μου πόστ καθώς αλλέως αυτό θα βγεί σεντόνι και μάλιστα θα (προσ)περάσει χωρίς να λάβει της δέουσας προσοχής και πιθανής ανάλυσης. ¨Εχει και λίγο σχέση η ταινια με τον ρατσισμό, φυλετισμό και ίσως και αγγίζοντας το ναζισμό πρός χαρά του Ν.Κ χα χα αλλά όχι λόγω των λόγων που έχουν αναφερθεί μέχρι τώρα απο αυτόν αλλά και από άλλους που στάθηκαν στο θέμα στην γενική του μορφή αλλά και όσον αφορά την ταινία την ίδια και τι ακριβώς διαπραγματεύεται για το θέμα αυτό. "Ασε που κουράστηκα για σήμερα χα χα. Και " αύριο μέρα είναι", "νηστικό αρκούδι δεν χορεύει" κλπ που λέει ο σοφός λαός.
Πάντα μου άρεσε η Τζουλιέτα. χα χαΗ Κλασσική Μουσική ονομάστηκε έτσι επειδή τα έργα της άντεξαν το πέρασμα του χρόνου ευνοϊκά αποτιμούμενα από το κοινό σε οποιαδήποτε εποχή από την αρχική τους κυκλοφορία μέχρι σήμερα.Υπήρξαν επίσης περιπτώσεις έργων όπως "Carmen" του Bizet και "Ιεροτελεστία της Άνοιξης" του Stravinsky τα οποία κατά την πρώτη τους εμφάνιση μπορεί να μην έτυχαν ευνοϊκής αξιολόγησης αλλά καθιερώθηκαν προοδευτικά με την επεξεργσσία τους από τη συλλογική συνείδηση.
Τα σύγχρονα μέσα διάδοσης επιτρέπουν στην πλειοψηφία του κοινού την επαφή με πληθώρα έργων από οποιαδήποτε κατηγορία τέχνης και αλληλεπίδραση κριτικών ανάμεσα σε διάφορα υποσύνολα ανθρώπων. Κάθε έργο τέχνης δεν εκφράζει αποκλειστικά το θέμα με το οποίο καταπιάνεται αλλά και την οπτική του δημιουργού ως προς το θέμα. Εξετάζοντας πιθανές διαδρομές που ακολούθησε η έμπνευση του δημιουργού διεγείρονται η δική μας παρατηρητικότητα και φαντασία ώστε να προέκυπταν δικές μας εναλλακτικές συλλήψεις ακόμα και για καταστάσεις πέρα από την ίδια την καλλιτεχνική δημιουργία.
Το περίφημο ποίημα του Ελύτη δεν υμνεί ουσιαστικά; την Alfa Spider αλλά περισσότερο όσες προεκτάσεις θα έδινε η απόλαυση της οδήγησης στις νοητές διαδρομές των ανθρώπων μέσα στη ζωή.
(Είναι δε αμφίβολο πόσο θα τον ενέπνεε σε τέτοια γραφή ένα σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα)
Θαύμασα τον Παρθενώνα
και στην κάθε του κολόνα
βρήκα τον χρυσό κανόνα
Όμως σήμερα το λέω
βρίσκω το καλό κι ωραίο
σε μια σπορ Alfa Romeo
Καλοκαίρια και χειμώνες
να 'ναι γύρω μου ελαιώνες
πίσω μου όλ' οι αιώνες
Κι όπου μπρος μου ο δρόμος βγάζει
και σε πειρασμό με βάζει
δώσ' του να πατάω το γκάζι
Με τη δύναμη του λιόντα
και με του πουλιού τα φόντα
πιάνω τα εκατόν ογδόντα
Γεια σας θάλασσες και όρη
γεια σας κι έχω βάλει πλώρη
για της Αστραπής την Κόρη.
Από τη συλλογή Τα ρω του έρωτα (1972)
Μπορείς να αναλύσεις πως το όμορφο και ωραίο εμπεριέχει όλες τις αρετές της ηθικής?Εν (πολύ) ολίγοις ... το "ομορφο" και "ωραίο" εμπεριέχει εκφραζόμενο ως τέτοιο όλες τις αρετές της ηθικής, ρεαλισμού, αλήθειας, γνώσης του βαθύτερου νοήματος, αλλά και των χαρακτηριστικών της έμφυτης αλλά και καλλιεργήσιμης και μάλιστα ιστορικά εξελισσόμενης ανθρώπινης φύσης.
Είναι ο φιλοσοφικός ορισμός του απο την αρχαιότητα κιόλας.Μπορείς να αναλύσεις πως το όμορφο και ωραίο εμπεριέχει όλες τις αρετές της ηθικής?
Ελπίζω να τρως κάτι ωραίοΕίναι ο φιλοσοφικός ορισμός του απο την αρχαιότητα κιόλας.
Μου ζητάς να σου εξηγήσω την βάση της φιλοσοφίας και της φιλοσοφίας της τέχνης. Δεν μπορώ να το κάνω σε ένα πόστ (αλλά/και είναι πιο εύκολο και χιλιάδες φορές πιο προσοδοφόρο για κάποιον απο το να τα εξηγούσα εγώ) να διαβάσει κάποιος στο ίντερνετ μια απλή εισαγωγή σε φιλοσφικά θέματα που αφορούν το θέμα. Τώρα εάν όλοι οι φιλόσοφοι που περάσανε κάνουν λάθος , επειδή εσύ (και άλλοι) πρώτη φορά το ακούς δεν φταίω εγω. (Σε πειράζω short of.)
"Ασε με να φάω τον ανθρωπάκο χα χα.
Όταν προσπαθείς να ορίσεις το υποκειμενικό και το κάνεις εντελώς αόριστο.Ελπίζω να τρως κάτι ωραίο
Φιλοσοφία είναι η τέχνη της ζωής. Φιλοσοφία της τέχνης τι είναι?
Μπριζόλες ειδικής κοπής απο μοσχάρια που τρώγανε λουλούδια.Ελπίζω να τρως κάτι ωραίο
Η φιλοσοφία της τέχνης είναι κλάδος της φιλοσοφίας που μελετάει την τέχνη. Ο διαχωρισμός απο την αισθητική και τι αυτή εξετάζει αλλά και η συγχρονη οπτική της όποιας στενής σχέσης τους, άρχισε να γίνεται απο τα λίγα που γνωρίζω, ήδη απο την Αναγέννηση και συνετελέσθη πλήρως τα νεότερα χρόνια (άσχετα εάν το excerpt απο το απλοποιημένο και εισαγωγικό ιστορικό μαθήματος του Λυκείου λίνκ που σου παραθέτώ λέει ότι είναι μόνο των νεότερων χρόνων). Το έν λόγω ασχολείται με την αισθητική σαν έννοια. Το "ωραίο" και το "όμορφο" που εγώ εννοώ εδώ αλλά και η ταινία είναι ακόμη γενικότερη έννοια με την οποία ασχολείται η (γενική) φιλοσοφία (όχι μόνο η φιλοσοφία της τέχνης) σε μεγαλύτερο βάθος. Η αισθητική είναι απόρροια αυτής της γενικότερης έννοιας που (και για την οποία) ψαχνουμε συσχετισμούς με την ανθρώπινη φύση και άλλα πολύπλοκα και κουλτουριάρικά χα χα.Φιλοσοφία της τέχνης τι είναι?
H αλληλοκατανόηση δυστυχώς απαιτεί κάτι παραπάνω από καλή θέληση και την καλοδεχούμενη αλλά όχι εύκολα επιτευχθείσα ενσυναίσθηση.Οποιο θεμα και να κοιταξω δεν μπορω να μη σκεφτω
οτι αυτο που χρειαζεται ο κοσμος σημερα ειναι
λιγοτερη νοημοσυνη και περισσοτερη ενσυναισθηση και αλληλοκατανοηση.