Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.821
Reaction score
136.781
Η γυναίκα μου είναι πολύ καλή και έμπειρη οδηγός, καθώς οδηγεί καθημερινά (>60χλμ) και από μικρή, χωρίς να έχει τράκες και κλήσεις στο ιστορικό.
Δε τρέχει ποτέ πάνω από 120-125, ακόμα και στις ατελείωτες ευθείες μπροστά από την Κοζάνη, με ορατότητα για πολλά χιλιόμετρα και όριο ταχύτητας στα 130.

Έχει οδηγήσει 5-6 φορές το iD.3 μέσα στην πόλη, χωρίς κανένα θέμα, σε δρόμους με κίνηση, στην περιφερειακή οδό, στο κέντρο, κλπ.

Δεν είχε οδηγήσει όμως έξω, σε αυτοκινητόδρομο.

Χθες πήγαμε Καβάλα, να δοκιμάσουμε κάτι μπριζόλες. 🤪😂😁

Ο δρόμος είναι πλέον πολύ καλός, και τα όρια ταχύτητας σε μεγάλα κομμάτια είναι στα 130.
Πήγαινα εγώ με 130-135, δε πήγα παραπάνω.

Μετά κάποια διόδια στην επιστροφή, σταματάω στην άκρη, λέω έλα πάρτο, οδηγά συ, νυσταξα, με πείραξε το κρασί (ένα ποτήρι ήπια όλο κι όλο, προφανώς δεν είχα θέμα, ήθελα όμως να δω πως θα πάει).

Το λοιπόν, μόλις ξεκίνησε, πάτησε λίγο "γκάζι" να περάσει κάτι νταλίκες, και 30" αφού είχε πιάσει τιμόνι και λέγαμε για τη μουσική που έπαιζε, έβλεπα στο κοντέρ πήγαινε σταθερά με 157-158.

Κάνω λίγο τον ανίδεο και τραβάω την κουβέντα σε άσχετα, κι εκεί η ταχύτητα, σταθερή. Οπότε της λέω "ξέρεις με ποσό πας;" Κι έπαθε πλάκα.

Δεν έχει ξαναοδηγήσει ποτέ στη ζωή της με τέτοια ταχύτητα. Νεβερ.

Ούτε φασαρία, ούτε κάτι να νιώθει να την ενοχλεί, δεν καταλάβαινε πόσο πήγαινε. Κόβει σιγά σιγά στα 130, και λίγο μετά πάλι 145. 🤪😂😁

Οπότε το έβαλα στο eco, που άμα δε πατήσεις τέρμα γκάζι δε παει πάνω από 130, και πήγαινε σερί με 130. 🤪😂😁

Αφού το συνήθισε, μετά και μέσα στην πόλη, μπροστά από το αεροδρόμιο, έπιασε πάλι 130, εκεί που έχει όριο 70.

Θέλει προσοχή, το κατάλαβε ότι δε νιώθει με τι ταχύτητα πάει, επειδή το αυτοκίνητο δεν ενοχλεί, είναι σταθερό, τραβάει γερά, που να καταλάβεις... Πρέπει να κοιτάς το κοντέρ, ειδάλλως δε βλέπω να συνεχίζει το καλό ιστορικό χωρίς κλήσεις. 🤪😂😁

Μου θύμισε το δικό μου test drive στο iD.3, που στην περιφερειακή νόμιζα ότι πήγαινα με 80 κι είδα στο κοντέρ κοντά 130...
 

D

Deleted member 50795

Guest
δεν έχει cruise control το εργαλείο ..?
δε βαριέσαι να πας ταξίδι με το πόδι στο γκάζι?:geek:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.821
Reaction score
136.781
Εννοείται ότι πάω πάντα με cruise control, τι συζητάς ..

Η γυναίκα δεν το χρησιμοποίησε, δεν το έχει "μάθει" ακόμα..
 

D

Deleted member 50795

Guest
και η δικιά μου για να το μάθει..χρονισαμε.. :geek:

«τρελαίνομαι» , χωρίς cruise control.
τι λες τώρα..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.821
Reaction score
136.781
Μια χαρά έχει την ένδειξη ταχύτητας στο head up display, αλλά υποθέτω από το άγχος, ούτε κει δε πήγε το μάτι της. 🤪😂😁

Όλα θέλουν μια α συνήθεια.

Και καλώς ή κακώς, τα ηλεκτρικά, επειδή παραείναι ήσυχα , δε νιώθεις με πόσο πας.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.821
Reaction score
136.781
Ίσια μπροστά.

Μπόλικο είναι, αρκετά μεγάλου μεγέθους με πολλές ενδείξεις και στο cruise control, βελάκια κλπ, augmented reality και καλά..
 


Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.399
Με τα περιστέρια που θα τύχει να στέκονται στον δρόμο έχω πρόβλημα, τα πλησιάζω κι επειδή δεν με ακούν δεν πετούν να φύγουν. Αναγκάζομαι να πατήσω φρένο από το φόβο μην τα πατήσω.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.492
Reaction score
7.875
Εμένα και cruise control έχουν και heads up display και τα δύο αυτοκίνητα, αλλά πάλι στο "manual" οδηγάω συνήθως.

Το cruise control μου τη σπάει γιατί είναι φτιαγμένο μόνο για πεδιάδες. Στα βόρεια ίσως έχετε περισσότερες, αλλά εδώ οι δρόμοι (εννοώ και οι αυτοκινητόδρομοι) είναι roller coaster.

Οπότε με τρελαίνει να φρενάρει το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο (μόλις βρει λίγη κατηφόρα) για να μην περάσει την ταχύτητα που του έχεις βάλει. Μου ανάβουν τα λαμπάκια.

Αντίστοιχα σε ανηφόρες (που βλέπεις όμως ότι σε λίγο τελειώνει και έχει πάλι κατηφόρα) να πατάει γκάζι σαν τρελό και να ανεβάζει την κατανάλωση στα ύψη, απλά για να μην πέσει από την ταχύτητα που του έχεις πει.

Ενώ εγώ οδηγάω με σταθερό γκάζι, λίγο πέφτει η ταχύτητα στις ανηφόρες, ανεβαίνει στις κατηφόρες. Who cares. Μιλάω τώρα για ήρεμη, σταθερή οδήγηση, στη γρήγορη ούτως ή άλλως δεν νοείται cruise control.

Θα έπρεπε να υπάρχει και επιλογή cruise control σταθερού γκαζιού, όχι ταχύτητας. Με κάποια όρια/παραμέτρους ίσως, κάποιον έξυπνο αλγόριθμο. Αλλά εκεί στην Ευρώπη όλο πεδιάδες έχουν, δεν τους ενδιαφέρει.
 

D

Deleted member 50795

Guest
τώρα θυμήθηκα παλιά που μου είχε χαλάσει το ταχύμετρο και για κάνα δυο χρόνια, πήγαινα με το στροφόμετρο εκτός πόλης. (βαριόμουν να το φτιάξω) :geek:

τα cruise control κλειδώνουν στο στροφόμετρο και όχι ταχύμετρο.
 
Last edited by a moderator:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.826
Reaction score
76.308
Οπότε με τρελαίνει να φρενάρει το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο (μόλις βρει λίγη κατηφόρα) για να μην περάσει την ταχύτητα που του έχεις βάλει. Μου ανάβουν τα λαμπάκια.

Αντίστοιχα σε ανηφόρες (που βλέπεις όμως ότι σε λίγο τελειώνει και έχει πάλι κατηφόρα) να πατάει γκάζι σαν τρελό και να ανεβάζει την κατανάλωση στα ύψη, απλά για να μην πέσει από την ταχύτητα που του έχεις πει.
Είναι προηγούμενης γενιάς.
Τα σύγχρονα υπολογίζουν υψομετρικές διαφορές και προσπαθούν να είναι οικονομικότερα.

Θα έπρεπε να υπάρχει και επιλογή cruise control σταθερού γκαζιού, όχι ταχύτητας. Με κάποια όρια/παραμέτρους ίσως, κάποιον έξυπνο αλγόριθμο. Αλλά εκεί στην Ευρώπη όλο πεδιάδες έχουν, δεν τους ενδιαφέρει.
Είχα κάποτε μια Giulietta με χειρόγκαζο, έκανε αυτό που περιγράφεις και ήταν άθλιο. :p

Αργότερα, στα '90s, υπολόγιζαν βάσει ταχυμέτρου και τα πιό πρόσφατα με GPS.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.492
Reaction score
7.875
Τα σύγχρονα υπολογίζουν υψομετρικές διαφορές και προσπαθούν να είναι οικονομικότερα.
Θα "αφήσουν" δηλαδή το αυτοκίνητο, όταν του έχεις βάλει ταχύτητα 130, να πιάσει 150-160 στην κατηφόρα;
Και στην επόμενη ανηφόρα, όταν τελειώσει η φόρα που έχεις πάρει, θα το αφήσει να πέσει στα 110 επειδή ούτως ή άλλως η ανηφόρα τελειώνει σε 500 μέτρα και δεν έχει νόημα να ρίξει γκάζι;

Και αυτό το κάνει για τους δρόμους roller coaster που λέω, που εναλλάσσονται μεταξύ ανηφόρας και κατηφόρας κάθε 1-2 χιλιόμετρα;

Μακάρι, αλλά θέλω να το δω με τα μάτια μου 🙂
 

Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.399
Κι εγώ πετυχαίνω χαμηλότερη κατανάλωση με το γκάζι παρά με το cruise control.
 


D

Deleted member 50795

Guest
..και γιατι για μένα , είναι πολύ «κουραστική» η οδήγηση με το πόδι στο γκάζι.
(μονότονη). Ξέρω, ακούγεται κάπως, αλλά με το cc χαλαρώνεις, ακούς μουσική, μιλάς, βλέπεις παρατηρώντας έξω και οδηγείς , περα ότι μου «πιάνεται» και το πόδι..:geek:
 
Last edited by a moderator:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.826
Reaction score
76.308
Θα "αφήσουν" δηλαδή το αυτοκίνητο, όταν του έχεις βάλει ταχύτητα 130, να πιάσει 150-160 στην κατηφόρα;
Επιταχύνουν λιγότερο ώστε να μην χρειαστεί να πατήσουν φρένο ή να πατήσουν ελάχιστο.

θα το αφήσει να πέσει στα 110 επειδή ούτως ή άλλως η ανηφόρα τελειώνει σε 500 μέτρα και δεν έχει νόημα να ρίξει γκάζι;
Όχι, πάντα προσπαθεί να διατηρήσει την ταχύτητα. Απο την οποία όμως επηρεάζεται και η συμπεριφορά γιατί αλλιώς επιβραδύνεται απο αεροδυναμική αντίσταση στα 90 κι αλλιώς στα 150.

Χρησιμοποιώ πολύ CC, ειδικά στις ευθείες και μερικές φορές στις απανωτές καμπές (Τρίπολη πχ, πολύ αγαπημένος δρόμος και Κωπαϊδα).
Στα τωρινά μου και σύγχρονα δεν παρατηρώ σχεδόν ποτέ φρενάρισμα, στο προηγούμενο του '14 ήταν ελάχιστο ενώ το ακόμη παλιότερο του '07 πατούσε αλύπητο γκάζι (με 370 ίππους) και αμέσως μετά ήπιο φρένο αλλά λίγες φορές φρέναρε πολύ και ενοχλητικά.

Ένα των '90s με CC που θυμάμαι έντονα επιτάχυνε με απανωτές γκαζιές.
Είχε ηλεκτρικό actuator πάνω στην ντίζα (ακόμα) του γκαζιού αλλά τότε δεν φρέναραν, μόνο γκάζωναν. :p



Αυτό που κάνουν πολλά σύγχρονα CCs (και τα δικά μου) και με νευριάζει είναι που μειώνουν λίγο γκάζι στις στροφές. Στις στροφές πατάμε ρεεεε! :biggrin:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.568
Μηνύματα
2.944.608
Members
38.199
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top