Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
Ειλικρινά απορώ πώς κάποιος δίνει τα διπλάσια χρήματα από μια S class για να πάρει μια Maybach που αγγίζει τα όρια του kitsch...:idk:
Οι πελάτες Maybach 😎

Mercedes-Maybach achieved its best sales year with 21,600 units (+37%) delivered to customers. This growth was mainly supported by strong performances in Japan, Korea, the Middle East, and especially China where Mercedes-Maybach delivered more than 1,100 units per month. S-Class deliveries increased to over 90,000 units, a plus of 5% versus the prior year period.

In addition, the EQS was able to attract new customers to the Top-End segment. In 2022, 19,200 vehicles were delivered to customers. The EQS SUV already received positive feedback in the U.S. and will be introduced in China early in 2023.

Full-year 2022 deliveries of Top-End vehicles were constrained by semiconductor shortages. In 2023, Mercedes-Maybach will become electric with the launch of the Mercedes-Maybach EQS SUV in the first half of the year.


 


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.822
Reaction score
76.291
Polestar 4:


Ποιός έλεγε για ρηξικέλευθο σχεδιασμό, για αποκόλληση απο το παρελθόν των βρωμερών κινητήρων εσωτερικής καύσης;
Volvo χωρίς πίσω τζάμι. :tongue:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
1.546 νέα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην μπριζα ταξινομήθηκαν το Μάρτιο στην Ελλάδα (τα 724 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά και τα 822 ήταν plug-ins) σημειώνοντας νέο ρεκόρ και ποσοστό 11.64% της αγοράς.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765

Ενδιαφέρον έχει να δείτε πόσους φορτιστές έχει κατά μήκος αυτών των μικρών διαδρομών.
 


Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395
Wow, με 650χλμ WLTP και δυνατότητα 50kW/97% soc δεν τίθεται καν θέμα αυτονομίας.
Ανά πάσα στιγμή δηλαδή μπορείς να φουλάρεις γρήγορα και να μπορείς να καλύψεις άνετα 500χλμ με 120χλμ/ώρα.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.564
Reaction score
30.464
Μπαταρίες διπλάσιας χωρητικότητας. Διπλάσια εμβέλεια ή τα μισά κιλά βάρους μπαταρίας για τα ίδια σημερινά χιλιόμετρα.

 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.255
Reaction score
1.167

Μηνύματα
16.544
Reaction score
23.461
Μπαταρίες διπλάσιας χωρητικότητας. Διπλάσια εμβέλεια ή τα μισά κιλά βάρους μπαταρίας για τα ίδια σημερινά χιλιόμετρα.

50KWh στα 100 κιλά είναι σοβαρή εξέλιξη. Για χρήση στον αστικό ιστό είναι ήδη υπερβολή οτιδήποτε περισσότερο, δεδομένου οτι το ελάφρωμα από τις μπαταρίες θα ελαφρύνει το όχημα ακόμα περισσότερο και θα μειώσει το ίχνος των ελαστικών.
 

Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395
Με ελάχιστα μετρημένα μπορώ να πάω στο χωριό!


43. VW ID.3 Pro 58 kWh – 216 χλμ.
42. Toyota bZ4X 71,4 kWh – 217 χλμ.

Ρεζίλι το Toyota. Με 72άρα μπαταρία αυτονομία σαν με 58άρα μπαταρία.



Κορυφαίο το Skoda. Με 77άρα μπαταρία ξεπέρασε Tesla Long Range και πιάνει την πρώτη θέση στα 77άρια.

8. Nissan Ariya 2WD 242HP 87 kWh – 378 χλμ.
7. Skoda Enyaq Coupe iV RS 77 kWh – 380 χλμ.
 

Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395
αεροδυναμικός συντελεστής Cd:0,234, α, έτσι εξηγείται.

Και 66.500€, ακριβούλι.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Το Σκόντα αποκαλείται σε ίδιες συνθήκες να πιάνει ίση αυτονομία με Τέσλα, ούτε στον ύπνο τους δεν ισχύουν αυτά.

Υπάρχει σίγουρα μεγάλη διακύμανση στις θερμοκρασίες που έχουν ολοκληρωθεί τα εν λόγω τεστ, αλλά και στα ελαστικά που φορούσαν, δεν θα μου έκανε εντύπωση κάποια να είχαν χειμωνιάτικα...

Βεβαίως ακόμα και ισχυρό μετωπικό αέρα να είχε μια μέρα, θα βγει χειρότερο αποτέλεσμα.

ΥΓ. Όχι ότι δεν είναι ωραίο το σκόντα, μια χαρά είναι, ωραιότατο. Απλώς σε ίδιες συνθήκες, δεν πλησιάζει την αυτονομία των Τέσλα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Update: (όπως το φαντάστηκα)

Στοιχεία από το Γερμανικό άρθρο:


Τα 178 χιλιόμετρα του MG5 έγιναν στους -3C
Τα 226 χιλιόμετρα του Cupra Born έγιναν στους +2.5C
Τα 266 χιλιόμετρα του Aiways U5 έγιναν στους -3C
Τα 268 χιλιόμετρα Renault Megane E-Tech έγιναν στους +15C
Τα 272 χιλιόμετρα του MG ZS EV έγιναν στους -3C
Τα 345 χιλιόμετρα του Nio ET7 έγιναν στους -1C
Τα 374 χιλιόμετρα του Polestar 2 SM LR έγιναν με φυσιολογικές θερμοκρασίες ενώ τον Απρίλιο του 2022 είχαν επιτύχει 120 λιγότερα χιλιόμετρα με χειμερινές θερμοκρασίες.


ΥΓ.

Το Enyaq Coupe 4 RS στα τεστ του Bjorn έχει efficiency 212Wh/km με 120χλμ/ώρα και 18 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία.
Το Tesla MY LR έχει (στην ίδια θερμοκρασία και ταχύτητα) 195Wh/km efficiency.

Αφού έχουν περίπου την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας, προφανώς δεν παίζει το Enyaq να βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Update: (όπως το φαντάστηκα)

Στοιχεία από το Γερμανικό άρθρο:


Τα 178 χιλιόμετρα του MG5 έγιναν στους -3C
Τα 226 χιλιόμετρα του Cupra Born έγιναν στους +2.5C
Τα 266 χιλιόμετρα του Aiways U5 έγιναν στους -3C
Τα 268 χιλιόμετρα Renault Megane E-Tech έγιναν στους +15C
Τα 272 χιλιόμετρα του MG ZS EV έγιναν στους -3C
Τα 345 χιλιόμετρα του Nio ET7 έγιναν στους -1C
Τα 374 χιλιόμετρα του Polestar 2 SM LR έγιναν με φυσιολογικές θερμοκρασίες ενώ τον Απρίλιο του 2022 είχαν επιτύχει 120 λιγότερα χιλιόμετρα με χειμερινές θερμοκρασίες.


ΥΓ.

Το Enyaq Coupe 4 RS στα τεστ του Bjorn έχει efficiency 212Wh/km με 120χλμ/ώρα και 18 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία.
Το Tesla MY LR έχει (στην ίδια θερμοκρασία και ταχύτητα) 195Wh/km efficiency.

Αφού έχουν περίπου την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας, προφανώς δεν παίζει το Enyaq να βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα.
Σοβαρά τώρα; Τέτοια κωμικά στοιχεία δημοσιεύουν οι καραγκιοζηδες; Τόσο μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας;
 

Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395
Είτε βγάζει είτε δεν βγάζει παραπάνω χλμ από το Tesla, δεν παύει να είναι πολύ καλή η αυτονομία 380χλμ με 130χλμ/ώρα.

Αναπάντεχα δυνατή η πρόταση της Skoda με το AWD RS.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Είτε βγάζει είτε δεν βγάζει παραπάνω χλμ από το Tesla, δεν παύει να είναι πολύ καλή η αυτονομία 380χλμ με 130χλμ/ώρα.

Αναπάντεχα δυνατή η πρόταση της Skoda με το AWD RS.
Βάσει του πολύ πιο σοβαρού Bjorn από τους ρεζίληδες Γερμανούς του γελοίου bild, το εν λόγω Σκόντα βγάζει 363 χλμ με ταχύτητα 120km/h.

Είναι καλή επίδοση, αλλά ως εκεί. Απλώς "καλή", με μέση κατανάλωση 21,2 kWh/100km στην ταχύτητα των 120 km/h.

Για την ταχύτητα των 120km/h, στις 20 kWh/100km είναι τα "καλύτερα", και κάτω από 20, τα "κορυφαία".

Το iD.7 αναμένεται με "κορυφαία" επίδοση, κοντά στις 18 kWh/100km!
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
Κάπου να πούμε ότι το μέγεθος" αυτονομία τόσα χιλιόμετρα με τόση ταχύτητα" δεν έχει και πολύ νόημα.
Για όλα τα αυτοκίνητα πόσο μάλλον για τα ηλεκτρικά.
Θα μπορούσε να μετριαστεί η ανακρίβεια αν γράφαμε ¨τόση αυτονομία με μέγιστη τόση ταχύτητα".
Και πάλι όμως αυτό που τελικά έχει σημασία είναι η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ενώ η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τα πρότυπα είναι ένα κάποιος μπούσουλας.

Για παράδειγμα, θα έχετε δει οι περισσότεροι στα θερμικά τη μέση κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής για το αυτοκίνητο σας. Αυτή είναι μια τιμή που σχεδόν ποτέ δεν την έχετε καταφέρει. Και αν κάποτε προσπαθήσατε να το κάνετε θα (πρέπει να) θυμηθείτε ότι η οδήγηση σας ήταν πιο χαλλλλαρή και από σαλλλλλονικιό που πίνει φραπόγαλο στην παραλία. Και βέβαια με μια αυστηρή μέγιστη ταχύτητα, το πολύ με 100 χλμ/ώρα. Επειδή όμως δεν μπορείτε να σέρνεστε στο ξεκίνα από το φανάρι, ούτε και να μην το πατήσετε λίγο παραπάνω για να κάνετε τη γαμοπροσπέραση του φορτηγού μια ώρα αρχύτερα, ούτε θα φύγετε με 0-100 μια αιωνιότητα από τα διόδια, για όλα αυτά κι άλλα πολλά (λάστιχα, καιρός, αέρας) δεν πλησιάζετε ποτέ την εργοστασιακή μέση κατανάλωση.

Στα ηλεκτρικά δε που, από ότι μαθαίνουμε, καλό είναι να υπολογίζει κάποιος της αυτονομία στο διαθέσιμο 60% της μπαταρίας (να παίζει δλδ από 20% ως 80% της στάθμης) και αφήνοντας εκτός προς το παρόν εξωτερικές συνθήκες (λάστιχα, θερμοκρασία, αέρας) θα πρέπει κανείς να είναι προετοιμασμένος για οδήγηση πολύ χαλλλαρή αν θέλει να βρεθεί κοντά στις θεωρητικές αυτονομίες ή και σε αυτές που δίνουν κάποιοι youtubers που δείχνουν μόνο τη μέγιστη ταχύτητα που πιάνουν και όλο το ενδιάμεσο "το αφήνουν" στον θεατή να το φανταστεί. Το πιο πιθανό είναι να εκπλαγούν δυσάρεστα από την πραγματικότητα.
Φίλος πήρε πριν κάτι μήνες το Y long range. Πάνω από 410χλμ αυτονομία, στο φουλ capacity της μπαταρίας, δεν το έχει φέρει, προσπαθώντας. Αναρωτιόταν. Θέλει άλλη οδήγηση του λέω. Δαγκώθηκε. Και πως να μην δαγκωθεί βέβαια; είναι ποτέ δυνατόν να έχεις αυτοκίνητο που χαιδεύεις το γκάζι και κάνει σούζα (κάτω από 4" δίνει το 0-100) και να το πηγαίνεις σαν ¨κλωσοπουλο" για να πιάσεις την αυτονομία; Είναι δυνατόν να σχεδιάσεις ποτέ ταξίδι με βάση τη θεωρητική αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής ή ο κάθε youtuber; Θα οδηγήσετε έτσι ποτέ;

Προσωπικά στα νούμερα του κατασκευαστή για μέση κατανάλωση βάζω ένα 40% τουλάχιστον πάνω και είμαι πολύ κοντά στο δικό μου στυλ οδήγησης, για τα θερμικά. Αν σκεφτόμουν για ηλεκτρικό θα έβαζα το πολύ 50% από αυτό που δίνει ο κατασκευαστής ως safe αυτονομία για ένα ταξίδι. Για μέσα στην πόλη μάλλον δεν έχει νόημα η κουβέντα εκτός και είναι κάποιος ταξιτζής ή διανομέας.

Και ως συμπλήρωμα, επιδόσεις και αυτονομία δεν πάνε μαζί. Τη δουλειά του κάνει ο κατασκευαστής και λέει τόσα (πολλά) χιλιόμετρα με μία φόρτιση και τόσα sec το 0-100 αλλά είναι και δουλειά του καναλωτή να καταλαβαίνει την παγίδα.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.558
Μηνύματα
2.944.227
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top