- Μηνύματα
- 17.649
- Reaction score
- 58.175
Είναι στη διακριτική ευχέρεια καθενός κατόχου βινυλιοσυστήματος ν'ακούει αυθεντικές εκδόσεις τίτλων σε δικαναλική σύσταση setup έστω και αν το τελευταίο θα ήταν πολυκαναλικό.Οπότε αδίκως θα έμπαιναν διλήμματα πάνω στη σύσταση του σήματος.Άσε τις μελλοντικές..
Κατά την επεξεργασία για το immersive για παράδειγμα αναλογικού μέσου, πχ πικάπ το αποτέλεσμα είναι να ακούσουμε αυτό που γράφτηκε ή μία ψηφιακή εκδοχή του με τα σχετικά φίλτρα που εισάγει ο εκάστοτε επεξεργαστής;
Για την ακρίβεια τα ψηφιακά αποδίδουν τις θεωρητικά ακουστές συχνότητες ενώ τα αναλογικά όσες υπάρχουν κατά την ηχογράφηση συν τις αρμονικές τους. Γιατί εβγαλαν το sacd νομίζεις; για να πλησιάσουν το βινύλιο περισσότερο.
Τα περί ξεστραβώματος να λείπουν, ευχαριστώ.
Η απόκριση συχνότητας στα βινυλιοσυστήματα μπορεί να είναι και χειρότερη του red book CD - με το brickwall στα 22 KHz αφού τα μεταγενέστερα ψηφιακά αρχεία υψηλής ευκρίνειας επεκτείνουν τη δική τους απόκριση. Στο μεν κάτω άκρο του φάσματος με την εισαγωγή υποηχητικών παρασίτων από στρεβλώσεις βινυλιακών δίσκων, πλημμελή μέριμνα ως προς τη συχνότητα συντονισμού για διάφορους συνδυασμούς κεφαλής-βραχίονα κι επίσης ακατάλληλη φόρτιση της αντίστασης κεφαλής ως προς την αντίστοιχη στην είσοδο από το φωνογραφικό στάδιο. Στο δε άνω άκρο εκτός του τελευταίου παράγοντα από τους προαναφερθέντες έχουμε ακόμα τη χωρητικότητα στην είσοδο όπως και στο καλώδιο διασύνδεσης με αυτήν αλλά κι ενδεχόμενες αστοχίες σε ευθυγράμμιση κεφαλής, κατακόρυφη γωνία ανάγνωσης (VTA) και δύναμη ιχνηλάτησης (Tracking Force).
Έστω και αν το πλατώ θα διακρινόταν από υποδειγματικές τιμές σε παραμέτρους όπως wow & flutter και το rumble., έστω και αν θα υφίσταται υποδειγματική αποέμφαση RIAA για καθέναν βινυλιακό τίτλο - κάτι που δεν συμβαίνει απολύτως ενώ εξαρτάται και από την εποχή παραγωγής καθενός εξ αυτών.
Εννοείται κιόλας ότι οι αβαρίες θα γίνονταν πιο έκδηλες σε περιπτώσεις κακοσυντηρημένων βινυλιοσυστημάτων, φθορών στην κεφαλή ή στους αναπαραγόμενους δίσκους LP. Καθένας από τους εμπλεκόμενους παράγοντες αποτελεί χαοτική ιστορία. Το θέμα είναι ότι στα ψηφιακά η εκάστοτε κατάσταση είναι πιο προβλέψιμη κι επαναλήψιμη.
Κρατάμε επίσης υπ'όψιν ότι θόρυβος επιφανείας βινυλίου εντός πεπερασμένων ορίων παίζει ρόλο ανάλογο - pun intended - του dithering στα ψηφιακά μέσα επεκτείνοντας σε κάποιον βαθμό την αντιλαμβανόμενη δυναμική περιοχή.Πάμε ένα ένα:
Το cd ( ή πιο απλά, το φορμά 44.1KHZ / 16bit ) έχει φλατ απόκριση απο 20 έως 20000 κύκλους με μια δυναμική περιοχή που το βινύλιο ούτε στα καλύτερά του όνειρα δεν έχει. Για περισσότερες πληροφορίες, διάβασε τις αναλύσεις που έχει κάνει και ο Δόκτωρ Αυτιάς σε άλλα νήματα. Το βινύλιο εξ'ορισμού και εκ φύσης, δεν χωράει αυτές τις πληροφορίες και γίνεται το γνωστό πετσόκομμα στο μάστερινγκ, το οποίο καλείται να συμμαζέψει η RIAA. Η οποία RIAA είναι πιο σκληρή, πιο επιθετική ακόμα και απο το EQ που εφαρμόζω στο minidsp για να διορθώσω στάσιμα σε τετράγωνο χώρο.
Ο θόρυβος υπάρχει σε κάθε πικάπ. Ακόμα και στου φίλου μας το οποίο πιστεύω ότι σέβεσαι και ενώ καθαρίζει ευλαβικά τα βινύλιά του με πλυντήριο, υπάρχει. Έχοντας ακούσει γνωστά μου άλμπουμς ( ιδιαίτερα το War - Love is all around το οποίο γνωρίζω πάρα πολύ καλά ), σου λέω με σιγουριά ότι σίγουρα το ψηφιακό δεν υστερεί σε τίποτα έναντι του βινυλίου.
Οι λαμπάτοι ενισχυτές έχουν εξ'ορισμού παραμόρφωση. Δεν είναι κακό, άλλωστε και ο F25 μου έχει παραμόρφωση κοντά στο 1% αν θυμάμαι καλά, γι'αυτό και είναι γλυκόηχος.
Η αναπαραγωγή του cd δεν έχει αναθεωρηθεί,το φορμά έχει σταθερές και συγκεκριμένες προδιαγραφές. Τις ίδιες προδιαγραφές που ακολουθούν και οι streaming υπηρεσίες αφού δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Με ποια δεδομένα έχεις βγάλει το συμπέρασμα ότι έχει υπάρξει αναθεώρηση;
Οι αδαείς νεοεισερχόμενοι είτε θα αράξουν να ακούσουν μουσική, είτε θα τσιμπήσουν το hype του πουλ μουρ και θα τσιμπήσουν στο τυράκι του εκάστοτε γκουρού - ξερόλα.
Δεν θέλεις να πείσεις κανένα, δεν σου αρέσουν οι απόλυτες απόψεις, αλλά αποφεύγεις συστηματικά να ασχοληθείς με την ουσία. Σε ερωτώ λοιπόν. Στο βινυλιακό σύστημα του φίλου μας, δεν άκουσες καθόλου θόρυβο; Δεν άκουσες φύσημα; Δεν άκουσες χρατς χρουτς; Και μιλάμε για ένα άτομο που σέβεται τα βινύλιά του και τα περιποιείται ευλαβικά.
Last edited: