EV ταξίδια και φορτίσεις

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Με ένα μέλλον να προδιαγράφεται ηλεκτροκίνητο, νομίζω πως έχει ένα "α" ενδιαφέρον να βλέπετε σιγά σιγά πως γίνονται τα μικρά και μεγάλα ταξίδια με EV, καθώς απαιτούν στάσεις για φορτίσεις, δηλαδή έναν νέο τρόπο σκέψης και υπολογισμού, διότι η αυτονομία είναι πεπερασμένη και τα χιλιόμετρα όχι.

Εντάξει, μέσα στην πόλη και στις μικρές διαδρομές, τα EV θριαμβεύουν, αλλά στα μεγάλα ταξίδια, πέραν της πραγματικής αυτονομίας του κάθε EV, για τον πολύ κόσμο αρχίζουν οι απορίες (δικαιολογημένα), καθώς απαιτείται εντελώς διαφορετική προσέγγιση από ότι στα ice.

Είναι σύντομες οι φορτίσεις ή περιμένεις με τις ώρες;

Έχει φορτιστές να πας; Που;

Πως θα φορτίσεις; Πως τον βρίσκεις τον φορτιστή;

Κλπ κλπ κλπ..

Οι κάτοχοι EV, μοιραστείτε τις εμπειρίες σας, πείτε μας πόσο και αν ταλαιπωρηθήκατε, που πήγατε, που φορτισατε, με τι ταχύτητα βγήκαν οι αποστάσεις, τι προβλήματα υπήρξαν στους δημόσιους φορτιστές, κλπ κλπ κλπ.

Πάμε λοιπόν..😎
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Σε ρώτησα χτες, και μετα βρήκα την συζήτηση που είχε γίνει πριν ενάμιση μήνα στο θέμα των ηλεκτρικών:
Το πρώτο δεδομένο που πρέπει να καταγράψουμε, είναι πώς υπολογίζουμε το πραγματικό range σε συνθήκες εθνικής οδού.
Δηλαδή με ταχύτητα που δεν σε πιάνει νύστα, αλλά νόμιμη, πες 130 μέγιστη, και air conditioning στο 22-23.

Τι ξοδεύουμε σε ισχύ/100Km δηλαδή σε πραγματικές συνθήκες, ανάλογα με το efficiency του οχήματος. Μέγιστο-ελάχιστο.

Το δεύτερο δεδομένο είναι το που βρίσκονται φορτιστές μεγαλύτεροι απο κατοστάρηδες στο εθνικό δίκτυο.
Και αν έχουν καλό καφέ, καθαρή τουαλέτα και μπέργκερ στο κατάστημα. Αλλά και πόσο φιλικά λειτουργούν τα αντίστοιχα app φόρτισης-χρέωσης.

Τα δυο ανωτέρω στοιχεία θα μας οδηγήσουν σε εύκολο σχεδιασμό ταξιδιών, με την ελάχιστη στάση σε φορτιστές.

Όπως λέγαμε προχτές, σκέφτομαι να κατέβω Αθήνα με το ID3 τελικά την Παρασκευή, μόνο και μόνο για να δω τι γίνεται.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Όπως λέγαμε προχτές, σκέφτομαι να κατέβω Αθήνα με το ID3 τελικά την Παρασκευή, μόνο και μόνο για να δω τι γίνεται.
Σωστός! 👍


Το δεύτερο δεδομένο είναι το που βρίσκονται φορτιστές μεγαλύτεροι απο κατοστάρηδες στο εθνικό δίκτυο.
Μέχρι να βγει κάποιο app λειτουργικό από το ελληνικό κράτος (είναι υπό εξέλιξη) με ενωμένους όλους τους παρόχους, το μόνο σοβαρό app που έχουμε για να βλέπουμε τι φορτιστές υπάρχουν, είναι το plugshare.


Δουλεύει το app στο infotainment του VW group.

Για τον καθορισμό της διαδρομής και της απαραίτητης ενέργειας που χρειάζεται, αναλόγως υψομετρικών διαφορών και ταχύτητας κίνησης, πραγματικά σοβαρό εργαλείο είναι το a better route planner (ABPR), ένα app που επίσης δουλεύει στο infotainment του VW group:


Βάζεις ποιο EV έχεις και την ταχύτητα που θα κινηθείς. Έχει πραγματικά μεγάλη ακρίβεια, για κάθε EV. Σου βγάζει επακριβώς που θα κάνεις στάσεις φόρτισης και πόσο χρόνο θα χρειαστεί σε κάθε στάση, μέχρι ποιο σημείο SOC θα φορτίσεις, ώστε η συνολική διάρκεια του ταξιδιού να είναι η λιγότερη δυνατή.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Και τα δυο αυτά apps δεν είναι πλήρως βοηθητικά. Δεν υπολογίζουν σωστα το range, ο,τι και να βάλεις στα settings, δεν επιλέγουν τους πιο γρήγορους φορτιστές, και το ABRP με έβαλε να πάρω το ferry :roflmao:

4F9E3370-4A51-4560-BD7A-004B12D32614.jpeg


:lolsign::lolsign::lolsign:

Μόνο σαν αρχικός μπούσουλας μπορεί να χρησιμοποιηθούν.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.574
Reaction score
102.134
Μέχρι να βγει κάποιο app λειτουργικό από το ελληνικό κράτος (είναι υπό εξέλιξη) με ενωμένους όλους τους παρόχους, το μόνο σοβαρό app που έχουμε για να βλέπουμε τι φορτιστές υπάρχουν, είναι το plugshare.
Μπορείς να μου πεις πώς εμφανίζει το plugshare μόνο τους ταχυφορτιστές στον χάρτη;
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.531
Reaction score
12.421
Και τα δυο αυτά apps δεν είναι πλήρως βοηθητικά. Δεν υπολογίζουν σωστα το range, ο,τι και να βάλεις στα settings, δεν επιλέγουν τους πιο γρήγορους φορτιστές, και το ABRP με έβαλε να πάρω το ferry :roflmao:

View attachment 295907

:lolsign::lolsign::lolsign:

Μόνο σαν αρχικός μπούσουλας μπορεί να χρησιμοποιηθούν.
Μήπως σε πάει από διαδρομή χωρις διόδια;:roflmao:
 
Last edited:


Μηνύματα
1.494
Reaction score
2.306
Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα για την ώρα είναι οι αραιοί και λίγοι φορτιστές (μιλάμε πάντα για εθνικές οδούς).

Πηγαίνω λίγες φορές το χρόνο Λάρισα από Αθήνα και το ανάποδο (ή Αθήνα Πλαταμώνα και πίσω).
Φεύγω με κάνα 85-90% και χρειάζομαι 25-30 λεπτά χρόνο φόρτισης σε 50άρη (σχεδόν 40 λεπτά για Πλαταμώνα) για να φτάσω με τουλάχιστον 15% μπαταρία, κινούμενος με 115-120 και χρήση AC το καλοκαίρι.

Με 100-110 ίσως το Λάρισα βγαίνει μονοκόματο χωρίς φόρτιση αν φύγω με 100% (δεν το έχω κάνει). Προτιμώ να κάνω στάση πλέον καθώς με ξεκουράζει.
Πάνε οι εποχές που οδηγούσα 7 και 8 ώρες με μόνη στάση δευτερόλεπτα για κατούρημα και τη μηχανή αναμένη.

Επειδή κινούμαι σε ώρες και μέρες χωρίς πολύ κίνηση (την οποία πάντα απέφευγα) σπάνια έχω πετύχει φορτιστή κατειλημένο. Τις λίγες φορές που πέτυχα, δεν περίμενα, πήγα στον επόμενο. Αυτό δεν ήταν εφικτό πριν από 1,5-2 χρόνια που οι φορτιστές ήταν ακόμη πιο λίγοι.
Αν όμως στον επόμενο πετύχαινα να είναι άλλος, θα έπρεπε να περιμένω. Δεν μου έχει τύχει μέχρι σήμερα, αλλά αυτό με αγχώνει.

Έτσι προσωπικά θα ήθελα πολύ περισσότερα σημεία και με περισσότερους φορτιστές το καθένα, ώστε να εκμηδενιστεί η πιθανότητα να πρέπει να περιμένεις να τελειώσει ο άλλος.
Αυτό έτσι και αλλιώς θα είναι αναγκαίο σύντομα καθώς τα ηλεκτρικά έρχουν αρχίσει να μην είναι σπάνια πλέον.
 

TGD

Μηνύματα
10.789
Reaction score
10.371
Δεν μου λέτε, πρέπει να κουβαλάμε ένα καλώδιο type2 για ac φορτιστή και ένα άλλο για dc;
Ποια η διαφορά ανάμεσα στο type 2 και 3; Μου φαίνονται τα ίδια.
Υπάρχουν ανταπτορες από τη μια πρίζα σε άλλη;
Το Born λέει ότι φορτίζει σε μονοφασικό 11kW. Αξίζει να βάλεις τριφασικό φορτιστή στο σπίτι, ή δεν υπάρχει διαφορά στην ταχύτητα φόρτισης;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Τα DC έχουν δικό τους καλώδιο.
Τριφασικό χρειάζεται, αλλιώς ή θα φορτίζεις πολύ αργά, ή θα σου ρίχνει τις ασφάλειες
Εκτός πόλης, για ταξίδι, που ξεκινάς με 100% μπαταρία, αν πηγαίνεις με 110 χλμ/ω θα βγάλει 320-330 χλμ μέχρι να δεις 0% στην ένδειξη της μπαταρίας.

Με 130χλμ/ω θα βγάλει 260-270 χλμ. απόσταση.
Ας πούμε 230 για σιγουριά;
 
Last edited:


Μηνύματα
1.494
Reaction score
2.306
άλλα λέει ο τίτλος άλλα το βίντεο

αυτό που λέει στο βίντεο είναι ότι ήθελε να κάνει 250 χλμ με 130 χλμ/ώρα και 82% μπαταρία,
θα του έβγαινε τσίμα τσίμα (λέει ο ίδιος) αλλά για να είναι σίγουρος έκοψε ρυθμό στα τελευταία λίγα χλμ

ε, δεν έχει πει κάποιος κάτι διαφορετικό
 


Μηνύματα
1.494
Reaction score
2.306
Αφού έκανες κλικ και είδες το video, πέτυχε το σκοπό του.
σωστό και αυτό,
δεν τα βλέπω γενικά,
αλλά επειδή μπήκε παραπάνω λινκ νόμισα ότι είχε να πει κάτι σημαντικό
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Προσωπικά έχω κάνει πολλές φορές αυτή τη διαδρομή (στο χωριό της γυναίκας μου, έχει κι ωραίες παραλίες εκεί πέρα):

1000005297.png


Εκκίνηση από Πλαγιάρι Θέρμης, μέχρι το Καναλλάκι.

Είναι μια πολύ δύσκολη διαδρομή για EV, διότι:

1. Περιέχει αυτοκινητόδρομους με μεγάλες ταχύτητες κίνησης (130 νόμιμα όρια από την Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, όλος ο δρόμος της Βέροιας, η ευθεία της Κοζάνης, τμήμα της ευθείας στα Γιάννενα, κλπ)

2. Έχει μεγάλες ανηφόρες, τόσο μετά τη Βέροια, όσο και μετά την Κοζάνη, με κορυφή στο Ανήλιο, κει στο Μέτσοβο.

Τα EV, ενώ θριαμβεύουν στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης μέσα στην πόλη, ξεπερνώντας ανέτως την ονομαστική κατά WLTP αυτονομία τους, τα κάνουν σαλάτα 🥗 στις υψηλές ταχύτητες κίνησης (εδώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας και η αεροδυναμική σχεδίαση του αυτοκινήτου αποτελούν σωτηρία).

Ταυτόχρονα, οι μεγάλες υψομετρικές διαφορές, θέλουν ενέργεια, δεν κάμπτονται οι νόμοι της φυσικής..

Λίγη ιστορία: 😁🤪😜

Προ διετίας, όταν έκανα την πρώτη μου απόπειρα με το iD.3, δεν υπήρχαν ΔΕΗ blue φορτιστές στη διαδρομή, ήταν ένας απομακρυσμένος 50-ρης στη Βέροια που ήθελε σημαντική παράκαμψη (τόσο σε χιλιόμετρα όσο και σε χρόνο), και η μόνη διαθέσιμη επιλογή ήταν ένας 50-ρης κάτω από τα Γιάννενα, στα ΣΕΑ Επισκοπικού, με σημαντική παράκαμψη (~10+10 χιλιομέτρων), σε αυτό το σημείο:

1000005460.png


Η απόσταση από το σπίτι μου μέχρι τα ΣΕΑ Επισκοπικού, είναι ακριβώς 300 χλμ.

Σε συζητήσεις με τα παιδιά της ηλεκτροκίνησης, ιδίως με τον Θάνο Τουρτούρα (από Κοζάνη, παλιός της ηλεκτροκίνησης με αρκετά χρόνια εμπειρίας με Nissan leaf και πολύ ενεργός στα δρώμενα των EV), ήταν σίγουροι πως δεν έβγαινε η εν λόγω διαδρομή με το iD.3 με την 58-αρα.

Ήθελα να τους αποδείξω για το αντίθετο, και βέβαια ήταν έτοιμος ο Θάνος να έρθει να με ρυμουλκήσει σε οποιοδήποτε σημείο έμενα, εάν και όταν έμενα από άδεια μπαταρία 🔋🔋🔋. 😁

Ξεκίνησα λοιπόν χαλαρά για Βέροια, με μάξιμουμ 90 στο κοντέρ. Εάν έβγαινε, αυτός ήταν ο μόνος τρόπος. Μόνο σε καμία κατηφόρα πήγαινα το cruise control στα 100, οπότε "φόρτιζε" το αυτοκίνητο με regeneration χαλαρό φρενάρισμα.

Μόλις πέρασα τη Βέροια κι άρχισαν οι ανηφόρες, έπαιζε και 80 στο κοντέρ, οικονομία και στο κλιματιστικό, ευτυχώς είχε δροσιά εκεί και δε χρειαζόταν. 😁

Να μη τα πολυλογώ, κοντά στην κορυφή στην ανηφόρα του Μετσόβου είχε φτάσει η μπαταρία στο 2-3% και έδειχνε 5-6 χλμ αυτονομίας, ήμουν συνεχώς στο τηλέφωνο με τα παιδιά, στο messenger 5-6 μαζί στην βιντεοσυνομιλία, είχαμε ψοφήσει στο γέλιο, ο Θάνος είχε βάλει μπρος το αυτοκίνητο κι έτοιμος να έρθει να με ρυμουλκήσει! 🤪🔋

Τσούκου τσούκου, μετά το Ανήλιο, ξεκίνησε η κατηφόρα για Γιάννενα, και το άφηνα να τσουλαει με 70-80 για να φορτίζει με regeneration, κι όντως στο τέλος της κατηφόρας έδειχνε 125χλμ (!!!) αυτονομίας, ήταν μετά εντελώς χαλαρή η διαδρομή μέχρι τον 50-ρη στο Επισκοπικό, όπου ούτε κατάλαβα πότε πέρασε η μία ώρα του χρόνου φόρτισης, γιατί κάναμε χαβαλε με βιντεοκλήση, είχα σπάσει ρεκόρ λέμε! 😁🤪😁

Εντάξει, έτσι δε γίνεται δουλειά. Προφανώς. 😎

Χωρίς υποδομές, αυτά είναι μόνο για τεστ νεύρων. 😁

Πέρασαν τα χρόνια, μπήκαν ένα σωρό φορτιστές στη διαδρομή, και τώρα τα πράγματα είναι πλέον πολύ απλά στην διαδρομή αυτή.

Τώρα χρειάζεται μια σύντομη στάση σε πολύ βολικό σημείο στην είσοδο της Βέροιας:

1000005463.png


Στο Bp με 150-αρη της elpe future, με ελάχιστη παράκαμψη από την διαδρομή σου (ούτε 2 χιλιόμετρα), και ομοίως άλλη μια μικρή σύντομη στάση στον Καψιόχα (VW) στα Γιάννενα, επίσης με πολύ μικρή παράκαμψη από τη διαδρομή, σε ΔΕΗ blue φορτιστή 180-αρη:

1000005465.png


Τώρα δε χρειάζεται καμία προσπάθεια "οικονομίας", η διαδρομή γίνεται από μένα με τα όρια ταχύτητας του δρόμου (συν λίγο ακόμα, μια χαρά).

Τώρα από το σπίτι μου μέχρι τη Βέροια, τρώω ~40% της μπαταρίας (~45% αν ξεπερνάω έστω λίγο τα 130 στη διαδρομή), οπότε φτάνω Βέροια με 55-60% μπαταρία.

Για να πάω από Βέροια μέχρι Καψιόχα στα Γιάννενα, ξέρω ότι θέλω 60% μπαταρίας με κίνηση με 110 χλμ σε όλη τη διαδρομή.

Άρα στη Βέροια χρειάζεται να φορτίσω μέχρι 70% τη μπαταρία, και από το 55-60% για να πάει 70% είναι θέμα 5 λεπτών, ίσα ίσα ένα κατούρημα και καφές, στα γρήγορα κιόλας.

Συνήθως δεν προλαβαίνουμε τα ψώνια μας στο 5-λεπτο, οπότε φορτίζει και λίγο παραπάνω. 🤪😁

Στα Γιάννενα στον Καψιόχα, φτάνω με ~10% και ξέρω ότι θέλω ένα 30% μπαταρίας για να φτάσω Καναλλάκι. Κι εκεί ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται είναι ελάχιστος, πρακτικά 5 λεπτά αρκούν, συνήθως κάνουμε μια βόλτα να δούμε τα αυτοκίνητα στην έκθεση (iD. Buzz κλπ) και πρακτικά φεύγουμε με τη μπαταρία να έχει φτάσει πάνω από 40%.

Εάν θες να τρέξεις με υψηλότερες ταχύτητες σε αυτή τη διαδρομή, προφανώς θα χρειαστεί λίγο μεγαλύτερος χρόνος φόρτισης, δηλαδή άντε το 5-λεπτο να γίνει 10-λεπτο, άντε να γίνει τέταρτο, παραπάνω δεν, αυτά είναι όλα κι όλα, διότι τώρα έχουμε ταχυφορτιστες σε αυτή τη διαδρομή, βλέπω 134 kW ισχύ φόρτισης στον Καψιόχα, όπου έχει φτάσει το αυτοκίνητο με τη μπαταρία κοντά στο 10% (και πιο κάτω άμα το πατήσω) και εκεί χαμηλά, κάθε EV φορτίζει πολύ γρήγορα.

Προφανώς αν κάνω τη διαδρομή με 140 στο κοντέρ (όπου με παίρνει) τότε οι 2 αυτές στάσεις φόρτισης θα χρειαστεί να είναι λίγο παραπάνω, όπως και να'χει, δεν είναι τίποτα σπουδαίο.

Αν θέλουμε να κάνουμε παράκαμψη για φαγητό, πχ στα Γρεβενά ή κάπου αλλού, θα πρέπει να υπολογίσω χονδρικά και αυτή τη διαδρομή πόσο θέλει, ώστε να προσθέσω ανάλογη ενέργεια στη Βέροια ή στον Καψιόχα, αναλόγως που θα πάμε.

Στην περίπτωση που θέλω ενδιάμεση στάση για φαγητό, με πρόσθετα χιλιόμετρα, συν κίνηση με 140 σε όλες τις περιπτώσεις που μπορώ (και εάν θέλω) να κινηθώ έτσι, θα χρειαστεί μάξιμουμ 15-20 λεπτά στάση στη Βέροια, κι άλλο τόσο στον Καψιόχα.

Αυτά για το iD.3 στην εν λόγω διαδρομή. 😎

Την ίδια διαδρομή, με το Tesla model Y LR, την έκανα (δοκιμαστικά) όσο πιο γρήγορα θα ήθελα ποτέ να την κάνω (140+ σε πολλά σημεία) και με επιταχύνσεις πλέον χορταστικές και με στάση για φαγητό στα Γρεβενά και με άλλες μικρές βόλτες) και βγήκε όλη χωρίς ανάγκη φόρτισης, είχα και 30 χλμ αυτονομία όταν έφτασα Καναλλάκι! 😲

Δεν είχα κάνα καημό μη τυχόν και κάνω στάση φόρτισης, ίσα ίσα ήμουν βέβαιος ότι θα σταματούσα στον Καψιόχα. Το πατούσα να κάψει όσο ήθελε, κάναμε χαβαλε για τις επιταχύνσεις με το γιο μου και είχα κάποιες φωνές διαμαρτυρίας από τους λοιπούς επιβαίνοντες (😁😜🤪), ήμουν δηλαδή και με κόσμο στο αυτοκίνητο, και κάποια μπαγαζια, και προφανώς θεωρούσα ότι έστω μια μικρή στάση θα ήταν απαραίτητο να την έκανα.

Κι όμως, προς έκπληξή μου, δε χρειάστηκε. 😲

Η κορυφαία αεροδυναμική σχεδίαση του Τέσλα, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό efficiency και την μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά και το αυξημένων δυνατοτήτων regeneration, του δίνει αυτή τη δυνατότητα. 👍

Εκτιμώ πως με το iD.3 για να κάνω ακριβώς το ίδιο, θα χρειαστεί ~20+20 λεπτά φόρτιση.😎
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Επόμενη ταχυ-διαδρομή (δοκιμαστική) με κίνηση με όσο πιο υψηλές ταχύτητες θα ήθελα ποτέ να κινηθώ (μόνος στο αυτοκίνητο και βιαζόμουν να φτάσω το συντομότερο δυνατόν) έκανα με το Tesla model Y LR από Πλαγιάρι Θέρμης έως Αθήνα, στο mall στην Κηφισιά:

1000005470.png


Η διαδρομή έγινε το Σάββατο, και δυστυχώς μετά τη Λάρισα έβρεχε κουβάδες, μιλάμε για κατακλυσμό, σε πολύ μεγάλο μέρος της διαδρομής.

Έκοψα ταχύτητα ελάχιστα, ευτυχώς είχα φρέσκια κεραμική επίστρωση στα τζάμια και δε χρησιμοποιούσα υαλοκαθαριστήρες, γιατί ήταν χειρότερα με αυτούς... Μιλάμε για απίστευτη βροχή.

Φρέσκα τα λάστιχα, δεν είχαν θέμα, ωστόσο μερικές φορές από αυτοκίνητα μπροστά μου, έκοψα μέχρι 100.

Για να μη παρεξηγούμαστε:

Δεν έτρεχα επιπέδου "αυτόφωρου" όπως κάποιοι, γενικώς δε τρέχω στους δρόμους.

Απλώς εκεί που είχε όριο 110 πήγαινα με 130, κι εκεί που είχε όριο 130, πήγαινα με 145.
Τα +15-20 χιλιόμετρα πάνω από το όριο, είναι νομίζω ασφαλή για να μη φάω κλήση, και δε θέλω κλήσεις.☹

Πάντως με την ψυχή στο στόμα ήμουν για τροχαία, δε τα μπορώ εγώ αυτά... Θέλω να πηγαίνω πιο χαλαρά. Τες πα, πήγαινα όσο γρήγορα θέλω ποτέ να πάω, χωρίς να πηγαίνω με 180 και 200 (εντάξει, για μια γκαζιά δω και μια εκεί, δε μετράει).

Προς έκληξή μου, σε όλη τη διαδρομή δε με προσπέρασε κανένας Έλληνας. Συνολικά 3-4 αυτοκίνητα με προσπέρασαν σε όλη τη διαδρομή, που έτρεχαν ελάχιστα πάνω από μένα, όλοι με αλβανικές πινακίδες, βουλγαρικές, και δεξερωγωτι, και μάλιστα οι ίδιοι με προσπερνούσαν 3-4 φορές, γιατί στα διόδια έμεναν να πληρώσουν με cash, και για πλάκα έβγαζα φωτογραφίες τα αυτοκίνητα που με προσπερνούσαν, εδώ ο ίδιος ξανά και ξανά και ξανά και πάει λέγοντας:

1000005391.jpg


1000005392.jpg


1000005390.jpg


🤪😜😁

Το λοιπόν, ξεκίνησα με τη μπαταρία στο 70%:

1000005388.jpg


Κι έκανα μια στάση κει στο Πλαγιάρι για καφεδάκι, νερά, κλπ, οπότε ώρα αναχώρησης 14:55 από Πλαγιάρι, πες 3 η ώρα το μεσημέρι:

1000005389.jpg


Έλεγε ότι θα φτάσω Λάρισα στις 5.

Πρώτη στάση Λάρισα, στους Τέσλα ταχυφορτιστες:

1000005396.jpg


Έφτασα 5 παρά τέταρτο, και η κατανάλωση εκπληκτική:

1000005471.jpg


Τρέχοντας να προλάβω να πάρω ένα καφέ όσο φόρτιζε

1000005402.jpg


Ταχύτητα φόρτισης είδα και 231 kW!!!

1000005399.jpg


Όμοια η φόρτιση (σφαίρα) στους Τέσλα σουπερτσάρτζερς στην Αταλάντη, και να μη τα πολυλογώ, έφτασα στο mall

1000005418.jpg


Στις 8:20.

Ξεκίνησα 3 το μεσημέρι, άρα μου βγήκε η διαδρομή μαζί με 2 φορτίσεις σε 5 ώρες και 20 λεπτά από το Πλαγιάρι.

Υπολογίστε μισή ώρα λιγότερο αν ήταν εκκίνηση από Θεσσαλονίκη.

Αυτά.. 😎

Με Τέσλα, είναι εύκολα τα πράγματα.

Οι ταχυφορτιστες τους, σηκώνουν 250 kW!😲

Ούτε app, ούτε τίποτα, 👍 βάζεις το βύσμα, τρέχεις για ένα καφέ κι ένα κατούρημα, και σφαίρα φεύγεις.

Λίαν ικανοποιημένος από την εμπειρία. 😎


ΥΓ. Επιστροφή, πιο νορμάλ οδήγηση, ήμουν και με την γυναίκα, η οποία οδήγησε από Αταλάντη μέχρι Λάρισα. Η επιστροφή έγινε σε 6,5 ώρες. Χαλαρά λέμε. Δε βιαζόμουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έκανα την παραμικρή προσπάθεια "οικονομικής" οδήγησης.. 😎

Άλλωστε είναι ακόμα δωρεάν οι Τέσλα superchargers, και πλάκα έχει που έκανα τζάμπα τη διαδρομή! 😁😜
 
Last edited:

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.574
Reaction score
102.134
Στα Γιάννενα στον Καψιόχα, φτάνω με ~10% και ξέρω ότι θέλω ένα 30% μπαταρίας για να φτάσω Καναλλάκι. Κι εκεί ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται είναι ελάχιστος, πρακτικά 5 λεπτά αρκούν, συνήθως κάνουμε μια βόλτα να δούμε τα αυτοκίνητα στην έκθεση (iD. Buzz κλπ) και πρακτικά φεύγουμε με τη μπαταρία να έχει φτάσει πάνω από 40%.
Οι φορτιστές εκεί είναι επί πληρωμή; Αν ναι, μπορεί κάποιος να φορτίσει άλλης μάρκας αυτοκίνητο στην VW;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.619
Οι φορτιστές εκεί είναι επί πληρωμή; Αν ναι, μπορεί κάποιος να φορτίσει άλλης μάρκας αυτοκίνητο στην VW;
Όπως έγραψα ήδη, ο φορτιστής εκεί είναι της ΔΕΗ blue.

Το κόστος φόρτισης είναι

1000005473.png


Ο 1 σταθμός φόρτισης, έχει 2 εξόδους φόρτισης, και μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα 2 EV.

Κατέβασε την εφαρμογή της ΔΕΗ blue να δεις πόσους και τι φορτιστές έχει βάλει και που.

Υπ'οψιν, αυτοί οι ταχυφορτιστες που λένε "έως 180kW", είναι όντως 180-αρηδες, αλλά μόνον σε EV με αρχιτεκτονική 800 V (Porsche, KIA κλπ).
Στα EV με αρχιτεκτονική 400 V, μπορούν να δώσουν έως 150 kW (VW, Tesla, κλπ).

Μια χαρά είναι τα 150. Σούπερ.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Ξεκινάω με το ηλεκτρικό για Αθήνα, με φάγατε

Παρακαλώ να είστε σε ετοιμότητα τα μέλη σε Λάρισα-Λαμία, αν χρειαστεί να με μαζέψετε.

Ακολουθεί live μετάδοση.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.756
Μηνύματα
3.026.747
Members
38.491
Νεότερο μέλος
Δημήτριος Φάβας
Top