Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Ως ακροατές ηχοσυστημάτων πρέπει όμως ν'αναζητάμε όχι μόνο τη Μουσική αυτή καθαυτήν αλλά και όλα τα στοιχεία που θα έκαναν ακόμα πιο χορταστική την εμπειρία κατά την αναπαραγωγή της ...
Για την εμφάνιση μιλάς ε?:biggrin: :lolsign:
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.255
Reaction score
31.220
Πολυ...τσοντοκάναλο. :roflmao:

Το κύριο πρόβλημα ηχείων όπως το Α(Auratone) με τη ρεπλίκα του Avantone δεν είναι η απουσία χαμηλών αλλά οι ΄΄ανωμαλιάρες΄΄ μεσαίες-υψηλές.
View attachment 305676
Για υπέργηρους χαγιεντάδες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.170
Reaction score
139.672
Το κύριο πρόβλημα ηχείων όπως το Α(Auratone) με τη ρεπλίκα του Avantone δεν είναι η απουσία χαμηλών αλλά οι ΄΄ανωμαλιάρες΄΄ μεσαίες-υψηλές.
1694804730328.png


Αυτουνού του λείπουν 2 δρόμοι. Σκέτο μιντ είναι.

Τι του λείπει;
Ένα μιντγούφερ, να παίζει μέχρι 70-80 κύκλους (θα χρειαστεί να καλύψει 2 οκτάβες μέχρι τους 320), κι ένα Τουίτερ, να παίζει πάνω από 2 χιλιοκυκλους. Και speaker EQ, να γίνει ανθρώπινο.

Μετά, οκ, βάλε σαμπ.


Δηλαδή είναι σα το ηχείο του Δημήτρη, αλλά χωρίς Τουίτερ.

Εντάξει, μια χαρά παίζει μουσική. (Δεν).

Όχι μωρέ, πλάκα κάνω, παίζει. (Δεν).
 


Μηνύματα
16.770
Reaction score
19.763
View attachment 305702

Αυτουνού του λείπουν 2 δρόμοι. Σκέτο μιντ είναι.

Τι του λείπει;
Ένα μιντγούφερ, να παίζει μέχρι 70-80 κύκλους (θα χρειαστεί να καλύψει 2 οκτάβες μέχρι τους 320), κι ένα Τουίτερ, να παίζει πάνω από 2 χιλιοκυκλους. Και speaker EQ, να γίνει ανθρώπινο.

Μετά, οκ, βάλε σαμπ.


Δηλαδή είναι σα το ηχείο του Δημήτρη, αλλά χωρίς Τουίτερ.

Εντάξει, μια χαρά παίζει μουσική. (Δεν).

Όχι μωρέ, πλάκα κάνω, παίζει. (Δεν).
Πιο ψηλά παίζουν τα μιντγούφερ βρέι. :)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.672
Reaction score
8.300
Ως ακροατές ηχοσυστημάτων πρέπει όμως ν'αναζητάμε όχι μόνο τη Μουσική αυτή καθαυτήν αλλά και όλα τα στοιχεία που θα έκαναν ακόμα πιο χορταστική την εμπειρία κατά την αναπαραγωγή της ...
Σύμφωνα με τον Φαιδρό όμως μπορείς να κατανοείς (και άρα να αναζητάς) μόνο το ένα από τα δύο. Και τα δύο δεν γίνεται.
 

Μηνύματα
13.805
Reaction score
11.436
Πολυ...τσοντοκάναλο. :roflmao:

Το κύριο πρόβλημα ηχείων όπως το Α(Auratone) με τη ρεπλίκα του Avantone δεν είναι η απουσία χαμηλών αλλά οι ΄΄ανωμαλιάρες΄΄ μεσαίες-υψηλές.
View attachment 305676
Πρέπει να πάω να δω το μοντέλο των ηχείων που έχω στην ψευδοροφή στο μπάνιο μου. Παίζει να είναι καλύτερα από αυτές τις μπακατέλες! :gotcha: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :tongue:
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Δηλαδή είναι σα το ηχείο του Δημήτρη, αλλά χωρίς Τουίτερ.
Πρώτη σου καλή κουβέντα για την ηχειάραμ' μαρή.. :rolleyes:

:party:




Αν τα λιγουρεύεσαι πάντως με δυό χηνούμπες δκάσ' :smoke:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.170
Reaction score
139.672
Πιο ψηλά παίζουν τα μιντγούφερ βρέι. :)
Έψαχνα να βρω (κάπου τα έχω) τα ιδανικά εύρη λειτουργίας κάθε δρόμου για 4-δρομο (τυπικό σωστό ηχείο) ώστε να μην παρουσιάζει beaming κανένας δρόμος, και να έχει ομοιογενή λοβό και από τους 4 δρόμους στην τυπική απόσταση ακρόασης.

Οι 4 δρόμοι εννοείται ότι είναι σαμπγούφερ, μιντγούφερ, μιντ, Τουίτερ.
Το εύρος του κάθε δρόμου, από μνήμης, νομίζω πως είναι 2 οκτάβες για σαμπ (20-80), 2 οκτάβες για μιντγούφερ (80-320), 3 οκτάβες για μιντ (320-2,5k) και 3 οκτάβες για Τουίτερ (2,5k-20k).

Δε το βρήκα, (σίγουρα το έχω ανεβάσει εδώ στο φόρουμ) αλλά βρήκα άλλα σπουδαία, για ηλεκτρικές σκούπες είναι, πάρε αυτά, με τυχαία σειρά, θα το βρεις το παζλ εσύ:

447.png
448.png
439.png
443.png


Το διδακτικό στην ιστορία με τις ηλεκτρικές σκούπες, είναι να κατανοήσουμε την ψυχοακουστική του περσέψιον της υψηλότερης στάθμης.

Εάν το κατανοήσουμε, μπορούμε να κάνουμε ένα στέρεο να ακούγεται δυνατότερα από ένα άλλο, άρα καλύτερα (αυτά παν πακέτο), χωρίς όμως πρακτικά να παίζει δυνατότερα.

Επίσης μπορούμε να καταλάβουμε γιατί νομίζει κάποιος πως κάποιο ηχείο παίζει καλύτερα.

Το έστω και λίγο δυνατότερα, μέσα στον εγκέφαλό μας ερμηνεύεται ως καλύτερα. Φακτς.

Τέλος, ένα πονηρά φτιαγμένο ταργκετ κερβ και εν γένει ένα EQ setting, μπορεί να κάνει θαύματα.
 
Last edited:


Faidros Barlas

Φρομ δε ρίβερ του δε ση
Μηνύματα
916
Reaction score
1.759
Σύμφωνα με τον Φαιδρό όμως μπορείς να κατανοείς (και άρα να αναζητάς) μόνο το ένα από τα δύο. Και τα δύο δεν γίνεται.
Πουθενά δεν έγραψα ή υπονόησα κάτι τέτοιο.

Αυτό που όντως είπα είναι ότι η όλη αντιπαράθεση του "αντικειμενικού" και του "υποκειμενικού" στοιχείου, τουλάχιστον με τον τρόπο που γίνεται εδώ, είναι σχηματική, παραπλανητική και εντέλει "αντιεπιστημονική" (μιας και όλη η "καούρα" επικεντρώνεται στα επίπεδα επιστημοσύνης των τοποθετήσεων του καθένα) για τον απλούστατο λόγο ότι το δύσκολο και κεντρικότερο σημείο των ερευνών του Τουλ, του Όλιβ και των Βέλτι ετ αλ πάνω στα ζητήματα του όντιο, της ακουστικής και της ανθρώπινης φυσιολογίας ως προς την ακοή είναι ακριβώς η τομή του "αντικειμενικού μέρους των μετρήσεων" με το "υποκειμενικό βίωμα της ακοής", ειδάλλως το καθένα παρμένο αφ' εαυτού και ξεχωριστά δε λέει τίποτα. Βασικά είναι μία πελώρια κοινοτοπία αυτό που λέω, αλλά στο συγκεκριμένο πλαίσιο και περιβάλλον πρέπει κανείς να το πει διότι είναι εδώ πάγια τακτική σε κάθε θέμα να κραδαίνουν όσοι διακατέχονται από έναν άκρατο και για μένα αφελέστατο τεχνοκρατικό επιστημονισμό το γελοίο ξόανο του "χαλιεντά με τα παχιά σαν φίδια καλώδια των χιλιάδων ευρώ και τα 5ιντσα γουφεράκια τα κατάλληλα μόνο δια την αναπαρωγή πορδών και μάλιστα μυρωδάτων"!

Το θέμα είναι να αντιλαμβάνεται κανείς τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η επιστήμη: το να κατανοήσεις επιστημονικά τη λειτουργία της ακοής μέσω της φυσιολογίας του ανθρώπινου αυτιού και εγκεφάλου δεν εξαντλεί το θέμα, μάλιστα διαπράττει κανείς εδώ και το "αμάρτημα" ενός ορισμένου αναγωγισμού αφού υπόρρητα δέχεται ότι ένα πολύπλοκο ζήτημα όπως της ακοής εξηγείται με μόνη την περιγραφική θεωρίας της λειτουργίας του έσω ωτός και των αντίστοιχων εγκεφαλικών περιοχών που επεξεργάζονται τα εξωτερικά ερεθίσματα που αυτό δέχεται.

Αλλά ας τα αφήσουμε αυτά γιατί είναι πολύ φιλοσοφικά. Εξ όσων γνωρίζω η μόνη (?) εργασία που ασχολείται με το πως ένα ηχείο που μετράει αντικειμενικά καλά, με μετρήσεις δηλαδή, (τα γνωστά, χαμηλό THD, ομαλή ον και οφ άξις απόκριση, απουσία αντηχήσεων και εισαγωγής θορυβικών συνιστωσών από την καμπίνα, την οπή χαμηλών, κατά το δυνατόν full range απόκριση κ.λπ.) μεταταφράζεται σε όρους υποκειμενικής προτίμησης είναι η γνωστή εργασία του Όλιβ που και αυτή από ό,τι έχω καταλάβει μία στατιστική συσχέτιση βρήκε μεταξύ τους και με μικρό δείγμα και σε ποσοστό 85 % και όχι 100 % φυσικά. Βεβαίως, something is better than nothing αλλά να αναγνωρίζουμε τους περιορισμούς και τις ατέλειες ενός μοντέλου, όλα with a little grain of salt. Όποιος λέει το αντίθετο δεν είναι επιστήμονας αλλά τσαρλατάνος κατά τη γνώμη μου.

Το τελευταίο που προσέθεσα εγώ (και δεν ξέρω αν το αναφέρει ο Όλιβ στην εργασία του ως όριο αυτής) είναι το απλούστατο γεγονός ότι αυτή η υποκειμενική προτίμηση (η οποία μάλιστα ποσοτικοποιείται εντελώς μπακαλίστικα και αγοραία, του τύπου το "μπάσο συμβάλει κατά 30 % στην μουσική απόλαυση" κ.λπ.) για το τάδε ηχείο και η απαρέσκεια για το δείνα στη βάση αντικεμενικών μετρήσεων και χαρακτηριστικών τους δεν είναι άπαξ, δεν είναι δοσμένη μιας και διαπαντός σε μας, αλλά αποτελεί μάλλον προϊόν μίας ορισμένης κοινωνίας σε μία ορισμένη ιστορική περίοδο με συγκεκριμένα αισθητικά και μουσικά πρότυπα, συγκεκριμένες αντιλήψεις για το ωραίο, για το τι συνιστά "χορταστικό μουσικό πρόγραμμα και τι όχι", συγκεκριμένη ιεράρχηση των τεχνών σε υψηλές και ευτελείς κ.λπ. κ.λπ. Όλα αυτά αποτελούν το υπέδαφος, το κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο εντός του οποίου διεξάγεται η επιστήμη και όλες αυτές οι μεταβαλλόμενες παράμετροι υπεισέρχονται λαθραία στην επιστημονική έρευνα μεταμφιεζόμενες σε πανανθρώπινες ή συμπαντικές σταθερές. Εκεί έγκειται η λαθροχειρία και ο κίνδυνος η επιστήμη να διολισθήσει σε μία επιστημονίζουσα ιδεολογία που απλώς επιβεβαίωνει το υπάρχον αντί να σταθεί κριτικά απέναντι του ή έστω να το λάβει ως αυτό που είναι και όχι σαν τον άχρονο, ουράνιο και απαράλλαχτο κόσμο των μαθηματικών.

Ελπίζω ο αγαπητός blue767 να έχει προμηθευτεί αρκετά μανταλάκια (ή και συνδετήρες), μη και του μείνουν τα σεντόνια χωρίς να τα απλώσει!
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.255
Reaction score
31.220
στατιστική συσχέτιση
Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των επιστημονικών αποφάνσεων από στατιστικές έρευνες προκύπτει.

προϊόν μίας ορισμένης κοινωνίας σε μία ορισμένη ιστορική περίοδο με συγκεκριμένα αισθητικά και μουσικά πρότυπα, συγκεκριμένες αντιλήψεις
Κι εγώ μαζί σου. Ωστόσο, πού είναι η εμπεριστατωμένη αντίστοιχη επιστημονική έρευνα που αναδεικνύει την προηγούμενη ως παρωχημένη και περιορισμένης εφαρμογής? Στις υποκειμενικές απόψεις γηραιών (το πνεύμα) χαγιεντάδων ή στα λογοτεχνικά άρθρα των (μη) σχετικών περιοδικών?
 


Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.549
-Έχω στο γραφείο ένα ζευγάρι ενεργά ηχεία (τα Adam T5V)
….
Υ.Γ. Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι μικροί χώροι είναι προβληματικοί σε ό,τι αφορά τις χαμηλές συχνότητες, όπως και τα πλεονεκτήματα της τοποθέτησης πολλών "υποβαθύφωνων", αλλά επί του παρόντος δεν εξετάζεται κάτι τέτοιο ή τέλος πάντων θα προτιμούσα αρχικά να ξεζουμίσω ό,τι έχω διαθέσιμο στον δεδομένο χώρο και μετά να δούμε τις προκλήσεις που θέτει η ενσωμάτωση sub κ.λπ.
Τελικά έβαλες σαμπ στα καημένα τα T5V ή εξακολουθείς να τα ξεζουμίζεις αβοήθητα;
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Πολλά μοντέλα main ηχείων μπορεί ν'ακούγονται μια χαρά απουσία sub... Το έχω δοκιμάσει με δικά μου , ειδικά με τα Ta'us που είναι εγκατεστημένα σα να ήταν τα ίδια sub.... Tουλάχιστον μέχρις ότου να βάλεις απαιτητικό πρόγραμμα ανεβάζοντας τη στάθμη ακρόασης στην τυπική αναφοράς...

Έτερο παράδειγμα τα Grimm που είχαμε κάποτε ακούσει σκέτα κατά την πρεμιέρα τους στην Ελλάδα. Όταν όμως στην έκθεση τον επόμενο χρόνο ο ChrisHat τα εγκατέστησε με τα δικά τους ενσωματωμένα sub και μάλιστα σε μικρό δωμάτιο έκανε επίδειξη εντυπωσιακού και συνάμα πειστικού ακροάματος.
δεν χρειαζεται καποιος να παιζει σταθμες αναφορας, πρεπει ναναι κουφος...
....η μονη περιπτωση που θελει σταθμες ειναι η κλασικη, ολα τα υπολοιπα δεν...
και δεν νομιζω να υπαρχει καποιο συστημα εδω μεσα που να παιζει σταθμες αναφορας καλα την κλασικη.....μιλαω για στερεο η πολυκαναλο -immersive
Μην σε ξεγελαει το οτι ενα συστημα εχει δυνατοτητες να παιξει δυνατα...;)

για ταινιες οκ, σχεδον ολα παιζουν καλα σε σταθμες αναφορας .....

ουτε ο ChrisHat επαιζε τα σετακι σε σταθμες αναφορας.....ασε που αυτα τα ηχεια και τετοιου ειδους θελουν sub.....
 

Μηνύματα
16.770
Reaction score
19.763
Οι 4 δρόμοι εννοείται ότι είναι σαμπγούφερ, μιντγούφερ, μιντ, Τουίτερ.
Το εύρος του κάθε δρόμου, από μνήμης, νομίζω πως είναι 2 οκτάβες για σαμπ (20-80), 2 οκτάβες για μιντγούφερ (80-320), 3 οκτάβες για μιντ (320-2,5k) και 3 οκτάβες για Τουίτερ (2,5k-20k).
Ναι καλά θυμάσαι, ιδίως στις χαμηλές, συν πλήν κατιτίς βέβαια αναλόγως και άλλων παραγόντων.

Απλώς σου έγραψα "πάνε πιο ψηλά τα μιντγούφερ βρέι" γιατί έγραψες μέχρι 70- 80 Hz και δεν είδα σε εκείνο να αναφέρεις το 320 Hz (δεν το πρόσεξα ή έκανες edit). Εντάξει δεν είχε σημασία η ακρίβεια, εν μέσω πλάκας έτσι και αλλιώςτα λέγαμε εσύ, εγώ και ο Δημήτρης. Καλά έκανες όμως και τα πόσταρες πιο αναλυτικά.

Η "ζεστασιά" και το μεγαλύτερο μέρος του σώματος των οργάνων που εκτείνεται και στην μεσαία περιοχή και περιγράφει και νοιώθει να υπάρχει ο κόσμος, αλλά σκόμη και το σωστο imaging σε ένα σημαντικό βαθμό στις μεσοχαμηλές ..... κατά την γνώμη μου σε αυτό το φάσμα κάπου μεταξύ 80 (100 HZ) και 400 (500) HZ ... οφείλεται. Αλλά το μιντγουφερ χρειάζεται για να αποδοθεί και δυναμικά αλλά κα με τίμιο τρόπο χωρίς "κόλπα" και υπερβολές ή παραμορφώσεις. Μπορεί να αποδοθεί όπως λέει και ο Bhutia με τα (ύπο)γούφερ αλλά κατά την γνώμη μου (υποψία μου και εμπειρία μου χωρίς να ξέρω να το στηρίξω τεχνικά και μάλιστα η εμπειρία μου στα πολύ χαμηλά- αβυσσικά που λέτε εσεις (και συζητάνε όλοι) είναι "αναγωγικής" λογικής προέλευσης και φύσης διαπίστωση (καθώς δεν έχω subs)) ..... δεν οφείλεται εκεί. Αυτές οι πολύ πολύ χαμηλές συχνότητες προσθέτουν άλλο πράγμα. Κυρίως όπως έχω πεί το δράμα στην μουσική (score κλασικής ή κάποιων, όχι πάρα πολλών ηλεκτρονικών, και για πάνω απο κάτι δευτερόλεπτα τουλάχιστον αλλά ναι σημαντικά δευτερόλεπτα) , το οποίο βέβαια (score) τις διαθέτει.

Η αίσθηση του χώρου που επίσης σνηθίζει να αναφέρεται ο Bhutia πάλι είμαι σκεπτικός και πιστεύω ότι μπορεί να είναι κάποιο α) trick of the mind ή β) ήδη χρησιμοποιείς ένα ηχείο ή turget curve που έχει επιλέξει εκεί να είναι κάπως τονισμένο και το μεγάφωνο τυγχάνει και κάποιας καλής πιθανόν ποιότητας ή γ) το έχει παρατηρήσει σε ηχεία που ήδη έχουν μιντγούφερ (εάν και αυτό το αποκλείω καθώς έχω δεί να το αναφέρει και σε συνδυασμό με μικρά ηχεία) ή δ) αίσθηση χώρου με την έννοια του soundstage (όπως το ορίζω εγώ) αλλά όχι προσφοράς στο imaging εντός αυτού , μην πω και στην τελική μια ανισορροπία μεταξύ τους στο αναλογικό του μεγέθους των δύο αυτών χαρακτηριστικών soundstage και imaging και όχι όπως θα έπρεπε να είναι η αναλογία τους ή ε) κάποιο άλλο τεχνικό - με την καλή έννοια - manipulation που συντρέχει με όλες αυτές τις επιλογές που γίνονται σχεδόν πάντα και συνοδεύονται με αυτήν την τεχνική που ακολουθείται (και-τε) (και είναι μπούσουλας και για αυτό συμφωνούν και πολλοι πιθανώς καθώς χωρίς αυτές, ποτέ δεν έχει κάποιος ακούσει) ή ζ) είναι καμιά λάθος αναγωγή "προθέσεων" που αποδίδεται σε αυτό το αβυσσικό φάσμα όσον αφορά πάντα τα συγκεκριμένα που έθεσα ως εξεταζόμενα και ως φαινόμενο (όχι άλλα) θεματα απο συζητήσεις και ριβιούς που πάνε σπασμένο τηλέφωνο οι απόψεις και ο ένας δανείζεται απο τον άλλο και αναπαράγει και αποδίδει χαρακτηριστικά. Ι maybe wrong. :D

Επίσης το 80 Hz στην περίπτωση κρός που συζητάμε (και εάν τεχνικά γινόταν και ακόμη χαμηλότερα, δεν γνωρίζω τόσο πολλά όσον αφορά το πως τεχνικά γίνεται και επιτυγχάνεται επιτυχώς, αλλά γίνεται) ... είναι κρίσιμο και σημαντικό για το ξεχώρισμα μεταξύ γούφερ και μιντγούφερ. Όλα είναι σημαντικά τα κρός που αναφέρεις, αλλά το λέω γιατί σας ενδιαφέρουν φαντάζομαι πιο πολύ οι χαμηλες συχνότητες.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.341
Reaction score
31.316
Τα Sonos είναι θαυμάσια. Και στα λεφτά τους δεν υπάρχει κάτι δίπλα τους. Ακόμα και για immersive. Πριν αρχίσετε να πετάτε χιλιάρικα δεξιά αριστερά, κάντε μια χάρη στην τσέπη σας και ακούστε ένα 5.2.4 Sonos. Με 3.5k-4k δεν θυμάμαι ακριβώς τελειώσατε. Ούτε για AVR δεν φτάνουν πλέον. Έλεος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
ο blue767 μανταλάκια βρήκε , απλώστρες ψάχνει τώρα.🙃
Να μην ξεχάσει και... ξαπλώστρες. :sneaky:
δεν χρειαζεται καποιος να παιζει σταθμες αναφορας, πρεπει ναναι κουφος...
...
Στάθμη ΄΄αναφοράς΄΄ λογαριάζεται η τυπική μέση συνεχόμενη μεταξύ 80-85 dB(A) στη θέση ακρόασης. Όποιος διαθέτει Real Time Analyzer μπορεί να εντοπίζει στιγμιαίες κορυφώσεις στάθμης ανώτερες κατά δεκάδες dB.
Πουθενά δεν έγραψα ή υπονόησα κάτι τέτοιο.

Αυτό που όντως είπα είναι ότι η όλη αντιπαράθεση του "αντικειμενικού" και του "υποκειμενικού" στοιχείου, τουλάχιστον με τον τρόπο που γίνεται εδώ, είναι σχηματική, παραπλανητική και εντέλει "αντιεπιστημονική" (μιας και όλη η "καούρα" επικεντρώνεται στα επίπεδα επιστημοσύνης των τοποθετήσεων του καθένα) για τον απλούστατο λόγο ότι το δύσκολο και κεντρικότερο σημείο των ερευνών του Τουλ, του Όλιβ και των Βέλτι ετ αλ πάνω στα ζητήματα του όντιο, της ακουστικής και της ανθρώπινης φυσιολογίας ως προς την ακοή είναι ακριβώς η τομή του "αντικειμενικού μέρους των μετρήσεων" με το "υποκειμενικό βίωμα της ακοής", ειδάλλως το καθένα παρμένο αφ' εαυτού και ξεχωριστά δε λέει τίποτα. Βασικά είναι μία πελώρια κοινοτοπία αυτό που λέω, αλλά στο συγκεκριμένο πλαίσιο και περιβάλλον πρέπει κανείς να το πει διότι είναι εδώ πάγια τακτική σε κάθε θέμα να κραδαίνουν όσοι διακατέχονται από έναν άκρατο και για μένα αφελέστατο τεχνοκρατικό επιστημονισμό το γελοίο ξόανο του "χαλιεντά με τα παχιά σαν φίδια καλώδια των χιλιάδων ευρώ και τα 5ιντσα γουφεράκια τα κατάλληλα μόνο δια την αναπαρωγή πορδών και μάλιστα μυρωδάτων"!

Το θέμα είναι να αντιλαμβάνεται κανείς τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η επιστήμη: το να κατανοήσεις επιστημονικά τη λειτουργία της ακοής μέσω της φυσιολογίας του ανθρώπινου αυτιού και εγκεφάλου δεν εξαντλεί το θέμα, μάλιστα διαπράττει κανείς εδώ και το "αμάρτημα" ενός ορισμένου αναγωγισμού αφού υπόρρητα δέχεται ότι ένα πολύπλοκο ζήτημα όπως της ακοής εξηγείται με μόνη την περιγραφική θεωρίας της λειτουργίας του έσω ωτός και των αντίστοιχων εγκεφαλικών περιοχών που επεξεργάζονται τα εξωτερικά ερεθίσματα που αυτό δέχεται.

Αλλά ας τα αφήσουμε αυτά γιατί είναι πολύ φιλοσοφικά. Εξ όσων γνωρίζω η μόνη (?) εργασία που ασχολείται με το πως ένα ηχείο που μετράει αντικειμενικά καλά, με μετρήσεις δηλαδή, (τα γνωστά, χαμηλό THD, ομαλή ον και οφ άξις απόκριση, απουσία αντηχήσεων και εισαγωγής θορυβικών συνιστωσών από την καμπίνα, την οπή χαμηλών, κατά το δυνατόν full range απόκριση κ.λπ.) μεταταφράζεται σε όρους υποκειμενικής προτίμησης είναι η γνωστή εργασία του Όλιβ που και αυτή από ό,τι έχω καταλάβει μία στατιστική συσχέτιση βρήκε μεταξύ τους και με μικρό δείγμα και σε ποσοστό 85 % και όχι 100 % φυσικά. Βεβαίως, something is better than nothing αλλά να αναγνωρίζουμε τους περιορισμούς και τις ατέλειες ενός μοντέλου, όλα with a little grain of salt. Όποιος λέει το αντίθετο δεν είναι επιστήμονας αλλά τσαρλατάνος κατά τη γνώμη μου.

Το τελευταίο που προσέθεσα εγώ (και δεν ξέρω αν το αναφέρει ο Όλιβ στην εργασία του ως όριο αυτής) είναι το απλούστατο γεγονός ότι αυτή η υποκειμενική προτίμηση (η οποία μάλιστα ποσοτικοποιείται εντελώς μπακαλίστικα και αγοραία, του τύπου το "μπάσο συμβάλει κατά 30 % στην μουσική απόλαυση" κ.λπ.) για το τάδε ηχείο και η απαρέσκεια για το δείνα στη βάση αντικεμενικών μετρήσεων και χαρακτηριστικών τους δεν είναι άπαξ, δεν είναι δοσμένη μιας και διαπαντός σε μας, αλλά αποτελεί μάλλον προϊόν μίας ορισμένης κοινωνίας σε μία ορισμένη ιστορική περίοδο με συγκεκριμένα αισθητικά και μουσικά πρότυπα, συγκεκριμένες αντιλήψεις για το ωραίο, για το τι συνιστά "χορταστικό μουσικό πρόγραμμα και τι όχι", συγκεκριμένη ιεράρχηση των τεχνών σε υψηλές και ευτελείς κ.λπ. κ.λπ. Όλα αυτά αποτελούν το υπέδαφος, το κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο εντός του οποίου διεξάγεται η επιστήμη και όλες αυτές οι μεταβαλλόμενες παράμετροι υπεισέρχονται λαθραία στην επιστημονική έρευνα μεταμφιεζόμενες σε πανανθρώπινες ή συμπαντικές σταθερές. Εκεί έγκειται η λαθροχειρία και ο κίνδυνος η επιστήμη να διολισθήσει σε μία επιστημονίζουσα ιδεολογία που απλώς επιβεβαίωνει το υπάρχον αντί να σταθεί κριτικά απέναντι του ή έστω να το λάβει ως αυτό που είναι και όχι σαν τον άχρονο, ουράνιο και απαράλλαχτο κόσμο των μαθηματικών.

Ελπίζω ο αγαπητός blue767 να έχει προμηθευτεί αρκετά μανταλάκια (ή και συνδετήρες), μη και του μείνουν τα σεντόνια χωρίς να τα απλώσει!
Αν είναι να μην παίρνουμε απολύτως τοις μετρητοίς διάφορα επιστημονικά ευρήματα , τότε θα έπρεπε να μη μας άγγιζε καν η γλαφυρή φρασεολογία των υπερμάχων τους.

"Sticks and stones can break my bones but words can never hurt me"...

Ως πρακτικός χαρακτήρας προτιμώ να υπάρχει κάποιος ΄΄μπούσουλας΄΄ ως προς θεμελιώδεις παραμέτρους στην ηχητική αναπαραγωγή έστω και αν δεν παρείχε ΄΄όλες΄΄ τις απαντήσεις από μια μεταφορική ναυσιπλοΐα χωρίς χάρτες και σχετικά βοηθήματα με την προσδοκία κάτι ν'ακουστεί ωραιότερα υπό τυχαίους και χαοτικούς όρους χωρίς να ξέρω εκ των προτέρων πού μπορεί να έπεφτα σε ξέρα.

Κάποτε η ναυσιπλοΐα γινόταν με χάρτες ζωγραφιστούς πυξίδες χειρός κι εξάντα και βασιζόταν στην εμπειρία των ναυτικών με τα γυρίσματα του καιρού και τη γνώση για τοποθεσίες που ήθελαν ιδιαίτερη προσοχή κατά την πλοήγηση πάνω σε αυτές. Στη σύγχρονη εποχή έχουμε συστήματα GPS και ηλεκτρονικά μέσα προειδοποίησης. Στο μέλλον μπορεί κάλλιστα να υπάρχουν ακόμα πιο προοδευμένα συστήματα. Κάθε γενεά προσπαθεί να δραστηριοποιείται με όσα μέσα υπάρχουν διαθέσιμα.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.291
Μηνύματα
2.970.625
Members
38.293
Νεότερο μέλος
Μάρη Τ.
Top