Decembered
Μαϊμού
- Μηνύματα
- 18.311
- Reaction score
- 42.657
![1694800225942.png](https://www.avsite.gr/forum/data/attachment-files/2023/09/424466_297c3477c81990dc23d9a6a5de865c6d.png)
δεδομενου οτι (...)
Για την εμφάνιση μιλάς ε?Ως ακροατές ηχοσυστημάτων πρέπει όμως ν'αναζητάμε όχι μόνο τη Μουσική αυτή καθαυτήν αλλά και όλα τα στοιχεία που θα έκαναν ακόμα πιο χορταστική την εμπειρία κατά την αναπαραγωγή της ...
Ναι για τα δκας.
Σου λείπει ένας "δρόμος", κάτι σα τη Συγγρού, μεγάλος.
Για υπέργηρους χαγιεντάδες.Πολυ...τσοντοκάναλο.
Το κύριο πρόβλημα ηχείων όπως το Α(Auratone) με τη ρεπλίκα του Avantone δεν είναι η απουσία χαμηλών αλλά οι ΄΄ανωμαλιάρες΄΄ μεσαίες-υψηλές.
View attachment 305676
Το κύριο πρόβλημα ηχείων όπως το Α(Auratone) με τη ρεπλίκα του Avantone δεν είναι η απουσία χαμηλών αλλά οι ΄΄ανωμαλιάρες΄΄ μεσαίες-υψηλές.
Πιο ψηλά παίζουν τα μιντγούφερ βρέι.View attachment 305702
Αυτουνού του λείπουν 2 δρόμοι. Σκέτο μιντ είναι.
Τι του λείπει;
Ένα μιντγούφερ, να παίζει μέχρι 70-80 κύκλους (θα χρειαστεί να καλύψει 2 οκτάβες μέχρι τους 320), κι ένα Τουίτερ, να παίζει πάνω από 2 χιλιοκυκλους. Και speaker EQ, να γίνει ανθρώπινο.
Μετά, οκ, βάλε σαμπ.
Δηλαδή είναι σα το ηχείο του Δημήτρη, αλλά χωρίς Τουίτερ.
Εντάξει, μια χαρά παίζει μουσική. (Δεν).
Όχι μωρέ, πλάκα κάνω, παίζει. (Δεν).
Σύμφωνα με τον Φαιδρό όμως μπορείς να κατανοείς (και άρα να αναζητάς) μόνο το ένα από τα δύο. Και τα δύο δεν γίνεται.Ως ακροατές ηχοσυστημάτων πρέπει όμως ν'αναζητάμε όχι μόνο τη Μουσική αυτή καθαυτήν αλλά και όλα τα στοιχεία που θα έκαναν ακόμα πιο χορταστική την εμπειρία κατά την αναπαραγωγή της ...
Πρέπει να πάω να δω το μοντέλο των ηχείων που έχω στην ψευδοροφή στο μπάνιο μου. Παίζει να είναι καλύτερα από αυτές τις μπακατέλες!Πολυ...τσοντοκάναλο.
Το κύριο πρόβλημα ηχείων όπως το Α(Auratone) με τη ρεπλίκα του Avantone δεν είναι η απουσία χαμηλών αλλά οι ΄΄ανωμαλιάρες΄΄ μεσαίες-υψηλές.
View attachment 305676
Πρώτη σου καλή κουβέντα για την ηχειάραμ' μαρή..Δηλαδή είναι σα το ηχείο του Δημήτρη, αλλά χωρίς Τουίτερ.
Έψαχνα να βρω (κάπου τα έχω) τα ιδανικά εύρη λειτουργίας κάθε δρόμου για 4-δρομο (τυπικό σωστό ηχείο) ώστε να μην παρουσιάζει beaming κανένας δρόμος, και να έχει ομοιογενή λοβό και από τους 4 δρόμους στην τυπική απόσταση ακρόασης.Πιο ψηλά παίζουν τα μιντγούφερ βρέι.![]()
Πουθενά δεν έγραψα ή υπονόησα κάτι τέτοιο.Σύμφωνα με τον Φαιδρό όμως μπορείς να κατανοείς (και άρα να αναζητάς) μόνο το ένα από τα δύο. Και τα δύο δεν γίνεται.
Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των επιστημονικών αποφάνσεων από στατιστικές έρευνες προκύπτει.στατιστική συσχέτιση
Κι εγώ μαζί σου. Ωστόσο, πού είναι η εμπεριστατωμένη αντίστοιχη επιστημονική έρευνα που αναδεικνύει την προηγούμενη ως παρωχημένη και περιορισμένης εφαρμογής? Στις υποκειμενικές απόψεις γηραιών (το πνεύμα) χαγιεντάδων ή στα λογοτεχνικά άρθρα των (μη) σχετικών περιοδικών?προϊόν μίας ορισμένης κοινωνίας σε μία ορισμένη ιστορική περίοδο με συγκεκριμένα αισθητικά και μουσικά πρότυπα, συγκεκριμένες αντιλήψεις
ο blue767 μανταλάκια βρήκε , απλώστρες ψάχνει τώρα.Ελπίζω ο αγαπητός blue767 να έχει προμηθευτεί αρκετά μανταλάκια (ή και συνδετήρες), μη και του μείνουν τα σεντόνια χωρίς να τα απλώσει!
Τελικά έβαλες σαμπ στα καημένα τα T5V ή εξακολουθείς να τα ξεζουμίζεις αβοήθητα;-Έχω στο γραφείο ένα ζευγάρι ενεργά ηχεία (τα Adam T5V)
….
Υ.Γ. Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι μικροί χώροι είναι προβληματικοί σε ό,τι αφορά τις χαμηλές συχνότητες, όπως και τα πλεονεκτήματα της τοποθέτησης πολλών "υποβαθύφωνων", αλλά επί του παρόντος δεν εξετάζεται κάτι τέτοιο ή τέλος πάντων θα προτιμούσα αρχικά να ξεζουμίσω ό,τι έχω διαθέσιμο στον δεδομένο χώρο και μετά να δούμε τις προκλήσεις που θέτει η ενσωμάτωση sub κ.λπ.
δεν χρειαζεται καποιος να παιζει σταθμες αναφορας, πρεπει ναναι κουφος...Πολλά μοντέλα main ηχείων μπορεί ν'ακούγονται μια χαρά απουσία sub... Το έχω δοκιμάσει με δικά μου , ειδικά με τα Ta'us που είναι εγκατεστημένα σα να ήταν τα ίδια sub.... Tουλάχιστον μέχρις ότου να βάλεις απαιτητικό πρόγραμμα ανεβάζοντας τη στάθμη ακρόασης στην τυπική αναφοράς...
Έτερο παράδειγμα τα Grimm που είχαμε κάποτε ακούσει σκέτα κατά την πρεμιέρα τους στην Ελλάδα. Όταν όμως στην έκθεση τον επόμενο χρόνο ο ChrisHat τα εγκατέστησε με τα δικά τους ενσωματωμένα sub και μάλιστα σε μικρό δωμάτιο έκανε επίδειξη εντυπωσιακού και συνάμα πειστικού ακροάματος.
Ναι καλά θυμάσαι, ιδίως στις χαμηλές, συν πλήν κατιτίς βέβαια αναλόγως και άλλων παραγόντων.Οι 4 δρόμοι εννοείται ότι είναι σαμπγούφερ, μιντγούφερ, μιντ, Τουίτερ.
Το εύρος του κάθε δρόμου, από μνήμης, νομίζω πως είναι 2 οκτάβες για σαμπ (20-80), 2 οκτάβες για μιντγούφερ (80-320), 3 οκτάβες για μιντ (320-2,5k) και 3 οκτάβες για Τουίτερ (2,5k-20k).
Να μην ξεχάσει και... ξαπλώστρες.ο blue767 μανταλάκια βρήκε , απλώστρες ψάχνει τώρα.![]()
Στάθμη ΄΄αναφοράς΄΄ λογαριάζεται η τυπική μέση συνεχόμενη μεταξύ 80-85 dB(A) στη θέση ακρόασης. Όποιος διαθέτει Real Time Analyzer μπορεί να εντοπίζει στιγμιαίες κορυφώσεις στάθμης ανώτερες κατά δεκάδες dB.δεν χρειαζεται καποιος να παιζει σταθμες αναφορας, πρεπει ναναι κουφος...
...
Αν είναι να μην παίρνουμε απολύτως τοις μετρητοίς διάφορα επιστημονικά ευρήματα , τότε θα έπρεπε να μη μας άγγιζε καν η γλαφυρή φρασεολογία των υπερμάχων τους.Πουθενά δεν έγραψα ή υπονόησα κάτι τέτοιο.
Αυτό που όντως είπα είναι ότι η όλη αντιπαράθεση του "αντικειμενικού" και του "υποκειμενικού" στοιχείου, τουλάχιστον με τον τρόπο που γίνεται εδώ, είναι σχηματική, παραπλανητική και εντέλει "αντιεπιστημονική" (μιας και όλη η "καούρα" επικεντρώνεται στα επίπεδα επιστημοσύνης των τοποθετήσεων του καθένα) για τον απλούστατο λόγο ότι το δύσκολο και κεντρικότερο σημείο των ερευνών του Τουλ, του Όλιβ και των Βέλτι ετ αλ πάνω στα ζητήματα του όντιο, της ακουστικής και της ανθρώπινης φυσιολογίας ως προς την ακοή είναι ακριβώς η τομή του "αντικειμενικού μέρους των μετρήσεων" με το "υποκειμενικό βίωμα της ακοής", ειδάλλως το καθένα παρμένο αφ' εαυτού και ξεχωριστά δε λέει τίποτα. Βασικά είναι μία πελώρια κοινοτοπία αυτό που λέω, αλλά στο συγκεκριμένο πλαίσιο και περιβάλλον πρέπει κανείς να το πει διότι είναι εδώ πάγια τακτική σε κάθε θέμα να κραδαίνουν όσοι διακατέχονται από έναν άκρατο και για μένα αφελέστατο τεχνοκρατικό επιστημονισμό το γελοίο ξόανο του "χαλιεντά με τα παχιά σαν φίδια καλώδια των χιλιάδων ευρώ και τα 5ιντσα γουφεράκια τα κατάλληλα μόνο δια την αναπαρωγή πορδών και μάλιστα μυρωδάτων"!
Το θέμα είναι να αντιλαμβάνεται κανείς τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η επιστήμη: το να κατανοήσεις επιστημονικά τη λειτουργία της ακοής μέσω της φυσιολογίας του ανθρώπινου αυτιού και εγκεφάλου δεν εξαντλεί το θέμα, μάλιστα διαπράττει κανείς εδώ και το "αμάρτημα" ενός ορισμένου αναγωγισμού αφού υπόρρητα δέχεται ότι ένα πολύπλοκο ζήτημα όπως της ακοής εξηγείται με μόνη την περιγραφική θεωρίας της λειτουργίας του έσω ωτός και των αντίστοιχων εγκεφαλικών περιοχών που επεξεργάζονται τα εξωτερικά ερεθίσματα που αυτό δέχεται.
Αλλά ας τα αφήσουμε αυτά γιατί είναι πολύ φιλοσοφικά. Εξ όσων γνωρίζω η μόνη (?) εργασία που ασχολείται με το πως ένα ηχείο που μετράει αντικειμενικά καλά, με μετρήσεις δηλαδή, (τα γνωστά, χαμηλό THD, ομαλή ον και οφ άξις απόκριση, απουσία αντηχήσεων και εισαγωγής θορυβικών συνιστωσών από την καμπίνα, την οπή χαμηλών, κατά το δυνατόν full range απόκριση κ.λπ.) μεταταφράζεται σε όρους υποκειμενικής προτίμησης είναι η γνωστή εργασία του Όλιβ που και αυτή από ό,τι έχω καταλάβει μία στατιστική συσχέτιση βρήκε μεταξύ τους και με μικρό δείγμα και σε ποσοστό 85 % και όχι 100 % φυσικά. Βεβαίως, something is better than nothing αλλά να αναγνωρίζουμε τους περιορισμούς και τις ατέλειες ενός μοντέλου, όλα with a little grain of salt. Όποιος λέει το αντίθετο δεν είναι επιστήμονας αλλά τσαρλατάνος κατά τη γνώμη μου.
Το τελευταίο που προσέθεσα εγώ (και δεν ξέρω αν το αναφέρει ο Όλιβ στην εργασία του ως όριο αυτής) είναι το απλούστατο γεγονός ότι αυτή η υποκειμενική προτίμηση (η οποία μάλιστα ποσοτικοποιείται εντελώς μπακαλίστικα και αγοραία, του τύπου το "μπάσο συμβάλει κατά 30 % στην μουσική απόλαυση" κ.λπ.) για το τάδε ηχείο και η απαρέσκεια για το δείνα στη βάση αντικεμενικών μετρήσεων και χαρακτηριστικών τους δεν είναι άπαξ, δεν είναι δοσμένη μιας και διαπαντός σε μας, αλλά αποτελεί μάλλον προϊόν μίας ορισμένης κοινωνίας σε μία ορισμένη ιστορική περίοδο με συγκεκριμένα αισθητικά και μουσικά πρότυπα, συγκεκριμένες αντιλήψεις για το ωραίο, για το τι συνιστά "χορταστικό μουσικό πρόγραμμα και τι όχι", συγκεκριμένη ιεράρχηση των τεχνών σε υψηλές και ευτελείς κ.λπ. κ.λπ. Όλα αυτά αποτελούν το υπέδαφος, το κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο εντός του οποίου διεξάγεται η επιστήμη και όλες αυτές οι μεταβαλλόμενες παράμετροι υπεισέρχονται λαθραία στην επιστημονική έρευνα μεταμφιεζόμενες σε πανανθρώπινες ή συμπαντικές σταθερές. Εκεί έγκειται η λαθροχειρία και ο κίνδυνος η επιστήμη να διολισθήσει σε μία επιστημονίζουσα ιδεολογία που απλώς επιβεβαίωνει το υπάρχον αντί να σταθεί κριτικά απέναντι του ή έστω να το λάβει ως αυτό που είναι και όχι σαν τον άχρονο, ουράνιο και απαράλλαχτο κόσμο των μαθηματικών.
Ελπίζω ο αγαπητός blue767 να έχει προμηθευτεί αρκετά μανταλάκια (ή και συνδετήρες), μη και του μείνουν τα σεντόνια χωρίς να τα απλώσει!