Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
13.805
Reaction score
11.436
ένα πολύπλοκο ζήτημα όπως της ακοής εξηγείται με μόνη την περιγραφική θεωρίας της λειτουργίας του έσω ωτός και των αντίστοιχων εγκεφαλικών περιοχών που επεξεργάζονται τα εξωτερικά ερεθίσματα που αυτό δέχεται.
Και του έξω και του μέσου ωτός. Μην τα ξεχνάς. Μάλιστα στο σχήμα του έξω αυτιού συμβάλει ώστε να γίνεται κατανοητή η κατεύθυνση της προέλευσης του ήχου.

"χαλιεντά με τα παχιά σαν φίδια καλώδια των χιλιάδων ευρώ και τα 5ιντσα γουφεράκια τα κατάλληλα μόνο δια την αναπαρωγή πορδών και μάλιστα μυρωδάτων"
Έλα, μην κάνεις έτσι. Κι εγώ 5αράκια έχω, αλλά δεν παρεξηγήθηκα.
 

Μηνύματα
5.083
Reaction score
9.041
Στάθμη ΄΄αναφοράς΄΄ λογαριάζεται η τυπική μέση συνεχόμενη μεταξύ 80-85 dB(A) στη θέση ακρόασης. Όποιος διαθέτει Real Time Analyzer μπορεί να εντοπίζει στιγμιαίες κορυφώσεις στάθμης ανώτερες κατά δεκάδες dB.
Εγώ προσωπικά σε όλα τα είδη μουσικής βλέπω διαφορά όταν παίζονται σε διαφορετική στάθμη και πάντα η μεγαλύτερη στάθμη κερδίζει. Ποτέ δεν έτυχε να μ αρέσει κομμάτι και να το αφήσω σε χαμηλότερη στάθμη.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Ως πρακτικός χαρακτήρας προτιμώ να υπάρχει κάποιος ΄΄μπούσουλας΄΄ ως προς θεμελιώδεις παραμέτρους στην ηχητική αναπαραγωγή έστω και αν δεν παρείχε ΄΄όλες΄΄ τις απαντήσεις από μια μεταφορική ναυσιπλοΐα χωρίς χάρτες και σχετικά βοηθήματα με την προσδοκία κάτι ν'ακουστεί ωραιότερα υπό τυχαίους και χαοτικούς όρους χωρίς να ξέρω εκ των προτέρων πού μπορεί να έπεφτα σε ξέρα.
Αυτό γκουρού το βρίσκω σωστό, αλλά αν κατάλαβα καλά το σκεπτικό του προλαλήσαντα δεν εστίαζε ακριβώς ή μόνο σε αυτό.. ;)
Νομίζω το point περισσότερο αφορούσε το ότι ίσως θα μπορούσαμε να είμαστε λίγο πιο ανοιχτόμυαλοι ή τες πα.. λιγότερο δογματικοί σε κάποια (οπως θες).
Εγώ δεν παίρνω θέση (διότι τα περισσότερα που γράφετε δεν τα έχω μελετήσει) αλλά αυτό που διάβασα αυτή την εντύπωση μου άφησε γι' αυτό και το αναφέρω.. 8-)
 
Last edited:

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Στάθμη ΄΄αναφοράς΄΄ λογαριάζεται η τυπική μέση συνεχόμενη μεταξύ 80-85 dB(A) στη θέση ακρόασης. Όποιος διαθέτει Real Time Analyzer μπορεί να εντοπίζει στιγμιαίες κορυφώσεις στάθμης ανώτερες κατά δεκάδες dB.
ναι....αυτο λεω, δυσκολο να παιξεις καλα...ακομα και στο 1μ
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.672
Reaction score
8.300
Πουθενά δεν έγραψα ή υπονόησα κάτι τέτοιο.
Οκ, το δέχομαι. Δεν έγραψες ότι "δεν γίνεται". Ίσως κάποιοι εκλεκτοί να μπορούν.

Αυτό που έγραψες όμως πέραν πάσης αμφιβολίας (και μην το πάρεις πίσω πάλι) είναι πως όσοι εδώ υποστηρίζουν μανιωδώς την "τεχνοκρατική" προσέγγιση στο στήσιμο ενός setup αναπαραγωγής (ξέρεις, οι "μηχανάκηδες", οι "μονοδιάστατοι", οι "Φιλισταίοι", οι "μπακάληδες") αδυνατούν να δουν πέρα από αυτό και να αντιληφθούν την πνευματική, φιλοσοφική, την όπως-θες-πέστο διάσταση της μουσικής.

Εκεί εγώ διαφωνώ κάθετα γιατί δεν νομίζω πως σχετίζεται το ένα με το άλλο. Αν ο Καλατράβα σχεδιάσει μια όμορφη γέφυρα, η συζήτηση των μηχανικών για το πώς θα τη χτίσουν ώστε να μην πέσει, είναι καθαρά τεχνοκρατική, με βάση τα όποια διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα (δεν σημαίνει πως έχουν το αλάθητο και μπορεί τα δεδομένα στο μέλλον να αλλάξουν). Αν πας να τους πεις κάτι που έρχεται σε αντίθεση με αυτά, προφανώς θα σου την πέσουν αγρίως. Αυτό όμως ΔΕΝ σημαίνει πως μετέπειτα ο μηχανικός δεν μπορεί να κοιτάζει τη γέφυρα και να θαυμάζει την ομορφιά της, τον συμβολισμό της ή οτιδήποτε άλλο, επειδή είναι "τεχνοκράτης".

Γενικά, αυτός ο διαχωρισμός μου θυμίζει τσακωμό 17χρονων με θέμα "πρωτοδεσμίτες vs τριτοδεσμίτες" (αν και εγώ που δεν είναι παππούς δεν έδωσα με δέσμες, μην παρεξηγηθώ :p). Όπου κάποιοι που δεν "σκαμπάζουν" τα της άλλης πλευράς θεωρούν (και θέλουν να πιστεύουν) ότι και κανείς από την άλλη πλευρά αποκλείεται να κατανοεί αρκετά καλά τα της δικής του. Τέλος πάντων.

Όσο για αυτά που λες στο τελευταίο ποστ, ακούω τον προβληματισμό για το κατά πόσο "στέρεα" είναι τελικά τα επιστημονικά δεδομένα που υπαγορεύουν τι είναι το "καλύτερο" στη μουσική ακρόαση. Δεν έχω μελετήσει το θέμα σε αρκετό βάθος για να έχω ιδία άποψη, οπότε δεν μπορώ να εμπλακώ στην κουβέντα.

Η δική μου "διαισθητική" άποψη είναι πως εφόσον όταν πάω σε μια αίθουσα συναυλιών να ακούσω μια συμφωνική ορχήστρα θα ακούσω όλες τις συχνότητες (αρχίζοντας από τις πιο χαμηλές) και με μεγάλο δυναμικό εύρος, αυτό ή ό,τι πιο κοντά σε αυτό θα ήθελα να έχω και στο σπίτι μου.

Αν αυτό δεν μπορώ να το αποκτήσω όμως, θα απολαμβάνω τη μουσική μου με ό,τι μπορώ, δεν θα βγω στην πλατεία να κάνω χαρακίρι. Ούτε θα θυσιάσω όλα τα υπόλοιπα (π.χ. την αισθητική του σαλονιού μου) για να το αποκτήσω.

Άλλο αυτό και άλλο να βγαίνω να λέω "εφόσον απολαμβάνω τη μουσική μου και χωρίς sub, δεν χρειάζονται sub". Όπως λέει και ο Κώστας, το 99% ακούει τη μουσική του από Bluetooth ηχειάκια και είναι ευχαριστημένο. Εμάς εδώ σε ένα τέτοιο forum πως μας βοηθάει αυτό;
 

Μηνύματα
5.083
Reaction score
9.041
ναι....αυτο λεω, δυσκολο να παιξεις καλα...
Όταν το κομμάτι Κεφάλα ανεξαρτήτως είδους είναι ικανό να σε διεγείρει συναισθηματικά τότε όλες αυτές οι νορμες πάνε περίπατο και το χέρι αυτόματα ανεβάζει την ένταση, ακόμη και εάν τα ηχεία έχουν φτάσει στα όρια τους.
Η ένταση συνδέεται με την απόλαυση, επομένως είναι σαφώς προτιμότερο το ηχείο να παίζει και σε μεγάλες εντάσεις.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.406
Reaction score
86.484
Όσο για αυτά που λες στο τελευταίο ποστ, ακούω τον προβληματισμό για το κατά πόσο "στέρεα" είναι τελικά τα επιστημονικά δεδομένα που υπαγορεύουν τι είναι το "καλύτερο" στη μουσική ακρόαση.
Περιμένουμε με αγωνία τις peer reviewed δημοσιεύσεις των χρυσαυτιάδων του avsite στην AES, με τα Sterea δεδομένα για να βγάλουμε άκρη. :roflmao:

Σηκώθηκαν τα λαχανικά να βαρέσουν τον μανάβη, ο άλλος κατεβάζει papers με 300+ ακροατές double blinded και εκτενή στατιστική ανάλυση, και οι αποψάκηδες μας λένε τι άρεσε σε αυτούς και στον φίλο τους τον Τάκη, σε sighted ακροάσεις.:gotcha:

Ρε εμβόλιο κάνατε πρόπερσι; Οέο;
 

Μηνύματα
2.756
Reaction score
4.166
Ρίξτε και μια ματιά εδώ.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Περιμένουμε με αγωνία τις peer reviewed δημοσιεύσεις των χρυσαυτιάδων του avsite στην AES, με τα Sterea δεδομένα για να βγάλουμε άκρη. :roflmao:

Σηκώθηκαν τα λαχανικά να βαρέσουν τον μανάβη, ο άλλος κατεβάζει papers με 300+ ακροατές double blinded και εκτενή στατιστική ανάλυση, και οι αποψάκηδες μας λένε τι άρεσε σε αυτούς και στον φίλο τους τον Τάκη, σε sighted ακροάσεις.:gotcha:

Ρε εμβόλιο κάνατε πρόπερσι; Οέο;
Ξέρεις που θα ''εργαζόσουν'' εσύ αν ζούσες μεταξύ του 1500-1800 ε?

OIP (8).jpg
:whistling:

Μεγάλη καριέρα.. :tongue: :lolsign:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.562
Reaction score
22.082
Δίκην χρησίμου ανακεφαλαιώσεως μετά τόσες δεκάδες μηνυμάτων...

1. Υπάρχουν λόγοι μη χρείας υπογούφερ;

2α. Αν ναι, ποιοι είναι και υπό ποίες συνθήκες ισχύουν;
2β. Αν όχι, γιατί;
 

Μηνύματα
5.083
Reaction score
9.041
Από προσωπική εμπειρία θα πω ότι όποιος ακούει στα 70dB και δεν ανεβάζει στάθμες τότε ένα από τα παρακατω συμβαίνει.
1) υπάρχει παντόφλα που απαγορεύει κάτι τέτοιο
2)ακους κομμάτια αδιάφορα δλδ για παράδειγμα τζαζ ηχογραφήσεις με το ζόρι γιατί απλα είναι οντιοφιλ.
3)έχεις ένα σύστημα στυλ ραδιόφωνακι που πραγματικά τερματίζει στα 70dB
4)και τέλος η περιπτώση να έχεις κολλήσει τόσο πολύ στις προδιαγραφές του συστήματος, δλδ του στυλ άμα βάλω παραπάνω ένταση δεν θα τραβήξει η 3η οκτάβα ή θα αυξηθεί η παραμορφωση κατά 2% κτλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.170
Reaction score
139.672
Η "ζεστασιά" και το μεγαλύτερο μέρος του σώματος των οργάνων που εκτείνεται και στην μεσαία περιοχή και περιγράφει και νοιώθει να υπάρχει ο κόσμος, αλλά σκόμη και το σωστο imaging σε ένα σημαντικό βαθμό στις μεσοχαμηλές ..... κατά την γνώμη μου σε αυτό το φάσμα κάπου μεταξύ 80 (100 HZ) και 400 (500) HZ ... οφείλεται. Αλλά το μιντγουφερ χρειάζεται για να αποδοθεί και δυναμικά αλλά κα με τίμιο τρόπο χωρίς "κόλπα" και υπερβολές ή παραμορφώσεις. Μπορεί να αποδοθεί όπως λέει και ο Bhutia με τα (ύπο)γούφερ αλλά κατά την γνώμη μου (υποψία μου και εμπειρία μου χωρίς να ξέρω να το στηρίξω τεχνικά και μάλιστα η εμπειρία μου στα πολύ χαμηλά- αβυσσικά που λέτε εσεις (και συζητάνε όλοι) είναι "αναγωγικής" λογικής προέλευσης και φύσης διαπίστωση (καθώς δεν έχω subs)) ..... δεν οφείλεται εκεί.
Όχι, εκεί οφείλεται.

Δυστυχώς δεν το έχεις διαπιστώσει ακόμα ιδίοις ώτοι (με τ'αυτχιά'ς) διότι δεν έχεις σαμπγούφερ.

Φυσικά, είναι λάθος το σαμπγούφερ να αναλαμβάνει συχνότητες άνω των 80 κύκλων, για πολλούς λόγους, δεν είναι αυτής της συζήτησης να το αναλύσω.

Η υλοποίηση ενός ηχείου σε ένα σεταπ με ένα δρόμο γουφερ, σημαίνει πως επιφορτίζεται αυτός ο δρόμος τόσο με την 1η και 2η οκτάβα, όσο και με την 3η και 4η οκτάβα. Και Σούπερμαν να είναι το γουφερ, δε θα κάνει σπουδαία πράγματα (κανένα δεν κάνει, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, σε κανένα απολύτως ηχείο, ανεξαρτήτως τιμής, και σας προκαλώ να μου δείξετε ένα αν ξέρετε κάποιο δηλαδή).

Υπάρχουν μεγάλα και πολύ ακριβά ηχεία, που έχουν ένα μεγάλο "γουφερ" για τις πρώτες 2 οκτάβες, κι ένα άλλο, μικρότερο "γουφερ" για τις επόμενες 2 οκτάβες. Ας μην κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας, πρόκειται για ηχεία με ενσωματωμένο σαμπγούφερ και διακριτό μιντγούφερ. Και άλλο μιντ πιο πάνω.

Στην περίπτωση που το ηχείο διαθέτει ευμέγεθες γουφερ, το οποίο θεωρητικά είναι ικανό να αναπαράγει τις πρώτες 4 οκτάβες, έστω και με μικρές παραχωρήσεις στην αρχή της πρώτης οκταβας, τότε, η χρήση διακριτού σαμπγούφερ που θα αναλάβει τις πρώτες 2 οκτάβες, θα μετατρέψει το ταλαίπωρο γουφερ του ηχείου σε ένα κορυφαίο "μιντγούφερ" με μείωση των αναγκαίων διαδρομών, πιο γραμμική λειτουργία, λιγότερες θερμικές καταπονήσεις σε μεγάφωνο και κρος, μικρότερη ποσότητα αναγκαίας ισχύος από τα ενισχυτικά στάδια, χαμηλότερες ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και εν ολίγοις, σημαντικά καλύτερες μεσοχαμηλες που θα ωθήσουν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα το imaging, τις φωνές, την ανάλυση στις χαμηλές, και την λεπτομέρεια στα όργανα που παίζουν μπάλα σε κεινες τις συχνότητες, συν καλύτερη κρουστική εκεί, δηλαδή η συνολική αίσθηση είναι "μεγαλύτερου και ακριβότερου ηχειου'.

Γι'αυτούς τους πολύ σημαντικούς λόγους, η προσθήκη σαμπγούφερ σε ένα ευμέγεθες ηχείο βάσης, θα ωθήσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο τις αγαπημένες μεσαίες συχνότητες σε ηχεία 2 δρόμων, και κυρίως τις μεσοχαμηλές σε ηχεία 3 δρόμων.

Γι'αυτούς τους πολύ σημαντικούς λόγους, ακόμα και σε πανάκριβα και τεραστίων διαστάσεων κορυφαία ηχεία, οι κατασκευαστές προσφέρουν και σαμπγούφερ, ακόμα πιο τεράστια. Και δεν είναι χαζοί αυτοί που θα τα αγοράσουν τα εν λόγω σαμπγούφερ, απλώς πλούσιοι είναι. Θετικό.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Από προσωπική εμπειρία θα πω ότι όποιος ακούει στα 70dB και δεν ανεβάζει στάθμες τότε ένα από τα παρακατω συμβαίνει.
1) υπάρχει παντόφλα που απαγορεύει κάτι τέτοιο
2)ακους κομμάτια αδιάφορα δλδ για παράδειγμα τζαζ ηχογραφήσεις με το ζόρι γιατί απλα είναι οντιοφιλ.
3)έχεις ένα σύστημα στυλ ραδιόφωνακι που πραγματικά τερματίζει στα 70dB
4)και τέλος η περιπτώση να έχεις κολλήσει τόσο πολύ στις προδιαγραφές του συστήματος, δλδ του στυλ άμα βάλω παραπάνω ένταση δεν θα τραβήξει η 3η οκτάβα ή θα αυξηθεί η παραμορφωση κατά 2% κτλπ.
Ισχύουν αυτοί που λες αλλά μπορεί υπάρχουν και άλλοι λόγοι - περιπτώσεις.
Έτσι όπως το γράφεις ακούνε μουσική ''χαμηλά'' μόνο οι καταπιεσμένοι ή οι ''παραμυθιασμένοι'' ενώ δεν είναι έτσι.. :rolleyes:
Ας μην βάζουμε ταμπέλες στα γούστα ή σε περιπτώσεις που δεν γνωρίζουμε..
 

Μηνύματα
352
Reaction score
586
Δεν ξέρω πόσο ορθόν είναι να δεχθεί κάποιος αυτό ως επιχείρημα. Κάτι μου λέει πως δεν πρέπει να το δεχθεί. Εξ αντικειμένου, αν ένα ηχείο έχει μιαν ας πούμε αξιοπρεπή παρουσία στις χαμηλές, παίζοντας σε σχετικά μέση στάθμη, πρακτικά καταναλώνοντας 1-2W, εκεί που του μετρούν την απόκριση συχνότητας, αυτή η παρουσία δεν είναι αυτονόητη σε υψηλότερη στάθμη, όταν κάποιος θελήσει να ακούσει μουσική πιο δυνατά και από απόσταση μακράν μεγαλύτερη του 1 μέτρου.

Σχεδόν όλα τα μέσου και κάτω μεγέθους ηχεία, ανερχομένης της στάθμης, "αδειάζουν" χαμηλά, δηλαδή χάνουν την τονική τους ισορροπία, το balance, κάτι που οδηγεί τον εγκέφαλο να τα αντιλαμβάνεται ότι ουρλιάζουν. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίον ο flash λέει -και ορθώς- πως για σωστές μεσαίες, πρέπει κάποιος να ξεκινήσει από τις ρεαλιστικές χαμηλές. Βέβαια, αυτή η απαίτηση συνεπάγεται κάποιο κόστος, οικονομικό τε και χωροτακτικό - ενδεχομένως και αισθητικό, αλλά το συγκεκριμένο πρόβλημα μόνον έτσι λύνεται.

Εξ όσων μπορώ να θυμηθώ, αυτό το επιχείρημα περί της σπουδαιότητας των μεσαίων, που έχουν μεγάλο συχνοτικό εύρος, ενώ εκεί είναι η ουσία της μουσικής και διάφορα τέτοια, το επαναλαμβάνουν εδώ και δεκαετίες διάφοροι ρηγιούερ και έμποροι, για να πείσουν τον μεσοχαμηλού βαλαντίου αγοραστή, που δεν μπορεί να επωμισθεί το κόστος (ίσως και την "παντόφλα" στο σπίτι) και να βολευτεί με κάποιο μικρό και φθηνό ηχείο, αλλά και για να δικαιλογήσουν την υψηλή τιμή των ακριβών μικρών ηχείων. Το χειρότερο είναι πως, επιδεικνύοντας αυτή τη φαύλη συμπεριφορά, αυτοί οι συγκεκριμένοι παράγοντες της κοινότητας του hi-fi καθησυχάζουν τον κόσμο, ο οποίος ζει στην άγνοια ή την εσφαλμένη γνώση, διαιωνίζοντας το πρόβλημα και στερώντας την μουσική απόλαυση, τουλάχιστον όσων μπορούν να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να αποκτήσουν αξιοπρεπή μπάσα.
Θα συμφωνήσω πλήρως με αυτό που αναφέρεις, ότι δηλαδή στον χώρο του hi-fi εδώ και πάρα πολλά χρόνια υπάρχει η μάστιγα των εμπόρων και των ρηβιούερς οι οποίοι προφανώς καθοδηγούν τους μελλοντικούς αγοραστές με βάση ιδιοτελή κριτήρια. Αντίμετρο στο παραπάνω αποτελούν τα φόρουμς (όχι όλα βέβαια γιατί ακόμα κι εκεί λουφάζουν κρυφοέμποροι) όπως το avsite. Αυτά είναι σημεία των καιρών μας και ισχύουν σε κάθε επίπεδο που έχει εμπορικές προεκτάσεις. Εδώ βγάζουν πληρωμένες μελέτες πανεπιστήμια με παγκόσμιο κύρος, καθοδηγούμενα από διάφορα λόμπυ της βιομηχανίας, τους "ανεξάρτητους" ρηβιούερς θα πιστέψουμε;

Για να επανέλθω όμως στο θέμα, επαναλαμβάνω ότι δεν χρειάζεται να με πείσει κάποιος για το αν ένα σύστημα με σαμπς παίζει καλύτερα. Προφανώς και η απάντηση είναι ένα τεράστιο ναι. Και βοηθάει και τις μεσαίες, καμία αντίρρηση.
Η ένστασή μου είναι ότι αν ξεφύγουμε από το θεωρητικό/επιστημονικό κομμάτι και προσγειωθούμε στην πραγματικότητα του καθενός μας, οι περιορισμοί που πολύ σωστά αναφέρεις όπως το κόστος, η αισθητική, ο χώρος αρχίζουν και παίζουν καθοριστικό ρόλο. Για κάποιους περισσότερο, για κάποιους άλλους λιγότερο.
Αν λοιπόν δεν μπορούσα να ξεπεράσω κάποιους περιορισμούς, θα έπαιρνα ένα ωραίο δικάναλο με ένα 11ιντσο ή 12ιντσο γούφερ και θα άκουγα τη μουσική μου. Θα έχανα κατι σίγουρα αλλά ακόμα και σύστημα με σαμπς να φτιάξει κάποιος, πάλι θα υπάρχει κάποιο που θα παίζει καλύτερα. Πιο γεμάτα, πιο καθαρά, πιο δυνατά κοκ. Δεν τελειώνει αυτό το κυνήγι.

Επειδή λοιπόν δεν είμαι ούτε έμπορος αλλά ούτε και ρηβιούερ και δεν έχω κανένα όφελος, αλλά και δεν θέλω να αλλάζω σύστημα κάθε 2-3 χρόνια ψάχνοντας το καλύτερο, δεν χρειάζεται να πείσω κανέναν για το ορθό της γνώμης μου. Τα καταθέτω περισσότερο ως προσωπική θεώρηση του πως αντιλαμβάνομαι εγώ την αναπαραγωγή της μουσικής και ποιες είναι οι προτεραιότητές μου. Οποιοσδήποτε μπορεί να διαφωνήσει αλλά από τη στιγμή που θεωρητικά συμφωνούμε, δεν υπάρχει λόγος για εντάσεις και αφορισμούς.
 

Μηνύματα
16.768
Reaction score
19.763
Όχι, εκεί οφείλεται.

Δυστυχώς δεν το έχεις διαπιστώσει ακόμα ιδίοις ώτοι (με τ'αυτχιά'ς) διότι δεν έχεις σαμπγούφερ.

Φυσικά, είναι λάθος το σαμπγούφερ να αναλαμβάνει συχνότητες άνω των 80 κύκλων, για πολλούς λόγους, δεν είναι αυτής της συζήτησης να το αναλύσω.

Η υλοποίηση ενός ηχείου σε ένα σεταπ με ένα δρόμο γουφερ, σημαίνει πως επιφορτίζεται αυτός ο δρόμος τόσο με την 1η και 2η οκτάβα, όσο και με την 3η και 4η οκτάβα. Και Σούπερμαν να είναι το γουφερ, δε θα κάνει σπουδαία πράγματα (κανένα δεν κάνει, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, σε κανένα απολύτως ηχείο, ανεξαρτήτως τιμής, και σας προκαλώ να μου δείξετε ένα αν ξέρετε κάποιο δηλαδή).

Υπάρχουν μεγάλα και πολύ ακριβά ηχεία, που έχουν ένα μεγάλο "γουφερ" για τις πρώτες 2 οκτάβες, κι ένα άλλο, μικρότερο "γουφερ" για τις επόμενες 2 οκτάβες. Ας μην κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας, πρόκειται για ηχεία με ενσωματωμένο σαμπγούφερ και διακριτό μιντγούφερ. Και άλλο μιντ πιο πάνω.

Στην περίπτωση που το ηχείο διαθέτει ευμέγεθες γουφερ, το οποίο θεωρητικά είναι ικανό να αναπαράγει τις πρώτες 4 οκτάβες, έστω και με μικρές παραχωρήσεις στην αρχή της πρώτης οκταβας, τότε, η χρήση διακριτού σαμπγούφερ που θα αναλάβει τις πρώτες 2 οκτάβες, θα μετατρέψει το ταλαίπωρο γουφερ του ηχείου σε ένα κορυφαίο "μιντγούφερ" με μείωση των αναγκαίων διαδρομών, πιο γραμμική λειτουργία, λιγότερες θερμικές καταπονήσεις σε μεγάφωνο και κρος, μικρότερη ποσότητα αναγκαίας ισχύος από τα ενισχυτικά στάδια, χαμηλότερες ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και εν ολίγοις, σημαντικά καλύτερες μεσοχαμηλες που θα ωθήσουν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα το imaging, τις φωνές, την ανάλυση στις χαμηλές, και την λεπτομέρεια στα όργανα που παίζουν μπάλα σε κεινες τις συχνότητες, συν καλύτερη κρουστική εκεί, δηλαδή η συνολική αίσθηση είναι "μεγαλύτερου και ακριβότερου ηχειου'.

Γι'αυτούς τους πολύ σημαντικούς λόγους, η προσθήκη σαμπγούφερ σε ένα ευμέγεθες ηχείο βάσης, θα ωθήσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο τις αγαπημένες μεσαίες συχνότητες σε ηχεία 2 δρόμων, και κυρίως τις μεσοχαμηλές σε ηχεία 3 δρόμων.

Γι'αυτούς τους πολύ σημαντικούς λόγους, ακόμα και σε πανάκριβα και τεραστίων διαστάσεων κορυφαία ηχεία, οι κατασκευαστές προσφέρουν και σαμπγούφερ, ακόμα πιο τεράστια. Και δεν είναι χαζοί αυτοί που θα τα αγοράσουν τα εν λόγω σαμπγούφερ, απλώς πλούσιοι είναι. Θετικό.
Ναι αυτές τις περιπτώσεις ξέρω και εγώ, βέβαια δεν θα μπορούσα να τα γράψω έτσι καλά αλλά ξέρω να τα αναγνωρίσω αλλά και την (πιθανή) ορθότητά τους.

Βέβαια καθένα απο αυτά που λες σαν περιπτώσεις, αφήνουν άλλη εντύπωση ακρόασης και αίσθησης στον ακροατή.
 

Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.549
Αν λοιπόν δεν μπορούσα να ξεπεράσω κάποιους περιορισμούς, θα έπαιρνα ένα ωραίο δικάναλο με ένα 11ιντσο ή 12ιντσο γούφερ και θα άκουγα τη μουσική μου.
Με τι παίζεις τώρα, και ποιο είναι "το ωραίο δικάναλο με 11ιντσο ή 12ιντσο" που αναφέρεσαι ότι θα έπαιρνες, χωρίς σαμπ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.170
Reaction score
139.672
Για να επανέλθω όμως στο θέμα, επαναλαμβάνω ότι δεν χρειάζεται να με πείσει κάποιος για το αν ένα σύστημα με σαμπς παίζει καλύτερα. Προφανώς και η απάντηση είναι ένα τεράστιο ναι. Και βοηθάει και τις μεσαίες, καμία αντίρρηση.
Αυτό αρκεί.

Από κει και πέρα, διάφορες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες θα οδηγήσουν σε πολλαπλές διαφορετικές της βέλτιστης επιλογές, και κατά συντριπτική πλειοψηφία (στατιστικά) σε μονοφωνικά Bluetooth ηχεία και ηχομπαρες.

Η προσπάθεια εδώ στο φόρουμ, είναι η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων χρήσης σαμπ στο τελικό αποτέλεσμα, πράγμα που αφορά ελάχιστο τμήμα του γενικού πληθυσμού (στατιστικά αδιαμφισβήτητο γεγονός).

Δηλαδή, όλα αυτά τα θρεντς περί σαμπ και δεξερωγωτι, αφορούν εκ των πραγμάτων (στατιστικά) εκπληκτικά μικρό ποσοστό κόσμου (κι ας φαίνονται "πολλοί" εδώ, είναι απλώς σφηγκοφωλιά βλαμμενων), που πραγματικά ενδιαφέρονται. Δυστυχώς όμως, συμμετέχουν σε τέτοια εξειδικευμένα θρεντ, κι αυτοί που προφανώς δεν ενδιαφέρονται, ο "όχλος" που πάει να επιβάλλει την άποψή του, στους λίγους και εκλεκτούς ενδιαφερόμενους εραστές του "καλού" ήχου. 🤣🤪😜😁
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
Αυτό γκουρού το βρίσκω σωστό, αλλά αν κατάλαβα καλά το σκεπτικό του προλαλήσαντα δεν εστίαζε ακριβώς ή μόνο σε αυτό.. ;)
Νομίζω το point περισσότερο αφορούσε το ότι ίσως θα μπορούσαμε να είμαστε λίγο πιο ανοιχτόμυαλοι ή τες πα.. λιγότερο δογματικοί σε κάποια (οπως θες).
Εγώ δεν παίρνω θέση (διότι τα περισσότερα που γράφετε δεν τα έχω μελετήσει) αλλά αυτό που διάβασα αυτή την εντύπωση μου άφησε γι' αυτό και το αναφέρω.. 8-)
Δεν συντρέχει λόγος να έφερνα αντίρρηση σε κάτι τέτοιο.
Γενικώς είναι ευκολότερο να πολεμά κάποιος ενάντια σε άλλους για ανώτερες αξίες ζωής και ιδέες από το να τις ακολουθούσε πιστά και ο ίδιος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.170
Reaction score
139.672
Γενικώς είναι ευκολότερο να πολεμά κάποιος ενάντια σε άλλους για ορθή ενσωμάτωση πολλαπλών σαμπ από το να τις ακολουθούσε πιστά και ο ίδιος.
Ε, ναι. Καλά τα λες. Έχεις ρέντα.

Γι'αυτό γίνονται "όχλος", να πολεμάνε τα σαμπ.

Έτσι εξηγούνται όλα.
 

Μηνύματα
352
Reaction score
586
Με τι παίζεις τώρα, και ποιο είναι "το ωραίο δικάναλο με 11ιντσο ή 12ιντσο" που αναφέρεσαι ότι θα έπαιρνες, χωρίς σαμπ;
Δεν έχω κάνει έρευνα αγοράς, μιας και η αναφορά είναι υποθετική. Θυμάμαι όμως σε κάποια από τις περσινές εκθέσεις , ένα άπό τα καλύτερα συστήματα που άκουσα ήταν τα Atalante 5 της Revival. Σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλα όμως.
Τώρα έχω ένα ζευγάρι Focal Trio6 και 2 Focal sub11.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.291
Μηνύματα
2.970.619
Members
38.293
Νεότερο μέλος
Μάρη Τ.
Top