Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

Μηνύματα
13.582
Reaction score
11.122
Μελετήστε τώρα την αναμενόμενη in room response από κορυφαία μόνιτορ, ξεκινώντας από τα τζενελεκ που μέτρησε ο Αμιρ.
Μετά, κάντε σύγκριση αυτών των κορυφαίων in room response που θα δείτε, με την μετρήσιμη in room response του δικού σας σεταπ, και θα βρείτε το λάθος.
Με όσα έχουμε διαβάσε εδώ μέσα και εφαρμώσει στο setup μας, δε θα πρέπει να έχουμε λάθος, εκτός από την περιοχή 20-27 Hz, που θέλουμε μεγάλα subwoofers. Στο υπόλοιπο φάσμα, δεν δικαιολογείται λάθος.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.730
Reaction score
16.324
...ξεκινώντας από τα τζενελεκ που μέτρησε ο Αμιρ...
μη λες αυτή τη λέξη γιατί μόλις μαζεύω 5 φράγκα να πάρω 2ο sub, κάποιο άλλο έξοδο προκύπτει και το αναβάλλω :p
 

Μηνύματα
16.170
Reaction score
18.926
Σηκώθηκα πρωί πρωί να διαβάσω να ξεστραβωθω:D

Frequency evaluation A-weighting – dBA/dB(A) A-weighting adjusts a signal to resemble the human ear's response to medium levels. It is based on the 40 dB curve of equal loudness. The symbols for the sound parameters often contain the letter "A" (e.g. Laeq,Aeq) to indicate that frequency weighting was included in the measurement. The A rating is required for almost all environmental and workplace noise measurements and is specified in international and national standards and guidelines. A-weighting filters cover the entire audible range from 10 Hz to 20 kHz.

C-weighting – dBC/dB(C) The human ear's response varies with sound level. The C frequency weighting corresponds to the 100 dB equal loudness curve, i.e. the response of the human ear at relatively high sound levels. C-weighting is primarily used when assessing peak high sound pressure levels. For example, it can also be used for noise measurements at events where the transmission of bass frequencies can be a problem.

Z-weighting – dBZ/dB(Z) The "zero" frequency rating is defined as flat with a frequency response between 10 Hz and 20 kHz ±1.5 dB with no microphone response. Today the A-weighting is the most commonly used frequency rating. The C rating does not agree so well with subjective testing because the equal loudness curves are based on experiments using sine tones (pure tones) - while in general sound is not made up of sine tones, but rather very complex signals made up of many different ones Composing tones.
Στα είπα... δεν στα είπα ; :D
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.851
Εάν με dsp EQ δώσουμε μια ώθηση 2-3 dB στο φάσμα υψηλής ευαισθησίας της ανθρώπινης ακοής (1-4kHz), αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα ως έχουν, τότε, στην ίδια μετρήσιμη dB(C) στάθμη ακρόασης, θα έχουμε πολύ σημαντική αντιληπτή αύξηση στάθμης.

Είναι ωραίο κόλπο για να νομίζουμε πως μικρά ηχεία παίζουν "πολύ δυνατά", με "ωραία" και "προβολικά - αληθοφανή" μεσαία.

Κάτι κατασκευαστές χρεπίων, ονόματα δε λέμε, τα εφαρμόζουν αυτά.

Γενικά μιλώντας, τις αισθήσεις μας, εύκολα τις ξεγελάμε.

1000009512.jpg


Άντε μισοκλείστε τα μάτια τώρα.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.963
Reaction score
4.157
Εάν με dsp EQ δώσουμε μια ώθηση 2-3 dB στο φάσμα υψηλής ευαισθησίας της ανθρώπινης ακοής (1-4kHz), αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα ως έχουν, τότε, στην ίδια μετρήσιμη dB(C) στάθμη ακρόασης, θα έχουμε πολύ σημαντική αντιληπτή αύξηση στάθμης.

Είναι ωραίο κόλπο για να νομίζουμε πως μικρά ηχεία παίζουν "πολύ δυνατά", με "ωραία" και "προβολικά - αληθοφανή" μεσαία.

Κάτι κατασκευαστές χρεπίων, ονόματα δε λέμε, τα εφαρμόζουν αυτά.

Γενικά μιλώντας, τις αισθήσεις μας, εύκολα τις ξεγελάμε.

View attachment 313290

Άντε μισοκλείστε τα μάτια τώρα.
ξεχασες το πεντηνταρικο!
 

Μηνύματα
13.582
Reaction score
11.122
Το έχει ξαναπεί. Αν είναι κάθε φορά να δίνουμε 50άρια, άστα να πάνε, ας πάμε να πάρουμε κι άλλα ηχεία καλύτερα.
 






Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.549
Reaction score
84.049
Όταν όμως θες να στήσεις το ηχοσύστημα, να ψωνίσεις sub ή δορυφόρους, δεν θες καμία από αυτές τις 2. Θες τη Z.
Και εγώ την Ζ θα ήθελα, και αυτήν χρησιμοποιούμε με το UMIK, αλλά έλα που το σωστό είναι το C.
Χαλάς την πιάτσα ρε, 800 ζήτησα :mad:
 

Μηνύματα
13.582
Reaction score
11.122
Και εγώ την Ζ θα ήθελα, και αυτήν χρησιμοποιούμε με το UMIK, αλλά έλα που το σωστό είναι το C.

Χαλάς την πιάτσα ρε, 800 ζήτησα :mad:
Σε ευχαριστώ που μου απάντησες, γιατί μετά τα 2 τελευταία posts σου είχα αρχίσει να μπερδεύομαι.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.549
Reaction score
84.049
Μια dB SPL μέτρηση
Από ότι καταλαβαίνω από όσα έχω διαβάσει (και εκεί αρχίζουν τα μαθηματικά που δεν ξέρω), είναι πως αυτό που μετράμε με το ντεσιμπελόμετρο είναι το λογαριθμικό άθροισμα της στάθμης κάθε συχνότητας που βλέπουμε στο αναλυτικό γράφημα, κάπως έτσι δηλαδή, αλλά αν δεν το καταλαβαίνεις πλήρως δεν μπορείς να το εξηγήσεις.
Προφανώς αυτό επηρεάζεται περισσότερο από τα σημεία στο φάσμα που έχουμε την μέγιστη στάθμη, στην 2η και 3η οκτάβα, και τα υπόλοιπα είναι όπως τα γράφεις: η διαφορά της μέτρησης από Α σε C είναι σημαντική.


Και κάτι ακόμα:
Remember the curve is "an end result, not a target"
 

Μηνύματα
13.582
Reaction score
11.122
Και κάτι ακόμα:
Remember the curve is "an end result, not a target"
Αυτό σημαίνει ότι δεν εφαρμόζουμε την target curve σε αυτό που μετράει το σύστημά μας, αλλά εφαρμόζουμε διορθώσεις ώστε το τελικό αποτέλεσμα που ΘΑ μετράει το σύστημα, να είναι πάνω (ή όσο πιο κοντά γίνεται) στην target curve. (αποφεύγοντας τις γνωστές ακρότητες σε διόρθωση που έχουν αναλυθεί στο παρελθόν)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.549
Reaction score
84.049
Αυτό σημαίνει ότι δεν εφαρμόζουμε την target curve σε αυτό που μετράει το σύστημά μας, αλλά εφαρμόζουμε διορθώσεις ώστε το τελικό αποτέλεσμα που ΘΑ μετράει το σύστημα, να είναι πάνω (ή όσο πιο κοντά γίνεται) στην target curve. (αποφεύγοντας τις γνωστές ακρότητες σε διόρθωση που έχουν αναλυθεί στο παρελθόν)
Όχι, δεν σημαίνει αυτό.
Σημαίνει πως μέχρι την συχνότητα Schreoder, ακούμε κυρίως την επίδραση του χώρου στο ηχείο.

Από την Schroeder και πάνω, το πόσο καλό είναι το ηχείο έχει ως αποτέλεσμα ένα ομαλό curve στον χώρο. Και ότι και να κάνεις μετά, δεν βελτιώνεται. Μπορείς αν θέλεις να αλλάξεις την κλίση της καμπύλης, δηλαδή πιο πολλά μπάσα ή πρίμα, μεγαλύτερη ή μικρότερη κατηφόρα, αυτό γίνεται.
Αλλά η προσπάθεια να φέρουμε την απόκριση με dsp στα μεσαιοπρίμα πάνω σε ένα target είναι λάθος σκέψη. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να έχει ήδη καταφέρει ο κατασκευαστής. Μετά, λυπάμαι, δεν γίνεται κάτι.

Στο μπάσο, ναι, γίνεται.

Remember the curve is "an end result, not a target"
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.851
Αυτό είναι κάτι που πρέπει να έχει ήδη καταφέρει ο κατασκευαστής. Μετά, λυπάμαι, δεν γίνεται κάτι.
Έλα, μην είσαι τέτοιος.

Κάτι γίνεται, εφόσον έχει ομαλό σπινοραμα φυσικά.

Χωρίς ομαλό σπινοραμα, δηλαδή με ανομοιογενή off axis σε σχέση με την on axis, εννοείται ότι δεν γίνεται τίποτα απολύτως, καυσόξυλα.

Στην τελική ευθεία, αυτό που πραγματικά μετράει είναι περισσότερο η ομοιότητα μεταξύ on axis και off axis, παρά η απόλυτη ισορροπία απόκρισης στην on axis.

To DSP EQ μπορεί να κάνει σημαντική δουλειά, εφόσον υπάρχει τέτοια ομοιογένεια απόκρισης μεταξύ on/off axis, γι'αυτό λέμε πως θέλουμε ηχεία με σοβαρό σπινοραμα.

Αυτά τα σοβαρά ηχεία, συνοδεύονται και από σοβαρό estimated in room response, και επιδέχονται εφαρμογής target curve.


ΥΓ. Για χρέπια δε μιλάω καν, δε σπαταλαω τζάμπα σάλιο. Οι οδηγίες που δίνω, αφορούν σοβαρά σχεδιασμένα ηχεία. Δε πάει καν το μυαλό μου για διόρθωση σε ρεντεκο...
 
Last edited:



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.579
Μηνύματα
2.944.895
Members
38.201
Νεότερο μέλος
danstefan
Top