Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.540
Reaction score
84.020
Οι μετρήσεις που αναφέρονται σε συστήματα αναπαραγωγής ήχου είναι πάντα dB(C).
Οι μετρήσεις που αφορούν τις βλάβες ακοής από θόρυβο είναι πάντα dB(A).
Οι κορυφές στο μουσικό περιεχόμενο είναι σχεδόν πάντα στην δεύτερη-τρίτη οκτάβα.
IMG_1365.png
IMG_1366.png
IMG_1367.png
IMG_1368.png


Δηλαδή εκεί που δεν μετράει σχεδόν τίποτα το A-weighting

IMG_5941.jpeg

Άρα μην γράφετε για βλάβες ακοής βασιζόμενοι σε λάθος μετρήσεις.
Προσωπικές απόψεις δεν μας ενδιαφέρουν.
Αυτά είναι τα δεδομένα. Μην μετράτε λάθος.
 

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Σχετικά με τις μετρήσεις για την προστασία της ακοής, από επίσημο φορέα της Γερμανίας
In order to be able to correctly evaluate high sound levels, the so-called C rating used. The peak level is therefore given in dB(C).

Από επίσημο φορέα του Βελγίου
The letters A, C and G refer to the correction (weighing) which is applied to sound values of different frequencies.
In most cases the A weighing is applied. The sound volume is then rendered in dB(A). This weighing corresponds most closely to our ear’s sensitivity for sound: the low and high frequencies are not heard equally well. The sound value in dB(A) is representative for hearing damage in the long term.
The curve of the C filter is flatter. In this weighing the low sound frequencies receive relatively more weight, in comparison to the curve of the A filter (you see in the diagram that the green curve lies higher than the red curve with the lower frequencies). Therefore, the sound level in dB(C) is more suitable (better than the dB(A) value) for the assessment of the specific nuisance due to bass sounds at musical events.
With the G weighing one particularly takes into account the infrasound frequencies between 10 and 20 Hz, whereas lower and higher sound frequencies are left out. Sound values in dB(G) are sometimes used with the specific assessment of nuisance from infrasound, e.g. from wind turbines.
Sometimes no correction is applied, and only the pure sound pressure is measured (for ultrasound, infrasound). In case of measuring without weighing, one refers to just dB or dBZ (dB without filter).
 

Μηνύματα
16.036
Reaction score
18.731
Μόνον που το όριο αυτής της κορυφής βρίσκεται στα 135dB αν δεν κάνω λάθος.
Ναι δεν πρέπει να ξεπεραστεί.
Και τα δύο αφορούν την υγεία και την προστασία της ακοής. Και το LAeq που είναι over time αλλά και το Peak sound για να πιάσεις και ενδεχόμενες κορυφές ηχητικής πίεσης μικρής διάρκειας χωρίς να γίνεται average αυτών. Ανάλογα την χρήση και τι θές να μετρήσεις :

- Time-averaged sound level or equivalent continuous sound level (LAeq)
- Peak sound level (Lpeak)
- Sound pressure level (Lp),
- Time-weighted sound level (LAF or LAS)
- Sound exposure level (LAE)
- LEX daily noise exposure level

To Fast and slow έχει μόνο ιστορική σημασία πλέον, ήταν λόγω των αναλογικών meters.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.651
Σχετικά με τις μετρήσεις για την προστασία της ακοής, από επίσημο φορέα της Γερμανίας
In order to be able to correctly evaluate high sound levels, the so-called C rating used. The peak level is therefore given in dB(C).

Από επίσημο φορέα του Βελγίου
The letters A, C and G refer to the correction (weighing) which is applied to sound values of different frequencies.
In most cases the A weighing is applied. The sound volume is then rendered in dB(A). This weighing corresponds most closely to our ear’s sensitivity for sound: the low and high frequencies are not heard equally well. The sound value in dB(A) is representative for hearing damage in the long term.
The curve of the C filter is flatter. In this weighing the low sound frequencies receive relatively more weight, in comparison to the curve of the A filter (you see in the diagram that the green curve lies higher than the red curve with the lower frequencies). Therefore, the sound level in dB(C) is more suitable (better than the dB(A) value) for the assessment of the specific nuisance due to bass sounds at musical events.
With the G weighing one particularly takes into account the infrasound frequencies between 10 and 20 Hz, whereas lower and higher sound frequencies are left out. Sound values in dB(G) are sometimes used with the specific assessment of nuisance from infrasound, e.g. from wind turbines.
Sometimes no correction is applied, and only the pure sound pressure is measured (for ultrasound, infrasound). In case of measuring without weighing, one refers to just dB or dBZ (dB without filter).
Δηλαδή ο "επίσημος γερμανικός φορέας" άμα μετράει 100 dB SPL στους 20 κύκλους τι καταλαβαίνει; πως πειράζει την ακοή; 🤪🤣😂😁

40 Φον στάθμη είναι. 🤪🤣😂😁

Αντιθέτως, ο βελγικός καλά τα λέει. 😎

"In most cases the A weighing is applied."

&

"The sound volume is then rendered in dB(A). This weighing corresponds most closely to our ear’s sensitivity for sound: the low and high frequencies are not heard equally well. The sound value in dB(A) is representative for hearing damage in the long term."

Τα υπόλοιπα είναι βλακείες.

Η μετατροπή των 100 dB SPL στους 20 κύκλους σε dBA είναι -50,4dB, και σε dBC είναι -6,2 dB.

Να κι ένας πίνακας μετατροπής dB SPL σε dB(A) και dB(C):

1000009516.png



Υπ'οψιν:

0 dBA είναι η ουδός ακοής.
130 dBA είναι η ουδός του πόνου.

130 dBA στους 20 κύκλους είναι 180,4 dB SPL.
130 dBA στους 31,5 κύκλους είναι 169,4 dB SPL.
130 dBA στον 1 χιλιοκυκλο είναι 130 dB SPL..

Πάντα σε dB(A).
Τα οποία dB(A) αποτελούν μαθηματική έκφραση των Φον.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.540
Reaction score
84.020
Όλοι οι πίνακες που κατά καιρούς έχετε δει και επικαλείστε για ασφάλεια στην έκθεση θορύβου, από όλους τους διεθνείς οργανισμούς, είναι dB(A).

IMG_5942.jpeg
IMG_5943.png
IMG_5944.png
IMG_5946.gif


Πάντα dB(A).

Αλλά αυτά είναι για θόρυβο σε περιβάλλον εργασίας, και γι αυτόν τον λόγο είναι Α.

Αν όμως μετρήσετε σε A weighting ένα μουσικό κομμάτι ας πούμε στα 70dB, σε C μπορεί να σας βγαίνει η μέτρηση πολλά dB πάνω, διότι όπως είδατε στα πιο πάνω διαγράμματα, εκεί που είναι οι στάθμες στην μουσική το A weighting δεν μετράει τίποτα.

Και αυτός που νομίζει πως του αρέσει να ακούει στα 70dB , γιατί μετράει Α, στην πραγματικότητα μπορεί να ακούει 80dB(C) ίσως και πολύ παραπάνω.
Ασε που αν στο σύστημα του έχει ακύρωση σε
όλη την τρίτη οκτάβα όπως συνήθως, η μέτρηση στάθμης είναι τελείως κουκουρουκου.

Αλλά τζάμπα τα γράφω. Δεν μαθαίνετε.
Σας βάζω και λινκς με τα βιβλία που πρέπει να διαβάσετε, σας βάζω και τους πιο σύγχρονους οδηγούς, τα ανεβάζει και ο Έαρ μερικές σελίδες πριν, dB(C) γράφουν για την αναπαραγωγή, όλα στον βρόντο πάνε.
 

Μηνύματα
16.036
Reaction score
18.731
To phon και το sone πάλι είναι άλλες μονάδες με εφαρμογές σε μηχανική, ψυχοακουστική αλλά και ακουστικά βαρηκοίας. Αυτό γιατί είναι μονάδες που βοηθούν και χρησιμεύουν να ποσοτικοποιηθεί οριστεί η μη γραμμική σχέση μεταξύ του λέγομενου physical intensity που σχετίζεται με το sound power και την αντίληψη (αντιληπτική ικανότητα ) του loudeness απο τον άνθρωπο.

Τέρμα το διαφημιστικό διάλειμμα, ξανάρχισε ο Οβελίξ χα χα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.651
Το dB(C) καλό είναι να θυμάστε πως έχει -6,2dB στους 20 κύκλους και -8,5 dB στους 20 χιλιοκυκλους.

H χωρίς φίλτρο μέτρηση σε dB SPL (ή dBZ) είναι ιδανική για εφαρμογή κλίσης στην target curve.

Mια ευθεία ταργκετ κερβ σε dBC ισοδυναμεί στα πρίμα με μια νορμάλ κλίσης ταργκετ κερβ σε dB SPL (8,5 dB πτώση) αλλά ενσωματώνει και συνολική πτώση 6,2 dB στους 20 κύκλους.

Το διάβασμα, γενικώς μιλώντας, δε βλάπτει. 🤣😁
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.538
Reaction score
2.109
Οφφ Τόπικ εδώ, ξεχάστε την αλφαβήτα των dB !!

Περί target curves : Πως ακριβώς προέκυψαν τούτες, είμαι αδιάβαστος 😁, και αδιάβαστος ηθελημένα επειδή η ζωή είναι μικρή, απαιτεί φειδώ στην σπατάλη του χρόνου, και κάτι μου ξύνιζε πολύ στις κούρμπες σας. Οπότε έλεγα κάθε φορά "άστο για αργότερα", ούτως ή άλλως του Τουλού μπεστ κούρμπ ιζ δε Τουλού τέρπουσα μοστ.

Τι μου ξύνιζε και ξυνίζει; Ας κάνουμε μία υπόθεση εργασίας:

1) Ακούμε τέλεια - δεν ισχύει, αλλά τεσπα
2) Ο μαστεράς ακούει τέλεια - δεν ισχύει, αλλά τεσπα,
3) Εν πάσει περιπτώσει, τέλεια ή όχι, ακούμε όπως ακριβώς ο μαστεράς - δεν ισχύει, αλλά τεσπα
4) Η ηχητική του χώρου του μαστερά είναι ίδια ακριβώς με την ηχητική του χώρου μας - αυτό κι 'αν δεν ισχύει. Τεσπα
5) Η ηχητική του ηχοσυστήματος του μαστερά είναι ίδια και απαράλλακτη με του δικού μας. . . Τεσπα . . .
6) Οι επιλογές μάστεριν του μαστερά είναι ιερές και αδιαμφισβήτητες. Στην πυρρά όσοι διαφωνούν και... τεσπα

Για να ακούσουμε τον ιερό ήχο που άκουσε ο μαστεράς, δεν πρέπει η χψζ target που έχουμε επιλέξει, να είναι αυτή ακριβώς που χρησιμοποίησε και ο χψζ μαστεράς ;;;
Φλατ αυτός, φλατ και εμείς. Ανηφόρα αυτός, ανηφόρα κι' εμείς. Κουτρουβάλα αυτός, κουτρουβάλα εμείς. Και ποιός αυτός, όλοι ίδιοι είναι;

Τι μου ξεφεύγει; Πως προέκυψαν οι target curves;
Είναι απλώς μέσοι όροι στο περίπου αντιστάθμισης όλων των παραπάνω "τεσπα" που κανένα δεν ισχύει στην ρηλ λάιφ;
Είναι μέσοι όροι υποκειμενικών προτιμήσεων εξετασθέντων ακροατών, και στο διάολο οι ιερές επιλογες του μαστερά, όξω όλοι οι αμφισβητίες από την πυρρά;
Είναι και τα δύο; Είναι κάτι άλλο που δεν μπορώ να φανταστώ;
Για πείτε οι διαβασμένοι
 



Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Σηκώθηκα πρωί πρωί να διαβάσω να ξεστραβωθω:D

Frequency evaluation A-weighting – dBA/dB(A) A-weighting adjusts a signal to resemble the human ear's response to medium levels. It is based on the 40 dB curve of equal loudness. The symbols for the sound parameters often contain the letter "A" (e.g. Laeq,Aeq) to indicate that frequency weighting was included in the measurement. The A rating is required for almost all environmental and workplace noise measurements and is specified in international and national standards and guidelines. A-weighting filters cover the entire audible range from 10 Hz to 20 kHz.

C-weighting – dBC/dB(C) The human ear's response varies with sound level. The C frequency weighting corresponds to the 100 dB equal loudness curve, i.e. the response of the human ear at relatively high sound levels. C-weighting is primarily used when assessing peak high sound pressure levels. For example, it can also be used for noise measurements at events where the transmission of bass frequencies can be a problem.

Z-weighting – dBZ/dB(Z) The "zero" frequency rating is defined as flat with a frequency response between 10 Hz and 20 kHz ±1.5 dB with no microphone response. Today the A-weighting is the most commonly used frequency rating. The C rating does not agree so well with subjective testing because the equal loudness curves are based on experiments using sine tones (pure tones) - while in general sound is not made up of sine tones, but rather very complex signals made up of many different ones Composing tones.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.540
Reaction score
84.020
Οφφ Τόπικ εδώ, ξεχάστε την αλφαβήτα των dB !!

Περί target curves : Πως ακριβώς προέκυψαν τούτες, είμαι αδιάβαστος 😁, και αδιάβαστος ηθελημένα επειδή η ζωή είναι μικρή, απαιτεί φειδώ στην σπατάλη του χρόνου, και κάτι μου ξύνιζε πολύ στις κούρμπες σας. Οπότε έλεγα κάθε φορά "άστο για αργότερα", ούτως ή άλλως του Τουλού μπεστ κούρμπ ιζ δε Τουλού τέρπουσα μοστ.

Τι μου ξύνιζε και ξυνίζει; Ας κάνουμε μία υπόθεση εργασίας:

1) Ακούμε τέλεια - δεν ισχύει, αλλά τεσπα
2) Ο μαστεράς ακούει τέλεια - δεν ισχύει, αλλά τεσπα,
3) Εν πάσει περιπτώσει, τέλεια ή όχι, ακούμε όπως ακριβώς ο μαστεράς - δεν ισχύει, αλλά τεσπα
4) Η ηχητική του χώρου του μαστερά είναι ίδια ακριβώς με την ηχητική του χώρου μας - αυτό κι 'αν δεν ισχύει. Τεσπα
5) Η ηχητική του ηχοσυστήματος του μαστερά είναι ίδια και απαράλλακτη με του δικού μας. . . Τεσπα . . .
6) Οι επιλογές μάστεριν του μαστερά είναι ιερές και αδιαμφισβήτητες. Στην πυρρά όσοι διαφωνούν και... τεσπα

Για να ακούσουμε τον ιερό ήχο που άκουσε ο μαστεράς, δεν πρέπει η χψζ target που έχουμε επιλέξει, να είναι αυτή ακριβώς που χρησιμοποίησε και ο χψζ μαστεράς ;;;
Φλατ αυτός, φλατ και εμείς. Ανηφόρα αυτός, ανηφόρα κι' εμείς. Κουτρουβάλα αυτός, κουτρουβάλα εμείς. Και ποιός αυτός, όλοι ίδιοι είναι;

Τι μου ξεφεύγει; Πως προέκυψαν οι target curves;
Είναι απλώς μέσοι όροι στο περίπου αντιστάθμισης όλων των παραπάνω "τεσπα" που κανένα δεν ισχύει στην ρηλ λάιφ;
Είναι μέσοι όροι υποκειμενικών προτιμήσεων εξετασθέντων ακροατών, και στο διάολο οι ιερές επιλογες του μαστερά, όξω όλοι οι αμφισβητίες από την πυρρά;
Είναι και τα δύο; Είναι κάτι άλλο που δεν μπορώ να φανταστώ;
Για πείτε οι διαβασμένοι
Τι λε ρε φίλε;

Θα καθόμαστε εμείς να διαβάζουμε με τις ώρες, και θα σας γράφουμε σε μια παράγραφο συμπυκνωμένα βιβλία; Δωρεάν; Και δεν θα τα μαθαίνετε και θα τρολάρετε κι από πάνω ως ξερόλες;

:lolsign:

Όλα αυτά που ρωτάς έχουν γραφτεί επανειλλημένως. Εγώ προσωπικά θέλω 800€ φιλική τιμή (με απόδειξη φυσικά) για να τα ξαναγράψω.

Δωρεάν μπορώ αν θες να σου απαντήσω τι να γκουγκλάρεις ως προς τα 1-6 που ρωτάς:
The circle of confusion.

IMG_5948.jpeg


Όλα τα υπόλοιπα είναι με χρέωση.
 


Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Βλεπωντας τα διαγραμματα για το Α weight , C weight , Z weight , το Α εχει την πιο αποτομη κλιση καθως οδευουμε προς τη χαμηλοτερες συχνοτητες γιατι η ακοη μας γινεται αναισθητη. Το C εχει πολυ μικροτερη και το Ζ μηδενικη. Εαν η ευαισθησια του αυτιου μας εχει τον ιδιο ρυθμο μεταβολης (παραγωγο,κλιση κλπ) αναλογως τη συχνοτητας και η ενταση του ηχου δεν μεταβαλει (ειναι ανεξαρτητη) αυτη την ευαισθησια τοτε ναι η dbA ειναι η πιο σωστη. Εγω δε το ξερω, αλλα για να το λεει ο ψαγμενος γιατρος μαλλον κατι ξερει. Ισως η C τελικα να ειναι ενα ημιμετρο.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.646
Reaction score
21.470
(a little late to the party, but...)

Κι άσε τα ντραμς, εκεί είναι θρήνος στο λάιβ. Εδώ σκεφτείτε πως σε μαγαζιά 400τμ δε βάζουν μικρόφωνα στο σετ ντραμς, δε χρειάζονται, ακούνε όλοι μια χαρά. 😎
Θα ήθελα να το επιβεβαιώσω αυτό - δις. Αφενός ως ακροατής, αφετέρου ως drummer στα (άγρια) νιάτα μου. Σε μικρά/μεσαίου μεγέθους μαγαζιά που παίζαμε με το συγκρότημα που άνηκα, δεν θυμάμαι να στήθηκαν μικρόφωνα στα τύμπανά μου. Άντε, κάποια φορά να "κρεμούσε" ο ηχολήπτης δύο overheads δεξιά κι αριστερά, ψηλά, πάνω από τα πιατίνια, αλλά ως εκεί. Δηλαδή, οι άλλοι τρεις (κιθάρα, μπάσο, φωνή) έπαιζαν με ενισχυτές και μικρόφωνα κι εγώ "σκέτος" κι ακουγόμασταν μια χαρά. Σκεφτείτε το λίγο.

Μπορούμε και σε ΠΟΛΥ μεγάλες εντάσεις... :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao:
Ακριβώς! Και, για να παραφράσω το ρητό του @costas EAR στην υπογραφή μου, "την ένταση πολύ εμίσησαν, την υψηλή ένταση, κανείς!" :biggrin:
 

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ
Κι είμαστε διψασμένοι για εντάσεις δυνατες
Κι είμαστε διψασμένοι για εντάσεις δυνατες

Βάλτε να παίζει σε εντασεις
Να κάνει το μυαλό σας να μοιάζει πυρκαγιά
Άκου και μην μετράς τα ντιμπια
Η μουσική θα πρέπει να καιει σαν φωτιά

Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί
Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί
Ποιός ζει και ποιος πεθαίνει και ποιος θα κουφαθεί
Ποιός ζει και ποιος πεθαίνει και ποιος θα κουφαθεί

Βάλτε να παίζει σε εντασεις
Να κανει το μυαλό σας να μοιάζει πυρκαγιά
Άκου και μη μετράς τα ντιμπια
Η μουσική θα πρέπει να καιει σαν φωτιά
 

gid

Μηνύματα
8.173
Reaction score
9.409
Δηλαδή, οι άλλοι τρεις (κιθάρα, μπάσο, φωνή) έπαιζαν με ενισχυτές και μικρόφωνα κι εγώ "σκέτος" κι ακουγόμασταν μια χαρά. Σκεφτείτε το λίγο.
Μα είναι γνωστό αυτό, για τους κιθαρίστες και μπασίστες ένα βασικό ερώτημα πριν την αγορά ενισχυτή είναι "θα μπορώ να σταθώ δίπλα σε ντραμς;;;"

Εξάλλου η ηλεκτρική κιθάρα και το ηλεκτρικό μπάσο είναι εντελώς ψόφια χωρίς ενίσχυση...

Μάλιστα για τους μπασίστες και για το γνωστό λόγο το πρόβλημα είναι σοβαρό, θέλουν πολλαπλάσια βατ από τον κιθαρίστα....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.651
Οι μετρήσεις που αναφέρονται σε συστήματα αναπαραγωγής ήχου είναι πάντα dB(C).
Σωστά.

Ας πάρουμε αυτό το μουσικό τεμάχιο:

1000009522.png


Βλέπουμε πως η μεγαλύτερη στάθμη βρίσκεται στη 2η οκτάβα, και ακολουθεί η 1η οκτάβα, μετά η 3η οκτάβα.

Μια dB SPL μέτρηση, θα μας δείξει όλο αυτό που βλέπουμε σε μωβ, δε κόβει τίποτα.

Ας θεωρήσουμε πως μετράμε 105 dB SPL με το μικρόφωνο, προφανώς αυτό θα αντιστοιχεί στους 50 κύκλους.

Λέμε πως ακούμε στα 105 dB SPL.

Την ίδια στιγμή, η SPL στάθμη στον 1 χιλιοκυκλο θα είναι 85 dB SPL.

Μια μέτρηση με μικρόφωνο σε dΒ(C) θα μας δείξει ίδια στάθμη, 105 dBC. Αντιστοιχεί στην πράσινη γραμμή.

Μια μέτρηση με μικρόφωνο σε dΒ(Α) θα μας δείξει 85 dBΑ. Αντιστοιχεί στην κίτρινη γραμμή.


Δηλαδή, ακούω μουσική σε στάθμη 105 dB SPL ή 105 dB (C), που αντιστοιχεί σε στάθμη 85 dB(A) ή σε στάθμη ισοδύναμης ακουστοτητας 85 Φον.

Στα 85 Φον, ακούμε ξεκούραστα και χωρίς κίνδυνο υγείας της ακοής μας, για 8 ώρες.

1000009524.png


Πρακτικά, οι στιγμιαίες κορυφές της στάθμης αναφοράς (105 dBC) αντιστοιχούν σε 85 Φον.

Στάθμες αναφοράς, με φλατ απόκριση του σεταπ, ακούμε χωρίς προβλήματα για την ακοή μας, για ένα 8-ωρο.

Είναι .."χαλαρές".

ΥΓ. Εφαρμόζοντας δε, ένα τυπικό ταργκετ κερβ με συνολική κλίση 10 dB, κατεβάζουμε ακόμα 5 dB(A) την αντιληπτή στάθμη, και από τα 85 dB(A) πάμε στα 80 dB(A) όταν μετράμε με το μικρόφωνο μέγιστη στάθμη 105 dB(C) ή 105 dB SPL.

50€.
 
Last edited:

Μηνύματα
13.573
Reaction score
11.113
Την χρησιμότητα αυτου του μεγέθους που προκύπτει από την καμπύλη Z δεν μπορώ να καταλάβω, τις μετρησεις Α&C μπορώ να τις χρησιμοποιήσω για να δω εάν η διάρκεια της ακρόασης σε συνδυασμό με την ένταση εγκυμονούν κινδύνους για την ακοή μου. Μάλιστα πρέπει να γνωρίζω ποια μέτρηση απ τις 2 πρέπει να χρησιμοποιήσω.
Πολύ σωστά, ανάλογα με τη χρήση της μέτρησης, χρησιμοποιείς την ανάλογη καμπύλη. Για αυτό φτιάχτηκαν. Όταν όμως θες να στήσεις το ηχοσύστημα, να ψωνίσεις sub ή δορυφόρους, δεν θες καμία από αυτές τις 2. Θες τη Z.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.651

Ένα ηχείο (δορυφόρος) που παίζει φλατ στην on axis (free field ή ανηχοϊκή μέτρηση) με σοβαρό σπινοραμα:

1700818865021.png


Έχει προβλεπόμενη in room απόκριση με κλίση:

1700818908737.png


Η κλίση αυτή, στο συχνοτικό εύρος που του αναλογεί του δορυφόρου, είναι χονδρικά 5-6 dB.

Συν 2 dB στις πρώτες 2 οκτάβες (κατά την αρχή της κλίσης 1dB/Oct) μας δίνει συνολική κλίση ~7-8 dB μέσα στο χώρο ακρόασης.

Πρακτικά, ένα τέτοιο σοβαρό ηχείο, δεν χρειάζεται ουσιαστική εφαρμογή target curve, ή εάν χρειάζεται, είναι λίγο, ώστε από τα 7-8dB της φυσιολογικής του κλίσης, να πάει στα 9-10 dB στο σύνολο του ακουστού φάσματος.

Φυσικά, η in room response εξαρτάται από το δωμάτιο, και επειδή δωμάτιο από δωμάτιο έχουν διαφορές (που φαίνονται στο γράφημα RT 60 αλλά και από την απόσταση τοποθέτησης από τα τοιχωματικα όρια) είναι λογικό και αναμενόμενο η τελική in room response στο χώρο μας να μην είναι επακριβώς η αναμενόμενη, οπότε λίγη "βοήθεια" με dsp ώστε να επιτευχθεί η αναμενόμενη, είναι καλοδεχούμενη.

Μελετήστε τώρα την αναμενόμενη in room response από κορυφαία μόνιτορ, ξεκινώντας από τα τζενελεκ που μέτρησε ο Αμιρ.
Μετά, κάντε σύγκριση αυτών των κορυφαίων in room response που θα δείτε, με την μετρήσιμη in room response του δικού σας σεταπ, και θα βρείτε το λάθος.
Η διόρθωση αυτού του σφάλματος, ονομάζεται room correction ή εφαρμογή ταργκετ κερβ.

50€.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.530
Μηνύματα
2.943.154
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top