Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
259
Reaction score
432
Μ'αυτά και μ'εκείνα, μάλλον είμαστε πολύ μακριά από το θάνατο του δικάναλου σετάπ. Κυρίως για λόγους πρακτικούς (εγκατάσταση), αισθητικούς και οικονομικούς φυσικά. Για τους ίδιους δηλαδή λόγους που και άλλες τεχνολογίες στο παρελθόν (βλ. Laserdisc, SACD, κλπ), παρότι υπερτερούσαν ξεκάθαρα από άποψη ποιότητας, δεν απέκτησαν τελικά την κρίσιμη μάζα που χρειαζόταν για να γίνουν εμπορικά επιτυχημένες. Έτσι μοιραία, είτε εξαφανίστηκαν, είτε περιορίστηκαν σε ένα πολύ μικρό κοινό που ψιλοσυντηρεί κάποιες παραγωγές.
Τώρα, αν μιλάμε για μια ηχόμπαρα συν ένα σαμπ που "παίζει" Dolby Atmos, τότε ναι, αυτό είναι αποδεκτό από το μέσο νοικοκυριό. Αλλά για σετάπ 7.2.4 ή παρόμοια, με δορυφόρους, επεξεργαστές, Room EQ κλπ, δεν το βλέπω.
Ακόμα και να μπορεί να το αντέξει κάποιος οικονομικά και να διαθέσει 20-30 χιλιάρικα για ένα σύστημα, αν δεν υπάρχει ειδικός χώρος και βίδα λασκαρισμένη, μάλλον σε δικάναλο θα πάει. Άντε 2.2 με το ζόρι.
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.108
Reaction score
2.741
Μ'αυτά και μ'εκείνα, μάλλον είμαστε πολύ μακριά από το θάνατο του δικάναλου σετάπ. Κυρίως για λόγους πρακτικούς (εγκατάσταση), αισθητικούς και οικονομικούς φυσικά. Για τους ίδιους δηλαδή λόγους που και άλλες τεχνολογίες στο παρελθόν (βλ. Laserdisc, SACD, κλπ), παρότι υπερτερούσαν ξεκάθαρα από άποψη ποιότητας, δεν απέκτησαν τελικά την κρίσιμη μάζα που χρειαζόταν για να γίνουν εμπορικά επιτυχημένες. Έτσι μοιραία, είτε εξαφανίστηκαν, είτε περιορίστηκαν σε ένα πολύ μικρό κοινό που ψιλοσυντηρεί κάποιες παραγωγές.
Τώρα, αν μιλάμε για μια ηχόμπαρα συν ένα σαμπ που "παίζει" Dolby Atmos, τότε ναι, αυτό είναι αποδεκτό από το μέσο νοικοκυριό. Αλλά για σετάπ 7.2.4 ή παρόμοια, με δορυφόρους, επεξεργαστές, Room EQ κλπ, δεν το βλέπω.
Ακόμα και να μπορεί να το αντέξει κάποιος οικονομικά και να διαθέσει 20-30 χιλιάρικα για ένα σύστημα, αν δεν υπάρχει ειδικός χώρος και βίδα λασκαρισμένη, μάλλον σε δικάναλο θα πάει. Άντε 2.2 με το ζόρι.
και αν υπαρχει γυναικα επισης.... :D :D
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Έρχονται in ceiling Sonos οπότε το σωστό Atmos playback θα είναι πολύ ευκολότερο και σωστότερο με λύσεις τύπου μπάρας. Και υπεραρκετό για πάρα πάρα πολύ κόσμο. Άκουσα την Arc με ένα sub και έπαθα πλάκα. Δεν περίμενα τέτοιο ήχο από το πακέτο. Τα Ελληνικά σαλόνια τα γεμίζει άνετα ένα πολυκάναλο Sonos. Αυτό και μια συνδρομή στο Apple Music θες και είσαι έτοιμος.
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.041
Reaction score
82.314
Θα κάτσω να μετρήσω τις φορές που έχουμε γράψει πως ο τίτλος του θρεντ δεν αναφέρεται στον εμπορικό θάνατο του δικάναλου, αλλά στον τεχνολογικό, και κυρίως ως προς την απόλαυση που προσφέρει στον χρήστη.
Θα είναι πάνω από 100; Πάνω από 150;
 



Μηνύματα
4.614
Reaction score
8.010
Ένα βιντεακι από τον χώρο της Genelec στο πρόσφατο συνέδριο tmt που πραγματοποιήθηκε στο Ντίσελντορφ.

The international specialist congress tmt - Tonmeistertagung brings together audio professionals, producers, artists, manufacturers, suppliers, developers and scientists.

Μπορεί κανείς απ τις ρυθμίσεις να επιλέξει μετάφραση στα αγγλικά.
Έχει και μουσική και επίσης τα καινούργια ηχεία της Genelec.
Ο Eric Horstmann πραγματοποιεί mainstream πολυκαναλικες μίξεις.
Δουλεύει αποκλειστικά με objects, δεν υπάρχει bed layer.
Όσο για την διάταξη, 7.1.4 με 2 σαμπ 12ιντσων για το lfe κανάλι, ηχεία 8351 για τα σαραουντ και 8341 για τα οροφής.
Φαίνεται ότι τα 2 καναλια μπροστά παίζουν ξεκάθαρα σε μεγαλύτερες εντάσεις.
 

Μηνύματα
4.912
Reaction score
4.041
Μ'αυτά και μ'εκείνα, μάλλον είμαστε πολύ μακριά από το θάνατο του δικάναλου σετάπ. Κυρίως για λόγους πρακτικούς (εγκατάσταση), αισθητικούς και οικονομικούς φυσικά. Για τους ίδιους δηλαδή λόγους που και άλλες τεχνολογίες στο παρελθόν (βλ. Laserdisc, SACD, κλπ), παρότι υπερτερούσαν ξεκάθαρα από άποψη ποιότητας, δεν απέκτησαν τελικά την κρίσιμη μάζα που χρειαζόταν για να γίνουν εμπορικά επιτυχημένες. Έτσι μοιραία, είτε εξαφανίστηκαν, είτε περιορίστηκαν σε ένα πολύ μικρό κοινό που ψιλοσυντηρεί κάποιες παραγωγές.
Τώρα, αν μιλάμε για μια ηχόμπαρα συν ένα σαμπ που "παίζει" Dolby Atmos, τότε ναι, αυτό είναι αποδεκτό από το μέσο νοικοκυριό. Αλλά για σετάπ 7.2.4 ή παρόμοια, με δορυφόρους, επεξεργαστές, Room EQ κλπ, δεν το βλέπω.
Ακόμα και να μπορεί να το αντέξει κάποιος οικονομικά και να διαθέσει 20-30 χιλιάρικα για ένα σύστημα, αν δεν υπάρχει ειδικός χώρος και βίδα λασκαρισμένη, μάλλον σε δικάναλο θα πάει. Άντε 2.2 με το ζόρι.
Μια μεριδα ανθρωπων που εχουν επενδυσει αρκετα χρηματα για να παρουν ενα αξιολογο δικαναλο συστημα κι εχουν ενα αποτελεσμα που στους ιδιους αρεσει, μπορει να μεινουν σ αυτο που εχουν αποκτησει με πολυ μεγαλες θυσιες. Δεν ακυρωνεις ευκολα μια μεγαλη επενδυση που εχεις κανει.

Δεν ειναι και λιγες περιπτωσεις που αυτο το συστημα ειναι στο σαλονι του σπιτιου με οτι αυτο μπορει να συνεπαγεται απο πλευρας ηχητικης φροντιδας του χωρου. Επομενως ειναι και λογικο να δοκιμαζουν και να "παιζουν" ανα διαστηματα ειτε με διαφορετικες λυχνιες, ειτε με διαφορετικη κεφαλή στον βραχιονα του πικαπ η ακομη και με καλωδια.

Ο πολυς ο κοσμος δε νομιζω να εχει ιδιαιτερα κολληματα στο πως θ ακουσει την μουσικη του. Δεν ειναι και λιγα τα σπιτια που εχουν στημενο ενα συστημα γυρω απ την τηλεοραση 5.1 απ αυτα που προσφερουν ο Κωτσοβολος η οι υπολοιπες αλυσιδες. Εν τω μεταξυ ολο και περισσοτερο μπαινουν στο σπιτι οι ηχομπαρες. Αρα και στο εμπορικο κομματι υπαρχει η ταση του πολυκαναλου η οποια στην πλειοψηφια της γινεται με την μορφη της μη διαταραχης της αισθητικης ενος σαλονιου.

Επομενως ηδη βρισκομαστε σε μια φαση στροφης του τροπου ακουγαμε, με τον αυτον που πλεον παει να κυριαρχησει. Ενω για τους λεγομενους χαιενταδες, σιγουρα καποιοι δεν προκειται ν αλλαξουν ποτε τον τροπο που ακουγαν. Ομως οταν πλεον η ταση οδευει προς τον πολυκαναλο απ εκει που ηταν ανυπαρκτος, ειναι σιγουρο οτι στο βαθος μιας δεκαετιας η πλειοψηφια και των βαρεως βλαμμενων 😂 θα στραφουν προς τον πολυκαναλο.

Οσον αφορα την ¨βιδα λασκαρισμενη¨ εδω πλεον πρεπει ν ανατρεξουμε στην αρχαιοττα να παρουμε το φαναρι του ΔΙΟΜΗΔΗ και να βρουμε ποιος δεν εχει λασκαρισμενη βιδα.

Επομενως εαν ο Dimifoot ειναι λιγο ντροπαλος :o και μιλαει για το τεχνικο - ποιοτικο κομματι και βγαζει εξω το εμπορικο, εγω το προχωραω και λεω οτι ακομη κι εδω η ταση ειναι πολυκαναλη. Υπαρχουν μηχανηματα για ολα τα βαλαντια.

Ωστοσο ειναι καλο να υπαρχει και να ενισχυεται με οτι τροπο μπορει το κλασικο - ρετρο. Δεν πειραζει κανενα, τουναντιον δημιουργει πολυ ωραια συναισθηματα σε οσους εζησαν μια αλλη εποχη. Εξακολουθει να προσφερει μεγαλη απολαυση στους ιδιοκτητες και οχι μονο. Ουτε μπορουμε να πουμε οτι θ αποτελεσει τροχοπεδη στην αναπτυξη καινουριων τεχνολογιων, το αντιθετο μαλιστα.
 

Μηνύματα
259
Reaction score
432
Μια μεριδα ανθρωπων που εχουν επενδυσει αρκετα χρηματα για να παρουν ενα αξιολογο δικαναλο συστημα κι εχουν ενα αποτελεσμα που στους ιδιους αρεσει, μπορει να μεινουν σ αυτο που εχουν αποκτησει με πολυ μεγαλες θυσιες. Δεν ακυρωνεις ευκολα μια μεγαλη επενδυση που εχεις κανει.

Δεν ειναι και λιγες περιπτωσεις που αυτο το συστημα ειναι στο σαλονι του σπιτιου με οτι αυτο μπορει να συνεπαγεται απο πλευρας ηχητικης φροντιδας του χωρου. Επομενως ειναι και λογικο να δοκιμαζουν και να "παιζουν" ανα διαστηματα ειτε με διαφορετικες λυχνιες, ειτε με διαφορετικη κεφαλή στον βραχιονα του πικαπ η ακομη και με καλωδια.

Ο πολυς ο κοσμος δε νομιζω να εχει ιδιαιτερα κολληματα στο πως θ ακουσει την μουσικη του. Δεν ειναι και λιγα τα σπιτια που εχουν στημενο ενα συστημα γυρω απ την τηλεοραση 5.1 απ αυτα που προσφερουν ο Κωτσοβολος η οι υπολοιπες αλυσιδες. Εν τω μεταξυ ολο και περισσοτερο μπαινουν στο σπιτι οι ηχομπαρες. Αρα και στο εμπορικο κομματι υπαρχει η ταση του πολυκαναλου η οποια στην πλειοψηφια της γινεται με την μορφη της μη διαταραχης της αισθητικης ενος σαλονιου.

Επομενως ηδη βρισκομαστε σε μια φαση στροφης του τροπου ακουγαμε, με τον αυτον που πλεον παει να κυριαρχησει. Ενω για τους λεγομενους χαιενταδες, σιγουρα καποιοι δεν προκειται ν αλλαξουν ποτε τον τροπο που ακουγαν. Ομως οταν πλεον η ταση οδευει προς τον πολυκαναλο απ εκει που ηταν ανυπαρκτος, ειναι σιγουρο οτι στο βαθος μιας δεκαετιας η πλειοψηφια και των βαρεως βλαμμενων 😂 θα στραφουν προς τον πολυκαναλο.

Οσον αφορα την ¨βιδα λασκαρισμενη¨ εδω πλεον πρεπει ν ανατρεξουμε στην αρχαιοττα να παρουμε το φαναρι του ΔΙΟΜΗΔΗ και να βρουμε ποιος δεν εχει λασκαρισμενη βιδα.

Επομενως εαν ο Dimifoot ειναι λιγο ντροπαλος :o και μιλαει για το τεχνικο - ποιοτικο κομματι και βγαζει εξω το εμπορικο, εγω το προχωραω και λεω οτι ακομη κι εδω η ταση ειναι πολυκαναλη. Υπαρχουν μηχανηματα για ολα τα βαλαντια.

Ωστοσο ειναι καλο να υπαρχει και να ενισχυεται με οτι τροπο μπορει το κλασικο - ρετρο. Δεν πειραζει κανενα, τουναντιον δημιουργει πολυ ωραια συναισθηματα σε οσους εζησαν μια αλλη εποχη. Εξακολουθει να προσφερει μεγαλη απολαυση στους ιδιοκτητες και οχι μονο. Ουτε μπορουμε να πουμε οτι θ αποτελεσει τροχοπεδη στην αναπτυξη καινουριων τεχνολογιων, το αντιθετο μαλιστα.
Υπάρχουν διάφορες συνιστώσες οι οποίες πολλές φορές αλληλοσυγκρούονται και δεν επιτρέπουν στην αγορά να προχωρήσει προς μια κατεύθηνση και κατά συνέπεια να υπάρξει καθολική αποδοχή.

Τα τελευταία 20 χρόνια, η τεχνολογία αναπαραγωγής εικόνας αλλά και ήχου κάνει συνεχόμενα άλματα με αποτέλεσμα να βγαίνουν συνεχώς νέα στάνταρς, ειδικά στα φορμάτ του βίντεο και της εικόνας. Αυτό βέβαια τις εταιρίες τις συμφέρει γιατί κάθε 2-3 χρόνια έχουν κάτι νέο να πασάρουν στην πελατεία τους. Πάρτε καινούργια τηλεόραση, μεγαλύτερη, καλύτερη, OLED, QLED, FHD, 4K, καινούργιο AVR, 5.1, 7.1, 9.1 καινούργια ηχεία και πάει λέγοντας.

Από την άλλη έχεις εταιρίες τεχνολογίας όπως η apple η οποία μπήκε όσο πιο δυνατά μπορούσε στην αγορά, με τα δικά της στάνταρς φυσικά (τι έκπληξη!), Από κοντά βέβαια η amazon η google και κάτι μικρότερες, η καθεμία με τα δικά της τεχνολογικά ακρόλεξα.

Όπως μπορεί να αντιληφθεί κάποιος, εκτός και αν είσαι techno-freak, χάνεις αργά ή γρήγορα τη μπάλλα, αγοράζεις ό,τι σου πασάρουν (και ότι αντέχει η τσέπη σου) και δεν ξανασχολείσαι. Με άλλα λόγια, ξενερώνεις.

Για να μην γίνομαι κουραστικός, εκεί που θέλω να καταλήξω είναι στο ότι αν δεν υπάρξει ένα (ΕΝΑ) στάνταρ που να ακολουθηθεί από τη συντρηπτική πλειοψηφία των εταιριών και το οποίο θα καλύπτει σωστά (ΣΩΣΤΑ) τόσο τις απαιτήσεις αναπαραγωγής εικόνας αλλά και (ΚΑΙ) ήχου, το surround ή immersive φορμάτ φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσει να αποκτήσει τα επίπεδα αποδοχής που θα μπορούσε. Και όταν μιλάμε για αποδοχή, σημαίνει το να μπει στο μέσο σαλόνι του μέσου Έλληνα. Όχι στο playroom ή το στουντιακά φροντισμένο υπόγειο που ελάχιστοι έχουν τη δυνατότητα και την τρέλλα να υλοποιήσουν.
Και όσον αφορά τη μουσική ειδικότερα, ας μην ξεχνάμε ότι η άσκηση είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς το μεγαλύτερο μέρος των μουσικών έργων έχει συμπιεστεί ήδη στα δύο κανάλια. Το πως θα αποδώσει το κάθε πολυκάναλο σύστημα ένα στερεοφωνικό ρεπερτόριο είναι ένα τεράστιο ερωτηματικό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Υπάρχει standard και λέγεται Dolby Atmos. Δεν ήταν ποτέ ευκολότερο να μπει στα σαλόνια το immersive sound. Το μόνο που χρειάζεται είναι 1000€ για μια μπάρα JBL και 20€ το μήνα για το Apple Music. Αυτό είναι όλο, δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, πραγματικά. Από εκεί και μετά αρχίζουν τα θέλω του καθενός, τα οποία δεν έχουν ταβάνι.

Η Apple δεν κάνει τα δικά της όσο αφορά το Dolby Atmos. Ακολουθεί ότι λέει η Dolby. Τα δικά της τα κάνει στο spatial sound το οποίο δεν είναι Dolby Atmos αλλά simulation για ακουστικά.

Το Dolby Atmos είναι ένα και είναι playback format. Θέλει ηχεία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.032
Reaction score
130.903
Το πως θα αποδώσει το κάθε πολυκάναλο σύστημα ένα στερεοφωνικό ρεπερτόριο είναι ένα τεράστιο ερωτηματικό.
Δεν είναι.
Το ξέρουμε και θεωρητικά, και πρακτικά.
αν δεν υπάρξει ένα (ΕΝΑ) στάνταρ που να ακολουθηθεί από τη συντρηπτική πλειοψηφία των εταιριών και το οποίο θα καλύπτει σωστά (ΣΩΣΤΑ) τόσο τις απαιτήσεις αναπαραγωγής εικόνας αλλά και (ΚΑΙ) ήχου,...
Υπάρχει.
Το λέμε Dolby Atmos.
φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσει να αποκτήσει τα επίπεδα αποδοχής που θα μπορούσε.
Μη φοβάσαι.
Είναι εντελώς αδιάφορο.
 


Μηνύματα
259
Reaction score
432
Δεν είναι.
Το ξέρουμε και θεωρητικά, και πρακτικά.

Υπάρχει.
Το λέμε Dolby Atmos.

Μη φοβάσαι.
Είναι εντελώς αδιάφορο.
Πράγματι φαίνεται να υπερισχύει το Dolby Atmos. Αν γνωρίζεις, το κομμάτι της αναπαραγωγής στερεοφωνικού περιεχομένου πως διαχειρίζεται; Υπάρχει κάποια προδιαγραφή του dolby atmos που να καθοδηγεί το σύστημα για το πως θα κάνει render το στέρεο στα διάφορα κανάλια; Ή επαφίεται στην κάθε Marantz, Bose, Polk, Sonos για το πως θα κάνει την υλοποίηση;

Τρόπος του λέγειν. Κουβέντα να κάνουμε. Κι εμένα αδιάφορο μου είναι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.032
Reaction score
130.903
Αν γνωρίζεις, το κομμάτι της αναπαραγωγής στερεοφωνικού περιεχομένου πως διαχειρίζεται; Υπάρχει κάποια προδιαγραφή του dolby atmos που να καθοδηγεί το σύστημα για το πως θα κάνει render το στέρεο στα διάφορα κανάλια; Ή επαφίεται στην κάθε Marantz, Bose, Polk, Sonos γ
Πιάσε από την αρχή αυτό το θρεντ, έχουν γραφτεί αναλυτικά όσα ρωτάς και πολύ περισσότερα.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
330 σελίδες; Ίσως στο επόμενο lockdown :)
Ευχαριστώ πάντως
Η απλή σύντομη απάντηση είναι ότι κάθε πολυκάναλο format έχει τον ή τους δικούς του upmixers. Οι μηχανικοί της κάθε εταιρείας (Dolby, Auro, DTS), έχουν αναπτύξει τους δικούς τους αλγόριθμους, και σύμφωνα με το τι θα επιλέξεις εσύ θα πάρεις και το ανάλογο αποτέλεσμα. Κάποιοι αλγόριθμοι έχουν και παραμετροποίηση.

Οπότε όχι, δεν κάνει ότι θέλει η Marantz, Denon κλπ. Αυτό που μπορούν όμως να κάνουν είναι να αναπτύξουν έναν δικό τους αλγόριθμο και να τον έχουν μέσα στα μηχανήματα τους. Όπως κάνει η Anthem για παράδειγμα.
 

Μηνύματα
259
Reaction score
432
Η απλή σύντομη απάντηση είναι ότι κάθε πολυκάναλο format έχει τον ή τους δικούς του upmixers. Οι μηχανικοί της κάθε εταιρείας (Dolby, Auro, DTS), έχουν αναπτύξει τους δικούς τους αλγόριθμους, και σύμφωνα με το τι θα επιλέξεις εσύ θα πάρεις και το ανάλογο αποτέλεσμα. Κάποιοι αλγόριθμοι έχουν και παραμετροποίηση.

Οπότε όχι, δεν κάνει ότι θέλει η Marantz, Denon κλπ. Αυτό που μπορούν όμως να κάνουν είναι να αναπτύξουν έναν δικό τους αλγόριθμο και να τον έχουν μέσα στα μηχανήματα τους. Όπως κάνει η Anthem για παράδειγμα.
Ευχαριστώ ιδιαιτέρως @alexis
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.603
Μηνύματα
2.910.898
Members
38.074
Νεότερο μέλος
gnpapast
Top