Featured Πώς στήνουμε σωστά ένα σύστημα;

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Βρε σαμπ θα θέλει, αλλά καλύτερο ηχείο είναι.

Πρόκειται για 2,5 δρόμων ηχείο, δηλαδή μεσαία παίζει το πάνω μιντγούφερ, με κρος στους 2,5 χιλιοκυκλους.

Στον κάθετο άξονα, μάλλον θα υπάρχει κι εδώ ένα "θεματακι", δεν είδα σχεδιαγράμματα πολικής απόκρισης.

Το σημαντικότερο πρόβλημα που προκύπτει με αυτό το ηχείο, είναι η ιδιαίτερα αυξημένη δυσκολία σωστής ενσωμάτωσης σαμπ, διότι έχει διπλή έξοδο "μπας ριφλεξ", μια πίσω και μια κάτω.

Σε κεινες τις συχνοτικες περιοχές των "μπας ριφλεξ", θα υπάρχει πρόβλημα ενσωμάτωσης άλλων πηγών χαμηλών συχνοτήτων, διότι κάτωθεν του συχνοτικού σημείου συντονισμού της εκάστης οπής, έχουμε σημαντικές ακυρώσεις, τρύπες άπατες, που δε γεμίζουν ούτε με EQ ούτε με θαύματα.

Κι άντε η πίσω τρύπα κλείνει. Η κάτω;

Προσωπικά, δεν θα επέλεγα τέτοιο ηχείο, θα προτιμούσα ένα καθαρό 3-δρομο και κατά προτίμηση κλειστής καμπίνας, ώστε να είναι "παιχνιδάκι" η ενσωμάτωση σαμπ.

Επόμενη επιλογή, ένα ηχείο με μια οπή ανάκλασης χαμηλών, συντονισμένη σε όσο πιο χαμηλή συχνότητα γίνεται (ιδανικά μεταξύ 20-25, άντε μέχρι 30Hz), ώστε εύκολα να κλείσει με ένα σφουγγάρι, για να αναλάβουν εκεί κάτω τα σαμπ.
Πρόσθετο στοιχείο που πρέπει να επισημαίνεται είναι πως όποια ηχεία βάσης είτε ... Sonos διαθέτουμε, οι εύλογες αποστάσεις των midwoofer από το πάτωμα τείνουν να προξενούν αισθητές υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη 100-250 Hz οι οποίες δεν γίνεται να διορθώνονταν μέσω DSP.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Πρόσθετο στοιχείο που πρέπει να επισημαίνεται είναι πως όποια ηχεία βάσης είτε ... Sonos διαθέτουμε, οι εύλογες αποστάσεις των midwoofer από το πάτωμα τείνουν να προξενούν αισθητές υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη 100-250 Hz οι οποίες δεν γίνεται να διορθώνονταν μέσω DSP.
Με τις πιο χαμηλές συχνότητες τι γίνεται όσο αυξάνεται το ύψος; Υποχωρούν και αυτές να φανταστώ ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654

Μπα!

Και μην ακούω για τα λεφτά παίζει καλά . Δεν υπάρχει για μένα αυτό η παίζει αρκετά καλά η δε παίζει. Το threshold είναι προσωπικό. Γιατί και το 1000αρικο έχει αξία
Από το βίντεο που δείχνεις, το οποίο βεβαίως δεν είναι ικανό για σοβαρό συμπέρασμα, και μ'αυτό το τραγούδι, το οποίο δεν θα ήταν πρώτη μου επιλογή για εκτίμηση ήχου, εμένα προσωπικά μου αρέσει περισσότερο το πώς ακούγεται από τα σόνος.

Ωστόσο, να δούμε μερικά πράγματα:

Τα εν λόγω ΚΕΦ, είναι εξαιρετικά ηχεία, με πολύ καλές μετρήσεις, αλλά με μικρό μεγάφωνο, πολύ περιορισμένων δυνατοτήτων.

Η ενεργή έκδοση αυτών των κεφ, συνδυασμένη με ένα ζευγάρι σαμπ της φίρμας, θα έχουν αρκετά αξιόλογο αποτέλεσμα, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους.

Πάμε τώρα στα σόνος.

Η τοποθέτηση όπως δείχνει στο βίντεο, τα αδικεί. Θα έπαιζαν σημαντικά καλύτερα τοποθετημένα on wall, όπως προβλέπεται, ψηλότερα από το έδαφος, χωρίς ανακλαστική επιφάνεια εμπρός τους, και σε μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους.

Βλέπουμε δηλαδή ωραία στημένα τα κεφ στις βάσεις τους, και "πεταμένα" τα σόνος πάνω στο έπιπλο, με άφθονη ανακλαστική επιφάνεια μπροστά τους, που θα είναι μια "κακή" δευτερεύουσα πηγή.

Η απόδοσή τους στο μπάσο, φαίνεται σημαντικά καλύτερη των κεφ.

Η προσθήκη 2 σαμπ της σόνος, θα ανεβάσει σημαντικά τις δυνατότητες του εν λόγω σεταπ.

Η σύγκριση τιμών, μεταξύ 2 ενεργών ΚΕΦ με τις βάσεις τους και με τα σαμπ τους, και το αντίστοιχο με σόνος, βγάζει αδιαφιλονίκητο νικητή το σεταπ των σόνος.

Η ευκολία χρήσης, σε συνδυασμό με τις ενσωματωμένες δυνατότητες ισοστάθμισης, επίσης βγάζουν νικητή τα σόνος.

Για τις ανάγκες του εν λόγω βίντεο, δεν έχουμε πληροφόρηση για το εάν χρησιμοποιήθηκε η ικανότητα ισοστάθμισης των σόνος, και εάν ναι, πως, με τι κερβ.

Δική μου άποψη είναι πως στον περισσότερο κόσμο το σεταπ της σόνος θα είναι προτιμότερο ηχητικά.

Η ευκολία επέκτασης του οικοσυστήματος των σόνος σε πολυκάναλο και ιμερσιβ σεταπ, είναι ένα ακόμα σοβαρό πλεονέκτημά τους, ενώ η τοποθέτησή τους πάνω στον τοίχο, όπως προβλέπεται, είναι σημαντικό ατού για την χρηστικότητα και αισθητική του οικιακού χώρου.

Στο τέλος, ενώ εκτιμώ ιδιαιτέρως τα εν λόγω ΚΕΦ, αφενός επειδή τα θεωρώ πολύ ακριβά για το μέγεθός τους και αφετέρου γιατί δεν έχουν ικανό μιντγούφερ για την 3η οκτάβα, αλλά και γιατί κάποια θεματακια στις μεσαίες τα έχουν (ίσως λιγότερο η έκδοση μέτα), ειλικρινά θα προτιμούσα για δική μου χρήση ένα ιμερσιβ σεταπ με σόνος. 😎
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Με τις πιο χαμηλές συχνότητες τι γίνεται όσο αυξάνεται το ύψος; Υποχωρούν και αυτές να φανταστώ ;
Προτεραιότητα για την επίδραση πάνω στις ακόμα χαμηλότερες συχνότητες θα έχουν οι αποστάσεις από το οπίσθιο προς τα ηχεία και ύστερα από τα πλευρικά τοιχώματα
 


Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Από το βίντεο που δείχνεις, το οποίο βεβαίως δεν είναι ικανό για σοβαρό συμπέρασμα, και μ'αυτό το τραγούδι, το οποίο δεν θα ήταν πρώτη μου επιλογή για εκτίμηση ήχου, εμένα προσωπικά μου αρέσει περισσότερο το πώς ακούγεται από τα σόνος.

Ωστόσο, να δούμε μερικά πράγματα:

Τα εν λόγω ΚΕΦ, είναι εξαιρετικά ηχεία, με πολύ καλές μετρήσεις, αλλά με μικρό μεγάφωνο, πολύ περιορισμένων δυνατοτήτων.

Η ενεργή έκδοση αυτών των κεφ, συνδυασμένη με ένα ζευγάρι σαμπ της φίρμας, θα έχουν αρκετά αξιόλογο αποτέλεσμα, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους.

Πάμε τώρα στα σόνος.

Η τοποθέτηση όπως δείχνει στο βίντεο, τα αδικεί. Θα έπαιζαν σημαντικά καλύτερα τοποθετημένα on wall, όπως προβλέπεται, ψηλότερα από το έδαφος, χωρίς ανακλαστική επιφάνεια εμπρός τους, και σε μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους.

Βλέπουμε δηλαδή ωραία στημένα τα κεφ στις βάσεις τους, και "πεταμένα" τα σόνος πάνω στο έπιπλο, με άφθονη ανακλαστική επιφάνεια μπροστά τους, που θα είναι μια "κακή" δευτερεύουσα πηγή.

Η απόδοσή τους στο μπάσο, φαίνεται σημαντικά καλύτερη των κεφ.

Η προσθήκη 2 σαμπ της σόνος, θα ανεβάσει σημαντικά τις δυνατότητες του εν λόγω σεταπ.

Η σύγκριση τιμών, μεταξύ 2 ενεργών ΚΕΦ με τις βάσεις τους και με τα σαμπ τους, και το αντίστοιχο με σόνος, βγάζει αδιαφιλονίκητο νικητή το σεταπ των σόνος.

Η ευκολία χρήσης, σε συνδυασμό με τις ενσωματωμένες δυνατότητες ισοστάθμισης, επίσης βγάζουν νικητή τα σόνος.

Για τις ανάγκες του εν λόγω βίντεο, δεν έχουμε πληροφόρηση για το εάν χρησιμοποιήθηκε η ικανότητα ισοστάθμισης των σόνος, και εάν ναι, πως, με τι κερβ.

Δική μου άποψη είναι πως στον περισσότερο κόσμο το σεταπ της σόνος θα είναι προτιμότερο ηχητικά.

Η ευκολία επέκτασης του οικοσυστήματος των σόνος σε πολυκάναλο και ιμερσιβ σεταπ, είναι ένα ακόμα σοβαρό πλεονέκτημά τους, ενώ η τοποθέτησή τους πάνω στον τοίχο, όπως προβλέπεται, είναι σημαντικό ατού για την χρηστικότητα και αισθητική του οικιακού χώρου.

Στο τέλος, ενώ εκτιμώ ιδιαιτέρως τα εν λόγω ΚΕΦ, αφενός επειδή τα θεωρώ πολύ ακριβά για το μέγεθός τους και αφετέρου γιατί δεν έχουν ικανό μιντγούφερ για την 3η οκτάβα, αλλά και γιατί κάποια θεματακια στις μεσαίες τα έχουν (ίσως λιγότερο η έκδοση μέτα), ειλικρινά θα προτιμούσα για δική μου χρήση ένα ιμερσιβ σεταπ με σόνος. 😎
Σωστά συμφωνώ . Βέβαια και τα kef έχουν πρόγραμμα ισοστάθμισης . Και τα δυο χάλια ακούγονται σε αυτό το βίντεο . Πιο καθαρό όμως είναι το kef . Βέβαια δεν έχει μπάσο
 

Μηνύματα
1.607
Reaction score
1.924
Σκέφτομαι μήπως αντί για sub να πάω με μια ανταλλαγή στην εκδοχή δαπέδου του ίδιου ηχείου για αρχή .

Την εκδοχή της σταδιακης αναβαθμισης σε πολυκαναλο την έχεις σκεφτεί? Η έχεις σκοπό να μείνεις σε δικαναλο για πάντα?
Ρωτάω γιατί αν έχεις έστω στο πίσω μέρος του μυαλού σου μια τέτοια πιθανότητα, τότε θα πρέπει να ξεκινήσεις λίγο διαφορετικά κατα τη γνωμη μου επιλεγοντας ηχεια που να εχουν στη σειρα τους και καποιο ιδιεταιρα αξιολογο κεντρικο ηχειο.
Στη θεση σου αν εβλεπα ως πιθανη την αγορα ηχειου στα 2.300 ευρω το ζευγαρι, αντι για ηχειο με διπλα 5.25" μιντγουφερ θα προτιμουσα χιλιες φορες να παρω τα μεταχειρισμενα Golden ear Triton One με μολις 500 ευρω παραπανω που θα τα δωσεις ετσι κι αλλιως για sub, η τα Polk R700 αν δεν ηθελα να παω σε μεταχειρισμενα.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Την εκδοχή της σταδιακης αναβαθμισης σε πολυκαναλο την έχεις σκεφτεί? Η έχεις σκοπό να μείνεις σε δικαναλο για πάντα?
Ρωτάω γιατί αν έχεις έστω στο πίσω μέρος του μυαλού σου μια τέτοια πιθανότητα, τότε θα πρέπει να ξεκινήσεις λίγο διαφορετικά κατα τη γνωμη μου επιλεγοντας ηχεια που να εχουν στη σειρα τους και καποιο ιδιεταιρα αξιολογο κεντρικο ηχειο.
Στη θεση σου αν εβλεπα ως πιθανη την αγορα ηχειου στα 2.300 ευρω το ζευγαρι, αντι για ηχειο με διπλα 5.25" μιντγουφερ θα προτιμουσα χιλιες φορες να παρω τα μεταχειρισμενα Golden ear Triton One με μολις 500 ευρω παραπανω που θα τα δωσεις ετσι κι αλλιως για sub, η τα Polk R700 αν δεν ηθελα να παω σε μεταχειρισμενα.
Οχι θα μείνω σε δικαναλο . Τα Polk δεν … Ίσως πάω σε Bouchard a10 σε κάποια χρόνια και προς τον παρόν sub.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
Σωστά συμφωνώ . Βέβαια και τα kef έχουν πρόγραμμα ισοστάθμισης . Και τα δυο χάλια ακούγονται σε αυτό το βίντεο . Πιο καθαρό όμως είναι το kef . Βέβαια δεν έχει μπάσο
Διαφωνώ.

Δεν ακούγεται πιο "καθαρό", απλώς είναι πιο άμπασο, πιο "λεπτοηχο" και γι'αυτό νομίζεις αυτό που νομίζεις.

Δεν ακούς κάτι περισσότερο από το κεφ, κάτι που χάνεται από το σόνος. Δεν ακούς τίποτα πιο "καθαρά" από το κεφ, μόνον λιγότερο μπάσο έχει.
 




Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Διαφωνώ.

Δεν ακούγεται πιο "καθαρό", απλώς είναι πιο άμπασο, πιο "λεπτοηχο" και γι'αυτό νομίζεις αυτό που νομίζεις.

Δεν ακούς κάτι περισσότερο από το κεφ, κάτι που χάνεται από το σόνος. Δεν ακούς τίποτα πιο "καθαρά" από το κεφ, μόνον λιγότερο μπάσο έχει.
Εν μέρει ναι . Αλλά θα μπορούσε και να έχει μπάσο σφιχτό , γεμάτο και γρήγορο σχετικά και παράλληλα να είναι καθαρό και ρεαλιστικό με σώμα .

Προτιμας δηλαδη τα Buchardt απο τα Golden Ear? εχεις ακουσει το there is no replacement for displacement?
Αν πουλήσω αυτά που έχω παίρνω αυτή τη λύση με λογικό ποσό . Και είναι πολύ ολοκληρωμένη λύση
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
Άμα είναι να δώσεις λεφτά, πάνε πάρε dutch & dutch, σε λευκό.



Χωρίς να δώσεις τέτοια ποσά, έχω σε μαύρο επιλογές.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Άμα είναι να δώσεις λεφτά, πάνε πάρε dutch & dutch, σε λευκό.



Χωρίς να δώσεις τέτοια ποσά, έχω σε μαύρο επιλογές.
Τα αγαπημένα μου

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Και τα Buchard μάλλον άδικη σπατάλη. Sub και τέλος η ξεφεύγουμε άγρια σε χρηματα.
Δεν εξετάζεται πόσο άδικη θα ήταν αφού προηγείται το πόσο... άγνωστη είναι. Όσα sub και να πάρεις, από τη στιγμή που έχουμε ηχεία βάσης συμβατικής αρχιτεκτονικής με midwoofer μακρινά από το δάπεδο , έστω και αν οι ανηχοϊκές τους αποκρίσεις θα παρουσίαζαν σφριγηλή τρίτη οκτάβα, χωρίς μελετημένο και μετρημένο στο δικό σου χώρο στήσιμο συχνότερο φαινόμενο θα είναι υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη τρίτης με τέταρτη οκτάβα.

Όποιος δε σκεφτεί να έβαζε sub να παίζουν τρίτη οκτάβα με ανάλογο υψιπερατό κροσάρισμα των main μέσω κεντρικού επεξεργαστή τύπου miniDSP πρέπει να κρατά υπ'όψιν αφενός μεν ότι η χρονική ευθυγράμμιση μεταξύ sub & main γίνεται πιο απαιτητική όσο ανέρχεται η συχνότητα cross αφετέρου δε πως η εξομάλυνση απόκρισης στην επίμαχη ζώνη μπορεί να είχε παρενέργειες στην αμέσως επόμενη ή προηγούμενη ζώνη οκτάβας.

Γι αυτό πρέπει η τρίτη οκτάβα να βγαίνει ομαλά από τα main σκέτα και όχι μόνο υπό ανηχοϊκή συνθήκη αλλά επιτόπου στη δική μας θέση ακρόασης.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Δεν εξετάζεται πόσο άδικη θα ήταν αφού προηγείται το πόσο... άγνωστη είναι. Όσα sub και να πάρεις, από τη στιγμή που έχουμε ηχεία βάσης συμβατικής αρχιτεκτονικής με midwoofer μακρινά από το δάπεδο , έστω και αν οι ανηχοϊκές τους αποκρίσεις θα παρουσίαζαν σφριγηλή τρίτη οκτάβα, χωρίς μελετημένο και μετρημένο στο δικό σου χώρο στήσιμο συχνότερο φαινόμενο θα είναι υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη τρίτης με τέταρτη οκτάβα.

Όποιος δε σκεφτεί να έβαζε sub να παίζουν τρίτη οκτάβα με ανάλογο υψιπερατό κροσάρισμα των main μέσω κεντρικού επεξεργαστή τύπου miniDSP πρέπει να κρατά υπ'όψιν αφενός μεν ότι η χρονική ευθυγράμμιση μεταξύ sub & main γίνεται πιο απαιτητική όσο ανέρχεται η συχνότητα cross αφετέρου δε πως η εξομάλυνση απόκρισης στην επίμαχη ζώνη μπορεί να είχε παρενέργειες στην αμέσως επόμενη ή προηγούμενη ζώνη οκτάβας.

Γι αυτό πρέπει η τρίτη οκτάβα να βγαίνει ομαλά από τα main σκέτα και όχι μόνο υπό ανηχοϊκή συνθήκη αλλά επιτόπου στη δική μας θέση ακρόασης.
Τρίτη οκτάβα εννοούμε 80-150hz? Και ομαλή εννοούμε μια κατηφορική καμπύλη χωρίς πτυχώσεις ;
 
Last edited by a moderator:


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.533
Μηνύματα
2.943.172
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top