Tesla

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Τώρα που είναι πρακτικά ίδια η τιμή μεταξύ Υ και 3, ο ελβετικός σουγιάς κερδαει από τα αποδυτήρια.

Πραγματικά δεν βλέπω λόγο να πας στο 3.

Όταν αναβαθμίσουν το Υ όπως αναβάθμισαν το 3, θα παίζει μια διαφορά 6-7 χιλιάρικα μεταξύ τους, πάλι μικρή, αλλά εάν το μπάτζετ είναι οριακό, Ε, τότε αποτελεί σοβαρή δικαιολογία επιλογής του 3.
 


Μηνύματα
16.820
Reaction score
23.882
Τουμπιονεστ και εμένα μου αρέσει το 3 περισσότερο αν και δεν παίζει να αγοράσω ποτέ ξανά χαμηλό όχημα
 


Μηνύματα
16.820
Reaction score
23.882
Αν είχα γενιά θα τα βλογουσα τώρα δα, με το cx7 αν και ψηλό/βαρύ το τελευταίο πράγμα που με ενόχλησε ήταν το στρίψιμο του. Δεν σου λέω για αλλά σουβακια πχ το hrv και το Vitara που έχω , καμιά σχέση δε βουρτσ γουιθ δε ντικ
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.063
Reaction score
85.467
Και πάλι, δεν νομίζω πως θα στρίβει όπως ένα καλό χαμηλό.
Θέλω να νιώθω κολλημένος κάτω σαν καρτ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Μένει να οδηγήσεις το Υ. 😎

Σε σχέση με το Μερσεντές που έχεις, το Υ στρίβει σα καρτ. 👑

Μάλιστα, επειδή ακριβώς δεν ήθελαν στην Τέσλα το Υ να γέρνει όταν στρίβει, έβαλαν σκληρότερες αναρτήσεις στο Υ απ'οτι στο 3, με αποτέλεσμα το Υ να γέρνει ακόμα λιγότερο απ'οτι το 3-αρι, αλλά εις βάρος της άνεσης. 😁

Βεβαίως, το συνολικό ground clearance του Υ είναι πολύ μικρό σε σχέση με τυπικά σουβ, οπότε δε μιλάμε για κάποιο ιδιαίτερα "υψωμένο" όχημα, που θα γέρνει στις στροφές.

Η διαφορά σε σχέση με το 3-αρι είναι μικρή, 14 Vs 17 cm. Μιλάμε για μόλις 3 πόντους.

Συγκριτικά, το iD3 έχει 15 cm και το iD4 25 cm.

Ε, με 25 cm, θα γέρνει, δε γίνονται θαύματα.😜

Μια λεπτομέρεια για το chill mode του Τέσλα:


Μετά από δοκιμές σε συνθήκες χαμηλών εξωτερικών θερμοκρασιών, είναι πλέον σαφές πως με το chill mode για μικρές διαδρομές υπάρχει τεράστια διαφορά στην κατανάλωση σε σχέση με τα υπόλοιπα modes, διότι στο chill mode η αντλία θερμότητας δεν πασχίζει να φέρει γρήγορα γρήγορα την μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσης σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας για μέγιστες επιδόσεις, και κυρίως θερμαίνει την καμπίνα.

Έτσι, η καμπίνα θερμαίνεται πιο γρήγορα, και δεν σπαταλάει πολύ ενέργεια για θέρμανση της μπαταρίας, κρατώντας χαμηλά τη μέση κατανάλωση.

Αντιθέτως, σε standard mode (και ακόμα περισσότερο σε sport mode) καταναλώνεται άμεσα σημαντική ποσότητα ενέργειας ώστε γρήγορα η μπαταρία να μπορεί να δώσει το μέγιστο της επιτάχυνσης.

Οι διαφορές στην κατανάλωση σε μικρές διαδρομές είναι σημαντικές, πχ 12-17 kWh/100km.

Αυτό δηλαδή που η VW στα iD ακόμα πασχίζει πως θα το κάνει, η Τέσλα το δίνει και ως επιλογή στο χρήστη.

Βεβαίως, εάν είναι το αυτοκίνητο συνδεδεμένο στη μπριζα και ξεκινήσεις θέρμανση καμπίνας πριν μπεις για τη διαδρομή σου, στο Τέσλα γίνεται ταυτόχρονα και θέρμανση της μπαταρίας από ρεύμα που θα πάρει από τη ΔΕΗ!
Σου το δείχνει και με ένδειξη...

1000010244.png


Στο σοφτγουερ, τα γνωστά, Τέσλα ρουλζς δεμ όλ!
 
Last edited:


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.982
Reaction score
12.767
Και πάλι, δεν νομίζω πως θα στρίβει όπως ένα καλό χαμηλό.
Θέλω να νιώθω κολλημένος κάτω σαν καρτ.
Τότε πάρε καρτ. Δεν υπάρχει αυτό που ψάχνεις, εκεί που το ψάχνεις.

Εναλλακτικές για εσένα προτάσεις sport sedan θα μπορούσαν να είναι κάποιες BMW, η Giulia και μετά οι πιο ακριβές λύσεις τύπου Maserati, Panamera, Taycan έστω. Όμως σε φουλ ηλεκτρικό οι λύσεις είναι ελάχιστες.

Το μόνο σίγουρο είναι πως κανείς δε φτάνει (τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις) το value/money ratio των Tesla.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.063
Reaction score
85.467
Τότε πάρε καρτ. Δεν υπάρχει αυτό που ψάχνεις, εκεί που το ψάχνεις.

Εναλλακτικές για εσένα προτάσεις sport sedan θα μπορούσαν να είναι κάποιες BMW, η Giulia και μετά οι πιο ακριβές λύσεις τύπου Maserati, Panamera, Taycan έστω. Όμως σε φουλ ηλεκτρικό οι λύσεις είναι ελάχιστες.

Το μόνο σίγουρο είναι πως κανείς δε φτάνει (τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις) το value/money ratio των Tesla.
Tesla, έχει σχεδόν αποφασιστεί.
Εναλλακτικά το EQE sedan, αρκετά πιο ακριβό, ανταγωνιστικό του model S.

Ιδανικό θα ήταν να μπορούσα να μετατρέψω το δικό μου με κινητήρα και software Tesla, κρατώντας την εμφάνιση και την οδική συμπεριφορά της CLS :biggrin:

Έχω μια αμφιβολία αν πρέπει να πάρω το Υ αντί του 3, για τα ελαχιστα οικογενειακά ταξίδια. Αλλά όλο τον υπόλοιπο χρόνο δεν θα μου αρέσει. Στα βουνά και στα λαγκάδια που τρέχει ο άλλος δεν πάω ποτέ, δεν μου αρέσει. Μόνο πόλεις.
Εναλλακτικές για εσένα προτάσεις sport sedan θα μπορούσαν να είναι κάποιες BMW, η Giulia και μετά οι πιο ακριβές λύσεις τύπου Maserati, Panamera,
Τέτοιο είναι ήδη αυτό που έχω. Ψάχνω κάτι παραπλήσιο αλλά μικρότερο και ηλεκτρικό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Έχω μια αμφιβολία αν πρέπει να πάρω το Υ αντί του 3, για τα ελαχιστα οικογενειακά ταξίδια
Δεν είναι έτσι.

Δεν έχει σημασία εάν τα οικογενειακά ταξίδια είναι λίγα ή πολλά, σημασία έχει εάν χρειαστεί, όταν χρειαστεί, που κάποτε θα χρειαστεί, αν θα σε εξυπηρετήσει.

Εμένα έτυχε να χρειαστεί να μεταφέρω την αρκετά ευτραφή και ηλικιωμένη πεθερά μου, 3-4 φορές ως τώρα, να την πάρω από το αεροδρόμιο για το σπίτι, να την κατεβάσω μετά στη μάνα μου, και σε δεύτερο χρόνο να την πάω στο χωριό. Κάναμε εκδρομή, ήταν κι ο γιος μου, ήρθε και η βαφτισιμιά της Νικόλ, 25-χρονη και με αρκετά κιλά παραπάνω από το "κανονικό". 3 έκατσαν πίσω. Μπήκε ωραιότατα κι άνετα να κάτσει πίσω η πεθερά, όλοι. Στο 3-αρι δε θα τα κατάφερνε πίσω. Οκ, θα παίρναμε ταξί, ή θα νοίκιαζα κάποιο αυτοκίνητο για 2-3 μέρες, κάνα 250-αρι αρκεί. Λύσεις υπάρχουν, ταξί.

Χρειάστηκε να μεταφέρω 4 ζάντες 19" μέσα στα χάρτινα κουτιά τους (τις ψώνισα από ένα φίλο στην Αθήνα). Ανετότατα μπήκαν πίσω, με πεσμένα καθίσματα φυσικά. Στο 3-αρι δε μπαίνουν.

2 τενεκέδες λάδι. Τους μετέφερα από το χωριό, άνοιξα το Πορτ παγκαζ, τέρμα πίσω τους άφησα, να ακουμπάνε στην πλάτη των καθισμάτων, δέσιμο με ελαστικά κορδόνια που έχω, και τζετ. Κασόνια με φρούτα, μεγάλα αντικείμενα , μια χαρά, ανετα, όπως και μια γλάστρα με ένα ωραίο φυτο. Ειδάλλως που; Στα πόδια πίσω; Είχα κόσμο να κάθεται! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Έκανα το γύρο της Ευρώπης με απίστευτη ποσότητα βαλίτσες, όλες όρθιες πίσω στο Πορτ παγκαζ. Ούτε για πλάκα δε χωρούσαν στο 3-αρι. Ανοίγοντας την 5η πόρτα, έπαιρνα άνετα όποια βαλίτσα ήθελα, έστω την τέρμα πισω. Και με τα πράγματα μέσα, έβαλα ένα φίλο μου με τη γυναίκα του να κάτσουν στο πίσω κάθισμα, και πήγαμε βόλτα, πριν πάμε ξενοδοχείο. Ψηλός κι ο φίλος μου κι η γυναίκα του, το καταφχαριστήθηκαν το Υ στη βόλτα μας!

Τέλος πάντων, στο σύντομο χρονικό διάστημα που έχω το Υ, έβγαλε τα λεφτά του ήδη και το Πορτ παγκαζ, και ο χώρος των επιβατών.

Ομοίως, το ψηλότερο ground clearance, με έχει ξελασπωσει άπειρες φορές, και χρησιμοποιείται πλέον καθημερινά, διότι πχ έτυχε τώρα στη δουλειά μου να παρκάρω έξω σε μια αλάνα με κάτι λακούβες ΝΑ με το συμπαθιο, που το 3-αρι θα χτυπάει στάνταρ.

Να σου πω το πιο απλό: μπαίνοντας στο σπίτι μου, στη ράμπα, το Μερσεντές σου βρίσκει. Επίσης βρίσκει το 3-αρι, το είδα όταν ήρθε το mobile service. Πόνεσε η ψυχή μου που το άκουσα να βρίσκει στη σιδερένια ράγα της συρόμενης πόρτας. Έχει μεγάλο μεταξόνιο το αυτοκίνητο, και λόγω κλίσης, δε γίνεται να μη βρίσκει εκεί, με τέτοιο ground clearance. Τι θα έκανα αν είχα το 3-αρι; Θα παρκαρα έξω; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, μη το συζητάς. Πολύ χρήσιμη η διαφορά 17 πόντοι από 14, και όχι μόνο στα αυτοκίνητα. 😜😁🤪😎

Εκτοξεύεται η χρηστικότητα με το Υ. Γι'αυτό έχει επικρατήσει στις πωλήσεις, δεν είναι χαζός ο κόσμος.😎

Δεν έχει σημασία πόσες φορές θα χρειαστεί να μεταφέρεις ένα σαμπ με το αυτοκίνητο, τον τρινοβ στο τεράστιο κουτί του, ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο ή ένα τενεκέ λάδι. Οτιδήποτε χρειάζεται πορτπαγκάζ με 5η πόρτα τελοσπαντων. Όταν χρειαστεί, που κάποτε θα χρειαστεί, δεν θα σε εξυπηρετήσει το 3-αρι.

Σημασία έχει, εάν τελικά σε ενδιαφέρει αυτό, δηλαδή να έχεις ένα "πολυεργαλείο" που όταν θα το χρειαστείς, θα σε εξυπηρετήσει.

Το μεγαλύτερο ground clearance δίνει αντικειμενικά πλεονεκτήματα χρήσης, όπως και το μεγαλύτερο πορτπαγκάζ και ο μεγαλύτερος χώρος επιβατών.

Εάν σε ενδιαφέρουν τα αντικειμενικά πλεονεκτήματα χρήσης, πας σε Υ χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Εάν τα χρηστικά πλεονεκτήματα τα γράφεις στα παλαιότερα των υποδημάτων σου, και μόνο το ομορφότερο στα μάτια σου σε νοιάζει, και είσαι διατεθειμένος να το πληρώσεις το γούστο, πας σε πόρσε Μακάν, ή ακόμα καλύτερα, boxster όταν βγει, διθέσιο. Και να πα να γμηθουν όλοι, να πάρουν ταξι. 💋
 
Last edited:

Μηνύματα
476
Reaction score
127
H Tesla σταμάτησε να βάζει τα aero covers στο Cybetruck γιατί διαπιστώθηκε ότι έκοβαν τα λάστιχα. Όταν είναι ακίνητο υπάρχει επαρκές διάκενο μεταξύ των προεξοχών του aero cover και του ελαστικού. Εν κινήσει όμως, λόγω των αναμενόμενων παραμορφώσεων, οι προεξοχές μπαίνουν μέσα στο λάστιχο, τραυματίζοντάς το. Οπότε μέχρι να επανασχεδιαστούν, aero covers γιοκ.

 

Μηνύματα
7.510
Reaction score
1.619
Και πάλι, δεν νομίζω πως θα στρίβει όπως ένα καλό χαμηλό.
Θέλω να νιώθω κολλημένος κάτω σαν καρτ.
Χωρίς να έχω οδηγήσει κανένα, βάσει λογικής και προδιαγραφών, το βαρύ κομμάτι του Υ είναι στο πάτωμα - η διαφορά ύψους είναι υπαρκτή, αλλά δεν είναι αρκετά βαρύ το ψηλό κομμάτι για να χαλάσει τόσο πολύ το κράτημα.

Τα ηλεκτρικά ζυγίζουν 2+ τόνους λόγω μπαταρίας - και το μεγαλύτερο μέρος της μπαταρίας είναι χαμηλά, στο πάτωμα.

Άρα α) θα κρατάει πολύ καλύτερα από συμβατικά SUV, μην σε επηρεάζει το ύψος, β) οι 3 πόντοι που είναι όλο το πάτωμα παραπάνω από το 3 είναι αμείλικτοι, θα έπρεπε να συμβαδίζουν με 10+ πόντους μεγαλύτερο μετατρόχιο για να ισοσκελίζονται.

Δηλαδή πολύ καλύτερο κράτημα από τα περισσότερα θερμικά SUV, αλλά αισθητά υποδεέστερο του 3.

Βάσει αρχιτεκτονικής των οχημάτων.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.609
Reaction score
8.158
Δηλαδή πολύ καλύτερο κράτημα από τα περισσότερα θερμικά SUV
Αυτό δεν μπορείς να το πεις με σιγουριά γιατί ναι μεν ένα ηλεκτρικό έχει καλύτερη κατανομή βάρους (πιο χαμηλά), από την άλλη όμως έχει πολύ μεγαλύτερο βάρος. Μιλώντας βέβαια γενικά και θεωρητικά.

Από εκεί και πέρα σίγουρα υπάρχουν κάποια θερμικά SUV που έχουν το ίδιο ή και μεγαλύτερο βάρος από ένα Model Y, αλλά από την άλλη πολλά είναι ελαφρύτερα από τους δύο τόνους του Υ και άρα ίσως να δίνουν καλύτερο κράτημα (πραγματικό ή σαν αίσθηση) από το Υ.

Και το δικό μου σου δίνει την αίσθηση ότι είναι "μπετόν αρμέ" στον δρόμο, ειδικά στην ευθεία*. Το ίδιο ισχύει και στις στροφές, αλλά μέχρις ενός σημείου, μετά το οποίο βλέπεις ότι οι 2,2 τόνοι του δυσκολεύονται να κάτσουν φρόνιμα. Δεν θα νιώσεις ποτέ μα ποτέ κλίση (όπως ίσως σε ένα SUV με το βάρος πιο ψηλά), αλλά τα λάστιχα παλεύουν να το κρατήσουν στη θέση του**.

* Θα πει κανείς τι μας λέει αυτός, "κράτημα" στην ευθεία; Ναι, αν μιλάμε για υψηλές ταχύτητες (δεν εννοώ 130χλμ/ω), δύο αυτοκίνητα μπορεί να έχουν εντελώς διαφορετική αίσθηση ακόμα και στην ευθεία. Το ένα βάρκα στον γιαλό, το άλλο κολλημένο σαν σαύρα.

** Κι εδώ μπορεί να πει κάποιος "και γιατί δεν βάζουν ακόμα πιο μεγάλα λάστιχα για να την παλεύουν με το αυξημένο βάρος"; Έλα όμως που αυτό ρίχνει την αυτονομία και έτσι είναι πάντα ένα μεγάλο trade off.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Και το δικό μου σου δίνει την αίσθηση ότι είναι "μπετόν αρμέ" στον δρόμο, ειδικά στην ευθεία*. Το ίδιο ισχύει και στις στροφές,
Τι ground clearance έχει το δικό σου;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.063
Reaction score
85.467
Όταν χρειαστεί, που κάποτε θα χρειαστεί, δεν θα σε εξυπηρετήσει το 3-αρι.
Μπορώ για τις ελάχιστες φορές που θα μετακινήσω τον Τρίνοφ ή ένα μπιτόνι λάδι, ή κάποιον ηλικιωμένο, να πάρω το ID3.
Ταξίδι στην Ευρώπη με αυτοκίνητο δεν πάω, ούτε να μου χαρίζανε καινούργιο Υ. Αεροπλάνο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.609
Reaction score
8.158
Τι ground clearance έχει το δικό σου;
Έλα ντε. Με μια αναζήτηση στο Google τα μισά sites λένε 17,4cm και τα άλλα μισά 14,2cm.
Δεν ξέρω γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά.

Μια θεωρία είναι πως το κανονικό είναι 17,4 και το 14,2 είναι το μίνιμουμ για τα μοντέλα που έχουν αερανάρτηση (που μπορεί να το σηκώσει μέχρι τα 20cm).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.063
Reaction score
85.467
Από εκεί και πέρα σίγουρα υπάρχουν κάποια θερμικά SUV που έχουν το ίδιο ή και μεγαλύτερο βάρος από ένα Model Y
Δεν ευχαριστήθηκα στροφή ποτέ σε θερμικό SUV, ούτε καν σε Καγιέν
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.609
Reaction score
8.158
Δεν ευχαριστήθηκα στροφή ποτέ σε θερμικό SUV, ούτε καν σε Καγιέν
Εντάξει, σαν το χαμηλό δεν έχει, τι να συζητάμε τώρα (συγκρίνοντας φυσικά αυτοκίνητα ίδιας κλάσης).

Το δικό μου σου λέω, συμπεριφέρεται σαν σεντάν μεν λόγω χαμηλού κέντρου βάρους (δηλαδή μηδενικές κλίσεις, πάντα νιώθεις κολλημένος στον δρόμο) αλλά το όριο πρόσφυσης στις στροφές δεν είναι πάρα πολύ μεγάλο, λόγω βάρους.

Τώρα αν το Υ επειδή είναι 200 κιλά ελαφρύτερο έχει σημαντική διαφορά στο κράτημα, δεν ξέρω.
 

Μηνύματα
7.510
Reaction score
1.619
Εντωμεταξύ το Υ LR ζυγίζει 1980 κιλά. Όσο μία φορτωμένη 7άρα ή S, δεν μιλάμε για τους δυόμιση τόνους των μεγάλων ηλεκτρικών. Λίγα δεν είναι σε καμία περίπτωση, 200-300 κιλά επιβάρυνση σε σχέση με ένα σπορτιβ μεγάλο θερμικό είναι σημαντική διαφορά στο βάρος. Αλλά παίζει ρόλο και η κατανομή του. Πρόκειται για βάρος εξ σχεδόν εξ ολοκλήρου μεταξύ των αξόνων και σε σημαντικό ποσοστό κάτω από το κέντρο περιστροφής των τροχών.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.046
Μηνύματα
2.960.363
Members
38.286
Νεότερο μέλος
blackdragon
Top